גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

העולם שייך לצעירים: איך משווקים מותגים לבני-נוער?

חדירה לכיסו של הצרכן הצעיר היא משאת נפשן של חברות רבות, מבנקים ועד יצרני מזון, המנסות לשווק את מוצריהן ישירות לדור הבא ולרכוש נאמנות בשלב מוקדם ■ איך הן עושות את זה?

נאמנות של צרכן היא מצרך יקר ערך: נאמנות של צרכן צעיר, עדיין בתחילת דרכו, על אחת כמה וכמה. לא מעט חברות ומותגים מנסים לפנות באופן ייעודי וייחודי אל הקהל הצעיר עם מוצרים מותאמים, וכיאה לדור המדובר - הפנייה נעשית בערוצי מדיה דיגיטלית תוך שימוש מתוגבר בפייסבוק. יצירתיות ומעורבות הן שם המשחק: הנחות לבדן כבד מזמן לא מספיקות - לא לקהל הזה.

"צריך להבין שהקהל הצעיר מחפש מערכת יחסים", אומר עופר עובד, מנכ"ל מקאן דיגיטל, האחראית ללא מעט קמפיינים מוכווני קהל היעד. "הוא לא מקבל תקשורת חד-כיוונית, הוא חייב לקבל תוכן, אפשרות להיות מעורב וכמובן משהו להרוויח מכל העסק".

כמי שמאופיינים כחסרי סבלנות, תזזיתיים ובעלי פתיל קצר, פעילות דיגיטל היא מהלך כמעט מתבקש. "בני-הנוער חיים בפייסבוק, הם לא רק מבקרים שם", אומר עובד, "חייבים לחכות להם בכל המקומות המתאימים ולחדש כל הזמן, תוך התאמה של עולמות התוכן, התכנים וההטבות".

זה מתחיל ממעורבות סולידית, המבקשת להביא את בני-הנוער אל החנויות: בקניון שרונים בהוד-השרון משיקים בימים אלה, לקראת הקיץ, את "צעיר בעיר" - כרטיס הטבות ייעודי לבני-נוער, בהשקעה של יותר מ-500 אלף שקל.

ההפקה נעשתה בליווי מועצת הנוער בהוד-השרון: כרטיס ההטבות ילווה חלק מפעילויות הנוער בעיר ויעניק הטבות שונות, בשיתופי-פעולה מתחלפים מדי חודש - לצד 10% הנחה קבועים למסעדות ולדוכני מזון, הטבת יום הולדת קבועה למי שנרשם באתר ייעודי ועוד. כמעט מיותר לציין שעמוד פייסבוק מיוחד נפתח לצורך הפעילות.

"הקמת המועדון היא חלק מהאסטרטגיה שלנו ליזום פעילויות ייעודיות לצעירים", אומרת דפנה קופרלי, מנכ"ל משותף בקניון שרונים. "מספר בני-הנוער המתגוררים בסביבה גבוה יחסית, ובבדיקות שערכנו עלה הצורך של בני-נוער וצעירים בשילוב של מקומות בילוי וקניות באזור".

מזון

חטיפים, משקאות וממתקים הם כר פורה לפעילות מוכוונת קהל צעיר.

דוריטוס: בית ריק

המותג דוריטוס נוהג להציע פעילויות לבני-נוער, כמו "בית ריק לחבר'ה" עם שלל אטרקציות שהוצע בפסח האחרון לזוכים בפעילות שיווקית.

כריות: פרשנות אישית

"כריות" מבית תלמה הוא דוגמה לפנייה ייעודית לבני-נוער בעזרתם הישירה: אנשי המותג עבדו עם קבוצת בני-נוער במתודת C0 Creation - במסגרתה כונסו נציגי הגיל לסדנאות בהן התבקשו לתת פרשנות אישית לסלוגן הנבחר של המותג - "לא תאמינו מה קורה בפנים". משם נשלפו רעיונות, המלצות וכיוונים לפעילות, שעל בסיסה נבנה סרט הפרסום לצד אפליקציית סלולר חדשה, שכדי להפעיל אותה יש להניף את האייפון מול הטלוויזיה בזמן הקרנת הפרסומת ו"ללכוד" את השחקן הראשי. כך יכולים בני-הנוער לחבור לפעילות שתאפשר להם לנסות לזכות בהזמנה למסיבה "מסתורית" שיארח ציון ברוך.

קוקה-קולה: זכות הבחירה

גם בקוקה-קולה השכילו ליצור במשך שנים הזדהות רבתי עם הקהל הצעיר, לא מעט באמצעות "קוקה-קולה מיוזיק" - כפר הנוער מרובה ההופעות שהוקם מדי קיץ במשך השנים האחרונות. השנה משתדרג הקונספט - והמותג משיק את Coca Cola Summer Love ומעביר את הבחירה לידיים של הצעירים: במשך כל חודשי הקיץ, 3 פעמים בשבוע, תעמיד החברה לבחירתם באתר אינטרנט ייעודי אופציות לבילוי, אירוע או מוצר נחשק. בני-הנוער יצביעו בכל פעם לאפשרות המועדפת עליהם ויוכלו ליהנות מזו שתזכה במרב הקולות. גם תוכנו של מופע סיכום ענק בליל האהבה ייקבע על-ידם. "ממחקרים רבים שערכנו בקרב בני-הנוער עלה כי הם מעוניינים במערכת יחסים ארוכת-טווח", אומר אלון זמיר, סמנכ"ל השיווק של החברה בישראל, "והחלטנו להיענות לאתגר".

טיפוח

גיל הנעורים הוא גם השלב שבו מתחילים הצרכנים הצעירים לרכוש עצמאית מוצרי טיפוח והיגיינה. גם שם "אורבות" להן החברות בניסיון ללכוד את תשומת-לבם, והמיתוג נעשה במכוון אליהם.

ליידי ספיד סטיק: בעזרת ג'סטין ביבר

לא מעט מוצרים מוצעים בגרסאות לגיל הצעיר: כך למשל דאודורנט "טין ספיריט" של ליידי ספיד סטיק, המכוון לנערות. תחת הכותרת " אופנה היא מה שאת עושה ממנה" התבקשו הגולשות לעלות תמונה שלהן לאתר של ראש 1 בפייסבוק ולעצב אותה על-פי הסטייל והסגנון שלהן. כל גולשת יכלה לעצב את תמונתה באמצעות "אביזרים" נוספים, ולהתמודד על התואר "נערת טין ספיריט בישראל" שיקנה לה עמוד אמצע במגזין הנוער. קידום המותג נעשה גם באמצעות הופעתו של ג'סטין ביבר בישראל - כשדוגמאות של המוצרים וקופוני הנחה חולקו בקהל, והנערות שהגיעו לצפות בהופעה צולמו עם סרט של המוצר, ותמונותיהן הועלו לפייסבוק. אולי לא בדיוק משאת-נפשו של כל הורה, אבל כנראה שהם כבר מזמן לא קהל היעד.

Axe: אפליקציה לפנים

מותג הטיפוח Axe השיק אפליקציה ייחודית לפייסבוק, אייפון ואנדרואיד, בשם Angelyzer - המאפשרת לבחורים לסרוק את תווי פניה של בחורה ולקבל ניתוח אודות אישיותה וטיפים שייסעו לו "להתחיל איתה". "מכשיר סלולרי הוא חלק בלתי נפרד מעולמו של הקהל הזה ומשמש כאחד מערוצי התקשורת המרכזיים שלנו עמו", אומר איל עמית, מנהל תחום הדאודורנטים ביוניליוור ישראל. "אנו בטוחים כי האפליקציה תיצור עניין בקרב קהל היעד".

קוטקס: טקס חניכה

בחוגלה-קימברלי, משווקת מותג ההיגיינה הנשית לנערות "קוטקס יאנג", החליטו להשקיע באפיק החינוכי עם מהלך שמטרתו להכין ולהדריך נערות ואמהותיהן בנושא גיל ההתבגרות והמחזור החודשי - והשיקו ערכת התנסות, פעילות אינטראקטיבית באתר אינטרנט לנערות ועמוד תואם בפייסבוק לצד פנייה מקבילה לאמהות באתר הנשים סלונה. הערכה משווקת במחיר 30 שקל וכוללת קופסת פח המעוצבת בגווני ורוד-לבן, ובה מגני תחתון ותחבושות, גוזיה, נרתיק לנשיאת מוצרי היגיינה וחוברת הדרכה בנושא.

Forbidden Rose: מובילות דעה

את הבושם לנערות של כוכבת הפופ אבריל לאבין, Forbidden Rose, בחרו בחברת דיפלומט לשווק באמצעות 100 "באזריות" - מובילות דעה בפייסבוק, המתחזקות 3,000 חברים ומעלה, ו-50 מעריצות של הזמרת. "הנוער נוטה יותר לקבל מידע דרך הרשתות החברתיות ופחות דרך המדיה המסורתית", מסביר שי זנגי, מנהל שיווק פרוקטר פרסטיג'. הבאזריות הנבחרות הוזמנו כאורחות הכבוד לאירוע השקה חגיגי, כולל תחרות קריוקי של שירי הכוכבת, קיבלו מוצרים מתנה וכמובן נשלחו לדווח לאומה.

ויט: וילת חלומות

גם מותג מוצרי הסרת השיער ויט של חברת רקיט בנקיזר בחר בפעילות שגרתית פחות לנערות: "וילה ויט" - וילת "חלומות" מעוצבת בהרצליה-פיתוח שאליה ייכנסו נערות בגילאי 12-15 לימי כיף, הכוללים סדנאות סטיילינג וטיפוח, צילומי סטודיו, מפגשים עם סלבס מעוררות השראה בבנות הגיל המדובר ועוד. המלך מקודם באמצעות פעילות אינטרנטית מקדימה, עמוד פייסבוק שצבר מעל 30 אלף חברות ותחרות קליפים ביתיים בערוץ ייעודי ביו-טיוב - לצד אפליקציית טיפוח רגליים ותחרות לייקים בצידה.

בנקאות

גם בזירה הבנקאית לוטשים עיניים לעברם של הלקוחות הצעירים: מדובר בענף שבו הנאמנות למותג גבוהה יחסית - אנשים נוטים להחליף את הבנק שלהם קצת פחות מאת סוג המשקה או החטיף שיבחרו ו"לכידת" לקוחות בשלב מוקדם היא יעד אסטרטגי רציני.

בנק לאומי: סדרת רשת מושקעת

על רקע זה בולט לדוגמה המהלך הכולל של בנק לאומי בתחום: בימים אלה השיק הבנק את "עד הבאזזר", סדרת אינטרנט קומית עתירת תקציב שקל המכוונת ביסודה לצעירים בני 14-24.

המהלך בא בעקבות הצלחת "לאומי באזזר" - מועדון לצעירים בפייסבוק, המציע מגוון הטבות מעולמות התוכן תואמי הגיל: הופעות, שופינג ובילויים. המועדון, שהושק לפני כחצי שנה, כבר רשם כחצי מיליון ביקורים ומעל 50,000 מימושי הטבות.

בסדרה הושקע סכום חסר תקדים של כ-5 מיליון שקל, עבור 7 פרקים בני 45 דקות בכיכובה של רותם סלע, ובמקביל לה מוצעים סרטוני הדרכה קומיים קצרים בהשתתפות כוכבי הסדרה, להסברת מונחים בנקאיים: "הלוואות", "כרטיסי אשראי", "שוק ההון" ו"פיקדונות".

נגן ייחודי שפותח במיוחד עבור הסדרה על-ידי "מקאן דיגיטל" מאפשר צפייה אינטראקטיבית ב-3 שכבות של תוכן - פרקי הסדרה עצמם, קטעי תוכן נוספים המופיעים בצורת פופ-אפ על-פי דרישת הצופה בלחיצת כפתור (ומאפשרים הצצה למחשבות של הדמויות, למה שכתבו בהודעות ה-SMS ועוד) ופעילות סמויה נושאת פרסים, שתאפשר לצופים להשתתף בתחרויות תוך כדי צפייה על-ידי איתור אלמנטים שהוחבאו בפרקי הסדרה.

המהלך, אגב, נבנה בעקבות סקר שנערך בלאומי בקרב בני 14-18 אשר גילה כי 68% מהמרואיינים חשים שאין להם מספיק ידע על מושגים בנקאיים. המושגים המוכרים ביותר היו "כספומט", "כרטיס אשראי" ו"קוד סודי" - כשמנגד "חשבון עו"ש", "בורסה" ו"מניות" התגלו כמונחים ערטילאיים ביותר.

בנק הפועלים: לגיל הרך

גם בבנק הפועלים ממקדים לא מעט פעילות בזירת הילדים והנוער. כאן כבר יורד רף הגיל מטה-מטה, באמצעות מותג "דן חסכן" הפונה לילדים צעירים ממש, ומציעים להם חשבון "דן חסכן" (לבני 0-14), במסגרתו יתנסו בניהול חשבון בנק ובחיסכון, בין השאר באמצעות מכונות להפקדת מטבעות וממשק אינטרנטי מיוחד המאפשר מעקב לצד למידה ומשחקים סביב נושא ההתנהלות הפיננסית. בבנק מתפארים ב-70 אלף ילדים שנרשמו לאתר עד כה.

עוד כתבות

הבורסה בטוקיו, יפן / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת באסיה; הניקיי צולל ב-2%

ההנג סנג עולה ב-0.2% ● החוזים העתידיים בארה"ב יורדים ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה הלוהטת בעולם רכשה אותם: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● "לעובדים היה קשה לתפקד דווקא כשהבינה המלאכותית התפוצצה"