גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

5 דרכים לגרום למעסיקים לרדוף אחריך

איך תשנה את המשוואה האכזרית של שוק העבודה ובמקום לרוץ אחרי המעסיקים תגרום להם לרדוף אחריך? ■ 5 דרכים למיתוג אישי באינטרנט

מנהלים בתהליך חיפוש עבודה מוצאים את עצמם מתוסכלים: התחרות היום על כל משרה ניהולית פתוחה אדירה והזימונים לראיונות נדירים. הם שורפים שעות על גבי שעות בשליחת קורות חיים באתרי הדרושים הגדולים, עוברים "לגור מול מסך המחשב" בחיפוש אובססיבי אחר משרת חלומותיהם, ומכתתים רגליים מחברת השמת בכירים אחת לשנייה.

איפה הבעיה? התנהלות כזו בעצם מורידה להם נקודות, בפרט כשהם מייעדים את עצמם למשרה ניהול בכירה. שכן ליבת הניהול, אחרי הכול, היא היכולת להשיג מטרות באלגנטיות.

כשם שבשיווק מנהל אפקטיבי יגרום ללקוחות לרוץ אחרי מוצריו במקום להזיע בחיזור אחריהם, כך גם בתהליך חיפוש עבודה: מועמד שיצליח להפוך את כיוון התחרות ולהוביל את המעסיקים להתחרות על ראשו, משיג שלושה יתרונות: הוא מוכיח למעסיק הפוטנציאלי שהוא מיישם רעיונות עסקיים כמו "יעילות" ו"נצילות", הוא מוכיח יצירתיות בשיווק, והוא מוכיח גמישות והתאמה מהירה לכללי המשחק החדשים.

איך מפתים מעסיקים מובילים לרוץ אחריך? בשתי מילים: "מיתוג קריירה", שעפ"י אחת ההגדרות היא "המוניטין של המועמד פלוס ההבטחה שהוא נושא בכנפיו". בהקשר זה ראוי לצטט את גורו הניהול טום פיטרס, שטבע את מטבע הלשון A brand called you, וכתב: "אתה אף פעם לא מוגדר רק ע"י הג'וב שלך, הטייטל שלו וגם לא ע"י תיאור התפקיד שאתה עושה. בלי קשר לגיל, למעמד או לענף התעשייה שבו אנו פעילים, כל אחד מאיתנו הוא מנכ"ל של הפירמה "אני בע"מ".

מיתוג קריירה בימינו נשען יותר ויותר על נכסים דיגיטליים שהמועמד צובר. רכזי הגיוס חוזרים ואומרים, כי בתקופה הנוכחית הצלחה של מחפש משרה ניהולית מצויה במתאם חיובי עם יכולתו לבנות ולתחזק לעצמו מיתוג אינטרנטי חזק. אבל איך פורטים את הרעיון הזה הלכה ולמעשה? איך בונים מותג קריירה באינטרנט שיגרום למעסיקים לכרכר סביבך וכמה זה עולה? מומחי מיתוג באינטרנט משיבים.

1. וובינרים ופודקסטים

וובינרים (סמינרשת) הפכו אמצעי מיתוג אפקטיבי ברשת: מחפש העבודה מזמין קהל להתכנס ולהאזין לתוכן מקצועי שהוא מעביר באמצעות מצגת פאוור פוינט. הדבר נותן לו ערך מוסף בתחום המקצועי ומייצר תוך כדי כך בידול, מיתוג והתעניינות.

את הקלטת הוובינר ניתן בהמרה פשוטה להפוך לקובץ קול דיגיטלי (פודקסט), שאותו ניתן לשמוע גם באייפוד או באייפד. לאחר שהסמינר שהעברת ב-live הסתיים, אתה משגר אותו לקהל מטרה מתאים (מנהלי משאבי אנוש) וממשיך "לייצר רעש מיתוגי".

מועמד בכיר לתפקיד ניהולי יכול, למשל, להעביר סמינרשת על נושאים כמו הנעת צוות, סגנונות ניהול, שיטות ניהול, אינטראקציה בארגון עם בכירים וכיוצא בזה.

יעקב איתי סמלסון, שיווק ומיתוג באינטרנט / צלם עינת לברון
יעקב איתי סמלסון, מומחה לשיווק ומיתוג באינטרנט

המלצות: וובינר מקצועי אחת לשבוע, מקצועי מאוד עם נגיעה אישית

סמלסון: "כדי להשיג אימפקט מיתוגי ההמלצה היא להשיק וובינר מקצועי אחת לשבוע. האם יש להכניס בוובינר נופך אישי או להיות מקצועי נטו? ההמלצה שלי היא ללכת על מקום טוב באמצע, כלומר להיות מקצועי מאוד אבל לדבר מהלב. השעה הטובה ביותר שעליה מתחרים כל מפעילי הוובינרים למיניהם היא 21:00 בערב, מתוך הנחה שאז אנשים כבר השכיבו את הילדים לישון והתפנו לעצמם. אני גיליתי שדווקא 11:00 בבוקר היא שעה שהוכחה כאפקטיבית מאוד ומתאימה לקהל היעד של מנהלי משאבי אנוש".

עלויות: היקר ביותר עולה 99 דולר לחודש עבור "חדר" של עד 100 איש

"מערכת התוכנה המומלצת ביותר היא Go ToWebinar, שבמסגרתה ניתן שירות של חודש חינם עבור 'חדר' של עד 100 איש. בשלבים הבאים העלות החודשית עומדת על 99 דולר. זוהי המערכת הטובה והיקרה ביותר, שמתאימה למועמד המבקש למתג את עצמו כראוי למשרה ניהולית. עם זאת, קיימים פתרונות זולים יותר ואפילו חינמים כמו Livestream, אבל התוצאות שמופקות ממנה הן באיכות נמוכה יחסית".

2. מודעות גוגל

מכירים את עמודי ה"בכירים" בעיתונות הכלכלית, את אותן מודעות שמספרות לקוראים כי "התפנה מנכ"ל שניהל בית תוכנה גדול" או "סמנכ"ל פיתוח בכיר פתוח להצעות"? היום יש למודעות הללו - של עובדים המציעים את עצמם למשרות בכירות - מקבילה במודעות הקישורים הממונים של גוגל.

מועמדים היצירתיים יותר אף נוקבים בכותרת המודעה בשם המנכ"ל או מנהל משאבי האנוש של הפירמה שבה הם רוצים מאוד להשתלב, ובפנייה חיננית הם מזמינים אותו להקליק ולקרוא את קורות החיים שלהם. כשאותו מנכ"ל או מנהל משאבי אנוש יקליד את שמו בגוגל, הוא ימצא מודעה עם פניה אישית אליו, תוך אזכור שמו. מה הסיכויים שהוא לא יסתקרן לבדוק מי האיש הזה - שפונה אליו באופן אישי - ובכך השיג באופן יצירתי נראות ובידל את עצמו משאר המתחרים?

אמיל פז, גוגל / צלם עינת לברון
אמיל פז, מומחה לקישורים ממומנים בגוגל

המלצות: לעיין במודעות גוגל כדי לקבל רעיונות

פז: "אני ממליץ לנקוט בזהירות כשמפרסמים מילים של מותגים בתוך מודעת גוגל. מודעה כמו 'דני ימין, אתה רוצה אותי במיקרוסופט?' אמנם מלמדת על מועמד מעודכן שמבין פרסום, אבל יהיה גם מי שיתפוס גישה כזו כאגרסיבית ומעצבנת. נוסח ניטרלי יותר כמו 'מחפש מומחה ASP?' יעשה את העבודה לא פחות טוב. בנוסף, חייבת להופיע בקישור המודעה 'קריאה לפעולה' כמו 'בואו איתנו', 'כנסו אל קורות החיים של חיים משה' וכיוצא בזה. מועמד חכם יעיין קודם כל בהרבה מודעות גוגל כדי לקבל מהם רעיונות. אחר-כך הוא ייצר מודעות שונות עבור אותו תוכן ויערוך מבחן השוואתי ביניהן".

עלויות: מספר שקלים בודדים לכל קליק בפועל

"עלויות השיטה הזו נמוכות מאוד: מדובר בכמה שקלים בודדים לכל קליק בפועל, אבל היעילות של המודעה הזאת גבוהה מאוד, כי היא פונה לקהל סופר-ממוקד. כדי לייעל את האפקטיביות, כדאי לפרסם במקביל את המודעה בשעות העבודה הרלוונטיות של מנהלי משאבי האנוש, קרי בשעות העבודה בימים ראשון עד חמישי, ולהימנע מפרסומן בסופי השבוע".

3. בלוג מקצועי

אם - בנוסף לכישוריך הניהוליים - אתה איש בעל יכולת כתיבה זורמת, שווה לך להשקיע זמן בכתיבת פוסטים לבלוג מקצועי - שלך או של שחקנים אחרים בתחום. הבלוג מתמקד בנושא אחד בענף התעשייה או המומחיות שלך, וכולל דעות, ניתוחים, סקרים, הערות, הרהורים וקישורים. התכנים יכולים לבוא במגוון פורמטים: וידיאו, מצגת, מאמר בתמונות וטקסט פשוט.

יתרון המיתוג באמצעות בלוג מונח בכך שאת הפוסטים המועמד משגר על בסיס שוטף, והם מהווים דרך מצוינת להחדיר בתודעה הציבורית את הקשר בינך לבין מקצוענותך בתחום העיסוק (סוג של שטיפת מוח דרך פרסום חוזר ונשנה). בנוסף, בלוגים נושאים אופי של תקשורת אינטראקטיבית ומאפשרים דיאלוג עם ציבור שמתעניין בתחומים שלך, מגיב, מתווכח, מעיר ובכך מייצר "רעש" חיובי.

מאור קפלינסקי, מיתוג באינטרנט / צלם תמר מצפי
מאור קפלנסקי, מומחה למיתוג אישי באינטרנט

המלצות: עדכונים שוטפים, היצמדות לאקטואליה, נושאים מעוררי מחלוקת

קפלנסקי: "מרגע שמועמד מחפש עבודה מרים בלוג, הוא מחייב את עצמו לעדכן את התוכן בתדירות מינימלית של אחת לשבוע. תדירות נמוכה מכך תגרום נזק יותר מתועלת, שכן זה מלמד על המועמד שהוא לא רציני, משתעמם וממצה מהר.

"ברמת התכנים, ההמלצה שלי היא לנתח ולפרש מחקרים וסקרים בעולם התוכן המקצועי שלך, וכן להיצמד לנושאים אקטואליים. תוכן כזה מעניין יותר את הגולשים וגם מראה שאתה מקצוען עם יד על הדופק. בנוסף, אל תבחרו נישה רחבה מדי או צרה מדי. למשל, אם אתה סמנכ"ל מכירות שמחפש עבודה, אל תבנה בלוג על 'עולם השיווק והמכירות' אלא נישה צרה יותר כמו 'טלמרקטינג'. כדאי שהתוכן יהיה קונטרוברסלי, אפילו מעורר התנגדות, כדי ליצור עניין. כשרכזת הגיוס תיכנס לבלוג שלך ותראה שפוסט עורר 100 תגובות - היא תסמן לעצמה שאתה מומחה בתחום שגם יודע לייצר עניין".

עלות: 80 שקל קניית דומיין, 50 שקל לחודש אחסון

"הקמת בלוג על פלטפורמה עצמאית משלך כרוכה בקניית דומיין - 80 שקל, ובקניית שטח אחסון - כ-50 שקל לחודש לאחסון בארץ. כמו-כן, ההקמה מחייבת הצטיידות במערכת ניהול תוכן. אמנם ניתן להשתמש במערכות תוכן חינמיות - כמו "בלוגר" של גוגל ואחרות - אך אני לא ממש ממליץ על כך לאנשים שמייעדים את עצמם למשרות ניהוליות בכירות".

4. סרטוני יוטיוב

כשמועמד מעביר מסרים דרך סרטוני וידיאו, הוא מאפשר למעסיק או לרכזת הגיוס להתרשם ממנו דרך מספר חושים: ראייה, שמיעה, אפילו 'חוש שישי' - במהלך הסרטון המעסיק ירגיש אם היא רוצה להמשיך לגלות על האדם הזה יותר. היום מקובל מאוד בארה"ב שמחפשי עבודה מסריטים את עצמם. הם עומדים מול לוח ומעבירים הרצאות קצרות על נושאים מקצועיים בנישה שלהם (עומדים מול כיתה ריקה). הסיבה פשוטה, אדם שמעביר עשרות הרצאות מצולמות ממתג את עצמו כמומחה, במיוחד כשהתכנים שלו מעניינים ובעלי ערך מוסף.

הדס אדלר, מיתוג אישי ועסקי ביוטיוב / צלם עינת לברון
הדס אדלר, מומחית למיתוג אישי ועסקי ביוטיוב

המלצות: פתיח חזק מאוד, מילים פשוטות, סרטונים קצרים, הנעה לפעולה

אדלר: "על-פי כל המחקרים, גולשים פותחים את הסרטון ועוזבים אותו אחרי 10 שניות בממוצע, זה אומר שכמועמד את חייב להצטייד בפתיח חזק מאוד שיפנה אל המגייס. למשל, אם מדובר במועמד לתפקיד של מנהל שיווק/פיתוח עסקי, כדאי לפתוח במשהו כמו 'הביזנס מקרטע? לא התאוששתם מהמשבר? בואו ללמוד איך לייצר צמיחה בזמן מיתון'. כדאי מאוד להימנע משימוש במילים שחוקות כמו 'סודות/רזי השיווק' ולהשתמש במילים פשוטות יותר כמו 'טיפים', 'המלצות', 'דרכים', 'שיטות'.

"גם לכמות הסרטונים ולאורכם השפעה על המיתוג. הרבה מעלים סרטון של 15 דקות ובטוחים שהוא יהיה אפקטיבי, כשבפועל מוטב להעלות 15 סרטונים של 2 דקות. כמות גבוהה של סרטונים מקצועיים ממתגת אותך כמומחה בעל ידע נישתי. בנוסף, סיום הסרט חייב להניע את המעסיק/רכז הגיוס לפעולה. לעולם אל תסיימו ב'תודה רבה ולהתראות', אלא תנו לצופה בכם משימה, למשל, למלא טופס כדי לקבל את הסרטון הבא".

עלות: חינם

"היופי של מיתוג ביוטיוב הוא שהכול שם חינם. פתיחת ערוץ ביוטיוב אינה כרוכה בתשלום, תוכנת עריכת סרטים קיימת במערכת ההפעלה של המחשב או ניתנת להורדה בחינם. למעשה, כל מה שצריך הוא להצטייד במצלמה דיגיטלית HD".

5. אתר אינטרנט אישי

אתר אינטרנט כמכשיר לניהול תפיסת המותג האישי שלך לא חייב להיות מסובך ומנצנץ, אלא רק לשקף את המקצוענות שלך לציבור. אחת הדרכים הטובות לבנות ולקדם מיתוג קריירה היא להכניס בו קורות חיים עם תכנים שמדגימים את ההישגים המרכזיים, כשהדקדקנים ישתמשו באתר כפלטפורמה להצגת תיק עבודות דיגיטלי.

"יש כאלה שבוחרים דומיין שמבוסס על השם הפרטי (והיום כבר ניתן לרכוש דומיינים בעברית IL.CO.יחיאל-כהן.WWW), ומפרסמים בו תוכן מקצועי גדוש במונחי מפתח מסוימים, שיובילו מעסיקים פוטנציאליים היישר אליהם. יש הסבורים שאתר אישי כזה שאליו הגיע המעסיק, ממתג את הבכיר מחפש העבודה גבוה יותר ביחס למי שמושך את המעסיק דרך מודעה בגוגל ("התפנה בכיר") כי הוא מקרין למגייסים: "אתם באתם אליי, לא אני אליכם", גם משדר "אני לא אחד שעושה מעצמו מסחרה".

אופיר קריספל, אקסוויז / צלם תמר מצפי
אופיר קריספל, מנכ"ל אקסוויז המתמחה בקידום באינטרנט

המלצות: לבסס את האתר על המילים שהמעסיקים יחפשו בגוגל

קריספל: "הטיפ הראשי שלי הוא להתחקות אחר שובל המילים שרכז הגיוס או מנהל משאבי אנוש יקישו בגוגל בבואם לחפש מועמד בכיר, ולבסס את האתר על המילים הללו, כדי שהוא יקפוץ לעיניהם כבר בעמוד הראשון. מונחי המפתח יכולים לכלול טייטלים של הג'וב, דרישות ספציפיות, באזזוורדים מקצועיים, ז'רגון מהתעשייה, שמות של כלי תוכנה או כל מטבע לשון שמופיעה במודעות דרושים לתפקידים דומים.

"כדאי לבחון מודעות דרושים בתחום המקצועי ולנסות לזהות שם מונחי מפתח ייחודיים, למשל, 'דרוש סמנכ"ל כספים עם ידע בתקינת IFRS', ולשלבו באתר גם בכותרות וגם בתכנים. טקטיקות כאלו יאפשרו לאתר להתקדם לעמודים הראשונים בגוגל גם בלי לשכור שירותי SEO. יותר מכך, גם אם האתר האישי יגיע אחרון ברשימת התוצאות - הוא יבלוט לעין, כי כולם לפניו היו מסחריים.

עלות: כ-300 שקל לשנה

העלויות זניחות (מפני שהיום יש מאחסני אתרים שנותנים על הדרך שירות בנית אתר בסיסי), כ-300 שקל לשנה.

עוד כתבות

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

השקל נחלש בחדות מול המטבעות הזרים. אלו הסיבות

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה הישראלית החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

הירידות בוול סטריט מתמתנות; מטא צוללת ב-10%, אנבידיה עולה ב-4%

נאסד"ק יורד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM צוללת ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן מזנקת לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם