גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"מחאה חברתית? גדל פה דור מפונק עם מושגים בלתי נתפסים בעיניי, אנשים שלא דורשים מעצמם מספיק"

אחרי שנה מטורפת, בה איבדה הכל והחזירה, אודטה שוורץ מסכמת: "חרא זה מזון משכיל ואכלתי הרבה חרא - אז אני מאוד משכילה" ■ "החיים שלי תלויים רק בידיים שלי - ואני לא פיטרתי את עצמי. יש לי תמיד 200 אלף תוכניות מגירה ישימות"

2011 הייתה שנה קשה ומטורפת מבחינתה של אודטה. במארס 2011, נראה היה כאילו היא נשארת בלי כלום. חרב הקיצוצים ב"מעריב" הגיעה גם אל המדור הפופולרי שלה, ובאותו שלב עוד לא היה בטוח שהתוכנית, שעליה כבר עבדו במרץ בחברת ההפקות של חיים סלוצקי, תגיע לשידור.

- מפחיד, לא?

"לא, כי אין דבר כזה שלא תהיה לי תושייה. כבר בשיחת הפיטורים היו לי רעיונות של מה אני הולכת לעשות. אני לא עשויה מברזל, וזה הלם מטורף, אבל העניין הוא כמה מהר אתה מתאפס על מציאות חדשה. ואני לא מבזבזת אף גרם של אנרגיה על למה זה קרה, על 'אוי ואבוי, אני אבכה, אני אצטער', יש לי מציאות חדשה לטפל בה. היו לי מאה מטר של פיק ברכיים, וזהו. חרא זה מזון משכיל ואכלתי הרבה חרא אז אני מאוד משכילה".

- מה היה בשיחה בינך לבין עורך "מעריב" דאז, אבי משולם?

"הוא התקשר ואמר לי שהוא חייב לפגוש אותי. אמרתי לו, 'טוב, תגיד מתי לבוא'. והוא ענה, 'לא, אני אבוא אלייך'. אמרתי, אוי ואבוי, זה עד כדי כך גרוע? ונפגשנו והוא אמר לי: 'אנחנו עוברים למהדורת אינטרנט, לא יהיו יותר בעלי טור, הפורמט המודפס יהיה חדשות בלבד'. ואני מאוד אמפתית, ישבתי שם ולא חשבתי על עצמי, כי ברור שאסתדר, וראיתי בכל שפת הגוף המכווצת ו'הלא נעים לי' של הבנאדם את הקושי האיום. גם כשאתה רוצה לפטר זה קשה, אז תאר לך כשזה אילוץ. לבי יצא אליו, מצחיק אבל ככה זה היה. במקום שהוא ינחם אותי אני ניחמתי אותו".

- איך קרה שהחזירו אותך?

"למעשה אף פעם לא הפסקתי לכתוב, כי מיום ההודעה יש איקס זמן עד שזה נכנס לתוקף, ותוך שבועיים הבנתי שהחזירו אותי. אמרו לי שדנקנר (נוחי דנקנר, הבעלים הנוכחי של "מעריב" - י"א) הוא שדרש אותי בחזרה. החזיר אותי בפינצטה. זמן קצר אחר כך סלוצקי דיבר איתי על רשת".

- רגע אחד יש לך הכל, רגע אחרי כן אין לך כלום, ושוב יש לך הכל.

"דיברתי עם חברה ופרצתי בצחוק: 'תראי איזה עולם מטורף'. אבל אני תמיד כאילו מתבוננת בעולם מהצד, אז אני אומרת: 'אוקיי, טוויסט בעלילה'".

- זה כל מה שהרגשת ברכבת ההרים המשוגעת הזו?

"ידעתי שאשנע את המדור, אז לא דאגתי. רכבת הרים זה כשהחיים שלך מנוהלים ותלויים במקום העבודה. החיים שלי תלויים אך ורק בידיים שלי ואני לא פיטרתי את עצמי. נגיד שאתה חברת קוקה-קולה, זה לא צנוע, אבל זה דוגמה לתפיסה שלי, וחנות אומרת לך אנחנו נסגרים ואתה לא יכול לשווק אצלנו יותר. אז מה, קוקה-קולה נבהלת? לא - היא תשווק במיליארד חנויות אחרות".

- ממתי את מכירה את דנקנר?

"נפגשנו בחתונה של הבן של שרי אריסון, שם הכרנו פעם ראשונה, אחרי שהוחזרתי לעיתון. לפני כן העשייה שלי דיברה במקומי".

- עכשיו שוב מדברים על קיצוצים ב"מעריב". משפיע עלייך? .

"משפיע עליי כמו שהשפיע כשהייתה שיחת הפיטורים: אני מסרבת להיות מודאגת, להמר על זה שהולך להיות לא טוב".

- את מתפרנסת מכתיבה, אבל רבים לא יכולים היום להרשות זאת לעצמם.

"אם בנאדם צריך השלמות הכנסה אז הוא יעשה את זה בעוד ג'ובים. אני אומרת את זה בתמיהה, לא בהאשמה, אבל חבר'ה ישראלים שנוסעים לניו יורק או ליפן, אין להם רבע בעיה להתלכלך בעבודות, יעבדו במובינג וימכרו תמונות בקניונים ויעבדו בשלוש משרות, וזה יהיה בסדר גמור, ופה בארץ זה לא".

- את מרוויחה סכומים שאחרים לא.

"זה נכון, אבל גם אני לא נולדתי ככה. בקטע הזה יש לי חוק, אני לא נכנסת לצלחת של הזולת - אז אלו לא שאלות שמטרידות אותי".

- האם נאלצת להתמודד פעם עם צנזורה אצל נמרודי, או עכשיו?

"בחיים לא עשו לי צנזורה, לא לטובה ולא לרעה, לא פרוטקציה ולא אמרו אל תכתבי. גם אני רוצה להזכיר שאני לא 'עיתונאית נושכת'. אני לא יודעת מחוויה אישית כי זה אף פעם לא קרה לי".

- ואילו היו מבקשים?

"אילו היו מבקשים להעלים את הכתובת של האנס המנומס מהמשטרה, סביר להניח שהייתי מתפטרת, אבל כל מקרה לגופו. תחום העיסוק שלי הוא לא תחקירים נוקבים. אני כותבת בעיתון, וזו טעות אופטית שקוראים לי עיתונאית. שטחי הכיסוי שלי הם well-being והתנהלות, וזה לא משיק לתכנים שאתה מדבר עליהם. אין עם זה בעיה".

- על מה חשבת כשפיטרו אותך?

"אני מאוד מפחדת משעמום קיומי. וכחלק ממנגנון ההתגוננות שלי (אודטה ממהרת לתקן, "אני תוקפת, לא מתגוננת"), אז יש לי 200 אלף תוכניות מגירה ישימות ועוד 200 אלף רעיונות לפיתוח. תמיד יש לי אופציות. זה מקור העוצמה שלי".

לא מאהבת הסטריפטיז

לא תמיד עמד לצדה מקור העוצמה הזה. ב-2007, כשבאמתחתה תוכנית מצליחה בערוץ 10, פרסמה אודטה שוורץ טור אישי מאוד ב"מעריב", שבו חשפה בפני הציבור את מסכת השקרים שבה חיה 15 שנה עם בעלה השלישי, שניהל חיים כפולים ומכר לה מצג שווא כאילו הוא סוכן חשאי. אז, אחרי אלף תוכניות, היא תלתה את הנצנצים.

"כתבתי על הצלקות והזוועות והדברים האיומים שקרו לי, שהם לא סיפורים נורמטיביים לבנאדם הסביר", היא מספרת, "וקח בחשבון את הטעות האופטית שלא ראו בזמן אמת, בשידור חי עם מצלמה של 'מחוברות', כשאני נשברת ומרוסקת, כשאפשר היה לגרד אותי עם שפכטל מהרצפה, כי זה לא פשוט לגלות אחרי 15 שהונו אותך בצורה כל כך אכזרית. אבל השפיות נמדדת בכמה מהר חוזרים לעצמך ואני, עד שלא חזרתי לעצמי, לא חזרתי לטלוויזיה".

- ההחלטה לפרוש הייתה שלך?

"בגלל ההתרסקות פרשתי בשיא. ידעתי שלא אוכל לזהור על המסך, אז עשיתי בחירה אכזרית וחתכתי. אני מבינה שזה נתפס אחרת בציבור, כי קשה להבין, נותנים לה לעשות טלוויזיה והיא מוותרת? אבל אני אף פעם לא התבלבלתי - הטלוויזיה באה מהחיים של הבנאדם. אם החיים האישיים טובים, יש לי כוחות לתת לאחרים, להקרין את זה הלאה".

- את הטור לא הפסקת לכתוב.

"כן, כי זה לא הצריך את הנראות מול הציבור".

- זאת אומרת, מול המצלמה חשוב לך להפגין שמחת חיים.

"לא להפגין, זו לא פוזה. צריך אנרגיות כדי לשנע אותן הלאה. טלוויזיה זה מדיום שמצלם את הבפנים שלך, ואם הבפנים מרוסק אין לי מה לתת. כשידעתי שאני לא אוכל לזהור על המסך, אמרתי שאני צריכה לנוח, ואנשים הבינו. זה היה אקזיט נהדר. אחרי אלף תוכניות הודעתי שאני צריכה לנוח - ואנשים הבינו".

"אטריות ישנות"

"אני לא הולכת לדבר על הנישואים שלי", מבהירה אודטה.

- את יודעת, זה מוזר, הרי כתבת על זה בטור.

"בגלל שכבר כתבתי, אין לי צורך לדבר על זה שוב. אלה אטריות ישנות. ויש הרבה דברים קשים על האקס הזה שאני לא חושפת. אני יכולה לדבר בקטנה ומתחת לזה יש סיפור הרבה יותר גדול. בכתיבה יש לי בקרה ובשיחה לא. אם אני כותבת זה לא מאהבת הסטריפטיז, אלא כי יש שם תובנות, ופרטים איומים שהם צהוב נטו, את אלה צנזרתי, רק החברים יודעים".

- צנזרת מהקוראים?

"לא רק".

- ממי?

"גם, איך אני אגדיר, מהאקס. לא הגיע לו שאחמול עליו, ובכל זאת חמלתי".

- אתם בקשר?

"כלום, שום דבר, חתכתי, שמד מוחלט".

- ואת בזוגיות?

"לא. לקחתי זמן החלמה גדול מאוד עם 'שום גבר' בתוך האופק כדי שאוכל לבנות את עצמי. היום אני מתחילה לשקול בחיוב את הרעיון של התחלה למבוא של אולי זוגיות, וכל אחד בבית שלו. אני כל כך אוהבת את הספייס שלי, היום זה נראה לי מטורף. אני גרה עם עצמי ועצמי. שנים רקדו לי רומבה על הראש, ילדיי מאהבה, ובני זוגי מאילוץ, ואין לך מושג איזה תענוג זה להיכנס לספייס שהוא רק שלי ורק בשבילי ולזרוק את הנעליים, למרות שאני מסודרת גם כשאני לבד. הייתי צריכה לסבול הרבה בשביל להעריך את תחושת החירות המטורפת".

- את כבר לא כוהנת הבית?

"עם כל הסופרלטיבים של הקריירה, עדיין כשהבת שלי נתקעת בלי בייביסיטר, אני אעזוב הכל ואבוא באמצע הלילה. מי שהיא אמא, עקרת בית במהותה, זה בדנ"א".

- את עקרת בית במהותך?

"בפירוש כן וזה לא משנה מה העיסוקים שלי ואני גם לא מתנצלת על זה. כשהתחלתי לכתוב, ותוך כדי כתיבה, נולדו הילדים, כתבתי בבית כשהילדים תלויים עליי, והייתי באה איתם למערכת. לא היו רגילים לראות אותי בלי הבבונים תלויים עליי. הייתי הראשונה שכתבה מתוך הבית כשלא היה את הדבר הזה. זה ג'וב קדוש, לגדל את האנושות".

בשואה היה יותר גרוע

כמו הטור והתוכנית שלה, המפגש עם אודטה הוא מצבור של טיפים ועצות התנהלות.

- אני אולי היסטרי, אבל אני מפחד מההזדקנות.

"השאלה הזאת היא כולה מתוך מערכת תפיסת העולם שלך. כשהייתי קטנה, ברומניה, הייתי מביטה בחלונות בתי המגורים וחשבתי 'וואי, מאחורי כל חלון גר בנאדם והוא ימות ואף אחד לא יידע שהוא היה חי בכלל' והבטחתי לעצמי שאני אעשה דברים שישנו את העולם. אני לא הולכת בחיים שלי לצאת לפנסיה כי זה כמו לצאת לגמלאות מהחיים שלך. תעבוד במה שאתה אוהב ויום אחד בחיים לא תעבוד בעצם. היו לי משברים נוראיים, אבל אני מסרבת לראות שהחיים נגמרים בגיל מסוים, ולכן אני חושבת איך לעשות הכי טוב במסגרת שהחיים נותנים".

- היה לך מזל?

"מזל מייצרים. אם אתה פסימי, אתה מהמר שכל הזמן יהיה רע, ואז לפעמים מתבדה לטובה. ואני מהמרת שיהיה טוב וגם אני מתבדה פה ושם, אבל הרווחתי שעל החשבון שמחתי במקום שעל החשבון התעצבתי. יש לי מטרות וידיעה ברורה שהכל יהיה בסדר כי אני אדאג לזה".

קשה שלא לחשוב מול אודטה שיש משהו משוגע בצבעוניות הזו, שההתנהלות השמחה עד כדי עיוורון היא סוג של "מתחת לכל זה מסתתר עצב גדול".

ואודטה אכן מספקת לא מעט הוכחות לעולם פנימי קצת מקאברי, קצת מטריד. "כשהייתי מפוטרת שבועיים, לא הייתי במצב ירוד", היא נזכרת, "אם אתה רוצה לפתור בעיה - תמזער. כשחברים באים אליי עם בעיות מזעזעות, אני אומרת טוב, בוא נעשה פרופורציות: במלחמת העולם השנייה, כשיהודים עזבו את החיים שלהם עם המזוודה, והרופא המכובד עמד עירום מול הקהילה, זה יותר קשה".

- את נותנת את השואה כרפרנס?

"ברור, פרופורציות".

- זה מה שאת מרגישה כלפי המחאה החברתית?

"יש פה אנומליה. בתור קולקטיב, זה מאוד צודק והגיע הזמן שמישהו יצעק ויבקש תשומת לב לסדר העדיפויות הלאומי, שאין ספק שהוא דפוק. בקטן, ברזולוציה של בנאדם ובנאדם, אני לא יכולה לקבל את הרעיון שאין מה לעשות. אני לא מוכנה להאשים את הקבוצה של המוחים, אבל גדל דור מפונק עם מושגים של בסדר ולא בסדר שהם בלתי נתפסים בעיניי. אנשים לא דורשים מעצמם מספיק".

הראיון המלא - במגזין "פירמה"

עוד כתבות

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל

העיצומים יתמקדו בתוכנית הטילים והכטב"מים האיראנית • בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" • גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים • שר החוץ האיראני נחת בניו יורק • מנהיגי הארגון הכלכלי הבין-לאומי (G7) גינו את המתקפה האיראנית על ישראל • עדכונים שוטפים 

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

אלפי עסקים עלולים לגלות בקרוב שהם חייבים לביטוח לאומי מיליוני שקלים

אלפי מעסיקים קיבלו לאחרונה מכתב מהמוסד לביטוח לאומי, שממליץ להם לדווח מרצון על ניכוי הוצאות עובדיהם השכירים מהברוטו לצורכי תשלום דמי הביטוח הלאומי ● הדיווח יהיה רטרואקטיבי, משנת 2017 ואילך ● מעסיק שלא יעשה זאת חשוף לביקורת ולקנסות

שירי הייסר ואסף גריס, מנכ''לים משותפים בראובני-פרידן

תקציב הפרסום של ישראכרט, בהיקף 25 מיליון שקל, עובר לראובני-פרידן

ב-12 השנים האחרונות טופל תקציב ישראכרט בקבוצת פובליסיס ● זהו התקציב הראשון בעידן המנכ"לים החדשים בראובני-פרידן, שירי הייסר ואסף גריס

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● הדולר בשיא של חמישה חודשים מול השקל ● בגוגל פוטרו כ-30 עובדים שמחאו נגד מתן שירותים של החברה לישראל ● בבלקרוק אופטימיים לגבי עונת הדוחות בארה"ב ומעריכים צמיחה ברווחיות גם מחוץ לסקטור הטכנולוגיה

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

תחנת הכוח צומת של OPC אנרגיה / צילום: באדיבות החברה

החליטו שלא להחליט: הסחבת שמעכבת הקמת תחנת כוח חדשה

ברוב של שמונה מול שישה החליטה היום הממשלה להחזיר את התוכניות לדיונים בות"ל בנוגע להקמת תחנת הכוח ריינדיר ● ההחלטה הזו מתווספת לסחבת תמוהה של רשות החשמל שבמשך שנה לא פרסמה אסדרה לשלוש תחנות כוח שהקמתן דווקא כן אושרה

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

רשת הברחות מתוחכמת: איך המערב ינצח את הכטב"מים האיראניים?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה

סם אלטמן / צילום: כדיה לוי

המיזם החדש של סם אלטמן במפרציות ואיך יכול להיות שישראל נותרה בחוץ

הדיווחים על ביקוריו של מנכ"ל OpenAI באיחוד האמירויות ובסעודיה נמשכים, ולפי הערכות המטרה היא הקמת תשתיות לפיתוח שבבי בינה מלאכותית ● ישראל לא חלק מהתוכניות, אבל בענף לא דואגים: "אם אלטמן יחפש את ההון האנושי, ישראל עשויה להיות חלק מהתמונה"

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

"להשתמש בישראל כדי לדחוף את אוקראינה אל גרונו של העם האמריקאי"

זה מה שאומר ציר בית נבחרים הימני הקיצוני בארה"ב על תכסיס פרלמנטרי שנועד לאפשר סיוע צבאי לאוקראינה, לישראל ולטייוואן ● במקביל, הימין שוקל להדיח את יו"ר בית נבחרים על נכונותו להתפשר ● "הם רוצים שהעולם יעלה בלהבות", אומר ציר דמוקרטי

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

אנשי הפדרציה ואנשי המרכז הרפואי לגליל (במרכז איציק שמולי)

הפדרציה היהודית של ניו יורק תורמת כ־40 מיליון שקל ליישובי הצפון

מאז תחילת המלחמה תמכה הפדרציה ביישובי קו העימות ביותר מ-300 מיליון שקל ● המנכ"ל בישראל, איציק שמולי: "יש תחושה שהצפון נשכח מאחור, והסיוע נועד להדגיש את מחויבותנו" ● ישראל מתגייסת

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה