גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מודי פרידמן: "דחיית חוב ערוץ 10 - מוות בייסורים לערוץ"

למנכ"ל ערוץ 10 לשעבר יש עצה למנכ"ל הנוכחי יוסי ורשבסקי: "אל תמשיך בכל תנאי" ■ "אם אמצעי המדיה המוביל מפסיד כסף, אין תוחלת לכלל המדיה בארץ"

"הפתרון פשוט", אומר מודי פרידמן. כבר קרוב ל-3 שנים חלפו מאז שהניח את המפתחות על השולחן ופרש מניהול ערוץ 10, אבל את התרחיש שקורה עכשיו בוועדת הכלכלה של הכנסת הוא מכיר מצוין: המשבר הכלכלי, התחנונים לפוליטיקאים וגם העזרה שעוד מעט כנראה תבוא - אבל תספיק לעוד כמה חודשים בלבד. הפתרון פשוט, אבל "אף אחד לא מוכן לטפל בבעיה", אומר פרידמן.

"תשמע, כבר אין לי כוח לדבר על זה", אומר מי שמשמש היום כמנכ"ל קבוצת RGE, המחזיקה בין היתר בערוצי הספורט, ערוץ 8 ובערוץ הילדים. "המצב העצוב בשוק הטלוויזיה הוא כזה, שגם אם הערוץ היה עושה את הכול נכון - מצבו עדיין היה קשה. זה קשור לכשל השוק. אין מודל. עזוב את ערוץ 10, קח את קשת. הרי לאף אחד אין ספק שהיא חברה מצליחה. חברה כזו צריכה להרוויח הרבה כסף, והיא לא".

- אבל ערוץ 10 הגיע שוב ושוב אל הכנסת, והפוליטיקאים עזרו לו, ולמרות זאת הוא שוב מצא את עצמו באותו מקום.

"בעיניהם הם עזרו, אבל הם לא עזרו. הדיון בכנסת לא מעניין, כי הכנסת היא לא הפתרון. יש שר תקשורת בישראל שיודע את הבעיות האמיתיות, יודע את ההשלכות ויודע שצריך לעשות סדר. ועדת הכלכלה רואה חוב ואומרת 'צריך לשלם את החוב'. הדבר הכי גרוע שיכול לקרות זה שידחו את החוב הזה".

- אתה נגד הבקשה הזו של ערוץ 10 לדחות תשלום של 60 מיליון שקל למדינה בשנה נוספת? אותו תשלום שהערוץ אומר שעלול להביא לסגירתו אם ישולם כעת?

"דחיית החוב היא פתרון לטווח קצר שיגרום למוות בייסורים של הערוץ. הדחייה פוגעת בשוק. צריך לפתור את הבעיות כדי שהתקשורת תרוויח כסף. אם אמצעי המדיה המוביל בישראל מפסיד כסף, אין תוחלת לכלל המדיה בישראל".

לפי פרידמן, דחיית החוב כעת תשתמש כפלסטר ותו לא. שוק התקשורת הישראלי זקוק לטיפול כירורגי מקיף, ובלעדיו אין לו תקומה. לניתוח יש שני מרכיבים עיקריים - רגולציה ומה שהוא מכנה "עושק הפרסום".

"רגולציה היא לא דבר רע", אומר פרידמן. "אם המדינה לא תייצר חובת הפקות, לא יהיה שוק בישראל. אך מה עם כל היתר? מנגנונים שעולים עשרות מיליונים, שליטה שאין לה שום קשר למסך, ארגונים כמו הרשות השנייה שמחזיקים חדרי שידור ומנהלות שיושבים כנטל. כשדיברנו על מעבר לרישיונות, היה ברור שעלות הרגולציה תעבור למדינה. דובר גם על מיזוג הרגולציה של הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין, וזה לא קורה".

- אבל נושא הרגולציה לא טופל כשעבר חוק הרישיונות, שלמעשה כל מהותו היא להציל את ערוץ 10. לא ריפאנו את זה אז?

"לא. השיחה הזו תרדוף אחרינו עד סוף הימים, עד שיהיה אסון וייסגר ערוץ טלוויזיה. אז זה ישתנה. במודלים הקיימים אין אפשרות להחזיק 3 זכיינים. אם העצמאות הכלכלית של הגופים נעלמת, חופש העיתונות נעלם".

אך אם תשאלו את מודי פרידמן, הכשל הגדול ביותר, שהזכייניות עצמן מסרבות להתמודד איתו, הוא נושא עמלות הפרסום. "שוק הפרסום בכשל, והכסף שמגיע לערוצים המסחריים הולך וקטן", הוא אומר. "לפני שנים ניסו לטפל בזה, יו"ר מועצת הרשות השנייה דאז, נורית דאבוש, הקימה ועדה בראשותו של דרור שטרום, ולא קרה כלום.

"ההשלכות של שוק הפרסום חוצות את שוק הטלוויזיה, כל התעשייה נמצאת בבעיה. גם משרדי הפרסום, כשהם קונים את המדיה באמצעות סוכני רכש מדיה, איבדו בעצמם את כוחם. לא ברור לאן מגיע הכסף, והפרסום בטלוויזיה נהיה זול מדי".

קשרי הון-תקשורת

- איך אתה מציע לפתור את זה?

"מערכת הפרסום צריכה לעבוד ישירות מול גופי השידור. קנייני המדיה נהיו בעלי ההון. הרשות השנייה מודעת למה שאני אומר, כל המספרים גלויים לה. זה עסק שהמדינה מפקחת עליו, אז שתיקח אחריות.

"כל הכאוס שמתרחש כאן מתבסס על זה שהבעלים המשיכו להזרים כסף, וברשות השנייה אמרו: 'יש להם אינטרסים נוספים, אז שווה להם להמשיך להזרים'. רשות ציבורית לא יכולה לקבל אמירה כזו, 'שווה להם'. אם יש אינטרסים אחרים, אסור לתת את הכלי הזה של השידור. זה כלי שאמור לשרת את הציבור ואת בעלי המניות. יכול להיות שזה קשור לכך שבגופים הרלוונטיים, פרנסתם של בעלי המניות היא לא הטלוויזיה".

- זה לא רק שהמדינה נתנה לבעלי ההון להשקיע. הם המשיכו להזרים כסף ביודעין לבור ללא תחתית.

"אני מסכים. הם טועים, וזו טעות. אבל איפה המדינה? אם זה היה עסק פרטי, שיעשו מה שהם רוצים. הנה 'ישראל היום' - יש לו עמדה אידיאולוגית, גלויה וזה לגיטימי. פה זה עסקים שהמדינה מעורבת בהם עד צוואר".

אם מפשטים את דברי פרידמן, הכתובת ברורה - שר התקשורת משה כחלון. הוא, מאמין פרידמן, לא השלים את הרפורמות שלו, והצלת ערוץ 10 אינה תלויה בהחלטה בוועדת הכלכלה השבוע.

"כחלון לא עשה עם המלצות ועדת שטרום דבר", אומר פרידמן. "יש 150 מיליון שקל שמתגלגלים אצל חברות רכש המדיה ויכלו להגיע לגופי השידור. מישהו מחפש את הכסף הזה? חייבים לעשות טיפול בשוק הפרסום, לבדוק לאן הכסף מגיע, איפה הוא נעצר. למה הוא לא מגיע לערוצים. אין ספק כי סגירת ערוץ 10 תביא למהלך הזה, אבל צריך לעשות את זה עכשיו".

- למה אתה נתת לזה להימשך?

"לא בכדי עזבתי את ערוץ 10. כי הבנתי שאם זה לא יסודר - וזה לא יסודר - אין טעם לנהל עסק שלא יודע להכיל את עצמו. אתה צריך להיות תלוי ביכולת שלך ובפעילות החברה, וכאן אין אפשרות כזאת. על המדינה להיות אחראית ולטפל. אם בערוץ 1 היא לא מצליחה, אז לפחות בגופים האחרים. שלא יגידו 'יש להם גז'".

- אמרת את זה ליוסי מימן?

"אמרתי לו שבתנאים שהציעו לו כשהאריכו את הזיכיון, לא להמשיך. והוא בחר להמשיך. טעה".

- ומה אתה אומר היום ליוסי ורשבסקי, המנכ"ל הנוכחי?

"אני אומר לו לא להמשיך בכל תנאי. הספינה תלויה בקפטן. הוא צריך לדאוג ולהילחם על כך שייווצרו התנאים לניהול החברה. אם אי-אפשר לנהל, שיכריז על זה ולא ידחה את הקץ".

- אמרת שחלק מהעובדה שמצבו של שוק הטלוויזיה הוא כה קשה, הוא שבעלי המניות הבולטים בו אינם באים משוק הטלוויזיה. מדוע זה קשור?

"זו בעיה שהם מחזיקים בעסקים אחרים, כי יש להם אינטרסים. הרגשתי שהגופים האחרים לא באמת רצו להרוויח כסף. כשנלחמתי בנושא עמלות הפרסום, זה לא עניין אף אחד. הם קראו לגופים שטיפלו בזה, למועצת הרשות השנייה ולוועדה, להסיר ידם".

