גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רמי לוי ופנינה רוזנבלום מדברים על רווחה כלכלית ועממיות

רמי לוי: "מי שישמור על דרך ארץ וצניעות לא ייפול" ■ פנינה רוזנבלום: "סולדת מאנשים שעשו כסף ומחזיקים מעצמם" ■ לדירוג מדד המותגים 2011

אין אנשי עסקים רבים שהציבור מרגיש נוח לפנות אליהם, לדבר איתם, לברך אותם או לבקש מהם משהו. למען האמת, בדרך כלל איש לא ניגש אל אנשי עסקים שיושבים במסעדה או הולכים ברחוב, אבל לבטח יהיו כאלה שיתלחששו מאחורי גבם. עד שזה מגיע לרמי לוי. הוא דווקא זוכה לברכות מהעוברים והשבים. אולי בגלל מבצעי ה"עוף בשקל" המזוהים עמו, אולי בגלל רשת המזון העממית, אולי מפני שלמרות ההצלחה, וההנפקה, והרווחים, הוא עדיין מסתובב בסנדלים וחולצה קצרה, ויש בו את הירושלמיות הזאת, ששונה כל כך מהתל אביביות העסקית של מדורי הרכילות ואירועי ההתרמות.

לוי מייצג היטב את הערך של "בגובה העיניים", התחושה שאנשי עסקים, באמצעות אישיותם, מצליחים לנכס למותגים שלהם. המסר שלמרות ההצלחה, "השתן לא עלה להם לראש". שהם נשארו אנשים פשוטים וישירים. הצלחה בהקניית התחושה הזו מקרבת את המותג אל הציבור ולא מרתיעה אותו, כפי שעשויה להרתיע התנהלות של איש עסקים שנתפס כטייקון נהנתן ש"חומס" את הציבור.

"התנהלות כזאת היא עניין של אופי", הוא אומר. "לא שכחתי מאיפה באתי, מאיפה התחלתי, בחנות קטנה בשוק בירושלים. אבל גם היכולת לא לשכוח מאיפה באת זה עניין של אופי. של טבע האדם, ואי אפשר לשנות את זה. יש כאלה שההצלחה תשנה אותם ויש כאלה שלא".

לדירוג מדד המותגים 2011

גם סינדרלה וגם רובין הוד

שיווק השקמה של לוי חתמה את שנת 2010 עם עלייה של 26.6% במכירות, שהסתכמו ב-1.7 מיליארד שקל. עיקר העלייה במכירות נובע מפתיחת שישה סניפים חדשים במהלך 2010 - אך גם מגידול של 6.8% במכירות של חנויות זהות. הרשת מונה 22 סניפים, ועד סוף השנה תפתח סניפים גם באשדוד, סניף שני במודיעין וסניף בבית שמש. ב-2012 תפתח הרשת סניפים בבאר שבע, כפר סבא, עטרות, עכו, פתח תקווה וקדימה. לוי לא עצר במזון והתרחב לתחומים נוספים. הוא משקיע במיזמי נדל"ן שונים. בספטמבר 2010 קיבל רישיון ממשרד התקשורת להיות מפעיל סלולרי וירטואלי.

ובכל זאת, למרות הצלחתו ו"שנאת הטייקונים", את רמי לוי אוהבים לאהוב. אז מהו סוד הקסם? בהרצאה שנתן לפני כמה חודשים וסוקרה ב"גלובס" ("לפצח את חידת רמי לוי", "גלובס", 1 במארס 2011), תיארה הכתבת ענת כהן את סיפור הסינדרלה של לוי, שעליו הוא נוהג לחזור בהזדמנויות שונות. כיצד הפך מחסן סגור של סביו לחנות מכולת סיטונאית של 40 מטר ברחוב השקמה במחנה יהודה, וכיצד זו הפכה לרשת שמעסיקה 3,000 עובדים ומגלגלת מחזור של קרוב לשני מיליארד שקל בשנה. גם שיטת הניהול שלו ייחודית לעומת מתחריו: מטה מצומצם (עשירית מהמנהלים שיש למתחרים), ומספר כפול של עובדים ביחס למתחרים. לוי אוהב לספר בגאוות יחידה על הסמנכ"לים הוותיקים שלו, שגם הם כמוהו התחילו מלמטה (נהג, אורז סחורות), והלכו איתו במשך שנים.

יועץ התקשורת רונן צור הסביר אז, כי "אין עוד אף טייקון עסקי ישראלי שהצליח להתיישב על שתי אגדות קסומות: גם סינדרלה וגם רובין הוד. לוי התחבר לאנשים לנימים הכי רגישים שלהם תוך נגיעה בצרכים הקיומיים: החמאה, העוף והלחם".

לוי מתגאה בעממיותו. "אני עונה בעצמי לטלפונים שלי. אם מישהו רוצה לדבר איתי, הוא יכול להתקשר ישירות אליי, אני לא נותן לו לעבור דרך מזכירה. כל עובד שלי, גם הכי פשוט, יכול לבוא לדבר איתי ולא להרגיש לרגע שהוא מדבר עם הבוס. כולם יודעים שאצלי כולם והכול זה בגובה העיניים. גם אני וגם הם. אני גם מסתובב בשטח כל היום, נפגש עם אנשים, עם לקוחות, עם עובדים. זה האלף-בית שלי. גם עם החברים, אני לעולם לא אנקר עיניים. אם אני נוסע לחופשה בחו"ל עם חברים, והם מעדיפים מלון של ארבעה כוכבים ולא של חמישה, אני אסע איתם בכיף".

- גם המשפחה מתנהלת כך?

"גם הילדים שלי מחונכים לצניעות ולדרך ארץ. זה הבסיס של כל הצלחה בחיים. הילדים שלי עובדים איתי בעסק, וגם אשתי, אבל לאף אחד מהם לא יהיה משרד יותר גדול או מפואר מאשר לאלה שעובדים איתם. אף על פי שאשתי היא סמנכ"ל בחברה, יש לה אותם תנאי עבודה, אותו מחשב, אותו שולחן, כמו של זו שעובדת לידה".

- מסר למי שחושב שהוא טוב מאיתנו?

"בחיים יש עליות וירידות. מי שישמור על דרך ארץ וצניעות לא ייפול".

רמי לוי / צלם: תמר מצפי

"התחלתי את המהפכה העממית"

גם אשת העסקים פנינה רוזנבלום תמיד תיתפס כעממית ו"בגובה העיניים". למרות המראה המוקפד ואורח החיים הראוותני למדי (מכרה בתחילת השנה את הווילה המפוארת שלה ברמת גן ליזמית הנדל"ן ענבל אור), גם אשת העסקים פנינה רוזנבלום תמיד תיתפס כעממית ו"בגובה העיניים" משפט המפתח שלה הוא "אני לעולם לא שוכחת מאיפה באתי". גם רוזנבלום, בעלת חברת קוסמטיקה משגשגת בעבר, שנקלעה באחרונה לקשיים, החלה את דרכה כילדה במשפחת מצוקה.

"לפני 20 שנה, כשנכנסתי לעולם העסקים, זה לא היה קל", מספרת רוזנבלום", כל נושא הפמיניזם עוד לא היה מפותח, העולם הגברי שלט, והניסיון להצליח בעולם כל כך תחרותי כמו קוסמטיקה היה דבר מאוד קשה, גם כאישה וגם מבחינה עסקית. אז אני לא שוכחת לרגע מה עברתי, ואני לא שוכחת את אמא שלי, שהייתה פועלת במפעל לקופסאות פח ואת המקום שגדלתי בו. אף על פי שאני מפורסמת מגיל 16 - היום אני בת 56, תעשו את החשבון לבד - אני אוהבת את האנשים הפשוטים, לקבל את החיבוק ואת האהבה הפשוטים. אני סולדת מאנשים שעשו כסף ומחזיקים מעצמם כאילו מי יודע מה. אדם צריך להיות קודם כל בן אדם, אנושי, טוב ואמין. לי זה היה נורא חשוב וזה הוביל אותי לאורך כל החיים. אף פעם לא הסתנוורתי מההצלחה, ואין הרבה אנשים שהגיעו למעמד ולהצלחה שלי. אני מסתכלת על כל הצעירות המצליחות ואני מאחלת להן להיות במקום שאני נמצאת בו גם בעוד 40 שנה".

- את מקפידה לחנך את ילדייך לאותם ערכים?

"ודאי. גם הילדים שלי צנועים מאוד. הם גדלו עם הכול, כל מה שאדם יכול לבקש לעצמו, עם כפית של זהב בפה, אבל כשאני הולכת איתם לקנות משהו, הם תמיד מודים לי ולא מקבלים את זה כמובן מאליו. הם יודעים שלעשות כסף זה לא קל. זאת עבודה קשה, ומי שיגיד לך שזה קל משקר".

- איך ההתנהלות העממית שלך באה לידי ביטוי בעסקים ובחיים האישיים?

"בכל מקום שאליו אני מגיעה אני אדם מאוד סימפטי וחברותי. אני גם תמיד הולכת בעצמי לפגישות עם כל הספקים והשותפים העסקיים. אני באה בעצמי לקניינים ולרשתות השיווק, אני פוגשת את האנשים בעצמי, אני מחבקת אותם ואני לא מרגישה שבגלל שקוראים לי פנינה רוזנבלום ואני אשת עסקים מצליחה אני שונה. אם אתה נחמד אליי אני אהיה נחמדה אליך".

- גם את המוצרים שלך בנית על אותו בסיס, עממי, בגובה העיניים.

"המותג שלי היה עממי מהיום הראשון. בצעירותי חייתי בכל העולם, בלונדון, בניו יורק, בלוס אנג'לס. ובמשך אותן חמש שנים בחו"ל השתמשתי רק במוצרי קוסמטיקה בינלאומיים יוקרתיים. כשהתחלתי לייצר את הקו שלי נסעתי לאיטליה, ואז הבנתי את כל התעשייה הזאת. כל החברות הבינלאומיות קנו בדיוק מאותן חברות שפנינה רוזנבלום קנתה מהן. באתי לארץ עם אודם שחברה יוקרתית מכרה ב-200 שקל, ואני מכרתי ב-30 שקל.

"אני הראשונה שבאמת שינתה את הדפוסים של מכירת קוסמטיקה. הייתי החלוצה שאמרה בואו תקנו מוצרים טובים במחירים עממיים. אני התחלתי את המהפכה העממית של הקוסמטיקה. אז לא היו חברות עממיות, הכול היה ייבוא ופערי המחיר ביני לבין החברות הבינלאומיות היו ענקיים. זה נתן לי את האמביציה לרוץ ממקום למקום, מחנות לחנות, ולהחדיר את המוצרים שלי".

- איזה מסר היית מעבירה למי שמסתכלים עלינו מלמעלה?

"השבוע נפטר חבר קרוב שלי, מי שהיה האהבה הראשונה שלי בגיל 14 וחיינו ביחד שמונה שנים. הוא נפטר אחרי מחלה קשה ובסבל נוראי. הלוואי שנחיה כולנו עד 120, אבל אסור לשכוח שבסופו של דבר כולנו בשר ודם ואין הבדל בין אדם לאדם. אז דבר ראשון הכי חשוב להיות בני אדם וחברים טובים. כולם נחמדים אליך כשאתה לא צריך אותם, כשאתה כבר זקוק להם, פתאום זה אחרת. אז חשוב לא להסתנוור מכסף ופרסום, הכול בולשיט. מה שחשוב זה משפחה, אהבה, כמה חברים טובים ובריאות".

פנינה רוזנבלום / צלם: איל יצהר

"האנשים ברחוב אוהבים אותי"

"כמעט בכל בוקר אפשר לראות את הפרסומאית יפית גרינברג (ג. יפית, "זה בדוק"), אחת הדמויות המוכרות ביותר, עושה ג'וגינג על הטיילת. לא בטרנינג של רוברטו קוואלי ובלי שומר ראש שרץ מאחוריה. "אני בבסיסי אדם צנוע", היא אומרת "אדם צנוע הוא אדם צנוע. הוא לא יכול להיות משהו אחר. זה ביסוד שלי. זה אומר שהקשר שלי עם אנשים ברחוב הוא בלתי אמצעי. אני מדברת איתם, אני מזמינה אותם לקבוצות מיקוד וכן, למרות שאני מפורסמת, אז בריצת הבוקר שלי אני יוצאת עם בגדי ספורט לרחוב. אני לא חיה במגדל שן ויוצאת מהבית רק באיפור ותסרוקת ומותגים. אני ממשיכה את חיי כרגיל, אמא, סבתא. בכל מקום ה'אני' נשמר".

- זה בא לידי ביטוי גם בעסקים?

"ודאי. אלה יסודות שאתה מעביר לכל המערכת, הארגון וכל החברות הבנות. אנחנו הולכים רק עם מי שאנחנו אוהבים ועם מי שאנחנו מאמינים בו. בדיוק חזרתי עכשיו מישיבה שבה פגשתי מישהו שהזכיר לי איך לפני שנתיים, כשהתחיל המשבר הכלכלי, פנו אליי מרשת שיווק גדולה, שמוכרת מזון לא כשר ורצו שאפרסם את מועדון הצרכנים שלהם. מזון לא כשר זה לא דבר פסול או לא ראוי בעיניי, אבל אני לא מפרסמת דברים לא כשרים וזה היה קשה לא להתפתות. הם היו מוכנים לשלם הרבה מאוד כסף ועוד בתקופה משברית. אבל אני אמרתי שאני לא יכולה לשלוח את עם ישראל לרשת לא כשרה, כי זה לא עולה בקנה אחד עם האני מאמין שלי. אף על פי שהם רצו שאפרסם פסטות וקפה, שהם מוצרים כשרים.

"נכון שאני בראש ובראשונה פרסומאית. אבל מפרסמת רק מה שאני בודקת ומה שאני מאמינה בו. האמינות שלי בנתה את המותג ג.יפית. העובדה שהקפדתי לבדוק את המוצרים. במשך שנים עשיתי את זה עם הכתבות בעיתונות והבאתי לצרכן ערך מוסף, כי בדקתי ונימקתי, וכשהגעתי לטלוויזיה כבר סמכו עליי. אי אפשר לבנות מראש מותג עממי, בגובה העיניים, אמין, שמדבר אל הציבור. צריך לחיות ככה. זה צריך להיות הדנ"א שלך. ובסופו של דבר מי שחי את האמינות ולא עושה דברים שהוא לא מאמין בהם - וזה לוקח הרבה מאוד זמן - מצליח".

- יש מחיר לאינטראקציה האינסופית עם הציבור?

"מטבע הדברים, האנשים ברחוב אוהבים אותי. כאילו כל העולם רק אוהב אותי. כשאנשים נפגשים עם מפורסם הם אומרים לו את הדברים הטובים כי ככה זה כשאתה בטלוויזיה, לא יגידו לך דברים רעים. וחוויתי את זה כבר מתחילת הדרך. בפעם הראשונה שביקשו ממני חתימה זה היה לפני 18 שנה, אבל מאחר שאני נכנסת לאנשים הביתה לסלון עשיתי הסכם עם עצמי, שאני מגיעה אליהם ולכן הן יכולים לבוא ולדבר איתי. לא תמיד יש לי סבלנות, כשאני עם הנכדים שלי אי אפשר לדבר איתי, אבל כל השאר הוא לגיטימי, אני חיה עם זה בשלום. ואני חושבת שזה חלק מהעניין. כשזה מציק אני אומרת שאני עסוקה ולא יכולה כרגע. אחרי הכול, קשה להצטלם עם 300 איש ביום. לפעמים אני יכולה ולפעמים לא, ואנשים מבינים את זה, כי אני לא מתנשאת".

- התפיסה הזאת עובדת גם בבית, בחיים האישיים?

"מי שמכיר את הבן שלי וגם את כלתי יודע שכולנו מאוד לא מתנשאים. החברים שלנו הם חברים מילדות, החברות, המשפחה, הנתינה, העזרה, הם חלק מהחיים שלנו. אנחנו לא ננקר עיניים, גם אם אנחנו יכולים להרשות לעצמנו. אנחנו ניסע בצ'רטר עם החבורה שלנו, אם זה מה שהם החליטו. אנחנו יחד איתם. אני אמנם אוהבת דברים יפים ומותגים, אבל אני לא עבד שלהם".

- מסר למי ששכח את עצמו בדרך?

"מי שמחובר לעצמו ויודע מאיפה הוא בא ולאן הוא הולך, מבין ששום דבר לא מובן מאליו וצריך להתפלל ולבקש לשמור על מה שיש. כל יום שעובר וכל מה שאנחנו עושים זה לא מובן מאליו. זה המוטו".

יפית גרינברג / צלם: תמר מצפי

"מי שיתנשא, יאבד את הכישרון"

רבים הרימו גבה כשיוסי גיספן קיבל את פרס הפזמונאי-מחבר השנה של אקו"ם. בגיל מבוגר יחסית הפך גיספן לאחד הכותבים המצליחים והעסוקים בתעשיית המוזיקה הים-תיכונית. אבל הוא סבור שמי שיתנהל ממקום מתנשא, שרואה רק את ההצלחה לנגד עיניו, גם יאבד את הכישרון. "להיות צנוע, עממי, בגובה העיניים, זה חלק מסוד ההצלחה", הוא אומר. "מי שיעוות את זה, יאבד בהמשך גם את הכישרון וגם את ההצלחה. כי בתקופה שהוא שמר על עממיות, הוא שאב הרבה יותר השראה, וכשהוא מתחיל להתנשא, לחפש לעצמו סביבה אחרת או שהוא רואה את עצמו מורם מעם, כל התפיסה שלו משתנה".

- מה סוד ההצלחה שלך, שאתה מצליח לגעת בכל כך הרבה אנשים?

"יש לי תפיסה מאוד ברורה, שלהבדיל ממה שקורה במדיה, שככל שהריאליטי יהיה בוטה וחריף ואקסטרימי יותר הוא יביא יותר רייטינג, אני מאמין שככל שיציעו יותר אהבה ומסרים חיוביים ופחות אלימות ודיכאון, שזה בלאו הכי קיים במציאות, זה יגיע יותר רחוק ואל יותר אנשים".

- איך אתה שומר על העממיות שלך?

"זה עניין של גיל. ההצלחה שלי לא באה בגיל צעיר והיום אני בדיוק במקום שטוב לי, ושם אני נשאר. אני בא מבית צנוע, גר בבית לא מפואר ונוהג באוטו שלא שווה יותר מ-30 אלף שקל. אני לא קמצן, אני דואג למשפחה שלי ומבלה, אבל הכול במידה. לא יותר מאחרים. מי ששואף לנופף בשרביט זהב, לא יעזור כלום, זה לא מה שיוביל אותו קדימה. אני יודע שהחיים האמיתיים זה לבצוע לחם טרי ולמרוח עליו שוקולד. זה עובד עליי יותר מכל ארוחת גורמה".

יוסי גיספן / צלם: משה שי

עוד כתבות

גיא נתן / צילום: תומר שלום

הוא רק בן 27, אבל כבר גורו של מעל 100 אלף עוקבים: "אנשים רואים שכל ירידה נמשכת חודש, וזו בעיה"

חמוש בטריקו ושרשרת עם שור מזהב, הפך גיא נתן לגורו של משקיעי ריטייל, עם למעלה מ־100 אלף עוקבים באינסטגרם, פודקאסט מצליח וקרן גידור ● בראיון לגלובס הוא מספר איך פציעה בצבא שינתה לו את המסלול; מה מנהלי השקעות מסורתיים מפספסים: "כבר אין מנטליות של קח את הכסף וזהו"; וממה הוא חושש: "אנשים יאבדו הרבה מאוד כסף וילמדו את השיעור הכי קשה של החיים"

תחנת הכוח הפרטית דוראד, זרוע פעילות האנרגיה של קבוצת לוזון / צילום: יגאל גורן

משחק הכיסאות בשוק החשמל: דוראד חוזרת למרוץ ולוחצת את המתחרות לפינה

לאחר שנים של סכסוכים יצריים, משיכת התביעות של אדלטק סוללת את הדרך להקמת תחנת הכוח "דוראד 2" ● מול מגבלות הרגולציה ולוח הזמנים הצפוף של רשות החשמל, חזרת התחנה למגרש מגבירה את הלחץ על המתחרות - ועשויה להכריע מי מהן תישאר מחוץ לרשת

מפעל רשף טכנולוגיות של ארית בשדרות / צילום: יח''צ

רשף תגייס 550 מיליון שקל ממוסדיים, חצי מהכסף יזרום לקופת ארית

אחרh שנסוגה מכוונתה להנפיק את החברה הבת, יצרנית המרעומים ארית בדרך להשלים גיוס פרטי לפי שווי נמוך יותר של 3.75 מיליארד שקל ● היקף הגיוס עשוי לגדול ל-900 מיליון שקל

יוסי חסון / צילום: באדיבות מייטאון

היזם שבטוח: "ייקח עוד זמן עד שאנשים יירדו מהגדר"

מנכ"ל ויו"ר מיי טאון, יוסי חסון, היה בין המשקיעים הראשונים ב־Waze - ובשלב מסוים החליט "לחתוך" מעולם ההייטק וההשקעות אל הנדל"ן ● היום הוא מקווה להפוך את מיי טאון לאחת המובילות בהתחדשות עירונית, מודה כי בדיעבד היה נכנס לעולם הפינוי־בינוי מוקדם יותר, ומלין על הבירוקרטיה המכבידה: "תב"ע ובקשה להיתר בתוך חמש שנים? צריך להיות הודיני"

משקיע מודאג בבורסת ניו־יורק, האם הבועה בדרך? / צילום: Shutterstock

ההשוואות המטרידות בין טירוף הבינה המלאכותית לבין בועת הדוט־קום

אנליסטים שוריים מתכחשים לאפשרות שמתפתחת כיום בועת AI בדומה לבועת הדוט־קום בשנות ה־90 ● הדמיון אכן קיים, ובדיוק כמו אז - משקיעים מקווים כי הטכנולוגיה החדשה תספק צמיחה ורווחים גבוהים מהרגיל ● ובכל זאת, יש גם כמה הבדלים מהותיים

אנדרו סטנטון ודמותו של וול-E. ''נתיב אחר לגמרי בכביש המהיר'' / צילום: Reuters, Martin Klimek

במה צדק "וול-E" של פיקסאר בנוגע לעבודה בעתיד

לבמאי והתסריטאי-השותף אנדרו סטנטון היה חזון של עתיד דיסטופי, שנראה כעת נבואי באופן מטריד

שלושה שיעורים שכל מנהל צריך ללמוד מההיסטוריה של דיסני / צילום: Shutterstock

בין שלגייה לפנתר השחור: שלושה שיעורים שכל מנהל צריך ללמוד מההיסטוריה של דיסני

אומץ אינו רק תכונה אישית אלא תוצר של אקלים ארגוני, ואלה שמטפחים אותו קוטפים את הפירות ● דיסני מציעה שיעור מרתק לכל מנהיג במסעה ההיסטורי - מתקופת התעוזה היצירתית של וולט דיסני, שלא קיבלה ביטוי בצד הערכי, ועד לחזון השיטתי של בוב אייגר

מאירה ברנע-גולדברג וכראמל / צילום: ליה יפה

הסופרת שהקימה מפעל של מיליונים: "בתעשייה כועסים, אבל אני לא מתנצלת"

עם יותר מחצי מיליון עותקים, חמש עונות בטלוויזיה, 300 אלף צופים בהצגות ושלל מרצ'נדייז - המותג כראמל הוא לא רק סדרת ספרים, אלא מפעל קמעונאי שהכניס עד כה יותר מ־10 מיליון שקל ● מאירה ברנע־גולדברג, שעומדת מאחורי התופעה, מסבירה: "סופרים מזלזלים במי שעושה מאמצים. אבל אני לא יכולה להיות חולת שחפת בעליית גג, לכתוב ספר ולזכות בפרס נובל"

מה יהיה מחר בבורסה? / צילום: Shutterstock

הנתון שעשוי לסלול את הדרך לראלי בוול סטריט, ומה צפוי היום בת"א?

לאחר שבוע שיא בבורסה בת"א, המסחר צפוי להיפתח היום בצל העליות בוול סטריט ● האינפלציה הנמוכה וההתאוששות במניות ה-AI מפיחה אופטימיות לגבי ראלי סנטה קלאוס בניו יורק ● המניות הדואליות יחזרו למסחר בת"א בפערי ארביטרז' מעורבים ● חברת הביטוח והקמעונאית שצפויות לרדת ● וגם, הרשימה הלא קטנה של ההפתעות של השנה

תבשילים בלחם בית / צילום: דוד ששון

העסק שהתחיל על תלת־אופן לפני 40 שנה הוא היום ממלכה קולינרית נדירה

סמבוסק חומוס ממולא בסביח, בוריקה בתוך לחם, קבב עיראקי בלאפה וסופגניות שהן אגדה ● שבע תחנות אוכל באור יהודה, שגרמו לנו להכתיר אותה כמלכה קולינרית בלתי מעורערת

Playground של Nex . אלגנטי / צילום: יח''צ

הצעצוע הכי חם של השנה מיוצר בידי סטארט-אפ טכנולוגי שמעולם לא שמעתם עליו

איך חברה אלמונית שינתה כיוון פעמיים, כמעט אזל לה הכסף - ובסוף היא הצליחה לבנות משחק שהפך ללהיט

הילה ויסברג ודין שמואל אלמס בשיחה עם שרית זהבי / צילום: רמי זרנגר

החוקרת שסבורה: חיזבאללה מתכונן לסיבוב הבא, ואיראן שולטת בכל צעד

שיחה עם שרית זהבי, נשיאת מרכז עלמא להנגשת מידע על הזירה הצפונית ● על היכולות הצבאיות והכלכליות של חיזבאללה, השליטה והמעורבות של איראן והגישה של נשיא סוריה ● היום שאחרי במזרח התיכון, כתבה רביעית בסדרה

מצב השווקים השבוע / צילום: Shutterstock

המשקיעים הזרים נוהרים לבורסה, ואלו המניות האהובות עליהם – ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

הביטקוין רחוק בעשרות אחוזים מהשיא, אך זה קרה כבר 7 פעמים בעשור האחרון ● גופי ההשקעות הזרים הזרימו מתחילת השנה מעל 2.3 מיליארד דולר לשוק המניות בת"א ● 2025 מסתמנת בתור השנה של חברות הביטוח ● רוב מומחי ההשקעות בוול סטריט צופים ש-2026 תהיה חיובית ● וגם: מה יעשה בנק ישראל לאור התחזקות השקל?

מה צפוי למשכירי הדירות / צילום: Shutterstock

משכירים דירה? מה צריך לדעת על חובת הדיווח על שכירות

התוכנית של משרד האוצר להקים רשם שכירויות ולחייב את כל משכירי הדירות במדינה לדווח על כך, חזרה שוב לטיוטת חוק ההסדרים ● איך זה יעבוד, ועל מי זה יחול? ● גלובס עושה סדר

שוק ההון והשקעות / צילום: Shutterstock

"בשביל מה לקנות דירה ולקבל 2.5% אם אפשר לקבל 4% רק על דיבידנדים בבורסה?"

תשכחו מהמרוץ לדירה: בצל הצפי להמשך ירידת מחירים וריבית, משקיעים רבים נוטשים את שוק הנדל"ן, ורבים מהם מצאו מפלט בשוק ההון, שהציג השנה תשואות חסרות תקדים ● בשוק מסבירים: "מי שהשקיע במניות עשה תשואה של עשרות אחוזים השנה, בזמן שמי שרכש דירה רואה כבר 8 חודשים ברצף ירידות מחירים"

חדשות הביומד / צילום: Shutterstock

גלולת ההרזיה החדשה שמגיעה לישראל בשבוע הבא

סטארט־אפ ישראלי צעיר נחשף עם גיוס חריג של 165 מיליון דולר לפיתוח תרופות פסיכיאטריות ● אינסייטק מפצלת פעילות ומעבירה פיתוח לחברה חדשה שתנסה להקל על תרופות לחדור למוח ● אפיטומי פותחת את השלב המסחרי בישראל עם גלולת הרזיה שתגיע לחנויות בשבוע הבא ● סטארט־אפ קטן מדווח על תוצאות מעודדות לאפליקציה שעוזרת לנפגעי טראומה לישון טוב יותר ● וגם: חילופי ההנהלה בסיסרם מדיקל ● השבוע בביומד

הקרבות שהתחוללו בכבישים ב-7 באוקטובר / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

"אל תפקירו אותנו פעם נוספת": מועצת אוקטובר במתקפה על ועדת החקירה שמקימה הממשלה

משפחות "מועצת אוקטובר" פתחו בקמפיין נגד ועדת החקירה הפוליטית שמקימה הממשלה לאירועי ה-7 באוקטובר, על רקע הדיון שיתקיים מחר על המנדט שלה ● בצה"ל נערכים להרחבת המערכה בלבנון: "חשבון פתוח עם חיזבאללה" ● דיווח: זוהו "תנועות יוצאות דופן" של יחידות צבאיות במשמרות המהפכה ● צה"ל השלים את פירוז הרצועה בתחומי הקו הצהוב ● מנהיגי ישראל, יוון וקפריסין יתכנסו מחר בירושלים במטרה לחזק ברית אסטרטגית מול טורקיה ● עדכונים שוטפים

עופר זיו, מנכ''ל ויתניה הפורש / צילום: דורון סהר

אחרי 16 שנה: מנכ"ל ויתניה עופר זיו עוזב את תפקידו. זה המחליף שלו

עופר זיו יסיים את תפקידו כמנכ"ל חברת הנדל"ן ויתניה בסוף מרץ 2026, ובמקומו ייכנס לתפקיד יריב בר-דעה, ששימש בתפקידו האחרון כסמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי בגב-ים ● מטעם ויתניה לא צוינה הסיבה לסיום כהונתו של זיו כמנכ"ל

חנות הדגל של ספורה בשאנז אליזה. ''אומרים שמבקרים בה יותר מבאייפל'' / צילום: Shutterstock

עסקי היופי מעולם לא היו תחרותיים יותר. כך ספורה מתכננת להישאר בטופ

מנהלים ברשת הקמעונאית שבבעלות LVMH מאפשרים הצצה נדירה אל האסטרטגיה של החברה

צפוי להיסגר בסוף השנה: הפגנה מחוץ למפעל פולקסווגן / צילום: Reuters, Sebastian Kahnert

בלחץ גרמניה ותעשיית הרכב: אירופה לקחה צעד אחורה במהפכה הירוקה

שלוש שנים וחצי אחרי ההחלטה הדרמטית לאסור מכירת כלי רכב בעלי מנוע בעירה פנימית מ־2035, הנציבות האירופית נסוגה - בעיקר בשל לחצים מצד גרמניה והביקוש הנמוך לכלי רכב חשמליים ● המהלך מסמן שינוי סדרי עדיפויות וניסיון לאזן בין יעדי האקלים ליציבות כלכלית