גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

היפנים סוגרים פערים: דגמי הטלפונים של קיץ 2011

בליין של דגמי הטלפונים של קיץ 2011, יש סלולרי שכולל מעבד של אינטל ו"חלונות 7", הסמארטפון הדק בעולם וגם טלפון עם יכולות תלת-ממד מתקדמות

פעמיים בשנה מקבלים מיליוני חובבי גאדג'טים ברחבי העולם את הדגדוג המוכר, שקורא להם לנטוש את כל עיסוקיהם ולעלות על טיסה ליפן בידיים מיוזעות שנושאות כרטיס אשראי מוכן לשימוש. זה קורה באביב ובסתיו כשחברת דו-קו-מו, מפעילת הסלולר הגדולה של יפן, חושפת את ליין המכשירים העונתי שלה.

ביפן, טלפון סלולרי הוא הרבה יותר ממכשיר תקשורת. זהו אמצעי בידור, כלי לפיצוי על חסכים חברתיים ופסיכולוגיים ושלוחה בלתי נפרדת של סגנון החיים של המשתמש, של מקום העבודה שלו ושל הסלון הביתי.

הסימביוזה הטוטאלית בין המשתמש היפני לטלפון שלו היא הסיבה שיצרני ענק מקומיים ורציניים דוגמת פנסוניק, קסיו, פוג'יטסו, NEC ושארפ משקיעים הון עתק בפיתוח מכשירים מדהימים למרות תוחלת השוק הקצרה שלהם ועל אף שהם כמעט אינם מיוצאים מחוץ ליפן.

גם השבוע (ב') סיפקה דו-קו-מו למכורים ברחבי העולם סיבה להזיל ריר על המקלדת, כשחשפה היצע של לא פחות מ-24 דגמים מרתקים מתוצרת שלל יצרנים מקומיים. הליין הנוכחי נשלט, כצפוי, על-ידי הסמארטפונים.

היצרנים היפנים אמנם נכנסו לפלח הזה באיחור לא אופייני, שאיפשר לאפל וליצרנים קוריאנים וטייוואנים לנגוס נתח לא מבוטל משוק המכשירים של יפן. אבל, אם לשפוט על-פי המכשירים החדשים, הם סוגרים את הפער במהירות מסחררת ומצעידים תוך כדי כך את הז'אנר קדימה.

סלולרי ונטבוק במכשיר אחד

ניקח, למשל, את דגם F-07 של פוגי'טסו. ממבט חיצוני הוא נראה כמו עוד סמארטפון עם מסך מגע איכותי בגודל 4 אינץ', מקלדת בתצורת סליידר וממדים סבירים. אפשר להפעיל אותו כמו כל טלפון מגע מקובל, והוא כולל את מערכת ההפעלה סימביאן של נוקיה ותמיכה ברשתות GSM.

אבל מאחורי החזות התמימה מסתיר הכלי שתי הפתעות: הראשונה היא שימוש במעבד Atom של אינטל ומהירות מעבד של 1.2 ג'יגה הרץ. ההפתעה השנייה היא מערכת ההפעלה השולחנית "חלונות 7". מדובר בגרסה המלאה של "חלונות" ולא בגרסה הסלולרית (ווינדוס פון 7), מה שכולל תמיכה בכל היישומים כולל חבילת אופיס מלאה ורישיון שימוש לשנתיים.

המשתמש יכול לעבור בין שתי מערכות ההפעלה - הטלפונית והממוחשבת - בהינף מתג, אם כי כשהסוללה עומדת להיגמר חוזר המכשיר אוטומטית למערכת סימביאן הסלולרית.

כדי להמחיש את הפוטנציאל, מספקת החברה עם הטלפון "עריסה", שכוללת יציאות USB ו-HDMI ומקור הטענה, ומאפשרת להפוך את הטלפון לנטבוק מלא לכל דבר. במפרט ניתן למצוא גם זיכרון SSD מכובד, זיכרון RAM בנפח 1 ג'יגה, WiFi מהיר ותמיכה בווידיאו באיכות HD מלאה, כולל אפשרות עריכה על המסך.

פוג'יטסו טרם סיפקה הצצה לקרביים של המכשיר ולפיכך, אנחנו לא יודעים איך היא הצליחה לטפל בסוגיית הקירור של מעבד ה-Atom או איך הצליחה לייצר סוללה קטנה, שתתמוך גם בדרישות עיבוד של נטבוק וגם של טלפון. שאלה מהותית לא פחות היא איך הצליחה החברה לדחוס את כל המפרט הטכני המכובד הזה לתוך מארז ששוקל רק 218 גרם.

מדברים ב-3 ממדים

גם בתחום הבידור לקחו היפנים את הסמארטפונים צעד קדימה. שארפ, למשל, הציגה את דגם SH-12, ששייך רשמית למשפחת אביזרי הבידור AQUOS. הטלפון כולל מסך 4.2 אינץ' בטכנולוגיה חדשה (ASVP), שאמורה לספק איכות צפייה טלוויזיונית והוא מצויד במעבד מבית קוואלקום עם מהירות של 1.4 ג'יגה הרץ. כמו כן, מגיע המכשיר עם זיכרון פנימי בנפח של 2 ג'יגה.

אבל הגימיק העיקרי שלו הוא צמד מצלמות מסונכרנות לצילום תלת-ממדי, שמאפשרות לצלם גם תמונות סטילס איכותיות וגם וידיאו בתלת-ממד, בתנועה מלאה ובאיכות HD. את כל התוצרת התלת-ממדית אפשר להציג על המסך ללא צורך בהצטיידות במשקפיים מיוחדות.

שארפ, אגב, היא זו שמספקת לנינטנדו את מסכי התלת-ממד לקונסולה הניידת שלה, כך שאפשר לראות בטלפון החדש מעין שלוחה טלפונית מתוחכמת של ה-3DS החדש, כולל אפשרות להרצת משחקים בתלת-ממד.

שארפ הציגה סמארטפון נוסף, שייצא לשוק ביוני השנה, והוא מציע יכולת הטענה אלחוטית של הסוללה - לראשונה בטלפון חכם סדרתי. את הטעינה יהיה ניתן לבצע באמצעות הנחת הטלפון על משטח טעינה שיסופק על-ידי החברה.

חברת NEC העדיפה להתמקד בתחום המזעור - תחביב ידוע של היפנים - והציגה את הסמארטפון הדק ביותר בעולם תוך כדי שהיא מדיחה מהתואר את LG, שהחזיקה בו עד כה. עובי המכשיר החדש עומד על 7.9 מ"מ בלבד ומשקלו כ-124 גרם, אבל זה לא מפריע לו להציע ביצועי אנדרואיד מלאים (גרסה 2.3), תקשורת NFC אלחוטית עבור פיצ'רים של ארנק אלקטרוני וכמובן מקלט לשידורי טלוויזיה דיגיטליים, שהכרחי כמעט בפלח הזה ביפן.

ביפן יש עדיין לא מעט משתמשים ששומרים על נאמנות לתצורת ה"צדפה" המתקפלת ודו-קו-מו לא מקפחת גם אותם. סדרת ה-PRIME שלה מציעה מסכים רחבים (3.4 אינץ') עם תמיכה בתצוגת תלת-ממד; מצלמות סטילס ברזולוציה מרשימה של 16.1 מגה פיקסל; צילום וידיאו באיכות HD מלאה (p1080) בכל הדגמים ועמידות למים וחול. פנסוניק אף הגדילה לעשות והציגה דגם, שמצויד - לראשונה בתעשייה - במייצב תמונה אופטי, שמאפשר לייצר תמונות איכותיות תוך כדי תנועה. עם היצע מגוון ומתקדם כזה, אם מישהו נוסע ליפן בקרוב, שיתקשר אלינו בבקשה.

עוד כתבות

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

נאסד"ק ננעל בירידות יום שישי ברציפות; מניית אנבידיה צנחה ב-10%

ה-S&P 500 רשם את השבוע השישי ברציפות של ירידות - ברצף ההפסדים הארוך ביותר שלו מזה למעלה משנה, הנאסד"ק סגר יום שישי ברציפות של ירידות לראשונה מאז אוקטובר 2022 ● הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה