גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קריירה בצ'יק: באיזה מקצוע תרוויח 30 אלף שקל תוך 3 שנים?

לכל הממהרים להרוויח כמה שיותר כסף בכמה שפחות זמן - 7 מקצועות עם זמן הכשרה קצר, שכר התחלתי גבוה ואופקי קידום מהירים

אחד המוטיבים העיקריים שמאפיינים את צעירי העידן הנוכחי בבחירת מקצוע ובניהול קריירה - הוא חיפוש ההצלחה האישית והחומרית כבר בגיל צעיר מאוד. שני אלה מובילים צעירים לחפש מקצוע ש"מחר בבוקר" יאפשר להם להשתכר היטב, בלי יותר מדי השקעה, הכשרות, ועם הבטחה בטוחה לקידום מהיר.

למעשה, בעולם אינטרנטי-קליפי שזז במהירות לא אנושית, טווח הקשב של כולנו מתקצר. המשמעות היא שלצעירים פחות קוסם הרעיון של מסלול אקדמי ארוך ומפרך, שבסופו של יום גם לא מבטיח להם מקצוע מפרנס.

הם אמנם יעשו תואר אקדמי, אבל לרוב הם לא יתלו בו יותר מדי תקוות לעתיד מקצועי ויפזלו להכשרות חיצונית קצרות, מעשיות ורווחיות בטווח הקרוב והארוך.

חופית מלכי, מנהלת גיוס בפיקארו גיוס והשמה להיי-טק מקבוצת אזטק; יוגב קראדי, מומחה קריירה, שכר והטבות באולג'ובס; וירון לובינסקי, סמנכ"ל שיווק באורטל משאבי אנוש - ממפים שבעה מקצועות שיכולים לעשות את העבודה.

1. קופירייטר

- איפה לומדים:

קראדי: "בבתי-ספר לקופירייטינג בבעלות יזמים פרטיים או חברות פרסום. במסגרת הקורס הסטודנטים בונים תיק עבודות, תוך הפקת פרויקטים בפועל ללקוחות פרטיים, ועושים סטאז'".

- משך ההכשרה:

בין חצי שנה לשנה.

- מה צריך מעבר להכשרה:

קראדי: "המעסיקים מעדיפים אנשים ורבליים, בעלי כושר ניסוח, עם יכולות תקשורת גבוהות, מהירי מחשבה וחדים, שיכולים לדייק ולתמצת רעיונות במילים ספורות".

- שכר ממוצע:

ללא ניסיון: 7,000-8,000 שקל.

עם שנתיים ניסיון: 8,000-11 אלף שקל.

שנתיים-4 שנות ניסיון: 11-14 אלף שקל.

חמש שנות ניסיון ומעלה: 14-20 אלף שקל (לרוב בתפקידי ניהול).

- אופקי קידום:

קראדי: "כשקופירייטר צובר ניסיון הוא יכול לצאת מהנישה של משרדי הפרסום ולהשתלב במחלקות פרסום של פירמות גדולות. לחלופין, הוא יכול להשתלב בערוצי טלוויזיה (למשל, כעושה פרומואים), שם תנאי השכר הרבה יותר טובים יחסית מהמקובל במשרדי הפרסום. מנהל קריאייטיב בדרג ביניים ישתכר 18-20 אלף שקל פלוס רכב, וסמנכ"ל קריאייטיב ישתכר בממוצע 30-35 אלף שקל פלוס רכב".

- זמן ממוצע למציאת עבודה:

קראדי: "שישה חודשים, מרגע שליחת קורות-החיים. זוהי תקופה ארוכה יחסית, שנובעת מכך שהתחום בארץ לא-ממוסד וכל ישראלי שני מחשיב עצמו כקופירייטר. מנגד, שוק משרדי הפרסום קטן יחסית וכשהם נדרשים לעובדים, הם מדקדקים בבחירת האנשים הכי מוכשרים ויצירתיים".

2. מנהל תכניות שותפים

- איפה לומדים:

מלכי: "התפקיד קיים בעיקר חברות היי-טק שמחזיקות מוצר אינטרנטי הפונה לשווקים גלובליים. התפקיד הוא לתחזק את מערך השותפים החיצוניים, לעודד אותם להזרים תנועה לאתר, לגייס שותפים חדשים, ולבנות להם תכנית תגמולים מאוזנת (שתותיר שולי רווח אופטימליים לפירמה). כיוון שמדובר בתפקיד חדש יחסית, אין קורס ייעודי פורמלי שמכשיר אנשים לתפקיד, אבל מעסיקים יחפשו מועמדים שעברו הכשרות קצרות בשיווק שותפים".

- משך ההכשרה:

שלושה חודשים.

- מה צריך מעבר להכשרה:

מלכי: "אנגלית ברמת שפת אם ואנשים שמדברים שפה זרה נוספת רצוי איזוטרית. זאת, כדי לחדור לשווקים חדשים ולא רוויים. ברמת האישיות על מועמד להוכיח יכולת אוטודידקטית, אוריינטציה שיווקית והרבה אינטליגנציה רגשית. במקרה הזה תואר אקדמי הוא רק בבחינת Nice to have, לא משהו שמעסיקים מחפשים".

- שכר ממוצע:

ללא ניסיון: 8,000-9,000 שקל, כולל עמלות.

שנה-שנתיים ניסיון: 14-16 אלף שקל, כולל עמלות.

מעל 3 שנות ניסיון: 15-30 אלף שקל.

- אופק קידום:

מלכי: "מנהל תכניות שותפים יכול להתקדם בארגון גדול ולהפוך לסמנכ"ל שיווק אונליין (בפרט כשהיום יותר ויותר חברות מפצלות את המשרה הבכירה של סמנכ"ל שיווק לשתי משרות: אונליין ואופליין), ולהשתכר 30-35 אלף שקל, כולל רכב. הקידום יכול להיעשות גם רוחבית, במעבר לתחומים משיקים אחרים בארגון גדול כמו קניין מדיה או מנהל רשתות חברתיות".

- זמן ממוצע למציאת עבודה:

מלכי: "מועמד שמחזיק אפילו בניסיון מועט בתחום, ימצא עבודה תוך שבוע-שבועיים מיום הגשת קורות החיים. מועמד ללא ניסיון או עם ניסיון בתחומים משיקים אחרים, ימצא עבודה בטווח של חודש וחצי".

3. רפרנט ביטוח

- איפה לומדים:

קראדי: "קיימים בתי-ספר פרטיים שמעבירים הכשרות לכל מי שמבקש להתמקצע בענף הביטוח, אך ניתן ללמוד את הנושא גם דרך קורסים שיוזמות סוכנויות ביטוח גדולות או חברות הביטוח, שגם מציעות את ההכשרות הללו בעלויות מסובסדות, בין השאר, כדי לגייס מתוכן עובדים".

- משך ההכשרה:

בין חצי שנה לשמונה חודשים.

- מה צריך מעבר להכשרה:

קראדי: "חברות הביטוח מעדיפות אנשים עם רקע של עבודה כלשהי בעולם הביטוח, גם אם מדובר בתפקיד זוטר ביותר כמו מזכירות, ממפתחים או מתייקים. למעשה, המגייסים מחפשים מועמדים שמכירים את הז'רגון המקצועי, את המטרייה וכיצד חברת ביטוח מתנהלת. ברמת תכונות אופי, תהיה התעקשות על אנשים בעלי יכולת דיוק גבוהה ועם עקומת לימוד מהירה בתחומי המחשוב".

- שכר ממוצע:

מתחיל ללא ניסיון: 5,000-6,500 שקל, כולל ביטוח מנהלים, קרן השתלמות ומגוון רחב של ביטוחים רפואיים.

עד שנתיים ניסיון: 7,000-9,000 שקל.

- אופקי קידום:

קראדי: "מהשלב הזה והלאה רפרנט הביטוח מתמקצע בתחום התמחות נישתי, למשל, מסלק תביעות או חתם שמרוויחים 10-12 אלף שקל. למעשה, כבר לאחר שנים ספורות של עבודה בחברת ביטוח גדולה הם יכולים לקפוץ בקריירה ולהפוך למנהלי צוות (12-14 אלף שקל), מנהלי תחום ביטוח (20-24 אלף שקל) או מנהלי מחלקה (18-22 אלף שקל), כשלכל אורך המסלול מתלווים לשכר התנאים הפנסיונים מצוינים שפורטו לעיל".

- זמן ממוצע למציאת עבודה:

קראדי: "ארבעה חודשים וחצי, מרגע הגשת קו"ח. אך ברגע שמועמד 'שם רגל' בחברת ביטוח גדולה, הוא נהנה מקידום מהיר יחסית ומתנאי שכר טובים ביחס לשוק ולמשך ההכשרה שהוא עבר. למועמדים שמתקשים להיכנס לחברת ביטוח גדולה קיימת אפשרות להתחיל לעבוד בסוכנות ביטוח גדולה כדי לצבור ידע והיכרות עם השפה המקצועית".

4. יחצ"ן או דובר

- איפה לומדים:

קראדי: "בעיקר ביחידות ללימודי המשך/לימודים חיצוניים של האוניברסיטאות והמכללות כלימודי תעודה, למרות שתואר ראשון בתקשורת יכול להוסיף נקודות זכות למועמדים".

- משך ההכשרה:

שבעה חודשים עד שנה.

- מה צריך מעבר להכשרה:

קראדי: "מועמד ללא ניסיון יוכל להשתלב במשרד יח"צ קטן. חברות גדולות לא ייקחו 'בוגר קורס', אלא יחפשו מועמד שכבר עבד במשרדי יח"צ והשתפשף. ברמת הכישורים האישיותיים, התכונה הכי מבוקשת תהיה כושר שכנוע, אסרטיביות ויכולת עמידה בלחצים. בתחום זה המגייסים לא יחפשו את העדינים והנחמדים".

- שכר ממוצע:

עד שנתיים ניסיון: 6,500-8,000 שקל.

שנתיים עד 4 שנות ניסיון: 8,000-11 אלף שקל.

מעל 4 שנות ניסיון הוא כבר מגיע לרוב לתפקיד תקציבאי ומשתכר 10-14 אלף שקל.

- אופקי קידום:

קראדי: "בתוך משרד יח"צ אפשר להתקדם לתפקיד של מנהל לקוחות ולהשתכר שכר ממוצע של 16-18 אלף שקל, פלוס רכב. מכאן הוא יכול להתקדם לעבודה במחלקת דוברות של פירמה ממותגת או כלוביסט בכנסת (או בגוף ציבורי אחר), כשדובר/לוביסט משתכר 16-25 אלף שקל, פלוס רכב. בחברות ציבוריות גדולות מאוד, בחברות ממשלתיות וברשויות מקומיות, דובר נחשב לתפקיד בכיר מאוד והוא עשוי להשתכר 30-50 אלף שקל, פלוס רכב".

- זמן ממוצע למציאת עבודה:

קראדי: "דובר שיושב בפירמה גדולה או במוסד ציבורי נוטה להיצמד לכיסא שלו. כיוון שהתחלופה בתחום זה נמוכה ומרבית הגופים הפועלים בתחום הינם משרדים קטנים ונישתיים (לא חברות יח"צ ענקיות), הרי שזמן איוש המשרות ארוך יחסית למתחילים ונמשך כשבעה חודשים. יחד-עם-זאת, ברגע שהעובד הופך מנוסה ומקושר הוא יכול למצוא עבודה בתחום בטווח של עד חודשיים".

5. מפקח רכישה

- איפה לומדים:

לובינסקי: "מפקח רכישה אחראי על קבוצת סוכנים בחברת הביטוח ותפקידו לעודד אותם למכור את פוליסות הביטוח של החברה. ברוב המקרים ההכשרה המקצועית לתפקיד נעשית בתוך חברות הביטוח עצמן. במהלך הקורס המשתתפים מקבלים שכר של 5,000 שקל ומתחייבים לעבודה לתקופת מינימום כלשהי".

- משך ההכשרה:

שלושה חודשים.

- מה צריך מעבר להכשרה:

לובינסקי: "עדיפות למועמדים עם ניסיון בניהול צוות או במכירות. כיוון שמדובר בתפקיד נחשב מאוד בחברת הביטוח, ברמה האישיותית הם צריכים להיות אינטליגנטים מאוד, בעלי כושר שכנוע, כושר הנעה ובעלי עקומת לימוד חדה".

- שכר ממוצע:

ללא ניסיון: 8,000-9,000 שקל.

שנה עד שנתיים ניסיון: 10-15 אלף שקל.

שנתיים עד 5 שנות ניסיון: 15-20 אלף ש'.

מעל 5 שנות ניסיון: 20 אלף שקל ומעלה.

- אופקי קידום:

לובינסקי: "זהו מקצוע לכל החיים. לרוב לא עוזבים אותו בגלל שהוא נחשב מאוד, בגלל גובה השכר ובגלל הגמישות בעבודה. הקידום לרוב רוחבי ונעשה דרך מעבר לחברות ביטוח אחרות".

- זמן ממוצע למציאת עבודה:

לובינסקי: "כחודש, מרגע הגשת קו"ח".

6. יועץ פנסיוני

- איפה לומדים:

לובינסקי: "קורסים במסגרת חברות שפעילות בתחום או בבתי"ס פרטיים לייעוץ פנסיוני. זהו מעין קורס אקטואריה מהיר, במסגרתו לומדים את כל המושגים הבסיסיים עד לרמה שבה הסטודנט הופך מוסמך לייעץ ולענות על שאלות בתחום. הרישיון ניתן גם על-ידי הרשות לניירות ערך וגם על-ידי משרד האוצר".

- משך ההכשרה:

שנה עד שנה וחצי.

- מה צריך מעבר להכשרה:

לובינסקי: "אינטליגנציה ואוריינטציה לפרטים קטנים. תואר ראשון ריאלי יהווה יתרון גדול".

- שכר ממוצע:

ללא ניסיון: כ-10,000 שקל

שנה עד שנתיים ניסיון: 10-13 אלף שקל.

שנתיים עד 5 שנות ניסיון: 13-15 אלף ש'.

- אופקי קידום:

לובינסקי: "לרוב הקידום רוחבי, כי בשל הביקוש הם נוהגים לתזז בין חברות כדי לשפר את תנאי שכר שלהם".

- זמן ממוצע למציאת עבודה:

לובינסקי: "עד חודשיים, מרגע הגשת קו"ח".

7. מאמן מכירות

- איפה לומדים:

קראדי: "אין קורס ייעודי שהופך אדם למאמן מכירות, אבל מי שמבקש להפוך לכזה יידרש לעבור גם הכשרות בעולם המכירות וגם ללמוד קואוצ'ינג".

- משך ההכשרה:

כחצי שנה.

- מה צריך מעבר להכשרה:

קראדי: "ניסיון במכירות. ברמת האישיות מחפשים אנשים כריזמטיים בעלי יכולת הקשבה, תכונת חיונית שנדרשת גם באימון וגם במכירות".

- שכר ממוצע:

ללא ניסיון: 6,500-8,000 שקל, כולל בונוסים על בסיס הצלחות.

עם ניסיון של עד שנתיים: 8,000-11 אלף שקל.

שנתיים עד 4 שנות ניסיון: 10-14 אלף שקל, פלוס רכב.

- אופקי קידום:

קראדי: "כבר אחרי שלוש שנים מאמן מכירות יכול להתקדם לתפקיד ניהולי עם ששכר נאה בצדו, למשל, ניהול צוות מאמנים (11-15 אלף שקל) או ניהול תחום ההדרכה (12-22 אלף שקל, בהתאם לגודל הפירמה).

- זמן ממוצע למציאת עבודה:

קראדי: "חמישה חודשים. זמן ארוך יחסית, שנובע משתי סיבות: התפקידים הללו קיימים רק בארגונים גדולים, ומדובר בתפקיד חדש יחסית שעוד לא כולם הכניסו לארגון".

עוד כתבות

אודי כגן בקמפיין ביטוח 9 / צילום: צילום מסך

מי קונה בבלאק פריידי שיניים שחורות? התשובה בפרסומת האהובה ביותר, של ביטוח 9

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק מזרחי טפחות, כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, משרד התחבורה השקיע את התקציב הגדול ביותר, בקמפיין צדק תחבורתי

מטה בזק בחולון / צילום: חן כליפה לוי צילומי אוויר

אחרי הפרידה מבזק: מה יעשו יבואן תרופות וקרן זרה עם מניות בשווי 2 מיליארד שקל

סיבוב רווחי במיוחד הסתיים במימוש יתרת מניות השליטה בקבוצת התקשורת שהחזיקו קרן סרצ'לייט ודוד פורר, תמורת כ־2.7 מיליארד שקל ● עם קופת מזומנים תפוחה יידרשו כעת בעלי ביקום לבחור בין דיבידנד, מכירת החברה או רכישה חדשה ● ומה יקרה לבזק שנותרה ללא שליטה?

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

החברה שהציגה זינוק של מעל 40% ברווח הנקי, וזו שהעלתה תחזית

גלובס מביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● עלבד דיווחה על זינוק של 42% ברווח הנקי ● ריט 1 הודיעה על עלייה של 8% ב-NOI והעלתה את תחזיתה ל-2025 ● וחילן דיווחה על עלייה של כ-14% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ● אלוט עקפה את תחזית הרווח של האנליסטים בפער, והמניה מזנקת

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית / צילום: יוסף יהושע

דוחות התעשייה האווירית: צמיחה בכל היבשות, שיאים חדשים

דוחות הרבעון השלישי של התעשייה האווירית מצביעים על צבר ההזמנות הגדול ביותר אי פעם - 26.5 מיליארד דולר ● סך כל ההכנסות צמחו ב-18%, כאשר שליש מהן הגיעו מישראל ● תזרים המזומנים, לעומת זאת, היה שלילי

אלי גליקמן, נשיא ומנכ''ל צים / צילום: איתי רפפורט - חברת החדשות הפרטית

ירידה בתוצאות צים ברבעון השלישי; איך מתמודדים בחברה עם טענות בעלי המניות?

חברת התובלה הימית דיווחה על הכנסות בגובה 1.78 מיליארד דולר ועל רווח נקי של 123 מיליון דולר ● בימים האחרונים, נרשמו מאבקים בין החברה וחלק מבעלי המניות, באשר להרכב הדירקטוריון שלה ● יו"ר החברה יאיר סרוסי: "כל חברות הספנות נסחרות בדיסקאונט, אך עדיין, אנו ערים לנושאים של ערך החברה ורווחיות שלה"

חזית המדע / צילום: Shutterstock

מחקר על מאות מיליוני תאי זרע מערער על אחד מעקרונות היסוד של האבולוציה

חוקרים מאוניברסיטת חיפה, הטכניון ואוניברסיטת גאנה גילו שבניגוד לתפיסה המקובלת כיום במדע, מוטציות גנטיות אינן אקראיות וייתכן שהן מושפעות מתהליך של למידה ● יכולות להיות לזה השלכות על האופן שבו נתגונן מפני מחלות בעתיד

לפני המלחמה עם איראן: פגישות סודיות של מדעני גרעין ברוסיה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל ● והפעם: רוסיה ניסתה לסייע לאיראן בפיתוח נשק גרעיני, גרמניה נמנעה לראשונה בהצבעה על המשך מימון אונר"א, ובצרפת חוקרים את ה-AI של מאסק בחשד להכחשת שואה  ● כותרות העיתונים בעולם 

LeapMotor C10 פלאג־אין / צילום: יח''צ

הפלאג-אין הסינית החדשה מרווחת ומתומחרת היטב, אבל יש מקום לשיפור

לגרסת הפלאג־אין החדשה של הקרוס־אובר הסיני יש עדיין מה לשפר באגף התוכנה, אבל היא משלבת תא נוסעים מרווח ומאובזר היטב ביחד עם יכולת שיוט חסכונית למרחקים ארוכים

אמיר טייג / צילום: פרטי

המשקיע שעבר למדריד ויצא לפנסיה מוקדמת בזכות רכישת דירות

החיים האינטנסיביים בישראל וסקרנות הובילו עיתונאי ואדריכלית לעזוב את ישראל לטובת ספרד - לאחר שהחלו להשקיע בה בנדל"ן מניב ● כעת הם מחזיקים במדריד מספר דירות, חלקן להשכרה לטווח קצר וחלקן לטווח הארוך

מפעל סוגת - סוכר -  קרית גת / צילום: תמר מצפי

מלח הארץ וקפה נח'לה בדרך לבורסה: סוגת רוצה לגייס לפי שווי של 900 מיליון שקל

יצרנית ויבואנית המזון הגישה תשקיף ראשון לקראת הנפקה אשר צפויה לצאת לדרך עד סוף השנה ● החברה, המחזיקה בשורה ארוכה של מותגים פופולאריים, תתחיל להציג את פעילותה לגופי ההשקעות בשבוע הבא

מנכ''ל ביג חי גאליס (מימין) ומנכ''ל טרמינל X ניר הורוביץ (משמאל) / צילום: יח''צ

בהשקעה של מיליון שקל: מותג האופנה פתח לראשונה חנות פיזית

אחרי חמש שנות פעילות, מותג האופנה‑אקטיב לנשים STRONGFUL מבית טרמינל X פתח חנות במתחם ביג פאשן גלילות ● חברת One Digital Marketing ערכה אירוע בנושא הטרנדים הדיגיטליים של 2026 ● וגם: אלו הזוכים בפרס רוטשילד ● אירועים ומינויים

בשורה לחוסכים / אילוסטרציה: Shutterstock

העברות כספים בשוק הגמל: אנליסט, מיטב ומור בצמרת המגייסים. ומי איבד הכי הרבה?

בית ההשקעות מיטב ממשיך להתקרב לאלטשולר שחם מבחינת היקף הכספים המנוהלים, מור מסמן ציון דרך וחוצה שווי נכסים בגמל של 100 מיליארד שקל ● אוקטובר היה החודש שבו איבד ילין לפידות הכי הרבה כספים למתחריו מעולם - 703 מיליון שקל

לירן ליברמן / צילום: דוד גראב

הרבה מעבר לקוד קופון: כך צמח ענף המשפיענים בישראל ל-5 מיליארד שקל בשנה

הבינה המלאכותית הקפיצה את ביצועי שוק המשפיענים בשנה החולפת, וכיום כמעט כל המותגים הישראלים עובדים איתם ● לירן ליברמן, מנכ"ל יומנז הישראלית שבולטת בתחום, מספר בראיון איך השתמש בצ'אט GPT כדי להחליט איזו חברה לרכוש, מה השיעור שלמד בתחילת דרכו בגוגל, ואיך גורמים לחברה לצמוח ב-250% תוך שנה

מפעל סנו / צילום: שלומי יוסף

רשות התחרות סגרה את התיק נגד סנו בפרשת תיאום המחירים

עוד חוליה בפרשת תיאום המחירים נסגרת: סנו מצטרפת ליפאורה, ויליפוד, רמי לוי ואושר עד שקיבלו הודעה על סגירת תיק החקירה ● בינתיים כתבי אישום הוגשו נגד בכירים ברשתות ויקטורי, יוחננוף וסופר ברקת, ובעניינה של שופרסל טרם התקבלה הכרעה

מרים פיירברג / צילום: תמר מצפי

הלכה לעולמה ראש עיריית נתניה מרים פיירברג-איכר

פיירברג ז"ל כיהנה כראש העיר יותר מ-26 שנים, והתמודדה בשנים האחרונות עם מחלה קשה • היא אותרה בביתה, שם נאלצו לקבוע את מותה • מלבד תפקיד ראש העיר שאותו מילאה, פיירברג ז"ל שימשה גם יו"ר איגוד ערים לכבאות ודירקטורית במגוון גופים, בהם מקורות ומד"א

המעבר הגדול של צה''ל לדרום / איור: גיל ג'יבלי

צה"ל מתחיל להעביר את אגפי המודיעין והתקשוב לנגב, ללא פתרונות תחבורה או דיור

18 שנה לאחר החלטת הממשלה, המעבר של אגפי המודיעין והתקשוב לנגב יתחיל בהדרגה בחודש הבא ● במסגרתו, אלפי חיילים ואנשי קבע יחלו לשרת בדרום, ומאות דונם במרכז יפונו לטובת מסחר ומגורים ● אלא שהתקציבים לפתרונות תחבורתיים ולדיור נותרו על הנייר או טרם יושמו בשטח, ובדרום מזהירים: אנו רחוקים מלהיות מוכנים

התחדשות עירונית בירושלים. משהו נסדק / צילום: Shutterstock

1,450 דירות ב-3 מיליון שקל בסה"כ: העסקה שחושפת את מצבו של הענף

בשנים האחרונות, למעלה מאלף יזמים רכבו על טרנד ההתחדשות העירונית, כשהפיתוי הכלכלי ברור ● החברות רצו לבורסה וביצעו שלל רכישות, אבל כש–1,450 "דירות לשיווק" עולות 3 מיליון שקל, די ברור שמשהו כבר לא עובד

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה בת"א ננעלה הערב בירידות ומסכמת שבוע שלילי

מדד ת"א 35 ירד בכ-1% ו-2.2% השבוע ● מדדי הבנייה ורשתות השיווק בלטו השבוע לרעה ● מניית נייס השילה כרבע משוויה השבוע ● בלטו השבוע מניות נאייקס, בי קומיוניקיישנס ומבטח שמיר ● מניות האנרגיה ירדו בחדות ● פרוטוקולים של הפד חושפים: ייתכן כי ישנו רוב נגד הורדת ריבית בארה"ב בדצמבר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

באוצר מציגים הצעה למס חדש על הבנקים: כך הוא יעבוד

צוות משותף של משרד האוצר ובנק ישראל, לבחינת הטלת מס מיוחד על הבנקים, פירסם היום את מסקנותיו להערות הציבור ● החלופה המומלצת היא למס רווח דיפרנציאלי על רווחים של הבנקים העולים על 50%, בהשוואה לממוצע הרווחיות שלהם בשנים בהן סביבת הריבית הייתה נמוכה

מנכ''ל בנק הפועלים, ידין ענתבי / צילום: יונתן בלום

הפועלים נגד המגמה: מגדיל את ההפרשות ומחלק פחות - הרווח הנקי 2.8 מיליארד שקל

הרווח דומה לתחזיות האנליסטים והושפע לחיוב מהכנסות מס חד-פעמיות ● בניגוד לבנק לאומי שחילק דיבידנד בשיעור של 75% מהרווח הנקי, בחר הפועלים לחלק נתח צנוע יותר מרווחיו – 50% ● הבנק הודיע הבוקר כי יחלק 1.1 מיליארד שקל במזומן לבעלי המניות ויבצע רכישה עצמית של מניותיו בהיקף 276 מיליון שקל