גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בכירים בענף השיווק: הקופונים לא ישתלטו על השוק הקמעונאי

שורה של מנכ"לים ומומחי שיווק התכנסה כדי לדון בהצלחה המטאורית של הקופונים בשוק הישראלי ■ "כשהופכים את המבצעים האגרסיביים של הקופונים להרגל, ערך המותג נשחק"

אתרי הקנייה החברתית תפסו את מרבית הקמעונאים לא מוכנים. טרנדים שיווקיים בדרך-כלל מגיעים בטפטופים, אחרי שצברו קילומטראז' בחו"ל ועברו בהצלחה מחקרים, קבוצות מיקוד ומסקנות שנולדו מניסוי וטעייה. אתרי הקנייה החברתית החלו לקום בארה"ב בשנת 2008 ואומצו במהירות על-ידי הצרכנים, שמצאו בהם פתרון קל ואטרקטיבי, בעיקר נוכח המשבר הכלכלי שהיה בעיצומו.

לארץ הבשורה הגיעה כרגיל באיחור קל, ורק ב-2010 התחלנו לראות אותם במרחב הקיברנטי הישראלי. הקלות הטכנולוגית של הפקתם גרמה לכך שבתוך פרק זמן קצר יחסית כבר היה באוויר אתר גרופר, ומיד אחריו דיל היום, בא לי גם, ביגדיל (שנמכר ל-ynet) ובאחרונה הצטרפו גם אתרים כמו BUY2 ו-d-DAY.

בתוך שנה פעלו בישראל קרוב ל-30 אתרי מכירה חברתית, עליהם מנויים, על-פי הערכות המכירות, 1.5 מיליון איש, שמקבלים מדי יום הצעות לעסקאות בהנחות של כ-50% ויותר.

נסיקתם המהירה של אתרי הקנייה החברתית מעלה את השאלות האם ההנחות הדרמטיות פוגעות בערך המותגים או מחזקות אותם, לאן יתפתח הטרנד, והאם הוא בכלל גימיק חולף או מכשיר שיווקי שיצטרף לסל המכשירים האחרים.

לצורך כך, כינסנו שורה של מנכ"לים מתחומים שונים במשרדו של יועץ התקשורת רונן צור, חלקם פעילים באתרים אלה וחלקם לא, כדי לדון בתופעה.

ליאור טנר, מנכ"ל פאואר קארד (מקבוצת פישמן) היה הראשון להרים את הכפפה ולהודות שהוא מוטרד מהנושא. "בסופו של דבר השוק הוא מוגבל", הוא אומר. "כרטיסי המועדון יכולים להיפגע מהאתרים האלה לאורך זמן, כי כשמנטרלים את מרכיב הנאמנות של הלקוחות, מדובר בהנחות שכרטיסי מועדון לא יכולים להתחרות בהן. אני מנסה לחשוב האם אפשר לתרגם את הפעילות של מועדוני הלקוחות לעוד רמה, כי התופעה עשתה בישראל משהו נדיר. היא הצליחה לשבור את המחסום של קנייה באינטרנט".

אפרים קרמר, מנכ"ל אשת טורס, קצת יותר רגוע. לדבריו, החברה עוסקת בקנייה חברתית כבר הרבה שנים. "היום יישרנו קו עם הטכנולוגיה, ואנחנו פעילים גם בפייסבוק וגם בטוויטר, אבל לא בשביל הכסף, אלא יותר בגלל הבאזז. לא ראינו בפעילות המכירות הקבוצתיות שלנו השפעה משמעותית על המכירות, רק בשוליים. אנחנו כמובן נותנים דילים ותמריצים כדי שברשתות יקנו יותר, אבל זה לא מניב תוצאות משמעותיות. מה שכן מתפתח הוא התארגנויות של אנשים שרוצים לצאת לטיולים עם חברים או עם אנשים שדומים להם מבחינת תחומי עניין או מקצוע".

בניגוד לטנר, שמוטרד מהנושא, וקרמר, שטוען כי החברה שלו כבר פעילה בנושא, רמי לוי, בעלי רשת רמי לוי שיווק השקמה, מתייחס לתחום בחשדנות מה. "מה שאני עושה עם מועדון הלקוחות שלי ועל רצפת המכירה, לא כל אחד יכול לעשות", הוא אומר. "אני נותן מחירים אטרקטיביים ל-50-60 מוצרים בכל רגע נתון, לא דיל על מוצר אחד.

"המועדון, מבחינתי, הרבה יותר חזק, והוא גם מאפשר לי לפנות אל הלקוחות באופן אישי. אותו לקוח שרוצה לקנות קופון באינטרנט, באתר מכירה קבוצתית, צריך להעביר בחשבון שהוא צריך לקנות ברשת או בחנות שהיא מותג חזק בפני עצמה, כדי שהמוצרים יהיו אטרקטיביים במחיר.

"זה נכון שהנושא נמצא כל הזמן במחשבה שלנו, ויכול להיות שנעשה קופון ספציפי של רמי לוי, בנוסף למועדון. בקופון של החברה נוכל לתת ערך מוסף, בגלל המחירים הנמוכים ממילא שלנו, אבל תהיה לזה תחרות לא פשוטה".

דני בן-נר, מנכ"ל חברת הדלק TEN, מתייחס לקנייה הקבוצתית כמכשיר לחשיפה שיווקית שיש לו יתרון שאין במקומות אחרים, היות שהוא יכול לבחור מקום מסוים לפעילות שיווקית ולפנות לקהל מסוים ורלוונטי. "מבחינתי זה רק מכשיר נוסף בארגז הכלים שלנו, ואנחנו לא יכולים להשתמש בזה כמכשיר קבוע. הוא כן יכול להביא לי לקוחות חדשים אם אצא במבצע ספציפי, אבל אני לא אוכל לחלק קופונים על בסיס יומיומי, בעיקר כי תעשיית הדלק מבוססת על רווח גולמי נמוך", הוא אומר.

מבחן הנאמנות

אחת השאלות הגדולות שעולות מהדיון באתרי הקנייה החברתית היא נאמנות הלקוחות. האם אפשר לייצר נאמנות כזאת בפעילות נקודתית של מבצעים אגרסיביים?

טנר (פאואר קארד) טוען כי הקופונים הקבוצתיים ברשת יכולים אולי להביא טראפיק גדול ברמה הנקודתית, אבל לא לייצר נאמנות לקוחות, ומה שרשתות שיווק ומותגים רוצים בסופו של דבר זה לקוחות חוזרים שישמרו על נאמנות. "זה לא משהו שמקבלים עם הקופון", הוא אומר. "לכן, נוצר תהליך של התפכחות אצל הקמעונאים, ביחס לאתרים אלה".

- אם לא עבור הרשתות הגדולות, עבור אילו עסקים אתרי הקנייה הקבוצתית כן יכולים להיות אטרקטיביים?

אייל פלשטיין, מנכ"ל דיל היום: "עסקים קטנים, שעובדים על מרווחים של 80%, יכולים לשחק יותר עם הקופונים. בקמעונאות, כשהמרווחים הם בין 12%-15%, אפשר להשתמש בקופונים מדי פעם, בהשקות של מוצרים חדשים, באופן נקודתי. לא כדי להתפרנס מהם, אלא כדי להיחשף.

"רוב הלקוחות שלי מחשבים את ההפסד על הקופון, בתקציב השיווק שלהם. מסעדות חדשות ולא מוכרות, שלא היית מגיע אליהן במקרה, הן לקוחות פוטנציאליים לקופונים כאלה. גם מכוני ספא או קוסמטיקה. שם, הנתונים מצביעים על כך ש-25% ממי שמתנסים בטיפול אליו הגיעו עם קופון, חוזרים אחר-כך לטיפול נוסף, במחיר מלא. אבל קופון לבד לא פותר את הבעיה. צריך לתת מוצר טוב, ורק זאת הדרך להביא לקוחות חוזרים".

מנכ"ל הדקה ה-90, שחר תורג'מן, מסכים עם פלשטיין ואומר שמה שמזין את התעשייה הזאת הוא התחלופה של עסקים קטנים, שהיא דינמית יותר מאשר של רשתות או מותגים חזקים.

לגבי ענף התיירות, אומר תורג'מן: "בענף שלנו זה כלי אולטימטיבי. אם אנחנו נתקעים עם סחורה, כמו חדרים בבתי-מלון או מקומות על טיסה, אנחנו יכולים למכור אותם באופן מיידי. אנחנו מורידים את המחיר אפילו לרמה מינימלית, רק כדי לא להפסיד. המבחן האמיתי של הקופונים האלה יהיה בעוד שנתיים-שלוש, בהנחה שהמצב הכלכלי יהיה יותר טוב".

היועץ השיווקי ארנון ממן סבור כי השאלה היא לא באיזה תחום אפשר להשתמש בקופונים ובאיזה לא, אלא כי מדובר בבעיה כללית של שחיקה בנאמנות. "כשהופכים את המבצעים האגרסיביים של הקופונים להרגל, ערך המותג נשחק. בשיווק הנדירות היא השווי, ואם מותג הופך נגיש מדי לאורך זמן - ערכו נשחק", הוא אומר.

קרמר (אשת טורס) טוען כי כוחה של הקנייה החברתית מוגבל למעט מוצרים ולפרק זמן קצר בלבד. "אם יש לי אתר חזק, עדיף לי להציע את המוצר המוזל אצלי באתר ולא באתרים שמאגדים קנייה חברתית. אני חושב שזה כלי שהיה רלוונטי למשבר הכלכלי של 2008, ולכן הוא כן יהיה חלק מסל מוצרי השיווק, אבל לא יהפוך לכלי דומיננטי. אנחנו, כאמור, מעדיפים לבנות אתר ספציפי שלנו למבצעים אגרסיביים יותר".

פלשטיין לא מסכים איתו. "כולנו זוכרים כמה עולה להיכנס למשרד פרסום ולקנות זמן שידור בטלוויזיה או בעיתונות", הוא אומר. "בעולם הקופונים מקבלים חשיפה גדולה יותר בעלויות נמוכות הרבה יותר".

בן-נר (TEN) מוסיף: "במקום לפרסם מודעה שתעלה 10,000 שקל, מפרסמים קופון ומביאים לקוחות שיקנו את המוצר או השירות".

גם ממן סבור כי הקופונים הם רק חלק מסל שיווקי ולא מוצר בלעדי. "צריך להמשיך ולתמוך במותגים בשיטות הקלאסיות בתחזוק תדמיתי, רגשי, שיווקי, שיתוף-פעולה עם הקהילה וכל מה שמשביח את ערך המותג. לכן, אני הייתי מציע ללקוחות שלי להשתמש בקופונים באופן נקודתי - אבל לא לסמוך אך ורק עליהם".

- איפה אתם רואים את הענף בעתיד ואיזה אבולוציה הוא יעבור?

טנר (פאואר קארד): "אני צופה שתהיה קונסולידציה של השחקנים, ורק אתרים שיש להם 'אמא ואבא' יישארו, כמו D-DAY של דפי זהב או BUY2 של קשת. הכוח הגדול של האתרים האלה הוא מאגרי הנתונים שהם מחזיקים. מאגרים אלה שווים הרבה כסף כי הם מחזיקים גם כתובות מייל, גם הרשאה לשלוח מייל (נוכח חוק הספאם) וגם יכולת פילוח של מי קונה מה. בטווח הזמן הבינוני, אני צופה כי האתרים האלה יהפכו למועדוני לקוחות. בשיטה הקיימת זה לא יחזיק מים, אלא למטרות חשיפה של עסקים".

פלשטיין (דיל היום) חושב שמי שישלם את המחיר על האטרקטיביות של האתרים האלה הוא המקומונים, שההכנסות שלהם מפרסום ייפגעו. "העוגנים הגדולים, טלוויזיה, רדיו ועיתונים, לא נפגעים מזה, אבל הרדיו האזורי והמקומונים ייפגעו בענק. אני רואה למשל את אנשי המכירות שעובדים אצלי, חלק גדול מהם הגיעו ממקומונים".

טנר (פאואר קארד): "זה עניין של אופנה. לפני 12 שנה התחזיות דיברו על כך שהקמעונאים של מוצרי החשמל ייפגעו אנושות מהמכירות המקוונות, וש-30%-50% מהמחזורים הקמעונאיים יעבור ברשת. היום זה לא ככה, והנבואות השחורות התבדו. כך גם לגבי הקופונים. הם לא ישתלטו על המרחב הקמעונאי".

רמי לוי סוגר את הדיון עם תחזית מעניינת: "העתיד יהיה קופון עולמי. אפשר יהיה לקנות קופונים ולקבל דילים בכל מיני חנויות ורשתות ברחבי העולם, גם מישראל וגם בזמן שהות בחו"ל".

כ-15% מהלקוחות לא מנצלים את הקופונים

אחת מתופעות הלוואי של קדחת הקופונים, ושל הפופולריות של אתרי הדילים, היא ש-11%-17% מהרוכשים לא מנצלים כלל את הקופון שרכשו. מי מרוויח מאי-המימוש? באתרים רבים הכסף נשאר בידי האתר, ואין לו כל אינטרס שהלקוח יממש את הקופון.

פלשטיין מאתר דיל היום אומר כי במקרה שלהם הכסף לא נשאר באתר, אלא מגיע לבעל העסק.

לדבריו, "אנחנו עובדים על שני פתרונות שיאפשרו לנצל את הקופונים. הראשון הוא מערכת התראה ב-SMS ללקוח על כך שתוקף הקופון עומד לפוג. השני הוא החזר כספי, בתוך חודש, של הסכום ששולם - כלומר עלות הקופון. התחלנו כבר בפיילוט על כך".

עוד כתבות

מייקל ברי. הפך לנביא זעם

"ביג שורט" פתח פוזיציית שורט על שתי מניות ה-AI הלוהטות

כמה ימים לאחר שפרסם אזהרה מסתורית ברשת X - “לפעמים, אנחנו רואים בועות", הודיע מייקל בארי באמצעות טופס 13F, שרכש אופציות פוט על אנבידיה ופלנטיר ● מנכ"ל פלנטיר, אלכס קארפ, כינה את המהלך של בארי: "מטורף" ●  וגם, למה שינה בארי את שם המשתמש שלו בטוויטר ל"קאסנדרה"

רחוב אלנבי, תל אביב / צילום: כדיה לוי

חרף התנגדויות תושבים: תוכנית "מרחב מנורה אלנבי" אושרה על ידי הוועדה המקומית של ת"א

תוכנית "מרחב מנורה אלנבי", שכוללת הקמת מגדל בן 45 קומות בין רחובות יבנה, אלנבי ויהודה לוי, אושרה בשבוע שעבר ע"י הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בת"א ● בין ההתנגדויות שנדחו: טענות על עומסי תנועה משמעותיים ופגיעה במשכירי הדירות והעסקים באזור

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

מבקר המדינה בביקורת על הקבינט הכלכלי של סמוטריץ' במלחמה: "הפגין אוזלת-יד"

המבקר אנגלמן מותח ביקורת קשה על התנהלות הקבינט החברתי-כלכלי בראשות שר האוצר סמוטריץ', שאמור היה לטפל בכל ההיבטים האזרחיים הנוגעים לניהול המלחמה - אך "הפך לכלי ריק" ● במשך יותר משנה, עד סוף דצמבר 2024, הקבינט לא התכנס כלל; נושאים כמו המשבר בצפון, המחסור בעובדים והסיוע לעסקים לא טופלו במסגרתו; סמוטריץ' לא מימש את סמכויותיו, ונתניהו כלל לא נדרש לנושא

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט; אמזון ואנבידיה הובילו את הנאסד"ק לעליות

הנאסד"ק עלה בכ-0.5% ● אמזון חתמה על עסקת ענק בגובה 38 מיליארד דולר עם OpenAI ● מיזוג ענק בארה"ב: קימברלי קלארק תרכוש את קנוויו תמורת 48.7 מיליארד דולר ● וול סטריט: שבע המופלאות מהוות כבר כ-40% מ-S&P 500, "ביג שורט" מזהיר מבועה ו"מלך האג"ח" מוכר אג"ח ארה"ב ● ההיסטוריה מלמדת: סבירות של 86% שגם נובמבר ודצמבר יסתיימו בעליות בניו יורק

יפעת תומר-ירושלמי / צילום: דובר צה''ל

ההסתבכות של הפצ"רית: העבירה שעל הפרק, ומה הבעיה במינוי המחליף?

בנוסף לחשד להדלפת הסרטון משדה תימן, האלופה יפעת תומר־ירושלמי עשויה להיות מואשמת בדיווח "בעייתי" לבג"ץ ● דיווחי כזב לביהמ"ש לא הביאו להרבה הרשעות, אבל בכל זאת יש תקדים מפורסם ● ולמה צריכים לשים לב לפני שממנים את המחליף?

איתן יוחננוף, מנכ''ל ובעלי רשת יוחננוף / צילום: גבע טלמור

יוחננוף מתרחבת לשדות: רוכשת כ-107 דונם בנס ציונה לגידול עצמי של פירות וירקות

הרשת תשלם על הקרקע כ-27 מיליון שקל, ובנוסף תשלם 5.1 מיליון שקל לצד שלישי כדמי ייזום ● מטרת הרכישה היא לבצע שימוש חקלאי בקרקע, הכולל גידול של מוצרי פירות וירקות שיוחננוף רוצה למכור בסניפיה, תוך הפחתת העלויות הכרוכות בשרשרת האספקה

שר האנרגיה אלי כהן חדשות שש, רשת 13, 25.09.25 / צילום: איל יצהר

האם רעיון המדינה הפלסטינית נתקל בהתנגדות מפתיעה במדינה מערבית?

השר אלי כהן סיפר שקרא על סקר עם התנגדות גורפת של הבריטים להכרה במדינה פלסטינית ● אבל לפני שקופצים למסקנות, כדאי לקרוא את האותיות הקטנות ● המשרוקית של גלובס

דלהי. אחד היעדים המבוקשים ביותר בקרב ישראלים / צילום: Shutterstock

הטיסות הישירות להודו חוזרות, אבל הדרך להורדת מחירים עוברת בעומאן

אייר אינדיה הודיעה שתחזיר את קו תל אביב־דלהי בינואר הקרוב, עם חמש טיסות שבועיות ● המחירים כפולים בהשוואה לכרטיסים שמכרה לפני הפסקת פעילותה בארץ ● הצטרפות ארקיע לתחרות על הקו עשויה לעזור למחירים - אך זו ממתינה לאישור המסלול המקוצר מעל עומאן

בואינג 777 שעבר הסבה למטוס מטען על ידי תע''א. בקרוב גם בהודו? / צילום: התעשייה האווירית IAI

905 מיליון דולר: זו העסקה הבאה של התעשייה האווירית עם הודו

כחלק ממהלך אסטרטגי של הודו, התעשייה האווירית תיזכה בחוזה בסך 905 מיליון דולר להסבת שישה מטוסי נוסעים למטוסי תדלוק עבור חיל האוויר המקומי ● בכך יתהדקו עוד יותר היחסים בין החברה לניו דלהי, הכוללים בין היתר מערכות הגנה אווירית, מל"טים וטילים

30 מיליארד שקל על הנייר, אפס בפועל: מבקר המדינה בדוח חריף על היערכות האוצר למלחמה

דוח חריף שמפרסם היום מבקר המדינה מגלה את התמונה המורכבת של ההיערכות הכלכלית למלחמה ושל ניהול תקציבי המלחמה ● לפי הדוח, כשפרצה מלחמת "חרבות ברזל" התברר כי לאוצר אין מנגנון תקציבי מוכן להעברת כספים מיידית לצורכי חירום, וכי למרות שעל הנייר היו לכאורה 30 מיליארד שקל בתקנות רזרבה - הרזרבה האפקטיבית בתקציב הייתה אפס

טורביורן טורנקוויסט / צילום: Reuters

עשה את עסקת חייו: המיליארדר שצפוי לרכוש את אימפריית הנפט הרוסית

בצל הסנקציות על רוסיה, הסוחר השוודי טורביורן טורנקוויסט הגיע לעסקה פורצת דרך לרכישת נכסי לוקאויל בחו"ל ● העסקה, שעשויה להגיע לעשרות מיליארדי דולרים, מרחיבה את שליטתו בשוק הנפט - ומחזירה למוקד את קשריו הישנים עם הקרמלין

ספי זינגר, יו''ר רשות ניירות ערך, עמית גל, הממונה על שוק ההון ובצלאל סמוטריץ שר האוצר / צילומים: יוסי כהן, מארק ניימן(לע''מ), עמית שאבי(ידיעות אחרונות). עיבוד: טלי בוגדנובסקי

פשרה בנוגע לקופות הגמל להשקעה: המהפכה בתחום החיסכון מתקרבת לחקיקה

במשרד האוצר הציגו את העקרונות המנחים לתקציב 2026, וביניהם קידום רפורמה מקיפה בעולמות החיסכון ● קופות גמל, פוליסות חיסכון וקרנות נאמנות ינוהלו תחת פלטרפורמה אחת, תוך השוואת תנאי המיסוי השונים ● עד כה ברשות שוק ההון התנגדו נחרצות וכעת מסתמנת פשרה שתאפשר לעבור לשלב החקיקה ● מי יוכל לשווק את המוצרים והאם גם הבנקים בתמונה?

קניות בקניון / צילום: גיא חמוי

מחכים למבצעים: בכל ענפי המשק הבולטים נרשמה ירידה במכירות

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● נתוני הפניקס גמא מצביעים על ירידה בכמות העסקאות, בעיקר בפריפריה - בצפון ובדרום

מחלקת בשר בסופרמרקט בישראל / צילום: Shutterstock

260 אלף שקל בחודש: השכר הפנומנלי של גילדת שוחטי הבשר

כמעט 60% מבשר הבקר בישראל מגיע ממדינות שונות בעולם, כאשר היבואנים נדרשים לממן צוותי שחיטה כשרה בחו"ל ● בשנים האחרונות מתמעט מספרם של השוחטים, ואין הכשרות לדור עתיד - מה שמאפשר להם לגבות שכר גבוה במיוחד, שמגולגל למחיר שמשלם הצרכן הסופי

אלכס קארפ, מנכ״ל פלנטיר / צילום: שחר שחר, דוברות אונ' תל אביב

פלנטיר עקפה את תחזיות האנליסטים, אז למה המניה נפלה?

מניית פלנטיר ירדה ממחיר שיא כל הזמנים אליו הגיעה, דווקא לאחר שהחברה הציגה תוצאות חזקות ברבעון השלישי ● בשוק חוששים שהשווי של החברה גבוה מדי

ווסטרן דיגיטל, סיגייט, סנדיסק משולב במכשיר נייד / צילום: Business Wire ,מצגת סנדיסק

400% תשואה: גם אנליסטים מנוסים לא עומדים בקצב של הטרנד החדש בוול סטריט

עליות של מאות אחוזים מתחילת השנה במניות שלוש חברות הפועלות בתחום אחסון המידע, מיוחסות לייצור שבבי זיכרון שנהנים מביקוש גובר משוק הבינה המלאכותית ● ברקע, התחום סבל שנים מתמחור חסר ומיעוט השקעות ● ויש גם תזכורת מהיסטוריה ישראלית

מנכ''ל מורגן סטנלי טד פיק ודיוויד סולומון, מנכ''ל גולדמן זאקס / צילום: AP - Seth Wenig

התיקון בדרך? האזהרה של המנכ"לים הבכירים בוול סטריט

המדדים המובילים בארה"ב נסחרים ברמות שיא לאחר עליות בשיעורים דו־ספרתיים השנה, אך בכירי וול סטריט מזהירים כי השוויים "מתוחים מדי" ● מנכ"לי גולדמן זאקס, ג'יי.פי מורגן וקפיטל גרופ סבורים שתיקון של עד 15% בשווקים הוא רק עניין של זמן - וזה לאו דווקא רע ● היום ירידות חדות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מציג את תקציב 2026 / צילום: מירי שמעונוביץ

שר האוצר: "בתקציב 2026 יוטל מיסוי חדש על הבנקים", בנק ישראל: "לא מקובל"

השר בצלאל סמוטריץ' הציג את עקרונות תקציב 2026; הציב יעד גירעון מתון יחסית של 3.2% לשנת 2026 ● הכלכלן הראשי הפחית את תחזית הצמיחה ל-2025, אך הביע אופטימיות לגבי השנה הבאה ● בנק ישראל מתנגד לכוונה של השר למסות את הבנקים, "מיסוי סקטוריאלי מייצר עיוותים בין השחקנים השונים במשק ולא בכדי הוא אינו מקובל בעולם"

ניר דוד / צילום: אלעד גוטמן

600 מיליון שקל ל-15 שנה: בזק חתמה על הסכם חדש עם גילת טלקום

חברת גילת טלקום ממשיכה את התנופה בפעילות האינטרנט והענן, וחתמה עם בזק על הרחבת השימוש בקווי הסיבים האופטיים שלה ● ההסכם, שתקף ל-15 שנה תמורת יותר מ-600 מיליון שקל, צפוי גם להרחיב משמעותית את בסיס ההכנסות של בזק

לידיעת משקיעי הקריפטו / צילום: Shutterstock

לידיעת משקיעי הקריפטו: מתי תיאלצו לשלם 50% על הרווח ואיך תחסכו במס

פחות מחודשיים לסוף השנה, גלובס יוצא בסדרת כתבות על ההטבות והתכנונים שיעזרו לכם לחסוך במס על ההשקעות שלכם. והפעם - קריפטו ● מתי עליכם לשלם מס, איזה תקרות הכנסה לא כדאי לכם לחצות, ואיך אפשר לצמצם משמעותית את ההתחייבויות שלכם למדינה? ● כתבה שנייה בסדרה