גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רויטר על הדולר: "בנק ישראל השתמש כמעט בכל הארסנל"

מנכ"ל חיסונים פיננסים בראיון ל"גלובס": "רק אם הסיכון הגיאופוליטי של ישראל יעלה בחדות - אז הדולר יתחזק כנגד השקל" ■ "סטנלי פישר הוא נגיד טוב מאד. בלעדיו היה לנו פה אסון"

"אנחנו מוטרדים מאד; להערכתנו, בנק ישראל השתמש כבר כמעט בכל ארסנל הכלים שברשותו - וזו בעיה מאד קשה", אומר בראיון ל"גלובס" ד"ר אדם רויטר, מנכ"ל חיסונים פיננסים, העוסקת בתחום ייעוץ וליווי פיננסי להתנהלות כספים של מעל ל-500 חברות מובילות במשק, אשר אחראיות לייצור של כ-50% מהתוצר העסקי של ישראל.

"רק אם הסיכון הגיאופוליטי של ישראל יעלה בחדות - אז הדולר יתחזק כנגד השקל. להערכתנו, שוק המט"ח מתעלם מכך ולא מתמחר את הסיכון הזה כיום. כבר ב-15 במאי צפויה לצאת לדרך אינתיפאדת הפייסבוק ובספטמבר הקרוב מתכוונים הפלסטינאים להכריז על מדינה באופן חד-צדדי. אי-קבלת ההכרזה שכזו ע"י ישראל עלולה להוביל לחרם בינלאומי כנגד ישראל, שהנפגעות המרכזיות ממנו יהיו היצואניות הישראליות, אותן אנו מזהירים כיום", הוא מזהיר.

נציין כי בשלוש השנים האחרונות יותר מהוכפלו יתרות המט"ח של בנק ישראל מרמה של כ-30 מיליארד דולר לכ-75 מיליארד ד' כיום. לדעת רויטר בנק ישראל יכול להמשיך ולקנות עוד דולרים, "אך היקפי הרכישה לא יהיו כה גדולים".

נראה כי אסור להתעלם מדבריו אלו של ד"ר רויטר, מי ששימש בעברו כדילר הראשי של בנק ישראל בבורסה וכיהן כיו"ר במספר ועדות השקעות של גופים מוסדיים, אשר מתאר כיצד עזרה החברה בשנים האחרונות גם למדינת ישראל לשנות את אופן פעולתה בתחום המט"ח. "במסגרת הייעוץ שסיפקנו למכון היצוא בשנת 2008, הכנו עבורם עבודה בהיקף ענק עם סדרה של המלצות כיצד לטפל בספקולנטים שמחזקים את השקל, שהגיע אז לשפל של 3.23 שקלים. זה היה בתקופה שבנק ישראל הכריז שהוא לא יתערב בשוק המט"ח.

"המחקרים הראו שהתערבויות של בנקים מרכזיים בשוק המט"ח מאד עוזרות. בנוסף, המלצנו לבנק המרכזי לא לפעול באופן גלוי (נזכיר כי בתחילה הכריז בנק ישראל אל היקף ההתערבות היומית, אך לאחר מכן חדל מלהצהיר על מועד והיקף התערבויותיו בשוק), כמו כן המלצנו להימנע ממסוי על הספקולנטים הזרים, שלדעתינו אינו אפקטיבי והיו גם המלצות נוספות. בנוסף המלצותינו הגיעו גם לשר האוצר, שטייניץ, ולחשב הכללי, שוקי אורן, להם הצענו להגדיל את היקפי עסקאות ה-SWAP על החוב החיצוני.

"אנו מעריכים שהמחקרים וההמלצות שהצגנו עזרו מאד להניע את הנגיד לפעולה. הבנק המרכזי החל לפעול בשוק לפני כשלוש שנים ולמעשה כיום הוא מבצע אחת לאחת כמעט את כל המלצותינו. גם ההמלצות שהועברו לאוצר מיושמות בשוק מאז. פעולות אלו שינו את התמונה ותמכו בדולר, שבמהלך התקופה הגיע לשיא של 4.26 שקלים באפריל 2009. אם לא היו עושים את זה - היה היום שערו של הדולר נמוך מ-3 שקלים, מעריך רויטר. נציין כי שער הדולר הממוצע בשנת 2009 עמד על 3.94 ש' וב-2010 על 3.73 ש', כך שבפועל הצליחה ההתערבות של בנק ישראל להגן על היצוא הישראלי מפני התחזקות השקל", אומר רויטר ומרעיף מחמאות על נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר "הוא נגיד טוב מאד. בלעדיו היה לנו פה אסון".

עם זאת, רויטר מוצא גם טעות משמעותית בניתוח הנוכחי של בנק ישראל ואותה הוא ממליץ לתקן. "בנק ישראל קונה למעשה את סל המטבעות, אך הסל הנרכש כולל התייחסות גם ליבואנים וגם ליצואנים, לכן הוא כולל מרכיב גדול מדי של אירו ביחס לדולר (סל זה כולל רק כ-65% חשיפה לדולר). זאת, לעומת הסיכון האמיתי הכרוך כיום בשינויים בשערי החליפין שהוא על היצואנים - והסל שלהם מורכב מחשיפה דולרית גדולה יותר, בשיעור של כ-85% . לכן, על בנק ישראל לשנות את היחסים בסל המטבעות אותו הוא רוכש במסגרת ההתערבויות, לטובת היצואנים".

עלייה בתנודתיות

רויטר מסרב להתנבא ביחס לכיוון השוק ורמתו ומסביר כי מחקרים אמפיריים שנערכו על המלצות שניתנו בתחום המט"ח הוכיחו כי הן "לא מחזיקות מים ושוות כקליפות השום". הוא מזכיר כי לפני כשנה, כשהאירו נפל לרמות של 1.2 דולרים, פורסם סקר לפיו 90% האמינו שהאירו והדולר יגיעו לשוויון. בחיסונים פיננסים העריכו אז שעדיף לקנות אירו. ואכן, השיוויון לא הגיע והאירו חזר אל מעל ל-1.4 ד'.

"גם בדולר-שקל כולם חושבים כיום שהדולר ימשיך ליפול, אבל יכול מאד להיות שדווקא בגלל זה אנחנו קרובים לסוף הירידה וזה הזמן לפעול הפוך, אבל הערכה זו טובה בדיוק כמו ההערכה כי הדולר יוסיף להיחלש - דעה לה שותפים רבים כיום. הגורם היחיד אליו אנו מוכנים כנראה להמר הוא עלייה נוספת ברמת התנודתיות של השקל ביחס למטבעות המרכזיים ולכן זה זמן בו צריך להגדיל את שיעור הגידור".

ההצלחה הגדולה ביותר

רבים מכירים את שמו של ד"ר רויטר וקוראים את דעותיו וספריו, אך זוהי הפעם הראשונה בה נחשפת הפעילות של החברה שהוקמה בשנת 1994, שבראשה הוא עומד. משרדי החברה ממוקמים בפארק המדע שבנס ציונה, הרחק מלב הסיטי התל אביבי והיא אינה מפרסמת עצמה או מעסיקה יחצנים ומקפידה להישאר מאחורי הקלעים, אך שמה עובר מפה לאוזן בצמרת קהילת העסקים וקובעי המדיניות הכלכלית בישראל, והיא שהובילה למהלכים שהשפיעו ומשפיעים באופן דרמטי, הן ברמת המיקרו והן ברמת המאקרו, על כלכלת ישראל.

רויטר מציין כי יתכן וההצלחה הגדולה ביותר של החברה, הינה האזהרה החד משמעית שהעבירה ללקוחותיה - חצי שנה לפני נפילת ליהמן ברדרס - להוציא את כל הכסף שלהם מבנקי ההשקעות בארה"ב ולהעביר את הכסף לבנקים ישראליים או בנקים אירופאיים גדולים. ההמלצה גם כללה הצעה למכור את האג"ח של בנקים אמריקניים שבהן החזיקו הלקוחות. ההמלצה הזו הועברה לקרוב ל-50 חברות שנסחרות בנאסד"ק, אשר אותן מלווה חיסונים פיננסים. "בכך הצלחנו להציל מאות מיליוני דולרים של לקוחותינו", הוא מתגאה.

בהתייחסות לסיכונים הקיימים בעולם, החברה מוטרדת מאד מבועת הנדל"ן שמתפתחת בסין, וזאת כאשר שני שלישים מהצמיחה הסינית מבוססת על נדל"ן ונגזרותיה. להערכת החברה "כאשר זה ייעצר או יתפוצץ מחירי הסחורות שוב יקרסו והדבר יפגע חזק בכלכלות מבוססות יצוא סחורות דוגמת אוסטרליה, ברזיל, קנדה, אשר יגררו אחריהן את העולם להאטה בצמיחה ולפגיעה במשקי היצוא האירופאיים, מה שעלול להוביל שוב לבעיה גם בשוקי המניות".

למרות הסיכונים הרבים הקיימים כיום בעולם, טוענים בחיסונים פיננסים כי הישראלים שמרכזים מעל ל-90% מתיק הנכסים שלהם בהשקעות בישראל - מסכנים את עצמם. לדבריהם, "חייבים לפזר את ההשקעות. לפחות שליש מההשקעות של הישראלים חייב להיות בחוץ. לא משנה איפה. אם אתם פוחדים מהחשיפה המטבעית - תגדרו, אבל תשקיעו בחו"ל".

חברות ריאליות, לא ספקולנטים

חיסונים פיננסים מעסיקה כ-50 עובדים שהתקבלו לאחר סינון קפדני ודרישות סף גבוהות במיוחד (1-2 מתקבלים מכל 500 קורות חיים שמגיעים לחברה). מנהלי סיכונים פיננסיים, כלכלנים בכירים, מעריכי שווי, רו"ח, דילרים ומתמטיקאים שסיימו בהצטיינות את לימודי המימון בתואר השני ועברו הכשרה מעמיקה, נותנים ללקוחות החברה ייעוץ עסקי, כלכלי ופיננסי, הכולל גם שירותי ביצוע בחדר עסקאות, מתן חוות דעת כלכליות והערכות שווי, תוך התמקדות בניהול הסיכונים הפיננסים.

לגבי חדר העסקאות של החברה, שהוא הגדול ביותר מחוץ למערכת הבנקאית בישראל, עם עסקאות בהיקף שנתי של כ-20 מיליארד דולר, מציין רויטר כי "השירותים שניתנים בו מיועדים לחברות עם פעילות ריאלית, אשר נדרשות לביצוע הגנות וגידורים של סיכוני מט"ח הנובעים מפעילותן ולא לספקולנטים פרטיים. חדר העסקאות משלים את הייעוץ ומספק שירותי המרות מט"ח ושירות גידורי מט"ח וריבית במגוון רחב של כלי גידור החל מעסקאות FORWARD ועד אופציות וסוואפים. הדילרים מבצעים מול הבנקים את פעולות הגידור שהיועצים המליצו עליהן ללקוחות וזהו חדר העסקאות היחיד בשוק שיש בו הפרדה בין יועצי ניהול סיכונים ודילרים. אנחנו הנציגים של הלקוחות שלנו מול הבנקים, הכסף לא שוכב אצלנו ואין לנו נוסטרו, כל הפעולות נעשות בתאום עם הנהלות הכספים של הלקוחות שלנו. אנחנו לא מקבלים אחוזים לפי מחזור ואין לנו שום הסכמים עם הבנקים על חשבון לקוחותינו. הלקוחות שלנו משלמים לנו ריטיינר חודשי והכול שקוף וידוע. חרטנו על דגלנו יושרה איכות ושירות".

מגלים טפח

על מנת להבין את סדרי הגודל ואת עומק המעורבות של חיסונים פיננסים בכלכלה הישראלית נותן רויטר מספר דוגמאות מוחשיות יותר, עם כי לא מפורטות מדי, אך קוראי מדורי הכלכלה יוכלו בקלות לקשר ביניהן לבין כותרות שפורסמו לאחרונה: "בשבועות האחרונים עסקה מחלקת הייעוץ לניהול סיכונים פיננסיים של החברה בהכנת המלצות כיצד לנהל את חשיפות המט"ח והריבית של חברת החשמל, בניתוח חשיפות המט"ח של בטר פלייס, בעזרה להנהלות הכספים של גיוון אימג'ינג והוט בתחומי האשראי, בהמלצות כיצד על טאואר סמיקונדוקטור לנהל את חשיפותיה ליין היפני, בעדכון מערכת ממוחשבת שמנתחת את הסיכונים הפיננסיים של קבוצת אלביט, בעזרה להנהלות הכספים של שיכון ובינוי, של התעשייה האווירית וגם של צים, בהמלצות השקעה לקונדואיט ולעיריית ירושלים, כמו גם בבדיקת החשיפות החשבונאיות של החברות מלנוקס, קומברס, כור, ריטליקס, וישיי ואורבוטק.

"המחלקה גם עסוקה כרגע בייעוץ אסטרטגי בניהול הסיכונים של חברת אחזקות גדולה ובבדיקת האופן בו אחת מחברות הביטוח הגדולות מבצעת את ניהול הסיכונים הפיננסיים שלה וזאת במסגרת זכייתה של חיסונים פיננסים במכרז של משרד האוצר לבדיקת ניהול הסיכונים הפיננסיים של הגופים המוסדיים בישראל", הוא אומר ומציין כי לאחרונה כתבה החברה דוח חמור על התנהלות ניהול הסיכונים של אחת מחברות הביטוח המובילות ומציין כי בהמשך ייבדקו גם חברות ביטוח נוספות, קופות הגמל וגופים מוסדיים נוספים.

"אנחנו לא מתעניינים במחיר המניה של לקוחותינו וגם לא בכמה הם גייסו בהנפקה. מה שמעניין אותנו זה איך להבטיח שערך המכירות שלהם לא יירד ואיך להבטיח שעלויות השכר שהן משלמות לעובדיהן, או התשלומים בעבור החומרים המרכיבים את מוצריהן, לא יתנפחו עקב שינויים בשוק המטבע העולמי".

רויטר מדגיש כי מטרת החברה היא לעזור להנהלות הכספים לנהל ולגדר את הסיכונים והחשיפות, איתם הן נאלצות להתמודד בתנאים כלכליים מורכבים וקיצוניים כמו אלו בהם אנו נמצאים בשנים האחרונות, ומציין כי "פעם גידור חשיפות וניהול סיכונים היה דבר מומלץ, כיום זה נדרש ובחברות ציבוריות - הכרחי".

עוד כתבות

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

דיווח בוול סטריט ג'ורנל: ישראל באולטימטום לחמאס: עסקה תוך שבוע - או כניסה לרפיח

צה"ל ערך תרגיל המדמה תקיפת פתע של חיזבאללה בגבול לבנון • אזעקות הופעלו אחרי כמעט יומיים ללא ירי לצפון, גם הירי מעזה התחדש עם נפילה - שלא הפעילה אזעקה • מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון • לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית ליד דמשק ● עדכונים בולטים

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בבורסה; היום עודכנו המדדים, אלה שיצאו ואלה שנכנסו למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

פיצה פפרוני של ''פיצה אולה'' / צילום: מרב סריג

אחת הפיצות הטובות בארץ מסתתרת בחצר משפחה בעספיא

בימי שישי, בשיטת "עד שנגמר הבצק", מנפיק טאבון העצים של משפחת עלו פיצות נאפוליטניות נהדרות ● גם הנקניקים מיוצרים במקום

''מנטה ריי'' / צילום: נורת'גרופ

לא רק באוויר: כלי השיט הבלתי מאויש החדש של צבא ארה"ב

הסוכנות האמריקאית לפיתוחים טכנולוגיים צבאיים והענקית הביטחונית נורת'רופ גרומן הודיעו כי סיימו בדיקות בהיקף מלא של "מנטה ריי" - פרויקט דגל ימי של כלי שיט תת־מימי בלתי מאויש (UUV) גדול במיוחד ● כלי השיט החדש נושא חיישנים ומערכות תקשורת מתקדמות המאפשרות לו לבצע משימות כמו מעקב, זיהוי ונטרול מוקשים, מחקר בעומק האוקיאנוסים ומיפוי הקרקעית

עו''ד יוסי בנקל / צילום: תמר מצפי

"יכולנו לגבות הרבה יותר": עורך הדין שמנהל את פשיטת הרגל הגדולה במדינה בראיון

זה שבע שנים שעו"ד יוסי בנקל מנהל קרב משפטי על כספיו של אליעזר פישמן, לאחר שצבר חובות של כמעט 4 מיליארד שקל וזכה ל"תספורת" נדיבה ● בראיון ראשון לאחר מותו של פישמן מספר בנקל איך ימשיך לנהל את התיק, נמנע מלבקר את הבנקים ומספר על ה"תרגיל" שעשה פישמן כדי להשאיר הון בידי משפחתו

זירת החיסול של חסן מהדווי בדמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki

דיווחים בסוריה: לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - ישראל תקפה בדמשק

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • עדכונים בולטים

צילומים: מארק ישראל סלם (הג'רוזלם פוסט), Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

חשיפה: יצוא הנפט לישראל דרך טורקיה נמשך למרות החרם. אלו הסיבות

אזרבייג'ן היא ספקית נפט משמעותית של ישראל, כשהזהב השחור מגיע דרך צינור באקו־טביליסי־ג'ייהאן (BTC) - שם, הנפט מועמס על מכליות בדרך לחיפה ● כך השפיעו יחסי אנקרה־באקו לא לעצור את הנפט לישראל

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

כטב''מים / צילום: דובר צה''ל

קצין אמריקאי חושף כמה כטב"מים ישראלים יירטו כוחות צה"ל

ראש ענף תיאום בקרה אווירית בים של המארינס מגלה בראיון לאתר TWZ כי לא פחות מ־40% מהכטב"מים שיירטו כוחות צה"ל הם כלים ישראליים

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: Associated Press, Noah Berger,

מכירות האייפונים צנחו, אז למה המשקיעים מרוצים?

הבייבאק הוא הבעת אמון של אפל בעצמה ● למרות ההכנסות הנמוכות, החברה עקפה את צפי האנליסטים, ולמשקיעים יש לא מעט סיבות להיות מרוצים ● ומה צפוי בבינה המלאכותית ● 5 הערות על דוחות אפל

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים