גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנהל יקר: ככה לא מחפשים עבודה!

אחת הדילמות הנפוצות בחיפוש עבודה של בכירים קשורה למתח שבין "שיווק אגרסיבי" ל"שיווק סלקטיבי" ■ עד כמה "מותר" להיות אגרסיבי ומתי מדובר בחיפוש סלקטיבי מידי?

תהליך חיפוש עבודה של מנהל בכיר משפיע במידה רבה על המיצוב המקצועי ועל ערך השוק שלו, ועשוי להכתיב את איכות ובכירות התפקידים שימצא. אבחנה זו אמנם נכונה לגבי כל אחת ואחד שמחפשים עבודה, אבל כשמדובר במנהלים בכירים על אחת כמה וכמה. לכן, חשוב מאוד להבין כיצד נתפסים מהלכים שונים בעיני שוק העבודה.

הפעם נתמקד באחת הדילמות הנפוצות בתהליך החיפוש, הקשורה למתח שבין "שיווק אגרסיבי" ל"שיווק סלקטיבי". מה נחשב לשיווק מספיק אינטנסיבי? עד כמה "מותר" להיות אגרסיבי? מתי השיווק סלקטיבי מידי? להזכירכם, המטרה היא לאתר כל תפקיד איכותי רלוונטי שקיים ברגע נתון בשוק ולנסות להתמודד עליו, מבלי שמאמצי השיווק יחבלו בערך המותג העצמי.

האגרסיביים שמפיצים עצמם לדעת

בקצה האגרסיבי של הסקאלה נמצאים אנשים שלא ייקחו שום סיכון שתפקיד כלשהו יחמוק להם מתחת לרדאר. הם ידאגו להפצה הכי רחבה שאפשר, ללא שום מסננת, העיקר לא לפספס שום הזדמנות. קהל המטרה מבחינתם הוא כל מי שעוד נשמה באפו, כל אמצעי קשר כשר, כמוהו כל מפיץ. לא משנה מיהו, מהו, ומהי רמת הבכירות שלו - יש לו שני אנשים ברשת הקשר, נדחוף לו קורות חיים, שיפיץ. במונחי מיצוב מקצועי ההתנהלות הזו גובלת בהתאבדות, במיוחד כשמדובר במנהלים. שתי דוגמאות יוצאות דופן בטמטומן.

הראשונה של מנכ"ל חברה בינונית (מאות עובדים) שפוטר מעבודתו וביקש מכפיף שלו עזרה בחיפוש עבודה. הכפיף, מנהל שיווק אגרסיבי, שיגר את קורות החיים של המנכ"ל לכל מאות האנשים ברשימת התפוצה שלו. אני הייתי אחת מהם. בהיתי באי-מייל ולא האמנתי: "מנכ"ל עם יכולות ניהול מדהימות, אני ממליץ עליו בלב שלם, אם באפשרותך לסייע לו למצוא עבודה - עשית מצווה".

קשה לי לחשוב על "קמפיין" גרוע מזה למנכ"ל, שלא לדבר על איכות מסמך קורות החיים שצורף להודעה. הצמד דחס שלוש שגיאות אסטרטגיות, האחת גרועה מהשנייה, בהודעת אי-מייל אחת: שגיאה באסטרטגיית ההפצה, שגיאת מפיץ, ושגיאה בלתי נסלחת במסר השיווקי.

התוצאה, אדוני המנכ"ל, שסידרת לעצמך מיצוב מהגיהינום. במקום קמפיין כירורגי ומתוחכם, המכוון לקהל מטרה סלקטיבי, הפצת עצמך באי-מייל לכל העולם ואשתו. במקום "פרזנטור" ממותג, בחרת דווקא בכפיף שלך שימתג אותך, שיוביל את הקמפיין. תגיד, המצב כל-כך קשה? כנראה שכן, אחרת למה הפרזנטור יורד על הברכיים ומתחנן שנעשה מצווה, שנסייע למסכן למצוא עבודה? לשאלתכם, כבר חלפו למעלה משנתיים ואף אחד עוד לא עשה מצווה. האומלל ממשיך לחפש עבודה, באגרסיביות.

גם בדוגמא השנייה מככבת מנכ"לית, אישה העומדת בראש חברה משפחתית תעשייתית על סף סגירה, ומחפשת אלטרנטיבה תעסוקתית. הגברת החליטה ליזום קמפיין אגרסיבי שיתמקד בחברות המובילות במשק, ואכן תוך כמה שעות הצליחה להגיע למנכ"לי 50 החברות הגדולות. איך? בפקס'. לטובת מי שלא זוכר מה זה פקס', מדובר באמצעי קשר עתיק להעברת מסמכים בין שני קווי טלפון, הנמצא בשימוש רק במגזר הציבורי ובגופים פיננסיים גדולים. למה דווקא בפקס'? ככה חיפשו עבודה כשהיא נכנסה לשוק העבודה, לפני 20 שנה. מאז היא עובדת אצל אבא ועוד לא התעדכנה ששינו את השיטה.

בדיוק את המיצוב הזה היא סידרה לעצמה - של עובדת מתחילה (בת 40 פלוס וקצת מיושנת), שמחפשת את התפקיד הראשון בקריירה שלה. ולשאלתכם, הגברת טרם מצאה עבודה, היא עדין מפיצה קורות חיים לכל עבר, בצרוף מכתב מקדים (עוד מאובן שנכחד יחד עם הפקס').

האגרסיביים הקריאטיביים

בקבוצת האגרסיביים תמצאו לעתים מנהלים עם נטיות יצירתיות, שבנוסף להפצה אגרסיבית מנסים לבלוט ולייחד את עצמם באמצעים "אחרים". לדוגמה, שני מנהלים - אחד מעולם הסלולר השני מתעשיית המתכת - שהחליטו למצב את עצמם באמצעות אתר אישי.

הסלולרי בנה אתר קורקטי, סוג של דף בלינקדאין, והוסיף "טוויסט קריאטיבי" - סרטון פרסום עצמי, המכונה במקומותינו "וידיאו רזומה". פתיח היי-טקי קצרצר ואחריו מופיע, באקסטרים קלוז-אפ, גבר עבה מאוד, חנוט בחליפה ודחוס בתוך כורסת מנהלים אלגנטית, המדקלם באיטיות אין קץ טקסט מונוטוני ומשמים, נאבק ללא הצלחה לשווק את עצמו למצלמה.

המתכתי, לעומתו, מחליט ללכת על וידיאו אמוציונלי, המתאר ברגש רב את השתלשלות הקריירה שלו, כאילו מדובר במרקו מחפש את אימא לפחות, רק שהקריירה הזו מרגשת בערך כמו ספר טלפונים. בדרמטיות ובפרטי פרטים הוא מוסיף אנקדוטות הזויות מחייו המקצועיים והפרטיים, מתובלות באמרות כנף חבוטות. לקרוא ולא להאמין, אשכרה שיר הטמבל.

האלגנטיים כמו נהג משאית

קבוצה אחרת של אגרסיביים ממקדת את עיקר המאמצים סביב ראיונות עבודה. בדרך-כלל מדובר באנשים עם סיבולת אפסית למצבי אי-ודאות, קושי לדחות סיפוקים ואלגנטיות של נהג משאית.

אני מתכוונת לאלה שמרגע שיצאו מראיון העבודה הם פוצחים במתקפה חזיתית על כל מי שהיה או יהיה בסביבתו של המראיין, העיקר לדעת כל הזמן מה קורה ולהשפיע. איך שהראיון נגמר, הם משגרים שליחים. קולגות לשעבר שיספרו בשבחם, שליחים שיבררו איך היה הראיון, איזה רושם עשו, מי המתחרים, מה הם שווים, מה הסיכויים.

מהר מאוד הם גם יאתרו אנשים שמכירים את הבוס של המראיין, את בוס של הבוס שלו, את הבוס של הבוס שלו, וינסו לתקוף גם משם. תוך כמה ימים הם עוברים לתקוף את היעד בעצמם - אי-מיילים, הודעות לנייח, לנייד, למזכירה. הם ינסו ליצור קשר כמעט כל יום, לפעמים כמה פעמים ביום, עסוקים כל הזמן בפרשנויות הזויות (פחות או יותר) סביב השאלה "מדוע עוד לא חזרו אליי?". הם לא מעלים בדעתם את האפשרות שלמראיין יש אולי עוד עניינים על הראש.

המנהלים האלה משדרים לחץ, מצוקה, נואשות, וממצבים עצמם בעיקר כשתלטנים וכאובססיביים, לא בדיוק הטיפוס החביב על ממונים. עד שמגיעה תשובה הם מועדים לעשות כמעט כל טעות אפשרית, תוך שהם חובטים כל הדרך במיצוב שלהם ובסיכוי שלהם לעבור לשלב הבא בתהליך.

המנהלים העייפים

בצד הפחות אגרסיבי של הסקאלה נמצאים המנהלים העייפים משהו, שפרט להפצת קורות חיים למספר חברות השמה לא עושים יותר מידי, מקסימום מדפדפים באתר הדרושים ובטוחים שהם מחפשים עבודה בעצימות גבוהה. הם עוד לא שמעו שבקושי 10% מהמשרות מוצאות את דרכן לחברות השמה, וכי משרות רציניות לא מסתובבות באינטרנט.

בהמשך, בקצה הכי סלקטיבי נמצא את הכפייתיים שלא מוכנים "למכור את עצמם בזול". מנהלים שמרוב סלקטיביות ודיסקרטיות כמעט אף אחד (חוץ מהם) לא יודע שהם מחפשים עבודה, לחלקם אין אפילו מסמך קורות חיים עדכני "קרוב לחזה". האסטרטגיה שלהם היא אכן סופר-אלגנטית, רק שהסיכוי שימצאו תפקיד הוא אפסי, אלא אם מישהו במקרה יחליט "לצוד" אותם.

אז איך בדיוק מחפשים עבודה בסטייל?

הדרך למציאת תפקיד איכותי היא לרוב ארוכה ומורכבת ועשויה להימשך חודשים ארוכים, במיוחד בתפקידי ניהול שמספרם בשוק מוגבל יחסית. נדרשת עבודה אינטנסיבית, לא אגרסיבית מידי מחד, ולא סלקטיבית מידי מאידך. יציאה אל הדרך הזו ללא התשתית הדרושה מגדילה את ההסתברות לחבל במיצוב המקצועי, ומקטינה את הסיכוי למצוא תפקיד איכותי בזמן סביר.

בדוגמאות הספורות שהבאתי וברבות אחרות שקצרה היריעה מלפרט, כמעט תמיד מככבים מנהלים בכירים בחברות בינוניות ומטה או מנהלים זוטרים בחברות גדולות. המנהלים שהצליחו להתמקם בצמרת החברות הגדולות כמעט אף פעם לא נופלים למלכודות הללו, הם יודעים את העבודה, הם יודעים לנהל את הקריירה, הם יודעים לחפש ולמצוא את התפקיד הבא. רצ"ב 10 עקרונות מנחים:

1. בססו נטוורקינג

תנאי הכרחי להצלחה הוא מערך נטוורקינג מבוסס, המשמש קודם כל כ"חיל מודיעין", שתפקידו המידי הוא לאסוף מידע, לסייע באיתור 90% מהמשרות שאינן יוצאות לשוק. במערך הזה אמורים להימצא הממליצים ולעתים אף מעסיקים פוטנציאליים. זכרו, שעבודה במגזר העסקי ללא מערך נטוורקינג מתוחזק היטב כמוה כהתאבדות (בכלל, ובתפקידי ניהול בפרט), ומי שטרם הבין זאת עלול למצוא את עצמו מחוץ לשוק העבודה מוקדם משתכנן.

2. חפשו תוך כדי עבודה

תנאי שני להצלחה הוא חיפוש עבודה תוך כדי עבודה. מדוע? כי הבסיס לניהול נכון של הקריירה הוא לדעת להגיד "לא" להצעות לא מספיק טובות, משימה קשה מאוד כשלא עובדים. גם כשאין לחץ כלכלי, ולמרות אי-הנוחות והדיסקרטיות הנדרשות, תמיד עדיף לחפש עבודה כשעובדים. ובאשר למפוטרים, במרבית המקרים הפיטורים צפויים וניתן להתחיל לחפש בטרם החרב תנחת.

3. אל תידחפו

אל תידחפו קורות חיים למי שלא ביקש. אם מישהו מתכוון לסייע לכם הוא יבקש מכם מסמך. אם לא ביקש, רוב הסיכויים שלא מסתייע בידו לסייע או שהוא לא מתכוון להתאמץ (גם אם אמר שישמח לעזור). הקפידו על מסמכי קורות חיים שיווקיים, ייעודיים לסוגי התפקידים אליהם אתם מתכוונים להגיש מועמדות. קחו בחשבון שלרוב מדובר בשני סוגי תפקידים מקסימום.

4. מפו את הקשרים המשוערים

ודאו שהנטוורקינג שלכם מאוזן - רמות בכירות, שווקי מטרה וכולי - ותואם למטרות שלכם, מפו גם את הקשרים המשוערים של אנשי הרשת שלכם ודאגו להפעילם במשך כל התהליך החיפוש, בתבונה ובהתאם לצרכים.

5. הפעילו "שגרירים"

מפו במקביל את החברות עבורן הניסיון שלכם עשוי להיות הכי אטרקטיבי, וצרו רשימה מדורגת של כמה עשרות חברות. קחו בחשבון שעצם המיפוי עוזר מאוד להתמקד. נסו להגיע באמצעות הנטוורקינג לחברות הרלוונטיות, וכמעט תמיד עדיף להפעיל "שגריר" על פני פנייה ישירה.

6. היפגשו עם אנשי הקשר

אין להשוות אפקטיביות של מפגש פיזי לשיחה טלפון או אי-מייל, לכן עשו כל מאמץ להיפגש עם אנשי הקשר ותתכוננו לפגישה (מיתוג עצמי, מיפוי הקשרים שלהם, מאפייני הסיוע, הגדת מטרות וכולי).

7. אתרו חברת השמה מתאימה

אתרו את חברות ההשמה המתמחות בתחום עיסוקכם וצרו קשר עם שתיים-שלוש חברות. אם דחו אתכם בנימוס או התעלמו מכם, הרחיבו את המעגל בהדרגה. זכרו, הנטוורקינג שלכם צריך לכלול קומץ אנשי השמה החפץ ביקרכם.

8. הקשיבו לפידבקים

שתו בצמא כל פידבק המתקבל מחברות ההשמה, גם אם הוא לא מוצא חן בעיניכם, הן "חיות" את השוק טוב מכולם.

9. התכוננו לראיון

התכוננו היטב לכל ראיון עבודה, נתחו את המנופים המקצועיים והשיווקיים, הגדירו את המסרים מחד, ואת השאלות שתשאלו מאידך. הקפידו על תחקיר מקדים כבסיס להכנה רצינית, בשביל זה יש לכם נטוורקינג.

10. בחרו בקפידה

הקפידו על הטקטיקה הנכונה סביב הראיונות ובמעבר לשלבים הבאים, על בחירה מושכלת בין אלטרנטיבות, על ניהול משא ומתן מיטבי וכולי.

לעתים קשה לדבוק בעקרונות שלעיל, אם בשל אילוצים נקודתיים ואם בשל טעויות עבר יסודיות שטרם תוקנו, אבל רצוי לפחות להפנים את רוח הדברים כסוג של מצפן במהלכי קריירה עתידיים, במיוחד בתפקידים היותר בכירים בפירמידה. יחד-עם-זאת, אם אתם במצב שכבר אין לכם מה להפסיד, תעזבו סטייל, תשכחו ממיצוב, העיקר תמצאו עבודה.

-הכותבת היא יועצת לניהול קריירה. לתגובות: orna@rudi-cm.com

עוד כתבות

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

שאלות ותשובות: איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה