"בהסתכלות על יחס הפיריון לשכר בארה"ב - היום שני בני זוג משיגים שכר ריאלי שפעם אדם בודד שעבד במשרה מלאה, היה מסוגל להשיג", אמר דורון צור, מנכ"ל פסגות קומפס, בפורום CFO באילת. "ניתן לראות שעליית השכר החציוני במשקי הבית נמוכה ב-20% משיעור עליית הפיריון. משקי הבית בארה"ב נמצאים ממש מחוץ לתמונת הצמיחה", דברי צור.

צור אמר את הדברים בפאנל אנליסטים, בהשתתפותם של אורי הרשקוביץ, שותף מנהל בקרן הגידור ספרה; עו"ד אלון גלזר, אנליסט וסמנכ"ל בלידר שוקי הון; וחיים ישראל, מנהל מחלקת המחקר במריל לינץ' ישראל.

צור התייחס למשבר המשכנתאות שפרץ תחילה בארה"ב בשנת 2008, והבהיר כי "המשבר הינו רק סימפטום. הסיבה לכך שפרץ המשבר הוא שאנשים ניסו למשכן את העתיד שלהם - והנה, העתיד הגיע".

"הסינים מרעילים את כלכלת המערב"

מנגד, התייחס הרשקוביץ' לשווקים המתעוררים, בדגש על צמיחה בשוק הסיני והצפי להפיכתה לאימפריה כלכלית: "סין הכריזה מלחמה על העולם - כשהמלחמות לא נעשות כיום באמצעות תותחים וטנקים, אלא במרחב הסייבר ובזירה הפיננסית".

הרשקוביץ' הבהיר כי "הסינים מרעילים את הכלכלה המערבית עם אשראי זול וריביות מצחיקות - תוך שהם מנצלים את השיתוק הפוליטי אצלנו". לטענתו, המערב מעביר את כל אמצעי הייצור שלו לסין, כך שבעוד כ-10-15 שנים קדימה "לא יוותרו במערב אמצעי ייצור כלל".

"מצב זה יהפוך את סין לשליטת העולם הבלתי מעורערת", הזהיר הרשקוביץ', שטוען כי המערב שיהיה במצב "רע מאד". "עוד 10 שנים קדימה ארה"ב תהיה מדינה וירטואלית".

"אם תשאלו את אמא שלכם אם סין משתלטת על העולם - היא לא תדע לומר זאת", הסביר הרשקוביץ, שטוען כי הסינים פועלים בחוכמה, בזהירות ו"מתחת לשולחן". "שווקי הייצוא הבוערים הולכים להתרכז במזרח, ואם זה היה תלוי בסינים - אם היו מרדימים את הפעילות במערב לגמרי, כבר עכשיו".