גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

עורכת "אד אייג'": "עיתונאים צריכים לעבות את העור שלהם"

אבי קלאסן, עורכת "אד אייג'", טוענת כי אחת הדרישות מהעיתונאים בימינו היא להיות פעילים במדיה החברתית, ומסבירה למה לא הייתה למגזין ברירה אלא להוסיף טוקבקים לכתבות באתר

כמו גופי תקשורת אחרים בעולם, גם מגזין השיווק החשוב "Advertising Age" ("אד אייג'") היה צריך להגיע בשנים האחרונות להחלטה - האם לאפשר טוקבקים באתרו או לא. הקושי של המוסד האמריקני הוותיק שונה מעט מזה של המדיה הישראלית, שאימצה די מוקדם וברוחב-לב את התופעה שצמחה לממדי ענק.

ב"אד אייג'" דמה הדבר לשבירה של ממש של קיר בטון מסורתי בין הכותבים לקהלם. בסופו של דבר, אומרת אבי קלאסן, עורכת העיתון, בראיון ל"גלובס", "הבנו שהיום כבר אין ברירה".

לדברי קלאסן, אחת האורחות המרכזיות של ועידת תקשורת נתח שוק ודיגיטל של "גלובס", שמתקיימת מחר (ד') בתל-אביב, העיתונאי בן ימינו חייב להיות מוכן להקשיב לקהלו.

"אני חושבת שכל הצוות העיתונאי שלנו מאוד פעיל במדיה החברתית, זה חלק מהדרישות להיות עיתונאי בימים אלה", אומרת קלאסן. "אתה רוצה להיות שם ולדבר על הדברים, אתה רוצה שאנשים שהם חלק מהעולם הזה יגיבו וידברו ותראה את ההתנהגויות שלהם. אינטראקציה היא מילת המפתח בימים אלה. אנחנו חייבים להיות הרבה יותר פתוחים לקבל מידע. אנחנו צריכים להרגיש נוח עם זה. עיתונאים צריכים לעבות את העור שלהם ואנחנו צריכים להיות קשובים".

כך, "אד אייג'" הפך את האינטראקטיביות לחלק בלתי נפרד מפעילותו, ונושאים שאותם בוחרים במגזין להעלות על סדר היום הופכים להיות זירה של קבלה ושליחת מידע כאחד, באמצעות הרשתות החברתיות ובעיקר טוויטר ופייסבוק.

- הקהל השתנה בעקבות האופן החדש של הפנייה אליו?

"אלה אותם אנשים שתמיד היו שם. יש כמובן כאלה יותר קולניים, אבל במיוחד בעסק מסחרי הקהל שלך הוא הנושא שלך, הוא משכיל, הוא עובד בתעשייה, וזה אפילו יותר חשוב לתת לו קול לדבר.

"יש לנו את הכלים לראות מה הסיפורים שמעניינים אותם יותר, וכך אנחנו רואים שהנושא הדיגיטלי הוא הנושא הנקרא ביותר, כי יש עדיין הרבה לא ידוע. רואים את המעבר קורה, אבל אם מישהו חשב שהוא יודע לאן הוא הולך, אז הוא התבדה. מנסים דברים חדשים, צריך להיות הרבה יותר מוכנים לניסוי וטעייה".

חוויית צריכת המדיה היא נושא שמעניין במיוחד את קלאסן. זו לא עוד ההפרדה המלאכותית בין מדיה מסורתית לדיגיטלית, אלא חוויית משתמש חדשה לחלוטין, שממשיכה להתהוות.

"ההפרדה בין שיווק דיגיטלי למסורתי הופכת להיות מרכזם של יותר ויותר דיונים", היא אומרת, "רואים יותר ויותר שהמדיה הדיגיטלית היא חלק מכל מערך החיים של כל מי שעוסק בזה. יש הרבה פעילות במדיה המסורתית, ורואים את המעבר לשימוש בערוצים דיגיטליים על-ידי יצירת גירסאות דיגיטליות של מה שאנחנו מכירים בפרינט ובטלוויזיה, למשל. כך שיש את המעבר הטבעי, אך מעניין יותר הוא שאולי אני צופה בטלוויזיה על הספה ויש לי עליי טאבלט - וזו כבר חוויה חדשה לחלוטין".

לדבריה, זו גם הסיבה לתחייתה של הטלוויזיה מתוך הקבר שכבר חפרו לה. בניגוד לכל התחזיות, אנשים ממשיכים לצפות יותר ויותר בטלוויזיה משום שנוצרה עבורם חוויה חדשה לחלוטין, כזו שמשלבת צפייה במסך הגדול ולצדה "'ציוץ' עם הכוכבים של התוכנית ושיחה עמם תוך כדי. זה לא רק לקחת את מה שאנחנו מכירים בגירסה אחרת, אלא להפוך את זה למשהו חדש. זו מחשבה איך הופכים את טוויטר ופייסבוק ליצירת תוכן חדשה".

"התוכן והטכנולוגיה הולכים יד ביד"

קלאסן עוד זוכרת כיצד כל התחזיות לפני 5 שנים דיברו על מות הטלוויזיה ומות הברייק. "זו הייתה בועה מנופחת", היא טוענת, "הייתה עלייה תמידית בנתח הצפייה של טלוויזיה - זה נהיה חשוב יותר. צריכת מדיה עלתה באופן כללי בכל אמצעי המדיה. ריבוי הפלטפורמות לא בא זה על חשבון זה, אלא עשה אותנו יותר יעילים והרשה לנו להיות 'מולטי-טסקינג'. אנשים מבזבזים 36% מזמנם על מדיה, ותחשוב כמה כסף הולך לשם. זה לא שזה תחליף - אתה יכול לסמס לחבר תוך צפייה בטלוויזיה".

- מה משמעות הדבר למשווקים?

"אם אתה משווק וצריך לחשוב כמה אתה מבזבז על המדיה, אז יש הרבה שאפשר לעשות במדיה דיגיטלית והוא לא לקנות מודעות. למשל המהלך השיווקי של נייקי ונייקי פלוס, בו אפשר לעקוב אחר הריצה, זו חוויה דיגיטלית מרתקת, ואין משמעותה קנייה של מודעה, זו פעילות".

- את מדברת על היכולת שלנו לעשות שימוש במגוון מכשירים יחד, אבל התחזיות והפיתוחים הטכנולוגיים שואפים לכיוון מכשיר אחד שיכלול את כל היכולות.

"אנחנו חושבים שזה קשה לדמיין מוצר אחד - אבל תראה את האייפון, הרי חשבנו שזה יהיה מוזר שיהיה גם טלפון וגם שנשמע מתוכו את המוזיקה שלנו, והנה זה קרה".

- מי למעשה גורר את מי קדימה - התוכן את הטכנולוגיה או ההפך?

"אני חושבת שהתוכן והטכנולוגיה הולכים יד ביד, הכול מתבסס על הנישואין המוצלחים בין תוכן וטכנולוגיה. אני חושבת שזה לא יכול בלי זה. ראה למשל את האייפד".

- אם היית צריכה לסמן את מה שטרנדי היום בעולם השיווק?

"כל דבר שהוא נייד הוא טרנדי. אנחנו לומדים מה אפשר לעשות עם הסלולרי, יש כל מיני מחשבים בכיס שלנו בכל זמן, וזה משנה את האופן שבו אנחנו רואים את העולם. אנחנו הפכנו מכורים למידע מיידי, אין שאלה שעולה בשיחה בין חברים, ואי-אפשר לענות עליה תוך שניות. באותו זמן אנשים שואלים את עצמם כמה זמן זה ימשך, ובכל שנה יש דבר שמושך את תשומת-הלב, ונראה שזה מקדים את זמנו".

עוד כתבות

בצלאל סמוטריץ', הציונות הדתית / צילום: רפי קוץ

האם מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של ישראל בגלל המצב הגאופוליטי?

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' טוען כי הורדת דירוג האשראי של ישראל נובעת מגאופוליטיקה. זו אחת הסיבות ● המשרוקית של גלובס

דני דנון, הליכוד / צילום: דפי הירשפלד

האם בשנה האחרונה נהרגו יותר מ-140 עובדי סיוע הומניטרי ברחבי העולם?

איך סופרים כמה עובדי סיוע הומניטרי נהרגים ברחבי העולם? זה מורכב ● המשרוקית של גלובס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: עומר וידר, כדיה לוי

התקדים של רשות התחרות: הציטוטים שסיבכו את אייל רביד, ומי עשויים להיות הבאים בתור?

שנתיים לאחר שנחשפה פרשת תיאום המחירים, רשות התחרות החליטה לזמן את אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי, לשימוע לפני הגשת כתב אישום ● לראשונה ובאופן תקדימי, קמעונאי מועמד לדין על בסיס התבטאויות בתקשורת ● בשבועות הבאים צפויות להתקבל החלטות לגבי עוד בכירים

הבורסה בטוקיו, יפן / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת באסיה; ההנג סנג קופץ ב-2.5%

הניקיי נסחר סביב רמות הבסיס ● הבורסות בסין סגורות לרגל יום הפועלים ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

בניין סופר מיקרו בקליפורניה / צילום: Shutterstock

שתי מניות שבבים פרסמו אתמול דוחות. איך הגיבו המשקיעים?

יצרנית השרתים סופר מיקרו לא עמדה בתחזיות האנליסטים ופרסמה הכנסות נמוכות מהצפוי ● גם חברת השבבים AMD פרסמה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון וספגה הורדה דרמטית במחיר המניה

טל–אור כהן מונטמאיור, מנכ''לית CyberWell / צילום: הגר בדר

גילויי האנטישמיות ברשתות החברתיות זינקו מאז המתקפה האיראנית

דוח חדש של ארגון CyberWell, שנלחם באנטישמיות ברשת, מצביע על כך ששיעור ההסרה של תוכן שטנה בערבית נמוך לעומת אנגלית ● המנכ"לית: "האכיפה חייבת להיות יותר אפקטיבית"

הרמטכ''ל הרצי הלוי / צילום: חדשות 12

הרמטכ"ל: המתקפה בעזה תלך חזק, מכינים גם מתקפה בצפון

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד צפון • שני בתים נפגעו ישירות מנ"ט בשתולה שבגליל המערבי, נזק כבד נגרם • ישראל פתחה מחדש את מעבר ארז להעברת סיוע הומניטרי, 30 משאיות הוכנסו לצפון הרצועה • שר הביטחון גלנט נפגש עם שר החוץ האמריקני בלינקן בכרם שלום: "מחויבים לשחרור החטופים, ונערכים לפעולה ברפיח" • עדכונים שוטפים

אתר בנייה / צילום: Shutterstock

גורם בענף הבנייה: 8,000 פועלים פלסטינים כבר נמצאים בישראל; במנהל האזרחי מכחישים

הגורם טוען כי מדובר בפועלים שכבר עבדו בעבר בארץ, וקיבלו לאחרונה אשרות חדשות מהשב"כ ● במנהל האזרחי מתעקשים: "אין כרגע אישור להכנסת פועלי בניין לישראל"

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● עפ"י ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב, לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית, אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

יוסי אברהמי / צילום: איל יצהר

שוק ההנפקות חוזר? הקבלן יוסי אברהמי רוצה להנפיק ולגייס 200 מיליון שקל

אברהמי מבקש להנפיק את חברת הבנייה למגורים שהקים לפי שווי של מיליארד שקל לפני הכסף ● לחברה צבר של אלפי דירות לבנייה עתידית והון עצמי של כ-600 מיליון שקל ● במידה ותצליח, זו תהיה הנפקת הנדל"ן השלישית השנה

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה

איורים: גיל ג'יבלי

הכירו את המנכ"ל שהרוויח השנה 50 מיליון דולר, במזומן

שמונה מנכ"לים ישראלים בחברות הנסחרות בוול סטריט קיבלו אשתקד תגמול של מעל 10 מיליון דולר ולעתים הרבה יותר ● מי המנכ"ל שקיבל כ־50 מיליון דולר במזומן, מדוע אחר העדיף לקבל הכול במניות, ולמה עלות העסקתו של אמנון שעשוע במובילאיי נחתכה דרמטית?

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות חברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

אלי עזור / צילום: ניב אהרונסון-וואלהnews, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

זכיות הלוטו של אלי עזור: אקזיט טכנולוגי ענק בוול סטריט והשקעת גז בבורסה בת"א

בשבוע שבו ניצח עזור במאבק שניהל על זהות הדירקטורים בחברת תמר פטרוליום - השקעה שבה הוא מורווח מאות מיליוני שקלים - הושלמה מכירתה של חברת טכנולוגיות הלוטו נאוגיימס, בעסקה שהזרימה לכיסיו 178 מיליון דולר ● נאוגיימס תימחק מנאסד"ק שבה הונפקה ב־2020

אילוסטרציה: shutterstock

הירידות בשווקים באפריל חתכו את התשואות בגמל ובפנסיה. איזה מסלול מנייתי נפגע פחות?

על פי תחזית מיטב, בחודש אפריל נרשמו תשואות שליליות של 1.6% במסלולים הכלליים ו-3.2% במנייתיים • התחזקות הדולר מול השקל הביאה את מסלולי ה-S&P 500 לרדת ב-2.5% בלבד, כשהם עדיין מציגים תשואה של יותר מ-9% מתחילת השנה

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

לא בעזרת הצבא: כך יכולה ישראל להכריע את איראן

התקיפה האיראנית הכושלת נגד ישראל יצרה חלון הזדמנויות נדיר לסיכול התחמשותה הגרעינית של איראן ● במקום לפתוח בעימות צבאי, מהלך בעל השפעה מוגבלת, לו מתנגדת הקהילה העולמית, ישראל צריכה לגבש כוח משימה בין־לאומי שמטרתו לחנוק את איראן במישור הכלכלי

סופרמרקט. ''המאבקים קורים מאחורי הקלעים'' / צילום: Shutterstock

האם שתיקת קמעונאיות המזון סוללת את הדרך להמשך העלאות מחירים?

החל מהשבוע יועלו המחירים של עשרות מוצרי מזון וטואלטיקה - חוליה נוספת בשרשרת העלאות מחירים בצל המלחמה ● בניגוד לעבר, לא צפויים כיפופי ידיים גלויים בין הרשתות הגדולות לספקים ● בכירה בענף: "אף אחד לא רוצה לריב עכשיו, כשלא יודעים מה יתפתח"

גלנט, נתניהו והלוי / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמוס בן גרשום-לע''מ, AP

צווי מעצר בינלאומיים לראש הממשלה והרמטכ"ל: האם התרחיש הזה אפשרי ומה המשמעויות

בישראל מביעים חשש שבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג יוציא צווי מעצר נגד בכירים בשלטון הישראלי, ובראשם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל ● מהן הסכנות שבהוצאת צווים כאלה, באילו מדינות הם עלולים להיעצר, ומי ההרכב שיקבל את ההחלטה ● גלובס עושה סדר

מוחים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה משתלטים על בניין המילטון שבתוך הקמפוס / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

רימוני הלם ומעצרים: המשטרה פינתה את המפגינים באוניברסיטת קולומביה

לבקשת ההנהלה, שוטרים פינו את ההיכל שבו התבצרו המפגינים ואת המאהל שהוקם על המדשאה • כ-100 מהמפגינים נעצרו בעימותים והמשטרה השתמשה ברימוני הלם כדי לפזר את המוחים • ההנהלה ביקשה מהמשטרה להישאר בקמפוס בשבועיים הקרובים