גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מה היה קמפיין האינטראקטיב הכי מוצלח בשנה החולפת?

"גלובס" פנה ל-6 אנשי קריאייטיב מובילים וביקש מהם לבחון את תחום האינטראקטיב בשנה החולפת, לבחור את קמפיין השנה שלהם בעולם ולהסביר מה היה כל-כך מוצלח בו

"גלובס" פנה ל-6 אנשי קריאייטיב מובילים וביקש מהם לבחון את תחום האינטראקטיב בשנה החולפת, לבחור את קמפיין השנה שלהם בעולם ולהסביר מה היה כל-כך מוצלח בו

מחפשים את ג'יי-זי

יורם לוי, סמנכ"ל קריאיטיב בבאומן-בר-ריבנאי

"שנת 2011 הייתה גדושה בעבודות דיגיטליות מעוררות השראה, אבל המהלך האינטראקטיבי ששילב בצורה הטובה ביותר בין אמצעי המדיה הוא הקמפיין המדהים של bing, מנוע החיפוש של מיקרוסופט.

"המטרה: להביא קהל יעד צעיר להתנסות במפות של bing. האמצעי: שיתוף-פעולה עם השקת הספר האוטוביוגרפי של הראפר jay-z (ג'יי-זי).

"הרעיון: כל קטע בספר החדש פורסם על גבי אמצעי מדיה שונה ויצירתי בהשראת הנושא בו הוא עסק. לדוגמה, הקטע שסיפר על מקום הולדתו של ג'יי-זי נכתב כולו על גבי מכונית קאדילק שחנתה ברובע בו הוא נולד. מאות אמצעי מדיה שונים פרסמו את הביוגרפיה ב-13 מדינות שונות בארה"ב. כאשר לא הייתה מדיה שהתאימה לנושא, פשוט המציאו כזו.

"מיליוני הגולשים והמעריצים שרצו לדעת על איזו מדיה יפורסם הקטע הבא בספר נשלחו לפייסבוק או לטוויטר של bing לקבל את הרמז. הקמפיין שיגע את כל ארה"ב שעסקה ב'איפה העמוד הבא של ג'יי-זי', ובמקביל, נחשפה לכח העצום של החיפוש באמצעות המפות של bing.

"והתוצאות? השימוש ב-bing גדל ב-12% תוך חודש (במספרים של ארה"ב זה בלתי נתפס), וג'יי-זי העלה את כמות המעריצים שלו במיליון באותו פרק זמן.

"זו עוד הוכחה לכך שדיגיטל הוא כלי חשוב בארסנל הכלים שבידי הפרסומאים והמפרסמים, אבל רק שילוב חכם ויצירתי בין המדיות מנצח בגדול".

מתי ייגמר הדלק?

גיא גורן, מנהל קריאיטיב ושותף בפוקס-גורן-גלעדי

"אחד המהלכים האינטרנטיים המועדפים עלי השנה, היה המהלך שנעשה בנורבגיה לפולקסווגן גולף דיזל. מטרת הקמפיין הייתה לייצר זכירות מקסימלית לעובדה שצריכת הדלק של הרכב היא 28 ק"מ לליטר.

"הנתון היבש כשלעצמו, לא מספיק בולט ובעייתי להטמעה, מכיוון שהציבור חשוף לנתונים מעין אלה שוב ושוב על-ידי המתחרים.

"ביצירתיות ובחוכמה רבה, הקמפיין הזמין את המשתתפים לנחש את הנקודה בה 'ייתקע' הרכב. כחלק מהמהלך, הכביש הראשי במדינה, כביש 6, שמוכר לכל התושבים, חולק ל-80 אלף מקטעים. המשתתפים הוזמנו להמר באיזה מקטע של הכביש ייתקע הרכב ללא דלק, והמהמר נכונה - יזכה ברכב.

"מכיוון שהסיכוי להצביע על הנקודה הנכונה מתוך הימור הוא קלוש, אנשים נכנסו לאתר החברה, העמיקו בטכנולוגיה ובנתוני צריכת הדלק לקילומטר וביצעו באמצעותם חישובים.

"כך הרגישו המשתתפים שההימור הבודד שמורשה להם ייעשה בצורה מושכלת, וכך הרוויחו המפרסמים יותר מ-50 אלף משתתפים שהשקיעו זמן רב, העמיקו בתכנים, עקבו באדיקות אחר הרכב והכי חשוב - הפנימו את נתוני צריכת הדלק המרשימים שלו, באופן שלא נעשה בעבר".

הסניפים הווירטואליים של TESCO

גיא בר, סמנכ"ל קריאיטיב בגיתם BBDO

"המהלכים האינטראקטיביים המעניינים ביותר שניתן היה לראות בשנה האחרונה בעולם היו כאלה שהתבססו על שני עקרונות מהותיים: חיבור אמיתי בין העולם הווירטואלי לעולם האמיתי, ויצירת ערך מוסף לצרכן (במקרים המוצלחים יותר אף למפרסם עצמו).

"במהלך האחרון של ענקית הקמעונאות TESCO בקוריאה, ניתן היה לראות איך כל העולמות מתחברים יחד ויוצרים מציאות חדשה שנראית הגיונית ומתבקשת. בניגוד למדינות רבות שבהן פועלת TESCO, בקוריאה היא אינה הרשת המובילה.

"הבעיה שעמדה בפני הרשת הייתה שהיא לא הצליחה להתרחב בצורה מספיק מהירה כדי לצמוח ולעקוף את המתחרה, זאת כיוון שפתיחת סניפים חדשים הינו תהליך שדורש משאבים רבים וזמן רב.

"TESCO קנתה את שלטי החוצות ברכבות התחתיות בקוריאה ותלתה עליהם פוסטרים המדמים מדפים של סופרמרקטים, כך שאלה שנסעו ברכבות הרגישו כאילו הם עומדים בתוך סופרמרקט אחד ענק.

"ליד כל מוצר שעל המדפים הווירטואלים שמו קוד שאיפשר ללקוחות לצלם אותו ולהכניס אותו לתוך סל הקניות הווירטואלי בטלפון הסלולרי שלהם. לאחר שסיימו את הקניות הם נתנו הוראת קנייה שהועברה מיידית לסניף TESCO הקרוב לביתם, ועד שהם הגיעו הביתה, הקניות כבר חיכו להם ליד הדלת.

"המהלך, שהצליח בצורה יוצאת דופן, חסך ללקוחות TESCO זמן וגם הפך את סניפי הרשת לנגישים עבור עוד מיליוני אנשים מבלי לפתוח אפילו סניף אחד חדש".

מוצאים חברים חדשים

קובי ברקי, שותף בשמעוני-פינקלשטיין-ברקי

"שמחתי כשביקשו ממני לכתוב על קמפיין אינטראקטיב ולא דיגיטל. מה שעלה בראשי הוא בעיקר one-offs: קמפיינים שזמנם קצוב, כמו גפרור שמדליקים, בוער למספר שניות, וכבה.

"אינטראקטיב שונה מדיגיטל. בעוד שדיגיטל מתייחס למדיום, לצינור להעברת מסרים החי בעולם המקוון, אינטראקטיב מתייחס להתנהגות אנושית - וזה כבר הרבה יותר מעניין.

"בקאן האחרון הייתי בהרצאה של קוקה-קולה - 'Liquid & Linked' - שמטרתה הייתה להדגים כיצד בעולם 'נזיל', בעולם של קוקה-קולה המשתנה ללא הרף, שום דבר אינו חי בוואקום.

"לתפיסתם, כל פיסת תקשורת שיווקית חייבת 'להתחבר' לאסטרטגיית המותג ולתרום לנרטיב הרחב יותר של המותג. לצורך כך הם בנו לעצמם סוג של מערכת אקולוגית סגורה שבה כל מהלך תורם ומעצים את הסיפור כולו.

"כזה הוא קמפיין 'מכונת החברות'. קמפיין קטן שמעלה חיוך ופותח במיוחד לכבוד 'חג החברות' החל בדרום אמריקה ב-20 ביולי. החברה הציבה מכונת קוקה-קולה בגובה 3.5 מטר שמציעה שני בקבוקי קוקה-קולה במחיר של אחד. אבל, כדי לשים את הכסף במכונה יש צורך בחבר שיעשה סולם גנבים.

"בעוד אלפי חברים התנסו ושיתפו בדיגיטל, הרי שעבור מי שבא לבד, זה היה הרגע המושלם לרכוש חבר חדש. בעיניי אין יותר אינטראקטיבי מזה".

בשירות המהפיכה

עופר יער, שותף בברוקנר-נטע-יער

"סטודנט תוניסאי מיואש מעלה את עצמו באש, איש ברחוב מצלם אותו בנייד שלו ושולח לעולם. אותו רגע שהצית (תרתי-משמע) את המהפיכה החברתית ששינתה את פני העולם הערבי, הוא בעיני הרגע בו נולד המהלך הדיגיטלי של השנה.

"הוא גם ממחיש אולי יותר מכל דוגמה אחרת, את הכוח, העוצמה והאפשרויות האינסופיות שנפתחו ברגע שעולם האינטרנט ועולם הסלולר התאחדו.

"העידן הדיגיטלי החדש חזק יותר מכל הסנקציות והאיסורים של המשטרים הטוטאליטרים הקשוחים ביותר. חומות בטון יצוקות שמנעו זכות בחירה, זכות הפגנה וזכות מחאה, נעקפו על-ידי 'לייקים' וקרסו תחת ה'שרים'.

"האזרחים הפכו לכתבים המדווחים, הנייד החליף את המצלמה על הכתף. מהפכה דיגיטלית. הכוח של הקמפיין היה כל-כך חזק, עד שמובארק סגר את שרתי האינטרנט במצרים.

"ימים יגידו מה הייתה תוצאת ה'קמפיין', אך ברור שמה שהתחיל בתוניסיה, המשיך לכיכר תחריר במצרים ומשם למדינות ערביות נוספות, הוא אבן-דרך היסטורית בהשפעה של הסלולר הדיגיטלי על החיים של כולנו".

הגוון שלי

ניב חורש, המשנה למנכ"ל ראובני-פרידן

"בחרתי במהלך של חברת הצבעים הבריטית Dulux, שהצליח לרגש אותי (ownacolor.com). Dulux שיתפה פעולה עם ארגון יוניצ"ף, הפועל למען ילדים במצוקה בכל העולם, ויצרה מהלך דיגיטלי עולמי לגיוס תרומות, המקדם גם את המיצוב שלה כחברת צבעים מובילה.

"במחשב ממוצע יש למעלה מ-16.7 מיליון צבעים שונים. הרעיון של Dulux היה 'למכור' לגולשים את הצבע שיבחרו תמורת פאונד אחד לפחות, כאשר הכסף יועבר כתרומה. כל גולש שרוכש צבע, נותן לו שם לפי בחירתו ומנמק מדוע הוא בחר בגוון הזה - הצבע של קבוצת הכדורגל שלו, הצבע האהוב על אשתו וכו'. ניתן גם לרכוש צבע עבור מישהו ולשלוח אותו במייל כמתנה, וכמובן לשתף בפייסבוק ובטוויטר.

"אני קניתי את הצבע הירוק המופיע בלוגו המשרד שלנו ונתתי לו את השם REUVENI PRIDAN.

"אתם מוזמנים לחפש. המהלך הושק לפני מספר שבועות, ועד כה נתרמו כ-70 אלף פאונד, כך שיש עוד המון צבעים פנויים שאתם יכולים לרכוש".

עוד כתבות

מטוסי קרב איראניים באספהאן / צילום: Reuters, WANA NEWS AGENCY

רגע אחרי הפסקת האש, איראן יוצאת לעסקת ענק. על הפרק: מטוסי קרב חדשים

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מיד לאחר כינון הפסקת האש, שר ההגנה האיראני המריא לסין עם מטרה אחת: לרכוש מטוסי קרב מדגם J-10C ● מדובר בחלופה זולה יותר למטוסי סוחוי 35 שלא סופקו לאיראן למרות הבטחות מצד רוסיה, ובקפיצת מדרגה טכנולוגית עבור הצי המיושן של הרפובליקה האסלאמית

מאפים וסלטים ב–Benno / צילום: אורנה בן חיים

היקב עם המיתוג המוזר שמוכר 10,000 בקבוקים בשנה

יקב בוטיק עם בלנד ייחודי, סדנת קרמיקה משעשעת, הרצאה בשפת הסימנים ותפריט עם נגיעות מקורדון בלו ● מצאנו חמלה לנפש ביישובים סביב נתב"ג ● חגית אברון תופרת יום

הנשיא טראמפ / צילום: ap, Jacquelyn Martin

טראמפ: "ייתכן ותהיה עסקת חטופים עד שבוע הבא"

גורם ישראלי אישר כי ישראל קיבלה את המסמך ופרטיו נלמדים, לפי הדיווחים, חמאס העביר תשובה שכוללת "בקשה לתיקונים קלים" • טראמפ: "חמאס הגיב ברוח חיובית, אולי תהיה עסקה עד השבוע הבא" • 50 חטופים - 638 ימים בשבי • עדכונים שוטפים 

השבוע בעולם / צילום: רויטרס - PA Images

האם ארה"ב נוטשת את אוקראינה והאם חייזרים מתקרבים על גבו של אסטרואיד

אוקראינה חוששת שהפעם ארה"ב מתכוונת ברצינות לנטוש אותה ● פצצת המכסים מתקתקת - וטראמפ עושה עסקים עם קומוניסטים מכובדים מאוד ● שרת האוצר הבריטית מוחה דמעות ● ביבשת אמריקה הבוחרים מחפשים שמאל קיצוני ● עצם בין כוכבי סר לביקור ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

ישי דוידי, מראשי קרן פימי / צילום: יונתן בלום

קרן פימי ממשיכה למכור מניות בטחוניות: הציפה רווחים של כ-2 מיליארד שקל מתחילת השנה

הקרן, שמוביל ישי דוידי, מכרה אמש מניות עשות אשקלון ברבע מיליארד שקל - בהמשך למימושים בפי.סי.בי, אורביט ותאת

ניב כרמי, מייסד פולוס-טק / איור: גיל ג'יבלי

לתפוס מחבלים מהאוויר: המיזם החדש של ההייטקיסט שהקים חברה שנויה במחלוקת ועזב לשוויץ

חברת פולוס־טק שהקים אחד ממייסדי NSO, ניב כרמי, מפתחת חיישן שמותקן על מל"טים ומזהה מחבלים על פי אותות רדיו מהטלפון - בלי לפרוץ למכשיר ● לגלובס נודע: מתקיימים מגעים עם מערכת הביטחון לשילוב הטכנולוגיה, שהחלה את דרכה בתחום החילוץ וההצלה

דירת 4.5 חדרים בשכונת עג'מי ביפו / צילום: יוסי שחר

בזמן המלחמה: בכמה נמכרה דירת 4.5 חדרים בשכונת עג'מי ביפו?

בשכונת עג'מי ביפו נרכשה דירת 4.5 חדרים בשטח של 86 מ"ר עם ממ"ד ושתי מרפסות תמורת 3.18 מיליון שקל ● הנכס עמד פחות מחודשיים על המדף ● המוכרים הם משקיעים שלפי רשות המסים קנו את הדירה ב־2016 תמורת 2.2 מיליון שקל ● ועוד עסקאות מהשבוע האחרון

גירושים. שיתוף נכסים עשוי להיווצר גם בלי כוונה מפורשת / אילוסטרציה: Shutterstock

ביהמ"ש הכריע: בעל ישלם לגרושתו 50 מיליון דולר - "אחד המקרים המקוממים"

סכסוך גירושים באלפיון העליון הוביל להכרעה דרמטית נגד מי שנקבע כי השתמש במומחיותו למקלטי מס ונאמנויות, כדי להסתיר רכוש משפחתי בהיקף של 75 מיליון דולר ● האישה צפויה לקבל כמחצית מהרכוש ומהבית, ובסך-הכול כ-50 מיליון דולר ● עורכי דינו של הבעל: "בפסק הדין נפלו טעויות חריפות, נערער"

דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית פוסט ברשת Truth, 26.6.25 / צילום: ap, Michael Perez

חנינה בלי הרשעה: האם הנשיא יכול לחלץ את נתניהו ממשפט?

הקריאה של הנשיא האמריקאי להפסיק את משפט נתניהו העלתה לשיח את האפשרות שהנשיא הרצוג יעניק לו חנינה ● אלא שנתניהו טרם הורשע בדבר, מה שמקשה על כניסה למסלול הזה ● וגם: מה חשב בזמן אמת אהרן ברק על הרעיון?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בשיאים חדשים בעקבות דוח התעסוקה שהפתיע לטובה

נאסד"ק עלה ב-1% ● הנשיא טראמפ אמר שג'רום פאוול "צריך להתפטר מיד" בפוסט שפרסם אתמול בלילה ברשת Truth Social ● תשואות האג"ח עולות והדולר מתחזק ● הסיכויים להורדת ריבית בקרוב ירדו דרמתית ● דרמה כלכלית בבריטניה: שרת האוצר, רייצ'ל ריבס, פרצה בבכי בפרלמנט ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום העצמאות במדינה

מוצרים בסופרמרקט / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

פרשת תיאום המחירים במזון: כתב אישום נגד סמנכ"ל מכירות בשסטוביץ

רשות התחרות הגישה כתב אישום נגד משה גוזלי, סמנכ"ל מכירות בשסטוביץ, בגין השמדת ראיות ושיבוש מהלכי משפט ● בחודש פברואר האחרון הגישה רשות התחרות כתב אישום ראשון בפרשה נגד רשתות הקמעונאות ויקטורי, יוחננוף, סופר ברקת ומנהליהן ● עורך דינו של גוזלי: "טוב היה לו כתב האישום הזה לא היה בא לעולם"

שר המשפטים ויו''ר ועדת השרים לענייני חקיקה, יריב לוין / צילום: נועם מושקוביץ'/דוברות הכנסת

השרים ידונו בהכפפת היועמ"שים במשרדי הממשלה למנכ"ל ולשר

הצעת החוק, שתעלה ביום ראשון לוועדת השרים לחקיקה, בראשות שר המשפטים יריב לוין, מבטלת את הכפיפות של היועמ"שים במשרדים ליועצת המשפטית לממשלה, וקובעת כי הם יידרשו לפרסם תזכירי חוק לפי דרישה ישירה של השר במשרד

בודקים את המיתוס / צילום: דפנה גזית, רשות העתיקות

מי היה הראשון שהשתמש באריה כסמל שלטוני? לא ממלכת יהודה

מדור המשרוקית של גלובס מתחדש ומציג פינה חדשה: בודקים את המיתוס ● אחת לשבוע המדור יעסוק בעיוותים היסטוריים מפורסמים, מדוע נוצרו, וכיצד הם משפיעים עד ימינו ● והפעם: שר המורשת סיפר שהאריה היהודאי השפיע על העמים מסביב, אבל זה כנראה עבד הפוך

הדמיית מגדל הספירלה של קבוצת עזריאלי בתל אביב / צילום: KPF

עסקת ענק: משרד עורכי הדין שעובר למגדל הספירלה של עזריאלי

משרד עורכי הדין נשיץ, ברנדס, אמיר, ישכור 11,000 מ"ר במגדל הספירלה של עזריאלי ● על פי הערכות בשוק, המחיר לרמת מעטפת עומד על כ-130 שקל למ"ר, כך שהמשרד ישלם כ-17 מיליון שקל בשנה ● וגם: הריבית עוד לא ירדה - אבל היזמים מתנפלים על המכרזים: יותר מ־130 הצעות לארבעה מגרשים בת"א וביבנה ● חדשות השבוע בנדל"ן

שטפון בטקסס / צילום: ap, Eric Gay

יותר מ-20 הרוגים בשיטפונות בטקסס, עשרות ילדות נעדרות

כ-20 ילדות ממחנה קיץ על גדות נהר הגוואדלופה נעדרות בשל הצפה של הנהר • הרשויות במדינה ציינו כי "אנחנו לא יודעים מתי הגשם ייפסק" • מושל טקסס פרסם סרטון של חילוץ באמצעות מסוק: "מחלצים מסביב לשעון"

שליח מזון רובוטי בארה''ב / צילום: ap, Carlos Osorio

רחובות אמריקה מתמלאים בשליחים רובוטיים - והאנשים מתעלמים ממצוקתם

השליחים האוטומטיים, שאפשר לראות בחלקים נרחבים של ארה"ב, נתקעים לעיתים בשלג או מתהפכים על גבם ● הציבור לפעמים מוצא אותם חביבים, אבל כשהם תקולים, התמונה ברורה: זה כל רובוט לעצמו

אנה וינטור בשבוע האופנה בפריז. תובענית / צילום: Reuters, Benoit Tessier

על המלכה הבלתי מעורערת של עולם האופנה שפרשה השבוע מווג

אחרי יותר משלושה עשורים הכוהנת הגדולה של עולם האופנה פורשת מעריכת ווג ● אבל לא צריך להספיד כל כך מהר את האישה שעל פיה יישק דבר, אנה וינטור מקבלת קידום ותמשיך להיות האורים והתומים של המסלול ● עכשיו נותרת השאלה מי יצליח להכנס לנעלי המנולו שלה?

גל קרובינר, מנכ''ל פאגאיה / צילום: יח''צ פאגאיה

מנכ"ל פאגאיה רוצה לבנות חברת פינטק של עשרות מיליארדי דולרים

שלוש שנים לאחר הדרמה שנלוותה להנפקת פאגאיה בנאסד"ק, מציגה החברה לראשונה רווח נקי ● גל קרובינר, מנכ"ל ואחד ממייסדי החברה, מסמן יעד שאפתני: "להוכיח שאפשר לבנות חברת פינטק של עשרות מיליארדי דולרים מישראל" ● ההמלצה שלו ליזמים צעירים: "להשקיע בבחירת השותפים, ולהבין שזה כמעט כמו נישואים"

ליז טראס מתפטרת מראשות ממשלת בריטניה / צילום: Associated Press, Alberto Pezzali

ראש ממשלת בריטניה לשעבר: "הניסוי של עצמאות הבנקים המרכזיים נכשל"

45 יום בלבד כיהנה ליז טראס כראש ממשלת בריטניה, אך היא מתעקשת שלא מדובר בכישלון ● בראיון מיוחד לגלובס היא מתארת כיצד התנגדות הממסד הכלכלי ותגובת השווקים לתקציב שהובילה הביאו להדחתה ● היא תוקפת את הבנק המרכזי, מתייצבת מאחורי ישראל והמבצע באיראן, ויש לה גם אזהרה: "אם לא נשמור על ערכי המערב, נגיע לנקודת אל־חזור"

קרן מור בקמפיין קופת חולים לאומית / צילום: צילום מסך יוטיוב

זו קופה, לא חופה: כוכבה שולחת את קופ"ח לאומית למקום הראשון באהדה

המקום השני באהדה שייך למתחרה, קופת חולים מאוחדת, כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת למותג המזגנים טורנדו, שגם אחראי להשקעה הגבוהה ביותר השבוע, לפי נתוני יפעת בקרת פרסום