גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האם החברות התורמות למאהלים "תופסות טרמפ"?

נציגי החברות המסחריות התורמות: "אין פה ניצול ציני של המצב, התרומה באה מתוך הזדהות אמיתית" ■ באותה נשימה הם מודים: "היא בהחלט יכולה לעשות גם לנו טוב"

"השמחה שלי היא המחאה שלי", כתבה נעמי שמר בשירה המחאתי "על ראש שמחתי". נראה כי גל המחאה הפוקד את ארצנו משמח לא רק את הפוליטיקאים מהאופוזיציה. גם גופים מסחריים שמחים לקחת חלק במחאת הדיור המתוקשרת ולעשות יחסי ציבור על חשבונם של המוחים המיוזעים.

מוצרי מזון, טואלטיקה וקמפינג הם המרכיבים העיקריים בסל התרומות לשוכני אוהלי המחאה ברחבי הארץ, ובעיקר בתל-אביב. נציגי החברות התורמות טוענים מצדם כי אין פה שום ניצול ציני של המצב לצורכי פרסום, וכי התרומה באה ממקום של הזדהות אמיתית. אך באותה נשימה הם גם מודים כי תרומה כזאת יכולה לעשות טוב גם להם.

המפגינים, לעומתם, אוהבים ולא אוהבים את התרומות. "תרומות זה נחמד, אך לא כשהן מדיפות ריח של ניצול פרסומי. אנחנו לא רוצים שבעלי אינטרסים ינצלו את אותנו ואת המחאה שלנו", הם אומרים.

"אנו לא תופסים טרמפ, היח"צ החליט לפרסם את הפעילות"

יאיר מלכה, קפה גרג / צלם איל יצהר
■ התורמת: רשת קפה גרג
■ התרומה: חלוקת קפה קר, קרואסונים ושלגונים חינם

דיילות מטעם רשת קפה גרג מחלקות מיום שני שעבר קפה קר, קרואסונים ושלגונים חינם מתוצרת הבית ליושבי האוהלים ברחבי הארץ. במקביל הכריזה הרשת, שמחלקת חינם גם כוסות חד-פעמיים ממותגים של הרשת, על מבצע של קפה ומאפה בהנחה של 50% לכל מי שיגיע לסניף הרשת בדיזנגוף סנטר בתל-אביב לבוש בחולצת המאבק.

"כ-50% מהעובדים שלנו ברשת הם סטודנטים וזוגות צעירים שמתקשים לשכור או לקנות דירה, ולכן טבעי שנרתם למחאת הדיור הצודקת", אומר יאיר מלכה, מנכ"ל ומבעלי קפה גרג (שני שותפיו האחרים לרשת הם גלעד אלמוג וניר אדרי).

- זאת הסיבה העיקרית להירתמות שלכם?

מלכה: "קפה גרג מונה 66 סניפים ומעסיקה כ-1,000 עובדים, כמחציתם סטודנטים וזוגות צעירים שזה עתה נישאו וכאמור מתקשים מאוד בקניית או בשכירת דירה. אנחנו עדים למצוקה שלהם מקרוב, ולכן החלטנו לתרום את חלקנו הצנוע למאבק הצודק הזה על הורדת מחירי הדיור המטורפים. זה המינימום שמצאנו לנכון לעשות".

- קפה גרג פרוסה באוניברסיטאות. האם התרומה נעשתה גם ממניעים של פרסום/קד"מ בקרב קהל היעד שלכם?

"אני לא רואה בזה קידום מכירות. אם הייתי רוצה לעשות קד"מ הייתי מזמין כמה 'שפים מבשלים' ומפרסם את זה. 'גרג' תורמת הרבה למען הקהילה. אנחנו אוהבים להיות מעורבים חברתית. חוץ מזה, שהמאבק הזה קרוב ללבנו בגלל הצעירים שעובדים אצלנו".

- ואיך בכל זאת זה תורם לביזנס?

"ההזדהות שלנו עם הנושא הזה תורמת לחיזוק הקשר של החברה עם עובדיה, שחלקם מפגינים במחאת הדיור. העובדים רואים שאכפת לנו ושאנחנו מזדהים עם הבעיות שלהם, וזה תורם לנו. אני מאמין שהלקוח הכי טוב של החברה הוא העובד שלה, ואם העובד מרגיש טוב, אז גם החברה מרגישה טוב".

- אתה לא חושש שזה עלול להיתפס גם כניצול של המצב לטובת פרסום?

"אנחנו לא תופסים על זה טרמפ, והייתי שמח אם עוד עסקים היו עושים את זה. במדינה הזאת יש כל-כך הרבה דעות לכאן ולכאן, אבל אני עושה את מה שאני עושה מהלב. אני לא מסתכל מה אנשים יגידו. אני לא חושב שאני מנצל את המצב לצורכי פרסום".

- אם כך, למה הוצאתם הודעות לעיתונות תחת הכותרת "הוקמה סיירת גרג למען המאבק להורדת מחירי הדיור", והפצתם במאהל המחאה בתל-אביב תמונות סלבס עם כוס קפה ממותגת ביד?

"אנחנו עובדים עם משרד יחסי ציבור שהחליט לפרסם את הפעילות הספציפית הזאת".

"אם אגיד שהתרומה למפגינים לא תורמת לנו, זאת לא תהיה האמת"

אבי הוכמן, אייס / צלם תמר מצפי
■ התורמת: רשת אייס
■ התרומה: אוהלים, שקי שינה, כבלי חשמל וגנרטורים

לא רק דפני ליף, יוזמת מחאת הדיור ברוטשילד, גם האוהלים ושקי השינה הפכו לסמל המאבק במחירי הדיור. "אייס", רשת עשה זאת בעצמך מקבוצת גאון אחזקות, עומדת מאחורי האספקה השוטפת של כמה מהם. עד כה תרמה הרשת עשרות אוהלים ושקי שינה וגם כבלי חשמל מאריכים ומספר גנרטורים בהיקף כספי כולל של כ-5,000 שקל.

"אם אגיד שהתרומה שלנו למפגינים לא תורמת גם לנו, זאת לא תהיה האמת", אומר אבי הוכמן, מנכ"ל קבוצת גאון אחזקות ומ"מ מנכ"ל רשת "אייס". מאידך, מדגיש הוכמן, "לא תרמנו כדי להגיד שתרמנו".

- אפשר להגיד שתרמתם גם ממניעי פרסום וקד"מ?

הוכמן: "על רוב המוצרים שתרמנו אין בכלל לוגו של 'אייס', ולכן התרומה אמיתית. פרסום לא היה המניע המרכזי שלנו, למרות שברור שזה תורם לחשיפה של 'אייס', בעיקר בקרב אלה שקיבלו את האוהלים".

- אתה לא חושש שזה עלול להיתפס כניצול של המצב לטובת פרסום?

"אני מאוד מקווה שלא. שר הרווחה אמר באחרונה: 'כשיש מצוקה, צריך לעזור', אז גם אנחנו החלטנו לעזור. תרמנו ממקום של הזדהות אמיתית".

- תרמתם מחשש שהמתחרים יתרמו לפניכם?

"שמעתי שעוד חברות תרמו, לא בדקתי לגבי המתחרים. פעלנו בספונטניות ומתוך רצון טוב, ולא מתוך שום דבר אחר. גם לא פרסמנו את זה ברבים למעט ידיעת רכילות אחת קטנה באחד העיתונים".

-למה אייס תומכת במחאת הדיור?

"הסטודנטים ושוכרי הדירות הם קהל היעד הבסיסי של 'אייס'. הם בדיוק האנשים שנכנסים אלינו וקונים את כל מה שצריך כדי לשדרג דירות שכורות במחירים שפויים. 'אייס' היא רשת עממית, 'עמך', שרואה עצמה חלק מהעם, ולכן מזדהה הזדהות מוחלטת עם המוחים".

- האם חלה עלייה במכירות הרשת בקטגוריות הנתרמות מאז החלה המחאה?

"חלה עלייה, אבל לא בגלל זה. קיץ היא התקופה שהמוצרים הללו נמכרים מאוד, בלי קשר למחאה כזו או אחרת".

- איך בכל זאת המחאה תורמת לכם בגיוס לקוחות חדשים?

"במאהל המחאה יש קהל רב שיודע שהוא קיבל את זה וזה מ'אייס', ואני מניח שהם יזכרו את זה מתי שהוא. זה יכול לתרום בגיוס לקוחות חדשים ובחידוד הנאמנות של לקוחות ותיקים".

"לא הייתי שמה על זה כסף מטעמי שיווק נטו, זה קטן מדי"

אפרת צור-פורת, שסטוביץ / צלם איל יצהר
■ החברה: היבואנית שסטוביץ
■ התרומה: סכיני גילוח חד-פעמיים ומעדני סויה

מאות סכיני גילוח חד-פעמיים של המותג "שיק" ומעדני סויה עמידים לחום של המותג "אלפרו" נתרמו למוחים על-ידי שסטוביץ, יבואנית מותגי טואלטיקה, מזון וקוסמטיקה. החברה שוקלת לתרום גם מי פה ומשחות שיניים.

"תרמנו את מה שחשבנו שיכול להקל במעט על תנאי המחיה הקשים של האנשים באוהלים", אומרת אפרת צור-פורת, מנהלת השיווק של חטיבת המזון והבריאות בשסטוביץ.

- מאיזו סיבה בחרתם לתרום למפגינים?

צור-פורת: "הרצון שלנו לתרום עלה מהשטח, ממנהלי המותגים שלנו. מדובר בעובדים בני 30 בממוצע, שנמצאים במצב דומה לזה של המוחים: גם הם מתקשים לרכוש או לשכור דירה. בחרנו לתרום, דרך התאחדות הסטודנטים הארצית, מוצרים שיכולים להקל במשהו על השהייה היומיומית שלהם".

- אתם תורמים גם ממניעים של פרסום/קד"מ?

"מכיוון שהרעיון לתרום בא ממנהלי המותגים שלנו, שחיים ונושמים שיווק, אני לא יכולה להגיד שזה מופרד. אבל, כמנהלת שיווק, אם הייתי רוצה לעשות את זה מטעמי שיווק נטו, לא הייתי שמה על זה את הכסף. זה קטן מדי כדי לגייס מאסה של לקוחות חדשים. כדי לגייס לקוחות חדשים בעולם התחרותי של היום נדרשות תשומות אדירות, וגם אז זה לא קורה בין רגע".

- למה? המוחים הם דווקא קהל יעד מצוין עבורכם.

"קידום מכירות למזון ולסכיני גילוח נהוג לעשות בקונטקסט אחר. מזון, למשל, מזוהה עם שמחה וחגיגת טעם, ומאהלי מחאה הם לא בדיוק הקונטקסט המתאים לזה. אנחנו נוהגים לעשות קידום מכירות בנקודות מכירה ממוזגות ונעימות.

"מניסיוני, כשמחלקים מוצרים בחינם במסגרת קד"מ בתחנות רכבת או במקומות אחרים ברחוב, הסיכוי לתרגם את זה למכירות מטאוריות נמוך. כשבאמת רוצים להגדיל את המכירות, עושים קד"מים בנקודות המכירה עצמן, במקום בו הצרכן יכול לרכוש את המוצר. מאידך, אם אנשים יזכרו לטובה את המוצרים שלנו וילכו לקנות אותם אחרי שכל זה יגמר, אז על הכיפק. שיווק זה לא מדע מדויק".

- את לא חוששת שתרומה כזאת עלולה להיתפס כניצול ציני של המצב לטובת פרסום?

"אני לא יכולה לשלוט בפרשנויות של אנשים. ברגע שעושים את זה ממקום טוב, לא חושבים על הרע".

8 כללי עשה ואל-תעשה לתרומה עסקית נבונה למחאה

על-פי ד"ר מוטי אמר, חוקר ומרצה לשיווק ולהתנהגות צרכנים בבית-הספר למינהל עסקים בקריה האקדמית אונו:

ד

1. התמקדו בפרסום עקיף

במחקר השיווקי עדויות רבות לאפקטיביות של הפרסום העקיף, במקרים רבים אף יותר מהפרסום הישיר. אנשים מספיק חדי-עין כדי לקלוט ולהפנים את המסר הסמוי בריאליטי הטלוויזיוני. אחר-כך הם כבר יחפשו בעצמם בחנויות את מה שראו.

2. תנו למוחים לעשות לכם את העבודה

מחקרים רבים עמדו על התפקיד החשוב של העברת מסרים מפה לאוזן בעיצוב עמדות צרכנים והתנהגותם בפועל. מסרים העוברים מפה לאוזן הם צורת השיווק היעילה ביותר, יותר מפרסום בערוצי המדיה השונים. לכן, ככל שתתרמו יותר כך תגדילו את הפרסום מפה לאוזן. תנו למוחים להפיץ זאת בין חבריהם.

3. זה הזמן למבצעים ולהנחות

לעסקים שקרובים פיזית למוחים במוקדי המחאה ברחבי הארץ ונהנים מעלייה במכירות (כפי שדווח באחרונה ב"גלובס" על פיק של עשרות אחוזים בפדיון בתי האוכל בשדרות רוטשילד), לא יהיה נבון להעלות מחירים. מדובר במחאה נגד יוקר המחיה שעלולה להיות מופנית בסופו של דבר גם נגדם. זה הזמן לצאת עם מבצעים והנחות.

4. אל תרוצו לתקשורת

לא משנה שהכוונה האמיתית שלכם היא תרומה כנה. כשמפגינים צועקים בלהט "העם דורש צדק חברתי", זה לא הזמן להחצין נטיות קפיטליסטיות. אמנם, לפי רוב התיאוריות הכלכליות כולנו פרטים שמנסים למקסם תועלת אישית, אך כדברי קהלת: "לכל זמן, ועת לכל חפץ תחת השמיים". לכן, אם אתם תורמים לא צריך לרוץ ולספר על כך בתקשורת. בצוק העיתים הנוכחי, ריצה כזו עלולה להתפרש כרצון לנצל את המצב להשגת פרסום על גב מצוקת האחר ולהפוך לחרב פיפיות.

5. אל תתרמו מוצרים מאיכות ירודה

היזהרו מפרסום שלילי מפה לאוזן. מחקרים מראים שההשפעה של תקשורת שלילית מפה לאוזן חזקה יותר מזו של תקשורת חיובית. אם תתפסו ככאלה שמנסים לרכוב על המחאה - ככאלו שתורמים כדי להרוויח פרסום בזול או אם תתרמו מוצרים מאיכות ירודה - אתם עלולים לספק מניע מצוין להעברת מסרים שליליים מפה לאוזן שיפגעו בעסק שלכם.

6. שתפו פעולה עם עסקים אחרים

התארגנות משותפת עם עסקים נוספים - בעיקר קטנים - המעוניינים לתרום למפגינים, תיצור יתרונות לגודל שיתבטאו ביכולת סיוע טובה ויעילה יותר למוחים לאורך זמן. סיוע זה, שיהיה יותר אפקטיבי ונרחב ביחס לסיוע של חברה בודדת, גם ייצר יותר תקשורת חיובית מפה לאוזן עבור העסק, ואולי אף בסיס לקוחות לעתיד.

7. תאמו את פעולותיכם עם מארגני המחאה

בקרו בשטח בעצמכם, אתרו את הדמויות המובילות והודיעו על רצונכם לעזור. באמצעות תיאום מעין זה תוכלו לצמצם משמעותית את הסיכוי שניסיונכם לסייע יתפרש כניסיון תועלתני עבורכם. זכרו, שם המשחק הוא תפיסה.

8. תרמו מכל הלב

אם החלטתם לתרום, תרמו מכל הלב. הציבור יודע להבחין בין תרומה למראית-עין לבין תרומה אמיתית. בשני המקרים תתפתח תקשורת מפה לאוזן, ולכן חשוב שהיא תתפתח בכיוון הנכון.

עוד כתבות

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

המומחה שמסביר: למה החליטו בעולם שרפיח היא הקו האדום

פלישת צה"ל לרפיח, בין המעוזים האחרונים של חמאס בעזה, עומדת בלב הדיון על עתיד המלחמה ● "העיר הפכה לסמל של המצוקה הפלסטינית והפליטות בעיני העולם", אומר ד"ר הראל חורב, מומחה לחברה הפלסטינית ● בראיון לגלובס הוא מסביר מדוע ישראל טועה בהתנהלותה ברפיח, מתייחס לפלונטר מול ארה"ב ומסביר מדוע חמאס ממשיך לסרב לעסקת חטופים

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

ישראל תקפה בשדה התעופה בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

דיווח: לפחות 33 נהרגו בתקיפה בחלב, בהם אנשי חיזבאללה ואזרחים

בין ההרוגים בתקיפה בנמל התעופה בחלב ישנם גם חיילים מצבא אסד, דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו • מוקדם יותר נפצעו 2 בתקיפה שיוחסה לישראל באזור דמשק • דובר צה"ל עדכן כי בכיר חמאס חוסל בפעילות בבית החולים שיפא ● עדכונים בולטים

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

ניסאן X-TRAIL / צילום: יח''צ

המכונית של ניסן שמוכיחה: שוק הבנזין עדיין חי ובועט

ניסאן X-TRAIL, הטורבו-בנזין החדשה של ניסאן, מוכיחה שגרסאות הבנזין לא אמרו את המילה האחרונה: היא זריזה, נוחה ומרווחת