גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דף פייסבוק לבני 18 ומעלה

מצעד הלייקים: דלק בזול לבעלי סמארטפונים, מדריד מצטלמת והאיפוק של יצרנית באדוויזר

צ'ק אין בכל תדלוק

שירותי המיקום, שהחלו לצבור תאוצה במהלך השנה האחרונה, עדיין מתקשים להגיע לציבור הרחב. חברות מסחריות רבות מנסות לפתות את המשתמשים בשלל מבצעים והנחות, כדי להבטיח את הפצת השירות, אך נוחלות הצלחה מוגבלת בלבד.

רשת תחנות הדלק האמריקנית מרפי החליטה לחבור לחברות מובילות נוספות להציע עסקאות ללקוחותיה, שישתמשו בשירות ויבצעו צ'ק-אין באחד מסניפיה. הרשת, שהציעה הנחה של 2 דולר על כל תדלוק של 20 דולר, מנצלת את התייקרות מחירי הדלק כדי להציע ללקוחותיה עסקה אטרקטיבית, המתעסקת במוצר הבסיס, ואינה מחייבת הוצאות כספיות נוספות או מתן הטבות שוליות (בניגוד, למשל, לקמפיין של חברת התעופה וירג'ין, המציע פרסים לחלק מהמשתמשים, ולא הנחות במחיר כרטיס הטיסה).

הדים ראשונים להצלחת המהלך עולים מבדיקת ביקורות גולשי הפייסבוק, שחלקם מתלוננים על כך שהפעילות מסתמכת על אפליקציה ייעודית לסמארטפונים (המאפשרת להשוות בין מחירי הדלק בתחנות השונות, ומאתרת את הסניף הקרוב ביותר למיקומו של המשתמש), ובכך פונה לקהל מבוסס יחסית.

אמנם, השימוש באפליקציה אכן מצמצם את קהל המשתמשים הפוטנציאלי, לעומת הפניה לפלטפורמות נפוצות יותר (כדוגמת foursquare ו-facebook places), אך מאפשר שליטה מלאה בתכנים ובאופן הצגתם, לצד קידום ישיר של תכני הרשת.

איתי דלק

קהילת מדריד בפייסבוק

אחד מיתרונות הרשתות החברתיות הוא ביכולת לאגד אנשים זרים, בעלי עניין משותף, ולייצר קהילה שוקקת. עיריית מדריד החליטה לנצל זאת, ולגייס תומכים נוספים לעמוד הפייסבוק של העיר, במטרה לבנות קהילה וירטואלית נרחבת.

הנחת המוצא שליוותה את תחילת הפעילות הייתה שמעטים ירצו להתחבר לעמוד של מדריד, על אף העניין המשותף והמידע הרלוונטי לתושבי העיר. מתוך הכרה זו, החליטו מפעילי העמוד לקיים תחרות צילומים בין תושבי העיר, המתקיימת על גבי עמוד הפייסבוק, תחת השם "אני אוהד הקהילה".

התחרות הפשוטה, שמבוססת ברובה על "לייקים" ותמונות של העיר, הצליחה לגייס למעלה מ-8,000 חברים לעמוד בזמן קצר. בהינתן ההשקעה הכספית המועטה שנעשתה בעמוד (שמרביתה מגולמת בפרס שהוצע, מכשיר אייפד 2), מדובר בעלייה דרסטית, שהפכה את העמוד לבר קיימא.

בשונה מתחרויות דומות, מהלך הצילומים הבטיח שהמשתתפים והמצטרפים החדשים לעמוד אכן רלוונטיים לקהילה, ואינם אופרטוניסטים בלבד, הנמשכים להזדמנות לנצח בתחרות, ללא זיקה לעמוד ולפעילות השוטפת בו.

למעשה, מדריד הרוויחה קהילת פייסבוק התחלתית של אלפי גולשים, המקבלים דיווחים שוטפים על הנעשה בעיר. המספר ההתחלתי, שהושג בהשקעה קטנה יחסית, מבטיח צמיחה לאורך זמן, כיוון שלמרבית המצטרפים עניין בעדכונים מטעם העירייה.

איתי מדריד

באדוויזר ממציאה את הכדורגל מחדש

בניגוד לגופים ציבוריים וקהילתיים, מרבית החברות המסחריות מוצאות את עצמן משקיעות תקציבי ענק, במטרה לתפוס את תשומת לב הגולשים. מותג הבירה באדוויזר השיק סרטון ויראלי, המציג סוג חדש של ספורט, הכלאה בין כדורגל לביליארד (Poolball). הסרטון מיועד לקהל הבריטי, ועיקרו שילוב בין שני עולמות - ספורט וחיי הלילה, כאשר הבירה מוצגת כנותנת חסות, המגשרת בין התחומים השונים של חבריה.

למרות ההשקעה הניכרת (בדמות שיתוף-פעולה עם ערוצי ספורט, בין היתר), הפצת הסרטון נותרה מוגבלת. בדומה למוצרים אלכוהוליים דומים, מדיניותה של באדוייזר ברשתות החברתיות מהוססת למדי, ואינה משתמשת בכל המשאבים ופוטנציאל ההפצה העצום העומד לרשותה.

עם זאת, מדיניות זו אינה נובעת בהכרח מהאסטרטגיה העסקית הכוללת של המוצר. יצרנית הבירה מתמודדת עם הגבלות מצד הרשתות החברתיות השונות, שאינן ששות לתמוך בהפצה נרחבת של מוצרי אלכוהול (פייסבוק, למשל, דורשת הגבלת גיל לעמודי של מותגי אלכוהול).

עמוד הפייסבוק של באדוויזר בבריטניה, למשל, מפנה את חבריו לאתר המוקדש לנזקי האלכוהול והשתייה. בהינתן מספר הילדים הרב המציגים גיל כוזב בעת הרשמתם לרשתות החברתיות, המדיניות המאופקת של יצרנית הבירה מצטיירת כמוצדקת.

איתי בירה

הכותב הוא מנכ"ל בן-חורין ואלכסנדרוביץ' אסטרטגיה ותקשורת, אשר משלבת בפעילותה גם קמפיינים דיגיטליים ללקוחותיה.

עוד כתבות

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

נילי גולדפיין, ג'ודי (יהודית) אפרימי, ולימור שאקו בכנס משאבי האנוש / צילום: רמי זרנגר

הכלים שכל מנהל משאבי אנוש צריך לאמץ בעקבות המלחמה

הטראומה הקולקטיבית הציבה אתגרים חדשים בפני עולם העבודה הישראלי, בהיקפים עצומים ● הפתרונות להתמודדות עמדו בלב כנס שערכה השבוע ישראכרט לסמנכ"לי משאבי אנוש ● ישראל מתגייסת

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עובדים שהוצאו לחל"ת בענף התיירות עומדים להישאר ללא דמי אבטלה

במשרד האוצר הניחו שאין צורך בקביעת מודל חל"ת ארוך־טווח וסברו כי המלחמה תסתיים לפני שהעובדים ימצו את ימי האבטלה והחופשה שצברו ● כעת, עסקים רבים טרם התאוששו, כשהמצוקה הגדולה היא בענף התיירות

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

שי אהרונוביץ׳, מנהל רשות המסים / צילום: ניב קנטור

מס דירה שלישית חוזר לשולחן: "המערכות כבר מוכנות"

לדברי מנהל רשות המסים, שי אהרונוביץ', המדינה צריכה ליצור אחידות ולהפסיק לשנות את שיעורי מיסוי הנדל"ן בתדירות גבוהה ● עוד הוא הוסיף כי צריך לחשוב על מס דירה שלישית: "מבחינתנו זה צעד נכון שיעלה בתקציב 2025"

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

מטולה בחודש האחרון / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

הצפון בוער, היישובים ריקים - והממשלה "מנותקת קשר"

ראשי הרשויות בצפון דוחפים כבר זמן רב להקמת מנהלת מסודרת, בדומה למינהלת "תקומה" בעוטף עזה - אך גורמים המעורים בנושא אומרים: "זה לא על הפרק" ● בינתיים המלחמה נמשכת, והמציאות בצפון בלתי אפשרית

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

ציור הקיר להחזרת החטופים, ובהם אלמוג מאיר ג'אן / צילום: באדיבות משפחת מאיר

עדויות מהשבי: "חיילים עוברים עינויים, מורעבים בכלובים"

פיגוע ירי בבקעת הירדן: מחבל פתח באש לעבר רכבים שנסעו בכביש 90 מצפון ליריחו, בן 30 נפצע בינוני • תושבים בצפת מדווחים על יירוט, לא נשמעה אזעקה • ירי רקטי לעבר גורן, גרנות הגליל וראש הנקרה • דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף בצפון הרצועה ובמקביל פועל באיו"ש • עדכונים שוטפים

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים תפסה מסמכים של שני עורכי דין וחטפה ביקורת חריפה משופטי העליון

במסגרת חקירה קיבל פקיד שומה חקירות מבימ"ש השלום צו חיפוש במשרד של שני עורכי דין ● השניים טענו כי המסמכים נתפסו ע"י צו של בימ"ש השלום בהליך פלילי, אבל רשות המסים העבירה את ערעורם לביהמ"ש המחוזי בהליכים אזרחיים ● ביהמ"ש העליון פסק כי רשות המסים לא יכולה לזגזג בין הליך פלילי לאזרחי

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות