גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בדיקת "גלובס": איפה הכי כדאי לקנות טלוויזיות תלת-ממד

"גלובס" השווה מחירים של 5 דגמים של טלוויזיות תלת-ממד ב-6 רשתות חשמל - ומצא פערים שמגיעים ל-4,800 שקל ■ שקם אלקטריק התגלתה לרוב כיקרה ביותר, וא.ל.מ כזולה

טלוויזיות התלת-ממד מציעות את היכולות הטובות בשוק, ולכן צרכנים שרוצים לקנות מסך מתקדם כנראה יבחרו במסך תלת-ממד גם אם לא ינצלו יכולת הזו של המסך. מבחינת נקודת זמן, זה העיתוי הכדאי ביותר לרכישת טלוויזיה - בין אם רגילה ובין אם תלת-ממד, כי בחודש הקרוב חלק מהיצרניות יחליפו דגמים קיימים בדגמים חדשים, ורשתות החשמל צריכות להיפטר מהמסכים הנוכחיים.

"גלובס" השווה 5 דגמים של טלוויזיות תלת-ממד של יצרניות שונות ברשתות החשמל המובילות: טרקלין חשמל, א.ל.מ, ביג בוקס, מחסני חשמל, שקם אלקטריק ורשת עולם הקולנוע. גילינו כי למרות שמדובר במסכים זהים - חלק מהרשתות מאבזרות את המסכים במשקפי תלת-ממד, בחלקן נותנים יותר מזוג אחד, ובחלק אחר נותנים גם נגן בלו ריי.

האביזרים האלה שווים הרבה מאוד כסף, אולם מי שקונה את הטלוויזיה לאו דווקא בשביל לראות תלת-ממד אלא כדי ליהנות מיכולות התצוגה הגבוהות שלו בשידור רגיל, כנראה יעדיף לוותר על התוספות של הרשתות על חשבון הנחה במחיר.

מצד שני, המעוניינים בתלת-ממד חייבים להצטייד בכל האביזרים הללו וכן בכבלים מתאימים. לכן השוואת מחירים יסודית תיקח את כל החבילה בחשבון.

מההשוואה עולה כי שקם אלקטריק מציעה לא פעם את המחירים הגבוהים, וא.ל.מ את הנמוכים.

תגובת שקם אלקטריק: "הרשת משווה אחת לחודש מחירים, ובכל המחקרים שנעשו בחצי שנה האחרונה היא נמצאה זולה מהרשתות האחרות. הבדיקה העיתונאית מלווה בשפע של אי-דיוקים, שכן היא לא הסתמכה על המחיר הנקוב על המוצרים כנקודת מוצא אחידה למשא-ומתן לקביעת מחיר סופי, ועם זאת אנו מתייחסים בכבוד לבדיקת העיתונאי. לשמחתנו, לפי התנהלות הצרכנים בפועל, התוצאות מדברות בעד עצמן".

פיליפס PFL9705: פער של כ-2,100 שקל בין המחיר הנמוך לגבוה

דגם PFL9705 של פיליפס הוא מסך LED, שבדקנו בגודל 46 אינץ'. הוא כולל את טכנולוגיית האמבילייט הייחודית לחברה, הכוללת בצדי המסך נורות המקרינות סביבו צבעים זהים לאלה שמופיעים בתמונה, כך שהצופה חש שהתמונה גדולה יותר.

בפיליפס מאפשרים לקבל את טכנולוגיית התלת-ממד כחלק נפרד מהמסך, בתשלום נוסף של 1,000 שקל עבור משדר תלת-ממד המתחבר למסך, ולכאן צריך גם להוסיף עוד עלות של זוג משקפיים בכמה מאות שקלים. מהסיבה הזו כל הרשתות מוכרות את המסך ללא אביזרי תלת-הממד.

המחיר של הדגם הזה הוא הגבוה ביותר מבין הדגמים שבדקנו, אולם מדובר במדיניות מוצרים המאפיינת את פיליפס, שמסכיה תמיד מעט יקרים יותר מרוב היצרניות בשוק, מכיוון שהם מוגדרים כסמי-פרימיום.

א.ל.מ הציעה במקרה הזה את המחיר הנמוך ביותר, העומד על 13,900 שקל, לעומת 15,990 שקל בשקם אלקטריק, מה שמתבטא בהפרש של 2,090 שקל.

טושיבה WL768: פער של 4,800 שקל בין המחיר הנמוך לגבוה

שקם אלקטריק המשיכה להיות הרשת היקרה ביותר ברוב הדגמים שבדקנו. למשל, מסך הטושיבה WL768 בגודל 40 אינץ', המציע גם כאן טכנולוגיית LED, חיבור אלחוטי לאינטרנט באמצעות מתאם, כך שיש גישה לאתר הווידיאו יו טיוב.

המחיר הנמוך ביותר שמצאנו היה גם כן ברשת א.ל.מ ב-7,500 שקל, לעומת 12,300 שקל בשקם אלקטריק - הפרש של 4,800 שקל בין שתי הרשתות.

חשוב להבהיר כי המחיר ניתן ממוכרן בחנות, ולא מדובר במחיר שהופיע על קיר התצוגה.

כמו כן, ראוי לציין כי המחירים בשאר הרשתות היו קרובים יותר ל-8,000 שקל ולא למחיר שבו שקם אלקטריק מוכרת את המסך הזה.

כל הרשתות פרט לטרקלין חשמל צירפו למסך זוג משקפיים בודד.

סמסונג C7000: פער של 3,635 שקל בין המחיר הנמוך לגבוה

סמסונג מציעה כעת את מסך התלת-ממד C7000, שיוחלף בקרוב בדגם חדש יותר. הדגם הנוכחי עדיין עושה עבודה טובה מאוד בזכות טכנולוגיית ה-LED בה הוא פועל והיכולת להמיר תוכן דו-ממדי לתלת-ממדי בלחיצת כפתור.

כאשר הדגם הזה של סמסונג יצא לפני שנה, מחירו היה 18,500 שקל, ולכן זוהי הזדמנות הכי טובה לרכוש אותו במחיר הזה.

המחיר של הדגם הזה בגודל 46 אינץ' היה הנמוך ביותר בטרקלין חשמל במחיר של 11,250 שקל. גם כאן שקם אלקטריק הציעו את המחיר הגבוה ביותר - 14,885 שקל, הפרש של 3,635 שקל.

בטרקלין חשמל נותנים עם המסך שני זוגות משקפיים, בעוד שבשקם אלקטריק מוסיפים לשני זוגות המשקפיים גם נגן בלו ריי ו-4 סרטים.

חשוב לציין כי המוכר בשקם אלקטריק לא ידע מה מגיע בערכה, ולכן הלקוח לא יכול לדעת למה הוא משלם יותר כסף על המסך ברשת הזו.

LG, דגם LX6500: פער של כ-1,000 שקל בין המחיר הנמוך לגבוה

בדומה לסמסונג, גם LG נמצאת לקראת החלפה של דגם התלת-ממד שלה LX6500 שיצא בארץ לפני כשנה.

הדגם, שבדקנו בגודל 47 אינץ', פועל בטכנולוגיית LED וכולל אפשרות לקריאת קבצי וידיאו ותמונות ישירות מכונן דיסק און קיי במתכונת של סטרימר וגם חיבור אלחוטי בתקן בלוטות' לתקשורת של אוזניות.

כאשר הושק בישראל עלה המסך הזה 18,000 שקל, והיום אפשר לקנות אותו ברשת עולם הקולנוע ב-10,000 שקל ללא משקפיים, כאשר ביג בוקס הציעה אותו בכ-11,000 שקל, כולל זוג משקפיים בודד ומצלמת פוקט בתלת-ממד - הפרש של כמעט 1,000 שקל.

סוני, HX800: פער של כ-3,250 שקל בין המחיר הנמוך לגבוה

סוני מוכרת בארץ את דגם HX800 שבדקנו בגודל 46 אינץ', גם הוא בטכנולוגיית LED עם יכולות תלת-ממד. הטלוויזיה מגיע עם טכנולוגיית Motionflow 200 Hz PRO, שלדברי החברה מאפשרת להציע קצב רענון מסך המקביל להתחלפות 200 תמונות לשנייה, כך שניתן לקבל פירוט תמונה גבוה עם פחות טשטוש כתוצאה מהתנועה. טלוויזיה זו כוללת גם את המעבד של סוני BraviaEngine 3, מעבד תמונה המשפר את איכות תמונת הטלוויזיה משידורים באיכות נמוכה.

המחיר הנמוך ביותר במקרה הזה היה אצל א.ל.מ - 9,750 שקל, לעומת כ-13,000 שקל בשקם אלקטריק - הפרש של כ-3,250 שקל, כאשר שתי הרשתות לא מצרפות שום אביזר.

ברוב הרשתות המוכרנים לא בקיאים בתחום הטלוויזיות בתלת-ממד

מלבד המוכרנים ברשת מחסני חשמל, מוכרני הטלוויזיות מוכנים לעזור, להקשיב ולייעץ על מסכי התלת-ממד מבלי להיראות חסרי סבלנות, גם כאשר מדובר במוצר שלא דומה למסכים רגילים, מבחינת המורכבות באביזרים שמגיעים איתו, כמו משקפיים או נגן בלו ריי התומך בתלת-ממד.

עם זאת, חלק מהמוכרנים לא היו מספיק בקיאים ולא ידעו אילו טלוויזיות אכן מגיעות עם משקפיים או נגן בלו ריי ואילו לא.

נציג המכירות בשקם אלקטריק שמח להסביר אילו מסכים טובים לדעתו ואילו לא, אבל לא ידע אם נקבל ברוב המסכים משקפיים. לטענתו, הדבר מחייב שיחה לסוכן של היבואן.

ברשת עולם הקולנוע נתקלנו בקצת חוסר רצון לסייע לנו, כאשר הנציג אמנם סיפק מחירים, אבל לא היה מוכן לברר עם היבואן אם מקבלים משקפיים. גם שאר המוכרנים בחנויות לא היו מספיק בקיאים בנושא, אבל עשו מאמצים למצוא את התשובה.

מי שהפתיעה לרעה מבחינת איכות השירות הייתה רשת מחסני חשמל בסניף שליד קניון איילון ברמת-גן. נציג המכירות לא הסכים לשבת ולהסביר לנו את מחיר המסכים, לטענתו המחירים מופיעים על הקיר של המסכים. הוא לא היה מוכן לעשות מאמץ ולעזור לנו למצוא כל דגם מעבר לזה.

מבחינת היבואנים, מדובר בממצא מדאיג. לקוח שייכנס היום לרשתות החשמל יתקשה לבחור דווקא במסך תלת-ממד, מכיוון שהמוכרנים לא יודעים על האביזרים שמגיעים עם המסכים.

חשוב לציין כי אין דרך לראות היום במסכי היצרניות תלת-ממד ללא המשקפיים, ויכול להיות שלקוח לא יידע על כך עד שיגיע הביתה.

ממחסני חשמל נמסר: "אנו מצרים על המקרה ורואים אותו בחומרה, עם פנייתך הנושא בבדיקה מול מנהל הסניף. המקרה אינו משקף את התנהלות ומדיניות הרשת, נושא השירות הוא בעל עדיפות וחשיבות גבוהה".

מרשת ביג בוקס נמסר כי רכישת מסך תלת-ממד היא רכישה מורכבת:"לאור מורכבות זו, ישנו משקל משמעותי יותר למקצועיות המוכרן במעמד הרכישה בהשוואה לתהליך המכירה של כל מסך אחר. לכן דואגת הרשת להכשיר בכל אחד מסניפיה אנשי מכירות ייעודיים לטיפול מיוחד בלקוחות המעוניינים ברכישת המערכת".

טלוויזיות תלת מימד

עוד כתבות

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

אסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס / צילום: Reuters

דיווח בארה״ב: הנהגת חמאס שוקלת לעזוב את קטאר לטובת המדינה הזו

על פי הוול סטריט ג׳ורנל ברקע המו״מ השברירי לעסקת חטופים והלחץ שמופעל עליהם, בכירים בהנהגה המדינית של חמאס פנו לשתי מדינות באזור ובהן עומאן

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

מיכאל כגן / צילום: כדיה לוי

הדרך של מיכאל כגן ממשרד ישן ביקנעם לצמרת החברה הלוהטת בעולם

מיכאל כגן, סמנכ"ל טכנולוגיות עולמי באנבידיה, סיכם 25 שנה במלאנוקס עד שהחברה נמכרה לענקית השבבים ● "מצד אחד, רצינו לבנות חברה ישראלית, אך מצד שני הבאנו לארץ השפעה בינלאומית" ● בראיון בלעדי לגלובס, הוא מדבר על תחילת דרכו במלאנוקס, מתייחס לחשש מהיעדר תחרות בשוק שבבי ה־AI ונותן טיפ ליזמים צעירים בישראל: "אל תהיו כבולים לעבר"

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

עיראק / צילום: Associated Press, JEROME DELAY

הפצצה בבסיס מיליציות פרו-איראניות בעיראק, רצף אזעקות בצפון

גורמים ישראלים ואמריקנים: לא קשורים לתקיפה בעיראק • שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • רקטה נפלה בשטח פתוח מחוץ לשדרות, צה"ל תקף את מוקד השיגור • כל העדכונים

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

מה מקור המילה דרדלה ואיזו מערכת הגנה אווירית של ישראל העליונה ביותר?

באיזה שנה הוקם סניף מקדונלד'ס הכשר הראשון, לאיזו מדינה הגבול הארוך ביותר עם צרפת ולמה שחקן ה-NBA החטיא השבוע זריקת עונשין בכוונה? • הטריוויה השבועית

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד