גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"גלובס" מציג: מדריך לסטודנט לחשבונאות

‎לקראת ההרשמה לשנת הלימודים בחוגים לחשבונאות, "גלובס" ממפה את מוסדות הלימוד, תנאי הקבלה, קורסים ייחודיים והסיוע שמציעים מקומות הלימוד בקבלת מלגות ומציאת מקום התמחות

לשכת רואי החשבון דיווחה השנה על שיא היסטורי במספר רואי החשבון החדשים - לא פחות מ-1,442 רואי חשבון חדשים קיבלו רישיון, גידול של 21% לעומת המספר אשתקד. העובדה שהמשבר הכלכלי חלף העלתה את הביקוש לרואי חשבון בפירמות הגדולות, כך גם את הביקוש של הסטודנטים הלומדים את המקצוע.

‏לקראת ההרשמה לשנת הלימודים הבאה בחוגים לחשבונאות, "גלובס" מדרג את מוסדות הלימוד בהתאם לביקוש של משרדי רואי החשבון המובילים, בהתאם לנתונים שנאספו על-ידי חברת מחשבות - ‏SmartJOB‏ המתמחה בהשמת מתמחים.

יחד עם זאת, פונקציית הביקוש היא לא היחידה לבחירת מוסד הלימוד, ויש לקחת בחשבון גם את תנאי הקבלה, קורסים ייחודיים והסיוע שמציעים מקומות הלימוד בקבלת מלגות ומציאת מקום התמחות.

אוניברסיטת תל-אביב

* ‎מספר הסטודנטים: 200 סטודנטים מתוך 800 מועמדים בשנה. להערכת הפקולטה, עקב נתוני קבלה גבוהים פונים רק בעלי נתונים מתאימים שמעריכים כי יש להם סיכוי להתקבל.

* תנאי קבלה: ציון התאמה משוקלל של מבחן הפסיכומטרי ותעודת הבגרות. תנאי סף נדרשים: ציון מינימלי של 620 בפסיכומטרי ו-4 יחידות מתמטיקה בבגרות.

* שכר לימוד: 9,500 שקל לשנה.

* קורסים ייחודיים: סמינרים בחשבונאות פיננסית וניהולית, הנותנים לסטודנטים הכרה עם המחקר האקדמי בחשבונאות. קורסי בחירה נוספים שאינם כלולים בסילבוס הבחינות של מועצת רואי החשבון.

* מרצים הידועים בתחומם: פרופ' יוסי אהרוני, פרופ' אלי אמיר, פרופ' עמיהוד דותן, פרופ' יצחק סוארי, ד"ר איתן איינהורן, ד"ר דן וייס.‏

* סיוע במציאת מקום התמחות, מתן מלגות: בוגרי החוג הם המבוקשים ביותר בקרב משרדי רואי החשבון הגדולים, ולכן, טוענת האוניברסיטה, אין צורך בעזרה למציאת מקום התמחות; החוג מעניק לתלמידים מצטיינים ולתלמידים זכאים סיוע כלכלי של כ-40 מלגות בסכום של כ-10,000 שקל כל אחת. המלגות נתרמות על-ידי משרדי רואי חשבון, גופים עסקיים שונים וקרן שהוקמה על-ידי תורם מארה"ב.

* האם קיים תואר שני בחשבונאות? לא. קיימת תוכנית של תואר שני עם התמחות בניהול פיננסי, המיועדת לבעלי תואר ראשון בחשבונאות.‏

* האם קיים חוג ייחודי לחשבונאות או משולב בחוג נוסף? החוג לחשבונאות הוא עצמאי. על מנת להיות זכאי לתואר ראשון על הסטודנט לשלב את הלימודים עם חוג נוסף, אפשרי גם לימודי פסיכולוגיה, פילוסופיה, תיאטרון ועוד.

האוניברסיטה העברית

* ‎מספר הסטודנטים: 190 סטודנטים מתוך 706 מועמדים בשנה.‏

* תנאי קבלה: לבעלי תעודת בגרות בציון ממוצע של 100, הציון הפסיכומטרי המינימלי לקבלה הוא 673.

* ‏‏‏שכר לימוד: 9,500 שקל לשנה.

* מרצים הידועים בתחומם: רו"ח שלמה דאובר, ד"ר קרן בר-חווה ופרופ' אילן גוטמן.

* קורסים ייחודיים: במסגרת התואר נלמדים קורסים במגוון נושאים כמו: מדעי ההתנהגות, טכנולוגיות מידע, מיסוי בין לאומי, מע"מ ומיסוי עקיף ותקשורת עסקית.

* האם קיים תואר שני בחשבונאות? לא.

* האם קיים חוג ייחודי לחשבונאות או משולב בחוג נוסף? החוג לחשבונאות הוא חלק מבית-הספר למינהל עסקים. לימודי החשבונאות מתבצעים במתכונת תואר בוגר דו-חוגי.

* פרטים נוספים: בית-הספר למינהל עסקים דורג באחרונה במקום ה- 44 בעולם בדירוג שנחאי העולמי.

אוניברסיטת חיפה

* ‎מספר הסטודנטים: 90-85 סטודנטים מתוך 450 מועמדים בשנה.

* תנאי קבלה: ציון משוקלל של 680 של מבחן הפסיכומטרי ותעודת הבגרות.‏

* שכר לימוד: 9,500 שקל לשנה.

* קורסים ייחודיים: אין.

* מרצים הידועים בתחומם: לא נמסר.

* סיוע במציאת מקום התמחות, מתן מלגות: בסמסטר ב' שנה א' נערך כנס של כל משרדי רואי החשבון הגדולים, בו ניתנת לכל משרד האפשרות להציג את עצמו ולגייס סטודנטים להתמחות. האוניברסיטה מסייעת בתגבור והשלמה לקראת בחינות מועצת רואי החשבון. ‏‏‏

* האם קיים תואר שני בחשבונאות? לא.

* האם קיים חוג ייחודי לחשבונאות או משולב בחוג נוסף? הלימודים במסלול חשבונאות משולבים עם תואר בכלכלה.

אוניברסיטת בר-אילן

* ‎מספר הסטודנטים: 234 סטודנטים מתוך 556 מועמדים בשנה.

* תנאי קבלה: ממוצע בגרות של 100 ומעלה, ציון פסיכומטרי 700 ומעלה. עדיפות לבעלי 4 ו-5 יחידות לימוד במתמטיקה וציון גבוה בפרק הכמותי של מבחן הפסיכומטרי.

* שכר לימוד: 9,500 שקל לשנה.

* מרצים הידועים בתחומם: בשנת ההשלמה - רו"ח יאיר שהרבני, רו"ח ניר זיכלינסקי, רו"ח משה קידר ורו"ח אייל מנדלאוי.

* סיוע במציאת מקום התמחות, מתן מלגות: החל משנת הלימודים הנוכחית עורכת האוניברסיטה בשיתוף משרד ארנסט אנד יאנג, קוסט פורר גבאי, תוכנית הכנה להתמחות. הסטודנטים יעברו 4 ימי לימוד, שיועברו על-ידי שותפים במשרד, במטרה להקנות להם את עקרונות העבודה במשרדי רואי חשבון; המצטיינים יזכו לעדיפות בקבלה להתמחות במשרד.

האם קיים תואר שני בחשבונאות? כן, רק באוניברסיטת בר-אילן מתקיימת בארץ תוכנית ללימודי תואר שני בחשבונאות.

* האם קיים חוג ייחודי לחשבונאות או משולב בחוג נוסף? החוג לחשבונאות נלמד במסגרת תואר ראשון בפקולטה לכלכלה.

אוניברסיטת בן-גוריון

‎* מספר הסטודנטים: בין 90 ל-100 סטודנטים מתקבלים בשנה.

* תנאי קבלה: ציון פסיכומטרי או ציון משוקלל של 690, כאשר אף אחד משני הציונים אינו נמוך מ-680.

* ‏שכר לימוד: 21,872 שקל לשנה.

* קורסים ייחודיים: אין.

* סיוע במציאת מקום התמחות, מתן מלגות: סטודנטים מקבלים מלגות בהתאם לעמידתם בקריטריונים שנקבעו מראש. החוג מסייע בשיתוף-פעולה עם משרדי רואי החשבון הגדולים למציאת מקום התמחות; בנוסף, לדברי פרופ' גילה בניסטי, ראש החוג לחשבונאות, היא משתדלת באופן אישי לסייע גם במציאת מקום התמחות במשרדים קטנים או במפעלים עסקיים. ‏

* האם קיים תואר שני בחשבונאות? לא.

* האם קיים חוג ייחודי לחשבונאות או משולב בחוג נוסף? החוג לחשבונאות הוא חלק מהמחלקה לכלכלה.

* פרטים נוספים: לדברי פרופ' משה יוסטמן, הדיקן לשעבר של הפקולטה למדעי הרוח, לבוגרי החוג שיעורי מעבר גבוהים מאוד בבחינת ההסמכה של מועצת רואי החשבון; התוכנית מכשירה רואי חשבון עם ראייה רחבה של תחום העשייה הכלכלית ומיומנות טכנית הנדרשים למקצוע.

המרכז הבינתחומי הרצליה

‎* מספר הסטודנטים: 80 סטודנטים בשנה.

* תנאי קבלה: ציון מינימלי משוקלל מבחן הפסיכומטרי וציוני תעודת הבגרות של 670. המועמדים נדרשים לעבור ראיון קבלה, שבוחן בין היתר אישיות, יכולת חשיבה, יוזמה ומנהיגות. ‏‏

* שכר לימוד: 35,600 שקל לשנת לימוד.

* קורסים ייחודיים: תיאוריה חשבונאית - מנתח בין השאר אירועי אמת משוק ההון; חשבונאות של מכשירים פיננסיים - הטיפול החשבונאי במכשירים נגזרים, עסקאות, מכירה והערכת שווי הוגן של מכשירים; ביקורת חשבונות - מלווה בסימולציות וניתוח דוחות כספיים.‏‏

* מרצים הידועים בתחומם: רו"ח שלומי שוב, פרופ' אמיר ברנע, ד"ר אייל סולגניק, פרופ' דן סגל, רו"ח משה אשר, עו"ד מאיר מזרחי ורו"ח ניר זיכלניסקי. ‏

* סיוע במציאת מקום התמחות, מתן מלגות: החוג מעניק מלגות למועמדים מצטיינים, קיימות מלגות ייחודיות לתוכנית בחשבונאות מטעם הפירמות הגדולות ולשכת רואי החשבון. כבר בסמסטר ב' של שנת הלימודים הראשונה מגיעות לקמפוס הפירמות הגדולות בראיית חשבון, כדיי לגייס סטודנטים להתמחות.‏

* האם קיים תואר שני בחשבונאות? לא. קיימת תוכנית ‏MBA‏ בהתמחויות שיווק, מימון ואסטרטגיה גלובלית.

* האם קיים חוג ייחודי לחשבונאות או משולב בחוג נוסף? התוכנית בחשבונאות כוללת שני מסלולי לימוד: תוכנית לתואר ‏B.A‏ במינהל עסקים עם התמחות בחשבונאות ותוכנית לימודים לתואר משותף ‏L.L.B‏ במשפטים ו-‏B.A‏ במינהל עסקים עם התמחות בחשבונאות.‏

* פרטים נוספים: עד עתה סיים מחזור אחד את הלימודים במרכז, ולמרות זאת 100% מבוגריו עברו את בחינות הלשכה ושובצו להתמחות.

המסלול האקדמי המכללה למינהל

‎* מספר הסטודנטים: 500 סטודנטים מתוך 1,000 מועמדים.

* תנאי קבלה: מועמדים בעלי ציון משוקלל של הבגרות והפסיכומטרי בציון של מעל 620 ובציון של מעל 120 בחלק הכמותי של הפסיכומטרי, מתקבלים באופן אוטומטי.

* שכר לימוד: 30,300 שקל לשנת לימוד.

* קורסים ייחודיים: לסטודנטים מצטיינים מוצע, מעבר לתוכנית הרגילה, התמחות משנה ב-4 נושאים: טכנולוגיית המידע, שוק ההון האמריקני, ניהול סיכונים (תוכנית המועברת בשיתוף עם משרד ‏‏KMPG‏ סומך חייקין) והתמחות בשוק ההון בישראל. כמו כן, מוצעת תוכנית לימודים המשלבת לימודי חשבונאות ומשפטים.

* מרצים הידועים בתחומם: אוסקר אבו ראזק, רו"ח חיים אסיאג, רו"ח רוני אלרואי, רו"ח אודי גרינברג, ד"ר דן אלנתן, פרופ' יורם עדן, רו"ח אורי מורד ורו"ח מיכה ארד.

* סיוע במציאת מקום התמחות, מתן מלגות: בית-הספר למינהל עסקים מעניק מדי שנה מלגות למצטיינים ומלגות סיוע בסכום של למעלה מ-3 מיליון שקל. מוענקות מלגות לסטודנטים מצטיינים לחשבונאות מטעם משרדי רואי החשבון המובילים, מרצים ובוגרים. כמו כן, מוענקות מלגות לתלמידים מהפריפריה מטעם הקרן על-שם יצחק בהרב ז"ל; היחידה להכוון תעסוקתי מסייעת במציאת מקום התמחות.

* האם קיים תואר שני בחשבונאות? לא. למסיימי שנת ההשלמה בחשבונאות קיים תואר שני ‏MBA‏ בניהול פיננסי, בשנת הלימודים הבאה תפתח תוכנית ייחודית בארץ לתואר שני במינהל עסקים עם התמחות במיסוי.

* האם קיים חוג ייחודי לחשבונאות או משולב בחוג נוסף? ההתמחות בחשבונאות הינה חלק מהלימודים לקראת תואר ראשון במינהל עסקים.

* פרטים נוספים: לדברי פרופ' יורם עדן, ראש ההתמחות בחשבונאות, החוג מאפשר גמישות רבה בהרכבת מערכת השעות וזמינות רבה לאפשרויות עבודה שונות במקביל ללימודים.

הקריה האקדמית אונו

* ‎מספר הסטודנטים: 240 סטודנטים מתוך 540 מועמדים בשנה. ‏

* תנאי קבלה: ציוני תעודת בגרות 95, פסיכומטרי בציון 640 או מבחני מיון.

* שכר לימוד: 25,650 שקל בשנה.

* קורסים ייחודיים: מערכות מידע, ניתוח דוחות כספיים, תיאוריה חשבונאית מתקדמת במסגרת מסלול מיוחד לרואי חשבון תואר שני בהתמחות במימון.

* ‏מרצים הידועים בתחומם: פרופ' ירון זליכה, ד"ר רו"ח יוסי צור, רו"ח אלי פאר, רו"ח אלדד נח, רו"ח ערן שחם, רו"ח ניר זיכלינסקי, רו"ח יואב פיאטקובסקי.‏

* סיוע במציאת מקום התמחות, מתן מלגות: הבוגרים המצטיינים מיועדים לשמש כעתודת סגל, ומשמשים כמתרגלים; כמו כן, קיימת יחידת השמה שמסייעת לסטודנטים במציאת התמחות. הקריה מפעילה תוכנית מלגות בסכום של כ-30 מיליון שקל בשנה.

‏* האם קיים תואר שני בחשבונאות? לא. קיים תואר שני במינהל עסקים התמחות במימון לרואי חשבון. ‏

* ‏האם קיים חוג ייחודי לחשבונאות או משולב בחוג נוסף? החוג משולב בתואר למינהל עסקים.

* ‏פרטים נוספים: לדברי פרופ' ירון זליכה, ראש החוג לחשבונאות, הלימודים שמים דגש על חינוך דור של רואי חשבון בהגינות ואחריות חברתית.

המרכז האקדמי רופין

* ‎מספר הסטודנטים: 160 סטודנטים מתוך 500 מועמדים בשנה.

* תנאי קבלה: ציון פסיכומטרי של 635, ממוצע בגרות משוקלל של 104, או ציון משוקלל של 112 עם ציון מינימום של 590 בפסיכומטרי.

* שכר לימוד: 9,500 שקל בשנה.

* קורסים ייחודיים: קורס באחריות חברתית ואתיקה בעסקים וקורס אנגלית לחשבונאים.

* מרצים הידועים בתחומם: רו"ח אלי פאר, ד"ר יוסי צור, פרופ' יורם קרול ופרופ' דוד לבהרי.

* סיוע במציאת מקום התמחות, מתן מלגות: קיימת העדפה למתן מלגות עבור סטודנטים במחלקה לכלכלה וחשבונאות. המחלקה נמצאת בקשר הדוק עם משרדי רואי החשבון הגדולים, ובתיאום איתם נקבעים ימי הלימוד ומועדי הבחינות. כמו כן, מדי שנה הם מגיעים לגיוס מתמחים.

* האם קיים תואר שני בחשבונאות? עתיד להיפתח בשנה הבאה.

* האם קיים חוג ייחודי לחשבונאות או משולב בחוג נוסף? החוג לחשבונאות משולב עם החוג לכלכלה. קיימת גם תוכנית לבעלי תואר ראשון במינהל עסקים ו/או כלכלה ובעלי תארים אחרים המעוניינים לעבור הסבה לראיית חשבון.

* פרטים נוספים: לדברי ד"ר ליאמא דווידוביץ, ראש המחלקה לכלכלה וחשבונאות, בשנים האחרונות מדורגים הסטודנטים במקומות הראשונים באחוזי המעבר בבחינות הלשכה.‏

בית-הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים

* ‎מספר הסטודנטים: 260 סטודנטים מתוך 600 מועמדים.

* תנאי קבלה: ציון משוקלל של 79 בין ציוני הבגרות והפסיכומטרי.

* שכר לימוד: 9,500 שקל בשנה.

* קורסים ייחודיים: מחלקה המשלבת תוכנית עם תואר משני במערכות מידע, הכוללת קורסים ביישומי מחשב בניהול, מבוא למערכות מידע, מבוא לתכנות עסקי, ניתוח מערכות מידע חשבונאיות, בקרה ואבטחת מערכות מידע, מערכות מידע ארגוניות, יישומים חשבונאיים במערכות מידע, פרויקט גמר במערכות מידע בשילוב משרדי רואי החשבון הגדולים.

* מרצים הידועים בתחומם: פרופ' הרצל פטל, ד"ר יאיר זימון, רו"ח אלי פאר, רו"ח רונן בן-גל, רו"ח חגי כהן, רו"ח שרון ניצן, רו"ח רן כהן, עו"ד אלדד נוח, רו"ח נועם פז, רו"ח יובל כהן, ד"ר גולן כרמי, ד"ר יוסי טובול, הרב ד"ר צבי אילני והרב ד"ר הראל גורדין.

* סיוע במציאת מקום התמחות, מתן מלגות: פירמת ‏BDO‏ זיו-האפט הקימה סניף בבני-ברק, המעסיק אך ורק את בוגרות החוג לחשבונאות של בית-הספר. בנוסף, מוצעים לסטודנטים מערך נרחב של מלגות והלוואות מסובסדות, המאפשרות החזר הקרן ללא ריבית לאחר סיום לימודי התואר. בנוסף, לרשות הסטודנטים עומד מערך נרחב של מלגות והלוואות מסובסדות המאפשרות החזר הקרן (ללא ריבית) לאחר סיום לימודי התואר. קיימת מחלקת השמה המסייעת לסטודנטים במציאת מקום התמחות.‏‏

* האם קיים תואר שני בחשבונאות? לא. קיימת תוכנית לתואר שני במינהל עסקים.

* האם קיים חוג ייחודי לחשבונאות או משולב בחוג נוסף? המחלקה מתנהלת כחוג מורחב ללימודי חשבונאות ומערכות מידע.

* פרטים נוספים: בית-הספר משלב לימודי תורה וחשבונאות. הלימודים נלמדים בשני מכונים נפרדים, המיועדים לנשים לחוד וגברים לחוד; פרופ' הרצל פטל מציין כי לרשות הסטודנטים עומד גם חדר עסקאות בשיתוף עם בנק פאג"י, המאפשר לסטודנטים התנסות מעשית.‏

האוניברסיטה הפתוחה

‎* מספר הסטודנטים: 300 סטודנטים בסמסטר.

* תנאי קבלה: עמידה בבחינת הפטור בהנהלת חשבונות וחישובים מסחריים. הצלחה בקורסים הראשונים, הם תנאי להמשך לימודים. רק כרבע מכלל הסטודנטים המתחילים את הקורס הראשון בתוכנית יסיימו את התואר בחשבונאות עם חטיבה בכלכלה.

* שכר לימוד: 9,500 שקל.

* קורסים ייחודיים: אין.

* מרצים הידועים בתחומם: שיטת הלימוד באוניברסיטה הפתוחה כוללת חלוקת ספרים בתחילת כל קורס, ללא שיטת הרצאות. בנוסף, מתקיימים מפגשי הנחייה בכיתות.‏

* סיוע במציאת מקום התמחות, מתן מלגות: לא.

האם קיים תואר שני בחשבונאות? לא

* האם קיים חוג ייחודי לחשבונאות או משולב בחוג נוסף? תוכנית החשבונאות נלמדת במסגרת המחלקה לניהול ולכלכלה.‏

* פרטים נוספים: האוניברסיטה מספקת אמצעים להוראה מרחוק, ואין חובת השתתפות במפגשי ההנחיה, שמאפשרים לשלב לימודים עם עבודה. ניתן להתחיל את הלימודים במסלול בסמסטר סתיו או אביב; חלק מהקורסים מוצעים גם בסמסטר קיץ.

עוד כתבות

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

עיראק / צילום: Associated Press, JEROME DELAY

הפצצה בבסיס המיליציות הפרו-איראניות בעיראק

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

נהר הסיין בפריז / צילום: ap, Pavel Golovkin

הישג נועז באולימפיאדת פריז: הפיכת נהר הסיין לבטוח לשחייה

במשך עשורים לא הצליחה פריז לנקות את נהר הסיין, שמזוהם ממי ביוב ● לקראת האולימפיאדה, שתכלול שחייה ושיט בנהר, היא מוכרחה לעשות זאת ● אבל לא כולם מאמינים שזה אפשרי, "צריך תוכנית אחרת", אומרת האלופה האולימפית בשחייה במים פתוחים

 

אחרי שבוע על המדף: בכמה נמכרה וילת יוקרה בהוד השרון?

בשכונת הדר בהוד השרון נמכרה וילת יוקרה בשטח בנוי של 280 מ"ר לאחר שעמדה כשבוע בלבד על המדף, תמורת 11 מיליון שקל ● "שוק היוקרה במצב קשה כרגע - הקונים מאוד בררנים כי יש להם היצע גדול" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

חברת TRULLION / צילום: TRULLION

"כמו מערב פרוע": חרדי אמריקאי וחילוני יוצא 8200 הקימו חברה מבטיחה

מאחורי חברת טרוליון עומדים חרדי אמריקאי וחילוני יוצא 8200 שחולקים חזון משותף: ייעול עבודה חשבונאית בארגונים באמצעות בינה מלאכותית • נגד מה הם מתחרים? "הלקוחות שדבקים באקסל" ● הסטארט-אפים המבטיחים

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק