גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מה ההבדל בין מוצרי קוסמטיקה "מקצועיים" ורגילים?

שוק מוצרי הקוסמטיקה המקצועית, הנמכרים אצל קוסמטיקאיות ובמכוני יופי, צומח בשנים האחרונות ■ מה ההבדל בין המותגים המקצועיים לבין המותגים הנמכרים ברשתות הפארם?

אין מי שמבקרת אצל קוסמטיקאית ולא מתלבטת בשאלה האם לרכוש מהקוסמטיקאית מוצרי טיפוח. מצד אחד, הרי מדובר בבעלת מקצוע שמכירה היטב את עור המטופלת. מצד שני, מדובר במוצר שלעתים קשה להתחקות אחרי ה"אבא ואמא" שלו. ההחלטה צריכה להישען על מספר שיקולים - החל בהיכרות עם הקוסמטיקאית, דרך היכרות עם המוצר ועד המחיר.

שוק הקוסמטיקה המקצועית - זה הנמכר אצל קוסמטיקאיות, במכוני יופי, בספא ובמכירות ביתיות - משגשג לצד שוק תכשירי הטיפוח והטיפול הנמכרים ברשתות הפארם, בפרפומריות ובבתי-המרקחת.

אף על-פי שמרבית תכשירי הטיפוח נרכשים ברשתות הפארם השונות, בשנים האחרונות ניכרת צמיחה בשוק מוצרי הקוסמטיקה המקצועית, וזאת לצד כניסה של מותגים חדשים לתחום.

בין מותגי הקוסמטיקה המקצועית המוכרים ניתן למצוא את ג'יג'י, פבוניה בוטניקה, גינו, סאיטו, ג'נס קוסמטיקס, דרמלוג'יקה, ג'רנטיק וסקין.

בדקנו מה הם ההבדלים בין השוק המקצועי לעומת המותגים הנמכרים ברשתות השונות, האם יש פערי מחירים, ולמה צריך ללכת לקוסמטיקאית כדי לרכוש את התכשירים המקצועיים.

ההבדל נעוץ במינון

אחד ההבדלים המשמעותיים בין תכשיר הנמכר במכירה נקודתית לעומת תכשיר מדף הנמכר ברשתות הפארם הוא המינון של החומרים הפעילים, כשמוצר המדף לרוב יכילו מינון נמוך יותר של חומרים אלה, כדי להתאים למכנה משותף רחב ככל האפשר של משתמשות.

"תכשיר חומצות מתחום הקוסמטיקה הקונבנציונלית יכיל עד כ-5% חומצות בלבד, וזאת מאחר שהוא נמכר על-ידי דיילת יופי בעשרות נקודות מכירה ברחבי העולם. חברות הקוסמטיקה הבינלאומיות יודעות שזה ריכוז חלש במיוחד, אך אינן יכולות להסתכן בגירוי. תכשיר קוסמטי מקצועי יכול להכיל פי שניים ריכוז של חומר פעיל לשימוש על-ידי הלקוחה בבית ופי שלושה לטיפול בעור בקליניקה", מפרטת חוה זינגבוים, מנכ"לית חברת הקוסמטיקה והאקדמיה "חוה זינגבוים", לגבי המינונים השונים של החומרים הפעילים. "אני פועלת בקו התפר שבין קוסמטיקה לפרמצבטיקה, כלומר, ניצול מקסימלי של חומר פעיל על-פי אישור משרד הבריאות, בשילוב טכנולוגיות עתירות ידע".

במעבדות ג'יג'י מחדדים: "התקן של משרד הבריאות תקף לכלל יצרני התכשירים הקוסמטיים ומתיר שימוש זהה של ריכוז חומרים פעילים לכל חברות הקוסמטיקה, בין אם הן נמכרות על מדפי הפארמים ובין אם הן חברות קוסמטיקה מקצועיות. ההבדל טמון בריכוז החומרים הפעילים שחברות הקוסמטיקה המקצועיות מכניסות למוצרים", מסביר חיים זר, סמנכ"ל מעבדות ג'יג'י.

זר נותן כדוגמה תכשירים המכילים ריכוזים של חומצות ומציין כי "במוצרי מדף נדיר למצוא ריכוז גבוה של חומצות, מאחר שהן עלולות לגרום לתגובות של עקצוץ, אדמומיות ועוד.

"בחברות הקוסמטיקה המקצועיות ישנם תכשירים בעלי ריכוז גבוה יותר של חומצות, מאחר שישנו ליווי צמוד של קוסמטיקאית המתאימה את המוצר אישית ללקוחה וממשיכה ללוות אותה גם לאחר הטיפול. אם יש תגובה כלשהי לתכשיר, הקוסמטיקאית יכולה לתת מענה מיידי".

ליאת הלפרט-פליסר, סמנכ"לית הדרכה בדרמלוג'יקה, מסבירה מדוע ישנם הבדלים במינונים של החומרים הפעילים: "קשה לצפות ממוצרי מדף, גם היוקרתיים ביותר, שיכילו ריכוז גבוה של חומרים פעילים, כיוון שהם מיועדים לכלל האוכלוסייה בעולם, ואין כל דרך להתאים את הריכוז של החומר הפעיל באופן אישי בהתחשב בצרכים ובמגבלות של כל מטופל ומטופל.

"לכן מוצרי המדף בנויים ממטרייה רחבה מאוד שתתאים למקסימום אנשים אך לא תוכל לתת מענה ספציפי לבעיות עור המצריכות אבחון וטיפול אישי. לעומת זאת, בתחום הקוסמטיקה המקצועית הלקוח עובר אבחון יסודי של מצב העור וצרכיו, ומותאמים לו טיפולים ותכשירים במינונים המתאימים.

התייחסות לצרכים אישיים נקודתיים

מעבר לנושא של מינון החומרים, נכנס לתמונה ההיבט של ההתאמה האישית. חברות הטיפוח מנסות לתת מענה לכמה שיותר צרכים באמצעות קרמים שמתאימים לסוגי עור שונים, אך כמובן יש להן מגבלות מובנות.

מבחינה הזאת, רכישה אצל קוסמטיקאית המכירה היטב את סוג העור ואת צרכיו מאפשרת התייחסות לצרכים נקודתיים יותר, הן בשלב בחירת הקרם והן בשלב שאחרי השימוש, במקרה שמתעוררות בעיות.

"בקניית מוצרי טיפוח אצל הקוסמטיקאית קיים היתרון של התאמה מלאה של המוצר לצורכי עור הלקוחה, הדרכה וייעוץ אישיים וכן כתובת מוכרת למקרה של בעיה כלשהי. כמו כן, בשוק הקוסמטיקאיות, לעומת השוק הרגיל, הנאמנות כלפי המותג גבוהה יותר, גם בשל הקשר האישי שנוצר בין הלקוחה למטפלת", אומרת מיכל גייטו-אלבז, מנכ"לית ובעלים של חברת מיקיילה ביוטי, המשווקת בישראל את מותג הקוסמטיקה המקצועי SKIN.

טווח מחירים דומה לרשתות הפארם

השוואה בין מחירי מוצרי הטיפוח הנמכרים ברשתות הפארם לתכשירי טיפוח הנמכרים אצל קוסמטיקאיות ובמכונים מגלה כי לא נמצא הבדל משמעותי. טווח המחירים די דומה, וניתן למצוא אצל כולם מוצרים שמחירם נע סביב 100-150 שקל - ועד למחירים של מוצרי פרימיום המגיעים ל-1,500 שקל.

"מוצרי הקוסמטיקה המקצועית מתומחרים בהתאם למדיניות רווחיות החברה ומספר הידיים שעובר המוצר עד מכירתו ללקוחה הסופית, תוך התחשבות במחירי השוק למוצרים מקבילים", מסביר רונן אייס, מנהל השיווק של חברת B4U המשווקת את מותגי סאיטו וז'נס קוסמטיקס. "הדרך להתמודד עם הנחות הענק הניתנות על-ידי הרשתות הגדולות היא מתן הנחות נקודתיות ומבצעי קנייה שונים, הניתנים מחברת-האם לדיילת או לקוסמטיקאית, על מנת להעניק לה כלים הולמים להתמודד עם השוק התחרותי של מוצרי הטיפוח".

"אין הבדלים משמעותיים במחירים בין התכשירים הנמכרים ברשתות הפארם ובין תכשירי הקוסמטיקה המקצועית", אומרת ליאת הלפרט-פליסר, "גם אם ישנו תכשיר מעט יותר יקר בקוסמטיקה המקצועית, ריכוז החומרים הגבוה מאפשר שימוש חסכוני, כך שהתכשיר מספיק להרבה זמן, ולכן בסופו של דבר הוא חסכוני יותר".

טיפוח כחול-לבן

ויש גם זווית ישראלית. "חלוקת המותגים בשוק הקוסמטיקה המקצועית מתפלגת באופן כזה ש-40% מהמוצרים הנמכרים הם תוצרת חוץ, ו-60% הם תוצרת הארץ - זהו נתון גבוה יותר של מוצרים תוצרת כחול-לבן לעומת השוק הכללי", מציין רונן אייס. "20% מכלל המותגים הם מותגי פרימיום, 50% מותגי ביניים ו-30% מותגים מוזלים, הנמכרים בכ-5,000 נקודות מכירה הפזורות בכל רחבי הארץ".

כך או כך, מדובר בעיקר בקרמים ופחות במוצרי איפור: "עיקר כוחו של השוק המקביל (תכשירי הקוסמטיקה המקצועית) טמון בעיקר במוצרי טיפוח, ופחות במוצרי איפור", אומרת מיכל גייטו-אלבז.

לדבריה, מתוך כלל מכירת מוצרי הקוסמטיקה, השוק המקביל מחזיק נתח שוק של 5%-7%, כאשר 80% מהמוצרים הנמכרים בו הם מוצרי טיפוח לפנים ולגוף, ו-20% מוצרי איפור.

מי הן חברות הקוסמטיקה המקצועיות - ומה הן מציעות?

ג'רנטיק

חברה צרפתית בינלאומית המציעה מבחר עשיר של מוצרים לפתרון בעיות עור ולטיפולים אסתטיים. המוצרים משלבים תמציות אורגניות, ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו. ניתן להשיג רק אצל קוסמטיקאיות מורשות ג'רנטיק.

* מחירים: 200-1,650 שקל.

* פרטים על נקודות מכירה: 1-800-35-17-17.

* מוצר בולט: Tropo - קרם לחות ליום, המשמש כבסיס לאיפור ומסייע בקיבועו לאורך שעות רבות. מכיל חומצות, תמציות ביולוגיות ותמציות צמחים המשקמות ומטפחות את תפקודו של העור. מחיר: 340 שקל ל-50 מ"ל.

פבוניה בוטניקה

מותג קוסמטיקה בינלאומי המציע מגוון מוצרי טיפוח המכילים תמציות צמחים ושמנים אתרים אורגניים, נטולי אלכוהול, ללא לנולין, ללא שמן מינרלי, ללא צבע או בישום מלאכותי, אינם מכילים פורמלדהיד ופראבנים. המוצרים משווקים לקוסמטיקאיות, למכוני יופי ולבתי-המלון בארץ.

* מחירים: 250-360 שקל.

* פרטים על נקודות מכירה: 03-6919390.

* מוצר בולט: Hydrating Sunscreen - תחליב לחות לפנים ולגוף, עם מקדם הגנה SPF30. מכיל מינרלים וויטמינים המעשירים בלחות ומטפלים בסימני הגיל, וג'ל אלוורה ובבונג המשמשים להרגעה וטיפול בגירויים ורגישויות. מחיר: 230 שקל ל-150 מ"ל.

ג'יג'י

חברת קוסמטיקה מקצועית ישראלית הקיימת כבר למעלה מ-60 שנה. מציעה מגוון מוצרים רחב המספק מענה לכל סוגי העור, תוך הקפדה על שימוש בחומרי גלם איכותיים, פעילים וחדשניים. ניתן להשיג אצל קוסמטיקאיות מוסמכות.

* מחירים: 50-350 שקל.

* פרטים על נקודות מכירה: 03-9258888.

* מוצר בולט: ג'ל לעיניים מסדרת Eye Care - מנקז ומפחית נפיחות ועיגולים כהים מתחת לעין ומצמצם סימני עייפות. מעניק לחות, רכות וגמישות. מכיל קומפלקס פפטידים ופרוטאינים המטפלים בנפיחויות ובכהויות מתחת לעיניים, ותמצית אצות המעשירה בלחות וממצקת את העור. מחיר: 150 שקל.

דרמלוג'יקה

מותג אמריקני לטיפול בבעיות עור שונות. מציע תכשירים המבוססים על תמציות ושמנים ארומטיים, ומרכיבים פעילים שחלקם הגדול צמחי. אינו מכיל לנולין, בושם, אלכוהול, צבעים מלאכותיים או חומרים משמרים ממשפחת הפורמלין, העלולים לגרום לגירויים בעור. כל תכשיר מותאם על-ידי קוסמטיקאית מוסמכת העורכת אבחון ומיפוי העור. להשיג אצל קוסמטיקאיות מוסמכות, מרכזי ספא ורופאי עור.

* מחירים: 200-1,000 שקל.

* פרטים על נקודות מכירה: 0732-10-20-30.

* מוצר בולט: Age Reversal Eye Complex - קרם עיניים לצמצום קמטוטים ונפיחות, מפחית עיגולים כהים ומעשיר בלחות. מבוסס על מרכיבים פעילים הפועלים לשיקום ותיקון סימני הזדקנות סביב לעיניים. מחיר: 380 שקל ל-15 מ"ל.

חוה זינגבוים

תכשירי טיפוח וטיפול המותאמים אישית על-פי אבחון קליני של העור. שיטת הטיפול פועלת על השכבות העמוקות של העור ומיועדת לטיפול באקנה, הבהרת כתמים והאטת הזדקנות העור.

* מחירים: 115-440 שקל.

פרטים על נקודות מכירה: 03-6479946.

* מוצר בולט: Ultra Mask - מסכת לחות המתאימה לכל סוגי העור. המסכה מכילה קומפלקס מרכיבים השומר על רמת לחות גבוהה לאורך כל היום ומקנה לפנים עור מראה קורן ורענן. מחיר: 345 שקל ל-60 מ"ל.

סקין

מותג טיפוח ישראלי מקצועי, מעניק פתרונות למגוון רחב של בעיות העור, החל מעור שמן ואקנה, דרך בעיות פיגמנטציה לסוגיה, ועד טיפולי אנטי-אייג'ינג וטיפולי הזנה בוויטמינים ולחויות. המוצרים מבוססים על חומרים פעילים ומינרלים טבעיים מים המלח.

* מחירים: 80-215 שקל.

* פרטים על נקודות מכירה: 1-700-706-646.

* מוצר בולט: פרו ליין אקטיב פילינג - תכשיר לניקוי יסודי המתאים לכל סוגי העור ומעניק מענה אפקטיבי במיוחד לסובלות מפיגמנטציה. הפילינג, שמרקמו כשל מי פנים, מכיל אנזימים, חומצות, תמצית רימונים ומינרלים מים המלח, המסייעים בניקוי יסודי ובהסרת התאים המתים. מקנה לעור מראה חלק ואחיד יותר. מחיר: 120 שקל ל-120 מ"ל.

רונית רפאל - L.RAPHAEL GENEVE

קו מוצרים יוקרתי של רונית רפאל אשר פותח במעבדות שוויצריות והמכיל ריכוז גבוה של חומרים פעילים המייעלים את פעילות המוצרים. המותג כולל סדרות טיפוח ייעודיות לסוגי עור שונים ונועד להשלים את סדרת הטיפולים הנערכים ללקוחה במרכזי היופי.