פרידמן טוען כי אותם אילי הון, שגופי השידור הם רק שורה קטנה בפורטפוליו שלהם, אינם מרגישים שהרווחיות בתחום ממש חשובה להם ואף להיפך - כשהם מרגישים שהחברות האחרות שלהם יצטרכו להשקיע יותר כסף בפרסום בטלוויזיה, הם מעדיפים שגוף המדיה יפסיד ולא החברה שהיא עיקר עסקיהם. "אבל אם הם היו באים מהתחום הזה, אולי היו מטפלים בזה. יש לזה השלכות על העיתונות הישראלית".

- את בעל המניות שלך, לן בלווטניק, זה מעניין אם תרוויח או לא ב-RGE?

"אכפת לו מאוד".

"לא טרפדו לי אף פעם תחקיר"

ערוץ 10 נמצא בכותרות בשבועות האחרונים לא רק בגלל המצב הפיננסי, אלא גם עקב פרשת ההתנצלות בפני שלדון אדלסון.

בהקשר זה אומר פרידמן: "אני כבר שנים מכיר לחצים בעולם התקשורת. זה מה שקורה כשמגיעים לידי מצב שבו תלויים בכספם של אנשים. כשאתה תלוי בו אתה לא יודע לחיות מעצמך. הצעתי בזמנו להגדיר את הערוץ כמלכ"ר ולייצר מחיצה אמיתית בין הכסף הזה לגופים האלה.

"המצב צריך להיות כזה שגופים רלוונטיים שעניינם הוא תקשורת, שמעוניינים לעשות כסף, יהיה להם כדאי ללכת לעולם התקשורת. כשניוז קורפ נכנסו לערוץ 10 הם רצו לייצר גוף רלוונטי. הם ברחו מפה כי התנאים לא מתאימים לזה".

- טרפדו לך פעם תחקיר?

"לא טרפדו ולא יכלו לטרפד".

תגובות

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "דבריו של מודי פרידמן מחייבים התייחסות הן במישור העקרוני והן במישור האישי. גישתו של מודי פרידמן, המתנערת מאחריות הגוף המשדר למחויבויותיו הציבוריות, הובילה את התנהלות ערוץ 10 בימיו של פרידמן כמנכ"ל הערוץ ולא הוכיחה את עצמה.

"האבסורד בטענותיו חריף, שכן על אף אי-עמידה במחויבויות הציבוריות (המוקטנות) שהוטלו על הערוץ, הזכיין ישראל 10 בראשותו של פרידמן לא הצליח להתבסס ולכבוש נתח שוק ראוי ולהגדיל הכנסות. וראה זה פלא - בשנים 2009-2010, תוך עמידה במחויבויות התוכן, הכנסות הערוץ גדלו, ונתח הצפייה התרחב.

"ביחס לטענותיו העקרוניות של פרידמן, יש להסביר את ראיית המחוקק הישראלי, אשר קבע את גבולות הרגולציה על ערוצי הטלוויזיה המסחריים-ציבוריים ואת תפקידה של הרשות השנייה ביישום החוק. חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו נשען על תפיסה של הערוצים הפתוחים כזירה חברתית-תרבותית מרכזית, בה מתנהל שיח ציבורי ומתעצבת זהות ישראלית. בכך שונה הטלוויזיה ועולם השידורים מהעיתונות הכתובה, וזאת בשל עוצמת השפעתה והדומיננטיות של ערוצי הברודקאסט.

"נתוני ההשקעה בתוכניות בערוצים 2 ו-10 בשנים האחרונות מעידים על הצלחת הרגולציה ועל נחיצותה בהגנה על שוק היצירה. יש הכרח לשמור על כך גם לאחר המעבר לרישיונות. נזכיר כי הזיכיונות הוענקו למבקשים לאחר מכרזים, ולכולם היו נהירים התנאים והדרישות.

"לצד זאת, הרשות השנייה מסכימה עם הצורך למזג את גופי ההסדרה של תחום השידורים בישראל. פיצול הרגולציה הקיים בישראל יוצר סרבול ומונע ראייה כוללת של השוק על-ידי הרגולטור המקצועי בתחום. הוא אף מחזק את התלות בדרג הפוליטי, משום שרק בזירה הפוליטית (ובאופן ספציפי בוועדת הכלכלה) מתקיים הדיון הכולל במפת השידורים כולה וביעדים הציבוריים ביחס אליה.

"הקמה של רשות שידורים מאוחדת נדרשת וחיונית במיוחד על רקע המעבר לרישיונות והרחבת השידור הדיגיטלי הפתוח, הצפויים בשנים הקרובות ובעת הזו, גם על מנת להתמודד עם שאלת הריכוזיות בעולם התקשורת".

תגובות ערוץ 10 לא התקבלה.

ערוץ עשר במספרים

עוד כתבות

יאיר כץ, יו''ר ועד עובדי התעשייה האווירית / צילום: איל יצהר

מה יעלה בגורל הבונוס של עובדי תע"א? דיל חדש עשוי לשחרר את הפלונטר

בתעשייה האווירית מבקשים לנתק את החיבור בין הדיבידנד שמשלמת החברה למדינה ובין חלוקת בונוס לעובדיה ● רשות החברות מעוניינת לנצל את המחלוקת כדי לרקום עסקה שתביא לפתרון כמה סכסוכים, ובראשם האשמות הממונה על השכר על חריגות שכר בתע"א

מקבוק אייר של אפל / צילום: יח''צ אפל

לעבור למחשב של אפל: כל הסיבות בעד ונגד

מי שהתרגל למערכת ההפעלה ווינדוס יתקשה להתרגל ל-MacOS, וגם ייאלץ להיפרד מחלק מהתוכנות המוכרות ● היתרון הבולט: היכולת של מכשירי החברה "לדבר" ביניהם ולקצר תהליכים

שיפוצים בבניין / צילום: כדיה לוי

בניין הוכרז כמסוכן, אך דייר סירב לשלם על שיפוץ. מה קבע ביהמ"ש?

המפקח על רישום המקרקעין דחה תביעה של בעל דירה שסירב לשלם את חלקו בשיפוץ של בית משותף בבת ים

דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: תמר מצפי

אחרי חמש שנים: מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר פורש

דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו ● דירקטוריון הבנק החליט למנות ועדת דירקטוריון לאיתור מנכ"ל, בראשה יעמוד יו"ר הדירקטוריון ראובן קרופיק

קניות בכרטיסי אשראי / צילום: Shutterstock

לפני פסח נרשם זינוק ברכישות בכרטיסי אשראי, אבל בחג עצמו הארנק נשאר בכיס

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● מנתוני הפניקס גמא עולה כי ענף החשמל והאלקטרוניקה רשם את העלייה הגבוהה של השבוע בהיקף ההכנסות

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

השקל נסחר בתנודתיות לאחר הודעת חמאס על קבלת המתווה להפסקת אש

ת"א 35 יורד בכ-0.1% ● השקל נסחר בתנודתיות מול המטבעות הזרים ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● חוזה חדש לאלקטריאון בסין ● מיטב: הקמעונאיות מעלות מחירים רק כי הן יכולות, לא בגלל הצורך שלהן לפצות על גידול בהוצאות ● וורן באפט מכר מניות אפל ופוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" ● בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33%

מה גבולות חופש הביטוי של עובדים ברשתות? / אילוסטרציה: גלובס

בית הדין משרטט את הגבול: מתי מותר לפטר עובד בגלל פרסומים ברשת חברתית

בית הדין האזורי לעבודה דחה את תביעתו של עובד שפוטר סמוך ל־7 באוקטובר, לאחר שפרסם פסוקים מהקוראן אשר התפרשו כקריאות הסתה לטרור ● מומחים עומדים על השלכות פסק הדין החריג על חופש הביטוי, ומסבירים מדוע עניינו של מורה שפוטר בנסיבות דומות נגמר אחרת

המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המיליארדר שנפטר מהמניה הלוהטת של השווקים מסביר למה

המשקיע המיליארדר סטנלט דרוקנמילר לא ידע עד לפני שנתיים איך מאייתים את השם אנבידיה ● "רכשתי אותה, וחודש אחר כך, הושק ה-ChatGPT, ואפילו זקן כמוני הצליח להבין מה זה, אז הגדלתי את הפוזיציה שלי בהרבה" ● דרוקנמילר סבור שמפץ הבינה המלאכותית עלול להסתיים בקרוב

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק עלה בכ-1.2% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יוסי גם זו לטובה, אורן דאי, אייל טואג, ראובן קפוצ'נסקי

אלו החברות שהכי מעניינות משקיעים בת"א

את בנק לאומי, חנן מור ואל על המשקיעים חיפשו הכי הרבה במאיה, כך עולה מנתוני הפעילות באתר הבורסה ● כ-20% מהחברות הנסחרות בת"א המתינו עם פרסום הדוחות השנתיים עד לרגע האחרון, ושיעור נמוך יותר תרגמו את הדיווחים לאנגלית ● וגם: מי החברה שאחריה עוקבים הכי הרבה משקיעים באופן קבוע

מפגינים פרו-פלסטינים באוניברסיטת ''סיינס פו'' בצרפת מסמנים מתוך בניין של המוסד עליו השתלטו / צילום: ap, Jeffrey Schaeffer

העימותים עם מתנגדי ישראל בקמפוסים התפשטו לאירופה

בצרפת, בבריטניה, בברלין, בקופנהגן, באמסטרדם ועוד - מפגינים אנטי-ישראלים ופרו-פלסטינים מתעמתים עם המשטרה, עורכים תהלוכות ומקימים מאהלים מבוצרים ● מנכ"לית ICE, ארגון הקהילות הישראליות באירופה: "האוניברסיטאות לא יכולות להמשיך ולשבת על הגדר, ומדינת ישראל חייבת לפעול כבר היום ובאופן ממושך בקמפוסים"

מכוניות חדשות ממתינות לייצוא בנמל טיינג'ין בסין / צילום: Shutterstock

כל רכב חמישי שנמכר בארץ הוא מסין: הסיבות והחששות מאחורי הנתון החריג

למרות הרוחות הצוננות שנושבות מבייג'ין, נתוני מסירות הרכב מתחילת השנה מגלים ששוק הרכב הישראלי הופך להיות "סיני" במובהק ● עד כמה המגמה תלויה ביציבות הביקוש לרכב חשמלי בישראל והאם התדרדרות נוספת ביחסי ישראל–סין "תקרר" את הביקוש וההיצע

גלעד אלטשולר ומנכלי בתי ההשקעות מנורה מבטחים, כלל, מיטב, מור והראל / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: איל יצהר, נטי לוי, כדיה לוי, רמי זרנגר, טל שחר

יפספסו את הריבאונד? מה חושבים בשוק על הצעד המפתיע של אלטשולר שחם

בעקבות חשיפת גלובס על המהלך שמוביל בית ההשקעות הגדול בישראל, בדקנו מה עושים בגופים המתחרים ● אלה, מתברר, עדיין מזהים הזדמנויות ותמחור נוח בשוק המקומי, למרות הקונצנזוס בקרב בתי ההשקעות שרוב התיק מופנה לחו"ל ● איפה שיעור החשיפה הגבוה למניות ישראליות ואילו גופים עשויים לשנות אסטרטגיה?

פעילות כוחות צה''ל בשטח רצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

260 מיליון דולר: כל הפרטים על עסקת הנשק שארה״ב מעכבת לישראל

ממשל ביידן מעכב את אספקת התחמושת לתקיפה ישירה משום שהוא לוחץ על בעלת בריתו ישראל לא להיכנס לרפיח

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים. המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב־20%-10%, וזמן האספקה יתארך - וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

מגמה מעורבת בוול סטריט; אפל משיקה דגמי טאבלט חדשים

הנאסד"ק יורד ב-0.1% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות ● לאחר 10 ימים של עליות, ההנג סנג ירד ב-0.5% ● אפל תחל לייצר שבבי AI ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר" • עונת הדוחות בארה"ב: הרווח הממוצע למניה זינק ל-5% ● הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את הריבית ללא שינוי, 4.35%

בנין בנק הפועלים יהודה הלוי 63 ת''א / צילום: איל יצהר

מתוך הבנק או מבחוץ? המועמדים שעשויים להחליף את דב קוטלר בפועלים

מנכ"ל בנק הפועלים הודיע במפתיע על עזיבה לאחר חמש שנים, ובכך נפתח המרוץ לאחת המשרות הבכירות והנחשקות במשק הישראלי ● בין השמות שמוזכרים בתוך הבנק נמנים המשנים למנכ"ל, דלית רביב, ידין ענתבי ורם גב ● בשוק מעריכים כי קיימת אפשרות למינוי חיצוני, כשגולן שרמן, שיצא לחל"ת מהבנק לפני כשנתיים, הוזכר כמועמד אפשרי

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

הדרכת לוחמי אש של Civil Squads of Israel בזיקים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

החברים שמסייעים לכיתות הכוננות: מציוד ועד הדרכות כיבוי אש

ניר אלון חיפש דרכים לשיקום עצמי אחרי תשע שעות עם משפחתו בממ"ד בסופה, דניאל בוכן הוא הייטקיסט שעשה עלייה מאוסטרליה ורצה להתנדב ● יחד הם הקימו את Civil Squads of Israel ● ישראל מתגייסת