גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דירוג IFLR1000: ההגמוניה של הרצוג-פוקס-נאמן נשמרת

המדריך הבינל' IFLR1000 פרסם את דירוג משרדי עוה"ד ל-2012 ב-4 תחומים - דיני בנקאות, מיזוגים ורכישות, שוק ההון ומימון פרויקטים ■ "פנחס רובין הוא כנראה עורך הדין הטוב בישראל"

"ישראל יכולה ללמד את העולם שיעור על איך להימנע ממיתון. ברבעון השני של 2011 נרשמה צמיחה של 3.3% בתמ"ג בחישוב שנתי, האינפלציה ירדה ב-3.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ושיעור האבטלה עמד על 6%. אלה הן סטטיסטיקות שמרבית הממשלות היו מקנאות בהן, ואשר נולדות על רקע מדיניות פיסקאלית נוקשה".

במחמאות אלה נפתחת סקירת השוק הישראלי של המדריך הבינלאומי International Financial Law Review, במסגרת פרסום מדד ה-IFLR1000 שלו לשנת 2012, שבו הוא מדרג את פירמות עורכי הדין המובילות בעולם בתחום המשפט המסחרי.

עם זאת, בהמשך הסקירה צוין כי שוק ההון הישראלי התאפיין דווקא בחוסר עקביות. הפעילות והצמיחה של שנת 2010, שבמחציתה הראשונה גייסו חברות הון של 1.9 מיליארד דולר, התמתנו בהמשך על רקע חוסר הביטחון ששלט בשווקים הגלובליים.

בנוסף, לאחר ההנפקה הגדולה ביותר שראתה הבורסה בתל-אביב של קבוצת עזריאלי - 525 מיליון דולר - נרשמה נסיגה בפעילות ובהתעניינות המשקיעים. מהרבעון הראשון של 2011 ועד היום הייתה האטה בשוק בכל מה שקשור להנפקות.

לפי הסקירה, שוק האג"ח, המועדף על הישראלים, נותר יציב. בראשית 2011 גויסו כמעט 6 מיליארד שקל מהציבור באמצעות הנפקות של סדרות אג"ח.

את המידע המפורט בסקירה אספו כלכלני IFLR במסגרת ראיונות רבים שנערכו עם עורכי דין מובילים בישראל בתחום המסחרי, אשר ליוו את העסקאות הגדולות במשק בשנה החולפת, וכן עם לקוחותיהם הבכירים.

הכי טובים שיש / צלם: יונתן בלום, איל יצהר

מיטב עורכי הדין שיש לישראל

המדד סוקר בקצרה את עיקר עבודתם של עורכי הדין המסחריים השנה, ובין היתר את פעילותם ליישום המלצות ועדות חודק בנוגע להתנהלות המוסדיים בהשקעת כספי הציבור בחברות ציבוריות, סיוע לבנקים ביישום כללי באזל 2 וכן בתחום המיזוגים והרכישות, שסיפק עבודה משמעותית לעורכי הדין במחצית השנייה של 2011.

סקירת השוק הכללית מהווה הקדמה לדירוג ה-IFLR של משרדי עורכי הדין, המבוסס על שיחות שערכו חוקרי המדריך עם עורכי דין ולקוחות בארץ ובחו"ל. במסגרת המדד ניתנת סקירה של העסקאות שביצעו המשרדים המובילים, וכן הסיבות שהובילו כל אחד מהם לדירוגו.

המדד מתייחס ל-4 תחומים: דיני בנקאות, מיזוגים ורכישות, שוק ההון ומימון פרויקטים. בכל תחום דורגו משרדים ב-3 קבוצות איכות, ללא דירוג פנימי בכל קבוצה, אלא הופעה לפי סדר הא'-ב'.

כדאי לשים לב לשמות עורכי הדין המוזכרים לטובה מכל משרד. הם, כך נראה, מייצגים את מיטב עורכי הדין שיש לישראל להציע בתחומים הנסקרים, מנקודת המבט החיצונית של הדירוג.

בין עורכי הדין בולטים, בין היתר, אהוד סול ממשרד הרצוג, פוקס, נאמן; אשוק צ'נדרשיקר, ממשרד גולדפרב; קליף פליג ונועם שרון ממשרד מיתר-ליקוורניק; ברי לבנפלד ושירי שחם ממשרד יגאל ארנון; דוד חודק וריצ'רד מן ממשרד חודק; ועורכי הדין מיקי צלרמאיר וליאור אורן ממשרד צלרמאיר-פילוסוף.

יגאל ארנון מככב

באופן לא מפתיע, גם השנה מככב בדירוג, מעל כולם, משרד הרצוג-פוקס-נאמן. המשרד ממוקם בקבוצת האיכות הראשונה בכל תחומי הדירוג. העובדה שהמשרד איבד השנה את מעמדו בעשור האחרון כמשרד הגדול בישראל - בעקבות המיזוג בין משרדי גולדפרב-לוי-ערן-מאירי-צפריר לבין מ. זליגמן - לא מפריעה לו לשמור על ההובלה בדירוג.

עורכי המדד מציינים כי המשרד הוא בעל מוניטין בינלאומי ונתפס בעולם כ"אוטוריטה בכל תחומי עיסוקו". אחד המתחרים ציין כי הפירמה עולה על פני מתחרותיה ואמר שהוא מדרג את הפירמה במקום הראשון בישראל, בין היתר, מכיוון ש"יש להם מומחים כמו אהוד סול ואילנית לנדסמן-יוגב".

בדירוג מוצגת סקירה של העסקאות והתיקים הגדולים שטופלו במשרד בשנתיים האחרונות, וצוין כי לעו"ד לנדסמן-יוגב היה תפקיד בעסקאות החשובות ביותר שנערכו בישראל, בהן ההנפקה של קבוצת עזריאלי.

פרפורמר בקרב הפירמות

מיד לאחר משרד עורכי הדין הרצוג, פוקס, נאמן מככב בדירוג משרד יגאל ארנון, אשר ממוקדם בדרגת האיכות הראשונה ב-3 מתוך 4 התחומים הנסקרים: מיזוגים ורכישות, בנקאות ושירותים פיננסיים, ומימון פרויקטים; ובקבוצת האיכות השנייה בתחום שוק ההון.

המשרד מוצג כ"פרפורמר" בקרב הפירמות הישראליות, עובדה שבאה לידי ביטוי בדירוג ה"כמעט מושלם" שלו. עוד צוין בדירוג כי לפירמה מוניטין חזק בזירה התאגידית, ובמיוחד בתחום המיזוגים והרכישות.

לדברי עורך דין ממשרד מתחרה ליגאל ארנון, "מחלקת התאגידים בת 35 השנים של הפירמה אינה לתצוגה, אלא משקפת פורטפוליו משמעותי של עבודה בינלאומית ומקומית שמונחת על השולחן".

על עו"ד ברי לבנפלד, ראש המחלקה הבינלאומית במשרד יגאל ארנון, נכתב כי הוא בעל ניסיון רחב בטכנולוגיה חוצת-גבולות. אחת העסקאות הבולטות שליווה השנה הייתה המכירה של חברת Cadent הישראלית, שפיתחה מכשיר לסריקה תלת-ממדית של השיניים, לחברת Align תמורת 190 מיליון דולר.

העסקה הגדולה ביותר שליווה צוות עורכי הדין ממשרד ארנון הייתה מכירת חברת הנדל"ן בריטיש ישראל לחברת מליסרון הציבורית ולחברת עופר השקעות הפרטית. העסקה, בשווי 474 מיליון דולר, הושלמה באפריל 2011.

המשרד שגנב השנה את הכותרות

3 משרדים חולקים השנה את "המקום השלישי" בדירוג (אחרי משרד יגאל ארנון), לאחר שדורגו בקבוצת האיכות הראשונה בשתי קטגוריות מתוך הארבע. הראשון הוא משרד גולדפרב-זליגמן הממוזג, המוביל בתחומי שוק ההון ומיזוגים ורכישות; ומוגדר כמי ש"גנב את הכותרות" השנה עקב המיזוג.

בדירוג נכתב על המיזוג, שבעקבותיו מעסיקה הפירמה יותר מ-200 עורכי דין: "על אף שלמהלך לא תהיה השפעה משמעותית על הפרקטיקה של המשרד בתחום התאגידים והפיננסים, ובנפרד מהתוספת המכובדת של עורכי דין, זהו מהלך נבון שירחיב את היכולות של הפירמה".

עו"ד אשוק צ'נדרשיקר מהמשרד, ששמו לא נעדר מאף סקר בינלאומי בשנים האחרונות, מוכתר גם הפעם כעורך דין "יוצא מן הכלל". קולגות הגדירו אותו כעורך דין מצוין ואמרו: "אשוק הוא שחקן חזק, שאנחנו נהנים לעבוד לצדו וכן מהצד שכנגד".

לצד משרד גולדפרב נמצא גם משרד גרוס, קליינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג, שלפי הדירוג "מחלקת שוק ההון שלו חזקה מאוד". בתחום המיזוגים והרכישות צוין כי הצוות של הפירמה הוא "בעל ניסיון עמוק", והשותפים המובילים, דוד חודק וג'ין קליינהנדלר, צוינו כ-"universally well respecte".

על משרד עורכי הדין מיתר, ליקוורניק, גבע & לשם, ברנדווין, הנמצא לצד גרוס וגולדפרב במקום השלישי בדירוג, נכתב כי "הוא מפורסם בקרב לקוחות ועורכי דין בשל מחלקת התאגידים המצוינת שלו, אבל הוא התמקד בבניית השירותים בתחום הפיננסים ומאמציו לא נעלמו מעיני השוק".

השנה דורג משרד מיתר לראשונה כמוביל גם בתחום הבנקאות, בקבוצת האיכות השלישית (מדורג בקבוצת האיכות הראשונה בתחום שוק ההון ובתחום המיזוגים והרכישות), לאחר שהקולגות המליצו עליו בתחום, ובעקבות הטיפול בפן הפיננסי בעסקאות שונות עבור לקוחותיו.

עורך דין המתמחה בבנקאות אמר לעורכי הדירוג: "עשיתי המון עבודה בתחום הבנקאות איתם לאחרונה, והם ללא ספק ראויים להיות מוזכרים בתחום".

בדירוג אשתקד, הגם שהמשרד עצמו לא דורג כמוביל בתחום, צוין לטובה ראש מחלקת הבנקאות שלו, עו"ד שאול חיון, כמי שהוביל עסקאות גדולות בתחום הבנקאות עם עו"ד קליף פליג.

השנה צוין כי העסקה הגדולה ביותר של צוות הבנקאות במשרד הייתה עסקת המימון החוזר, בהיקף של 865 מיליון דולר, שערכה הוט, וכן שירותים שסיפק המשרד לקול-הולדינגס, שבבעלות פטריק דרהי.

"עורך הדין הטוב בישראל"

שני שמות נוספים שמוזכרים בדירוג, לאחר שגרפו מחמאות מקולגות, הם השותפים עורכי הדין דן שמגר ודן גבע. לדברי קולגה, "אני תמיד נהנה לעבוד עם גבע ושמגר ממיתר". לקוח של המשרד אמר על גבע כי הוא "מקצועי וחביב", וכן ש"הוא עורך דין מצוין, מאוד מנוסה, מאוד ביזנס-אוריינטד".

עו"ד דליה טל, שמשרדה מדורג, כרגיל, בקבוצת האיכות הראשונה בתחום הבנקאות, זוכה אף היא לקומפלימנטים. "יש לה מוניטין מצוינים... וקשרים מאוד קרובים עם הבנקים הגדולים". עו"ד גל פיינגולד ממשרדה צוין כפעיל בעסקאות המימון, וכמי שהוביל את הפירמה במספר עסקאות בולטות, בהן יעץ לבנקים הגדולים.

משרד עורכי הדין לוי-מידן קיבל ממתחריו המלצות חמות, ולכן קודם השנה, לראשונה, לקבוצת האיכות הראשונה בדירוג בתחום מימון פרויקטים. לדברי קולגה, "לוי-מידן מבצע כמות גדולה של עבודה עבור הממשלה, ונועה מידן במיוחד מאוד-מאוד טובה".

עורך דין נוסף שגרף מחמאות בדירוג הוא עו"ד פנחס רובין ממשרד גורניצקי, המדורג בקבוצת האיכות השנייה בכל הקטגוריות. רובין נתפס בשוק - לפי הדירוג - כאחד מעורכי הדין המצוינים בארץ. "פנחס רובין מצוין, הוא כנראה עורך הדין הטוב בישראל", אמר עליו אחד המתחרים.

עו"ד מיקי צלרמאיר, שמשרדו - צלרמאיר, פילוסוף, רוזובסקי, צפריר, טולדנו - דורג בקבוצת האיכות השנייה בתחום מימון פרויקטים, ובקבוצה האיכות השלישית בשאר התחומים, מתואר כ"דיל-מייקר". ליווי אייפקס ולקוחות גדולים נוספים הציבו את המשרד בלב העסקאות הגדולות ביותר במשק בשנים האחרונות והציבו אותו במיקומו בדירוג.

בנקאות מיזוגים ורכישות
שוק ההון מימון פרויקטים

עוד כתבות

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

ביתן של קבוצת צ'אנגן בתערוכת מכוניות בסין / צילום: ap, Ng Han Guan

קבוצת הרכב השלישית בגודלה בסין בדרך לישראל

משלחת בכירה של צ'אנגן (Changan) סינית נערכת לייצא לישראל, הכניסה של החברה לישראל היא חלק ממהלך ההתרחבות הגלובלית שעליו הכריזה השנה ● מרצדס E קלאס והקרוסאובר של פורד: הדגמים החשמליים שבדרך ● השבוע בענף הרכב

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין