גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ניצחון טכני

"פירמה" מציג את הטכנולוגיות של הפרסום העתידי ■ דירוג "פירמה": משרדי הפרסום של השנה 2011

משרד הפרסום של השנה
משרד הפרסום של השנה

דירוג "פירמה": משרדי הפרסום של השנה 2011

ההתפתחות הטכנולוגית מזמנת לאנשי השיווק והפרסום הזדמנויות חדשות במהירות מסחררת. הרשתות החברתיות הדוהרות קדימה, הנגישות ההולכת וגדלה לסמארטפונים ולאפליקציות, כניסתם של הטאבלטים למרחב הציבורי ואפילו הטלוויזיות החכמות שמתמקמות בסלון הביתי - כולם טומנים בחובם הבטחה גדולה לעולם הפרסום, אם כי כזו שטרם קוימה.

בעוד בישראל באנר באינטרנט נחשב לנועזות מרשימה, בעולם כבר יש פרסומאים שפוסעים בנועזות אל הלא נודע ועושים שימוש בכלים שאמורים להפוך את הפרסום לאישי ואפקטיבי עד כמה שאפשר. הנה כמה מהפיתוחים, שנמצאים כאן כבר עכשיו:

על כל פנים

מכונות קוראות בפרצופו של הלקוח את גילו ומינו ומתאימות לו מוצרים

ביפן, למשל, השתמשו בטכנולוגיית זיהוי פנים כדי להציע משקאות. מכונת משקאות מיוחדת ידעה לזהות את גילו ומינו של כל לקוח לפי אלגוריתם מובנה ולהתאים לו מיץ. גם חברות כמו אדידס, למשל, מתכננות להתחיל לעשות שימוש בטכנולוגיה כדי להתאים פרסומות ללקוחותיהן, מתוך תקווה שהדבר יאיץ את הליך ההחלטה לרכוש את המוצר

טכנולוגיות זיהוי הפנים הן חדשות יחסית בסביבה הפרסומית ומוכרות יותר מסרטי מדע בדיוני ומהעולם הביטחוני. חשיפתן לעולם הרחב הגיעה בעיקר באמצעות תיוג פני גולשים באמצעות שירותי תמונות כמו "פיקאסה" של גוגל או בפייסבוק. זיהוי הפנים וחיפושם במאגר הקיים של התמונות מאפשר להתאים אותם לפרצופים שכבר תויגו בעבר.

בעולם הפרסום, טכנולוגיות זיהוי הפנים עדיין נמצאות בשלבים מוקדמים יחסית. לדברי גיל הירש, מנכ"ל חברת face.com הישראלית, שהטכנולוגיה שלה משמשת לזיהוי פנים בתיוגי תמונות בפייסבוק, אחד השימושים העיקריים בתחום הפרסומי הוא במסכי טלוויזיה באזורי מסחר ציבוריים כמו סופרמרקט או בית קפה. "כחלק מהאבולוציה הטכנולוגית, הוספו מצלמות קטנות למסכים שנמצאים בסופרמרקטים ושמשדרים פרסומות של מוצרים שונים", מסביר הירש, "בשלב הראשון המצלמות יידעו להבחין אם הלקוחות בכלל מסתכלים על הפרסומות במסכים ולספור את כמות החשיפות (Impressions)".

הירש מסביר כי בשלב המתקדם והאקטיבי יותר, טכנולוגית זיהוי הפנים מאפשרת לזהות את הגיל והמין של הלקוח המתבונן במסך ובהתאם לכך להתאים את התוכן הפרסומי. כך, אם אישה מסתכלת על המסך, היא תזכה לראות פרסומות למוצרי היגיינה מתאימים, וגבר יחזה בפרסומת לאפטרשייב.

ביפן, למשל, השתמשו בטכנולוגיית זיהוי פנים כדי להציע משקאות. מכונת משקאות מיוחדת ידעה לזהות את גילו ומינו של כל לקוח לפי אלגוריתם מובנה ולהתאים לו מיץ. גם חברות כמו אדידס, למשל, מתכננות להתחיל לעשות שימוש בטכנולוגיה כדי להתאים פרסומות ללקוחותיהן, מתוך תקווה שהדבר יאיץ את הליך ההחלטה לרכוש את המוצר.

הירש מסביר כי אין כאן בעיית פרטיות כיוון שלמפרסם לא באמת משנה זהות האדם העומד מול המסך. "זה לא מעניין אותם. הרעיון הוא לבצע התאמה אישית של הפרסום ובכך לייעל אותו באופן משמעותי", הוא אומר.

ובינתיים, גם בישראל נראו סימנים ראשונים של שימוש בזיהוי פנים. קוקה-קולה השתמשה בטכנולוגיה כדי ליצור מכונת 'לייקים' שפועלת על בסיס זיהוי פנים המשתמש והעלאת סטטוס לדף הפייסבוק שלו. פריגת העלתה קמפיין של שמזהה חיוך על פני המשתמשים ומפעיל בזמן אמת מכונה לסחיטת תפוזים למיץ שנתרם לעמותות שונות.

עולה על כל מציאות

תכנים שיווקיים מולבשים ומרחיבים את המציאות בצילום מתוחכם

רשת הכבלים האמריקנית Showtime בחרה לקדם את "הומלנד", הגרסה המקומית שלה לסדרה הישראלית "חטופים", בשיתוף פעולה עם מגזין "Wired" תוך שימוש בטכנולוגיית ה-AR. באמצעות אפליקציה סלולרית מיוחדת ניתן היה לסרוק את שער המגזין ואת הפרסומת לסדרה החדשה ולחזות בטריילרים מיוחדים, משחקים ושלל הפעלות שונות

עולם המציאות המורחבת (Augmented Reailty) עודו בחיתוליו. בשנים האחרונות הטכנולוגיה, שמאפשרת באמצעות המצלמה להוסיף שכבות מידע על גבי תמונת המציאות, הולכת ומתפשטת אך עדיין נחשבת לגימיק. חברות טכנולוגיה רבות עובדות על פלטפורמות שונות שיאפשרו פיתוח של הרעיון וכך אפשר למצוא היום משחקים בהם נלחמים בחלליות וירטואליות שעפות בחדר, אפליקציות שמאפשרות לקבל מידע על מבנים היסטוריים ועל נקודות מכירה ברחוב בו אתה עומד וגם פרסום ושיווק אטרקטיבי.

באחרונה נעשו ניסיונות לא מעטים כדי להתמודד עם מאמצים פרסומיים באמצעות טכנולוגיית ה-AR. כך, למשל, הציבה ענקית השעונים משוויץ Tissot, עמדות מכירה מיוחדות שכללו מצלמות ומוכרנים שחילקו רצועת נייר מיוחדת וענדו אותן על ידי העוברים והשבים. כשאלו הציגו את הרצועה מול המצלמה, על מסך טלוויזיה מיוחד הם ראו שעון מהקולקציה החדשה של החברה. כך, יכלו המשתמשים לבדוק כיצד כל שעון מהקולקציה נראה עליהם בדגמים ובצבעים שונים.

באופן דומה משתמשות חברות שונות ביכולת של טכנולוגיית ה-AR כדי לאפשר ללקוחות לבחון פריטי אופנה שונים - מהרכבת משקפיים ועד לחנות בגדים וירטואלית שמאפשרת למדוד שמלות מבלי להתאמץ. חברת לגו השתמשה באחרונה בטכנולוגיה והציבה מצלמות ומסכים במספר חנויות בעולם ואפשרה להציג קופסאות משחק מול המצלמה ולראות על גבי המסך כיצד דמויות הלגו בונות את המבנים שנמצאים בקופסה באופן וירטואלי.

רשת הכבלים האמריקנית Showtime בחרה לקדם את "הומלנד", הגרסה המקומית שלה לסדרה הישראלית "חטופים", בשיתוף פעולה עם מגזין "Wired" תוך שימוש בטכנולוגיית ה-AR. באמצעות אפליקציה סלולרית מיוחדת ניתן היה לסרוק את שער המגזין ואת הפרסומת לסדרה החדשה ולחזות בטריילרים מיוחדים, משחקים ושלל הפעלות שונות.

"אנחנו בתחילת הדרך ובניגוד לגימיק או טכנולוגיה נקודתית, אני רואה באוגמנטד ריאליטי משהו שיהיה חובה", אומר ארז זהבי, מנכ"ל ומייסד-שותף של חברת Irregular Apps. לדבריו, בעוד שלוש שנים לא יהיה מי שיוכל לוותר על הטכנולוגיה הזו שתביא "לאינטראקציה הרבה יותר גבוהה עם הלקוח מאשר בקמפיינים רגילים".

זהבי ושותפיו פועלים בתקופה האחרונה בתחום וכבר יצרו דמו שמאפשר לבצע אינטראקציה ולהפיח חיים בסוכריות m&m's שמנהלות אינטראקציה זו עם זו. כמו כן, עובדת החברה על פרסומת אינטראקטיבית לתחום המוזיקה, שתציג על גבי עיתון תמונה של במה. סריקת הבמה על ידי אפליקציה ייחודית תציג סרטון מיוחד, שבו תעלה להקה לבמה ותתחיל לנגן שירים שלה. החברה כבר במו"מ עם מספר אמנים כדי לקדם אלבומים חדשים שלהם בדרך זו.

משחקים בכאילו

פריטים וירטואליים במשחקים חברתיים הופכים כלי אידיאלי ליצירת נאמנות למותג

רשת MTV הציעה בשנה שעברה למשתמשי המשחק Mall World אפשרות לרכוש פריטים אופנתיים של אמנים כמו בריטני ספירס, ג'נט ג'קסון ואחרים, כדי לקדם את תחרות פרסי המוזיקה VMA 2010. חברת המזון האורגני Cascadian Farm , שילבה את האוכמניות האורגניות שלה במשחק הפופולרי פארמוויל, ואלה נרכשו על ידי כמיליון משתמשים

הפופולריות הגואה שצוברים משחקים על פלטפורמות חברתיות כמו פייסבוק מושכת אחריה גם את המותגים. משחקים כמו פארמוויל של זינגה או The Sims Social של אלקטרוניק ארטס מושכים קהל רב, שנוטה להעביר מולם שעות רבות. חלק ניכר מהיכולת להתקדם במשחק, תלויה ברכישת פריטים וירטואליים, בין אם בכסף אמיתי ובין באמצעות פעולה כלשהי, כמו צפייה בסרטון פרסומת או עשיית לייק ליצרנית המשחק.

אך זו לא הדרך היחידה של מותגים לקדם את עצמם באמצעות משחקים חברתיים. הפריטים הווירטואליים הפכו למכונת מזומנים עבור יצרניות המשחקים ועבור הפלטפורמות החברתיות. על פי חברת המחקר eMarketer, ההכנסות ממכירת פריטים וירטואליים בארה"ב צפויה להגיע השנה ל-653 מיליון דולר ולטפס לכ-800 מיליון דולר בשנה הבאה.

מותגים שרוצים לרכוב על גל ההצלחה יכולים להשתלב בקלות בחגיגה וזאת על ידי הצעת פריטים וירטואליים ממותגים. כך, למשל, רשת MTV הציעה בשנה שעברה למשתמשי המשחק Mall World אפשרות לרכוש פריטים אופנתיים (וירטואליים, כן?) של אמנים כמו בריטני ספירס, ג'נט ג'קסון ואחרים, כדי לקדם את תחרות פרסי המוזיקה VMA 2010. חברת המזון האורגני Cascadian Farm, שילבה את האוכמניות האורגניות שלה במשחק הפופולרי פארמוויל, ואלה נרכשו על ידי כמיליון משתמשים.

הרעיון בשילוב פריטים וירטואליים ממותגים הוא כמובן לא ההכנסות ממכירתם, אלא יצירת הנאמנות למותג. כך, סקר שערכת חברת הייעוץ AdNectar הראה כי משתמשים נוטים לרכוש מוצרים ממותגים פי 10 יותר ממוצרים רגילים במשחקים חברתיים. סקר אחר שבדק בקרב שחקני המשחק החברתי MyTown, את אפקטיביות הקמפיין של חברת Powermat הישראלית, המפתחת משטחי טעינה אלחוטיים למכשירים אלקטרוניים, ומייצרת פריטים וירטואליים בעבור המשחק, הראה עלייה במודעות למוצרי החברה מ-25% לפני הקמפיין ל-70% לאחריו.

לא ערוץ 98

טלוויזיה חברתית היא דרך מצוינת לזהות העדפות צפייה ולדחוף תוכן פרסומי אישי

מי שהפעיל את האפליקציה בעת שידור טריילר של "רובוטריקים 3" בטלוויזיה, לדוגמא, יכול היה להוריד את שיר הנושא של הסרט, לרכוש את הפסקול הרשמי ובראש ובראשונה להזמין כרטיסים

בשנים האחרונות הלכה והתפתחה לה מגמה של טלוויזיה חברתית - יכולת של צופים ושל גופי השידור לתקשר זה עם זה ולהוסיף שכבות חברתיות שמבוססות על תוכני טלוויזיה. בדרך זו, חוויית הצפייה מתגברת, הצופים יכולים לתקשר זה עם זה ואף לגלות סדרות וסרטים חדשים.

בד בבד, הטלוויזיה החברתית מאפשרת ליצור אינטראקציה עם הצופה במהלך הצפייה, להבין במה הוא מתעניין וכך לספק לו רובד נוסף של מידע פרסומי. הרעיון הבסיסי הוא היכולת לזהות במדויק את הסדרות ואולי אף את הפרסומות בהן צופה המשתמש.

אחת החברות שפועלות בתחום היא TvTak הישראלית, שמפתחת אפליקציה סלולרית שיודעת לזהות, באמצעות צילום פשוט של מסך הטלוויזיה, איזה תוכן צורך הצופה. הטכנולוגיה של החברה יודעת גם לנתב את הצרכן לתכנים נוספים רלוונטיים עבורו. כך, למשל, מי שיצלם את המסך כשהוא צופה בסצנה מתוך "סקס והעיר הגדולה" יופנה דרך הסלולרי שלו לאתר שמאפשר לרכוש את המנולו בלאניק של קארי ברדשאו.

טכנולוגיה דומה לזו פיתחה חברת Shazam הבריטית, הזכורה מפיתוח האפליקציה הסלולרית שמאפשרת לזהות שירים שמתנגנים ברקע. בחודשים האחרונים שדרגה החברה את יכולותיה אלה והחלה לשלב אותן גם בטלוויזיה, באמצעות זיהוי פרסומות וסדרות שמוקרנות על המסך. כך, יכולים המפרסמים להוסיף מידע על הפרסומת הטלוויזיונית, להציע קופונים והנחות ואף לבצע רכישות ישירות דרך הסלולר. מי שהפעיל את האפליקציה בעת שידור טריילר של "רובוטריקים 3" בטלוויזיה, לדוגמה, יכול היה להוריד את שיר הנושא של הסרט, לרכוש את הפסקול הרשמי ובראש ובראשונה להזמין כרטיסים.

פיתוח נוסף בתחום זיהוי תכנים טלוויזיוניים מתאפשר באמצעות הטכנולוגיה של חברת IntoNow, שנרכשה באפריל השנה, שלושה חודשים בלבד לאחר שהשיקה את המוצר שלה, ב-20-30 מיליון דולר על ידי Yahoo. המוצר של IntoNow מאפשר גם הוא להקשיב לסדרות ולפרסומות ולזהות אותן בהתבסס על מאגר המידע הקיים בחברה. החברה כבר ביצעה כמה קמפיינים עם פפסי, MTV וחברות אחרות. מי שמתחבר לשירותים אלה באמצעות חשבון פייסבוק או רשת חברתית אחרת יוכל לאפשר למפרסמים ללמוד עליו נתונים נוספים כמו תחביבים ופרטים דמוגרפיים ולשפר את ההתאמה למידע שיזרום אליו.

תסרוק איזה עצם

מוקדם להספיד את הברקוד הנפוץ, הוא הולך ומתפתח

רשת חנויות הכלבו "מייסי'ס" אפשרה ללקוחותיה לסרוק ברקוד שהציבה בנקודות שונות בחנות ובכך לקבל גישה לטיפים שונים בנושאי לבוש ואופנה מטעם מפורסמים כמו טומי הילפיגר, מרתה סטיוארט או שון "דידי" קומבס

הברקודים, QR Code, נמצאים בשימוש כבר שנים מספר. ברוב המקרים מדובר בשימוש פשוט טכנולוגית שמאפשר קבלת אינפורמציה נוספת על אודות פריט מסוים, כמו שנעשה במגזין זה. על פי מחקר שפרסמה חברת קומסקור באוגוסט השנה, 14 מיליון אמריקנים סרקו ברקודים באמצעות הטלפונים שלהם במהלך חודש יוני שהם כ-6.2% מכלל משתמשי הסלולר בארה"ב. בחמש המדינות הגדולות באירופה עומד שיעור סורקי ה-QR, על 9.8% בקרב משתמשי הסמארטפונים.

השימוש בברקודים לא רק מאפשר להעניק למשתמשים מידע נוסף בקלות, אלא גם יוצר מעורבות גבוהה יותר עם המותג עצמו. חברות טכנולוגיה שונות הפועלות בעולם הברקודים מאפשרות למפרסמים לקבל ניתוחים ונתונים על מספר הסריקות, זהות המכשירים מהם נעשו הסריקות ואף מיקום גיאוגרפי שבו בוצעו הסריקות. גם המעבר מעולם האוף-ליין לעולם האונליין באמצעות סריקה פשוטה יכול לשמש כערוץ מסחר נוסף שנמצא במרחק נגיעה.

רשת חנויות הכלבו "מייסי'ס" אפשרה ללקוחותיה לסרוק ברקוד שהציבה בנקודות שונות בחנות ובכך לקבל גישה לטיפים שונים בנושאי לבוש ואופנה מטעם מפורסמים כמו טומי הילפיגר, מרתה סטיוארט או שון "דידי" קומבס.

רשת טאקו בל שיתפה פעולה עם רשת MTV והדפיסה ברקודים על כוסות ואריזות של מוצריה בטכנולוגיה מתקדמת מעט, שנקראת Menu Code. סריקה של הקוד מפנה לתפריט שמאפשר לבחור בין כמה אפשרויות לעומת ברקוד רגיל, שכולל אפשרות מובנית אחת בלבד. כך יכלו הסועדים במסעדת המזון המהיר לקבל גישה לקליפים ושירים של זמרים שונים, שהשתתפו בטקס פרסי המוזיקה של MTV. הקמפיין הביא ל-350 מיליון סריקות בחודש הראשון להשקתו.

בישראל יצאה לאחרונה חברת פיליפס בקמפיין חוצות מבוסס QR Code, שפורסם בתחנות האוטובוס והרכבת ואפשר לעוברים והשבים לרכוש אוזניות בהנחה של עשרות שקלים על ידי סריקת קוד.

עוד כתבות

תחנת כוח אשכול / צילום: יוסי וייס חברת החשמל

דליה השיגה מימון לתחנת הכוח אשכול

חברת דליה חברות אנרגיה בע"מ, בשותפות עם חברות נוספות, חתמו על הסכם למימון רכישת תחנת הכוח אשכול בהיקף כולל של כ־9.15 מיליארד שקל לא כולל מע"מ ● רכישת האתר, שממוקם בחלקו הצפוני של אזור התעשייה באשדוד, כוללת את תחנת הכוח הקיימת וגם שטחי נדל"ן עבור מסחר ותעשייה באזור מבוקש בין נמלי אשדוד

שביל הפסגה בהר מירון / צילום: Shutterstock

אזעקות הופעלו הבוקר בגליל בשל חשד לחדירת כלי טיס עוין

אזעקות נשמעו הבוקר בגליל העליון ובאצבע הגליל בשל חשש לחדירת כלי טיס עוין • גופות החטופים יצחק גרלנטר, שני לוק ועמית בוסקילה חולצו ברצועת עזה במבצע מיוחד של צה"ל ושב"כ • ראש הממשלה: "הלב נשבר על האובדן הגדול - נחזיר את כל חטופינו" • ארה"ב הודיעה: החל לפעול הנמל בעזה, משאיות מעבירות סיוע מהרציף לתושבים • עדכונים שוטפים

נשיא מצרים א סיסי וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו / צילומים: AP, Shutterstock, מארק ישראל סלם (ג'רוזלם פוסט)

קהיר מאיימת על ירושלים, בזמן שהיא זקוקה לגז הישראלי יותר מאי פעם

בעקבות תמרון צה"ל במרחב רפיח בוחנים המצרים מחדש את היחסים עם ישראל, אלא שנראה שבפן האנרגטי, האפשרויות של מצרים מוגבלות ● ישראל אמנם צריכה את צינורות ההולכה המצריים, אבל גם השכנה ממערב זקוקה לנו, נוכח צפי למחסור חמור בגז בקיץ

איזיה צ׳צ׳יק ז''ל / צילום: באדיבות המשפחה

הלך לעולמו איזיה צ'צ'יק שכיהן כמנהל בכיר בחברות טכנולוגיה, פיננסים ותעשייה

תפקיד הניהול המפורסם של צ'צ'יק היה כמנכ"ל קבוצת עורק בשנות ה-90 ● בהמשך כיהן כיו"ר אליאנס ובמשך שנים סייע להצמחתה ● בעשורים האחרונים כיהן בתפקידים בכירים בדירקטוריונים של חברות ציבוריות שונות, ועד חודש ינואר השנה עדיין נשא בתפקיד דירקטור בחברת נקסטקום הציבורית

אונייה של צים / צילום: Shutterstock

צים מייקרת את הובלת המכולות מהמזרח לישראל

חברת הספנות הודיעה על התייקרות עלויות הובלת המכולות שלה מהמזרח הרחוק לישראל החל מה-25 במאי ● עם היטלים ומסים מחיר מכולות מגיע לכ־4,260 דולר עבור מכולת 20 רגל

יהודה בר און / צילום: כדיה לוי

יהודה בר און, המועמד המוביל לתפקיד מנכ"ל נת"ע, הסיר את מועמדותו

בר און, שכיהן כמנכ"ל נת"ע בעבר ונהנה מתמיכתו של ינקי קוינט, מ"מ מנהל רשות החברות הממשלתיות, הודיע על פרישתו מהמרוץ לתפקיד "מסיבות אישיות ● הליך האיתור למנכ"ל נת"ע מהווה את מוקד החיכוך העיקרי בין החברה ובין משרד התחבורה ורשות החברות סביב השאלה מי ינהל את נת"ע ובתוך כך גם את פרויקט המטרו

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

הנפת דגל ישראל על אדמת רפיח סימנה נקודת שבר ביחסים עם מצרים

היחסים בין ישראל לשותפה הביטחונית מצרים הגיעו לשפל תקדימי עם ההשתלטות על מעבר רפיח, צעד שבעיניים מצריות נתפס ככיבוש ● הנשיא אל־סיסי מנסה למצב את עצמו כמבוגר האחראי באזור, אך יש מחירים שהוא לא יכול לשלם

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

לאחר הודעת הפרישה של המנכ"ל והתחזיות הפושרות: מניית נייס נופלת בתל אביב

עילם צפוי לפרוש מתפקידו בסוף שנת 2024 וציין כי יהיה "שותף פעיל" בחיפוש אחר מחליפו ● עלות השכר המצטברת של עילם עמדה על כ-125.6 מיליון דולר בין השנים 2014-2023 ● בתוך כך, נייס פרסמה היום דוחות והציגה תחזית פושרת להמשך השנה

דיון בבג''ץ על גיוס תלמידי ישיבות, פברואר 2024 / צילום: דוברות הרשות השופטת

הממשלה לבג"ץ: נשלים את חקיקת חוק הגיוס עד סוף יולי

הממשלה הודיעה לבג"ץ כי חקיקת חוק הגיוס תושלם עד לסוף מושב הקיץ של הכנסת, כלומר עד לסוף יולי ● לפי תגובת הממשלה לבג"ץ, אחרי ה-7 באוקטובר נוצרה שעת כושר ייחודית לקידום הסדרים שקודם לא היה להם סיכוי 

אולם בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג / צילום: Shutterstock, Ankor Light

האג: דרום אפריקה ציטטה את סמוטריץ, דורשת לעצור את הלחימה

בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (ICJ) קיים דיון בבקשה הדחופה שהגישה דרום אפריקה להוציא צווים להפסקת המלחמה בעקבות פעולת צה"ל ברפיח ● המשלחת הישראלית נוכחת בדיון ומחר תטען

נשיא אוני' בארה"ב הוצא לחופשה אחרי שנכנע לדרישות פרו-פלסטינים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בממשל האמריקאי מאמינים שגלנט הוא האיש שיכול להביא לסיום המלחמה, נשיא אוניברסיטה בארה"ב הוצא לחופשה אחרי שנכנע לדרישות מוחים פרו-פלסטינים ומחוקקת אוסטרלית האשימה ישראל בג'נוסייד וגונתה ● כותרות העיתונים בעולם 

דב קוטלר בכנס הפוטנציאל והתשואה של החברה הערבית בישראל / צילום: כדיה לוי

דב קוטלר מדבר לראשונה על הפרישה, בריחת גופים מממנים זרים והפוטנציאל של החברה הערבית

מנכ"ל בנק הפועלים הפורש השתתף בכנס הפוטנציאל של החברה הערבית של גלובס והתייחס למצב הכלכלי של ישראל ● "יחסית למלחמה אנחנו בהחלט במצב סביר, אבל השאלה היא התשקיף קדימה ואותי הוא מטריד", אמר דב קוטלר ● "יש לבנק 20 סניפים בחברה הערבית. אין ספק שבהרגלי הצריכה של עולם האשראי, יש הבדלים משמעותיים אבל יש גם התקדמות וצריך להשקיע גם בחינוך"

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם רמי שביט / צילום: יונתן לוי, מנחם רייס

רמי שביט: "בדיעבד לא הייתי קונה את המשביר. אבל בסוף הפכתי את הטרגדיה לאסטרטגיה"

כשרמי שביט רכש את המשביר אחרי פשיטת רגל, הוא חשב שעשה את עסקת חייו • אלא שאז הוא הבין שמדובר ב"כאוס מוחלט" • נגד כל הסיכויים הוא הצליח לצאת מהבור, לייצב אותה וגם להנפיק • כעת הוא מספר לערן גפן על התלאות בדרך, חשבון הנפש שנשאר איתו וגם התוכניות לכבוש את אירופה עם המותג קנת קול

נמל קרטחנה, ספרד / צילום: Shutterstock, Aleksei Kazachok

ספרד מנעה מאונייה שהובילה חומר נפץ לישראל לעגון אצלה

ספינת המטען הכללי מריאן דניקה, ששטה עם דגל דנמרק, יצאה מהודו ב־8 באפריל, תוך שלפי עיתון "אל פאיס" הספרדי - היא נשאה 27 טונות חומר נפץ ● לפי שר התחבורה הספרדי, האוניה פנתה בבקשה לעגינה בקרטאחנה ב־21 במאי וסורבה

יחידת המודיעין של צה''ל וסימני השאלה / צילום: איל יצהר

התחקיר עוד לא הושלם אבל המינויים כבר מעוררים סערה: מה עובר על היחידה היוקרתית של חיל המודיעין

יחידת המודיעין מתמודדת עם לא מעט סימני שאלה שטרם זכו למענה מאז 7 באוקטובר ● בכירים לשעבר בצבא מתארים אותה כחבולה ומפולגת ברקע הכישלון המודיעיני הקשה והפרסומים על אודותיה בתקשורת הזרה ● בשלב זה, תחקיר רשמי ומלא טרם נערך ובכירי 8200 לא הודיעו על פרישתם בעקבות המחדל, אולם כבר כעת זהות יורשיהם מעוררת סערה חדשה בצמרת הצבא

פיז'ו 408 / צילום: יח''צ

פיז'ו מציגה: קרוס-אובר גדול עם מנוע קטן ומפתיע

למרות הנדסת האנוש החריגה, פיז'ו 508 תעניק תמורה מכובדת למי שמחפש קרוס-אובר מרווח, איכותי, ייצוגי ולא שגרתי

קית' גיל, התחיל את הסאגה, פעמיים / צילום: ap

האם "רורינג קיטי" הוא וורן באפט של האינטרנט?

הערכות השווי הגבוהות באופן אבסורדי של גיימסטופ לפני העליות השבוע מצביעות על כך שלתת-תרבויות מקוונות עשויות להיות השפעה קבועה על השוק

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

סמוטריץ' מקשיח עמדות מול ארדואן בשעה שבמכס הישראלי מעודדים יבוא מטורקיה דרך מסלולים עוקפים

שר האוצר סמוטריץ' הודיע על הטלת מכס של 100% על ייבוא מוצרים וסחורות מטורקיה, זאת לאחר שנשיא טורקיה הורה על עצירת הייצוא הטורקי לישראל ● בינתיים, לגלובס נודע כי במקביל במכס הישראלי פועלים להקלה על יבוא מטורקיה דרך מדינות צד שלישי

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות קלות; וולמארט שברה את שיא כל הזמנים לאחר הדוחות

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● האיחוד האירופי פתח בחקירה נגד מטא ● ברק עילם, מנכ"ל נייס פורש מתפקידו • יפן: התוצר הגולמי ירד ב-0.5%, יותר מהצפי ● אוסטרליה: עלייה בשיעור האבטלה ● וגם, התעלומה שנפתרה: נחשפה המניה שוורן באפט רוכש בסתר כבר חצי שנה

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Denes Erdos, Jacob King, Brendan Smialowski)

מה יציל את אוקראינה מתבוסה ומה יעשו דגלים פלסטיניים לעצמאות סקוטלנד

אוקראינה מתחננת לשבע סוללות פטריוט ובלינקן פורט על גיטרה ● האם האינפלציה בארה"ב יורדת מאוחר מדי ● במרחק 17,000 ק"מ מצרפת, המחוז הצרפתי עולה באש ● לאומנים סקוטיים עם דגלי פלסטין ● ראש ממשלה אחד נורה, השני יצא לפנסיה לאחר 20 שנה ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם