גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מה היה קמפיין האינטראקטיב הכי מוצלח בשנה החולפת?

"גלובס" פנה ל-6 אנשי קריאייטיב מובילים וביקש מהם לבחון את תחום האינטראקטיב בשנה החולפת, לבחור את קמפיין השנה שלהם בעולם ולהסביר מה היה כל-כך מוצלח בו

"גלובס" פנה ל-6 אנשי קריאייטיב מובילים וביקש מהם לבחון את תחום האינטראקטיב בשנה החולפת, לבחור את קמפיין השנה שלהם בעולם ולהסביר מה היה כל-כך מוצלח בו

מחפשים את ג'יי-זי

יורם לוי, סמנכ"ל קריאיטיב בבאומן-בר-ריבנאי

"שנת 2011 הייתה גדושה בעבודות דיגיטליות מעוררות השראה, אבל המהלך האינטראקטיבי ששילב בצורה הטובה ביותר בין אמצעי המדיה הוא הקמפיין המדהים של bing, מנוע החיפוש של מיקרוסופט.

"המטרה: להביא קהל יעד צעיר להתנסות במפות של bing. האמצעי: שיתוף-פעולה עם השקת הספר האוטוביוגרפי של הראפר jay-z (ג'יי-זי).

"הרעיון: כל קטע בספר החדש פורסם על גבי אמצעי מדיה שונה ויצירתי בהשראת הנושא בו הוא עסק. לדוגמה, הקטע שסיפר על מקום הולדתו של ג'יי-זי נכתב כולו על גבי מכונית קאדילק שחנתה ברובע בו הוא נולד. מאות אמצעי מדיה שונים פרסמו את הביוגרפיה ב-13 מדינות שונות בארה"ב. כאשר לא הייתה מדיה שהתאימה לנושא, פשוט המציאו כזו.

"מיליוני הגולשים והמעריצים שרצו לדעת על איזו מדיה יפורסם הקטע הבא בספר נשלחו לפייסבוק או לטוויטר של bing לקבל את הרמז. הקמפיין שיגע את כל ארה"ב שעסקה ב'איפה העמוד הבא של ג'יי-זי', ובמקביל, נחשפה לכח העצום של החיפוש באמצעות המפות של bing.

"והתוצאות? השימוש ב-bing גדל ב-12% תוך חודש (במספרים של ארה"ב זה בלתי נתפס), וג'יי-זי העלה את כמות המעריצים שלו במיליון באותו פרק זמן.

"זו עוד הוכחה לכך שדיגיטל הוא כלי חשוב בארסנל הכלים שבידי הפרסומאים והמפרסמים, אבל רק שילוב חכם ויצירתי בין המדיות מנצח בגדול".

מתי ייגמר הדלק?

גיא גורן, מנהל קריאיטיב ושותף בפוקס-גורן-גלעדי

"אחד המהלכים האינטרנטיים המועדפים עלי השנה, היה המהלך שנעשה בנורבגיה לפולקסווגן גולף דיזל. מטרת הקמפיין הייתה לייצר זכירות מקסימלית לעובדה שצריכת הדלק של הרכב היא 28 ק"מ לליטר.

"הנתון היבש כשלעצמו, לא מספיק בולט ובעייתי להטמעה, מכיוון שהציבור חשוף לנתונים מעין אלה שוב ושוב על-ידי המתחרים.

"ביצירתיות ובחוכמה רבה, הקמפיין הזמין את המשתתפים לנחש את הנקודה בה 'ייתקע' הרכב. כחלק מהמהלך, הכביש הראשי במדינה, כביש 6, שמוכר לכל התושבים, חולק ל-80 אלף מקטעים. המשתתפים הוזמנו להמר באיזה מקטע של הכביש ייתקע הרכב ללא דלק, והמהמר נכונה - יזכה ברכב.

"מכיוון שהסיכוי להצביע על הנקודה הנכונה מתוך הימור הוא קלוש, אנשים נכנסו לאתר החברה, העמיקו בטכנולוגיה ובנתוני צריכת הדלק לקילומטר וביצעו באמצעותם חישובים.

"כך הרגישו המשתתפים שההימור הבודד שמורשה להם ייעשה בצורה מושכלת, וכך הרוויחו המפרסמים יותר מ-50 אלף משתתפים שהשקיעו זמן רב, העמיקו בתכנים, עקבו באדיקות אחר הרכב והכי חשוב - הפנימו את נתוני צריכת הדלק המרשימים שלו, באופן שלא נעשה בעבר".

הסניפים הווירטואליים של TESCO

גיא בר, סמנכ"ל קריאיטיב בגיתם BBDO

"המהלכים האינטראקטיביים המעניינים ביותר שניתן היה לראות בשנה האחרונה בעולם היו כאלה שהתבססו על שני עקרונות מהותיים: חיבור אמיתי בין העולם הווירטואלי לעולם האמיתי, ויצירת ערך מוסף לצרכן (במקרים המוצלחים יותר אף למפרסם עצמו).

"במהלך האחרון של ענקית הקמעונאות TESCO בקוריאה, ניתן היה לראות איך כל העולמות מתחברים יחד ויוצרים מציאות חדשה שנראית הגיונית ומתבקשת. בניגוד למדינות רבות שבהן פועלת TESCO, בקוריאה היא אינה הרשת המובילה.

"הבעיה שעמדה בפני הרשת הייתה שהיא לא הצליחה להתרחב בצורה מספיק מהירה כדי לצמוח ולעקוף את המתחרה, זאת כיוון שפתיחת סניפים חדשים הינו תהליך שדורש משאבים רבים וזמן רב.

"TESCO קנתה את שלטי החוצות ברכבות התחתיות בקוריאה ותלתה עליהם פוסטרים המדמים מדפים של סופרמרקטים, כך שאלה שנסעו ברכבות הרגישו כאילו הם עומדים בתוך סופרמרקט אחד ענק.

"ליד כל מוצר שעל המדפים הווירטואלים שמו קוד שאיפשר ללקוחות לצלם אותו ולהכניס אותו לתוך סל הקניות הווירטואלי בטלפון הסלולרי שלהם. לאחר שסיימו את הקניות הם נתנו הוראת קנייה שהועברה מיידית לסניף TESCO הקרוב לביתם, ועד שהם הגיעו הביתה, הקניות כבר חיכו להם ליד הדלת.

"המהלך, שהצליח בצורה יוצאת דופן, חסך ללקוחות TESCO זמן וגם הפך את סניפי הרשת לנגישים עבור עוד מיליוני אנשים מבלי לפתוח אפילו סניף אחד חדש".

מוצאים חברים חדשים

קובי ברקי, שותף בשמעוני-פינקלשטיין-ברקי

"שמחתי כשביקשו ממני לכתוב על קמפיין אינטראקטיב ולא דיגיטל. מה שעלה בראשי הוא בעיקר one-offs: קמפיינים שזמנם קצוב, כמו גפרור שמדליקים, בוער למספר שניות, וכבה.

"אינטראקטיב שונה מדיגיטל. בעוד שדיגיטל מתייחס למדיום, לצינור להעברת מסרים החי בעולם המקוון, אינטראקטיב מתייחס להתנהגות אנושית - וזה כבר הרבה יותר מעניין.

"בקאן האחרון הייתי בהרצאה של קוקה-קולה - 'Liquid & Linked' - שמטרתה הייתה להדגים כיצד בעולם 'נזיל', בעולם של קוקה-קולה המשתנה ללא הרף, שום דבר אינו חי בוואקום.

"לתפיסתם, כל פיסת תקשורת שיווקית חייבת 'להתחבר' לאסטרטגיית המותג ולתרום לנרטיב הרחב יותר של המותג. לצורך כך הם בנו לעצמם סוג של מערכת אקולוגית סגורה שבה כל מהלך תורם ומעצים את הסיפור כולו.

"כזה הוא קמפיין 'מכונת החברות'. קמפיין קטן שמעלה חיוך ופותח במיוחד לכבוד 'חג החברות' החל בדרום אמריקה ב-20 ביולי. החברה הציבה מכונת קוקה-קולה בגובה 3.5 מטר שמציעה שני בקבוקי קוקה-קולה במחיר של אחד. אבל, כדי לשים את הכסף במכונה יש צורך בחבר שיעשה סולם גנבים.

"בעוד אלפי חברים התנסו ושיתפו בדיגיטל, הרי שעבור מי שבא לבד, זה היה הרגע המושלם לרכוש חבר חדש. בעיניי אין יותר אינטראקטיבי מזה".

בשירות המהפיכה

עופר יער, שותף בברוקנר-נטע-יער

"סטודנט תוניסאי מיואש מעלה את עצמו באש, איש ברחוב מצלם אותו בנייד שלו ושולח לעולם. אותו רגע שהצית (תרתי-משמע) את המהפיכה החברתית ששינתה את פני העולם הערבי, הוא בעיני הרגע בו נולד המהלך הדיגיטלי של השנה.

"הוא גם ממחיש אולי יותר מכל דוגמה אחרת, את הכוח, העוצמה והאפשרויות האינסופיות שנפתחו ברגע שעולם האינטרנט ועולם הסלולר התאחדו.

"העידן הדיגיטלי החדש חזק יותר מכל הסנקציות והאיסורים של המשטרים הטוטאליטרים הקשוחים ביותר. חומות בטון יצוקות שמנעו זכות בחירה, זכות הפגנה וזכות מחאה, נעקפו על-ידי 'לייקים' וקרסו תחת ה'שרים'.

"האזרחים הפכו לכתבים המדווחים, הנייד החליף את המצלמה על הכתף. מהפכה דיגיטלית. הכוח של הקמפיין היה כל-כך חזק, עד שמובארק סגר את שרתי האינטרנט במצרים.

"ימים יגידו מה הייתה תוצאת ה'קמפיין', אך ברור שמה שהתחיל בתוניסיה, המשיך לכיכר תחריר במצרים ומשם למדינות ערביות נוספות, הוא אבן-דרך היסטורית בהשפעה של הסלולר הדיגיטלי על החיים של כולנו".

הגוון שלי

ניב חורש, המשנה למנכ"ל ראובני-פרידן

"בחרתי במהלך של חברת הצבעים הבריטית Dulux, שהצליח לרגש אותי (ownacolor.com). Dulux שיתפה פעולה עם ארגון יוניצ"ף, הפועל למען ילדים במצוקה בכל העולם, ויצרה מהלך דיגיטלי עולמי לגיוס תרומות, המקדם גם את המיצוב שלה כחברת צבעים מובילה.

"במחשב ממוצע יש למעלה מ-16.7 מיליון צבעים שונים. הרעיון של Dulux היה 'למכור' לגולשים את הצבע שיבחרו תמורת פאונד אחד לפחות, כאשר הכסף יועבר כתרומה. כל גולש שרוכש צבע, נותן לו שם לפי בחירתו ומנמק מדוע הוא בחר בגוון הזה - הצבע של קבוצת הכדורגל שלו, הצבע האהוב על אשתו וכו'. ניתן גם לרכוש צבע עבור מישהו ולשלוח אותו במייל כמתנה, וכמובן לשתף בפייסבוק ובטוויטר.

"אני קניתי את הצבע הירוק המופיע בלוגו המשרד שלנו ונתתי לו את השם REUVENI PRIDAN.

"אתם מוזמנים לחפש. המהלך הושק לפני מספר שבועות, ועד כה נתרמו כ-70 אלף פאונד, כך שיש עוד המון צבעים פנויים שאתם יכולים לרכוש".

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות