גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גומרים את החודש: איזה מנכ"לים מרוויחים הכי הרבה?

העלות השנתית הממוצעת למנכ"ל של חברה הכלולה במדד ת"א 100 עמדה אשתקד על 5.9 מיליון שקל ■ ומה הבונוס הממוצע במגזר הפיננסי? משכורת של שנה וחודשיים

שנת 2010 הייתה עוד שנת שיא בשכר המנהלים במשק הישראלי. "גלובס", שעוקב ומנתח את נתוני שכר המנהלים בחברות הציבוריות כבר 17 שנה, גילה השנה כי עלות השכר השנתית הממוצעת של מנהל בחברה ציבורית (ברוב המקרים מדובר במנכ"ל) עמדה על 2.9 מיליון שקל וגילמה עלייה שנתית ריאלית מכובדת של 13%, ועלייה ריאלית של 140% בתוך 16 שנים. בחלוקה חודשית מדובר על 242 אלף שקל - פי 28 מהשכר הממוצע במשק.

מספרים אלו ממחישים, ולא בפעם הראשונה, כי שכר המנהלים בארץ עולה באופן עקבי, ולא פלא שהוא יוצר דיון ציבורי נוקב שאף יצר את ועדת נאמן - הוועדה שהוקמה כדי לדון בסוגיה האם וכיצד צריך המחוקק הישראלי להתערב בקביעת שכר המנהלים - ולבסוף הגיעה למסקנה כי אין צורך להתערב.

בשנה שעברה שיתף "גלובס" פעולה עם פירמת רואי החשבון PwC Israel (קסלמן וקסלמן), ויחד עמה ביצענו מחקר מקיף על תוכניות התגמולים של מנהלים בחברות הציבוריות. המחקר שנציג הפעם, השני שנעשה באותה מתכונת, ממחיש ביתר שאת את הגידול העקבי בעלויות השכר של המנהלים הבכירים בארץ במגזרי הפעילות השונים, מפיננסים ועד נדל"ן.

המחקר בוצע על ידי מחלקת תגמול מנהלים ועובדים בקבוצת הייעוץ של הפירמה, ומי שעמד בראשו הם רו"ח הילי קריזלר, ראש תחום תגמול בקבוצת הייעוץ של PwC Israel, ורו"ח ד"ר צור פניגשטיין, שותף, ראש תחום הייעוץ הפיננסי בקבוצת הייעוץ של PwC Israel.

1. היקף התגמול השנתי ואופן התפלגותו

החברות הציבוריות מחויבות לפרט - במסגרת תקנה 21 בדו"ח התקופתי - את עלות השכר של חמשת מקבלי השכר הבכירים ביותר. עלות זו כוללת את שכר הבסיס, בונוס ומענקים שונים, שווי ההוצאה החשבונאית בגין האופציות שקיבל אותו מנהל, וכן הטבות סוציאליות שהוא זכאי להן.

PwC Israel גילתה כי העלות השנתית הממוצעת למנכ"ל של חברה הכלולה במדד ת"א 100 עמדה אשתקד על 5.9 מיליון שקל - עלייה של 18% לעומת 2009 ועלייה של 44% לעומת 2008.

במקרה של מנכ"ל של חברה הכלולה במדד ת"א 25, מדובר היה על עלות ממוצעת של 10 מיליון שקל - עלייה של 23% לעומת 2009 ועלייה של 27% לעומת 2008.

PwC Israel בדקה נתונים אלו גם בקרב חברות פיננסים (לפי מדד הפיננסים של הבורסה שכולל בנקים מסחריים, בנקים למשכנתאות, חברות ביטוח ובתי השקעות), וגילתה כי העלות השנתית הממוצעת למנכ"ל במגזר זה עמדה על 7.4 מיליון שקל - עלייה של 10% לעומת 2009 ועלייה של 57% לעומת 2008.

במילים אחרות, עלות השכר של מנכ"לי חברות הפיננסים גבוהה בהרבה מזו של מנכ"לי חברות מדד ת"א 100 או של מנכ"לי חברות נדל"ן, והסיבה לכך פשוטה למדי: "מנהלי חברות פיננסים מקבלים שכר בסיס גבוה יותר משל מנכ"לי חברות מדד ת"א 100", מסבירה קריזלר. ואכן, מהמחקר עולה כי שכר הבסיס השנתי של מנכ"ל מהמגזר הפיננסי עמד אשתקד על 3.2 מיליון שקל לעומת 2.9 מיליון שקל במקרה של חברות ממדד ת"א 25 או 2.3 מיליון שקל במקרה של חברות ממדד ת"א 100.

לעומת זאת, הבונוס השנתי הממוצע של מנכ"ל במגזר הפיננסי נמוך מזה של מנכ"לי חברות מדד ת"א 25 ועומד על 1.8 מיליון שקל לעומת 2.2 מיליון שקל.

מהתפלגות חבילת התגמול של מנכ"ל חברה הכלולה במדד ת"א 100 עולה כי אשתקד חל גידול ברכיב ההוני של החבילה (23% לעומת 17%), ואילו רכיב המזומן (שכולל שכר בסיס ובונוס) עמד אשתקד על 77% לעומת 83% בשנת 2009. קריזלר טוענת כי הגידול בשיעור הרכיב ההוני נובע מהענקות של אופציות חדשות שבוצעו אשתקד (ולפי כללי החשבונאות, החברה מכירה בשנת ההקצאה הראשונה בחלק גדול יותר מסך חבילת האופציות כהוצאה חשבונאית), מהענקות גדולות יותר בשוויין הכספי ובכמות האופציות שהן מכילות, ומטבע הדברים - מעלייה בשווי החברות.

PwC Israel בדקו גם איך מתפלג התגמול קצר הטווח (רק שכר בסיס ובונוס) של מנכ"ל חברה ממדד ת"א 100, וגילו כי 69% מסך התגמול לטווח קצר ב-2010 הם בעלי אופי קבוע (דהיינו שכר בסיס), ואילו 31% הם בעלי אופי משתנה ותלוי ביצועים. לשם ההשוואה, בשנת 2009 עמדה ההתפלגות לעיל על 72% (עבור הרכיב הקבוע) ועל 28% עבור הרכיב המשתנה.

במילים אחרות, רוב התגמול שזמין למנכ"ל בטווח הקצר (חודש או שנה) הוא שכר הבסיס שלו, ואשתקד קטן קמעה שיעור הרכיב הקבוע, ככל הנראה על רקע התוצאות הטובות של רוב החברות הציבוריות - תוצאות שהגדילו את הבונוס תלוי הביצועים שקיבל המנכ"ל.

2. התפלגות רכיבי עלות השכר לפי רביעים

ב-PwC Israel בחרו גם השנה לחלק את עלות השכר של מנכ"לי החברות הכלולות במדד ת"א 100 לארבעה רביעים, וכך לגלות איך מתפלגת העלות של בעלי העלות הגבוהה ואיך מתפלגת העלות של בעלי העלות הנמוכה. מנכ"לים אלו, 66 במספר, דורגו בסדר יורד חולקו לארבע קבוצות, וכך נכללו ברביע העליון מנכ"לים שקיבלו את סך העלות הגבוהה ביותר וכך הלאה.

חלוקה זו, כפי שמסבירה קריזלר, מאפשרת להבין איזה רכיב עלות משמעותי יותר בכל רביע. ואכן, לפי המחקר, עלות השכר הממוצעת של מנכ"לי הרביע העליון עמדה אשתקד על 11.9 מיליון שקל ואילו במקרה של מנכ"לי הרביע התחתון מדובר היה על 1.7 מיליון שקל "בלבד".

מהתפלגות רכיבי העלות של מנכ"לי הרביע העליון עולה כי הרכיב ההוני (אופציות למניות ו/או מניות חסומות) היווה 48.7% מסך העלות; במקרה של הרביע השני מדובר היה על 25.8%; במקרה של הרביע השלישי מדובר היה על 14.3% ואילו במקרה של הרביע התחתון מדובר היה על 5.9%.

לעומת זאת, שכר הבסיס היווה אצל מנכ"לי הרביע העליון 26.9% מהסך; אצל מנכ"לי הרביע השני מדובר היה על 40.3%; אצל מנכ"לי הרביע השלישי מדובר היה על 62.9% ואילו אצל מנכ"לי הרביע התחתון מדובר היה על 82.4%.

במילים אחרות, רכיבי העלות בעלי האופי המשתנה לטווח ארוך (תלוי ביצועים דוגמת אופציות למניות) דומיננטיים יותר אצל מנכ"לי הרביע העליון ואילו רכיבי העלות הקבועים (שכר בסיס) דומיננטיים יותר אצל מנכ"לי הרביע התחתון.

בדיקה זו כללה גם את חלקו של הבונוס השנתי בסך עלות השכר (רכיב משתנה לטווח קצר), וגילתה כי אצל מנכ"לי הרביע העליון הבונוס מהווה 24.4% מסך העלות; אצל מנכ"לי הרביע השני מדובר על 33.9%; אצל מנכ"לי הרביע השלישי מדובר על 22.9% ואילו אצל מנכ"לי הרביע התחתון מדובר על 11.8%.

התפלגויות אלו משתנות לא רק בין הרביעים השונים של מדד ת"א 100 כי אם גם בין מדדים סקטוריאליים שונים. PwC Israel גילו כי שכר הבסיס בקרב מנכ"לי החברות הכלולות במדד ת"א 25 מהווה 39% מסך העלות, ואילו במקרה של חברות הכלולות במדד הביומד מדובר על 64%. "חלק מחברות הביומד עדיין רחוקות מהגשמת היעדים שלהן, ולכן הרכיב ההוני בעלות השכר של מנכ"ליהן עדיין לא משמעותי כמו חברות בוגרות. האופציות למניות שהן מעניקות למנכ"ליהן עדיין לא מגלמות הטבות גבוהות", מסבירה קריזלר.

הבדל זה בא לידי ביטוי גם במשקל של הרכיב המשתנה לטווח הקצר (בונוס שנתי). בקרב מנכ"לי מדד ת"א 25 מדובר על 21% ואילו בקרב מנכ"לי חברות הביומד מדובר היה רק על 6%.

בונוס שנתי - משכורת של שנה וחודשיים

לא מעט חברות כלל אינן טורחות לפרט כיצד הן קובעות את גובה הבונוס השנתי, ולכן ב-PwC Israel בחרו לבדוק את שווי הבונוס שניתן אשתקד למנכ"ל לפי גובה שכר הברוטו החודשי שלו.

"זה ממצא מעניין למדי", אומרת קריזלר. "לא פעם, בתהליך של קביעת הבונוס למנכ"ל, הדירקטוריון עצמו חושב במושגים של משכורות חודשיות ברוטו, למרות שברוב הפעמים החברה אינה מדווחת על כך. בסופו של דבר, כמעט כל בונוס ניתן בפרופורציה מסוימת לשכר הברוטו החודשי".

מהנתונים של PwC Israel עולה כי מנכ"לי המגזר הפיננסי קיבלו אשתקד בממוצע בונוס ששווה ערך ל-15.1 משכורות חודשיות בעוד מנכ"לי החברות הכלולות במדד ת"א 100 קיבלו בונוס השווה ערך ל-13.7 משכורות חודשיות.

גובה הבונוס השנתי: נתון לשיקול דעת

ויכוח ער התנהל בשנה האחרונה סביב האופן שבו מעניקות החברות הציבוריות בונוס שנתי למנכ"לים. שיעור שכר הבסיס מסך עלות השכר, כך מתברר, הולך וקטן במהלך השנים ואילו חלקו של הרכיב המשתנה לטווח הקצר (בונוס שנתי), והרכיב המשתנה לטווח הארוך (אופציות למניות ו/או מניות חסומות) הולך ועולה.

ועדת נאמן, שניסתה לבצע שינוי במדיניות התגמולים של החברות הציבוריות, שקלה לאלץ אותן להצמיד את הבונוס השנתי לכמה שיותר מדדים כמותיים. מהבדיקה של PwC Israel עולה כי יש לא מעט חברות שאכן מעניקות בונוס שנתי כמעט ללא קשר למדדים כמותיים שהוגדרו מראש בתחילת שנת המס (לפחות לא כזה המדווח באופן רשמי לציבור המשקיעים).

שימוש במדדים כמותיים

לפי המחקר, 31% מהחברות הכלולות במדד ת"א 100 מעניקות בונוס שנתי לפי שיקול הדעת של הדירקטוריון, 19% לפי רמת הרווח הנקי, 11% לפי רמת הרווח התפעולי לפני מס, ורק עשירית מהן לפי התשואה להון.

PwC Israel בדקה התפלגות זו גם לפי מדדים סקטוריאליים ומצאה כי 93% מתוך חברות מדד הפיננסים עושות שימוש במדד כמותי כזה או אחר לקביעת גובה הבונוס השנתי, ורק 7% מתוכן מותירות אותו לשיקול הדעת של הדירקטוריון.

לעומת זאת, כל חברות הביומד מותירות את קביעת גובה הבונוס לשיקול הדעת של הדירקטוריון. "לחברות פיננסים, דוגמת בנקים, קל יותר לקבוע מדדים כמותיים למתן בונוס ואילו לחברות ביומד קשה יותר כי במקרים רבים עדיין אין להן הכנסות ורווח", מסבירה קריזלר.

יו"ר לא בהכרח משתכר פחות ממנכ"ל

אין זה סוד שבשוק ההון המקומי שווה לפעמים לכהן רק כיו"ר - ועוד במשרה חלקית - וכך לקבל חבילת תגמולים כמעט זהה לזה של המנכ"ל שלרוב עובד קשה יותר. ואכן, מהמחקר של PwC Israel עולה כי בקרב החברות הכלולות במדד ת"א 100 שכר הבסיס של היו"ר (לאחר תקנון למשרה מלאה כי יש לא מעט יו"רים שמכהנים במקרה חלקית) עמד אשתקד על 2.9 מיליון שקל לעומת 2.3 מיליון שקל במקרה של המנכ"ל (הבדל של 26%).

לעומת זאת, הבונוס השנתי שמקבל היו"ר נמוך יותר מזה של המנכ"ל - 1.1 מיליון שקל לעומת 1.5 מיליון שקל (הבדל של 36%).

"בכל הקשור לתגמול, חברות רבות מתייחסות ליו"ר כמעט באותו האופן שהן מתייחסות למנכ"ל, ומעניקות לו תגמול ברמות דומות לאלו של המנכ"ל, וגבוהות יותר מאלו של סמנכ"ל מן השורה", אומרת קריזלר.

עוד מגלה המחקר של PwC Israel כי הרכיב המשתנה (לטווח קצר וטווח ארוך) היווה אשתקד 37% מסך עלות השכר של היו"ר (די דומה לשיעור במקרה של סמנכ"ל) לעומת 47% במקרה של מנכ"ל. במילים אחרות, יו"ר מקבל בממוצע בונוס שנתי נמוך יותר ופחות אופציות למניות/מניות חסומות מהמנכ"ל של אותה חברה.

שכר בסיס ובונוס של מנכל לפי מדדים


בונוס שנתי כפונקציה של מספר משכורות חודשיות

ממוצע סך עלות השכר למנכל

רכיבי עלות השכר של מנכל

שכר בסיס ובונוס בחב מדד תא 100

התפלגות רכיבי עלות השכר למנכל
התפלגות מדדים לקביעת בונוס שנתי

עוד כתבות

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"