גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לחגים: אלטרנטיבות לשליחת "שנה טובה" חינם ב-SMS

הקריאה להימנע ממשלוח SMS לפני החגים אולי לא רלבנטית ללקוחות בסלולר שמשלמים עבור חבילות מסרונים גלובליות ■ "גלובס" ו"כמהזה?" מציעים כמה דרכים לשלם פחות, או לא לשלם כלל

מחאת לא לשלוח "שנה טובה" דרך ה-SMS של חברות הסלולר תופסת תאוצה ומונה כבר אלפי חברים. רגע לפני החגים, החלטתם גם להשתתף במחאה ועדיין מעוניינים לשלוח שנה טובה ב-SMS, אבל לא בתשלום ולא דרך חברות הסלולר? "גלובס" בשיתוף אתרkamaze.co.il מביאים לפניכם את כל הדרכים לעשות זאת בעלות מוזלת או חינם.

חבילה כבדה מדי

העומס לקראת החגים אינו הבעיה היחידה: חברות הסלולר משווקות כדרכן חבילות דקות והודעות מיותרות ללקוחות הכוללות הרבה מעבר לשימוש הממוצע, לעתים 1,000 הודעות ויותר, וזאת תמורת תשלום חודשי קבוע. מלכודת הדבש הזו גרמה ללקוחות באופן לא מודע להעלות את דפוסי השימוש שלהם על ידי שימוש חופשי ללא מעקב אחרי ניצול החבילה. לקוח ממוצע לא באמת מנצל את החבילה והתעריף להודעה בפועל גבוה מזה שעליו הסתמך.

לקוחות כאלה, יש לציין, לא ממש יכולים להשפיע ולהשתתף במחאת הפייסבוק הנוכחית - כי ממילא ישלמו אותו הדבר.

"ללקוחות שאינם נמצאים בחבילת הודעות כלשהי או לקוחות שחורגים מההודעות בחבילה", מזכירה ליאת נחום, מנהלת תוכן ב"כמהזה?", "העלות להודעה נעה סביבו ה-60 אג' להודעה, יותר מעלות לדקת שיחה. חבילות הודעות אמנם מוזילות את עלות ההודעות, אך כאמור - על זה תצטרכו לשלם קבוע גם אם ניצלתם את החבילה וגם אם לא. עלות משלוח הודעה בישראל היא מהגבוהות בעולם ללא כל סיבה מוצדקת".

זה המקום להזכיר אפשרות נוספת: שיחות וידאו או שיחות חינם דרך המכשיר באמצעות אפליקציות ותוכנות כגוןTango, TalkBox, Viber ועוד המאפשרות שיחות חינם דרך הרשת, או גימיקים של הודעות SMS קוליות ועוד.

ומי שיחזור בכל זאת למקורות ולא יתעצל - יוכל גם להשקיע במשלוח ברכות ליקיריו כמו בימים הטובים ההם, עם מעטפה ובול (ואולי גם נצנצים) במחיר 1.70 שקל.

TextMe

- איך זה עובד? מתקינים את התוכנה למחשב ומסמסים דרכה. פשוט ונוח, ממשק בעברית, קלי קלות ובחינם.

- מגבלות: לא ניתן לשלוח הודעות ללקוחות חברת סלקום ולא למספרים מקוצרים.

WhatsApp

- איך זה עובד? מתקינים דרך חנויות האפליקציות, עוקבים אחרי ההוראות ומתחילים לסמס.

- מגבלות: עלות ראשונית סמלית של דולר או קצת יותר, אך שליחת ההודעות עצמן היא חינם.

האפליקציה נוחה, פופולרית, פשוטה, קלה ומתאימה למגוון רחב מאוד של סמארטפונים - כולל מהדור הישן.

תיבת ה-Gmail

- איך זה עובד? שירות פשוט ונוח, שניתן חינם. בשלב זה, מאפשר השירות שליחה של עד 50 הודעות לחברות פלאפון ואורנג'. כותבים את ההודעות ואת מספר הטלפון אליו רוצים לשלוח הודעה דרך תיבת הצ'ט של גי'מייל. שם גם יתקבלו ההודעות שישלחו חזרה כמענה.

- מגבלות: סלקום מחוץ לתמונה.

spikko

- איך זה עובד? נרשמים לשירות באתר האינטרנט ומתחילים. גם שירות זה ניתן ללא תשלום. כותבים הודעה באמצעות המייל, כשבכתובת הנמען כותבים את מספר הטלפון של הנמען ואת הסיומת spikkosms.com@. הודעות שישלחו חזרה יתקבלו גם הן כהודעה בתיבת המייל.

icq

- איך זה עובד? כל מי שמשתמש בתוכנת המסרים של החברה, יכול לשלוח גם SMS. אפשר לשלוח SMS בחינם, כשההודעות מתקבלות חזרה על חלון תיבת המסרים. לסמארטפונים - אפשר להוריד את התוכנה ולשלוח את ה-SMS ישירות מהמכשיר באותו האופן. הנרשמים מקבלים מכסת SMS וצוברים SMS נוספים על מסרונים נכנסים.

- מגבלות: גם כאן ניתן לשלוח הודעות רק למנויי פלאפון ואורנג'.

go.2net

נרשמים ומקבלים 50 הודעות חינם. לאחר מכן, ניתן לרכוש בנק דקות בעלוות מוזלת וכן לצבור נקודות באמצעות הפניית חברים באמצעות לינק לאתר או באמצעות צפייה בפרסומות לאחר רישום ואישור.

triplay

- איך זה עובד? טריפליי היא תוכנה המאפשרת לשלוח הודעות sms ו-mms חינם באמצעות האינטרנט. התוכנה פועלת כתוספים לדפדפן פיירפוקס או כאפליקציה ברשת החברתית פייסבוק, ומאפשרת לסמן טקסט או תמונה באמצעות כפתור העכבר הימני ולשלוח אותו כהודעת טקסט או מולטימדיה.

- מגבלות: למשתמשים בתוכנה מקצה טריפליי 100 הודעות sms בחינם. 100 הודעות נוספות יעלו לכם 8 דולר. את 100 ההודעות החינמיות כדאי לנצל, ותעריף ההמשך אמנם זול ביחס לעלות תעריף sms רגיל, אך לא תמיד משתלם בהשוואה לחבילות ה-sms ולשליחת הודעות מאתרי החברות.

Air me up

- איך זה עובד? אפליקציה המאפשרת לשלוח הודעות בחינם. ניתן להוריד מחנויות האפליקציות או דרך אתר החברה. מההתקנה, האפליקציה רצה ברקע לשימוש השוטף במכשיר ומבלי להפריע או להאט אותו. לאחר ההתקנה יכולים משתמשי האפליקציה לשלוח הודעות באותו אופן בו הם עושים זאת כיום - וללא שינוי בממשק המשתמש מאחד לשני, ללא עלות נוספת.

- מגבלות: בשל השימוש ברשת האינטרנט, השירות פעיל רק כאשר מחוברים לרשת WiFi או דרך גלישה בדור שלישי או (מה שדורש רכישת חבילת DATA) כדי להשתמש בשירות. בנוסף, ניתן גם לשלוח הודעות בחינם באמצעות אתר האינטרנט של החברה, לכל המנויים גם ללא הורדה וללא התקנה של האפליקציה.

Hi Text

- איך זה עובד? אפליקציה לשליחת הודעות חינם לכל חברות הסלולר. בנוסף, גם מסנג'ר לשליחת הודעות rich text המאפשר שליטה מוחלטת בצבעים, באייקונים, בגודל טקסט ובפונט, לא משנה באיזה מסנג'ר החברים שלכם משתמשים.

Text2Me

- איך זה עובד? אפליקציה המאפשרת שליחת מסרון לכל מספר, בין אם המשתמש הוריד את האפליקציה ובין אם לאו. ניתן לשלוח סמס אישי, סמס קבוצתי ושילוב חינמי של אייקונים. לאחר רישום לאפליקציה, מקבלים מספר נייד חדש וממנו לתקשר עם כל רשימת התפוצה באמצעות המספר החדש. הרישום הוא באמצעות הזנת מספר הטלפון האמיתי בשילוב בחירת שם משתמש וסיסמה או באמצעות חיבור לפייסבוק.

בזק בפייסבוק

- איך זה עובד? כרגע השירות מתאפשר רק ללקוחות הפרטיים של בזק. הרישום מתבצע ישירות מאפליקציית השירות בעמוד הפייסבוק של החברה, והמשתמש נדרש להוסיף לפרופיל האישי שלו בפייסבוק את אפליקציית השירות. לאחר הרישום הראשוני, הגישה לשירות תתאפשר בצורה קבועה ישירות מעמוד הפייסבוק האישי. שליחת ההודעה מתבצעת על-ידי הקלדת מספר היעד וההודעה במסך הטקסט: השולח יכול למלא כל מספר טלפון שאליו ירצה לקבל את ההודעה החוזרת.

אתרי חברות הסלולר

סלקום: עד 5 הודעות SMS חינם בכל יום.

פלאפון: עד 10 הודעות חינם. לנרשמים לחשבונית במייל, ניתן לקבל 100 הודעות SMS חינם באופן חד-פעמי.

אורנג': עד 20 הודעות SMS חינם בכל יום.

הנתונים לכתבה זו נאספו ע"י "כמה זה?" - www.kamaze.co.il - אתר השוואת מחירים בתחומים: סלולר, אינטרנט, שיחות לחו"ל, סים בינלאומי, כבלים ולווין וטלפון בישראל.

עוד כתבות

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

החשש מעימות חזיתי בין ישראל לאיראן הפיל את וול סטריט

הנאסד"ק ירד בכ-1.8% ● הניקיי ירד ב-1.2% ● מאסק: "עשינו בדיקה מעמיקה והחלטנו, בהחלטה קשה, לפטר יותר מ-10%" ● BDO: "המתיחות מול איראן ובמיצרי הורמוז צפויה להשפיע על שוק הנפט העולמי" • בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

מייסדי סנאפי, חני גולדשטיין ודביר כהן / צילום: Elad Malka

הגיוס מגלה: השווי של הסטארט-אפ נחתך בחצי, אבל ההכנסות עלו

חברת הסטארט-אפ סנאפי, פלטפורמת המתנות לעובדים וללקוחות, השלימה סיבוב גיוס הון חדש בהובלת קרן קומרה ● הסיבוב בהיקף של 25 מיליון דולר משקף לחברה ירידת שווי, שנע כעת בין 180-200 מיליון דולר - כמחצית מהשווי הקודם שקיבלה החברה בשנת 2021

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

מפגינה באיסטנבול מניפה דגלי פלסטין בהפגנה למען עזה. בציבור הטורקי גוברות הקריאות לניתוק הקשרים הכלכליים עם ישראל / צילום: ap, Khalil Hamra

"מרמרה 2" ודיונים על הרחבת החרם: בטורקיה מחריפים את הטון נגד ישראל

ההחלטה של טורקיה לפגוע קשות בסחר עם ישראל נובעת גם מהאיסור הישראלי להצניח סיוע בעזה, אבל בעיקר מהדרתה מדיוני השיקום של עזה, שעשויים להכניס הרבה כסף למקורביו של ארדואן ● מהלומה נוספת לסחר עלולה להיגרם ממשט מתוכנן לרצועת עזה, שטורקיה תיטול בו חלק

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

המתקפה האיראנית יצרה "פקק" בנתב"ג: זה הפתרון של משרד התחבורה

בימי שגרה אין המראות מנתב"ג בשעות הלילה המאוחרות ● בליל המתקפה האיראנית המרחב האווירי של ישראל נסגר, ולמרות ביטולי הטיסות הרבים, עם חידוש הטיסות לישראל וממנה נוצר פקק ● במשרד התחבורה הנחו על פתרון ליומיים הקרובים

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 capital וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג' בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: תמר מצפי

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 Capital, וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', התייחסו בכנס TECH IL של גלובס לירידה בהיקף ההשקעות בהייטק בצל המלחמה ● פירון: "לאורך השנה-שנתיים הקרובות יש סיכוי שנראה משקיעים יוצאים מכאן" ● מרידור: "יש גם קולות בעדנו, משקיע אמר לי שהחברות הישראליות הן הכי טובות בפורטפוליו שלו"

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אפילו סעודיה עזרה: כך פעלה הברית שסייעה לישראל מול איראן

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

מנכ''ל שטראוס, שי באב''ד / צילום: איל יצהר

נפרדת מתחומים עם רווחיות נמוכה: אלה הפעילויות ששטראוס מתכוונת למכור

קבוצת שטראוס חוזרת להתמקד בפעילויות הליבה שלה ומעמידה על המדף את חלקה במפעל וכוורת יד מרדכי, את פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" ואת רשת קפה עלית

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

וול סטריט / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת בוול סטריט; טסלה יורדת ב-4%

הדאקס יורד ב-1% ● קרן המטבע העולמית העלתה את תחזית הצמיחה העולמית ● טראמפ מדיה יורדת ב-7% ● תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב מזנקות ● איתן בן אליהו ימונה ליו"ר ננו דיימנשן ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo & Scitex, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל HP Indigo, נועם זילברשטיין: "החוסן שלנו, במיוחד בעיתות משבר, הוא ששומר עלינו כמובילים עולמיים"

עם מפעל בקריית גת, תוך כדי פינוי עובדים וגיוס מילואים מסיבי, בחברת HP Indigo & Scitex, אחת המעסיקות הגדולות בהייטק הישראלי, התמודדו עם אתגרי המלחמה ● "לא מדובר בתקופה חד־פעמית, אלא במרתון שנצטרך להתמודד איתו", אמר נועם זילברשטיין, מנכ"ל החברה, במהלך כנס TECH IL של גלובס

מתן סמיש, רשא חולי ואילון לוי בפאנל בהנחיית נבו טרבלסי, גלובס / צילום: כדיה לוי

הצרכים, האתגרים והשאיפות: שלושה מנהיגים צעירים על במה אחת

בפאנל בהשתתפות נציגי הנבחרת לשנת 2024, מתן סמיש מלאומי סיפר על מהפכת השירות של הבנק, רשא חולי מדיפלסט סיפרה על אתגרי הניהול בתעשייה, ואילון לוי, דובר במערך ההסברה עד לאחרונה, דיבר על מצבה של ישראל בעולם

ערן רביד, CIO, מקורות / צילום: כדיה לוי

ערן רביד, CIO במקורות: "המשכנו לספק מים גם למוצבים בצפון שנפגעו קשות בלחימה"

בחברת המים הלאומית מקורות מספקים מים, גם בשעות משבר ● ערן רביד CIO במקורות, הוצנח לתפקיד יממה אחרי פרוץ המלחמה ● במהלך כנס TECH IL של גלובס הוא הציג את דרכי ההיערכות הטכנולוגית של החברה לזמני משבר

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

"פרדוקס": מנהלי חברות הרחפנים חשפו – זו הסיבה שסין מנצחת אותנו

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסף גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

מדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות / אילוסטרציה: Shutterstock

מחירי הנדל"ן בדרך לשיא חדש, ואלה הדירות והמיקומים שהרוכשים מעדיפים

הירידות נמחקו לחלוטין, ומדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות ● עיון בנתונים מוצא כי בשלושת החודשים שבין דצמבר לפברואר השנה הוביל מחוז המרכז את עליות המחירים, עם 3.6% עלייה ● הבעיה המסתורית היא ההיצע 

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

בחינות הסמכה / צילום: אלון רון

תוצאות בחינת ההסמכה בראיית חשבון: הסטודנטים של מכללת ספיר בראש

מדובר בבחינת ההסמכה הראשונה שהתקיימה מאז פרוץ המלחמה ● הסטודנטים מהאוניברסיטה העברית נמצאים בתחתית הטבלה ● שיעור המעבר הכללי של כלל הנבחנים בבחינה עומד על 68%

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בתל אביב; מדד ת"א בנקים 5 ירד בכ-1.1%

מדד ת"א 35 צלל ב-1.2% ● מדד המחירים לצרכן בישראל יפורסם הערב, מה צופים הכלכלנים? ● BDO: "המתיחות מול איראן תשפיע על שוק הנפט" ● בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● וגם: 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק