גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מה היה קמפיין האינטראקטיב הכי מוצלח בשנה החולפת?

"גלובס" פנה ל-6 אנשי קריאייטיב מובילים וביקש מהם לבחון את תחום האינטראקטיב בשנה החולפת, לבחור את קמפיין השנה שלהם בעולם ולהסביר מה היה כל-כך מוצלח בו

"גלובס" פנה ל-6 אנשי קריאייטיב מובילים וביקש מהם לבחון את תחום האינטראקטיב בשנה החולפת, לבחור את קמפיין השנה שלהם בעולם ולהסביר מה היה כל-כך מוצלח בו

מחפשים את ג'יי-זי

יורם לוי, סמנכ"ל קריאיטיב בבאומן-בר-ריבנאי

קמפיין בינג / צלם: יחצ

"שנת 2011 הייתה גדושה בעבודות דיגיטליות מעוררות השראה, אבל המהלך האינטראקטיבי ששילב בצורה הטובה ביותר בין אמצעי המדיה הוא הקמפיין המדהים של bing, מנוע החיפוש של מיקרוסופט.

"המטרה: להביא קהל יעד צעיר להתנסות במפות של bing. האמצעי: שיתוף-פעולה עם השקת הספר האוטוביוגרפי של הראפר jay-z (ג'יי-זי).

"הרעיון: כל קטע בספר החדש פורסם על גבי אמצעי מדיה שונה ויצירתי בהשראת הנושא בו הוא עסק. לדוגמה, הקטע שסיפר על מקום הולדתו של ג'יי-זי נכתב כולו על גבי מכונית קאדילק שחנתה ברובע בו הוא נולד. מאות אמצעי מדיה שונים פרסמו את הביוגרפיה ב-13 מדינות שונות בארה"ב. כאשר לא הייתה מדיה שהתאימה לנושא, פשוט המציאו כזו.

"מיליוני הגולשים והמעריצים שרצו לדעת על איזו מדיה יפורסם הקטע הבא בספר נשלחו לפייסבוק או לטוויטר של bing לקבל את הרמז. הקמפיין שיגע את כל ארה"ב שעסקה ב'איפה העמוד הבא של ג'יי-זי', ובמקביל, נחשפה לכח העצום של החיפוש באמצעות המפות של bing.

"והתוצאות? השימוש ב-bing גדל ב-12% תוך חודש (במספרים של ארה"ב זה בלתי נתפס), וג'יי-זי העלה את כמות המעריצים שלו במיליון באותו פרק זמן.

"זו עוד הוכחה לכך שדיגיטל הוא כלי חשוב בארסנל הכלים שבידי הפרסומאים והמפרסמים, אבל רק שילוב חכם ויצירתי בין המדיות מנצח בגדול".

מתי ייגמר הדלק?

גיא גורן, מנהל קריאיטיב ושותף בפוקס-גורן-גלעדי

קמפיין פולקסווגן / צלם: יחצ

"אחד המהלכים האינטרנטיים המועדפים עלי השנה, היה המהלך שנעשה בנורבגיה לפולקסווגן גולף דיזל. מטרת הקמפיין הייתה לייצר זכירות מקסימלית לעובדה שצריכת הדלק של הרכב היא 28 ק"מ לליטר.

"הנתון היבש כשלעצמו, לא מספיק בולט ובעייתי להטמעה, מכיוון שהציבור חשוף לנתונים מעין אלה שוב ושוב על-ידי המתחרים.

"ביצירתיות ובחוכמה רבה, הקמפיין הזמין את המשתתפים לנחש את הנקודה בה 'ייתקע' הרכב. כחלק מהמהלך, הכביש הראשי במדינה, כביש 6, שמוכר לכל התושבים, חולק ל-80 אלף מקטעים. המשתתפים הוזמנו להמר באיזה מקטע של הכביש ייתקע הרכב ללא דלק, והמהמר נכונה - יזכה ברכב.

"מכיוון שהסיכוי להצביע על הנקודה הנכונה מתוך הימור הוא קלוש, אנשים נכנסו לאתר החברה, העמיקו בטכנולוגיה ובנתוני צריכת הדלק לקילומטר וביצעו באמצעותם חישובים.

"כך הרגישו המשתתפים שההימור הבודד שמורשה להם ייעשה בצורה מושכלת, וכך הרוויחו המפרסמים יותר מ-50 אלף משתתפים שהשקיעו זמן רב, העמיקו בתכנים, עקבו באדיקות אחר הרכב והכי חשוב - הפנימו את נתוני צריכת הדלק המרשימים שלו, באופן שלא נעשה בעבר".

הסניפים הווירטואליים של TESCO

גיא בר, סמנכ"ל קריאיטיב בגיתם BBDO

הסניפים הוירטואליים של TESCO / צלם: יחצ

"המהלכים האינטראקטיביים המעניינים ביותר שניתן היה לראות בשנה האחרונה בעולם היו כאלה שהתבססו על שני עקרונות מהותיים: חיבור אמיתי בין העולם הווירטואלי לעולם האמיתי, ויצירת ערך מוסף לצרכן (במקרים המוצלחים יותר אף למפרסם עצמו).

"במהלך האחרון של ענקית הקמעונאות TESCO בקוריאה, ניתן היה לראות איך כל העולמות מתחברים יחד ויוצרים מציאות חדשה שנראית הגיונית ומתבקשת. בניגוד למדינות רבות שבהן פועלת TESCO, בקוריאה היא אינה הרשת המובילה.

"הבעיה שעמדה בפני הרשת הייתה שהיא לא הצליחה להתרחב בצורה מספיק מהירה כדי לצמוח ולעקוף את המתחרה, זאת כיוון שפתיחת סניפים חדשים הינו תהליך שדורש משאבים רבים וזמן רב.

"TESCO קנתה את שלטי החוצות ברכבות התחתיות בקוריאה ותלתה עליהם פוסטרים המדמים מדפים של סופרמרקטים, כך שאלה שנסעו ברכבות הרגישו כאילו הם עומדים בתוך סופרמרקט אחד ענק.

"ליד כל מוצר שעל המדפים הווירטואלים שמו קוד שאיפשר ללקוחות לצלם אותו ולהכניס אותו לתוך סל הקניות הווירטואלי בטלפון הסלולרי שלהם. לאחר שסיימו את הקניות הם נתנו הוראת קנייה שהועברה מיידית לסניף TESCO הקרוב לביתם, ועד שהם הגיעו הביתה, הקניות כבר חיכו להם ליד הדלת.

"המהלך, שהצליח בצורה יוצאת דופן, חסך ללקוחות TESCO זמן וגם הפך את סניפי הרשת לנגישים עבור עוד מיליוני אנשים מבלי לפתוח אפילו סניף אחד חדש".

מוצאים חברים חדשים

קובי ברקי, שותף בשמעוני-פינקלשטיין-ברקי

קמפיין אינטראקטיב קוקה קולה / צלם: יחצ

"שמחתי כשביקשו ממני לכתוב על קמפיין אינטראקטיב ולא דיגיטל. מה שעלה בראשי הוא בעיקר one-offs: קמפיינים שזמנם קצוב, כמו גפרור שמדליקים, בוער למספר שניות, וכבה.

"אינטראקטיב שונה מדיגיטל. בעוד שדיגיטל מתייחס למדיום, לצינור להעברת מסרים החי בעולם המקוון, אינטראקטיב מתייחס להתנהגות אנושית - וזה כבר הרבה יותר מעניין.

"בקאן האחרון הייתי בהרצאה של קוקה-קולה - 'Liquid & Linked' - שמטרתה הייתה להדגים כיצד בעולם 'נזיל', בעולם של קוקה-קולה המשתנה ללא הרף, שום דבר אינו חי בוואקום.

"לתפיסתם, כל פיסת תקשורת שיווקית חייבת 'להתחבר' לאסטרטגיית המותג ולתרום לנרטיב הרחב יותר של המותג. לצורך כך הם בנו לעצמם סוג של מערכת אקולוגית סגורה שבה כל מהלך תורם ומעצים את הסיפור כולו.

"כזה הוא קמפיין 'מכונת החברות'. קמפיין קטן שמעלה חיוך ופותח במיוחד לכבוד 'חג החברות' החל בדרום אמריקה ב-20 ביולי. החברה הציבה מכונת קוקה-קולה בגובה 3.5 מטר שמציעה שני בקבוקי קוקה-קולה במחיר של אחד. אבל, כדי לשים את הכסף במכונה יש צורך בחבר שיעשה סולם גנבים.

"בעוד אלפי חברים התנסו ושיתפו בדיגיטל, הרי שעבור מי שבא לבד, זה היה הרגע המושלם לרכוש חבר חדש. בעיניי אין יותר אינטראקטיבי מזה".

בשירות המהפיכה

עופר יער, שותף בברוקנר-נטע-יער

העידן הדיגיטלי החדש / צלם: יחצ

"סטודנט תוניסאי מיואש מעלה את עצמו באש, איש ברחוב מצלם אותו בנייד שלו ושולח לעולם. אותו רגע שהצית (תרתי-משמע) את המהפיכה החברתית ששינתה את פני העולם הערבי, הוא בעיני הרגע בו נולד המהלך הדיגיטלי של השנה.

"הוא גם ממחיש אולי יותר מכל דוגמה אחרת, את הכוח, העוצמה והאפשרויות האינסופיות שנפתחו ברגע שעולם האינטרנט ועולם הסלולר התאחדו.

"העידן הדיגיטלי החדש חזק יותר מכל הסנקציות והאיסורים של המשטרים הטוטאליטרים הקשוחים ביותר. חומות בטון יצוקות שמנעו זכות בחירה, זכות הפגנה וזכות מחאה, נעקפו על-ידי 'לייקים' וקרסו תחת ה'שרים'.

"האזרחים הפכו לכתבים המדווחים, הנייד החליף את המצלמה על הכתף. מהפכה דיגיטלית. הכוח של הקמפיין היה כל-כך חזק, עד שמובארק סגר את שרתי האינטרנט במצרים.

"ימים יגידו מה הייתה תוצאת ה'קמפיין', אך ברור שמה שהתחיל בתוניסיה, המשיך לכיכר תחריר במצרים ומשם למדינות ערביות נוספות, הוא אבן-דרך היסטורית בהשפעה של הסלולר הדיגיטלי על החיים של כולנו".

הגוון שלי

ניב חורש, המשנה למנכ"ל ראובני-פרידן

קמפיין Dulux / צלם: יחצ

"בחרתי במהלך של חברת הצבעים הבריטית Dulux, שהצליח לרגש אותי (ownacolor.com). Dulux שיתפה פעולה עם ארגון יוניצ"ף, הפועל למען ילדים במצוקה בכל העולם, ויצרה מהלך דיגיטלי עולמי לגיוס תרומות, המקדם גם את המיצוב שלה כחברת צבעים מובילה.

"במחשב ממוצע יש למעלה מ-16.7 מיליון צבעים שונים. הרעיון של Dulux היה 'למכור' לגולשים את הצבע שיבחרו תמורת פאונד אחד לפחות, כאשר הכסף יועבר כתרומה. כל גולש שרוכש צבע, נותן לו שם לפי בחירתו ומנמק מדוע הוא בחר בגוון הזה - הצבע של קבוצת הכדורגל שלו, הצבע האהוב על אשתו וכו'. ניתן גם לרכוש צבע עבור מישהו ולשלוח אותו במייל כמתנה, וכמובן לשתף בפייסבוק ובטוויטר.

"אני קניתי את הצבע הירוק המופיע בלוגו המשרד שלנו ונתתי לו את השם REUVENI PRIDAN.

"אתם מוזמנים לחפש. המהלך הושק לפני מספר שבועות, ועד כה נתרמו כ-70 אלף פאונד, כך שיש עוד המון צבעים פנויים שאתם יכולים לרכוש".

עוד כתבות

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק / צילום: גדעון לוין

רמי לוי בחוץ: תשובה צפוי לחתום עם קרן ארבל השקעה בדלק ישראל תמורת 450 מיליון שקל

העסקה עם קרן ארבל חוזרת להיות רלוונטית ולפי הערכות צפויה להיחתם עד כניסת יום הכיפורים ● קרן ארבל תעמיד לדלק את התמורה בעסקה מורכבת שעשויה להניב לה תשואה של 10% לחמש שנים בתוספת של 20% ממניות דלק ישראל

תיירות בים המלח / צילום: Shutterstock

"ככל שישראל תהיה מדינה פתוחה וירוקה נצליח להחזיר את מספרי התיירים"

אביטל קוצר-אדרי ונירה פישר ייצגו עד לאחרונה את ישראל כמנהלות לשכות התיירות באיטליה ובשבדיה בהתאמה ● כעת, לאחר שגויסו למטה השיווק במשרד התיירות, השתיים מתמודדות עם אחד האתגרים המורכבים בקריירה המקצועית שלהן: החזרת האירופאים ארצה, ועדיף בכמויות שלפני המשבר

צילום מתוך הסרט ‘מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית’. מתעלם במופגן ממנהלי החברות הגדולות  / צילום: נטפליקס

מה נטפליקס שכחה לספר לנו בסרט החדש והמדובר על הרשתות החברתיות

הסרט "The Social Dilemma" דן בבעיות אמיתיות שיצרו פייסבוק, טוויטר ודומותיהן, אך הוא מציג תמונה חד צדדית ומתעלם מאסטרטגיות ושיטות פעולה דומות שבהן נוקטת נטפליקס עצמה ● זהירות, ספוילרים

אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP

וול סטריט ננעלה בעליות: מדד נאסד"ק טיפס 2.25% ומחק את הירידה השבועית

אירופה ננעלה במגמה מעורבת כאשר לונדון עלתה 0.35% ופרנקפורט ופריז איבדו עד 1.1% ● השווקים האסייתים ננעלו במגמה מעורבת כאשר הונג קונג איבדה 0.3% ואילו טוקיו עלתה ב-0.55% ● מניין הקורבנות ממגפת הקורונה נושק למיליון

קידוח נפט במדינת דקוטה הצפונית. למרות קריאות השבר בנושא האקלים, תעשיית הנפט והגז בארה"ב רק הולכת וגדלה / צילום: AP - Eric Gay

הסוד של אמריקה: למה איש לא מטפל בפסולת הרדיואקטיבית של תעשיית הנפט והגז

מאות ראיונות עם מדענים, רגולטורים ועובדים הולידו תחקיר מטלטל שחשף כי בארות הנפט והגז בארה"ב מייצרות כ־3.5 טריליון ליטר של פסולת רעילה בשנה ● תביעות הפיצויים עשויות לשמוט את הבסיס הכלכלי של התעשייה הזו ● "גלובס" מגיש: הכתבות הטובות של השנה ממיטב עיתוני העולם

מכונית חשמלית של ג'נרל מוטורוס / צילום: רויטרס

קליפורניה תאסור מכירות של מכוניות מונעות דלק החל משנת 2035

מושל המדינה אומר כי אימוץ נרחב של כלי רכב ללא פליטה יפחית את פליטת גזי החממה ויסייע במאבק בשינויי האקלים

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון/ צילום: רפי קוץ

בגלל הסגר השני: מתווה נוסף לדחיית החזרי הלוואות לבנקים

בנק ישראל והבנקים סיכמו כי המועד הסופי להגשת בקשות לדחיית החזרי הלוואות יוארך עד לסוף דצמבר ● משקי בית יוכלו לדחות החזרים להלוואות של 100 אלף שקל לעד 9 חודשים

שרת התחבורה מירי רגב / צילום: מיכל רז-חיימוביץ, גלובס

המתווה לסגר: יוכלו לצאת מהארץ מי שרכשו כרטיסים עד היום

המתווה שסוכם מאפשר יציאה מהארץ לכל מי שרכשו כרטיסי טיסה עד למועד כניסת הסגר לתוקף, קרי היום ה-25 לחודש, עד שעה 14:00 ● לפי המתווה תותר כניסת ישראלים ארצה ללא הגבלה ● מדובר במתווה שיוביל לבריחת חברות תעופה זרות מכאן ולקושי גדול לחברות הישראליות

ניר קלקשטיין / איור: גיל ג'יבלי, גלובס

מיליארדר האלגו-טריידינג ומלחמתו בקורונה: מייסד פיינל מציג - טוויסט בעלילה

אחרי שהפך את חברת האלגו-טריידינג פיינל לאחת המצליחות בעולם, הקים
ניר קלקשטיין כמה חברות ביג דאטה בתחום הבריאות ● עכשיו הוא מתמקד במיפוי תסמיני הקורונה דרך מכון מחקר שייסד ● כך עבר היזם המסתורי ממסחר בשוק ההון לניבוי תחלואה

חיסון לקורונה / אילוסטרציה: Dado Ruvic, רויטרס

המרוץ לחיסון: נובהווקס תתחיל ניסוי שלב 3 ב-10 אלף איש בבריטניה

חברת התרופות האמריקאית הודיעה על כניסתה לשלב 3 של הניסויים הקליניים, ובאוקטובר היא צפויה להתחיל ניסוי ב-30 אלף חולים בארה"ב ● נובהווקס היא המתחרה החמישית שנכנסת לניסוי קליני מול רגולטור של מדינה מערבית

השופטת האמריקאית איימי קוני בארט / צילום: Matt Cashore/Notre Dame University, רויטרס

טראמפ צפוי לבחור בשופטת השמרנית איימי קוני בארט לעליון

ב"רויטרס" ציינו כי טראמפ יודיע היום על מועמדותה של השופטת, שמכהנת בבית המשפט הפדרלי לערעורים ● אם הסנאט האמריקאי יאשר את המינוי, לשופטים השמרנים יהיה רוב של שישה לעומת שלושה בעליון

המלכה אליזבת / צילום: Chris Jackson, AP

משפחת המלוכה הבריטית תאבד 35 מיליון ליש"ט בגלל הקורונה

תקציב השיפוץ של ארמון בקינגהאם צפוי לרדת ב-20 מיליון ליש"ט בשל משבר הקורונה ● הפגיעה בהכנסות בשל הירידה בהיקף התיירים בארמנות המלכותיים מוערכת ב-15 מיליון ליש"ט בשלוש השנים הקרובות

סניף של ג'מבו באלקסדרופוליס, יוון / צילום: שאטרסטוק

האם הסכם הזיכיון של פוקס עם ג׳מבו היוונית נמצא בסכנה?

הדיווח - בעקבות פניית רשות ני"ע ● הסימן המסחרי ג׳מבו שבאמצעותו פוקס מתעדת להקים רשת חנויות כלבו מוזלות בישראל עדיין לא שייך לה, והוא פתוח להתנגדויות ברשם החברות עד סוף החודש ● המתחרה המקומית שנקראת ג'מבו סטוק ומפעילה 10 חנויות בתחום הגישה גם היא בקשה לרישום הסימן המסחרי לשם

בנימין נתניהו כשהודיע על הסגר השני / צילום: via Pool , רויטרס

הסגר לא יעבור בכנסת: נתניהו מנסה להעביר תקנות שעת חירום

ועדת החוקה דנה במהלך הלילה בתיקונים לחוק הקורונה הגדול אך לא הצליחה להגיע להסכמות ובמקום זה החלו צעקות בין חברי הקואליציה לאופוזיציה ● לכן, נתניהו מנסה לכנס את הממשלה (טלפונית) כדי להעביר תקנות שעת חירום אך נתקל בהתנגדות מחברי כחול לבן

"תוכנות לזיהוי פנים סופגות ביקורת כי חלקן שוגות בזיהוי אנשים שאינם לבנים" / צילומים: Shutterstock | א.ס.א.פ קריאייטיב

מחברות קוסמטיקה ועד אתרי שידוכים, כולם רוצים לזהות את הפנים שלנו, לפי הגזע

חברות קוסמטיקה, אתרי שידוכים, חנויות רהיטים ופרסומאים מגבירים את השימוש בתוכנות לזיהוי פנים לפי גזע ● האם החקיקה תוכל להילחם בטכנולוגיה החדשה השנויה במחלוקת, וה"מדויקת באופן מבהיל", כדברי המדענים?

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון / צילום:מתוך אתר המועצה

טענות נגד יישוב יצהר: מנעו מדוגם קורונה להיכנס ליישוב רק בשל מוצאו

לפי פרטי המקרה שפורסם בחדשות 12, הסטאז'ר לרפואה הגיע לבצע בדיקות קורונה לאחד מהתושבים, אך לא הורשה להיכנס לאחר שהתברר כי הוא ערבי ● ח"כ משה ארבל (ש"ס) פנה ליו"ר מועצה אזורית שומרון יוסי דגן בבקשה לברר את המקרה ואמר: "מדובר בחרפה שעלינו להסיר מקרבנו"

רח’ הורוביץ 21, ראשון לציון / הדמיה: י.ב. ניר יזמות והשקעות בע”מ, גיל חלמיש

הריסה ובנייה בראשל"צ: 12 דירות במקום 4

הבניין מ-1956 ברחוב הורוביץ 21 נהרס, ובמקומו ייבנה בניין בן חמש קומות ● אילן תמיר, בעל הדירה: "בגרמניה אחי בגר בבניין בן 300 שנה, אבל כאן כנראה בונים אחרת"

רחוב יגאל אלון בתל אביב. הכביש ריק בצל הגבלות הממשלה בצל הקורונה / צילום: איל יצהר, גלובס

הכלכלנית הראשית באוצר: עלות הסגר נאמדת בכ-11-12 מיליארד שקל

מלבד העלויות הכלכליות שלאט לאט מתחילות להתבהר, לאור חוסר היכולת של הממשלה לעדכן את חוק הקורונה, גם בשבת הקרובה בלפור תתמלא במפגינים ● "גלובס" עם כל מה שידוע עד עכשיו 

מארגן קבוצות הרכישה אלדד פרי  / צילום: איל יצהר, גלובס

עלייה מטאורית, התרסקות מהירה: הסיפור המלא של קבוצת אלדד פרי

ההתנהלות הראוותנית, הקמפיינים המנופחים, הקפיצה הגדולה לבנייה של מאות דירות בבת אחת: סיפור נסיקתו של אלדד פרי שהחברה שלו הגיעה החודש להקפאת הליכים • "הוא כריזמטי מאוד, עושה רושם של מישהו אמין"

המספרים מאחורי הסגר במשק / צילום: כדיה לוי, גלובס

מינוס 150 מיליארד שקל (בינתיים): האם כלכלת ישראל בדרך לעשור אבוד

לפי התחזיות המעודכנות הנזק הכלכלי למשק בשנים 2020-2021 כבר חוצה את קו ה-150 מיליארד שקל ● סגר במתכונת הסגר של חודש מרץ דוחה בשנה נוספת את ההתאוששות, רק שהפעם המשק מוחלש ווהסכנה להדרדר לשפל של שנים גדולה הרבה יותר