גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כך תצליחו למכור דירה במחיר גבוה יותר בלוחות המודעות

מחקר מצא שתמונות וסרט משפרים את מספר הפניות למודעות לוח למכירת דירות ואף מוסיפים למחיר הנכס ■ בעוד שבארה"ב ל-97% מהמודעות מצורפת תמונה ול-75% סרטון, בישראל זה כמעט ולא קורה ■ דברים שכדאי למוכרים להפנים, בשוק שבו הקונים נותנים את הטון

בעיתון, תמונה אחת שווה אלף מלים. בלוחות האינטרנטיים הומלס, יד 2 ו-Win Win, היא יכולה להיות שווה יותר. כך עולה ממחקר שעשה פרופ' פול קרילו (Paul Carrillo) מהמחלקה לכלכלה באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון. כשהוא חמוש בבסיס נתונים ובו עשרות אלפי עסקאות נדל"ן מאזור וירג'יניה, יצא קרילו לחפש שיטתיות בדפוסי הוספת מידע חזותי למודעות מקוונות למכירת בתים - דבר שכיח בארה"ב שבה 97% מהמודעות מתפרסמות בצירוף תמונה ו-75% מלוות בסרטון.

משימתו הראשונה היתה לאפיין את המוכרים שהוסיפו למודעתם תמונה או תמונות של הבית, או סרטון קצר שמאפשר הצצה וירטואלית לחדריו. איכות התמונות לא נמדדה: בבדיקה התייחסו לתמונות וסרטונים שצילם בעל הנכס, במצלמת חובבים, לעתים זו שבטלפון הסלולרי - ולתמונות מקצועיות - כאל מקשה אחת.

במדגם שבדק קרילו, רק שיעור זעום מהמודעות לא כללו תמונה, בשליש היתה תמונה אחת בלבד ובחמישית לא פחות מ-14. כמו כן לשלוש מכל ארבע מודעות הוצמד סרטון.

כמות אופטימלית

התיאוריה הכלכלית מניחה שמי שרוצה למכור מוצר כלשהו (לאו דווקא נכס נדל"ן), ישאף לנדב לשוק כמות מידע אופטימלית (גם חזותי); לא פחות מדי, ולא יותר מדי. מהנחה זו עולה הניבוי שבעליו של נכס "טוב" יפרסם יותר תמונות, כי יש לו מה להציע וכך יבדל את עצמו מהיתר. אישוש לכך התקבל ממחקר אודות מכוניות משומשות שהוצעו למכירה ב-eBay. נמצא שבעלי מכוניות איכותיות חשפו יותר מידע - טקסט ותמונות - מאשר בעלי כלי הרכב הפחות טובים.

נחזור לנדל"ן: מודעות שיש בהן מידע חזותי רב, מתאפיינות במחירים גבוהים יותר שמבקשים המוכרים תמורת הנכסים. לפי הממצא במחקר מדובר בקשר חזק ומובהק סטטיסטית. במודעות של בתים שהיו יקרים ב-20% ממחיר השוק, הוצגו 1.3 תמונות יותר מאשר בתים אחרים.

במודעה לבית ריק או חדש, הוצגה בממוצע תמונה אחת פחות מהמקבילה המאוכלסת. ייתכן שבית "נטוש" פחות מושך קונים - כדי שימשוך צריך לרהט אותו, וכשיש יותר חדרים, צריך יותר רהיטים. לכן הבעלים עשוי להסתפק בצילום בודד של הסלון. זו דוגמא למחיר שגובה חשיפה גדולה מצד אחד ובתמריץ להסתרת מידע חזותי.

שלא במפתיע, ככל שהבית גדול יותר, גדל מספר התמונות. אבל כשמשווים בין בתים ששטחם זהה, דווקא בזה שיש יותר חדרים יציג פחות תמונות. השערה שמסבירה ממצא זה, היא שבבית שיש בו יותר חדרים, הם יותר צפופים ולכן פחות כדאי להציגם. לא נמצא קשר בין הרמה הכלכלית של השכונה למספר התמונות.

כל הממצאים לעיל, וההסברים להם, נכונים גם לגבי קיומו או היעדרו של סרטון. כך לדוגמא ההסתברות למצוא "סיור וירטואלי" במודעה נמוך ב-6% אם מדובר בבית ריק בהשוואה לבית שגרים בו. ומנגד, ההסתברות למודעה שכוללת קליפ קצר גבוהה יותר בבתים שיש בהם תוספות יחודיות כמו אח או מרתף.

המשימה השנייה הייתה לאמוד את ההשפעה של מידע חזותי על מחיר המכירה, ומהירות סגירת העסקה. נמצא שסרטון מוסיף בממוצע 2% למחיר הבית, וכל 10 תמונות עוד 1.7%. המחיר הממוצע של בית (במחקר) עמד על 527 אלף דולר, כך שמדובר בפער נאה בגובה 10,500 דולר, ו-9,000 דולר, בהתאמה, לבעלי נכסים שהשקיעו בהוספת תמונות וסרטים.

ירידה בשיעור 9%

למצרפי סרטונים ממתינה עוד הפתעה נעימה. סיור וירטואלי מקצר את משך הזמן שעובר בין פרסום המודעה ועד למכירה ב-20% ימים. כמו כן נמצא קשר שלילי, גם אם לא מובהק, בין מהירות המכירה לכמות התמונות שהועלו.

שיטות סטטיסטיות שונות ניסו להבטיח שהמחיר ומהירות המכירה יהיו קשורים מה שיותר לכמות המידע החזותי, ומה שפחות לנתונים אחרים, וכאלה לא חסרים - הזמן שעובר בין הפרסום למכירה הוא אחד מהם והוא חשוב במיוחד, כי בין העסקה הראשונה בבסיס הנתונים לאחרונה ירדו מחירי הבתים בלא פחות מ-9%. יש גם נתונים יותר טריוויאליים שקשורים לנכס - גודלו, מספר חדרי שירותים ועוד ועוד.

תמריץ המתווך

עתה עולה שאלה בלתי נמנעת - איך זה שלא כולם אצים רצים לפרסם תמונות ולא שוכחים להוסיף סרטון. הרי התוצאה תהיה יותר כסף ביד בתוך פחות זמן. אלא שכאן חשוב להגיד משהו על שוק הדיור האמריקני: יש אמנם מי שמוכרים את ביתם לבד, אבל הרוב הגדול נעזר בסוכנויות נדל"ן או מתווכים.

ההתאחדות הארצית של סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR) היא גוף דומיננטי מאוד בשוק. חבריה, ה-Realtors, מטפלים בחלק הארי של עסקאות הנדל"ן שם, לפי הערכות קרוב ל-80% מהן. אגב, האמריקניים גם מעוניינים שהמתווך שלהם יהיה קרוב לנכס, כדי שיכיר את השוק, כך שהמרחק החציוני בין השניים עומד על 7 ק"מ.

ההבחנה הזו חשובה בגלל שהתמריץ למוכר עצמאי שונה מזה של המתווך. נמשיך עם אותם 10,000 דולר נוספים שאפשר להשיג בזכות התמונות או הסרטון, ונסיק עמלה של 3% למתווך - זה מותיר לאחרון 300 דולר בלבד מתוך אותה תוספת שהוא השיג לבעל הנכס. התמריץ שלו, הגם שלא נעלם, הצטמצם פלאים.

קרילו אמנם נותר מופתע מאותם מתווכים שוויתרו על המידע חזותי. אבל סביר שכאשר הפיתוי מסתכם ב-300 דולר, מבחינת לא מעט סוכנים "העלות" - שבשפת הכלכלנים כוללת גם מאמץ פיזי ומנטלי - שכרוכה בלימוד הטכנולוגיה, לא שווה את התמורה. והאמת שרובנו לא נמצאים בחזית הטכנולוגיה בכל תחום.

האמצעי הפרימיטיבי עובד

"מודעות הכוללות תמונות וסרטון וידאו זוכות להרבה יותר צפיות", אומר רועי שגב, סמנכ"ל אתר יד 2. הוא מזכיר שמי שמחפש דירה, עושה את רוב המחקר בישיבה מול מחשב ומעיד שגולשים רבים מעדיפים לצפות במודעות בתצורת "גלריית תמונות", ואז מודעות בלי תמונות כלל לא עולות אצלם בחיפוש. ב'הומלס' מדווחים שממוצע הצפיות במודעות עם תמונות עומד על מאות ליום, לעומת עשרות בלבד במודעות בלי תמונה, ובסך הכל, תמונה תגדיל את ממוצע הצפיות בהומלס עד פי 4. ב-WINWIN טוענים שגולשים מקליקים קודם על מודעות שיש בהן תמונות, ואת המודעות שלא מצורפות להן תמונות, משאירים לסוף, דבר המסביר את העובדה שמודעה עם תמונה באתר זה מקבלת פי 5 צפיות ופניות.

לאור נתונים אלה מפתיע לגלות, שמתוך 42,732 מודעות למכירת דירה המופיעות בעת כתיבת שורות אלה באתר יד 2, רק ל-14 אלף בקירוב יש תמונה (32.8%); ב-WINWIN רק לרבע מכל המודעות וב'הומלס' ל-40%. צירוף סרטון וידאו, הוא בכלל מהלך נדיר בלוחות הישראליים: ב-WINWIN ב-8% מהמודעות יש סרטון, בהומלס ל-6% וביד 2 רק 0.7%.

טכנופוביה טהורה וסתם עצלנות

בלוחות משערים, שיש מי שחושש שתצלום לא מוצלח ירתיע ולא ימשוך, ובכך התמונה דווקא תפגע בסיכויי המכירה. בנוסף הם מזכירים שיש מוכרים שמתגוררים הרחק מהנכס, ומבחינה טכנית מסובך להם לצלם אותו, זאת לצד מחסומים בדמות טכנופוביה טהורה וסתם עצלנות. עם זאת טוענים שתמונה לא משפיעה על המחיר שבו נחתמות עסקאות או הזמן שעובר עד אז.

יהונתן פסנטין מפורסייל שיווק והשקעות נדל"ן בירושלים, אומר שווידיאו מגדיל את מספר הפניות אבל מודה שעד כה לא יצא שמכר בזכותו דירה. "בשלוש השנים החולפות, כל מי שפרסם מודעה מכר די מהר וקיבל את המחיר שרצה, עם תמונה או בלי. היום, כשהשוק קשה, צריך לצלם". ניסיונו מלמד אותו שלאנשים יותר נוח להוסיף תמונה למודעה באינטרנט, מאשר לתלות שלט בדירה. "האמצעי הכי פרימיטיבי הוא גם זה שהכי מוכר. אנשים שרואים שלט, כבר יודעים איפה הדירה, איך נראה הבניין ואיך האזור. הבעייה שלא תמיד המוכר רוצה שיידעו שהוא מוכר".

דבר המתווך: איזה חדרים לצלם ומתי להשתמש בווידאו?

המתווך יהונתן פסנטין מירושלים מציע מדיניות הוספת תמונות למוכרים: "למחפשי הדירות הכי חשוב לראות את המטבח והסלון. חדרי שינה פחות וכך גם אמבטיה ושירותים, אלא אם כן מדובר בחדרים מעוצבים או מיוחדים. אם יש נוף יפה מהמרפסת אז גם תמונה כזו יכולה בהחלט להוסיף. גם אם הדירה לא נראית טוב עדיין שווה להעלות תמונה של הבניין או אפילו של הסביבה. העיקר שתהיה תמונה".

"דירה שמפורסמת עם תמונה מקבלת מאות הקלקות יותר", אומר אלי בז'רנו מסוכנות הנדל"ן רי/מקס סקאי, המפרסמת בלוחות מקוונים. "אני יודע שאנשים שמחפשים דירה פשוט מדלגים על מודעה בלי תמונה. חבל שמוכרים לא מודעים לכך". מניסיונו, לסרטוני וידאו יש יתרון על תמונות, רק במקרה שמדובר בנכס יוקרתי או בעל אבזור או עיצוב בלתי רגיל. אבל אז, לדעתו, "כדאי שזה יהיה סרט שנעשה על ידי מקצוענים".

דבר החוקר: מה להוסיף למודעה כדי למכור מהר?

פרופ' קרילו מציע להוסיף כמה שיותר מידע חזותי למודעה. זה יגדיל את הסיכוי למצוא קונה שיעריך את מאפייניו הייחודיים (אח בסלון, מרתף) ויגביר את החשיפה, ומכאן יזרז את מכירת הנכס.

"לקונים יש מגוון העדפות ובתים הם מוצרים הטרוגניים. לכן בשוק הדיור לא קל 'לזווג' בין קונה למוכר. יהיו קונים שקיומה של אח בסלון 'תדליק אותם' ויהיו מי שממש לא יאהבו את הרעיון. בארה"ב רחבת הידיים חיפוש בית חדש - בעקבות עבודה חדשה למשל - עשוי להתבצע במקומות שמרוחקים מאות רבות של קילומטרים ממקום המגורים הנוכחי. מה רבה האכזבה, וכמובן הכעס על החור שנוצר בכיס, שאחרי נסיעה ארוכה מתגלה שנכס שבעליו הפליא לתאר אותו בשדה המלל מתגלה כחורבה עלובה. לפעמים זה דבר שהיה מתגלה בקלות לאחר צפייה בתמונה לא כל שכן מספר תמונות וקליפ קצר לא יזיק, אם הם לא מזויפים כמובן.

לוחות נדלן בישראל

עוד כתבות

הדולר היה השנה מקלט בטוח ופתאום איבד גובה / אילוסטרציה: Shutterstock, Africa Studio

שני המטבעות האלו נחשבים למקלט בטוח, אז למה אחד צונח והשני ממריא?

הין היפני בשפל של 34 שנים והדולר מתחזק מול כל המטבעות ● קובי לוי ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי: "הין במגמת פיחות חדה, במקביל להחלטת הבנק המרכזי להעלות את הריבית לטריטוריה חיובית, הדולר התחזק על רקע נתוני מאקרו טובים"

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

שופט בית המשפט העליון חאלד כבוב / צילום: שלומי יוסף

נציב התלונות על השופטים מצא תלונה נגד השופט חאלד כבוב כמוצדקת

בשנת 2019 השופט חאלד כבוב נתן שתי החלטות, במסגרת בקשות לצווים במעמד צד אחד, הקשורות לתיק בו ארבעת ילדיו היו מעורבים בעקיפין ● הנציב אורי שהם ציין כי תמוה שכבוב לא ידע על הדבר, שכן שמותיהם הופיעו בחלק מנספחי התיק, אך כבוב טען כי הנתונים נמצאו בשולי הנספחים, שכללו 200 עמודים

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מהצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות קלות בנעילת הבורסה; אופקו הלת' זינקה בכ-8%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● הבורסה מסכמת את הרבעון הראשון: "מדדי ת"א-35 ות"א-90 רשמו תשואה חיובית של כ-5% וכ-11%, בהתאמה" ● זינוק של כ-50% בצבר ההזמנות של רפאל ● ביל אקמן: "מניית בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה" ● דלק תחלק דיבידנד בסך של רבע מיליארד דולר ● בנק ישראל לא יאפשר לאחים נאוי לשלוט בישראכרט עם שיעור החזקות נמוך מ-30%

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע שיוגבל לפי מדרגות מקסימליות ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מירבי

בורסת לונדון / צילום: Shutterstock

עליות קלות באירופה; הניקיי צלל בכ-1.5%

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים בירידות קלות ● בריטניה נכנסה למיתון ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

מטולה בחודש האחרון / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

הצפון בוער, היישובים ריקים - והממשלה "מנותקת קשר"

ראשי הרשויות בצפון דוחפים כבר זמן רב להקמת מנהלת מסודרת, בדומה למינהלת "תקומה" בעוטף עזה - אך גורמים המעורים בנושא אומרים: "זה לא על הפרק" ● בינתיים המלחמה נמשכת, והמציאות בצפון בלתי אפשרית

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

תוכנית בת גלים / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות

1,300 דירות במקום בסיס חיל הים בחיפה

תוכנית 'בת גלים' להקמת שכונה חדשה אושרה בוועדה המחוזית חיפה ● הרשויות שיכולות לקבל תמיכה מהרשות להתחדשות עירונית ● וגם: מאות יחידות דיור חדשות בגליל המערבי ● חדשות הנדל"ן

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

שר האנרגיה אלי כהן (משמאל) בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין ג'ורג' פפנסטאסיו / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

מתעלמת מטורקיה: ישראל מקדמת את חיבור רשת החשמל עם קפריסין ויוון

בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין, ג'ורג' פפנסטאסיו, דן שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן בנוגע לשיתוף פעולה בתחום האנרגיה ● השניים סיכמו כי פרויקט הכבל החשמלי התת-ימי שיחבר את רשת החשמל של ישראל לקפריסין וממנה ליוון, ואל רשת החשמל האירופית, יקודם בעדיפות גבוהה

עידן וולס, מנכ''ל קבוצת דלק / צילום: רון קדמי

העסקה שתגדיל את פוטנציאל הנפט של קבוצת דלק ב-100 מיליון חביות

הקבוצה סיימה את שנת 2023 עם הכנסות של 12.3 מיליארד שקל, צמיחה של 2.8% אבל הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ירד ב-60% ● החברה הבת איתקה צפויה להתמזג עם חברת נפט הפועלת בים הצפוני ● התגמולים לשלושת בכירי קבוצת דלק הסתכמו ב-2023 בעלות מצרפית של כמעט 50 מיליון שקל