גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מה ההבדל בין מוצרי קוסמטיקה "מקצועיים" ורגילים?

שוק מוצרי הקוסמטיקה המקצועית, הנמכרים אצל קוסמטיקאיות ובמכוני יופי, צומח בשנים האחרונות ■ מה ההבדל בין המותגים המקצועיים לבין המותגים הנמכרים ברשתות הפארם?

אין מי שמבקרת אצל קוסמטיקאית ולא מתלבטת בשאלה האם לרכוש מהקוסמטיקאית מוצרי טיפוח. מצד אחד, הרי מדובר בבעלת מקצוע שמכירה היטב את עור המטופלת. מצד שני, מדובר במוצר שלעתים קשה להתחקות אחרי ה"אבא ואמא" שלו. ההחלטה צריכה להישען על מספר שיקולים - החל בהיכרות עם הקוסמטיקאית, דרך היכרות עם המוצר ועד המחיר.

שוק הקוסמטיקה המקצועית - זה הנמכר אצל קוסמטיקאיות, במכוני יופי, בספא ובמכירות ביתיות - משגשג לצד שוק תכשירי הטיפוח והטיפול הנמכרים ברשתות הפארם, בפרפומריות ובבתי-המרקחת.

אף על-פי שמרבית תכשירי הטיפוח נרכשים ברשתות הפארם השונות, בשנים האחרונות ניכרת צמיחה בשוק מוצרי הקוסמטיקה המקצועית, וזאת לצד כניסה של מותגים חדשים לתחום.

בין מותגי הקוסמטיקה המקצועית המוכרים ניתן למצוא את ג'יג'י, פבוניה בוטניקה, גינו, סאיטו, ג'נס קוסמטיקס, דרמלוג'יקה, ג'רנטיק וסקין.

בדקנו מה הם ההבדלים בין השוק המקצועי לעומת המותגים הנמכרים ברשתות השונות, האם יש פערי מחירים, ולמה צריך ללכת לקוסמטיקאית כדי לרכוש את התכשירים המקצועיים.

ההבדל נעוץ במינון

אחד ההבדלים המשמעותיים בין תכשיר הנמכר במכירה נקודתית לעומת תכשיר מדף הנמכר ברשתות הפארם הוא המינון של החומרים הפעילים, כשמוצר המדף לרוב יכילו מינון נמוך יותר של חומרים אלה, כדי להתאים למכנה משותף רחב ככל האפשר של משתמשות.

"תכשיר חומצות מתחום הקוסמטיקה הקונבנציונלית יכיל עד כ-5% חומצות בלבד, וזאת מאחר שהוא נמכר על-ידי דיילת יופי בעשרות נקודות מכירה ברחבי העולם. חברות הקוסמטיקה הבינלאומיות יודעות שזה ריכוז חלש במיוחד, אך אינן יכולות להסתכן בגירוי. תכשיר קוסמטי מקצועי יכול להכיל פי שניים ריכוז של חומר פעיל לשימוש על-ידי הלקוחה בבית ופי שלושה לטיפול בעור בקליניקה", מפרטת חוה זינגבוים, מנכ"לית חברת הקוסמטיקה והאקדמיה "חוה זינגבוים", לגבי המינונים השונים של החומרים הפעילים. "אני פועלת בקו התפר שבין קוסמטיקה לפרמצבטיקה, כלומר, ניצול מקסימלי של חומר פעיל על-פי אישור משרד הבריאות, בשילוב טכנולוגיות עתירות ידע".

במעבדות ג'יג'י מחדדים: "התקן של משרד הבריאות תקף לכלל יצרני התכשירים הקוסמטיים ומתיר שימוש זהה של ריכוז חומרים פעילים לכל חברות הקוסמטיקה, בין אם הן נמכרות על מדפי הפארמים ובין אם הן חברות קוסמטיקה מקצועיות. ההבדל טמון בריכוז החומרים הפעילים שחברות הקוסמטיקה המקצועיות מכניסות למוצרים", מסביר חיים זר, סמנכ"ל מעבדות ג'יג'י.

זר נותן כדוגמה תכשירים המכילים ריכוזים של חומצות ומציין כי "במוצרי מדף נדיר למצוא ריכוז גבוה של חומצות, מאחר שהן עלולות לגרום לתגובות של עקצוץ, אדמומיות ועוד.

"בחברות הקוסמטיקה המקצועיות ישנם תכשירים בעלי ריכוז גבוה יותר של חומצות, מאחר שישנו ליווי צמוד של קוסמטיקאית המתאימה את המוצר אישית ללקוחה וממשיכה ללוות אותה גם לאחר הטיפול. אם יש תגובה כלשהי לתכשיר, הקוסמטיקאית יכולה לתת מענה מיידי".

ליאת הלפרט-פליסר, סמנכ"לית הדרכה בדרמלוג'יקה, מסבירה מדוע ישנם הבדלים במינונים של החומרים הפעילים: "קשה לצפות ממוצרי מדף, גם היוקרתיים ביותר, שיכילו ריכוז גבוה של חומרים פעילים, כיוון שהם מיועדים לכלל האוכלוסייה בעולם, ואין כל דרך להתאים את הריכוז של החומר הפעיל באופן אישי בהתחשב בצרכים ובמגבלות של כל מטופל ומטופל.

"לכן מוצרי המדף בנויים ממטרייה רחבה מאוד שתתאים למקסימום אנשים אך לא תוכל לתת מענה ספציפי לבעיות עור המצריכות אבחון וטיפול אישי. לעומת זאת, בתחום הקוסמטיקה המקצועית הלקוח עובר אבחון יסודי של מצב העור וצרכיו, ומותאמים לו טיפולים ותכשירים במינונים המתאימים.

התייחסות לצרכים אישיים נקודתיים

מעבר לנושא של מינון החומרים, נכנס לתמונה ההיבט של ההתאמה האישית. חברות הטיפוח מנסות לתת מענה לכמה שיותר צרכים באמצעות קרמים שמתאימים לסוגי עור שונים, אך כמובן יש להן מגבלות מובנות.

מבחינה הזאת, רכישה אצל קוסמטיקאית המכירה היטב את סוג העור ואת צרכיו מאפשרת התייחסות לצרכים נקודתיים יותר, הן בשלב בחירת הקרם והן בשלב שאחרי השימוש, במקרה שמתעוררות בעיות.

"בקניית מוצרי טיפוח אצל הקוסמטיקאית קיים היתרון של התאמה מלאה של המוצר לצורכי עור הלקוחה, הדרכה וייעוץ אישיים וכן כתובת מוכרת למקרה של בעיה כלשהי. כמו כן, בשוק הקוסמטיקאיות, לעומת השוק הרגיל, הנאמנות כלפי המותג גבוהה יותר, גם בשל הקשר האישי שנוצר בין הלקוחה למטפלת", אומרת מיכל גייטו-אלבז, מנכ"לית ובעלים של חברת מיקיילה ביוטי, המשווקת בישראל את מותג הקוסמטיקה המקצועי SKIN.

טווח מחירים דומה לרשתות הפארם

השוואה בין מחירי מוצרי הטיפוח הנמכרים ברשתות הפארם לתכשירי טיפוח הנמכרים אצל קוסמטיקאיות ובמכונים מגלה כי לא נמצא הבדל משמעותי. טווח המחירים די דומה, וניתן למצוא אצל כולם מוצרים שמחירם נע סביב 100-150 שקל - ועד למחירים של מוצרי פרימיום המגיעים ל-1,500 שקל.

"מוצרי הקוסמטיקה המקצועית מתומחרים בהתאם למדיניות רווחיות החברה ומספר הידיים שעובר המוצר עד מכירתו ללקוחה הסופית, תוך התחשבות במחירי השוק למוצרים מקבילים", מסביר רונן אייס, מנהל השיווק של חברת B4U המשווקת את מותגי סאיטו וז'נס קוסמטיקס. "הדרך להתמודד עם הנחות הענק הניתנות על-ידי הרשתות הגדולות היא מתן הנחות נקודתיות ומבצעי קנייה שונים, הניתנים מחברת-האם לדיילת או לקוסמטיקאית, על מנת להעניק לה כלים הולמים להתמודד עם השוק התחרותי של מוצרי הטיפוח".

"אין הבדלים משמעותיים במחירים בין התכשירים הנמכרים ברשתות הפארם ובין תכשירי הקוסמטיקה המקצועית", אומרת ליאת הלפרט-פליסר, "גם אם ישנו תכשיר מעט יותר יקר בקוסמטיקה המקצועית, ריכוז החומרים הגבוה מאפשר שימוש חסכוני, כך שהתכשיר מספיק להרבה זמן, ולכן בסופו של דבר הוא חסכוני יותר".

טיפוח כחול-לבן

ויש גם זווית ישראלית. "חלוקת המותגים בשוק הקוסמטיקה המקצועית מתפלגת באופן כזה ש-40% מהמוצרים הנמכרים הם תוצרת חוץ, ו-60% הם תוצרת הארץ - זהו נתון גבוה יותר של מוצרים תוצרת כחול-לבן לעומת השוק הכללי", מציין רונן אייס. "20% מכלל המותגים הם מותגי פרימיום, 50% מותגי ביניים ו-30% מותגים מוזלים, הנמכרים בכ-5,000 נקודות מכירה הפזורות בכל רחבי הארץ".

כך או כך, מדובר בעיקר בקרמים ופחות במוצרי איפור: "עיקר כוחו של השוק המקביל (תכשירי הקוסמטיקה המקצועית) טמון בעיקר במוצרי טיפוח, ופחות במוצרי איפור", אומרת מיכל גייטו-אלבז.

לדבריה, מתוך כלל מכירת מוצרי הקוסמטיקה, השוק המקביל מחזיק נתח שוק של 5%-7%, כאשר 80% מהמוצרים הנמכרים בו הם מוצרי טיפוח לפנים ולגוף, ו-20% מוצרי איפור.

מי הן חברות הקוסמטיקה המקצועיות - ומה הן מציעות?

ג'רנטיק

חברה צרפתית בינלאומית המציעה מבחר עשיר של מוצרים לפתרון בעיות עור ולטיפולים אסתטיים. המוצרים משלבים תמציות אורגניות, ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו. ניתן להשיג רק אצל קוסמטיקאיות מורשות ג'רנטיק.

* מחירים: 200-1,650 שקל.

* פרטים על נקודות מכירה: 1-800-35-17-17.

* מוצר בולט: Tropo - קרם לחות ליום, המשמש כבסיס לאיפור ומסייע בקיבועו לאורך שעות רבות. מכיל חומצות, תמציות ביולוגיות ותמציות צמחים המשקמות ומטפחות את תפקודו של העור. מחיר: 340 שקל ל-50 מ"ל.

פבוניה בוטניקה

מותג קוסמטיקה בינלאומי המציע מגוון מוצרי טיפוח המכילים תמציות צמחים ושמנים אתרים אורגניים, נטולי אלכוהול, ללא לנולין, ללא שמן מינרלי, ללא צבע או בישום מלאכותי, אינם מכילים פורמלדהיד ופראבנים. המוצרים משווקים לקוסמטיקאיות, למכוני יופי ולבתי-המלון בארץ.

* מחירים: 250-360 שקל.

* פרטים על נקודות מכירה: 03-6919390.

* מוצר בולט: Hydrating Sunscreen - תחליב לחות לפנים ולגוף, עם מקדם הגנה SPF30. מכיל מינרלים וויטמינים המעשירים בלחות ומטפלים בסימני הגיל, וג'ל אלוורה ובבונג המשמשים להרגעה וטיפול בגירויים ורגישויות. מחיר: 230 שקל ל-150 מ"ל.

ג'יג'י

חברת קוסמטיקה מקצועית ישראלית הקיימת כבר למעלה מ-60 שנה. מציעה מגוון מוצרים רחב המספק מענה לכל סוגי העור, תוך הקפדה על שימוש בחומרי גלם איכותיים, פעילים וחדשניים. ניתן להשיג אצל קוסמטיקאיות מוסמכות.

* מחירים: 50-350 שקל.

* פרטים על נקודות מכירה: 03-9258888.

* מוצר בולט: ג'ל לעיניים מסדרת Eye Care - מנקז ומפחית נפיחות ועיגולים כהים מתחת לעין ומצמצם סימני עייפות. מעניק לחות, רכות וגמישות. מכיל קומפלקס פפטידים ופרוטאינים המטפלים בנפיחויות ובכהויות מתחת לעיניים, ותמצית אצות המעשירה בלחות וממצקת את העור. מחיר: 150 שקל.

דרמלוג'יקה

מותג אמריקני לטיפול בבעיות עור שונות. מציע תכשירים המבוססים על תמציות ושמנים ארומטיים, ומרכיבים פעילים שחלקם הגדול צמחי. אינו מכיל לנולין, בושם, אלכוהול, צבעים מלאכותיים או חומרים משמרים ממשפחת הפורמלין, העלולים לגרום לגירויים בעור. כל תכשיר מותאם על-ידי קוסמטיקאית מוסמכת העורכת אבחון ומיפוי העור. להשיג אצל קוסמטיקאיות מוסמכות, מרכזי ספא ורופאי עור.

* מחירים: 200-1,000 שקל.

* פרטים על נקודות מכירה: 0732-10-20-30.

* מוצר בולט: Age Reversal Eye Complex - קרם עיניים לצמצום קמטוטים ונפיחות, מפחית עיגולים כהים ומעשיר בלחות. מבוסס על מרכיבים פעילים הפועלים לשיקום ותיקון סימני הזדקנות סביב לעיניים. מחיר: 380 שקל ל-15 מ"ל.

חוה זינגבוים

תכשירי טיפוח וטיפול המותאמים אישית על-פי אבחון קליני של העור. שיטת הטיפול פועלת על השכבות העמוקות של העור ומיועדת לטיפול באקנה, הבהרת כתמים והאטת הזדקנות העור.

* מחירים: 115-440 שקל.

פרטים על נקודות מכירה: 03-6479946.

* מוצר בולט: Ultra Mask - מסכת לחות המתאימה לכל סוגי העור. המסכה מכילה קומפלקס מרכיבים השומר על רמת לחות גבוהה לאורך כל היום ומקנה לפנים עור מראה קורן ורענן. מחיר: 345 שקל ל-60 מ"ל.

סקין

מותג טיפוח ישראלי מקצועי, מעניק פתרונות למגוון רחב של בעיות העור, החל מעור שמן ואקנה, דרך בעיות פיגמנטציה לסוגיה, ועד טיפולי אנטי-אייג'ינג וטיפולי הזנה בוויטמינים ולחויות. המוצרים מבוססים על חומרים פעילים ומינרלים טבעיים מים המלח.

* מחירים: 80-215 שקל.

* פרטים על נקודות מכירה: 1-700-706-646.

* מוצר בולט: פרו ליין אקטיב פילינג - תכשיר לניקוי יסודי המתאים לכל סוגי העור ומעניק מענה אפקטיבי במיוחד לסובלות מפיגמנטציה. הפילינג, שמרקמו כשל מי פנים, מכיל אנזימים, חומצות, תמצית רימונים ומינרלים מים המלח, המסייעים בניקוי יסודי ובהסרת התאים המתים. מקנה לעור מראה חלק ואחיד יותר. מחיר: 120 שקל ל-120 מ"ל.

רונית רפאל - L.RAPHAEL GENEVE

קו מוצרים יוקרתי של רונית רפאל אשר פותח במעבדות שוויצריות והמכיל ריכוז גבוה של חומרים פעילים המייעלים את פעילות המוצרים. המותג כולל סדרות טיפוח ייעודיות לסוגי עור שונים ונועד להשלים את סדרת הטיפולים הנערכים ללקוחה במרכזי היופי.

* מחירים: 187-1,488 שקל.

* פרטים על נקודות מכירה: 1-800-802-802.

* מוצר בולט: אמפולות מסדרת PERFECTION - לטיפול אינטנסיבי מרוכז, משקם, מחזק, ממצק וממריץ את התחדשות העור. מחיר: 1,488 שקל.

טוליפ נטורל

חברת קוסמטיקה ישראלית המייצרת ומשווקת מוצרי טיפול פעילים המותאמים במיוחד לאקלים הישראלי ומופקים משמנים ארומתיים, תמציות פרחים, ויטמינים מרוכזים ומינרלים פעילים מים המלח. המוצרים נמכרים בשיווק ישיר, באמצעות יועצת המתאימה את הטיפול תוך אבחון סוג העור והענקת טיפול פנים חינם.

* מחירים: סביב 200 שקל.

* פרטים על נקודות מכירה: 03-6535555.

* מוצר בולט: שמן ניקוי כחול, לניקוי יסודי ללחות והזנה של העור - מבוסס על תמציות צמחי מרפא כמו רוזמרין, לבנדר, אקליפטוס ועוד. מטהר, מרגיע, מטפל בסבוריאה, פסוריאזיס, יובש, ומעודד ריפוי של העור והחלמתו. מחיר: 240 שקל ל-50 מ"ל.

סאיטו

קוסמטיקה יפנית מבית בי.פור.יו המבוססת על מרכיבים טבעיים בתוספת מרכיבים פעילים. המותג משווק באופן ישיר באמצעות יועצות יופי מקצועיות ומוסמכות בלבד, המתאימות את הטיפול והמוצרים לפי הצרכים האישיים על-ידי התנסות בטיפול פנים.

* מחירים: 80-200 שקל.

* פרטים על נקודות מכירה: 1-800-675-675.

* מוצר בולט: Dermo Cosmetics Anti-Wrinkle Day Cream - קרם יום אנטי-אייג'ינג, המצמצם את עומק הקמטים, משפר את מיצוק העור ומעכב את סימני הגיל. מחיר: 200 שקל ל-50 מ"ל.

PCA SKIN

חברת קוסמטיקה מקצועית אמריקנית חדשה בארץ, המשווקת על-ידי ג'יג'י מעבדות קוסמטיקה. המותג משלב טיפולים מקצועיים בקליניקה ותוכנית ביתית משלימה על-ידי מוצרים המותאמים אישית ומיועדים לתיקון ושיפור של בעיות עור שונות.

* מחירים: 140-800 שקל.

* פרטים על נקודות מכירה: 03-9258880.

* מוצר בולט: פיגמנט ג'ל - קרם במרקם קליל המבוסס על קומפלקס של מספר חומצות, מיועד להבהיר ולהאחיד את גוון העור ולמנוע הופעה של כתמי פיגמנטציה נוספים. מחיר: 336 שקל ל-30 מ"ל.

עוד כתבות

הכוכב הבא / צילום: רונן אקרמן

התאגיד נפרד מ"הכוכב הבא": יפיק עצמאית את בחירת הנציג לאירוויזיון

שיתוף-הפעולה בין תאגיד השידור וקשת מתקיים כבר 7 שנים ● עפ"י הודעת התאגיד לקשת, בכוונתם להפיק עצמאית את בחירת המועמד הישראלי לתחרות, וזאת החל מהשנה הבאה, כלומר בבחירת נציג ישראל לאירוויזיון 2021 ● קשת בתגובה: "בהצלחה"

תנ"צ גיא ניר / צילום: גלובס

דרמה במשטרה: כתב האישום נגד תת ניצב גיא ניר יבוטל

לאחר סאגה משפטית של 4 שנים, המשטרה הציעה לתת ניצב גיא ניר, ראש חטיבת המודיעין לשעבר, ועוזרתו דאז רפ"ק צ' למחוק את כל סעיפי האישום נגדם, שמייחסים להם התנהגות שאינה הולמת שוטר

סוחרים בבורסת NYSE / צילום: רויטרס Lucas Jackson

הדיווח על הסכם סחר עקרוני בין ארה"ב וסין הזניק את בורסות וול סטריט לשיא

דיווחים על הסכם סחר שמתקרב בין ארה"ב לסין שלחו את מדד S&P 500 לשיא, בעוד העלאת המכסים הצפויה ב-15 לחודש מתקרבת ● ה-ECB בראשות קריסטין לגארד הותיר את הריבית ללא שינוי ברמה אפסית ● תורים ארוכים בקלפיות בבריטניה ● דיווח על צו מניעה מה-FTC נגד פייסבוק הכביד על המניה

מארק צוקרברג/ צילום: שאטרסטוק

הרגולטורים בארה"ב נגד פייסבוק: חקירה נגד הרשת החברתית בחשד לטקטיקות המסכלות תחרות

רגולטורים בוושינגטון ביניהם רשות הסחר הפדרלית (FTC) שוקלים לפתוח בחקירה נגד פייסבוק על רקע הריכוזיות הרבה שיש לחברה בחלק מהפלטפורמות שלה והמוצרים שהחברה מציעה, כך לפי גורמים המעורים בפרטים בתחקיר של ה"וול סטריט ג'ורנל" ● בעקבות הדיווח, מניית הרשת החברתית מאבדת כעת כ-2.5% במסחר בוול סטריט

ניקולס בראון ואדם נוימן / צילום: רויטרס

אדם נוימן בדרך למסך הקטן: סדרת טלוויזיה תתאר את עלייתו ונפילתו

התסריט לסדרה יהיה מבוססת על ספר, שטרם יצא לאור, של שלושה כתבי "וול סטריט ג'ורנל" ● ככל הנראה דמותו של נוימן תגולם ע"י השחקן ניקולס בראון ● עוד בתכנון: סדרה דוקומנטרית על ההתפתחויות הסוערות בחברת WeWork

ליאור שליין והשר גלעד ארדן / צילומים: ישראל סלם, תמר מצפי

פרשנות: הכירו את החוקר שדורש מפוליטיקאים להפסיק לשקר ויש לו גם תוכנית שתגרום לזה לקרות

ד"ר אלעד אורג מהקריה האקדמית אונו מציע להטיל על עובדי ציבור חובה משפטית עקרונית לומר את האמת לציבור • המקרה של ליאור שליין והשר גלעד ארדן כמשל ● פרשנות

מלון הר ציון ירושלים - 7 כתבות הנדל"ן שעשו את השבוע / צילום: איל יצהר, גלובס

מרד בהרצליה, זעם המתווכים ועזריאלי עולים לי-ם. כותרות הנדל"ן

בכמה מכר שלמה אליהו את מלון הר ציון בירושלים לעזריאלי, למה 300 מתווכים הגיעו השבוע לבית ציוני אמריקה בת"א, פרטים ראשונים על ההגרלה העשירית של מחיר למשתכן וגם: תוכנית ההתחדשות העירונית הגדולה של קרית ים קיבלה אור ירוק

בוריס ג'ונסון והכלב שלו, אחרי הצבעה בבחירות בבריטניה / צילום: Dylan Martinez, רויטרס

"הסיוט שלפני חג המולד": כך מסקרים בבריטניה את הבחירות

האזרחים הבריטים יצאו הבוקר להצביע בפעם השלישית בארבע השנים האחרונות ● בינתיים, העיתונים מנסים להסביר לקוראים מי הוא בדיוק הבחירה הנכונה לעמוד בראש המדינה

בורסה אסיה / קרדיט: שאטרסטוק

בורסות אסיה מזנקות בכ-2% בעקבות ההודעה על הסכם הסחר

המסחר בניו יורק ננעל אתמול בעליות חדות ברמת שיא כל הזמנים על רקע הדיווח כי השלב הראשון בהסכם הסחר קרוב לחתימה ● הפאונד זינק ב-2.3 אחרי תוצאות הבחירות בבריטניה

דניאלה פיק בקמפיין החדש של Yes / צילום: רותם לבל

הפרסומת של yes עם דניאלה פיק - הזכורה ביותר השבוע

גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת של yes היא גם המושקעת ביותר בשבוע החולף, עם השקעה יוצאת דופן שעומדת עפ"י נתוני יפעת בקרת פרסום על כ-1.9 מיליון שקל ● הפרסומת האהובה ביותר השבוע - תאגיד מיחזור האריזות תמיר

יורם נוה, מנכ"ל כלל ביטוח / צילום: כדיה לוי

המכרז המוסדי בהנפקת המניות של כלל ביטוח: ביקוש ער שמוביל לדילול של סדר גודל של כ-20% של בעלי מניות קיימים

במכרז המוסדי של הנפקת המניות החדשות של כלל ביטוח התקבלו ביקושים ערים בהיקף 900 מיליון שקל והחברה תגייס 650 מיליון שקל ● כלל תגייס עוד עד 868 מיליון שקל בכתבי התחייבויות נדחים

שי באב"ד/ תצלום: ליאור מזרחי

סערת הגירעון: מנכ"ל האוצר ייפגש עם היועמ"ש, צפוי לדרוש חקירה פלילית של ההדלפות מדוח המבקר

שי באב"ד פנה למנדלבליט בבקשה לפגישה דחופה, על רקע היחסים העכורים בינו לבין שאול מרידור, במטרה להחזיר את משרד האוצר לפעילות תקינה • הדברים מגיעים על רקע חשיפות "גלובס" של טיוטת המבקר העוסקת בגירעון ובהסרת פרקים הנוגעים למחלוקות הקשות בין בכירים באוצר

רג'פ טאיפ ארדואן והמט דבוטאולו / צילום: Umit Bektas, רויטרס

ההתנגדות לארדואן גוברת: ראש ממשלת טורקיה לשעבר יציג מחר את מפלגתו

משלחת נציגים מטעם מפלגת השלטון ניסתה להניא את אהמט דבוטאולו מהחלטתו ● בעקבות הסירוב הגביר ארדואן את ביקורתו נגד עריקי המפלגה

שופט העליון, נועם סולברג / צילום: אוריה תדמור

דעה: מהפכת הסבירות של השופט נעם סולברג

אף שהכרזת שופט העליון סולברג לא הופנמה, בקרוב נחוש את גלי ההדף • מי שעתיד לשמש כנשיא העליון מבקש לעצב מחדש את יחסי הממשלה ובתי המשפט, ולאפשר לדרג הנבחר לעשות את מה שהפך בשנים האחרונות ללא מקובל: למשול • וגם, מה ניתן ללמוד מראיונות הפרישה של שי ניצן ● פרשנות

ד"ר נורית הראל / צילום: יח"צ

יו"רית ד"ר פישר חוברת לדונרשטיין במרוץ לנשיאות התאחדות התעשיינים

אם שמואל דונרשטיין ייבחר לתפקיד הנשיא הבא של התאחדות התעשיינים, ד"ר נורית הראל תכהן כסגניתו

זאב ביילסקי / צילום: משה מילנר - לע"מ

נפתר זמנית משבר מכוני הבקרה בענף הבנייה

בשעות שלפני פיזור הכנסת אמש ניסו ראש מטה הדיור זאב ביילסקי וסגן שר האוצר איציק כהן, להכניס סעיף לצד פיזור הכנסת שיאריך את הפטור מביקורת במכוני בקרה, מעבר לינואר 2020 ● לבסוף נקבע שוועדה זמנית שתוקם תטפל בנושא

תחזיות לשווקים ב- 2020 / צילומים: shutterstock, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי

תחזית מידרוג: קצב מכירת הדירות יגבר ב-2020, והמחירים יעלו; הריבית תמשיך להכביד על חברות הביטוח

2019 עומדת להסתיים כששני אפיקי ההשקעה המרכזיים בשוקי ההון בארץ ובעולם – מניות ואג"ח – הניבו למשקיעים תשואות מרשימות ● במבט קדימה, במידרוג מעריכים בסבירות גבוהה שגם השנה הקרובה תהיה חיובית ● אלה התחזיות של מידרוג לסקטורים המרכזיים בבורסה בת"א

מטוס אל על בשדה התעופה רמון / צילום: דוברות רשות שדות התעופה

היסטוריה? מטוס אל על נחת ברמון אבל רק לביקור קצר

מזג האוויר קיצוני שתפס את המטוס של אל על עם חזרתו ארצה מרומא לא אפשר את הנחיתה בנתב"ג והמטוס הופנה לנחיתה ברמון

יאיר נתניהו והוריו בנימין ושרה / צילום: קובי גדעון, לע"מ

"גיל ההתבגרות זז בכמה שנים": למה המילניאלז לא עוזבים את ההורים?

שליש מהישראלים בגילאים 25 עד 34 עדיין גרים עם ההורים ● אם פעם הצעירים שאפו לצאת מהבית לחיים כלכליים עצמאים, היום זה ממש לא המצב ● ההשלכות מרחיקות לכת - מבחינה כלכלית, שוק הדיור והמצב הנפשי של כל המעורבים בסיפור ● האזינו לפודקאסט "הצוללת" - פרק פתיחת העונה

יגאל גלאי / צילום: רפי דלויה

מיזוג בענף יחסי הציבור: גלאי תקשורת וגל תקשורת מאחדים כוחות

החברה החדשה תיקרא גל-גלאי ותנוהל על ידי יגאל גלאי וגל בייסברג