גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"כשאתה לא מתאים עצמך ל'אח הגדול', אתה יוצא 'אלעד הקטן"

המשמעות של אקזיט היא לא בהכרח לקבל כסף ולצאת לחופשי ■ מה קורה כשיזם צריך להמשיך לעבוד בחברה שלו כשהוא כבר לא בעל-הבית?

אקזיט - החלום הרטוב של כל יזם - זה לא רק כסף. במקרים רבים זה מלווה בהתחייבות של המוכר המאושר להישאר לעבוד בחברה אחרי האקזיט לפרק זמן מוסכם, לצורך ליווי וסיוע בתהליך המיזוג, ההטמעה והעברת הידע והמושכות.

זו אולי נשמעת כמו משימה קלה, אך זה לא תמיד כך. יש המתקשים לעשות את הסוויץ' בראש, ולעכל את העובדה שהם כבר לא בעלי הבית וכעת הם נדרשים לתת דין וחשבון לבוס חדש. הדברים סבוכים עוד יותר כשמדובר באקזיט חלקי, שבעקבותיו צריך להתחשב בדעותיו וברצונותיו של בעל שליטה או שותף חדש.

"מדובר בתהליך מורכב כי הוא מושך לכיוונים מנוגדים מבחינת התפיסה העצמית של היזם", אומר פרופ' אורן קפלן, פסיכולוג וכלכלן, המנהל האקדמי של תכנית MBA בפסיכולוגיה עסקית וניהולית במסלול האקדמי המכללה למנהל.

לדבריו, מצד אחד - האקזיט מעיד על כישרונו והצלחתו של היזם, וכמובן שהתגמול הכספי מעצים את תחושת ההישג; אך מצד שני - יש נפילה רגשית, בשל השינוי במיקומו בהיררכיה הארגונית החדשה. "מראש הפירמידה, היזם הופך לעתים לגורם ביניים נמוך יותר הנדרש לדיאלוג ולדיווח על מעשיו. היזם ש'יודע הכול' עלול להתקשות שלא להתערב לבעלים החדש יתר על המידה ולהצליח בדרכו שלו".

עידו פולק, ממייסדי אתר הרכישות הקבוצתיות "גרופר": "אין לנו דרייב לעזוב, אולי בגלל שקנו אותנו לפני שמיצינו"

עידן פולק עידו פולק דותן סתיו יובל קרזבסקי דורי הללי / צלם: יונתן בלום
מכירת גרופר
המוכרים: (מימין): עידו פולק, דותן סתיו, יובל קרז'בסקי ודורי הללי - מייסדי האתר
בכמה מכרו: 100% מ"גרופר" תמורת כ-40 מיליון שקל
מי קנה: ענקית הרכישות הקבוצתיות "גרופון" האמריקנית
התחייבות לעבוד בחברה אחרי האקזיט: שלוש שנים
הסטטוס החדש של המוכרים בחברה אחרי האקזיט: שכירים

- הבוס החדש:

פולק, יו"ר "גרופון": "'גרופון' נותנת לנו עצמאות לנהל את החברה איך שאנחנו רוצים. לא הצניחו לנו מנהל שמתערב לנו בכל דבר. עם זאת, ברור שיש בוס חדש שאנחנו חייבים לתת לו דין וחשבון, שהמעורבות שלו מורגשת ושצריך לעמוד ביעדים ובמטרות שלו. אפשר לומר שהחלפנו אי-שקט אחד באי-שקט אחר".

- החיסרון:

"כשכירים, אנחנו טיפה יותר מוגבלים. כלומר, יש מטרות ויעדים ש'גרופון' העולמית הציבה לנו לעמוד בהם, שאם לא היו לנו אותם היינו יכולים לפעול אחרת. מעבר לזה, אופי העבודה שלנו לא השתנה, למרות שהעסק גדל ומעסיק כיום 50 עובדים".

- האגו:

"מנהלי 'גרופון' הם אנשים נטולי אגו. אנו נהנים מסביבה שיתופית. כל עוד אנחנו עומדים בציפיותיהם, הכול בסדר. שלושה חודשים אחרי האקזיט, אנו עדיין נמצאים עמוק בתוך מה שאנחנו צריכים להשיג. אולי אם נדבר בעוד שנה, אגיד משהו אחר לגמרי. כרגע העסק עובד טוב".

- ייקור העמלות:

"ההחלטה לייקר את העמלות לבתי עסק משותפת של הבוס החדש ושלנו. עוד לפני האקזיט שאפנו להעלות אותם, כדי להתקיים ולהתפתח. החיבור ל'גרופון' עזר לנו להחליט".

- השכר:

"אנחנו משתכרים כמו בעבר".

- האקזיט הבא:

"אין לנו דרייב לעזוב ולהמשיך לאקזיט הבא. אולי זה בגלל שקנו אותנו די מהר, תשעה חודשים בסך-הכול אחרי ההקמה. עדיין לא מיצינו את עצמנו. אנחנו עדיין באמצע המרוץ".

שחר בר-דוד, מיזמי הרשת החברתית "מקושרים": "מנהלים אותך, וזה בדיוק מה שמדכא את הדרייב היזמי"

שחר בר דוד / צלם: עינת לברון

מכירת מקושרים
המוכרים: שחר בר-דוד, ויקי גלאם וגיא כהן
בכמה מכרו: 90% מהרשת, לפי שווי חברה של כ-15 מיליון שקל
מי קנה: פורטל "וואלה!"
התחייבות לעבוד בחברה אחרי האקזיט: שנתיים
הסטטוס החדש של המוכרים בחברה אחרי האקזיט: שותפים זוטרים במשך שנה אחת מתוך השתיים

- הבוס החדש:

בר-דוד: "כיזם, ואני מדבר רק בשם עצמי, החוויה של להישאר לעבוד בחברה אחרי האקזיט לא הייתה מוצלחת במיוחד. לא נתנו לנו חופש פעולה מלא, ואי-אפשר לעשות את זה כשיש לך קבלות. צריך לתת לך את הצ'אנס ואת החופש להמשיך להראות את מה שאתה יודע.

"מצד שני, אני יכול להבין שכשאתה נטמע בארגון עם חוקים ונהלים משלו, אתה צריך להתיישר לפיהם. אין לי בעיה עם נהלים, ולמדתי הרבה מאוד מאנשי וואלה, בעיקר איך לנהל עסק כדי להגיע לרמות הגבוהות ביותר, אבל עדיין היה לי קשה עם אובדן חדוות העשייה.

"גורמים לך להיות מנוהל, וזה בדיוק מה שמדכא את הדרייב היזמי. הבנתי את זה רק אחר-כך. הבנתי שאסור לנפש ולמחשבות שלי להיות כלואות בכלוב של זהב. לא מעניין אותי כלוב הזהב, מעניין אותי החופש לעוף עם המחשבה. אין מחיר לחופש, וכשאתה חופשי בעשייה ובמחשבה שלך אתה תגיע רחוק יותר".

- החיסרון:

"כשאתה נותן את המושכות למישהו אחר, אתה צריך לקחת בחשבון שהוא יוביל אותך למקומות שלא חשבתם עליהם, לטוב ולרע. מעבר לזה שפתאום יש בעל שליטה שצריך להסתדר איתו, הפריעו לי כל מיני דברים קטנים כמו להחתים כרטיס נוכחות. נעלבתי כשאמרו לי שאני צריך להחתים.

"ההרגשה הייתה לא נעימה. לא התחברתי לאווירה של ארגון גדול, והתגעגעתי לאווירה המשפחתית שנעלמה. עובדי 'מקושרים', שהפכו לעובדי 'וואלה!', היו באים ואומרים לי: 'שחר, איפה הימים שהיינו הולכים לאכול צהריים יחד?'".

- קבלת החלטות:

"תמיד נתנו לנו את ההרגשה שהחשיבה שלנו נכונה, אבל בסופו של דבר ההחלטה לא הייתה שלנו".

- היזם:

"יכול להיות שהבעיה אצלי. אולי לא השכלתי להתאים את עצמי מספיק טוב ל'אח הגדול'. וכשאתה לא מתאים את עצמך ל'אח הגדול', אתה יוצא כמו אלעד הקטן".

- תגובת וואלה:

"במהלך 2010 מקושרים מוזגה תפעולית לתוך פורטל וואלה, וכיום וואלה מחזיקה ב-90% ממניות החברה. מהלך המיזוג כלל צעדי התייעלות, לרבות צמצום כמות המשרות בחברה. אנו לא נוהגים להתייחס בפומבי לתנאי ההעסקה ולנסיבות סיום ההעסקה של מי מעובדי הקבוצה".

מירב כהן ורויטל לוי-צוברי, יזמות רשת הטיפוח ללין: "בתחילת הדרך היה לנו ויכוח גדול, אחרי הפיילוט הסתיימו כל הוויכוחים שלנו"



מכירת ללין
המוכרות: מירב כהן (מימין) ורויטל לוי-צוברי - מייסדות הרשת
בכמה מכרו: 50%, תמורת 12.8 מיליון שקל
מי קנה: קבוצת פוקס שבשליטת הראל ויזל
הסטטוס החדש של המוכרות בחברה אחרי האקזיט החלקי: שותפות (25% ו-25%)

- השותף החדש:

לוי-צוברי וכהן: "הראל לא דורש מאיתנו דין וחשבון ולא עוקב אחרינו. יש לנו חופש פעולה. היום הניהול פשוט נהיה מסודר יותר: ישיבות הנהלה ודירקטוריון, תקציב שנתי וקבלת החלטות מסודרת. אנחנו מתעסקות במה שאנחנו הכי טובות בו כמו רכש, עיצוב ושמירה על המותג. אין ספק שזה שונה כשיש צלע נוספת במשוואה, אבל אנחנו רוחשות כבוד להראל וסומכות עליו ב-100% והתוצאות הכספיות מראות שזה שילוב מנצח".

- החיסרון:

"אין, כי הראל לא מתערב לנו בעבודה וגם לא צביקה שווימר, מנכ"ל החברה. זה אולי נשמע עולם ורוד מדי, אבל זה המצב".

- החיכוכים:

"בתחילת הדרך היה לנו ויכוח גדול, שנבע מהפחד שלנו להיכנס לאאוטלט. חשבנו שזה לא נכון למותג. בסוף הסכמנו לעשות פיילוט, שהצליח מעל המצופה ומאותו רגע הסתיימו כל הוויכוחים שלנו".

- האגו:

"לא. נהייתה פה קומבינציה של אנשים שכל אחד נותן את מה שהוא הכי טוב בו, ויחד יש פה סיפור הצלחה".

שמואל בוקסר, ממייסדי יקבי ברקן: "צריך להסתגל שלפעמים לא מקבלים את דעתך"

שמואל בוקסר, יקבי ברקן / צלם יח

מכירת יקבי ברקן
המוכרים: שמואל בוקסר, יאיר לרנר וזיוית שפיר - מייסדי יקבי ברקן
בכמה מכרו: 75% (כל אחזקותיהם) מיקבי ברקן הבורסאית, לפי שווי חברה של 80 מיליון שקל
הקונה: טמפו משקאות שבשליטת ג'ק בר, אמיר ולאה בורנשטיין והייניקן העולמית
הסטטוס החדש של המוכרים אחרי האקזיט: בוקסר, מנכ"ל שכיר, לרנר פרש ושפיר מעולם לא הייתה שותפה פעילה

- הבוס החדש:

בוקסר: "קולי ודעתי נשמעים בזכות הידע והניסיון שצברתי. בעלי 'טמפו' היו שותפים טובים, והיום הם בוסים טובים. אני נהנה לעבוד איתם. הם אנשים חכמים ומביני עניין".

- החיסרון:

"אם היה חיסרון ולא הייתי נהנה, לא הייתי נשאר לעבוד שם. לא הייתי מחויב, יכולתי ללכת הביתה כמו השותף שלי. לא עשיתי את זה כי אני אוהב את העשייה, ובגלל שאני בן 62 ולא צריך לעבוד למחייתי. החיסרון הקטן הוא שדעתי לפעמים לא מתקבלת. אני מאוכזב אך לא מתוסכל אם אני לא מצליח להעביר החלטה. צריך להסתגל לקטע הזה שלפעמים לא מקבלים את דעתך".

- ההתמודדות:

"יש לי יד חופשית כמעט בכל דבר, ובמה שאין לי אני צריך לשכנע. לפעמים זה מצליח, ולפעמים לא. אני חי עם זה בלי בעיה".

- הצד השני:

"גם להם לא קל איתי כשאני מתעקש על דברים שאני חושב שאני צודק בהם. לשמחתי, עד היום לא הגענו למצב שנזרקו אולטימטומים".

- השכיר החדש:

"אני איש קשה מאוד מבחינת הדרישות שלי מהכפופים לי ומעצמי. אני רואה קודם כל את טובת העסק. כשאני חושב שהבעלים קיבל החלטה לא טובה לעסק אני אומר, ולפעמים זה עולה לבעלים בדמים לשנות את דעתי. לשמחתי זה לא קורה הרבה. יש לי בוסים שאני יכול לשבת ולדון איתם".

- חיכוכים:

"בדירקטוריון יש לפעמים חיכוכים, אבל זה חלק מהחיים".

- מה עדיף:

"כשאתה בעל עסק, אתה לא צריך לתת דין וחשבון לאף אחד, אבל יש לך דאגות אחרות על הראש. וכשאתה שכיר, חלק מהדאגות יורדות מראשך, יש לך שקט ואבא שעושה לך חלק מהחיים קלים יותר, למשל, מול הבנקים".

עוד כתבות

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן לשעבר מסביר: למה חמאס מפחד מכניסה ישראלית לרפיח

אלוף (מיל') אהרן זאבי-פרקש סבור כי עיקר הלחימה נגד חמאס הסתיימה: "השמדת שלושה-ארבעה גדודים ברפיח לא תשנה" ● בשיחה עם גלובס הוא אומר שיש לדאוג שארגון הטרור לא יתחמש שוב: "רק אז נוכל לומר שהמלחמה שיפרה את המצב" ● וגם: מה דעתו על סערת המינויים בצה"ל

הטירה הצרפתית שזמינה על המדף / צילום: whisperauctions.com

אחד הנכסים היקרים אי פעם: כמה עולה טירה שהייתה פעם בבעלות משפחת רוטשילד?

הטירה, שבעבר הייתה שייכת למשפחת הבנקאים היהודית ובהמשך גם למלך מרוקו, מועמדת למכירה פומבית בסכום שמתחיל ב-454 מיליון דולר ● בטירה הצרפתית, מהמאה ה-12 החולשת על פני 2,500 מ"ר, יש 17 חדרי שינה, דיור נפרד לאנשי צוות, שלוש מעליות ואורוות היכולות להכיל עד 50 סוסים

שופטת בית המשפט העליון יעל וילנר. קיבלה את ערעור חברת הביטוח / צילום: שלומי יוסף (עיבוד תמונה)

פסק דין תקדימי של העליון מצמצם את הגדרת הידועים בציבור

בית המשפט העליון דן בשאלה מתי זוג ייחשב לידוע בציבור לצורך זכאות לתשלום פיצוי בעקבות מוות בתאונה ● השופטים: הכוונה להינשא אינה מהווה אינדיקציה לרצון הזוג להחיל זכויות לפני הנישואים

ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ''ל טבע / צילום: אלעד מלכה

טבע עקפה את התחזיות וצמצמה את ההפסד הנקי; המניה קופצת במסחר בת"א

הכנסות טבע עקפו את התחזיות המוקדמות, וההפסד הנקי הצטמצם בהשוואה לרבעון המקביל ● לצד זאת החברה אשררה את התחזית השנתית שמסרה ברבעון הקודם ● הודיעה במקביל על תוצאות חיוביות בניסוי שלב 3 בתרופה מקורית לטיפול בסכיזופרניה

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

ההפסד הנקי של אופקו גדל וקמהדע בטוחה שתשבור שיא ב-2024

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● אנלייט הציגה דוחות מעורבים, אך בחברה אופטימיים לגבי התוצאות בהמשך השנה ● ההפסד של אופקו הלת' גדל בהשוואה לתקופה המקבילה, והמניה צוללת ● קמהדע מגדילה את תחזית ההכנסות ל-2024 ● מדור חדש

140 מיליארד שקל, מדד מניות אחד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

האם טרנד ההשקעה שסוחף את הישראלים מסוכן, ולמה יש מי שחושב ש"זו קטסטרופה"

מסלולים עוקבי S&P 500 הולכים וצומחים בקצב מסחרר. בכל מוצרי החיסכון וההשקעה בישראל, לטווחים ארוכים בינוניים וקצרים, מוצעים מסלולים שעוקבים אחר מדד הדגל האמריקאי ● בינתיים המדד הניב בעיקר תשואות חיוביות, אבל המומחים מזהירים שיש גם סכנות בתופעה, הן לחוסכים והן למשק הישראלי

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

הבורסה ננעלה בעליות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%, טבע זינקה ב-13%

מדד ת"א 35 עלה ב-0.6% ● השקל מתחזק מול המטבעות הזרים על רקע המגעים בעסקת החטופים ● אנבידיה נסחרה בירידות, לאחר שהמיליארדר סטנלט דרוקנמילר חתך את השקעתו במניה ● אפל השיקה דגמי טאבלט חדשים ● בבלקרוק ממליצים להישאר בשוק המניות במאי

''זו כנראה ההשקה הכי חזקה שנעשתה למוצר מציאות מדומה לטיפול נפשי אי פעם'' / אילוסטרציה: Shutterstock

טייס הקרב שהקים חברת מציאות מדומה וגייס אותה לטיפול בנפגעי המלחמה

ערן אור הקים את XRHealth ב-2016 בעקבות פריצת דיסק שחווה. מאז החברה פועלת בעיקר בארה"ב ומציעה טיפולים בתחום הפיזיותרפיה, הכאב והטראומה באמצעות מציאות מדומה ● כשפרצה המלחמה, הוא החליט להשיק במהירות את המוצר גם בישראל, מוקדם מכפי שתכנן

אנדראה אורקל, מנכל בנק יוניקרדיט האיטלקי / צילום: Reuters, Massimo Di Vita

במשך שנים משקיעים נכוו ממניות הבנקים האירופיים. עכשיו הן ממש לוהטות

לאחר שנים של שפל, הבנקים באירופה מתחילים להציג ביצועים משופרים, הודות לניקוי מאזנים וצמצום עלויות, לצד רווח מוגדל ממתן הלוואות ● מניות הענף דוגמת UniCredit מזנקות גם בציפייה לחלוקות דיבידנדים בעד כ-130 מיליארד דולר, ועוקפות את מקבילותיהן מארה"ב

אסף רפפורט, מנכ''ל ומייסד שותף Wiz / צילום: עומר הכהן

וויז מציגה את הגיוס הגדול של חברה ישראלית אי פעם

חברת הסייבר בניהולו של אסף רפפורט מציגה קצב צמיחה מסחרר ושורת צעדים שאפתניים ● ארבע שנים בלבד אחרי הקמתה, הכריזה וויז על גיוס של מיליארד דולר ● בין המשקיעים: הקרן האמריקאית הגדולה אנדריסן הורוביץ ● בשוק תוהים: עד לאן היא יכולה לצמוח?

העלות הכלכלית של מתקפות סייבר בישראל / אילוסטרציה: Shutterstock

העלות הכלכלית של מתקפות סייבר בישראל: 12 מיליארד שקל בשנה

הטיפול בנזקי מתקפת סייבר ועלויות ההפסד הכספי הישיר מהמתקפה בישראל עומדות על כ-12 מיליארד שקל בשנה - כך לפי דוח של מערך הסייבר הלאומי ● עוד נכתב בדוח כי צעדים בסיסיים להגנת סייבר בארגון יכולים להפחית משמעותית את ההסתברות למתקפות

מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת ''סיינס פו'' בצרפת מסמנים מתוך בניין של המוסד עליו השתלטו / צילום: ap, Jeffrey Schaeffer

העימותים עם מתנגדי ישראל בקמפוסים התפשטו לאירופה

בצרפת, בבריטניה, בברלין, בקופנהגן, באמסטרדם ועוד - מפגינים אנטי-ישראלים ופרו-פלסטינים מתעמתים עם המשטרה, עורכים תהלוכות ומקימים מאהלים מבוצרים ● מנכ"לית ICE, ארגון הקהילות הישראליות באירופה: "האוניברסיטאות לא יכולות להמשיך ולשבת על הגדר, ומדינת ישראל חייבת לפעול כבר היום ובאופן ממושך בקמפוסים"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מגמה מעורבת בוול סטריט; טבע מזנקת ב-15%, שופיפיי מתרסקת ב-20%, אובר ב-9%

נאסד"ק יורד ב-0.2% ● אובר יורדת ב-9% בעקבות הדוחות ● ניו יורק טיימס: הרווח זינק ב-81%, נוספו 210 אלף מנויים ● לידר: "אנו מתרשמים לחיוב מהביצועים של טבע" ● מלחמת השבבים: הממשל האמריקאי חוסם את יצוא השבבים של אינטל וקוואלקום, המניות יורדות ● האם טסלה הטעתה את המשקיעים? יורדת ב-4% ● רדיט וליפט עולות לאחר שעקפו את ציפיות האנליסטים

מעבר הגבול בין רוסיה לנארווה, אסטוניה, סגור לכניסת רכבים / צילום: Reuters, Mihkel Maripuu

אוקראינה מאבדת מכוחה, והמדינות הבלטיות שואלות: אנחנו הבאות בתור?

נארווה, עיר הגבול של אסטוניה שסומנה על ידי פוטין כאדמה רוסית היסטורית - היא בין היעדים הפוטנציאליים לערעור היציבות באזור ● מפברואר נרשמת הידרדרות מהירה ביחסים בין המדינות

רוברט אנטוקול ותומר וינגרטן / צילום: אוהד רומנו, יח''צ

כמה עולה האבטחה למנכ"לים ישראלים בארה"ב?

חברת הסייבר סנטינל וואן מימנה אשתקד שירותי אבטחה למנכ"ל תומר וינגרטן ומשפחתו בכ־225 אלף דולר, גם בשל "הסכסוכים במזרח התיכון" ● בפלייטיקה עמדה עלות אבטחת המנכ"ל על מעל מיליון דולר, כולל החזקת מטוס פרטי ● וכמה משלמות ענקיות וול סטריט

ארי הרו / צילום: ניצן שפיר

6 חודשי עבודות שירות לארי הרו, לשעבר ראש הסגל בלשכת רה"מ

גזר הדין ניתן בעקבות הסדר טיעון שחתמה הפרקליטות עם הרו כחלק מהסכם עד המדינה עמו בפרשות 1000 ו-2000 ● במסגרת ההסדר הרו הודה והורשע בעבירה של מרמה והפרת אמונים בפרשת 3H גלובל ● כן נגזרו עליו קנס של 700 אלף שקל וחצי שנת מאסר על-תנאי

יבוא כלי רכב לנמל אילת / צילום: Shutterstock

יבואנית טויוטה בישראל: צפויים חוסרים בדגמי הרכב הפופולריים

יוניון מוטורס מודיעה על "השפעה מיידית" בשיווק קורולה ו־CH-R, ומוסרת שתעביר את המלאי הקיים לחברות הליסינג כמתוכנן, אך "לא תוכל להיענות לכל הביקוש"

מה צפוי לשקל? / אילוסטרציה: Shutterstock

הדולר יגיע ל-3.5 שקלים? מה קורה בשוק המט"ח

לראשונה מאז תחילת אפריל, השקל מתחזק בחדות מול המטבעות הזרים ויורד מתחת לרף ה-3.7 שקלים לדולר ● מדובר בשינוי מגמה חד לעומת התקופה האחרונה בהמשך להתפתחויות הבטיחוניות ● מה עומד מאחורי שינוי המגמה?

רחוב הרצל, תל אביב / צילום: רועי חבני

מנורה מבטחים מלווה 260 מיליון שקל לבניינים שמשכנים את מפוני קיבוץ רעים

חברת הביטוח העמידה אשראי לשני מגדלים בפרויקט "תאודור" בדרום תל אביב של יובלים ורן בלינקיס ● הבניינים בפרויקט כוללים דירות שמיועדות ברובן להשכרה לטווח ארוך ● את העסקה הובילה אקטיב חיתום של עומרי לוי

שי אהרונוביץ', מנהל רשות המסים / צילום: איל יצהר

מנהל רשות המסים תומך בהחזרת מס הרכוש על קרקעות פנויות

בכנס שקיים מכון אלרוב לחקר הנדל"ן אמר אהרונוביץ': "אני בעד החזרת מס רכוש בצורה חכמה", והוסיף כי "חלק מעליית מחירי הדיור בשנים האחרונות נבע גם מהעובדה שמי שמחזיק בקרקע שאפשר לבנות עליה, אין לו שום תשלום 'קנס' על קרקע כזו"