גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מה היה קמפיין האינטראקטיב הכי מוצלח בשנה החולפת?

"גלובס" פנה ל-6 אנשי קריאייטיב מובילים וביקש מהם לבחון את תחום האינטראקטיב בשנה החולפת, לבחור את קמפיין השנה שלהם בעולם ולהסביר מה היה כל-כך מוצלח בו

"גלובס" פנה ל-6 אנשי קריאייטיב מובילים וביקש מהם לבחון את תחום האינטראקטיב בשנה החולפת, לבחור את קמפיין השנה שלהם בעולם ולהסביר מה היה כל-כך מוצלח בו

מחפשים את ג'יי-זי

יורם לוי, סמנכ"ל קריאיטיב בבאומן-בר-ריבנאי

"שנת 2011 הייתה גדושה בעבודות דיגיטליות מעוררות השראה, אבל המהלך האינטראקטיבי ששילב בצורה הטובה ביותר בין אמצעי המדיה הוא הקמפיין המדהים של bing, מנוע החיפוש של מיקרוסופט.

"המטרה: להביא קהל יעד צעיר להתנסות במפות של bing. האמצעי: שיתוף-פעולה עם השקת הספר האוטוביוגרפי של הראפר jay-z (ג'יי-זי).

"הרעיון: כל קטע בספר החדש פורסם על גבי אמצעי מדיה שונה ויצירתי בהשראת הנושא בו הוא עסק. לדוגמה, הקטע שסיפר על מקום הולדתו של ג'יי-זי נכתב כולו על גבי מכונית קאדילק שחנתה ברובע בו הוא נולד. מאות אמצעי מדיה שונים פרסמו את הביוגרפיה ב-13 מדינות שונות בארה"ב. כאשר לא הייתה מדיה שהתאימה לנושא, פשוט המציאו כזו.

"מיליוני הגולשים והמעריצים שרצו לדעת על איזו מדיה יפורסם הקטע הבא בספר נשלחו לפייסבוק או לטוויטר של bing לקבל את הרמז. הקמפיין שיגע את כל ארה"ב שעסקה ב'איפה העמוד הבא של ג'יי-זי', ובמקביל, נחשפה לכח העצום של החיפוש באמצעות המפות של bing.

"והתוצאות? השימוש ב-bing גדל ב-12% תוך חודש (במספרים של ארה"ב זה בלתי נתפס), וג'יי-זי העלה את כמות המעריצים שלו במיליון באותו פרק זמן.

"זו עוד הוכחה לכך שדיגיטל הוא כלי חשוב בארסנל הכלים שבידי הפרסומאים והמפרסמים, אבל רק שילוב חכם ויצירתי בין המדיות מנצח בגדול".

מתי ייגמר הדלק?

גיא גורן, מנהל קריאיטיב ושותף בפוקס-גורן-גלעדי

"אחד המהלכים האינטרנטיים המועדפים עלי השנה, היה המהלך שנעשה בנורבגיה לפולקסווגן גולף דיזל. מטרת הקמפיין הייתה לייצר זכירות מקסימלית לעובדה שצריכת הדלק של הרכב היא 28 ק"מ לליטר.

"הנתון היבש כשלעצמו, לא מספיק בולט ובעייתי להטמעה, מכיוון שהציבור חשוף לנתונים מעין אלה שוב ושוב על-ידי המתחרים.

"ביצירתיות ובחוכמה רבה, הקמפיין הזמין את המשתתפים לנחש את הנקודה בה 'ייתקע' הרכב. כחלק מהמהלך, הכביש הראשי במדינה, כביש 6, שמוכר לכל התושבים, חולק ל-80 אלף מקטעים. המשתתפים הוזמנו להמר באיזה מקטע של הכביש ייתקע הרכב ללא דלק, והמהמר נכונה - יזכה ברכב.

"מכיוון שהסיכוי להצביע על הנקודה הנכונה מתוך הימור הוא קלוש, אנשים נכנסו לאתר החברה, העמיקו בטכנולוגיה ובנתוני צריכת הדלק לקילומטר וביצעו באמצעותם חישובים.

"כך הרגישו המשתתפים שההימור הבודד שמורשה להם ייעשה בצורה מושכלת, וכך הרוויחו המפרסמים יותר מ-50 אלף משתתפים שהשקיעו זמן רב, העמיקו בתכנים, עקבו באדיקות אחר הרכב והכי חשוב - הפנימו את נתוני צריכת הדלק המרשימים שלו, באופן שלא נעשה בעבר".

הסניפים הווירטואליים של TESCO

גיא בר, סמנכ"ל קריאיטיב בגיתם BBDO

"המהלכים האינטראקטיביים המעניינים ביותר שניתן היה לראות בשנה האחרונה בעולם היו כאלה שהתבססו על שני עקרונות מהותיים: חיבור אמיתי בין העולם הווירטואלי לעולם האמיתי, ויצירת ערך מוסף לצרכן (במקרים המוצלחים יותר אף למפרסם עצמו).

"במהלך האחרון של ענקית הקמעונאות TESCO בקוריאה, ניתן היה לראות איך כל העולמות מתחברים יחד ויוצרים מציאות חדשה שנראית הגיונית ומתבקשת. בניגוד למדינות רבות שבהן פועלת TESCO, בקוריאה היא אינה הרשת המובילה.

"הבעיה שעמדה בפני הרשת הייתה שהיא לא הצליחה להתרחב בצורה מספיק מהירה כדי לצמוח ולעקוף את המתחרה, זאת כיוון שפתיחת סניפים חדשים הינו תהליך שדורש משאבים רבים וזמן רב.

"TESCO קנתה את שלטי החוצות ברכבות התחתיות בקוריאה ותלתה עליהם פוסטרים המדמים מדפים של סופרמרקטים, כך שאלה שנסעו ברכבות הרגישו כאילו הם עומדים בתוך סופרמרקט אחד ענק.

"ליד כל מוצר שעל המדפים הווירטואלים שמו קוד שאיפשר ללקוחות לצלם אותו ולהכניס אותו לתוך סל הקניות הווירטואלי בטלפון הסלולרי שלהם. לאחר שסיימו את הקניות הם נתנו הוראת קנייה שהועברה מיידית לסניף TESCO הקרוב לביתם, ועד שהם הגיעו הביתה, הקניות כבר חיכו להם ליד הדלת.

"המהלך, שהצליח בצורה יוצאת דופן, חסך ללקוחות TESCO זמן וגם הפך את סניפי הרשת לנגישים עבור עוד מיליוני אנשים מבלי לפתוח אפילו סניף אחד חדש".

מוצאים חברים חדשים

קובי ברקי, שותף בשמעוני-פינקלשטיין-ברקי

"שמחתי כשביקשו ממני לכתוב על קמפיין אינטראקטיב ולא דיגיטל. מה שעלה בראשי הוא בעיקר one-offs: קמפיינים שזמנם קצוב, כמו גפרור שמדליקים, בוער למספר שניות, וכבה.

"אינטראקטיב שונה מדיגיטל. בעוד שדיגיטל מתייחס למדיום, לצינור להעברת מסרים החי בעולם המקוון, אינטראקטיב מתייחס להתנהגות אנושית - וזה כבר הרבה יותר מעניין.

"בקאן האחרון הייתי בהרצאה של קוקה-קולה - 'Liquid & Linked' - שמטרתה הייתה להדגים כיצד בעולם 'נזיל', בעולם של קוקה-קולה המשתנה ללא הרף, שום דבר אינו חי בוואקום.

"לתפיסתם, כל פיסת תקשורת שיווקית חייבת 'להתחבר' לאסטרטגיית המותג ולתרום לנרטיב הרחב יותר של המותג. לצורך כך הם בנו לעצמם סוג של מערכת אקולוגית סגורה שבה כל מהלך תורם ומעצים את הסיפור כולו.

"כזה הוא קמפיין 'מכונת החברות'. קמפיין קטן שמעלה חיוך ופותח במיוחד לכבוד 'חג החברות' החל בדרום אמריקה ב-20 ביולי. החברה הציבה מכונת קוקה-קולה בגובה 3.5 מטר שמציעה שני בקבוקי קוקה-קולה במחיר של אחד. אבל, כדי לשים את הכסף במכונה יש צורך בחבר שיעשה סולם גנבים.

"בעוד אלפי חברים התנסו ושיתפו בדיגיטל, הרי שעבור מי שבא לבד, זה היה הרגע המושלם לרכוש חבר חדש. בעיניי אין יותר אינטראקטיבי מזה".

בשירות המהפיכה

עופר יער, שותף בברוקנר-נטע-יער

"סטודנט תוניסאי מיואש מעלה את עצמו באש, איש ברחוב מצלם אותו בנייד שלו ושולח לעולם. אותו רגע שהצית (תרתי-משמע) את המהפיכה החברתית ששינתה את פני העולם הערבי, הוא בעיני הרגע בו נולד המהלך הדיגיטלי של השנה.

"הוא גם ממחיש אולי יותר מכל דוגמה אחרת, את הכוח, העוצמה והאפשרויות האינסופיות שנפתחו ברגע שעולם האינטרנט ועולם הסלולר התאחדו.

"העידן הדיגיטלי החדש חזק יותר מכל הסנקציות והאיסורים של המשטרים הטוטאליטרים הקשוחים ביותר. חומות בטון יצוקות שמנעו זכות בחירה, זכות הפגנה וזכות מחאה, נעקפו על-ידי 'לייקים' וקרסו תחת ה'שרים'.

"האזרחים הפכו לכתבים המדווחים, הנייד החליף את המצלמה על הכתף. מהפכה דיגיטלית. הכוח של הקמפיין היה כל-כך חזק, עד שמובארק סגר את שרתי האינטרנט במצרים.

"ימים יגידו מה הייתה תוצאת ה'קמפיין', אך ברור שמה שהתחיל בתוניסיה, המשיך לכיכר תחריר במצרים ומשם למדינות ערביות נוספות, הוא אבן-דרך היסטורית בהשפעה של הסלולר הדיגיטלי על החיים של כולנו".

הגוון שלי

ניב חורש, המשנה למנכ"ל ראובני-פרידן

"בחרתי במהלך של חברת הצבעים הבריטית Dulux, שהצליח לרגש אותי (ownacolor.com). Dulux שיתפה פעולה עם ארגון יוניצ"ף, הפועל למען ילדים במצוקה בכל העולם, ויצרה מהלך דיגיטלי עולמי לגיוס תרומות, המקדם גם את המיצוב שלה כחברת צבעים מובילה.

"במחשב ממוצע יש למעלה מ-16.7 מיליון צבעים שונים. הרעיון של Dulux היה 'למכור' לגולשים את הצבע שיבחרו תמורת פאונד אחד לפחות, כאשר הכסף יועבר כתרומה. כל גולש שרוכש צבע, נותן לו שם לפי בחירתו ומנמק מדוע הוא בחר בגוון הזה - הצבע של קבוצת הכדורגל שלו, הצבע האהוב על אשתו וכו'. ניתן גם לרכוש צבע עבור מישהו ולשלוח אותו במייל כמתנה, וכמובן לשתף בפייסבוק ובטוויטר.

"אני קניתי את הצבע הירוק המופיע בלוגו המשרד שלנו ונתתי לו את השם REUVENI PRIDAN.

"אתם מוזמנים לחפש. המהלך הושק לפני מספר שבועות, ועד כה נתרמו כ-70 אלף פאונד, כך שיש עוד המון צבעים פנויים שאתם יכולים לרכוש".

עוד כתבות

עדכון תוכנה במכונית / צילום: יח''צ

מומחים מזהירים מהיעדר רגולציה על עדכוני תוכנה מרחוק בכלי רכב: פגיעה בבטיחות וסיכוני סייבר

כל כלי הרכב "החכמים" שירדו לכביש בשנתיים-שלוש האחרונות, לא רק חשמליים, מקבלים כיום עדכוני תוכנה מהיצרן ישירות דרך הרשת או בעת טיפולים במוסכי היבואנים - מה שחושף אותם לתקלות ולהתקפות סייבר ● וגם: מה יקרה ליבוא מאירופה ואיזה טנדר חשמלי הגיע לארץ ● השבוע בענף הרכב

קרוקטים ב''מלגו ומלבר'' / צילום: זהר פלגי

13 שנה אחרי שפתחה דלתות, "מלגו ומלבר" מדויקת מתמיד

השף מוטי טיטמן החליט בשנה האחרונה להנגיש את המסעדה שלו, כך שתהלום את המצב הרגשי והכלכלי במדינה. זה רק מחמיא לה

פצצת MPR - 500 חודרת קירות בטון של אלביט / צילום: אלביט מערכות

"היינו צריכים מניות בשווי מיליארד שקל": למה הבורסה חיכתה שנתיים להשקת מדד ביטחוני?

מדד חדש שיושק בנובמבר יכלול כמה מהכוכבות הגדולות של הסקטור הביטחוני בבורסה בת"א - אלביט, נקסט ויז'ן וארית, שהניבו תשואה של מאות אחוזים ● בבורסה טוענים כי לא איחרו את הרכבת: "זה לא מדד ליום או יומיים. התפקיד שלו הוא לייצר מכשיר פיננסי בר־מעקב"

המשרוקית. על הפייקים סביב הירי בצ'ארלי קירק / צילום: ap, Alex Brandon

הלקח החשוב מהפייקים סביב הירי בצ'ארלי קירק - שהגיעו גם לארץ

דקות אחרי הירי ביוטה, היו כבר מי ש"ידעו" מי הרוצח ומה המניעים שלו ● עד כה תיאוריות שונות הופרכו שוב ושוב, אבל זה לא מפריע להן להמשיך ללוות אותנו ● הפרשה מלמדת אותנו שיעור קריטי בצריכת מידע בסביבה טכנולוגית

בנייה / צילום: Shutterstock

200 אלף דירות בבנייה: קצב התחלות הבנייה וההיתרים בשיא, אבל סיום הפרויקטים מתעכב

נתוני הלמ"ס מלמדים על קצב התחלות בנייה גבוה במיוחד: ב-12 החודשים האחרונים עד ליוני האחרון החלו להקים 77 אלף דירות ● בירושלים ובת"א נוספו בשנים האחרונות דירות בהיקף של ערים גדולות ● עם זאת, ענף הבנייה בישראל תקוע בין נתונים מרשימים של התחלות - לבין מספר גדל והולך של דירות שמצויות בפיגורים במהלך בנייתן

אימי עירון ויעל גל / איור: גיל ג'יבלי

"לשים את העובד במרכז": מיתוג מעסיק הוא לא קוסמטיקה אלא כלי קריטי

גלובס ופלייטיקה משיקים את מדד מיתוג המעסיק 2025 ● שתיים מבין חברות הוועדה המייעצת, אימי עירון ויעל גל, שוחחו עם גלובס על המשמעות של מיתוג מעסיק לחברה, ואיך התחום צמח ב־13 השנים האחרונות

בנייה / צילום: Shutterstock

העדכון ההיסטורי של מדד תשומות הבנייה הפתיע לרעה את הקבלנים

בלמ"ס שינו את הרכב המדד לראשונה זה 14 שנה, ובענף ציפו לקפיצה חדה ● לאחר שנרשמה עלייה של 0.4% בלבד, הקבלנים טוענים: לא משקף את העלויות האמיתיות של שכר העובדים

הסכמי מתנה / איור: לירון בר עקיבא

האם הסכמי מתנה קודמים לזכות הקדימה של בן זוג לפי חוק המקרקעין?

זוג הורים העניקו מחצית מגרש לבנם וכלתם, ובהסכם המתנה התחייבו הזוג כי להורים תהא זכות קדימה לרכישת הזכויות בעתיד במחיר שווי הבית, במקרה שזה יועמד למכירה ● בעת שפרץ סכסוך גירושים, הכלה ביקשה לממש את זכות הקדימה בחוק המקרקעין ● מה פסק ביהמ"ש?

מאגר תמר. בעיגול: אהרון פרנקל / צילומים: מארק ישראל סלם, מורג ביטן

יומיים ברצף: אהרון פרנקל קונה עוד מניות תמר פטרוליום ב־52 מיליון שקל

יום אחד בלבד לאחר רכישת 9% ממניות תמר פטרוליום, איש העסקים אהרון פרנקל ממשיך להגדיל את החזקותיו ומוסיף 1.5% נוספים בסכום של 52 מיליון שקל ● הרכישה הנוכחית מעלה את פרנקל להחזקה של 17.5% ממניות תמר פטרוליום בשווי של 612 מיליון שקל

רשות ניירות ערך / צילום: תמר מצפי

באופן חריג: בית המשפט הכלכלי פסק נגד רשות ני"ע והזהיר מפני עודף דיווחים לציבור

ביהמ"ש קבע כי חברת הנדל"ן דקמא והמנכ"ל נתנאל לורנצי לא היו צריכים לדווח על הפרה של הסכם הלוואה שהעניקה החברה בגובה 10 מיליון שקל, שכן ההפרה לא הייתה מהותית ● הרשות אף חויבה בתשלום הוצאות בגובה 20 אלף שקל ● רשות ני"ע: "לומדים את פסק הדין"

השותפים ארנון דינור, גיל גורן ויורם שניר והשותפה הבריטית לורל באודן / צילום: 83North

בעיתוי מפתיע: קרן ההייטק הוותיקה מודיעה על סוף דרכה

ארבעת המשקיעים מאחורי קרן ההון סיכון 83North הודיעו כי הקרן הגיעה לסוף דרכה, וכי לא יגייסו קרן המשך ● "אף אחד מאיתנו לא חושב שאנחנו מדהימים בניהול ובבניית הדור הבא", אמר ארנון דינור ל-Institutional Investor

החיסכון שלנו עבר לידיים של המוסדיים בעקבות רפורמת בכר / איור: Shutterstock

ממיליארד ל-100 מיליארד שקל: 20 השנים שבנו את השליטים החדשים של שוק ההון

לא סתם צבי סטפק ממיטב מכנה את רפורמת בכר "המפץ הגדול של שוק ההון". היא הפכה את חברות הביטוח ואת בתי ההשקעות למנהלים של טריליוני שקלים של הציבור בקופות גמל, קרנות פנסיה וקרנות נאמנות ● הללו הפכו לקבוצה עם כוח עצום, ויש הטוענים שאף ריכוזית לא פחות מהבנקים ● אבל בשוק מסבירים: התחרות ללא ספק מגיעה גם לשם ● 20 שנה לוועדת בכר, פרויקט מיוחד 

דונלד טראמפ ומנכ''ל אינטל ליפ בו טאן / צילום: אינטל

בתוך פחות מחודש: התשואה הבלתי נתפסת של ממשל טראמפ באינטל

מעט לאחר שדונלד טראמפ קרא להדחת מנכ"ל אינטל, ממשלת ארה"ב רכשה כ-10% ממניותיה בכ-20 דולר למניה ● היום, לאחר השקעתה של אנבידיה בחברת השבבים החבוטה, רושם הממשל רווח של כ-5 מיליארד דולר, על הנייר

נתון בשבוע / איור: גיל ג'יבלי

המניה שמשקיע העל הימר עליה: 3 הזדמנויות ליום שאחרי הריבית

הורדת ריבית נחשבת לבשורה טובה לשווקים, אבל יש מי שירוויחו במיוחד ● ניר אורגד מבנק לאומי מסמן מניות עם פוטנציאל גדול לעליות אחרי השינוי המוניטרי בארה"ב. אחת מהן נהנתה רק לאחרונה מהשקעת ענק מביל אקמן ● נתון בשבוע

מערכת PULS של חברת אלביט / צילום: אלביט מערכות

אחרי ספרד, גם יוון מאיימת לבטל עסקת נשק עם ישראל

טורקיה מתקדמת עם פיתוח מטוס הדור החמישי קאאן וצפויה להטיס אב־טיפוס ב־2026 ● הקרבות בעזה מאיימים על עסקה ביטחונית של מאות מיליונים עם יוון ● לוקהיד מרטין ו־BAE מפתחות מל"טים אוטונומיים שילוו מטוסי קרב ● וארה"ב חושפת פצצות ימיות חדשות ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

אילוסטרציה: Shutterstock

עלייה בהשמנה, בשימוש בתרופות נוגדות דיכאון וברעב אצל ילדים: דוח מדדי האיכות ברפואת קהילה

דוח מדדי האיכות ברפואת קהילה ל-2024: המצב הסוציו-אקונומי והשיוך המגזרי ממשיכים ליצור פערים גבוהים בבריאות הציבור ● הפערים מתבטאים בין היתר ברזון של הילדים בשכבות החלשות ובפערים באיזון הסוכרת ● הציבור נראה חרד יותר ומדוכא יותר

איתי בן זאב, מנכ''ל הבורסה לניירות ערך / צילום: כדיה לוי

בעלת המניות הגדולה בבורסה מחסלת את ההחזקות. והתשואה פנומנלית

מניקיי שרכשה את מניות הבורסה ב-2018 מכרה את יתרת מניותיה, 5.6%, לגופים מוסדיים בארץ ובחו"ל ● לפני כמה חודשים מכרה הקרן 4.8% ממניותיה לבורסה לניירות ערך עצמה תמורת כ-200 מיליון שקל, במהלך שגרר ביקורת ציבורית

בחזית המדע. מלחמה או שלום? / צילום: Shutterstock

מלחמה או שלום? חוקר המוח שמנסה להיכנס לראש של מנהיגים ומייעץ לממשלות

ד"ר ניקולס רייט, חוקר מוח שמייעץ לפנטגון ולממשלת בריטניה בסוגיות ביטחון, משתמש בידע שנצבר על המוח האנושי כדי לפתח אסטרטגיות לדיפלומטיה ולמלחמה ● בראיון לגלובס, הוא אומר שאנחנו מחווטים לקונפליקטים, אבל אופטימי לגבי האפשרות לסיים אותם, או לפחות לשפר עמדות

בלוקסמבורג מנסים להבין: למה המדינה הפרו-פלסטינית נבחרה להנפיק אג"ח ישראליות?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: בריטניה צפויה להכריז על הכרה במדינה פלסטינית, בגרמניה מתווכחים על התמיכה בישראל, ובלוקסמבורג מבקרים את ההחלטה לסייע להנפיק אג"ח ישראליות ● כותרות העיתונים בעולם 

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

וול סטריט שוברת שיאים; מניית אינטל מזנקת ב-23%, אנבידיה ב-4%

בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אנבידיה תרכוש מניות אינטל בשווי 5 מיליארד דולר - המפסידים והמרוויחים מהעסקה ● רוש רוכשת את 89bio בעסקה של עד 3.5 מיליארד דולר, הנרכשת מזנקת ב-90% ● מספר תביעות האבטלה הראשונות ירד בשבוע שעבר ל-231 אלף, לעומת 264 אלף בשבוע שעבר ● הדולר מזנק בשוק המט"ח בעקבות סגירה של פוזיציות שורט על המטבע האמריקאי