גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מי אתה באמת, שטרן חלובה?

הקשר העסקי הנסתר עם עמוס לוזון בחברת מיחזור הניילון ■ החברות עם אבי לוזון ■ תרבות הדיון הצעקנית והכוחנית ■ הבריחה מהתקשורת ■ איך הפך סוחר הרהיטים משוק הפשפשים לאחת הדמויות החזקות ביותר בכדורגל הישראלי?

ההחלטה המתעכבת בהתאחדות לכדורגל סביב המשך שיטת הקיזוז בעונה הבאה, העלתה שוב לכותרות את שמו של שטרן חלובה. חלובה, יו"ר סיעת הפועל בהנהלת ההתאחדות, גזבר ההתאחדות, ומספר 2 של היו"ר אבי לוזון, עשה בעבר כל שביכולתו על מנת לגרום לקבוצות מרכז הפועל וכן לכל מי שחייב לו טובה או שעוד יהיה חייב לו טובה, להצביע בעד השיטה. אולם בימים האחרונים עושה חלובה את אותם מאמצים על מנת לגרום לחברים להצביע על ביטול קיזוז.

דמותו האניגמטית של חלובה, שמקפיד במהלך השנים להתרחק מתקשורת ומחשיפה כמו מאש, והכוח האדיר שצבר במסדרונות ההתאחדות, יש יאמרו כוח חסר פרופורציות, מעלים סימני שאלה רבים לגבי דרך התנהלותו של מי ש"היה יכול להחליף את לוזון אם רק היה רוצה", על-פי בכירים ההתאחדות לכדורגל.

יחסיו של חלובה עם לוזון, שהוא בכלל הדמות המובילה של סיעת מכבי בהנהלת ההתאחדות, הם אולי הנושא הכי מעניין למי שרוצה להבין את דרך קבלת ההחלטות בהתאחדות. על אף לא מעט ריבים צורמים בין השניים, המרעידים לעיתים את קירות משרדי ההתאחדות באצטדיון רמת גן (לטענת עובד בהתאחדות, "כשהם רבים אנשים מפנים את הקומה"), השניים חברים טובים שגדלו יחד בהתאחדות כמייצגים של הקבוצות הקטנות, על תקן ה"רובין הוד" של ההתאחדות - לוזון כנציג מכבי פ"ת, וחלובה כאיש צפרירים חולון בימים שעוד היתה קבוצה כזאת.

משנבחר לוזון לתפקיד היו"ר, והמשיך בו לקדנציה נוספת (הרבה הודות לעובדה כי חלובה, שאמור היה לרוץ נגדו היות והוא על תקן ראש האופוזיציה, ויתר על מועמדותו), התקשה לוזון להמשיך ולתעדף את הקבוצות הקטנות בצורה בוטה, ופעמים רבות עשה שימוש בחלובה כמי שמנגח את הקבוצת הגדולות, בעוד לוזון מילא פיו מים או שחרר הצהרות דיפלומטיות. כך היה לאחרונה עם הקצבות הטוטו, כשהקבוצות הגדולות דרשו חלוקה של הכספים באופן יחסי, היות והפופולאריות שלהן היא שמביאה את ההכנסות לטוטו. בעוד לוזון נמנע, חלובה יצא למתקפה חזיתית נגד הקבוצות הגדולות. בסופו של דבר חלוקת הכספים בין הקבוצות נותרה כפי שהיתה, לשביעות רצונו של חלובה.

אבל מעבר ליחסי הקרבה הטבעיים בין היו"ר לסגנו, לחלובה יחסים אישיים ועסקיים עם אחיו של אבי לוזון ונשיא מכבי פ"ת, עמוס לוזון. מבדיקת "גלובס", עולה כי השניים שיתפו פעולה בחברה פרטית למחזור ניילון במרכז ספיר בערבה (מחג ערבה בע"מ). מי שרשום כבעלים של החברה הוא חברת ע. לוזון נכסים והשקעות בע"מ, בבעלות עמוס לוזון. שטרן חלובה, לפי הרישום האחרון בדן אנד ברדסטריט, משמש כאחד הדירקטורים בחברה. האם הצטלבות הקשר העסקי בין חלובה לעמוס לוזון ראויה, לנוכח העובדה שהראשון משמש בתפקיד בכיר בהתאחדות לכדורגל, והשני הינו בעלים של קבוצת כדורגל ואחיו של יו"ר ההתאחדות? יש הסבורים כי קיים טעם לפגם בקשר הזה.

***

חלובה נכנס לעולם הכדורגל ב-1986, אז החלה מעורבותו בצפרירים חולון. לאחר שהפך לבעלי המועדון, קיבל גם את מגרשה של צפרירים והשטח עליו הוא קיים, השווה מיליוני שקלים הודות לערך הנדל"ני שלו.

העובדה כי מונה לגזבר ההתאחדות, על אף שלא עבר הכשרה כלכלית כלשהי או התנסה בניהול תקציבים בסדר גודל כזה (תקציב ההתאחדות השנה עומד על 73.3 מיליון שקל), גורמת אף היא לגבות רבות להתרומם. פרנסתו העיקרית של חלובה היא חנות למכירת רהיטים משומשים בשוק הפשפשים ביפו, אותה ירש מאביו, שם הוא מבלה חלק לא מבוטל מזמנו. אפרופו אותה חנות, בהתאחדות יש מי שטוען כי תרבות הדיון והניהול של חלובה מושפעת מזאת הצעקנית הקיימת בשוק הפשפשים. לטענת אחד מחברי הנהלת ההתאחדות, "לידו אבי לוזון נראה כמו בן מלוכה בריטי".

למען האמת, ידו של חלובה בעניינים הפיננסיים ארוכה יותר. במסגרת תפקידו כגזבר, הוא אחראי גם על "הקופה הקטנה" של ההתאחדות, במסגרתה ניתן להלוות ולתת מענקים לקבוצות כדורגל בסכום של עד 2,000 שקל כהלוואה/מענק, בהליך מהיר ללא בירוקרטיה. לפני מספר חודשים פנה יו"ר סיעת בית"ר בהתאחדות ויו"ר מינהלת הליגה בכדורסל, אבנר קופל, בדרישה לפתוח את הספרים ולחשוף כמה כסף חילקה ההתאחדות במסגרת אותה "קופה הקטנה", היות ומדובר בכספי ציבור, אך עד היום הבקשה לא נענתה. קופל טוען ש"על-פי הידוע לי, מדובר בעשרות אלפי שקלים שחולקו בצורה לא שוויונית ולא לגיטימית".

***

משיחות עם אנשים בעולם הכדורגל ובהתאחדות, עולות לא מעט עדויות וטענות לכך שחלובה נוטר טינה למתנגדיו ונוהג "לסמן" את כל מי שמעז להתנגד להצעה שהעלה בהנהלת ההתאחדות. על-פי גורמים בהתאחדות, חלובה דחף להדחת דני קורן מתפקידו כיו"ר הוועדה המקצועית באיגוד השופטים לאחר חילוקי דעות ביניהם, על אף שקורן היה מוערך מאוד. השבוע, לאחר חמש שנים, חזר קורן להתאחדות כיועץ ליו"ר איגוד השופטים.

לא רק קורן סומן. גם יאיר רבינוביץ', יו"ר הבקרה התקציבית של ההתאחדות בעבר, טוען כי חלובה היה הגורם העיקרי להדחתו אחרי 18 שנה. איך? רבינוביץ' התעקש לממש צ'ק ערבות נגד צפרירים חולון בסך 850 אלף שקל, למרות ניסיון של חלובה להוריד אותו מהעניין כמה וכמה פעמים, בדרכים טובות וטובות פחות. רבינוביץ' לא ויתר והצ'ק אף עבר מהבקרה לטיפולה של ההוצאה לפועל. הסוף ידוע: בתום מכרז חדש לתפקיד הרשות לבקרת תקציבים, מצא רבינוביץ' את עצמו בחוץ.

והנה סיפור נוסף שמדגים מה עשוי לקרות למי שחלובה אינו חפץ ביקרו, ועל הכוח העצום שהוא מחזיק בידיו במסגרת תפקידו כגזבר. בעוד כל קבוצות ליגת העל זכו בעונת 2009/10 להקצבה החודשית המגיעה להן מההתאחדות בראשון בכל חודש (במסגרת מענקי טלוויזיה וטוטו, העומדים על כ-4.4 מיליון שקלים לקבוצה בשנה), דווקא הפועל רעננה הקטנה, שחיה מההקצאות האלו, נאלצה להמתין שבועיים בכל פעם על מנת לקבל את הכסף. הסיבה, לטענת גורמים ברעננה: בעלי המועדון, אשר אלון, לקח את השליטה על הקבוצה מידיו של שלמה שטרן, שהוא חברו של חלובה. ברעננה מספרים כי "על אף שהתלוננו על האיחורים, עד תום העונה נאלצנו להתמודד עם אינספור עיכובים בתשלומים, שאילצו אותנו לקחת הלוואות על מנת שנוכל לשלם משכורות לשחקנים שלנו".

על אף מתנגדיו הרבים במסדרונות ההתאחדות, הכוח של חלובה הוא גדול מספיק, כך שברוב המקרים על-פיו ישק דבר. קודם כל זו השליטה שלו במרכז הפועל וחוסר האלטרנטיבה להעמיד מולו מתמודד אחר: בבחירות בדצמבר 2009 נבחר חלובה לקדנציה נוספת כראש סיעת הפועל בהתאחדות, בין היתר בזכות העובדה שאף מתמודד לא רץ נגדו (נבחר פה אחד).

או לדוגמא כשהחליט שלואיס פרננדז הוא המועמד הראוי לאימון נבחרת ישראל, מספר חברים בהנהלת ההתאחדות התנגדו. על מנת לרצותם, הוציאו בהתאחדות הודעה רשמית כי ההחלטה על זהות מאמן הנבחרת תיפול לאחר פגישה עם שני המועמדים המובילים: ויני שייפר הגרמני ופרננדז. "לא רק שמעולם לא נפגשו איתי", סיפר שייפר בשבוע שעבר ל"גלובס" בשיחה טלפונית, "גם אף פעם לא פנו אלי בכלל. כנראה שהמירוץ לא היה כל כך צמוד".

תגובות:

מההתאחדות לכדורגל נמסר: "עובדתית כתבה זו אינה מדויקת. הרמיזה לפיה יחסי עבודה וחברות בין מ"מ יו"ר ההתאחדות, שטרן חלובה, ליו"ר אבי לוזון, משפיעים על התנהלות ההתאחדות לכדורגל ועל קבלת החלטות בהתאחדות הינה מוטעית ומטעה מיסודה וגובלת בהוצאת לשון הרע.

"לעניין הקשרים העסקיים לכאורה בין חלובה לבין נשיא מכבי פ"ת, עמוס לוזון בחברת מחג הערבה: בעל המניות היחיד בחברה זו הינה חברת ע. לוזון נכסים והשקעות בע"מ והדירקטור היחיד בחברה הינו מר עמוס לוזון החל מתאריך 9/7/2008 וזאת עפ"י פלט רשם החברות נכון ליום 19.6.2011 בשעה 12:37. עמוס לוזון אינו בעל תפקיד בהתאחדות ולכן העניין מופרך מיסודו.

"לעניין ההתנהלות הבעייתית לכאורה עליה אתם מצביעים אל מול הפועל רעננה בהעברת הכספים לקבוצה - עובדתית העניין לא נכון ועדות לכך ניתן לקבל מאשר אלון יו"ר הקבוצה. העברת הכספים לקבוצות נעשית ע"י אגף הכספים שפועל אל מול הקבוצות ולא כפוף להוראות שאינן מקצועיות ע"י בעל תפקיד כזה או אחר בהתאחדות לרבות מ"מ יו"ר ההתאחדות, שטרן חלובה. "לגבי מה שאתם מכנים בכתבה זו 'קופה קטנה' - מדובר בקרן שהוקמה ואושרה ע"י הנהלת ההתאחדות לכדורגל שכל מטרתה היא לעזור לקבוצות מהליגות הנמוכות (דהיינו ליגה א', ב' ו-ג') שנזקקות לעזרה באופן מיידי (אבטחה חריגה, נזק במגרשים וכו'). סך הקרן עומד על 200 אלף שקלים, והכספים המוקצים מאושרים רק לאחר עמידה בקריטריונים ספציפיים ואישור ועדת חריגים שהעומד בראשה הינו מנכ"ל ההתאחדות, עו"ד אורי שילה בליוויו היוע"צ המשפטי של ההתאחדות. למרות מה שאתם מנסים לצייר בכתבה זו, יחסי חברות כאלו או אחרים עם בעלי תפקידים בהתאחדות עליהם אתם מצביעים אינם חלק מקריטריונים אלה. טענותיו של מר קופל בעניין זה, בלשון המעטה, נעדרות כל בסיס וכחבר הנהלה הוא רשאי ויכול לקבל את המידע הרלוונטי.

"ההחלטה לצאת במכרז לתפקיד יו"ר הרשות לבקרת תקציבים, לאחר כהונה רבת שנים של רו"ח יאיר רבינוביץ' בתפקידו התקבלה בעקבות הנאמר בדו"ח שטרסנוב. במכרז השתתפו משרדי רו"ח מהגדולים במדינה. רו"ח רבינוביץ, מטעמיו, החליט שלא להשתתף במכרז. "בחלוף 2 עונות משחקים בהן נהגה שיטת הקיזוז, התברר כי מרבית קבוצות ליגת העל מתנגדות לשיטה זו. משכך, סבר מר חלובה, כמ"מ היו"ר, כי יש לתת את המשקל הראוי לעמדת הקבוצות, לתמוך בעמדתן ולבטל את השיטה, על אף שהינו סבור כי בצד חסרונותיה היא תורמת תרומה משמעותית לעניין הקיים במשחקי הליגה במהלך תקופת הפלייאוף בסיומו מתקבלות הכרעות בדבר עליות, ירידות וזכייה באליפות".

אשר אלון, בעלי הפועל רעננה, מסר: "הטענות על איחורים בקבלת הכסף אינן נכונות, ואם היו איחורים בקבלת הכסף מההתאחדות - הרי שהם היו במסגרת איחורים שהיו לכל הקבוצות. לגבי זה שיש לי יחסים עכורים עם שטרן חלובה, את זה אני לא מכחיש".

משטרן חלובה נמסר: "לא קיבלתי את מגרש הכדורגל של צפרירים, אינני הבעלים של המגרש ואין לי כל זכויות במגרש זה".

עוד כתבות

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

תקיפה באיראן: ישראל הרשמית שותקת - אין שינוי בהנחיות לעורף

מוקדם יותר: פגיעה ישירה בגליל העליון, לא היו נפגעים • לראשונה אחרי שבועיים: אזעקות הופעלו באשקלון, שיגור אחד נפל בשטח פתוח • ארה"ב הטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל • בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" • גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים • עדכונים בולטים 

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?