גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"אבן גבירול הופך לנתיבי איילון, החנויות ייסגרו זו אחר זו"

"מה קרה לראש העיר? הוא רוצה לחסל אותנו?", שואלים בייאוש סוחרי הרחוב התל-אביבי, שהרפורמה בתחבורה הציבורית הביאה עליהם חורבן כלכלי ■ העתירה בדרך

ברחוב אבן גבירול, מרחק נסיעה קצר ממחאת הדיור בשדרות רוטשילד בתל-אביב, מתנהלת מחאת הרפורמה בתחבורה הציבורית. אחרי שהפגינו פעמיים מול בניין העירייה, עשרות בעלי עסקים ותושבי הרחוב נערכים בימים אלה להעלות את מחאתם הילוך: לעתור (עתירה מנהלית) לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בטענה שהרפורמה בתחבורה הציבורית הפכה את חייהם לסיוט והמיטה חורבן כלכלי על בתי העסק, שכבר מדווחים על צניחה של עשרות אחוזים בפדיון היומי.

אבן גבירול - אחד הרחובות המרכזיים בעיר עם כ-400 בתי-קפה, מסעדות, חנויות ומשרדים - הוא רחוב דו-מסלולי, עם 3 נתיבים בכל צד. הרפורמה הפכה את שני הנתיבים הצמודים למדרכה הימנית שלו מכל כיוון לנתיבי תחבורה ציבוריים (נת"צים). זאת, תוך איסור העלאת והורדת נוסעים מרכבים פרטיים, צמצום שעות הפריקה והטעינה וביטול מקומות חניה לאורך הרחוב. "רכב פרטי שעוצר לרגע, חוטף דו"ח של 250 שקל", אומרים בעלי עסקים, שחלק מלקוחותיהם הפנימו את הכללים החדשים דרך הכיס.

עד כה הצטרפו לעתירה 60 סוחרים (ומעט תושבים), שהחשש הגדול שלהם הוא שהטרגדיה של רחוב יפו בירושלים, שהתייבש מעסקים בגלל הרכבת הקלה, תקרה גם להם. "ההסדר החדש הופעל כמחטף של ממש, במובן זה שלא קדם לו שום דיון ציבורי או פרטני עם האנשים שאמורים להיפגע ממנו. לרחוב שלם ומרכזי בעיר לא ניתנה הזדמנות להשמיע קול וזה פסול", אומר עו"ד מוטי ארד, ממשרד עורכי הדין רון גזית רוטנברג, המייצג את העותרים.

לדבריו, בכוונת העותרים (אחדים מהם גם מרחוב המלך ג'ורג' בעיר הסובל אף הוא מהבעיה) לבקש מבית המשפט לבטל את הנת"צים באמצעות צו מניעה זמני. לטענת עו"ד ארד, מספר העותרים נמוך בהשוואה למספר העסקים הפועלים באבן גבירול מפני ש"בעלי עסקים חוששים מנקמת העירייה אם יעתרו נגדה, זה עולה 500 שקל לכל עותר ואם יש אחרים שעושים את העבודה אז זה הכי טוב".

"הפרנסה שלי חטפה נוק-אאוט: הקליינטורה והפדיון ירדו ב-50%"

מולטילוק סנטר - בית המנעול והמפתח, אבן גבירול 152

אלדד זליכא, אבן גבירול 152 / צילום: תמר מצפי
גם ספקים נמנעים מלהגיע. אלדד זליכה

"אם המצב הזה יימשך, אני לא רואה זכות קיום לעסקים כאן", אומר אלדד זליכה, הבעלים של חנות "מולטילוק סנטר - בית המנעול והמפתח" באבן גבירול 152. לדבריו, ב-12 השנה שהוא בחנות, 2010-2011 הן השנים הגרועות ביותר.

