גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כמה עולה חופשה בחו"ל בחג המולד?

אווירה מיוחדת, שלג וסיילים מטורפים - לא צריך יותר כדי להפוך את חג המולד לעיתוי מושלם לחופשה חורפית ■ כמה זה עולה לנו?

הערים הגדולות בעולם כבר נערכות לקראת חג המולד. ניצנים של קישוטים מנצנצים ותאורה ססגונית ומושקעת מתחילים לקשט את הרחובות, עצי אשוח מפוארים ניבטים מכל עבר, חלונות ראווה מוקפדים בבתי הכלבו ובחנויות מציגים פרי עמל של חודשים ארוכים, והכול מתובל בפתיתי שלג שמוסיפים נופך חגיגי.

לא בכדי הערים הגדולות בעולם הפכו להיות מוקד תיירותי נחשק עבור התייר הישראלי. לצד האווירה החגיגית והצבעונית, בתקופה זו ניתן לחוות מסורת ותרבות, לטעום מאכלים מיוחדים לחג המולד ולבקר בירידים ובשווקים הפועלים רק בתקופה זו של השנה (בגרמניה למשל).

זה זמן טוב גם לשופינג: יום למחרת חג המולד נחתכים המחירים בחנויות האופנה, וכל המתנות שנותרו על המדפים יימכרו ב-50% הנחה לפחות.

מה עוד? אם יתאפשר לכם למשוך את החופשה עד לחגיגות הסילבסטר, תוכלו לקבל את שנת 2012 ברעש וצלצולים כפי שנהוג במדינות העולם.

בשורה התחתונה: לחובבי הנופש העירוני, זוהי תקופה מהנה וחגיגית עם תנועה ערה וצבעונית, על אף מזג-אוויר חורפי ביותר.

היעדים הפופולריים הן הערים הגדולות והנוצריות שבהן הקישוטים הם המושקעים והיצירתיים: לונדון, פריז, ברלין, אמסטרדם, ברצלונה, וניו-יורק. יעדים שהפכו פופולריים בשל נגישות ויתרון במחיר הם פראג, בודפשט ובוקרסט, לצד מלטה שבה מזג-האוויר סביר בעונה זו.

כמה תעלה חופשה בכריסמס? טווח המחירים רחב - החל מ-1,500 שקל (300 אירו) לאדם לנופשון במלטה ועד 6,000 שקל (1,700 דולר) לשבוע בניו-יורק. חבילות מתחילות ב-2,250 שקל (450 אירו) לפראג, בודפשט או בוקרסט (טיסה ו-3 לילות במלון בדרגת תיירות), וב-2,750 שקל (550 אירו) לאדם בברצלונה, רומא או ברלין. ללונדון, פריז או אמסטרדם המחיר יתחיל ב-3,250 שקל (650 אירו) לחבילה.

"המחירים בתקופה זו גבוהים בכ-20% מתעריפי החורף, אולם עדיין מדובר במחירים נמוכים ממחירי הקיץ וחגי תשרי", אומר יהודה זפרני, המשנה למנכ"ל באופיר טורס.

גלעד ברובינסקי, מנהל השיווק בדיזנהאוז, מבחין בתופעה שהתחזקה ב-5 השנים האחרונות: "תקופת הכריסמס-סילבסטר הופכת להיות אחת מהמועדים המבוקשים לחופשה, בעיקר בקרב זוגות. התייר הישראלי מוכן לשלם פרמיה עבור הכיף בערים הגדולות באירופה ובניו-יורק".

לדבריו, היעדים החמים היו ונשארו פריז לונדון וניו-יורק: "בתקופה זו התיירים מחפשים את החוויה ולא את הזול".

יניב בנג'י, סמנכ"ל ב"איילה נסיעות", דווקא סבור כי המחיר הוא סוגייה חשובה, בעיקר עבור צעירים שמחפשים את הבילוי בסוף דצמבר בחו"ל: "טווח המחירים מותאם לצורכי הנוסעים השונים, ולפיכך גם חבילות הנופש הכוללת גם שני לילות בבתי-מלון זולים, הבאים לתת מענה לתיירים שרוצים רק לספוג את אווירת החג ולא משנה לכמה זמן".

אי-אפשר לדבר על נופש חורפי מבלי להזכיר את אתרי הסקי עמוסי השלג הממתינים לגולשים. בקלאב מד, לדוגמה, מגוון מועדונים לכל רמות הסקי ולמסגרת משפחתית או זוגית.

לדוגמה: 7 לילות באחד מאתרי המועדון בצרפת יעלו החל מ-7,000 שקל לאדם (1,400 אירו, ארקס אקסטרים, יציאה ב-15.1). מבצע נוכחי מציע לשלם אירו אחד עבור טיסת הנוסע השני, לחבילות סקי. לספונטניים שבינינו, מדי יום חמישי מפרסמת קלאב מד (למנויים בניוזלטר) נופשים במסגרת הרגע האחרון בהנחה של 30%.

חבילה או לא?

לנופש עירוני לא תמיד משתלם להזמין חבילה. יש מקרים בהם הפרדת מרכיבי החבילה מוזילה את המחיר הכולל, ומאפשרת לבחור את בית-המלון ואת שעות טיסה הנוחות. הנחה זו נכונה בעיקר כאשר מחירי הטיסה מוזלים, ויש שפע של מקומות בטיסות.

עם זאת, זפרני מדגיש כי בעונה זו המושבים הזולים על הטיסות הולכים ואוזלים שלא במסגרת חבילות, ולכן לחופשה בכריסמס, חבילות עשויות להיות משתלמות יותר.

גם אייל אטיאס, סמנכ"ל תיירות יוצאת באשת טורס, סבור כי יש יעדים שאליהם חבילה תשתלם יותר מהפרדת רכיביה, ומציע לשים לב למחירי הטיסות הגבוהים יחסית בימי חול (מועדים מבוקשים לטיסות עסקים, מה שרלוונטי פחות לתקופת חג המולד).

לשם ההמחשה, הוא מציג חבילה לפריז, שמחירה הוא כ-900 דולר ל-3 לילות במלון 3 כוכבים (Mattle) - לעומת מחיר טיסה ומלון בנפרד, שהם 570 ו-460 דולר בהתאמה, וביחד סך של 1,030 דולר.

כידוע, תנועת הנוסעים בתקופת חג המולד בכל העולם ערה במיוחד. אחת הסיבות לעלייה במחירי הטיסות בשיעור של כ-20% היא לא רק ביקושים אלא גם סידורי אבטחה והיערכות לנמלי תעופה הומי-אדם.

"מחירי בתי-המלון באירופה בשיאם בתקופת חג מולד, ולכן מוצעות אלטרנטיבות זולות גם במסגרת חבילות. חשוב לבדוק מראש איזה בית-מלון כלול בחבילה ולשים לב שדרגת תיירות של 3 כוכבים ומטה בערים הגדולות באירופה עשוי להיות בדרגה של אכסניית נוער", אומר אטיאס. "גם מיקום בית-המלון משפיע על מחירו, ואת זה מומלץ לבדוק, בעיקר אם אתם רוצים להיות במרכז העיר".

אנגליה: גם כדורגל

טריגר לנסוע ללונדון הוא לא רק רחוב אוקספורד המקושט לעילא - אלא גם היצע צפוף ומובחר של משחקי כדורגל של הליגה האנגלית. בתקופה זו של השנה זו הליגה היחידה שלא יוצאת לפגרה, ובמהלך ימי חג המולד הכוכבים האנגלים נותנים שואו באצטדיוני הכדורגל בלו"ז צפוף של 3 משחקים בשבוע.

במחלקת הספורט באיסתא מציעים חבילת משחקי כריסמס בליווי הפרשן אבי מלר. החבילה כוללת 3 משחקים, טיסה ו-6 לילות במלון 4 כוכבים, העברות וכרטיסים למשחקים, במחיר של 1,500 ליש"ט לאדם (כ-9,000 שקל).

סין: יעד מבוקש

רבים מהישראלים הנוסעים לחו"ל בעונה זו ממוקדי מכירות סוף עונה ויוצאים במטרה למלא מזוודות. אטיאס מספר כי טרנד שצמח בשנתיים האחרונות הוא מסע קניות בסין במהלך חנוכה.

למרות שגם בסין מזג-האוויר קר, מחירי דצמבר-ינואר, לדבריו, הם הנמוכים לאורך השנה ונעים בין 800 דולר לאדם (כולל טיסה לא ישירה) עד 1,200 דולר (כולל טיסה ישירה).

החבילה כוללת מלון בדרגת 5 כוכבים, מדריך ואוטובוס צמוד שנע בין אתרים תיירותיים למרכזי הקניות.

כשסנטה יצא לשופינג / צלם: רויטרס

עוד כתבות

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה"ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עמי את הכאב האיום של המלחמה"

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח

שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא ● פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● בלבנון דיווחו על עשרות מטרות שהותקפו בבת אחת בדרום המדינה ● צה"ל: סוכל פיגוע ליד חברון, מחבלת חוסלה אחרי שהסתערה עם סכין לעבר כוח ● עדכונים שוטפים

לוטרה. דגי בריכות הנוי חוסלו כמעט לחלוטין / צילום: Shutterstock

קרבות על טריטוריה, פלישות וחיסולים: משפחות הפשע של סינגפור הן בכלל לוטרות

הסגרים שהונהגו בקורונה נתנו לבעלי חיים רבים הזדמנות להשתלט על שטחים אורבניים ● בתום המגפה הם נדחקו בחזרה לשיפולי הערים, אבל לא הלוטרות בסינגפור: אלה עושות שם שמות אפילו על חשבון קרוקודילים

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

פתיחה מעורבת בוול סטריט; טסלה מזנקת בכ-13%

מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס