גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קרני זיו על כישלון 24/7: "מקנאה באובססיביות של אבי ניר"

קרני פלזנטל-זיו הגיעה לפני שנה לערוץ 10 כסמנכ"ל התוכן והפכה לאישה המשפיעה ביותר בטלוויזיה ■ "אני מקנאה באבי ניר על האובססיביות שלו", היא אומרת בראיון ראשון ובלעדי, וחושפת את הטראומה מביצועי הרייטינג של פרויקט הדגל, "הדור הבא"

- יום שישי בבוקר. את מקבלת את הרייטינג הקשה של "הדור הבא": 7%. מה עובר עלייך ברגעים האלה?

"שישי בבוקר נחווה לי שורף. ב'הדור הבא' ציפינו לרייטינג של 18%. מבחינתנו זו הייתה חוויה קשה. ידענו שקשת הולכת לחבוט בנו, ידענו שאנחנו הולכים להתמודד מול המפלצת הזאת. הם העמידו מולנו מוצר מצוין ('מאסטר שף') בלי לשדר פרסומות במשך שעתיים, ונכנסו לתוך החדשות בלי לשדר את תחזית מזג האוויר. ידענו שיהיו מספרים קשים, אבל הם היו יותר קשים ממה שחשבתי. כן, טולטלנו".

- זה היה רגע של שבירה? רצית לשים את המפתחות וללכת?

"זה היה יום קשה. לא בכיתי, אבל רציתי לבכות".

- למה לא בכית?

"הבנתי שאני לא יכולה להתפרק. אין לי את הפריבילגיה. גם אם זה היה הכי טבעי לבכות. אני מנהלת הרבה מאוד כסף ואנשים, וגם אם אני חווה טלטלה מאוד קשה (נחנקת), אני צריכה לאסוף את עצמי ולהניע קדימה. חברת ההפקה אבוט-רייף-המאירי, שעושה את 'הדור הבא', זו חברה שחתומה עד היום על הרבה הצלחות, ופתאום מול הרייטינג הזה אפילו היא מתערערת".

- הם שאלו את עצמם מה לא עובד?

"הם שאלו את עצמם עד כמה המשתתפים בתוכנית הם חומר ריאליטי - כלומר, כאלה שחושפים את עצמם עד הבשר מהרגע הראשון. אני מאמינה שיש שם פורמט טלוויזיוני נכון, גם אם הוא לא מספיק מדויק, לא מספיק מהיר. הייתי שותפה במשך 10 חודשים לבניית הפורמט הזה. בחרנו משתתפים שמתבשלים על אש קטנה, והבנו שאין זמן לאש קטנה. צריכים להאיץ תהליכים".

- הלב נשבר?

"היו שעות קשות, ואחרי זה אמרתי לעצמי: 'אני לא הולכת לעשות הצגה מול חברת ההפקה שהכול בסדר. זה בנפשם. יש מקומות שטעינו ויש מקומות שצדקנו. צריך סבלנות, אבל גם צריך לעשות תיקונים. לקחתי אחריות יחד איתם. אין 'אתם', זה 'אנחנו'. אבל בואו לא נשבור את הכלים. היו הרבה שיחות ארוכות וכל הזמן היינו ביחד. לא השארתי אותם לבד עם זה וגם לא גירשתי אותם כדי להשתלט על זה באופן טוטאלי. הם עומדים מאחורי כל פרט ונים ביצירה הזו. הלב שלהם בתוך הדבר הזה. ההחלטה הייתה להמשיך עם זה, גם אם זה לא במספרים שקיווינו".

- זה סדק את הדימוי העצמי שלך?

"כן. אמרתי לעצמי: 'רגע, אולי עם כל זה שאני חושבת שאני מבינה בטלוויזיה, אני לא מבינה'. ואחרי זה אמרתי לעצמי: 'יכול להיות שפה טעיתי, אבל כמה זה מתוך כל מה שעשיתי בקריירה?".

- לא ניבאת את מהלך החסימה של קשת?

"ידעתי שהם יוציאו את כל הכלים, שהם לא יתנו לנו את מרחב הנשימה שאנחנו צריכים. ידעתי שיום חמישי מולם יהיה קשה".

- זה היה גיא הריגה.

"ירדנו מתחת למספרים של עצמנו. באופן קר אני יודעת להסתכל על רמת התוכניות מול הרייטינג ואני יודעת כמה מתוך זה קשור לשיבוץ, לכמות פרסומות. ואני אומרת לך: 'הדור הבא' זו לא תוכנית ששווה 7% רייטינג ביום חמישי".

- הייתם נאיביים בהיערכות מולם. יש לכם עסק עם קילרים.

"תראי, אני לא בתחושה שאני פראיירית. אם היינו פראיירים לא היינו עושים 45% בפריים-טיים מצטבר. חצי מהציבור בא לצפות בנו. אנחנו נכנסנו לזירה עם מתגושש חזק שמפיל את כולם סביב, והקהל מריע לו. ידענו שניכנס ונחטוף ונצא שרוטים ויהיו גם נוקאאוטים. עכשיו אנחנו חוטפים. אם באמת רוצים להיות בתחרות צריכים לדעת שזה הולך לכאוב".

- את לא כועסת שהם מנסים לפרק לך הפקות מלמטה? לחטוף לך את עורכי התוכן, לפתות טלנטים?

"ברור שאני כועסת. עורכי תוכן טובים זה הדבר הכי מבוקש בשוק התקשורת. יש מלחמה. אנחנו יכולים להציע מקום לא פחות מעניין ולא פחות בודק את הגבולות, ולא כמו המתחרה שמנצח אבל חרד כל היום מהרגע שהוא ירד מ-30%, וזו חרדה איומה. גיא המאירי, שעומד מאחורי 'הדור הבא', לא ישן בלילה מהמקום של 'מחר אני עושה יותר טוב'. ואצלם, בקשת, לא ישנים בלילה מהמקום של 'מחר אני עושה רק 28%'. הפחד מלאבד רייטינג הוא לא פחות משתק מאשר הפחד לא להביא רייטינג דו ספרתי בבוקר".

- אם זה היה בקשת או ברשת זו הייתה קטילה אישית לדורות. את לא עוברת את הזובור שעברו אחרים במקומך בקטעים קשים.

"זה בגלל שאני בנאדם שכמעט אף פעם לא מנסח דברים בביטחון. כשאתה טיפה פחות מנסח דברים באופן חד-משמעי ובטוח שב-100% תצליח - במצב כזה אם אתה לא מצליח, אנשים לא קורעים אותך. אנשים מחפשים על מי להפיל את האשמה. כולם בחוץ בתהייה איזה ראש יתגלגל כדי שייפתרו כל הבעיות. אבל אנחנו ממשיכים עם התוכנית, ובודקים מה צריך לתקן. לא יהיו הדחות. יש עבודה לעשות".

"הרייטינג לא יחשיך אותי"

קרני פלזנטל, 43, נשואה לשחר זיו, שותף ומנהל במשרד רואי החשבון זיו-האפט, ואימא לניצן (14) ואמיר (10). היא למדה תסריטאות לתואר ראשון ותקשורת לתואר שני. את דרכה החלה כתסריטאית בערוץ הילדים, התקדמה לתפקיד עורכת ואז למנהלת הערוץ. בהמשך התמנתה כסמנכ"ל התוכן בנוגה תקשורת, והמשיכה כסמנכ"ל התוכן של הוט, שם הייתה חתומה על הצלחות כמו "עספור", "האלופה" ו"מחוברות". לפני כשנה עברה לשמש כסמנכ"ל התוכן של ערוץ 10. כיום היא מנהלת התוכן היחידה בארץ שאחראית על 7 ימי שידור בשבוע. "בערוץ 10 הקושי הוא שאתה חשוף לעיני כל. כל בוקר אתה מקבל ציון".

בדיוק אז מגיע הטלפון מיואב גרוס, והיא מתפרצת בצחוק עז. "איזה יום מעולה", היא מתמוגגת, "'לעוף על המיליון' קיבל רייטינג של 16%". היא, כמובן, מורגלת גם בבקרים אחרים. "יום שבו מקבלים ציון נמוך מתחיל יותר מבאס".

- מה את עושה כדי לא להגיע להתמוטטות עצבים?

"כבר שנה אני עושה עבודה פנימית על עצמי כדי שהדבר הזה לא יערער אותי. כשהגעתי לערוץ 10 אמרו לי: 'לא תחזיקי מעמד, את תשתגעי עם הצפצוף הזה של הרייטינג כל בוקר'".

- אז איך את שורדת את המתח הזה?

"אני נעזרת. פעם בשבוע אני יושבת עם פסיכולוג שעוזר לי להוריד רעשים ולהתמקד. אני מתייעצת המון עם אנשים שעובדים איתי ומאוד פתוחה לשמוע מכל צדדיי. יש הרבה רגעים מבלבלים, כי כולם נותנים לך הרבה עצות".

- ומה את מחליטה?

"קיבלתי החלטה שלא משנה איזה רייטינג אני מקבלת - אני נכנסת לעבודה אותו דבר, טון הבוקר שלי לא משתנה, בין אם קיבלתי 6% או 15%. אני יודעת שאסור לי לתת לדבר הזה להחשיך אותי לכל היום. למרות שיש את הניעור הזה - ואני יודעת שאני צריכה לחזור ולנתח מה הוביל לרייטינג הנמוך. מי עזב באמצע, מי לא חזר אחרי הפרסומות".

- ואם את מגלה שהתפלק לך, נניח, הפלח של הצעירים?

"ב'נבחרת ישראל', למשל, גילינו שלא הגיע הקהל של הילדים. חשבנו איך להביא את החבר'ה הצעירים. לכן הבאנו בהתחלת התוכנית פאנל של 'חי בלה לה לנד'. אני יושבת עם העורכים והמפיק ומתייעצת. אני מעבירה להם הרבה אינפורמציה מחקרית, ואנחנו מתרגמים את זה לתכנים".

- את צריכה להביא מספרים, אבל בסוף זה ביזנס של רגש.

"אני חושבת שכן. זה מה שאנשים מחפשים בטלוויזיה. להתרגש. הם רוצים לצחוק, הם רוצים לבכות. צפיתי בפיילוט של תוכנית חדשה שאנחנו מעלים על זוגות לפני גירושים, ועברתי את כל מנעדי הרגש האפשריים. אנשים שמים שם את הקרביים שלהם ואומרים: 'הנה, אנחנו מוכנים לדבר'".

- זה חוצה קטגוריות בתרבות העכשווית, הבשלות הזו להיפתח רגשית.

"הכול נהיה נגיש, הכול נהיה פתוח. יש תחושה כאילו אין סודות יותר. כאילו אנשים מקלפים הכול. מה קרה לתוכניות הראיונות של דן שילון, של יאיר לפיד וגם לתוכנית של אברי גלעד שלא הצליחה? כי מה הם כבר יכולים לספר לנו? מה כבר לא שמענו? הכול בחוץ. ב'מחוברות' היה משהו מאוד מטלטל ואמיץ, כשפתאום אפשר היה לדבר על הרבה דברים שלא מדברים עליהם. כשדנה ספקטור סיפרה על ההורות שלה ולמחרת היו דיונים בכל רשת חברתית ואלפי טוקבקים, פתאום אפשר היה לדבר על זה באופן כואב ואמיתי, על האימא שמסתגרת בחדר כדי לעבוד והילדה שעומדת בחוץ מייללת".

- את חתומה על "מחוברות". לא בטוח שזה יכול היה לעבוד בברודקסט.

"השיאים הרגשיים שנחשפנו אליהם - קשה מאוד להתחרות בדבר הזה. כשרן שריג מתאהב, בוגד ומתגרש בשידור חי. הפורמט הזה לא יכול לעבוד לפני עשר וחצי בלילה, והוא חייב לעבוד כרצועה יומית. שעה כזו מאוד קשה לערוץ 10 להרים על בסיס יומי, כי יש לנו רצועה קבועה מאוד מוצלחת של גיא פינס, גיא זוהר, לילה כלכלי והצינור".

- איך את מסבירה את העובדה שבקשת לא הצליחו לתת תשובה מול 4 הפורמטים האלה שלכם?

"אין להם את היתרון הכי גדול שלנו, שזה שידור 7 ימים בשבוע. אי-אפשר להתעלם מזה שהתוכניות האלה נבנו במשך שנים. זה עניין של זמן וסבלנות. בכל התוכניות האלה הטלנטים הם המנוע. גיא פינס הוא המנוע של התוכנית שלו, גם גיא זוהר ושרון גל וגיא לרר. הם קמים בבוקר ובאים לעבוד בדבר הזה. הם נלחמים על אייטמים ועל הקידום בערוץ. זה הבייבי שלהם".

- אבי ניר ניסה לשים יד על גיא זוהר ולא הצליח. איך זה?

"הוא ניסה, אבל בערוץ 10 יש משהו שאין בקשת. הוא נותן לאנשים חופש פעולה יותר מאשר שני הגופים שמתחרים בנו. חוץ מגיא פינס, כל הרשימה הזו הם אנשי אקטואליה וחדשות. הם יודעים שאף אחד לא יכפה עליהם לקדם תוכניות פריים-טיים. הם עובדים בעצמאות טוטאלית. מעולם לא נקראתי להתערב להם בתכנים".

- בהבחנה ממי?

"אתה פותח ערוץ 2 ואתה יכול לראות את כל התוכניות מקדמות את 'מאסטר שף', כולל מהדורת החדשות המרכזית. אצלנו אי-אפשר לבוא למהדורת החדשות ולהגיד להם: 'אולי תעשו אייטם על איתן אורבך'. לפעמים זה מאוד מתסכל. יחד עם זאת, אני מעריכה את זה".

- את מצליחה להכיל את זה.

"מה יעזור לי אם אבכה שקשה לי. בא לי לפעמים קצת לבכות. אוקיי. אני אבכה, אני אפרוק ואז אני צריכה לאסוף את עצמי כי יש עבודה לעשות. יש רגעים קשים. אני מודה בזה ולוקחת בחשבון שבחלק מהמשימות המורכבות אצליח, ובחלק אכשל.

"להעביר צופים מערוץ 2 לערוץ 10 זה תהליך לטווח ארוך. זה קשה כקריעת ים סוף. הם נותנים טלוויזיה מצוינת. מנגד, ערוץ 10 הצליח לייצב לראשונה לוח שידורים מלא. לאורך תקופות היו שידורים חוזרים, סרטים, דוקו ותחקירים, לא היה מגוון, היה כעס של הצופים. בראש אני יודעת שצריך סבלנות ומקצועיות. בסוף ננצח".

- זה בראש. אבל בלב?

"בלב זה מכווץ. יש את הרגעים של ההתכווצות. כשאתה עושה משהו טוב, ובכל זאת לא מצליח".

- איפה הרגשת באופן החד ביותר את הפער בין איכות המוצר לבין הרייטינג?

"העונה האחרונה של 'הישרדות' הייתה הכי טובה. מבחינה עסקית היא הייתה אחלה עונה, אבל ציפינו שהיא תעשה 18% ולא 15.2% בממוצע. זו הייתה תוכנית מצוינת ואנחנו שאלנו את עצמנו, אז למה לא הביאה רייטינג?".

- והתשובה?

"אם 'הישרדות' הייתה עולה לצד 3-4 מוצרים בעוצמה הזו, זה היה מצליח. אחת הבעיות היא שערוץ 10 מזוהה באופן כמעט מוחלט עם 'הישרדות'. ככה לא בונים ערוץ. בשנתיים וחצי האחרונות שודרו 5 עונות של 'הישרדות' כי זה המוצר הכי חזק. נוצרה שחיקה במוצר. צריך להתגעגע לדברים בטלוויזיה. ישראלים מגיעים לשובע נורא מהר".

התפקיד הזה קשה במיוחד בגלל הצומת שבו את נמצאת, בממשק הזה שבין העולם התאגידי, הרציונלי והכלכלי ובין העולם הרגשי של היוצרים והתוכן.

"בעולם הזה אני נבנית ב-18 השנים האחרונות. אני באה מהשוחות, זה מגדל אותך. אני קמה בבוקר ואני מאושרת שזו העבודה שלי. לא הייתי מחליפה אותה בשום עבודה אחרת. זה מה שמחזיק אותי. אין הרבה אנשים שזכו כמוני".

- צריך קילינג אינסטינקט בעבודה הזו.

"זה לא אני. זה גם לא ערוץ 10".

- כל היום יורים עלייך.

"נכון. מה שאנחנו חווים היום זה לא תחרות. המתחרים שלנו די היו שמחים אם הדבר המרעיש הזה שנקרא ערוץ 10 היה מתחסל. עד כדי כך שמשתמשים בחדשות כדי לקדם תוכנית מולנו. היום אני חווה תחושה שאנחנו מתחרים במכונת ענק שיש לה כלים כאילו היא לבד בשוק. יש לה תקציב בלתי מוגבל לקנות טלנטים רק כדי שלא יהיו אצלי".

- עוז זהבי?

"לדוגמה. רצינו אותו לתוכנית בידור. למחרת הוא קיבל הצעה מקשת לחוזה, והוא סגר איתם. אני לא יכולה להיות במקום הזה - לעשות חוזה עם טלנט ולהושיב אותו על הספסל רק כדי למנוע אותו מהמתחרה".

- ירון ברובינסקי אמר לקשת "לא". הוא סירב לחוזה של מיליון שקל להגשת תוכנית שתתחרה בגיא פינס.

"כי הוא הבין שאצלנו הוא יקבל זמן מסך אמיתי לכישרון שלו. לא יודעת איפה יכולים לתת לעוז שיבוץ בתוכניות שלהם".

*** הראיון המלא - במגזין ליידי של "גלובס".

עוד כתבות

מה הייתה הסדרה הראשונה שהפיקה נטפליקס? / צילום: Shutterstock

מה הייתה הסדרה הראשונה שהפיקה נטפליקס?

כמה ערי בירה יש לרפובליקת דרום אפריקה, מה מקור השם שפעת ובאיזו סדרת אנימציה חיית המחמד נקראת Santa's Little Helper? ● הטריוויה השבועית

סטיב ויטקוף, השליח המיוחד של ארה''ב למזרח התיכון. דוחא (מאי) / צילום: ap, Alex Brandon

פסגת מיאמי: וויטקוף והמתווכות ידונו על ההסכם בעזה

ארה"ב והמתווכות סבורות: ישראל וחמאס גוררות רגליים ● עדויות שורדי השבי בשב"כ חושפות: כך פועל חמאס מבפנים ● בממשלה דנים באפשרות להקמת טריבונל צבאי ייעודי להעמדת מחבלי הנוח'בה לדין ● המאבק פנימי שמאיים על עתיד חיזבאללה ● בנט: "פרצו לי לטלגרם, צ'אטים ומספרים אמיתיים הופצו" ● חשש במערכת הביטחון: יש בידי הפורצים שמות ומספרים של בכירים ביטחוניים ● עדכונים שוטפים

Playground של Nex . אלגנטי / צילום: יח''צ

על הצעצוע הכי חם של השנה חתום סטארט־אפ טכנולוגי שלא שמעתם עליו

חברה אלמונית שהתחילה בכלל מאפליקציות וכמעט אזל לה הכסף - הצליחה לבנות משחק שהפך ללהיט ● הרעיון: קונסולת משחקים שגם הורים רוצים לילדים שלהם, וקהל היעד שלה הוא ממש לא הגיימר הסטריאוטיפי

על דמי חנוכה: הזדמנות לתת יופי של שיעור לחיים

דמי החנוכה הם הרבה יותר משטר מקופל שמחליק לכף יד קטנה ● מדובר במסורת יהודית בת מאות שנים, שנולדה מתוך חינוך לנדיבות ועזרה לזולת ואף סמלה אמצעי שיקום לנפש הלאומית ● כיום למטבעות החנוכה יש ערך מוסף מפתיע: הזדמנות ראשונה ללמד ילדים על כסף, אחריות וחיסכון 

משקיע מודאג בבורסת ניו־יורק, האם הבועה בדרך? / צילום: Shutterstock

ההשוואות המטרידות בין טירוף הבינה המלאכותית לבין בועת הדוט־קום

אנליסטים שוריים מתכחשים לאפשרות שמתפתחת כיום בועת AI בדומה לבועת הדוט־קום בשנות ה־90 ● הדמיון אכן קיים, ובדיוק כמו אז - משקיעים מקווים כי הטכנולוגיה החדשה תספק צמיחה ורווחים גבוהים מהרגיל ● ובכל זאת, יש גם כמה הבדלים מהותיים

הדמיה של הקמפוס / הדמיה: באדיבות אנבידיה

העיירה המנומנמת שתהפוך לאנבידיה-סיטי: עשרת אלפים עובדים בדרך לעיר הווילות של הצפון

ג'נסן הואנג, האיש שעומד מאחורי מהפכת ה־AI, הודיע רשמית כי קריית טבעון תהפוך לבית החדש של 10,000 עובדי אנבידיה ● הקמפוס החדש שיוקם בשטחה של המועצה המנומנמת, עשוי לשנות את הרכב היישוב הקטן בעל 20 אלף איש ● "יהיו כאלה שיעזבו", חוששים התושבים, "אבל מן הצד השני בעלי דירות ירוויחו מעלייה חדה במחירי הנדל"ן"

וול סטריט, תמשיך להיות ירוקה? / צילום: ap, Mary Altaffer

נעילה ירוקה בוול סטריט: נאסד"'ק עלה ב-1.4%

נתוני האינפלציה בארה"ב לחודש נובמבר הפתיעו לטובה ועמדו על 2.7%, מה שהוביל לעליות בוול סטריט ● נעילה חיובית באירופה, הדאקס קפץ בכ-1.1% ● מחר צפוי להיות יום תנודתי במיוחד ● חברת הספנות הישראלית צים עומדת למכירה, אך MSC מכחישה שהיא הרוכשת ● הבנק המרכזי של האיחוד האירופי הותיר את הריבית ללא שינוי, בבריטניה הריבית ירדה ל-3.75%

אנדרו סטנטון ודמותו של וול-E. ''נתיב אחר לגמרי בכביש המהיר'' / צילום: Reuters, Martin Klimek

יוצר "וול-E" של פיקסאר ראה שחורות בנוגע לעבודה בעתיד, וצדק

לבמאי והתסריטאי-המשותף אנדרו סטנטון היה חזון של עולם דיסטופי, שנראה כעת נבואי באופן מטריד ● בראיון כעת הוא אומר שבעיניו הבינה המלאכותית לא תמחק את היוצרים: "המגע האנושי צריך תמיד להיות מעורב איכשהו"

מייקל ברי. הפך לנביא זעם

זה ייגמר רע: "ביג שורט" מצביע על הנתון המדאיג בוול סטריט

משקי הבית בארה"ב נוהרים לשוק המניות, ומייקל ברי מזהיר שבפעמים האחרונות שכך היה, זה נגמר רע מאוד ● הוא גם טוען כי שוק ה-AI הוא בועה, והימר על ירידות במניות אנבידיה ופלנטיר ● לעומת זאת, הוא מאמין גדול בענקית טכנולוגיה אחרת

פינוי פצועים משדה הקרב / צילום: דובר צה''ל

הכשרה ממומנת ועבודה מובטחת: כך המדינה משלבת פצועי צה"ל בענף הסייבר הלוהט

מיזם ייחודי של משרד הביטחון מכשיר בשנה האחרונה פצועי צה"ל בתחום הסייבר, במטרה להעניק להם נתיב תעסוקתי חדש ● גם המדינה מרוויחה מכך - כוח אדם איכותי בתחום שזקוק לו ● מאור, משתתף בתוכנית: "הרגשנו שקופים, וראו אותנו"

עבודה מהבית / צילום: Shutterstock, Creative Lab

מה אנחנו מפסידים בעבודה מרחוק - ואיך אפשר למזער את הנזק

משרדים היו תמיד המקום שבו נבנות מערכות יחסים ומתרחשת למידה ● המפתח הוא להבין כיצד לשמור על הדברים האלה עם עבודה היברידית - שחלקה מתבצעת מהבית, וחלקה מהמשרד ● כך עושים את זה נכון

ראשת ממשלת יפן סנאה טקאיצ'י בפרלמנט. האישה הראשונה בתפקיד / צילום: ap, Eugene Hoshiko

התיירות הישראלית ליפן קפצה ב־88% מהשנה שעברה. זו הסיבה האמיתית

הציבור המזדקן, התוצר המתכווץ והיחלשות המטבע הכניסו את הכלכלה הרביעית בגודלה לסחרור, וחבילת תמריצים ממשלתית כבר יצאה לדרך ● אבל כשהשמיים מתקדרים מעל ארץ השמש העולה, נדמה שדווקא לישראלים נוצרות הזדמנויות יוצאות דופן - מההייטק והביטחון ועד החופשה שהוזלה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה ואורקל זינקו, נייקי נפלה ב-11%

אורקל הצטרפה לקבוצת משקיעים שאמורה להוביל את פעילות TikTok בארה״ב ● הדוח של נייקי: שיפור בארה"ב, ירידה חדה במכירות בסין ● בוול סטריט נערכים ליום פקיעת האופציות הגדול בהיסטוריה ● הבנק המרכזי של יפן החליט להעלות את הריבית במדינה ל-0.75%, הרמה הגבוהה ביותר מאז 1995 ● הבורסות באירופה ננעלו במגמה חיובית

שלושה שיעורים שכל מנהל צריך ללמוד מההיסטוריה של דיסני / צילום: Shutterstock

בין שלגייה לפנתר השחור: שלושה שיעורים שכל מנהל צריך ללמוד מההיסטוריה של דיסני

אומץ אינו רק תכונה אישית אלא תוצר של אקלים ארגוני, ואלה שמטפחים אותו קוטפים את הפירות ● דיסני מציעה שיעור מרתק לכל מנהיג במסעה ההיסטורי מתקופת התעוזה היצירתית של וולט דיסני, שלא קיבלה ביטוי בצד הערכי, ועד לחזון השיטתי של בוב אייגר

רופי תורפ. כל קו עלילה מטופל באופן אמין / צילום: ליינה אמברון

"מרגו צריכה כסף": כמה חופש באמת נשאר לאישה כשהגוף הופך למטבע

הרומן "מרגו צריכה כסף" מאת רופי תורפ שואל בחדות ובהומור מה מותר ומה אסור לאישה לעשות עם הגוף שלה ● במרכז העלילה אם חד־הורית צעירה שמוצאת חבל הצלה כלכלי במכירת תמונות עירום ב"אונליפאנס" ● ה"רעים" אינם גברים בודדים אלא הממסד הרפובליקאי האמריקאי - ואם נרצה, גם אמריקה של טראמפ

אביגדור קפלן / צילום: יונתן בלום

"אנחנו עם של בכיינים. רבים ממי שעוזבים היום, יחזרו": אביגדור קפלן מציג את הפתרונות לבעיות הכי בוערות בישראל

האיש שניהל את גופי הבריאות והביטוח מהגדולים במשק, החליט לחזור להיות סטודנט כדי להתמודד עם פצצה מתקתקת של החברה הישראלית: משבר הביטוח הסיעודי ● בראיון מיוחד הוא מנתח את הזינוק בעלויות המערכת ומציע רפורמה שתאחד את כלל תקציבי הטיפול תחת קורת גג אחת ● וגם: איך להישאר חיוני בגיל השלישי וכמה חשובה המלחמה בבדידות

עגבניות / צילום: עינת לברון

בדיקה שגרתית בנמל אשדוד גילתה: הפיקוח על העגבניות מאזרבייג'ן מזויף

משלוחי עגבניות שהוצגו כמגיעים מאזרבייג'ן לוו בתעודות מזויפות, ולעיתים אף הפנו לאתר אינטרנט מתחזה ● משרד החקלאות והיחידה המרכזית לאכיפה וחקירות בודקים ניסיון שיטתי לעקוף את מנגנוני הפיקוח על יבוא תוצרת חקלאית

בעלי השליטה והמנכ''לים המשותפים, האחים צחי ועידו חג'ג', עם רותם סלע / צילום: Israel Hadari

שלוש דירות, 100 מיליון שקל: האחים חג'ג' חושפים את העסקאות בשדה דב

באירוע חגיגי האחים חג’ג’ חשפו את הדגם של פרויקט FIRST העתידי בשדה דב, הכולל מגדל בן 45 קומות ושלושה בנייני בוטיק בני 9 קומות ● מוזיאון ישראל קיבל תרומה נדירה מהאספן האמריקאי מרטין מרגוליס ● ובסאפיינס מתחיל סבב מינויים חדש לאחר המעבר לבעלות חדשה וההפיכה לחברה פרטית ● אירועים ומינויים

בכמה נמכר בית פרטי שזקוק לשיפוץ יסודי ביישוב הר אדר / צילום: נועם יונה

המחיר ההתחלתי נשק ל-6 מיליון שקל: בכמה נמכר בית בן 40 בהר אדר?

מחיר השיווק של הנכס, בעל 7.5 חדרים, עמד על 5.8 מיליון שקל ● לבסוף, הוא נמכר תמורת 4.9 מיליון שקל ● "זאת הייתה עסקה לא פשוטה, המוכרים התחילו גבוה אבל הבינו את המצב בשוק" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון

כלי טיס חשמלי של AIR / צילום: באדיבות חברת AIR

הסוף לשיירות? הסטארט-אפ הישראלי שמטיס 250 ק"ג אספקה ללוחמים

אירונאוטיקס חתמה על הסכם שיתוף‏־פעולה עם התאגיד הביטחוני ההונגרי ● הסטארט־אפ הישראלי שמוביל בפיתוח כלי טיס חשמליים מתקדמים ● החברה שמאפשרת להטמיע בטנקים מערכות שיגור של כטב"מים מתאבדים ● ופיקוד החלל האמריקאי מחזק את מערך ההגנה בנמל התעופה ● השבוע בתעשיות הביטחוניות