גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האקורדיון של אינטק פארמה מחכה לתזמורת

אינטק פארמה, שפיתחה את "גלולת האקורדיון" לשיפור ספיגה של תרופות במערכת הדם, צפויה להציג עד סוף השנה את תוצאות הניסוי בשלב II בשתי תרופות ■ תוצאות חיוביות יסייעו לחברה להגשים את חלומה

אין זה סוד שבין החברות האתיות לחברות הגנריות יש מלחמת חורמה. האתיות משיקות תרופה חדשה, ולאחר 10 שנים נפתח עבורה השוק הגנרי, והחברות הגנריות נוגסות ברווחי העתק שיש לחברות האתיות בגין אותה תרופה. לאחרונות אין הרבה מה לעשות בנידון (מלבד להילחם מול הגנריות במסדרונות בתי המשפט), ואחת הדרכים שכן נגישות עבורן לטיפול בבעיה לעיל היא להשביח את אותן תרופות אתיות קיימות, וכך למזער את הפגיעה מצד החברות הגנריות, או לחילופין להשביח תרופה גנרית קיימת וכך לנגוס ברווחי החברות הגנריות.

מה החברה עושה

אינטק פארמה (Intec Pharma), שכבר חיה ובועטת 11 שנה, פיתחה טכנולוגיה מוגנת פטנט להשבחת תרופות, וזו אינה מיועדת רק לתרופות אתיות שעומדות בפני תפוגת הפטנט עליהן. השבחת תרופות מיועדת גם לתרופות גנריות קיימות (וכך הופכת אותן לתרופות אתיות חדשות, ומסייעת לחברה המשווקת אותן ליטול חלק מהותי משוק גנרי קיים), וגם לתרופות אתיות חדשות שפיתוחן כרוך בקשיים.

מי מאיתנו לא יודע שרוב התרופות שמשווקות כיום ניתנות דרך הפה, ולכן נספגות לדם דרך צינור העיכול. עם זאת, חלק מאותן תרופות יכול להיספג רק או בעיקר דרך חלק מצומצם של המעי העליון (הקרוב לקיבה), שקרוי "חלון ספיגה צר". כך, תרופות אלו נספגות פחות בדם, ולכן הן ניתנות מספר פעמים ביום.

מצב זה מקטין את היעילות של התרופה, מקשה על החולה (קל יותר ליטול כדור אחד ביום מאשר עשרה), מגביר את תופעות הלוואי של התרופה, ומצריך פיתרון שיגדיל את הספיגה של התרופה בדם.

מספר אותן תרופות בעייתיות אינו רב אך הוא מספיק כדי להצדיק את קיומה של אינטק פארמה. די בכך שהחברה תצליח להפוך את הטכנולוגיה שפיתחה למסחרית בתרופה אחת ויחידה (יחד עם ענק תרופות בינלאומי) כדי שייפתח בפניה שוק של מאות מיליוני דולרים.

לאינטק פארמה יש פיתרון ייחודי אך הוא אינו הפיתרון היחיד הקיים. החברה פיתחה מערכת נשא לתרופות העשויה ממרכיבים כימיים שמאושרים לשימוש בבני אדם, והמקופלת כמו אקורדיון לתוך קפסולה סטנדרטית שהופכת לתרופה עצמה אותה נוטל החולה ("גלולת האקורדיון").

לאחר שהקפסולה מגיעה לקיבה, האקורדיון - כשמו כן הוא - נפרש, שוהה בקיבה למשך זמן ארוך יותר מהזמן שבמהלכו שוהות אותן תרופות בעייתיות, ומשחרר את החומר הפעיל של התרופה באופן רציף ומבוקר בקיבה וממנה אל איזור הספיגה העליון של המעי. כך, צריך החולה ליטול את גלולת האקורדיון רק עד פעמיים ביום ולא יותר.

במהלך התאמת האקורדיון לתרופה כזו או אחרת לא נעשה שינוי בהרכבה הכימי, ומכיוון שזה כבר קיבל אישור FDA - לאינטק פארמה קל יותר לקבל אישור דומה לגלולת האקורדיון, וכך עבודתה מול הרגולטור האמריקני הופכת לפחות מורכבת, אורכת פחות זמן וכך פחות מאיימת על עתידה.

האקורדיון הוא שם אב לטכנולוגיה שפיתחה החברה אך הוא אינו מוגבל לתרופה אחת ויחידה, וכאן טמון יתרון תחרותי מהותי של החברה. אינטק פארמה מסוגלת להתאים את האקורדיון כמעט לכל תרופה (החסם העיקרי הוא משקלו, 1,000 מ"ג, שמונע ממנו לשאת תרופות שהחומר הפעיל שלהן ניתן במינון מאוד גבוה), ולכן כישלון בניסוי שלו על תרופה א' אינו מעיד על תוצאה דומה בניסויו על תרופה ב'. "כל אקורדיון הוא ישות עצמאית בפני עצמה", אומר גיורא קרני, מנכ"ל החברה.

אינטק פארמה מנהלת כרגע שלושה ניסויים קליניים על שלוש תרופות שונות - שניים מהם בשלב Phase II ואחד בשלב Phase I (ראו טבלה). האקורדיון הראשון משולב על תרופת הלבודופה (Levodopa) שמטפלת במחלת הפרקינסון; האקורדיון השני משולב על תרופת הזלפלון (Zaleplon) שמטפלת בהפרעות שינה, ואילו האקורדיון השלישי משולב על תרופת הבקלופן (Baclofen) שמטפלת בעוויתות שרירים.

שלוש תרופות אלו הן גנריות, ולכן אינטק פארמה לא צריכה לשתף פעולה עם החברות הגנריות שפיתחו אותן במקור, והן מוגדרות אצלה כ"תרופות בפיתוח עצמי".

"קו האשראי מקרן יורקוויל הוא רק פוליסת ביטוח"

גיורא קרני, מנכ"ל אינטק פארמה מזה 5 שנים, מודע לתדמית הקלוקלת שיצאה לקרן יורקוויל, ולעובדה שהסכם השקעה עימה הפך באחרונה לאיום על מניית החברה שחוברת אליה (לפחות בעיני פעילי שוק ההון המקומי). יורקוויל, שכבר השקיעה בלא מעט חברות ישראליות (דוגמת טאואר), עובדת לפי שיטת Standby Equity Distribution Agreement - הקרן מתחייבת לרכוש מהחברה מניות בדיסקאונט על המחיר בשוק ההון ומיד לאחר קבלתן, מוכרת אותן, וכך יוצרת לחץ על מחיר המניה. כמו כן, החברה משלמת לקרן עמלת התחייבות בגין פתיחת קו אשראי.

לפי ההסכם בין הקרן לאינטק פארמה, תשקיע יורקוויל עד 12 מיליון דולר בחברה במהלך תקופה של 3 שנים, והמניות שיינתנו לה - אם אכן תזדקק החברה להשקעה לעיל - יוקצו לפי המחיר הנמוך מבין הממוצע המשוקלל היומי של מניית אינטק פארמה בכל אחד מעשרת ימי המסחר הרצופים שלאחר מסירת דרישת ההשקעה, וזאת בניכוי 3%. עמלת ההתחייבות במקרה הנידון עומדת על 270 אלף דולר - סכום שאינו הולך ברגל עבור חברת מו"פ שאמצעיה דלים כמו אינטק פארמה.

"בתנאים הנוכחיים, אני לא יכול לבסס את עתיד החברה על ההתנהגות של שוקי ההון. אינטק פארמה תזדקק להון נוסף בעתיד, ולא בטוח ששוקי ההון יוכלו לסייע לי כשאותו רגע יגיע", מסביר קרני את בחירתו בקרן יורקוויל. "זוהי פוליסת ביטוח לכל דבר ועניין", הוא אומר על קו האשראי שקיבל מהקרן, ומבהיר כי החברה תשתמש בו - אם ורק אם - לא תצליח לאתר מקורות מימון אחרים.

כך או אחרת, קרני יידרש להחליט האם להיעזר בקרן יורקוויל רק במהלך 2012. לאינטק פארמה יש כרגע בחשבון העו"ש 29.1 מיליון שקל, ואלו יסייעו לחברה להחזיק את הראש מעל המים במהלך השנה הקרובה. "לא בטוח שנשתמש בקו האשראי של הקרן אך אני לא יכול להשאיר את החברה ללא אופציית מימון בטוחה", אומר קרני. ובכן, ציבור המשקיעים צריך לקוות שהסכם ההשקעה בין השתיים ייוותר על הנייר, ולא - המניה עלולה לעשות את דרכה דרומה.

"קהל היעד שלי: חברת תרופות אתית גדולה"

אינטק פארמה תקום או תיפול על יכולתה לחבור לענק בינלאומי שיאמץ את הטכנולוגיה שפיתחה. כוונת החברה - בתנאי שתוצאות הניסויים בשלב Phase II יהיו חיוביות - היא לחתום על הסכם מסחור או הסכם מסוג אחר עם חברת פארמה גדולה שיסייע לאינטק פארמה להשלים את הפיתוח, הייצור ובסופו של דבר - השיווק של המוצר הסופי.

אינטק פארמה פועלת בתוך שוק חי וקיים, ולאו דווקא כזה שייווצר רק כשהחברה תגשים את יעדיה. 40% מהמוצרים שהשיקו 50 יצרניות התרופות הגדולות בעולם בין השנים 2002-2005 היוו השבחות של תרופות קיימות, וזה אומר שיש שוק, וכל שנותר לחברות האתיות/הגנריות לעשות הוא לבחור באיזו טכנולוגיה להשתמש כדי להשביח תרופות.

ויש הרבה טכנולוגיות/תחליפים לטכנולוגיית האקורדיון. הרבה מאוד, אך בחברה מעודדים מכך שלרוב התחליפים יש תופעות לוואי משל עצמם, וכך גדל היתרון התחרותי של טכנולוגיית האקורדיון.

שניים מתוך שלושת הניסויים הקליניים של החברה מצויים כרגע בשלב Phase II - השלב שלאחריו נעשות רוב העסקאות מהסוג לעיל, ולכן האופטימיות של קרני די רבה. תוצאות שני הניסויים צפויות להתקבל במהלך הרבעון השלישי והרביעי של השנה, ולכן מבהיר קרני כי "הסיכוי נמוך שנחתום על הסכם מסחור או הסכם דומה במהלך השנה הנוכחית. זו תהיה הסוגיה של 2012". ואם וכאשר יגיע רגע האמת, קרני מדגיש כי קהל היעד שלו הוא "חברת תרופות אתית גדולה". עם זאת, בצד הסיכוי שקרני יתיישב לשולחן המו"מ מול חברה כזו או אחרת, קיים הסיכון - קטן ככל שיהיה - שהחברה לא תגיע לשלבי Phase III בזרוע שלובה עם ענק תרופות, ושהניסויים ייכשלו באותו שלב שלישי ומכריע.

לשם כך, יש לחברה תוכניות מגרה שכוללות התאמת האקורדיון לתרופות אחרות (מלבד השלוש המנוסות כיום), ופרויקטי פיתוח מול חברות אתיות שיצאו לדרך ביוזמה של אותן חברות שרוצות לשפר את התרופות שלהן, ולהקטין פגיעה בהן מצד החברות הגנריות. אינטק פארמה לא מרחיבה את הפירוט על אותן תוכניות מגירה, וקרני רק מבטיח, במילותיו שלו, "לא אלמן ישראל אני".

הפלוסים - הצלחה של ניסוי, וטכנולוגיה ייחודית

1. הסיכוי להצליח גבוה מהסיכוי להיכשל

לפחות נכון לרגע זה - ולפי מבחן ההיסטוריה של אינטק פארמה - יש סיכוי די גבוה שהחברה תסיים בהצלחה את הניסויים הקליניים בשלב Phase II, וכך תיסלל דרכה לזרועות של ענק תרופות כזה או אחר. אין ביטחון שזה יקרה - חברות מו"פ אינן ולא תהיינה דפנסיביות - אך במקרה של אינטק פארמה, הסיכוי שאחד מהניסויים ייכשל נמוך מהסיכוי שאחד מהם יצליח. נתון זה לבדו מהווה כרית ביטחון למי שהשקיע ומשקיע במניה בימים אלו.

2. פיתרון שונה משל אחרים

יש לא מעט שיטות להשביח תרופות אך השיטה של אינטק פארמה מבדלת אותה באופן מהותי משיטות אחרות. בידול זה מהווה יתרון תחרותי לא קטן, והופך את החברה לאטרקטיבית יותר. טכנולוגיית האקורדיון עומדת בפני עצמה, וכישלונה על תרופה א' אינו מעיד שתיכשל על תרופה ב', ג' וכך הלאה. כך יצרה לעצמה החברה קו של מוצרים שכל אחד מהם עומד בפני עצמו, ולא הפכה לחברה של מוצר אחד עליו תקום ותחיה.

3. שיתופי פעולה בעלי פוטנציאל רב

אינטק פארמה חשפה כי חברות אתיות פנו אליה מתוך רצון לבדוק שילוב של האקורדיון בתוך תרופות אתיות שהן מפתחות. שיתופי פעולה אלו, מבחינה כלכלית, עדיין אינם מהותיים עבור החברה אך העובדה כי אינטק פארמה עלתה על הרדאר של חברות אתיות מהווה סממן חיובי וסוג של חותמת הכשר לטכנולוגיית האקורדיון.

המינוסים - כישלון של ניסוי, ומימוש קו אשראי מיורקוויל

1. הניסוי ייכשל, המניה תיפול

הסיכוי שאינטק פארמה תסיים בהצלחה את השלב השני (Phase II) בלפחות אחד משני הניסויים הקליניים שהחברה מבצעת, נראה די טוב, אך בצד הסיכוי תמיד קיים הסיכון - קטן ככל שיהיה - שלפחות אחד משני הניסויים לא יניב את התוצאות הרצויות. רק באחרונה גילינו כיצד ניסוי שנכשל בשלב החשוב ביותר - Phase III - מוטט את מניית טבע (שעדיין נחשבת למניה דפנסיבית) כאילו הייתה מניה של חברת מו"פ צעירה. אינטק פארמה רחוקה מלהיות טבע, ולכן כל בשורה שלילית שתצא ממסדרונותיה עלולה למוטט את המניה.

2. האשראי ינוצל, המניה תילחץ

ואם לא די בהיותה חברת מו"פ שהסיכון הטבעי הטמון בהשקעה בה גבוה מהסיכון של כמעט כל חברה אחרת - אינטק פארמה הגדילה באחרונה את הסיכוי שבעתיד הלחץ על המניה יגבר. אינטק פארמה חברה לקרן יורקוויל, וזו תוכל להשקיע בה עד 12 מיליון דולר במשך 3 השנים הקרובות. לפי שיטת ההשקעה של יורקוויל - שכבר זכתה לכינוי "גזר דין מוות למניה" - הקרן מקבלת את המניות שהוקצו לה ומיד מוכרת אותן בשוק ההון, וכך יוצרת לחץ על המניה. לחץ כזה - בחברה טובה ככל שתהיה - אינו מרכיב רצוי.

3. החברה תיוותר ללא חמצן

ההון שנותר לחברה בחשבון העו"ש יממן את התוכנית הקלינית לשנה הקרובה, אך סימן השאלה מעל עתידה יגדל ככל שהזמן יעבור וזו לא תאתר מקור מימון אחר שאינו קרן יורקוויל. התנודתיות הנוכחית של שוקי ההון תקשה על החברה לפנות שוב לשוק המקומי, ובלי חבירה לענק תרופות בינלאומי המשך פעילותה יהיה מוטל בספק.

המספרים של אינטק פארמה
הניסויים הקלינים של אינטק פארמה תמונת מצב

השבחת תרופות המשמעות העסקית
מודל לחיקוי


עוד כתבות

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

אולם הקונצרטים בו התרחש הפיגוע במוסקבה / צילום: Reuters

הפיגוע במוסקבה הביא את אירופה להגביר כוננות מפני מתקפת דאעש

צרפת ואיטליה פרסמו אזהרות מפיגועי דאעש בשטחן, כשהחשש עולה לקראת חג הפסחא ● המתקפה ברוסיה העלה גם לפני השטח את האזורים העניים ביותר במדינה, בהם צובר ארגון הטרור השפעה

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

עדי, עפרה ועירית שטראוס / צילום: אוסף פרטי

ילדיו של מיכאל שטראוס מוכרים מניות של החברה ב-327 מיליון שקל

שלושת ילדיו של מיכאל שטראוס, עפרה, עדי ועירית, מוכרים כ-4% ממניות שטראוס ● המכירה מגיעה לאחר שביולי אשתקד רכשו השלושה 24% מהקבוצה מילדיה של רעיה שטראוס בן דרור, אחותו של מיכאל

הדולר היה השנה מקלט בטוח ופתאום איבד גובה / אילוסטרציה: Shutterstock, Africa Studio

שני המטבעות האלו נחשבים למקלט בטוח, אז למה אחד צונח והשני ממריא?

הין היפני בשפל של 34 שנים והדולר מתחזק מול כל המטבעות ● קובי לוי ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי: "הין במגמת פיחות חדה, במקביל להחלטת הבנק המרכזי להעלות את הריבית לטריטוריה חיובית, הדולר התחזק על רקע נתוני מאקרו טובים"

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

"נעביר את ההתייקרויות ללקוחות": בדיפלומט מזהירים מאפשרות של העלאות מחירים

יבואנית המזון והטואלטיקה פרסמה את תוצאותיה לשנת 2023 ולרבעון האחרון והציגה צמיחה בהיקפי הפעילות בישראל וכן בפעילותה העולמית ● למרות זאת - החברה הזהירה, שוב, מפני אפשרות להעלאת מחירים בהמשך השנה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה ירוקה בתל אביב; נובה מטפסת בכ-3%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.6% ות"א 90 עולה ב-0.4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

שופט בית המשפט העליון חאלד כבוב / צילום: שלומי יוסף

נציב התלונות על השופטים מצא תלונה נגד השופט חאלד כבוב כמוצדקת

בשנת 2019 השופט חאלד כבוב נתן שתי החלטות, במסגרת בקשות לצווים במעמד צד אחד, הקשורות לתיק בו ארבעת ילדיו היו מעורבים בעקיפין ● הנציב אורי שהם ציין כי תמוה שכבוב לא ידע על הדבר, שכן שמותיהם הופיעו בחלק מנספחי התיק, אך כבוב טען כי הנתונים נמצאו בשולי הנספחים, שכללו 200 עמודים

רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים תפסה מסמכים של שני עורכי דין וחטפה ביקורת חריפה משופטי העליון

במסגרת חקירה קיבל פקיד שומה חקירות מבית משפט השלום צו חיפוש במשרד של שני עו"ד ● השניים טענו שהמסמכים נתפסו על ידי צו של בית משפט השלום בהליך פלילי, אבל רשות המסים העבירה את הערעור שלהם לביהמ"ש המחוזי בהליכים אזרחיים ● ביהמ"ש העליון פסק כי רשות המסים לא יכולה לזגזג בין הליך פלילי לאזרחי

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

בזכות אגד: הרווח הנקי של קיסטון זינק ב-300%

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: קיסטון מציגה תוצאות חזקות בזכות אגד, והרווח הנקי של רציו ירד ל-127 מיליון דולר ● מדור חדש

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע שיוגבל לפי מדרגות מקסימליות ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מירבי

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

פרופ' דניאל כהנמן / צילום: יח''צ מטר

פרופ' דניאל כהנמן, זוכה פרס נובל לכלכלה, הלך לעולמו

כהנמן, בן 90 במותו, זכה בפרס נובל בכלכלה בשנת 2002 על מחקר בתחום של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות

עו''ד ספי זינגר, יו''ר רשות ניירות ערך / צילום: עידן גרוס

רשות ניירות ערך הטילה עיצום בסך 700 אלף שקל על אי.בי.אי

העיצום, שהוטל בגין הפרות חוק איסור הלבנת הון, הוא הגבוה ביותר שהוטל לפי חוק זה על מפוקח של רשות ניירות ערך בשנים האחרונות ● אי.בי.אי בתגובה: "ב-2018, התקופה אליה מתייחס דוח הרשות, תחום המטבעות הדיגיטליים היה עדיין חדשני, ולא הייתה כל רגולציה שהסדירה את הנושא"

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מהצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

תוכנית בת גלים / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות

1,300 דירות במקום בסיס חיל הים בחיפה

תוכנית 'בת גלים' להקמת שכונה חדשה אושרה בוועדה המחוזית חיפה ● הרשויות שיכולות לקבל תמיכה מהרשות להתחדשות עירונית ● וגם: מאות יחידות דיור חדשות בגליל המערבי ● חדשות הנדל"ן

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עובדים שהוצאו לחל"ת בענף התיירות עומדים להישאר ללא דמי אבטלה

במשרד האוצר הניחו שאין צורך בקביעת מודל חל"ת ארוך־טווח וסברו כי המלחמה תסתיים לפני שהעובדים ימצו את ימי האבטלה והחופשה שצברו ● כעת, עסקים רבים טרם התאוששו, כשהמצוקה הגדולה היא בענף התיירות