גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הרגלי צריכה טכנולוגיים: נשים ממאדים, גברים מסמארטפון

נשים רוכשות יותר קוראים אלקטרוניים מגברים ■ האם מוכרי טלוויזיות מעניקים לצרכניות יחס שונה, מה גרם ל-LG לשתף פעולה עם פראדה, ואיך זה קשור למגן מסך לאייפון שהוא גם מראה?

סטיב ג'ובס אחראי גם על המהפכה הזו. מחשבי המקבוק הישנים של אפל, ששווקו לפני מספר שנים, שינו את כל מה שידענו על עיצוב מוצרים טכנולוגיים.

תעשיית הטכנולוגיה התמקדה עד אז בהצעת פתרונות פונקציונליים. אפל - ואחריה שאר העולם - הבינו שעיצוב סקסי ומושך של גאדג'טים הופך אותם לנחשקים.

בשלב ההוא התמודדו יצרניות הטכנולוגיה עם השאלה שמעסיקה גברים מאז שחר ימי האנושות - מה נשים רוצות?

לכאורה, נשים צורכות את אותם מוצרים, באותו גודל ובאותו עיצוב. ההבדל היחיד שניתן לחשוב עליו הוא צבעם של המכשירים, שבמקרים מסוימים נצבעים באדום.

על פני השטח, נראה שיצרניות הטכנולוגיה הפנימו את עקרונות הפמיניזם ולכן הן אינן מנסות להתאים את המוצרים למגדרים שונים.

מבט קרוב יותר מגלה שיתופי פעולה בין יצרנים שונים לבין מעצבי אופנה. בדרך כלל מדובר במוצרים רגילים, בעיקר מחשבים וטלפונים הסלולריים, בצבעים בהירים.

יצרניות הסלולר פעלו בנישה הזו לא מעט ושיתפו פעולה עם מותגים, בהם דולצ'ה וגאבנה. LG עדיין משתפת פעולה עם פראדה, אולם לא בטוח שניתן להגדיר את ליין הסמארטפונים הזה ככזה שמיועד לנשים בלבד.

מחקר שנערך באחרונה על-ידי נילסן מציג נתונים חדשים ומפתיעים אודות הקשר שבין מגדר לבין שימוש בגאדג'טים.

הנשים האמריקניות, מסתבר, מעדיפות באופן מובהק להשתמש בקוראים אלקטרוניים, לעומת הגברים שמעדיפים טאבלטים.

המגמה הזו רק הואצה בתקופה האחרונה: 61% מכלל המשתמשים בקוראים אלקטרוניים הן משתמשות, לעומת 46% בשנה שעברה.

כאשר בוחנים את הנתון בתחום הטאבלטים, רואים עלייה מינורית מ-39% ברבעון השלישי אשתקד ל-43% ברבעון השני של 2011.

סקר שערך האתר Hunch בדק את היחס השונה של גברים ונשים למערכות הפעלה שונות. כ-18% מהנשים העדיפו את ה-iOS של אפל, שמוטמעת בין השאר באייפון ובאייפד, לעומת 10% מהגברים שהמערכת הפייבורטית שלהם היא האנדרואיד של גוגל.

סקר אחר, שנערך בארה"ב על ידי מכון המחקר TRU, גילה שנשים מעדיפות מוצרי טכנולוגיה על פני יהלומים, תכשיטים, נעלי מעצבים ואפילו חופשות.

77% מהנשאלות שהשיבו לסקר העדיפו מסך טלוויזיה על ענק יהלומים, 78% העדיפו סלולרי מתקדם על נעלי מעצבים ו-86% העדיפו מצלמת וידיאו דיגיטלית על פני נעלי יוקרה. הסקר הצביע על כך שהפער הטכנולוגי בין גברים ונשים נמחק.

מה נשים מחפשות כאשר הן מחליטות לרכוש מוצר טכנולוגי חדש? את התשובה המוצלחת ביותר לשאלה הזו ניתן לקבל בנקודות המכירה בחנויות.

"התחום העיצובי", אומר מוטי אלמליח, מנכ"ל יורוקום-פנסוניק, "משפיע על נשים עד כדי כך שהן מטילות וטו על מוצר מסוים. הצבע והעיצוב מאוד משפיעים על ההחלטות של נשים. כאשר גבר ואישה באים בזוג, הנתונים הללו הם אלה שיקבעו עבור הנשים, יותר מאשר השאלה מי ייצר את המסך".

אלמליח מצביע על הבדלים נוספים בין המינים. "הגבר חושב על עצמו כאשר הוא מתעניין במסך טלוויזיה. עם זאת, כשהמוכר מדבר אל האישה, הוא מדבר על נקודות שיעזרו לה בעולם המשפחתי. למשל, אפשרות לקחת כרטיס זיכרון מהמצלמה ולהציג תמונות של הילדים".

תמונות של הילדים

אלמליח טוען שכדי לשכנע אימהות לבצע רכישות, מומלץ לדבר איתן על היתרונות שהמוצר מציע לילדים.

ההכרה בכך שיש לנשים השפעה דרמטית על רכישת מוצרים ניתן לראות בפרסומות עדכניות שמשודרות בטלוויזיה. בפרסומת של פנסוניק ניתן להבחין בזוגות שמגיעים לחנות כדי לקנות מסך חדש, כאשר האישה מעורבת בכל האלמנטים של הרכישה.

"התכונות הטכנולוגיות הן די דומות מבחינת רוב האנשים והנשים יודעות לבדל את המוצרים בהתאם לעיצוב", אומר אלמליח.

לדברי משה מרקוס, מנהל תחום מולטימדיה גאדג'טים ומחשוב בביג בוקס ובבסט ביי, "היצרנים, גם בעולם המחשוב וגם בעולם הגאדג'טים, מייצרים דגמים לנשים שמגיעים בצבעים שונים. ל-HP, למשל, היה לפטופ עם ציור של פרפרים. אותו ציור הופיע גם על העכבר, בצבעים תואמים".

מרקוס מסביר שנושא העיצוב מתבטא גם בתחום של תיקים למחשבים. "היום האישה תתאים את התיק למחשב שהיא קונה. הגבר יתעניין יותר במפרט של המחשב, האישה פחות. אישה, גם כאשר מדובר במחשב מאוד משוכלל, לא תקנה את המוצר אם העיצוב לא מתאים לה".

שיעור באסתטיקה

יצרניות הטכנולוגיה בהחלט עושות שימוש באלמנטים עיצובים שקורצים יותר למחצית האוכלוסייה. "יש היום", אומר מרקוס, "מגן מסך לאייפון שהוא בעצם מראה. זה מוצר שבעיקר נשים קונות אותו".

ההיסטוריה מראה שיצרניות הטכנולוגיה משתמשות בצבע האדום כדי לפנות לקהל נשי, אבל לא בטוח שהאסטרטגיה הזו רלוונטית.

סקר של "הגל החדש", בדק עבור HP את תרבות הצריכה של מחשבים בישראל. הסקר גילה שרק 15% מהנשים רצו לרכוש לפטופ בצבע אדום. הנשים הישראליות הוכיחו שמרנות בלתי מבוטלת - רובן העדיפו צבעים כמו שחור וכסוף. הצבע לבן משתרך מאחור עם 19% בלבד מהקולות.

רוב המחקרים והסקרים שהוצגו לעיל מוכיחים שאין הבדל דרמטי בין ההעדפות הצרכניות של נשים לגברים, למרות שנראה שהגורם העיצובי מהווה פקטור חשוב יותר בהחלטות הקנייה של נשים.

ההצלחה של מוצרים מעוצבים בקפידה יכולה ללמד שהגברים למדו שיעור באסתטיקה ועכשיו גם הם מעדיפים מוצר אטרקטיבי מבחינה חיצונית על פני מפרט טכני עשיר.

נשים מעדיפות קוראים אלקטרוניים

עוד כתבות

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה