"אסטרטגיה היא מסגרת המכילה את ה-DNA של הארגון, ומי שלא מבין זאת טועה. רק עם DNA נכון יכול ארגון להשיג את היעדים האסטרטגיים שלו", אמר היום (ב') מנכ"ל פרטנר יעקב גלברד, בפורום CFO המתכנס באילת. "ארגון חייב לשנות את ה-DNA שלו בהתאם להתפתחויות הסביבתיות - אחרת, הסיכוי שלו לשרוד בסביבה משתנה, אחרת, קטן משמעותית".

"ההתפתחויות הטכנולוגיות ב-20 השנים האחרונות הן פנומנליות. אנחנו חיים בתוך מהפכה, וצריכים להתמודד עם המצב הזה", דברי גלברד. "חברות שלא עומדות בקצב ההתפתחויות ולא מגיבות לשינויים שחלקים בשוק, נשארות מאחור".

גלברד התייחס לדוגמה לירידה המשמעותית בנתח השוק של חברת נוקיה בשנים 2007-2010, עליו השתלטה חברת אפל. "האם מדובר בשינוי שהוא תוצאה של שינויים והחלטות שהתקבלו בנוקיה ב-3 השנים הללו? התשובה היא לא: מדובר בהתפתחויות והחלטות שהתרחשו בחברה במשך שנים".

גלברד ציטט את מנכ"ל נוקיה, שפנה ללקוחותיו והודה כי "טעינו. לא התאמנו את עצמו לשוק משתנה, ולא קיבלנו החלטות אמיצות". עוד ציין גלברד את מוטורולה, אשר גם היא איבדה נתח שוק משמעותי בשנים 2006-2009, מטעמים דומים. "כמו כל חברה אחרת, גם פרטנר חייבת לעבור תהליכים של שינוי".

"במציאות החברתית היום, למילה 'מחיר' יש תקרת זכוכית", התייחס המנכ"ל למחאה החברתית בישראל בדבר יוקר המחיה. "מי שיעלה מחיר - צפוי לחטוף, מה שמעמיד בפני החברות במשק תקרת זכוכית ברמת ההכנסות. זה מחייב אותנו לשנות את כל המסגרות בהן אנו עובדים, כדי לשמור על רווחיות לאורך זמן".

"היקף השימוש בדאטה יגדל פי 100 תוך 3 שנים"

"היקף השימוש בדאטה צפוי לגדול ב-2014 פי מאה ביחס לשנת 2011", הבהיר גלברד, תוך שהוא מתייחס לקשיים של חברות הסלולר לגלות רווחיות בעוד שימוש המשתמשים בשיחות ו-SMS-ים יורד, ומנגד מתגבר השימוש באלטרנטיבות בדמות אפליקציות אינטרנטיות, בהן ניתן להשתמש על גבי הרשת הסלולרית.

"אנו מציעים כיום חבילות סלולריות העשירות בטכנולוגיות VOIP, ולפיכך מוודאים שהמסלולים שלנו עתירי דאטה. חברות התקשורת עלולות להפוך בחלוף הזמן כ'צינור טיפש', אשר מעבירות מידע ללא שליטה עליו", דברי גלברד.

"אם הבחירה הייתה תלויה בי, לא הייתי קונה מכשיר של אפל - אני מכיר במכשיר שלהם רק בגלל שהחברה כל כך חזקה", אמר גלברד.

"אנחנו לא אוהבים שינויים"

"תפקידו של מנכ"ל הוא לאמץ במהירות התפתחויות טכנולוגיות ושינויים", אמר גלברד. "כבני אדם, אנחנו לא אוהבים שינויים - אלא את המוכר, את מה שהתנסנו בו כבר. להיות היסטוריון הרבה יותר קל, מאשר להיות נביא, קל וחומר לייצר עתיד שונה".

"על מנת לעמוד בלוחות זמנים, חייב לדעת לעבוד בערוצים מקבילים, תוך פיתוח מספר ערוצי ייצור במקביל, וחינוך העובדים בחברה לגמישות מחשבתית", המשיך גלברד, שפרט את התנאים הדרושים בעיניו כדי לאפשר לחברה לצמוח ולהתפתח עם השינויים בתעשייה. במבט קדימה, התייחס גלברד לשימוש המתגבר הצפוי בשירותי Cloud ("מחשוב ענן"): "תפיסת הענן תעמוד לרשות המשתמשים בכל מקום וזמן בו הם נמצאים, וצפוייה לשנות מהותית את ההתנהלות של ארגונים".