גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האם החברות התורמות למאהלים "תופסות טרמפ"?

נציגי החברות המסחריות התורמות: "אין פה ניצול ציני של המצב, התרומה באה מתוך הזדהות אמיתית" ■ באותה נשימה הם מודים: "היא בהחלט יכולה לעשות גם לנו טוב"

"השמחה שלי היא המחאה שלי", כתבה נעמי שמר בשירה המחאתי "על ראש שמחתי". נראה כי גל המחאה הפוקד את ארצנו משמח לא רק את הפוליטיקאים מהאופוזיציה. גם גופים מסחריים שמחים לקחת חלק במחאת הדיור המתוקשרת ולעשות יחסי ציבור על חשבונם של המוחים המיוזעים.

מוצרי מזון, טואלטיקה וקמפינג הם המרכיבים העיקריים בסל התרומות לשוכני אוהלי המחאה ברחבי הארץ, ובעיקר בתל-אביב. נציגי החברות התורמות טוענים מצדם כי אין פה שום ניצול ציני של המצב לצורכי פרסום, וכי התרומה באה ממקום של הזדהות אמיתית. אך באותה נשימה הם גם מודים כי תרומה כזאת יכולה לעשות טוב גם להם.

המפגינים, לעומתם, אוהבים ולא אוהבים את התרומות. "תרומות זה נחמד, אך לא כשהן מדיפות ריח של ניצול פרסומי. אנחנו לא רוצים שבעלי אינטרסים ינצלו את אותנו ואת המחאה שלנו", הם אומרים.

"אנו לא תופסים טרמפ, היח"צ החליט לפרסם את הפעילות"

יאיר מלכה, קפה גרג / צלם איל יצהר
■ התורמת: רשת קפה גרג
■ התרומה: חלוקת קפה קר, קרואסונים ושלגונים חינם

דיילות מטעם רשת קפה גרג מחלקות מיום שני שעבר קפה קר, קרואסונים ושלגונים חינם מתוצרת הבית ליושבי האוהלים ברחבי הארץ. במקביל הכריזה הרשת, שמחלקת חינם גם כוסות חד-פעמיים ממותגים של הרשת, על מבצע של קפה ומאפה בהנחה של 50% לכל מי שיגיע לסניף הרשת בדיזנגוף סנטר בתל-אביב לבוש בחולצת המאבק.

"כ-50% מהעובדים שלנו ברשת הם סטודנטים וזוגות צעירים שמתקשים לשכור או לקנות דירה, ולכן טבעי שנרתם למחאת הדיור הצודקת", אומר יאיר מלכה, מנכ"ל ומבעלי קפה גרג (שני שותפיו האחרים לרשת הם גלעד אלמוג וניר אדרי).

- זאת הסיבה העיקרית להירתמות שלכם?

מלכה: "קפה גרג מונה 66 סניפים ומעסיקה כ-1,000 עובדים, כמחציתם סטודנטים וזוגות צעירים שזה עתה נישאו וכאמור מתקשים מאוד בקניית או בשכירת דירה. אנחנו עדים למצוקה שלהם מקרוב, ולכן החלטנו לתרום את חלקנו הצנוע למאבק הצודק הזה על הורדת מחירי הדיור המטורפים. זה המינימום שמצאנו לנכון לעשות".

- קפה גרג פרוסה באוניברסיטאות. האם התרומה נעשתה גם ממניעים של פרסום/קד"מ בקרב קהל היעד שלכם?

"אני לא רואה בזה קידום מכירות. אם הייתי רוצה לעשות קד"מ הייתי מזמין כמה 'שפים מבשלים' ומפרסם את זה. 'גרג' תורמת הרבה למען הקהילה. אנחנו אוהבים להיות מעורבים חברתית. חוץ מזה, שהמאבק הזה קרוב ללבנו בגלל הצעירים שעובדים אצלנו".

- ואיך בכל זאת זה תורם לביזנס?

"ההזדהות שלנו עם הנושא הזה תורמת לחיזוק הקשר של החברה עם עובדיה, שחלקם מפגינים במחאת הדיור. העובדים רואים שאכפת לנו ושאנחנו מזדהים עם הבעיות שלהם, וזה תורם לנו. אני מאמין שהלקוח הכי טוב של החברה הוא העובד שלה, ואם העובד מרגיש טוב, אז גם החברה מרגישה טוב".

- אתה לא חושש שזה עלול להיתפס גם כניצול של המצב לטובת פרסום?

"אנחנו לא תופסים על זה טרמפ, והייתי שמח אם עוד עסקים היו עושים את זה. במדינה הזאת יש כל-כך הרבה דעות לכאן ולכאן, אבל אני עושה את מה שאני עושה מהלב. אני לא מסתכל מה אנשים יגידו. אני לא חושב שאני מנצל את המצב לצורכי פרסום".

- אם כך, למה הוצאתם הודעות לעיתונות תחת הכותרת "הוקמה סיירת גרג למען המאבק להורדת מחירי הדיור", והפצתם במאהל המחאה בתל-אביב תמונות סלבס עם כוס קפה ממותגת ביד?

"אנחנו עובדים עם משרד יחסי ציבור שהחליט לפרסם את הפעילות הספציפית הזאת".

"אם אגיד שהתרומה למפגינים לא תורמת לנו, זאת לא תהיה האמת"

אבי הוכמן, אייס / צלם תמר מצפי
■ התורמת: רשת אייס
■ התרומה: אוהלים, שקי שינה, כבלי חשמל וגנרטורים

לא רק דפני ליף, יוזמת מחאת הדיור ברוטשילד, גם האוהלים ושקי השינה הפכו לסמל המאבק במחירי הדיור. "אייס", רשת עשה זאת בעצמך מקבוצת גאון אחזקות, עומדת מאחורי האספקה השוטפת של כמה מהם. עד כה תרמה הרשת עשרות אוהלים ושקי שינה וגם כבלי חשמל מאריכים ומספר גנרטורים בהיקף כספי כולל של כ-5,000 שקל.

"אם אגיד שהתרומה שלנו למפגינים לא תורמת גם לנו, זאת לא תהיה האמת", אומר אבי הוכמן, מנכ"ל קבוצת גאון אחזקות ומ"מ מנכ"ל רשת "אייס". מאידך, מדגיש הוכמן, "לא תרמנו כדי להגיד שתרמנו".

- אפשר להגיד שתרמתם גם ממניעי פרסום וקד"מ?

הוכמן: "על רוב המוצרים שתרמנו אין בכלל לוגו של 'אייס', ולכן התרומה אמיתית. פרסום לא היה המניע המרכזי שלנו, למרות שברור שזה תורם לחשיפה של 'אייס', בעיקר בקרב אלה שקיבלו את האוהלים".

- אתה לא חושש שזה עלול להיתפס כניצול של המצב לטובת פרסום?

"אני מאוד מקווה שלא. שר הרווחה אמר באחרונה: 'כשיש מצוקה, צריך לעזור', אז גם אנחנו החלטנו לעזור. תרמנו ממקום של הזדהות אמיתית".

- תרמתם מחשש שהמתחרים יתרמו לפניכם?

"שמעתי שעוד חברות תרמו, לא בדקתי לגבי המתחרים. פעלנו בספונטניות ומתוך רצון טוב, ולא מתוך שום דבר אחר. גם לא פרסמנו את זה ברבים למעט ידיעת רכילות אחת קטנה באחד העיתונים".

-למה אייס תומכת במחאת הדיור?

"הסטודנטים ושוכרי הדירות הם קהל היעד הבסיסי של 'אייס'. הם בדיוק האנשים שנכנסים אלינו וקונים את כל מה שצריך כדי לשדרג דירות שכורות במחירים שפויים. 'אייס' היא רשת עממית, 'עמך', שרואה עצמה חלק מהעם, ולכן מזדהה הזדהות מוחלטת עם המוחים".

- האם חלה עלייה במכירות הרשת בקטגוריות הנתרמות מאז החלה המחאה?

"חלה עלייה, אבל לא בגלל זה. קיץ היא התקופה שהמוצרים הללו נמכרים מאוד, בלי קשר למחאה כזו או אחרת".

- איך בכל זאת המחאה תורמת לכם בגיוס לקוחות חדשים?

"במאהל המחאה יש קהל רב שיודע שהוא קיבל את זה וזה מ'אייס', ואני מניח שהם יזכרו את זה מתי שהוא. זה יכול לתרום בגיוס לקוחות חדשים ובחידוד הנאמנות של לקוחות ותיקים".

"לא הייתי שמה על זה כסף מטעמי שיווק נטו, זה קטן מדי"

אפרת צור-פורת, שסטוביץ / צלם איל יצהר
■ החברה: היבואנית שסטוביץ
■ התרומה: סכיני גילוח חד-פעמיים ומעדני סויה

מאות סכיני גילוח חד-פעמיים של המותג "שיק" ומעדני סויה עמידים לחום של המותג "אלפרו" נתרמו למוחים על-ידי שסטוביץ, יבואנית מותגי טואלטיקה, מזון וקוסמטיקה. החברה שוקלת לתרום גם מי פה ומשחות שיניים.

"תרמנו את מה שחשבנו שיכול להקל במעט על תנאי המחיה הקשים של האנשים באוהלים", אומרת אפרת צור-פורת, מנהלת השיווק של חטיבת המזון והבריאות בשסטוביץ.

- מאיזו סיבה בחרתם לתרום למפגינים?

צור-פורת: "הרצון שלנו לתרום עלה מהשטח, ממנהלי המותגים שלנו. מדובר בעובדים בני 30 בממוצע, שנמצאים במצב דומה לזה של המוחים: גם הם מתקשים לרכוש או לשכור דירה. בחרנו לתרום, דרך התאחדות הסטודנטים הארצית, מוצרים שיכולים להקל במשהו על השהייה היומיומית שלהם".

- אתם תורמים גם ממניעים של פרסום/קד"מ?

"מכיוון שהרעיון לתרום בא ממנהלי המותגים שלנו, שחיים ונושמים שיווק, אני לא יכולה להגיד שזה מופרד. אבל, כמנהלת שיווק, אם הייתי רוצה לעשות את זה מטעמי שיווק נטו, לא הייתי שמה על זה את הכסף. זה קטן מדי כדי לגייס מאסה של לקוחות חדשים. כדי לגייס לקוחות חדשים בעולם התחרותי של היום נדרשות תשומות אדירות, וגם אז זה לא קורה בין רגע".

- למה? המוחים הם דווקא קהל יעד מצוין עבורכם.

"קידום מכירות למזון ולסכיני גילוח נהוג לעשות בקונטקסט אחר. מזון, למשל, מזוהה עם שמחה וחגיגת טעם, ומאהלי מחאה הם לא בדיוק הקונטקסט המתאים לזה. אנחנו נוהגים לעשות קידום מכירות בנקודות מכירה ממוזגות ונעימות.

"מניסיוני, כשמחלקים מוצרים בחינם במסגרת קד"מ בתחנות רכבת או במקומות אחרים ברחוב, הסיכוי לתרגם את זה למכירות מטאוריות נמוך. כשבאמת רוצים להגדיל את המכירות, עושים קד"מים בנקודות המכירה עצמן, במקום בו הצרכן יכול לרכוש את המוצר. מאידך, אם אנשים יזכרו לטובה את המוצרים שלנו וילכו לקנות אותם אחרי שכל זה יגמר, אז על הכיפק. שיווק זה לא מדע מדויק".

- את לא חוששת שתרומה כזאת עלולה להיתפס כניצול ציני של המצב לטובת פרסום?

"אני לא יכולה לשלוט בפרשנויות של אנשים. ברגע שעושים את זה ממקום טוב, לא חושבים על הרע".

8 כללי עשה ואל-תעשה לתרומה עסקית נבונה למחאה

על-פי ד"ר מוטי אמר, חוקר ומרצה לשיווק ולהתנהגות צרכנים בבית-הספר למינהל עסקים בקריה האקדמית אונו:

ד

1. התמקדו בפרסום עקיף

במחקר השיווקי עדויות רבות לאפקטיביות של הפרסום העקיף, במקרים רבים אף יותר מהפרסום הישיר. אנשים מספיק חדי-עין כדי לקלוט ולהפנים את המסר הסמוי בריאליטי הטלוויזיוני. אחר-כך הם כבר יחפשו בעצמם בחנויות את מה שראו.

2. תנו למוחים לעשות לכם את העבודה

מחקרים רבים עמדו על התפקיד החשוב של העברת מסרים מפה לאוזן בעיצוב עמדות צרכנים והתנהגותם בפועל. מסרים העוברים מפה לאוזן הם צורת השיווק היעילה ביותר, יותר מפרסום בערוצי המדיה השונים. לכן, ככל שתתרמו יותר כך תגדילו את הפרסום מפה לאוזן. תנו למוחים להפיץ זאת בין חבריהם.

3. זה הזמן למבצעים ולהנחות

לעסקים שקרובים פיזית למוחים במוקדי המחאה ברחבי הארץ ונהנים מעלייה במכירות (כפי שדווח באחרונה ב"גלובס" על פיק של עשרות אחוזים בפדיון בתי האוכל בשדרות רוטשילד), לא יהיה נבון להעלות מחירים. מדובר במחאה נגד יוקר המחיה שעלולה להיות מופנית בסופו של דבר גם נגדם. זה הזמן לצאת עם מבצעים והנחות.

4. אל תרוצו לתקשורת

לא משנה שהכוונה האמיתית שלכם היא תרומה כנה. כשמפגינים צועקים בלהט "העם דורש צדק חברתי", זה לא הזמן להחצין נטיות קפיטליסטיות. אמנם, לפי רוב התיאוריות הכלכליות כולנו פרטים שמנסים למקסם תועלת אישית, אך כדברי קהלת: "לכל זמן, ועת לכל חפץ תחת השמיים". לכן, אם אתם תורמים לא צריך לרוץ ולספר על כך בתקשורת. בצוק העיתים הנוכחי, ריצה כזו עלולה להתפרש כרצון לנצל את המצב להשגת פרסום על גב מצוקת האחר ולהפוך לחרב פיפיות.

5. אל תתרמו מוצרים מאיכות ירודה

היזהרו מפרסום שלילי מפה לאוזן. מחקרים מראים שההשפעה של תקשורת שלילית מפה לאוזן חזקה יותר מזו של תקשורת חיובית. אם תתפסו ככאלה שמנסים לרכוב על המחאה - ככאלו שתורמים כדי להרוויח פרסום בזול או אם תתרמו מוצרים מאיכות ירודה - אתם עלולים לספק מניע מצוין להעברת מסרים שליליים מפה לאוזן שיפגעו בעסק שלכם.

6. שתפו פעולה עם עסקים אחרים

התארגנות משותפת עם עסקים נוספים - בעיקר קטנים - המעוניינים לתרום למפגינים, תיצור יתרונות לגודל שיתבטאו ביכולת סיוע טובה ויעילה יותר למוחים לאורך זמן. סיוע זה, שיהיה יותר אפקטיבי ונרחב ביחס לסיוע של חברה בודדת, גם ייצר יותר תקשורת חיובית מפה לאוזן עבור העסק, ואולי אף בסיס לקוחות לעתיד.

7. תאמו את פעולותיכם עם מארגני המחאה

בקרו בשטח בעצמכם, אתרו את הדמויות המובילות והודיעו על רצונכם לעזור. באמצעות תיאום מעין זה תוכלו לצמצם משמעותית את הסיכוי שניסיונכם לסייע יתפרש כניסיון תועלתני עבורכם. זכרו, שם המשחק הוא תפיסה.

8. תרמו מכל הלב

אם החלטתם לתרום, תרמו מכל הלב. הציבור יודע להבחין בין תרומה למראית-עין לבין תרומה אמיתית. בשני המקרים תתפתח תקשורת מפה לאוזן, ולכן חשוב שהיא תתפתח בכיוון הנכון.

עוד כתבות

ארומה תל אביב / צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של ארומה

לקראת תביעה ראשונה במשבר הטונה: ויליגר נגד ארומה ת"א

ויליגר מאיימת לתבוע את רשת בתי הקפה וטוענת לירידה במכירות ולנזקים כספיים כבדים שנגרמו לה בעקבות אזכור שמה בפרשה, ובעיקר אחרי שממצאי הבדיקות הוכיחו כי ארומה ת"א היא שאחראית לליקויים בטונה שמכרה ללקוחות

ניר צוק, מנכ"ל פאלו אלטו  / צילום: תמר מצפי

תגמול אופציות נדיב הזניק את שכרו של ניר צוק מפאלו אלטו ל-36 מיליון דולר ב-2019

פאלו אלטו, המספקת פתרונות לאבטחת מידע, כבר נסחרת בשווי של 20 מיליארד דולר, אף שאינה רווחית לפי כללי החשבונאות המקובלים ● עלות שכר חמשת בכירי החברה, עיקרה בתגמול אופציות, הסתכמה השנה בכ-170 מיליון דולר

מלון שרונה העתידי / הדמיה: חברת נצבא

טרנד הבוטיק חלף? נצבא תקים מלון ענק סמוך לנתב"ג - וזו רק הסנונית הראשונה

"יש לנו אמון בענף התיירות בישראל", אומר ל"גלובס" מנכ"ל משותף בחברת איירפורט סיטי נצבא, פריאל אטיאס, לאור כוונת החברה לפתוח 2,200 חדרים ב-6 בתי מלון ברחבי הארץ בשנים הקרובות ● המהלך מצטרף לכניסת של חברות נדל"ן נוספות כמו ישראל קנדה לתחום

ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון /צילום: אוליביה פיטוסי-הארץ

התמונה גרועה יותר מהצפוי: הצמיחה של המשק ברבעון השני של השנה - 0.6% בלבד

הלמ"ס פרסמה את האומדן השלישי לנתוני הצמיחה, שחושף כי ההאטה חריפה הרבה יותר מכפי שנמדד באומדן השני ● ללא מסים נטו על היבוא מדובר בקצב צמיחה של 2.7%, לעומת 3.1% כפי שנמסר באומדן השני

אנשים ממלאים את דיזנגוף סנטר ביום הבחירות לעיריות 2018 / צילום: שני מוזס

פדיונות הקניונים לא התרוממו בספטמבר: ראש השנה והבחירות לא הצליחו לעורר את ענף האופנה

יום השבתון בבחירות האחרונות לא הביא עמו בשורה למרכזי הקניות, ונרשמה בו ירידה של כ-5% לעומת הבחירות הקודמות באפריל ● הפדיון היומי בספטמבר מציג ירידה של 0.7%, ואילו בתקופת ראש השנה נרשמה ירידה של כ-4% בימים שקדמו לחג ביחס לשנה שעברה

מאיר שמגר / צילום:אמיר מאירי

בין המורה שמגר לתלמיד ברק: שיעור על גבולות האקטיביזם השיפוטי

פרופ' רון שפירא, נשיא המרכז האקדמי פרס, על נשיא העליון המנוח: "שמגר היה אקטיביסט שיפוטי מובהק, ואולם הנשיא שהחליפו בתפקיד, אהרן ברק, היה תאורטיקן מקיף יותר של המשפט החוקתי, והיסודות התאורטיים שהניח אפשרו להרחיק לכת בהתערבות השיפוטית"

שרת האוצר של הודו, נירמלה סירתמן / צילום: רויטרס, Anushree Fadnavis

הזדמנות הפז של הודו: מי אמר שבמלחמות כולם מפסידים?

עוד מתקופת קדחת ה-BRIC בשנות ה-2000, נכנסה הודו לתודעת המשקיעים כיריבה כלכלית פוטנציאלית לפנומן הצמיחה הסיני ● החלק הארי מהתחזיות האוטופיות לגביה לא התממשו בשל מכשולים מהותיים, שעדיין קיימים במדינה עתירת האוכלוסין ● ייתכן כי הסביבה הגיאו-פוליטית הנוכחית - מלחמת הסחר בין ארה"ב וסין - מספקת לה הזדמנות פז לפרוץ הפעם את תקרת הזכוכית הכלכלית

רומן זדורוב / צילום: חגי אהרון

למרות התחייבות שרת המשפטים, הפרקליטות סירבה לאשר בדיקות DNA נוספות על גופה של תאיר ראדה בזירת הרצח

מפרקליטות המדינה נמסר בתגובה ל"גלובס" כי "עד כה בוצעו מספר בדיקות, ומעבר להן לא נמצא צורך בביצוע בדיקות נוספות" ● מטעם שרת המשפטים לשעבר איילת שקד נמסר: "כל בדיקה שיכולה לשפוך אור ולתת מידע חדש צריכה להיעשות, מבלי לחסוך בכסף או בכוח-אדם"

המהומות בברצלונה, ספרד / צילום:  REUTERS/Albert Gea

רכשתם כרטיס לקלאסיקו? כנראה שהפסדתם אלפי אירו

בעקבות המהומות בספרד בוטל המשחק הנחשק בין ברצלונה לריאל מדריד שאמור היה להתקיים ביום שבת ● כ-2,000 ישראלים ועוד 20 אלף תיירים מרחבי העולם ייאלצו לחשוב כיצד למזער את ההפסדים של עלות כרטיס הכניסה למשחק, הטיסות והמלונות - שעלולים להגיע לסך של למעלה מ-2,000 אירו

סניף של איל מקיאג בדיזנגוף סנטר / צילום: יח"צ

מניקור עד הבית: איל מקיאג' רוכשת סטארט-אפ להזמנת שירותי קוסמטיקה לבית הלקוח

מחיר העסקה לא פורסם ● הסטארט-אפ מיסביז, שהוקם לפני ארבע שנים, פיתח זירת מסחר מקוונת המאפשר הזמנת שירותי טיפוח, והוא פעיל בישראל ובבריטניה ● עד כה הושקעו בסטארט-אפ מעל 5 מיליון דולר

בוריס ג'ונסון, ראש ממשלת בריטניה  / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

בדיחה מאוד מסובכת להבנה: פארסת הברקזיט שברה שיאים חדשים

התמרונים הפוליטיים, העריקות התכופות והטריקים הפרלמנטריים, שנמשכים ברצף כבר יותר משלוש שנים, מעסיקים את המערכת הפוליטית באופן בלעדי כמעט ועדיין לא הביאו את בריטניה לפרוש מהאיחוד האירופי ● בעוד עשרה ימים אמורה בריטניה לעזוב את האיחוד האירופי, אבל היא פשוט לא יכולה לקחת ברצינות את הבטחות רה"מ הבריטי או כל גורם אחר

נחום ביתן / קרדיט: יח"צ

בצל חוסר היציבות הפיננסית: קבוצת יינות ביתן סגרה 5% מסניפיה מתחילת השנה

בדיקת "גלובס" מעלה כי מהפריסה של קבוצת יינות ביתן, רשת הקמעונאות השנייה בגודלה בישראל, נגרעו 11 סניפים מתחילת השנה, מה שממצב אותה עם פריסה של 170 סניפים ● בענף מעריכים כי כדי לייצב את מצבה הפיננסי של הרשת יידרשו מהלכי ייעול נוספים

נתי כהן/  צילום: כדיה לוי

לאן נעלמו השידורים באיכות 4K בישראל, ומתי נזכה ליהנות מרמת שידור כמו באירופה?

לקראת שידורי אירועי ספורט מרכזיים, מפעילות הטלוויזיה מתחרות על ליבו של הצרכן דרך איכות השידור, אך מיד לאחר סיום המשחקים, השידורים חוזרים לאיכות שידור נמוכה ● האם גם לפני טוקיו 2020 הסיפור יחזור על עצמו, ומתי ישראל תיישר קו עם איכות השידור הנהוגה בעולם המערבי?

יאיר טרצ'יצקי / צילום: שלומי יוסף

אחרי שמונה שנים: ארגון העיתונאים נפרד סופית מההסתדרות

זאת כפי שפורסם ב"גלובס" ● הארגון החדש יוקם במסגרת של עמותה, ובשלב זה לא צפויים להתנהל שינויים בכל הנוגע לגביית דמי החבר מכ-3,500 העובדים שהוא מייצג ● יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי: "המתווה אליו הגענו עם ההסתדרות מייצר בסיס לצמיחה משמעותית והרחבת הפעילות"

מאזדה MX-30, הרכב החשמלי הראשון של החברה / צילום: יח"צ

חשמלית ושמה מאזדה: הושק דגם חשמלי לענקית הרכב היפנית

הרכב, MX-30, מגיע בתצורה של ג'יפון ומציע טווח נסיעה של כ-200 קילומטר בין טעינות

סנאפ / צילום: רויטרס

תחזית חלשה לרבעון הבא: סנאפ דיווחה על תוצאות לרבעון השלישי

החברה דיווחה על הפסד של 4 סנט דולר למניה, לעומת ציפיות האנליסטים להפסד של 5 סנט למניה ● ההכנסה הממוצעת למשתמש עמדה על 2.12 דולר, מעט מעל ציפיות האנליסטים להכנסות של 2.1 דולר למשתמש

גרטה טונברג/ צילום: רויטרס

המלצה חמה: להשקיע בהתמודדות עם משבר האקלים

הפחתת פליטת גזי חממה, טיפול באשפה, צמצום השמדת יערות וטיפול במחסור במים הם האתגרים המרכזיים אותם יש לפצח כדי לטפל בהתחממות העולמית ובאקלים הקיצוני ● נראה כי העולם מוכן לשינוי אמיתי, והמאבק במשבר האקלים יגרום למשקיעים להתמקד בתעשיות ובחברות שיובילו את המערכה

בניין הבימה בתל אביב / צילום: Shutterstock

50% פחות: כך נגמר המאבק של הבימה בדרישת הארנונה של עיריית ת"א

בניגוד לעמדת היועמ"ש, ביהמ"ש העליון קבע כי סיווג הארנונה של התאטרון הלאומי לא יישונה לסיווג היקר ביותר ● המשמעות: מלכ"רים נוספים יוכלו לדרוש לשלם ארנונה לפי תעריף נמוך ממה שהם משלמים היום

בניין טבע בכפר סבא / צילום: סיון פרג'

טבע בדרך לסלק איום קיומי? "ההסדר המתגבש בפרשת האופיואידים - תרחיש טוב בהרבה מזה שהשוק ציפה לו"

עפ"י ההסדר המתגבש בפרשת משככי הכאבים, טבע תשלם 250 מיליון דולר במזומן ובעיקר תספק את התרופה נגד השפעת האופיואידים, בשווי של כ-23 מיליארד דולר, במשך עשור ● בלידר שוקי הון מסבירים כי "עלות הייצור עבור טבע היא 1.5-3 מיליארד דולר, סכום שהיא תמצא בקלות בתזרים המזומנים שלה" ● בפייפר ג'פרי אופטימיים פחות

דוכן תצוגה של סיגייט ((Seagate Technology (STX) / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קריאייטיב

הכנסות של מעל 10 מיליארד דולר בשנה: מחסן ההזדמנויות של סיגייט

היקף המידע בעולם צומח באופן מתמיד, אך כמות האחסון הזמינה נמוכה משמעותית מקצב הגידול במידע ● אחת החברות שנהנות מהפער הזה היא ספקית פתרונות האחסון סיגייט טכנולוגיות