* מחירים: 187-1,488 שקל.

* פרטים על נקודות מכירה: 1-800-802-802.

* מוצר בולט: אמפולות מסדרת PERFECTION - לטיפול אינטנסיבי מרוכז, משקם, מחזק, ממצק וממריץ את התחדשות העור. מחיר: 1,488 שקל.

טוליפ נטורל

חברת קוסמטיקה ישראלית המייצרת ומשווקת מוצרי טיפול פעילים המותאמים במיוחד לאקלים הישראלי ומופקים משמנים ארומתיים, תמציות פרחים, ויטמינים מרוכזים ומינרלים פעילים מים המלח. המוצרים נמכרים בשיווק ישיר, באמצעות יועצת המתאימה את הטיפול תוך אבחון סוג העור והענקת טיפול פנים חינם.

* מחירים: סביב 200 שקל.

* פרטים על נקודות מכירה: 03-6535555.

* מוצר בולט: שמן ניקוי כחול, לניקוי יסודי ללחות והזנה של העור - מבוסס על תמציות צמחי מרפא כמו רוזמרין, לבנדר, אקליפטוס ועוד. מטהר, מרגיע, מטפל בסבוריאה, פסוריאזיס, יובש, ומעודד ריפוי של העור והחלמתו. מחיר: 240 שקל ל-50 מ"ל.

סאיטו

קוסמטיקה יפנית מבית בי.פור.יו המבוססת על מרכיבים טבעיים בתוספת מרכיבים פעילים. המותג משווק באופן ישיר באמצעות יועצות יופי מקצועיות ומוסמכות בלבד, המתאימות את הטיפול והמוצרים לפי הצרכים האישיים על-ידי התנסות בטיפול פנים.

* מחירים: 80-200 שקל.

* פרטים על נקודות מכירה: 1-800-675-675.

* מוצר בולט: Dermo Cosmetics Anti-Wrinkle Day Cream - קרם יום אנטי-אייג'ינג, המצמצם את עומק הקמטים, משפר את מיצוק העור ומעכב את סימני הגיל. מחיר: 200 שקל ל-50 מ"ל.

PCA SKIN

חברת קוסמטיקה מקצועית אמריקנית חדשה בארץ, המשווקת על-ידי ג'יג'י מעבדות קוסמטיקה. המותג משלב טיפולים מקצועיים בקליניקה ותוכנית ביתית משלימה על-ידי מוצרים המותאמים אישית ומיועדים לתיקון ושיפור של בעיות עור שונות.

* מחירים: 140-800 שקל.

* פרטים על נקודות מכירה: 03-9258880.

* מוצר בולט: פיגמנט ג'ל - קרם במרקם קליל המבוסס על קומפלקס של מספר חומצות, מיועד להבהיר ולהאחיד את גוון העור ולמנוע הופעה של כתמי פיגמנטציה נוספים. מחיר: 336 שקל ל-30 מ"ל.

עוד כתבות

מערכת חץ 3 / צילום: דוברות משרד הביטחון

הזמנות בשיא וביקוש מקומי: האם החברות הביטחוניות ירוויחו מהתקיפה האיראנית?

מערכות ההגנה האוויריות בישראל קיבלו חותמת משמעותית כאשר הדפו 99% מהאיומים במתקפה האיראנית ● כעת העניין במערכות מצד ממשלות מסביב לעולם מזנק, והביקושים עולים ● בתעשייה האווירית מרגיעים: "יודעים לתת איזון בין צרכי מדינת ישראל לבין הלקוחות"

נרשמה עלייה של 19% במחזור הקניות בכרטיסי אשראי בהשוואה לשנה שעברה / צילום: Shutterstock

החשש מתקיפה איראנית וחג הפסח הובילו לעלייה ברכישות מזון ומוצרי חשמל

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● מנתוני הפניקס גמא עולה כי מספר הרכישות בענף החשמל נותר דומה, אך בשל עליות המחירים שילם הציבור כ–20% יותר

ד''ר משה כהן / צילום: תמונה פרטית

האם בקרוב יוקם בית ספר נוסף לרפואה במיקום מפתיע?

ד"ר משה כהן פועל בימים אלה מול המל"ג להגשמת החזון שלו -  בית ספר בינלאומי לרפואה באילת, בהשקעה של 250 מיליון שקל ● התוכנית כוללת שיתוף־פעולה הדוק עם אוניברסיטאות בעולם וחיזוק לבית החולים יוספטל ● האם יצליח היכן שרייכמן נתקל בהתנגדות, ומי המלונאי שרתם לגיוס הכסף?

שלט של גינדי שמציעה פטור ממס רכישה / צילום: כדיה לוי

המבצעים למכירת דירות: מי באמת הנהנה העיקרי?

הקיפאון בשוק הנדל"ן גורם ליזמים להציע הנחות בכל מיני צורות על דירות, אך האם הקונים באמת מרוויחים בהם?

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל מתקרב לרמה של 3.78 שקלים, שיא של חמישה חודשים

הפגנה של פרו-פלסטינים נגד גוגל, 2022 / צילום: ap, Eric Risberg

הפגנות ומעצרים: פרויקט נימבוס הישראלי מעורר סערה בארה"ב

מספר עובדי גוגל פתחו בשביתת מחאה נגד העבודה של החברה עם ממשלת ישראל במסגרת פרויקט נימבוס להעברת המחשוב הממשלתי לענן ● באתר Wired דווח כי עשרות עובדים התבצרו במשרדי החברה בניו יורק ובקליפורניה, ואחרי מספר שעות, האבטחה של גוגל האשימה אותם ב"הסגת גבול"

עסקים ברמת גן / צילום: טלי בוגדנובסקי

תביעה ייצוגית נגד מילואימניק העלתה מחלוקת ישנה. האם נמצא לה פתרון?

תובעים ייצוגים מתנגדים זה שנים לרצון לחייב אותם להתריע בפני עסקים טרם הגשת תביעה נגדם ● אולם כעת, סיפורו של בעל עסק שחזר מעזה וגילה שהוא נתבע ב־2.5 מיליון שקל, עשוי לגרום לזה לקרות ● מומחים חלוקים לגבי ההשלכות

מארק קיובן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

המיליארדר שהתחיל כמוכר שקיות אשפה חושף כמה מסים שילם ואומר: "אני שמח"

"אני משלם את מה שאני צריך. ארה"ב עשתה הרבה בשבילי, ואני גאה להחזיר לה במסים כל שנה", אומר המיליארדר מארק קיובן, שצפוי שלם מס של 275.9 מיליון דולר על הרווחים שלו ב-2023

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

סימנים ראשונים מעידים - תרחיש הבלהות של המשק עשוי להתממש

האינפלציה בפברואר הגיעה לקצב של 2.7% - מעל מהציפיות המוקדמות ● החשש המרכזי הוא ממגמה שלילית שתביא לחריגה מהיעד של בנק ישראל, כפי שצופים יותר ויותר גופים בשוק ● וכשזה המצב, קשה לראות את הריבית יורדת בקרוב

מסילות רכבת בחדרה, באזור מתחם 27 / צילום: תמר מצפי

המאבק שתוקע הכפלת מסילת הרכבת ופיתוח קרקע ביותר ממיליארד שקל

הוועדה לתשתיות לאומיות רוצה להפקיע כ-400 דונם במערב חדרה ● בעלי הקרקעות עתרו לבג"ץ והזהירו: ההפקעה, הפיצויים וביטול אזור התעסוקה יגרמו נזק של יותר ממיליארד שקל

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

תחזיקו מזומן: ההמלצה החריגה של מנהל ההשקעות

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

חיקוי ירוד וזול: זהו הכטב"ם שאיראן שיגרה לעבר ישראל

שאהד 136 נחשב גם לחיקוי ירוד של המל"ט המתאבד הארופ, מתוצרת התעשייה האווירית, שלפי הערכות מחירו עומד על כ־700 אלף דולר ● לצורך ההשוואה, מחיר שאהד 136 מוערך בכ־30 אלף דולר בלבד

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

"עשיתי דברים מסוכנים": המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

מדפי חלב בסופרמרקט / צילום: גלובס

האם ישראל תחזור לייבא חלב? תלוי את מי שואלים ומתי

העלייה הצפויה במחירי החלב הניגר מעלה את השאלה האם המנגנון שקובע מכסים ומחירים מפוקחים לא מיותר ● כיצד ייראה השוק אם התחרות תיפתח, ואיך כדאי לפתור מחסור בפעם הבאה?

יירוטים באשקלון מהתקיפה האיראנית / צילום: Reuters, Amir Cohen

המתקפה האיראנית ייקרה את עלויות גיוס החוב של ישראל

בתחילת החודש עמדה התשואה על אג"ח ממשלתי של ישראל לתקופה של עשר שנים על 140 נקודות אחוז מעל התשואה של אג"ח אמריקאי מקביל ● בעקבות ההתלקחות, זינקה התשואה על אגרות החוב של ישראל לפער של כ-180 נקודות בסיס מעל ארה"ב ● בהמשך השבוע נרגעה מעט ה"הסלמה" בתשואות האג"ח הישראלי

המדינה מאפשרת יבוא הולך וגובר של חומרי מחצבה ממחצבות פלסטיניות / צילום: Shutterstock

"סכנה של ממש": מה נחשף בתביעה של מפעילת מחצבה ישראלית?

תביעה של מפעילת מחצבה באזור בית שאן חשפה כי היקף חומרי המחצבה שנכנסו לישראל דרך מעבר ג'למה שבצפון זינק בשנתיים האחרונות ● על פי ההערכות, 15% מכלל החצץ המשמש בישראל מגיע מהרשות - שיעור שצפוי עוד לגדול

חנן מור / צילום: אייל טואג

חנן מור מכר מניות ב-2 מיליון שקל, המניה נפלה ב-37%

המשקיעים של חברת הנדל"ן שנמצאת בהסדר חוב הרימו גבה כשראו את בעל השליטה לשעבר מוכר מניות, בהיקף של 78% ממחזור המסחר ביומיים, מה שהפיל את המניה ● ניתן להניח שמור היה מוכר עוד לולא עו"ד גינדס שביקש שיעצור

שירי הייסר ואסף גריס, מנכ''לים משותפים בראובני-פרידן

תקציב הפרסום של ישראכרט, 25 מיליון שקל, עובר לראובני פרידן

ב–12 השנים האחרונות טופל תקציב ישראכרט בקבוצת פובליסיס וכעת הוא יעבור לראובני פרידן ● היקף התקציב של חברת כרטיסי האשראי עומד על כ–25 מיליון שקל בשנה

אווטאר של חברה וירטואלית ב־Replika / צילום: מתוך אתר החברה

לא רק ChatGPT: שישה כלי AI שכדאי להכיר

בשוק יש היום שורה של צ'אטבוטים ייעודיים למשימות נקודתיות ● אלה יכולים לסייע הן בחיים האישיים והן בחיים המקצועיים - מכתיבת קורות חיים, דרך חבר וירטואלי ועד שיווק

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

ביידן בקריאה לקונגרס במאמר מיוחד: "לאשר בדחיפות את הסיוע הביטחוני לישראל ולאוקראינה"

הנשיא האמריקני הבהיר: "זה לא הזמן לנטוש את ידידותינו, לא מתקבל על הדעת שנעמוד מנגד" • על המתקפה האיראנית אמר ביידן: "איראן רוצה למחוק את המדינה היהודית היחידה מעל המפה" • עוד הזהיר הנשיא: "ארה"ב עלולה להיגרר למלחמה, אסור שנניח להגנה של ישראל להיחלש"