"ב-2010, לפני הרפורמה בתחבורה הציבורית, נאלצנו להתמודד עם ההשלכות הקשות של השיפוץ המאסיבי של הרחוב. עבודות השיפוץ שהסתיימו לא מזמן פגעו בנו קשה, אבל סתמנו את הפה וספגנו את ההפסדים כי חשבנו שזה לטובה. חשבנו שלאנשים יהיה יותר נעים וכיף להסתובב ברחוב המשודרג. אבל אז, ב-2011, הכינו לנו הפתעה חדשה".

- בכמה ההכנסות שלך נחתכו בעקבות הרפורמה בתחבורה הציבורית?

"הקליינטורה שלי ירדה ב-50%, וכך גם הפדיון היומי. בדומה לסוחרים אחרים ברחוב, גם אני ממורמר שאין לתאר. רק השבוע לקוח שביקש לשכפל אצלי מפתח ב-70 שקל, נאלץ לעשות אחורה פנה כשפקח חניה עט עליו. הוא עשה אחורה פנה ולא חזר. מי יביא לי את 70 השקל הללו שהפסדתי? רון חולדאי או ישראל כץ? הפקח גירש לי את הפרנסה, וזה קורה יותר מפעם אחת ביום.

"גם ספקים נמנעים מלהגיע אלינו כי צמצמו משמעותית את שעות הפריקה והטעינה, 10:00-12:00 בלבד ורק למשאיות. כלומר, ספק עם טנדר לא יכול לפרוק. הזלזול הזה של מקבלי ההחלטות פוגע. הסוחרים כאן זועקים ומוחים מתוך כאב אמיתי. הפרנסה שלנו חטפה נוק-אאוט".

- מצד שני, יותר אוטובוסים זה יותר עוברים ושבים ויותר לקוחות פוטנציאליים.

"זה נכון עקרונית, אבל איך תסבירי את העובדה שהפדיון נחתך בחצי. כנראה שהקהל של האוטובוסים הוא לא הקהל של אבן גבירול".

- מה עושים כשההכנסות של העסק נחתכות בפתאומיות?

"כרגע אני ממתין לראות מה תוליד המחאה שלנו. מה שבטוח, אי-אפשר יהיה להמשיך עם החלם הזה לאורך זמן. למזלי אני נותן שירות ללקוחות גם מחוץ לעסק. 50% מההכנסות שלי מגיעות משירות בבית הלקוח".

"בין רגע, הסניף הרווחי של הרשת הפך לסניף המפסיד של הרשת"

חנות נעלי הנשים B unik, אבן גבירול 179

שלומי ביסה, אבן גבירול 179 / צילום: איטל בציר אלשיך
שוקלים לא לשלם ארנונה. שלומי ביסה

גם בחנות נעלי הנשים B unik המכירות נחתכו בחצי. "המצב גרוע מאוד. קטסטרופלי", אומר שלומי ביסה, מבעלי רשת B unik המונה שלוש חנויות, אחת מהן באבן גבירול 179.

לדבריו, הרפורמה הפכה את סניף אבן גבירול - שרפאל ביסה, אביו והבעלים, השקיע בשיפוצו כ-120 אלף שקל - מהסניף הרווחי לסניף המפסיד של הרשת. "זה קרה לנו בין רגע", הוא אומר.

- הירידה נובעת אך ורק מהרפורמה בתחבורה הציבורית או גם בגלל חום יולי-אוגוסט שמבריח את הקונים לקניונים הממוזגים?

"זה נכון שביולי-אוגוסט יש ירידה מסוימת, אבל לא כמו זו שאנו חווים כרגע ונובעת בעיקר מהשינוי התחבורתי. ברור לנו שהקהל של האוטובוסים הוא לא הקהל שלנו".

- איך מתמודדים עם ירידה דרסטית במכירות?

"ניידנו עובדת אחת לסניף אחר כי אין צידוק כלכלי להחזיק שתי מוכרות בחנות שבקושי מוכרת. אנחנו שוקלים גם לשכור את שירותיה של חברה להחניית רכבים כדי לפתור ללקוחות את בעיית החניה.

"כמו-כן, אנחנו מתכוונים לצאת עם מבצע חסר תקדים של 50% הנחה רק בסניף אבן גבירול כדי לפתות לקוחות להגיע לסניף הזה. 50% הנחה נחשב אצלנו למבצע חסר תקדים כי כיצרני נעליים כחול-לבן אין לנו את האפשרות לצאת עם סיילים מטורפים של עשרות אחוזים כמו יבואני הנעליים. עלויות הייצור בארץ גבוהות, ולכן קשה לנו יותר להתחרות בשוק הנעליים הרווי והשיא אליו אנחנו מגיעים בסוף העונה הוא 30% הנחה. מעבר לכל אלה, אין לנו פתרונות קסם. אנחנו מקווים שהמחאה תשפר את המצב ואם לא נשקול גם לא לשלם ארנונה".

- כמה זמן אתם יכולים להחזיק מעמד?

"אם המצב הזה יימשך עד אחרי החגים, נעביר את החנות למקום אחר. בחגים תמיד יש פיק מסורתי במכירות. אם זה לא יקרה גם בחגים הקרובים, נעבור למקום אחר למרות העלויות הכרוכות בכך. זה מצב בלתי נסבל".

"העסק הפך לבית קברות, אתמול הפדיון היומי שלנו היה 50 שקל"

קונדיטורית "עדית", אבן גבירול 85

שלי וברוך שרמן, אבן גבירול 85 / צילום: תמר מצפי
הפדיון צנח ב-80%. שלי וברוך שרמן

"העסק הפך לבית קברות", אומרת שלי שרמן, בעלת קונדיטורית "עדית" הוותיקה באבן גבירול 85, המשמשת גם כדוברת המאבק. בעלה, ברוך, מוסיף: "מאז יישום הרפורמה הפדיון שלנו צנח ב-80%. אתמול, למשל, עשינו פדיון יומי של 50 שקל לעומת 500 שקל לפני הרפורמה. בימים הראשונים, עד שהפנמנו את המצב העגום, היינו נשארים בסוף היום עם 60% מהסחורה, שנזרקה לפח. כל זה אחרי שכבר הפסדנו כ-200 אלף שקל בגין שיפוץ הרחוב".

- איך מתמודדים עם מצב כזה?

ברוך: "אם המצב הזה יימשך נסגור, כי להביא כסף מהבית אין לנו".

- רוב הלקוחות מגיעים ברכב פרטי?

שלי: "אלינו מגיעים הרבה לקוחות שמתניידים עם רכב פרטי. הם עוצרים בדרך לרגע, וכשהם רוצים לשבת בבית-הקפה הם מחפשים חניה. הלוואי שהם היו מגיעים באוטובוסים. אבל הם לא. אנשים לא לוקחים אוטובוס או מונית וגם לא הולכים חצי שעה ברגל כדי לקנות עוגה. רחוב מרכ'זי כמו זה לא יכול להתבסס רק על מי שגר קרוב".

- גם לפני כן אי-אפשר היה לחנות ברחוב.

"אבל אפשר היה להעלות ולהוריד נוסעים מרכבים פרטיים, וזה עושה את ההבדל".

- איך התארגנתם? דרך הפייסבוק?

"המאבק התחיל אחרי שבדקנו אחד אצל השני מה המצב. כשראינו שאצל כולם החנויות ריקות, הייאוש היה גדול ויצאנו להפגין, פעמיים. בקרוב גם נעתור לביהמ"ש כדי להחזיר את המצב לקדמותו. במקביל, שלחנו מכתבים לעירייה ולמשרד התחבורה ונראה שהם מטילים את האחריות זה על זה. אנחנו לא מחפשים מלחמות וגם לא חניה או לבטל את הנת"צים, אלא להעבירם אותם מצד ימין לשמאל ובכך לאפשר לרכבים פרטיים לעצור להוריד ולהעלות נוסעים".

- איזו תגובה קיבלתם מהעירייה?

"מכתב ששלחתי למשה טיומקין, ראש רשות תחבורה תנועה וחניה בעירייה, נענה כך: 'סמוך ובטוח אני שלאחר תקופת הסתגלות בעלי העסקים יצאו נשכרים'. בעירייה לא מפנימים שכל 100 מיליון השקל שהושקעו בשיפוץ הרחוב עלולים לרדת לטמיון. הרחוב הופך לנתיבי איילון והחנויות ייסגרו אחת אחרי השנייה. זו לא חשיבה כלכלית למנוע ממרכז עיר לפרוח. העירייה צריכה לרצות שאנשים ירדו ממכוניות ושהעסקים יפרחו. מה קרה לראש העיר הזה? הוא רוצה לחסל אותנו?"..

תגובות

- עיריית תל-אביב-יפו:

"העירייה מקדמת ומעודדת, כמדיניות, תחבורה ציבורית ואלטרנטיבית. יצירת תשתית יעילה ומהירה לתחבורה הציבורית, גם על חשבון מקומות חניה, היא הדבר הנכון לעשות מבחינה סביבתית וחברתית. כך מקובל בערים מטרופוליטניות בעולם וכך אנו עושים. אבן גבירול הוא אחד מצירי הכניסה והיציאה הראשיים של העיר, כך שנתיב ייעודי לתחבורה ציבורית הוא חיוני ברחוב. בכל מקרה, אותן תלונות הנשמעות היום כנגד הנת"צ באבן גבירול, נשמעו בעבר כשבוטלו מקומות חניה לטובת נת"צ ברחובות דיזנגוף ובן-יהודה וכשבוטלה החניה על שדרות רוטשילד לטובת הולכי רגל. פריחת רחובות אלה מדברת בעד עצמה. אנחנו מקווים שהנושא יקבל עדיפות באכיפה מתאימה מצד משרד התחבורה ומשטרת ישראל".

- משרד התחבורה:

"ככלל, המשרד מעודד הקמת נתצ"ים המאפשרים לתחבורה הציבורית לזרום ללא הפרעה במרכזי הערים. עם זאת, הרשויות הן שקובעות את מיקום הנת"צ. הנת"צים בתל-אביב תוכננו על-ידי עיריית תל-אביב והם יסייעו במידה ניכרת לקיצור זמני הנסיעה באוטובוסים ולעידוד השימוש בתחבורה הציבורית. בכל הנוגע להיתרי חניה, טעינה ופריקה בנת"צ, הרי שעל הסוחרים לתאם זאת מול נציגי העירייה".

8 טיפים למשיכת לקוחות לבתי עסק עם בעיית נגישות

על-פי בני רבן, מנכ"ל חברת הייעוץ אביב אסטרטגיה ושיווק

בני רבן, מנכ
1. לא להיכנס לפאניקה

לעתים התגובה הראשונית לאירוע חיצוני שפוגע במכירות היא יציאה עם מבצעי "כאסח" של הוזלות חסרות תקדים. עדיף לעשות מבצעי מכירות שיגדילו את היתרון התחרותי ויגרמו ללקוחות להתאמץ להגיע. כמו-כן, מבצעי "נאמנות" של צבירה והנחות לקנייה הבאה עדיפים על פני הנחות סתם.

2. יציאה במבצעי חבר מביא חבר

זהו סוג נוסף של פעילות קד"מ אפקטיבית. זה הזמן לצ'פר חבר שמביא חבר. מבצע מסוג זה בדרך-כלל לא פוגע בתדמית העסק.

3. אינטרנט, שירות טלפוני ושירות משלוחים

רשת האינטרנט היא התשובה המידית והנוחה למצבים של חוסר נגישות פיזית מספקת ללקוחות. אלא שלא כל הסוחרים והלקוחות מיומנים בשימוש במחשב או באינטרנט. במקרים מסוימים, האינטרנט עשוי להיות כלי שיווקי ומיצובי יותר מאשר מכירתי. במקרים כאלה, שיכלול המענה הטלפוני ושירותי משלוחים יכולים להחליף את הסחר האינטרנטי בהצלחה.

4. פנייה יזומה למאגר הלקוחות

מאגר לקוחות מסודר קריטי להצלחה של עסקים רבים. עסק שלא טרח לבנות מאגר כזה ולעדכן מספרי טלפון, כתובות אינטרנט, העדפות וכיו"ב, יתקשה למקד פנייה חלופית לקהל היעד.

5. שיתופי פעולה עם עסקים שכנים

זוהי דרך מצוינת להגדיל את הכדאיות של הלקוחות להגיע לאזור ברגל, במונית, באוטובוס או לאחר חניה במקום מרוחק יותר. הלקוח האופייני יעשה מאמץ גדול יותר להגיע למתחם שלם מאשר לחנות בודדת.

6. יצירת גימיקים שיווקיים

בעל הבית לא השתגע בהוזלות, אבל הוא משתגע בכל מה שקשור למגוון המוצרים ולרמת השירות שהוא מציע ללקוחותיו. זה הזמן לארח מעצב בינלאומי מיוחצן בבוטיק או להציע מנה מיוחדת וחריגה במסעדה שלכם. זה הזמן ליצור גימיקים, לארח סלב'ס ולחלק מתנות, וכמובן לדאוג שהעיתונות תהיה נוכחת.

7. פנייה לקהל נוסעי האוטובוסים

קהל רב מתנייד בתחבורה הציבורית. אפשר לחזק את הפנייה לקהל זה ולגרום לו לרדת מהאוטובוס כדי להיכנס לחנות. שילוט מכוון בתחנות האוטובוסים, הוא אחד הדרכים לעשות זאת.

8. הרחבת סל המוצרים לקהל יעד פוטנציאלי

ברחוב אבן גבירול, למשל, קיים מסלול מרשים לרוכבי אופניים כך שתעבורת רוכבי האופניים ברחוב גדולה מאוד. עסקים שיוסיפו לסל המוצרים שלהם מוצרים ייחודיים לרוכבי אופניים, עשויים להגדיל את היקף המכירות שלהם.

עוד כתבות

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

ביידן בקריאה לקונגרס במאמר מיוחד: "לאשר בדחיפות את הסיוע הביטחוני לישראל ולאוקראינה"

הנשיא האמריקני הבהיר: "זה לא הזמן לנטוש את ידידותינו, לא מתקבל על הדעת שנעמוד מנגד" • על המתקפה האיראנית אמר ביידן: "איראן רוצה למחוק את המדינה היהודית היחידה מעל המפה" • עוד הזהיר הנשיא: "ארה"ב עלולה להיגרר למלחמה, אסור שנניח להגנה של ישראל להיחלש"

שכונת קריית משה ברחובות / צילום: איל יצהר

פינוי בינוי ברחובות: 65 מ"ר תוספת לכל דירה ומענק כספי של 100 אלף שקל

במרינה בהרצליה ייבנה מלון יוקרה שיכלול 365 חדרים שבו שותף גם הכוכב ההוליוודי לאונרדו דיקפריו ● במסגרת פרויקט פינוי-בינוי בשכונת קריית משה ברחובות, יהרסו 40 דירות ישנות ובמקומן ייבנו 224 דירות חדשות ● שכונה חדשה בבאר שבע תכלול 840 יחידות דיור שיוקמו ב-11 מבני מגורים ● חדשות הנדל"ן

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יח''צ, איל יצהר

בדיקת רשות ניירות ערך והשאלה: מה שמותר לנתן חץ ולדוד פורר, אסור לאחים אמיר?

האחים יוסי ושלומי אמיר משופרסל התקפלו השבוע בפני הרגולטור והחילו על עצמם "וולונטרית" את ההגבלות של בעלי שליטה ● אבל האחים אמיר הם לא היחידים שהתנהלו כמו בעלי שליטה ללא ההגבלות, אז מדוע דווקא הם תפסו את תשומת-הלב של רשות ניירות ערך?

יירוטים באשקלון מהתקיפה האיראנית / צילום: Reuters, Amir Cohen

המתקפה האיראנית ייקרה את עלויות גיוס החוב של ישראל

בתחילת החודש עמדה התשואה על אג"ח ממשלתי של ישראל לתקופה של עשר שנים על 140 נקודות אחוז מעל התשואה של אג"ח אמריקאי מקביל ● בעקבות ההתלקחות, זינקה התשואה על אגרות החוב של ישראל לפער של כ-180 נקודות בסיס מעל ארה"ב ● בהמשך השבוע נרגעה מעט ה"הסלמה" בתשואות האג"ח הישראלי

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

רשא חולי, מנכ''לית חברת הביומד מדיפלסט / צילום: יונתן בלום

המנכ"לית שנוסעת 5 שעות ביום כדי להגיע לעבודה: "חיה באוטו"

רשא חולי, מנכ"לית חברת הביומד מדיפלסט, תמיד ידעה שהיא רוצה לנהל מפעל ייצור ● היום היא אחת המנכ"ליות הערביות היחידות בישראל, ובכל יום נוסעת חמש שעות למשרד ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה אדומה בתל אביב; מדד ת"א בנקים 5 צלל ב-1.7%

ת"א 35 ירד ב-1% ● ישראייר חזרה לגודל צי מטוסים שהיה זמין לפני המלחמה ●  קרן המטבע חתכה את תחזית הצמיחה של ישראל ● בעקבות האג"ח האמריקאי, תשואת האג"ח הממשלתית הארוכה בישראל בשיא של 12 שנים ● ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" ● יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה, זה לוקח יותר זמן משחשבנו"

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

תחנת הכוח צומת של OPC אנרגיה / צילום: באדיבות החברה

החליטו שלא להחליט: הסחבת שמעכבת הקמת תחנת כוח חדשה

ברוב של שמונה מול שישה החליטה היום הממשלה להחזיר את התוכניות לדיונים בות"ל בנוגע להקמת תחנת הכוח ריינדיר ● ההחלטה הזו מתווספת לסחבת תמוהה של רשות החשמל שבמשך שנה לא פרסמה אסדרה לשלוש תחנות כוח שהקמתן דווקא כן אושרה

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

אנשי הפדרציה ואנשי המרכז הרפואי לגליל (במרכז איציק שמולי)

הפדרציה היהודית של ניו יורק תורמת כ־40 מיליון שקל ליישובי הצפון

מאז תחילת המלחמה תמכה הפדרציה ביישובי קו העימות ביותר מ-300 מיליון שקל ● המנכ"ל בישראל, איציק שמולי: "יש תחושה שהצפון נשכח מאחור, והסיוע נועד להדגיש את מחויבותנו" ● ישראל מתגייסת

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

מחשש לתקיפה? ספינה איראנית עזבה את חופי תימן

דיווח: ביידן אישר לישראל לפעול קרקעית ברפיח - תמורת צמצום התקיפה באיראן ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק • מנהיגי הארגון הכלכלי הבינלאומי (G7) גינו את המתקפה האיראנית על ישראל • במהלך הלילה והבוקר נשמעו אזעקות באזור מטולה • האיחוד האירופי צפוי להטיל סנקציות על איראן • עדכונים שוטפים 

קניות אונליין / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

אווטאר של חברה וירטואלית ב־Replika / צילום: מתוך אתר החברה

לא רק ChatGPT: שישה כלי AI שכדאי להכיר

בשוק יש היום שורה של צ'אטבוטים ייעודיים למשימות נקודתיות ● אלה יכולים לסייע הן בחיים האישיים והן בחיים המקצועיים - מכתיבת קורות חיים, דרך חבר וירטואלי ועד שיווק

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

הבורסה בפרנקפורט, השבוע / צילום: Reuters

עליות באירופה; מגמה דומה בחוזים העתידיים בארה"ב

הדאקס נסחר סביב רמות הבסיס ● הניקיי עלה ב-0.3% ● החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה חיובית ● בגוגל פיטרו כ-30 עובדים שמחאו נגד מתן שירותים של החברה לישראל ● בבלקרוק אופטימיים לגבי עונת הדוחות בארה"ב ומעריכים צמיחה ברווחיות גם מחוץ לסקטור הטכנולוגיה