גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"את הרוק'נרול שלא חוויתי בנעוריי - מימשתי עם עודד קטש"

שנים היא הסתפקה בלהיות אשתו של הפרסומאי יורם באומן ■ עשור אחרי הגירושים והרומן עם עודד קטש, אילנית באומן מעלה סדרה דוקומנטרית העוסקת בצד המורכב והכואב של הגירושים ■ "סוף הסיפור"? בשבילה זו הייתה נקודת זינוק

אילנית באומן (45) זוכרת את הרגע שבו פגשה לראשונה את הלבד. היא בדיוק סיימה לבנות בית חדש, וילה בצהלה, עם בעלה הפרסומאי יורם באומן, אבל התהליך רק האיץ תחושת בדידות פנימית, שהובילה לגירושים כואבים.

אל הבית החדש היא לא עברה. מה שנחקק בזיכרון ככישלון גדול הוביל לאהבה צעירה שהסעירה את חייה ולדרייב גדול להוכיח שהיא יכולה להצליח לבד. היום, לאחר שורה של תפקידי עריכה בטלוויזיה, היא מופקדת על התחום הדוקמנטרי בחברת ההפקות המובילה "קופרמן". בשבוע הבא תעלה ב-yes סדרה שיצרה ("סוף הסיפור"), המלווה 4 סיפורי גירושים כואבים. מבחינתה זו סגירת מעגל.

גירושים: "בעיקר פאניקה"

"זו הייתה תקופה של תמורות רבות. יצאתי לעבוד ולאט-לאט, בהרבה מאמץ והרבה קושי, נעמדתי על הרגליים. לזכותו של יורם אני יכולה לומר שבמשך כל אותה תקופה הילדים לא שמעו משהו רע עליי, וכך גם להפך. מההתחלה הם ידעו שאנחנו מאוד מתואמים בינינו. נחסך כאן מה שקורה בהרבה משפחות של הורים גרושים, שהילדים הם קורבן למלחמות בין אימא לאבא. שואלים אותי בעקבות הסדרה הזו: אז מה, להתגרש או לא? ואני אומרת שלא יכולה להיות מסקנה אחת מהדבר הזה. אני היום אישה אחרת לגמרי מזו שהייתי לפני 13 שנים. אני עצמאית ובוטחת ומנהלת את חיי, אבל יש מחירים שתמיד ילוו אותי".

דרייב מטורף: "תרפויטי"

"בשנים שלא עבדתי והייתי אימא במשרה מלאה, הייתי באה לבקר את יורם במשרד עם התאומים הקטנים ומסתכלת על כל הבנות המוכשרות, הצעירות והקרייריסטיות, שעושות פרזנטציות בביטחון גדול. מצד אחד חשתי מלאה באימהות שלי, אבל מצד שני הייתי ריקה מהביטחון שאני יכולה לעשות זאת. היה לי דרייב מטורף להוכיח לעצמי שאני יכולה להיות אשת קריירה. בגלל זה העיסוק שלי בסדרה החדשה הוא תרפויטי, הסתכלתי על הגיבורים של הסדרה שלי ואמרתי לעצמי: 'ראי איך גדלת'. העובדה שאני יוצרת סדרה בזכות עצמי, לא כאשתו של, לא כבת זוג של, אלא כיצירה שלי עצמאית, זה הניצחון שלי. אני מסתכלת על האישה שהייתי, בת 32 שלא ידעה מהחיים שלה, ובא לי לחבק אותה. בא לי להגיד לה 'יהיה בסדר, את עוד תעמדי על הרגליים, תנהלי את חייך ותיצרי ותעשי דברים בזכות עצמך'".

יורם באומן: "נשמה"

אחרי הצבא הכירה את הפרסומאי יורם באומן, מבעלי משרד הפרסום מהגדולים בארץ, באומן-בר-ריבנאי, ולאחר שנתיים נישאה לו. את ילדיה הבכורים, תאומים, ילדה בגיל 26. לאחר 4 שנים נולד בנם השלישי. "יורם היה הבליינד דייט הראשון והיחידי בחיי", היא מחייכת. "הייתי בת 21 והוא בן 35. לא שינה לי עניין הגיל. התחברתי לנשמה ולעיניים שלו. היום, בדיעבד, אני יכולה לומר שמלהיות ילדה של אבא הפכתי להיות ילדה של יורם במובנים מסוימים".

בזוגיות עם באומן היא אומרת שהייתה האישה הקלאסית של אז, מי שנמצאת בבית ומגדלת ילדים מתוך רצון ובחירה, אבל זה לא הספיק. "כשבונים בית זה לא רק קירות, בלטות ועיצוב, זה גם בניית הבית הפנימי, הזוגי, המשפחתי. שם הרגשתי לבד, שהבית הגדול והיפה שאנו בונים הוא לא באמת שלי. הסתיימה בניית הבית ולא נכנסתי אליו. התגרשנו ויורם עבר לבית לבד".

עודד קטש: "רוק'נרול"

הזוגיות הבאה שלה הייתה עם עודד קטש, אז שחקן בקבוצת הכדורסל של מכבי תל-אביב וכוכב הקמפיין לדגני בוקר שעליו היה אחראי משרד הפרסום של בעלה. קטש בן ה-25, צעיר ממנה ב-8 שנים, מה שטרום עידן הקוגריות, עורר עניין רב. הם ניהלו זוגיות צמודה ומפתיעה קרוב ל-5 שנים. "עודד היה אהבה גדולה וסוערת. זוגיות מסוג אחר לחלוטין. אני חושבת שאת כל הרוק'נרול שלא חוויתי בנעוריי מימשתי ב-5 השנים האלה. כן, אני חושבת שהייתי מחלוצות טרנד הקוגריות, אך אם להודות על האמת לא הרגשתי את הפער בגיל כי התחברתי לנשמה, להוויה ולא לשנתון. בחלק מהתקופה עודד שיחק ביוון, ואני בכל סוף שבוע שני, כשהילדים היו אצל יורם, נסעתי לאתונה. ניהלנו זוגיות מעבר לים. מצד אחד זה לא קל לשמר ככה את האינטימיות, ומצד שני זה תחזק את האש. זה היה כמו לחיות בלה לה לנד. הזוגיות הזו הייתה גם מאוד מתוקשרת. הייתי כל-כך מאוהבת שלא היה אכפת לי מהרכילות. עודד נפרד ממני אחרי קרוב ל-5 שנים, ואני יכולה לומר שלקח ללב שלי לא מעט זמן להבריא".

- למה הוא עזב?

"כי הוא רצה לעצמו משפחה חדשה עם התחלה חדשה משלו. אחרי הכול לי כבר היו 3 ילדים, והיינו כל אחד במקום אחר בחיים".

יונה ויזנטל: "בשל"

"אחרי 4 שנים לבד פגשתי את יונה ויזנטל (סמנכ"ל התוכן של yes), ואנחנו יחד כבר 5 שנים. הייתה לנו הפסקה בין פרק א' לפרק ב' בתוך הזוגיות שלנו. בפרק א' הייתי כל-כך מרוכזת בעצמי ולא באמת ראיתי אותו. נפרדנו לחצי שנה, וכל-כך התגעגעתי אליו ולחברות ולחיבוק שלו, שזחלתי אליו כל הדרך חזרה. זאת זוגיות אחרת משתי הקודמות שהיו לי. זוגיות של איש ואישה בשלים", היא אומרת בחיוך. "אני מחייכת כי באמת מצאתי חבר לחיים. אנחנו גדלים ומתפתחים ביחד. יונה כל-כך קשוב, ואני כל-כך חופרת, שזה משלים יופי אחד את השני. אני מתפעלת מאיך שהוא מתנהל בתוך הזוגיות ומאיך שאנחנו עוברים תהליך בתוכה. זוהי זוגיות של גילאי 45 שלי ו-49 שלו, ואני מרגישה את תבונת הגיל. אני כבר לא לבד, ומצד שני יונה מאפשר לי את הלבד שאני צורכת".

- יש דיבורים על העובדה שהיה לך קל להעלות סדרה ב-yes כי את בת זוגו של סמנכ"ל התוכן.

"אנשים אמרו, אנשים אומרים ואנשים יגידו. אני מרגישה שהעשייה הדוקומנטרית שלי מממשת את כל החוזקות שלי. אז כל מי שרוצה להלעיז, לצקצק בלשונו, מוזמן לצפות בסדרה וללמוד דבר או שניים על החיים. יותר נקי כפיים מיונה אין. הוא יותר צדיק מהאפיפיור. תמיד ריכלו עליי, ואני פיתחתי מנגנוני הגנה משובחים בעניין, ושכל הקנאים יאכלו את הלב. אני לא מתנצלת על שום דבר".

- אז היום, אחרי ביחד, לבד ושוב ביחד, מה המסקנה? מה עדיף?

"אני חושבת שבאהבה יש אבולוציה. יש כל מיני סוגי אהבות, שמתאימים לכל מיני שלבים בחיים. יש זמן לכל דבר. הדרמות והסערות הביאו אותי להיות אישה חזקה ולנהל זוגיות מסוג אחר. אין לי צורך בזוגיות סימביוטית כפי שהייתה בעבר, אלא בזוגיות של שני יחידים ההולכים יחד באהבה בשלה".

** הכתבה המלאה - בגירסה המודפסת של "ליידי גלובס".

עוד כתבות

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

עליות באירופה; טסלה מזנקת ב-10% במסחר המוקדם

עליות בחוזים העתידיים בוול סטריט ● השקל מתחזק במעל 1% מול הדולר, 3.76
שקלים ● פיליפס מזנקת ב-37% ● אילון מאסק בסין וטסלה קיבלה שם בשורות טובות ● שטף הדוחות בוול סטריט ימשך השבוע, אמזון תדווח בשלישי, אפל בחמישי ● לפי הוול סטריט ג'ורנל, יועצי דונלד טראמפ מנסחים הצעות חוק להגבלת עצמאות הבנק המרכזי ● ברביעי החלטת הריבית של הפדרל ריזרב, בשישי דוח התעסוקה החודשי

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

טל בסכס, פרויקטור מרכז השליטה האזרחי / צילום: רמי זרנגר-יח''צ החברה למתנ''סים

הפרויקטור שלא היה בראיון ראשון: "לא באתי לחמם כיסא"

טל בסכס מונה בסוף אוקטובר לפרויקטור שתפקידו "לתדרך בכל הנוגע לניהול האזרחי של המלחמה" ● אלא שאינטרסים פוליטיים רחשו בשטח, יותר מדי גופים היו מעורבים, ומהדיבורים על תקציב של 15 מיליארד שקל לא נשאר דבר ● בראיון לגלובס הוא מדבר על היכולת להשפיע כמנכ"ל החברה למתנ"סים, ומפתיע: "אם קוראים לי שוב - אני מתייצב"

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

החלפת בתים. ''להיכנס לחופשה שונה מאורח החיים שלך'' / צילום: Shutterstock

36 פעמים החלפנו דירה: האנשים שיוצאים לחופשה בחינם

בעלי נכסים ואפילו שוכרים מחליפים דירות ומוצאים את עצמם בחופשה חלומית בבית של מישהו אחר ● מה היתרונות ומה הסכנות, ולמה צריך לשים לב

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

בתים בטקסס. צילומי לווין ורחפנים הפכו לנשק בידי חברות הביטוח / צילום: Shutterstock

תופעה בארה"ב: חברות הביטוח מרגלות אחרי בתים מהשמיים

חברות בארה"ב משתמשות ברחפנים כדי לבדוק גגות או לזהות פסולת חצר וטרמפולינות שלא הצהירו עליהן

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

הפקולטה לניהול. אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני / צילום: Shutterstock

לדבר לעצמכם, לעשות במקום לנוח ולהתמקד בכאן ועכשיו: אלה העקרונות שיעזרו לכם להיות חסינים במשבר קיצוני

בחצי השנה האחרונה אנו חווים ימים מורכבים וזקוקים יותר מתמיד לכלים שיסייעו לנו לפתח חוסן אישי, חברתי, קהילתי וארגוני ● כך תעשו את זה נכון

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

השקל מתחזק מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

השקל מזנק ביותר מ-1.5% מול הדולר; אלו הסיבות

ההתקדמות במשא ומתן על הפסקת האש ושחרור חטופים, העליות בסוף השבוע האחרון בוול סטריט ואלה הצפויות היום, מעלות את הביקוש למטבע המקומי ● אבל התנודתיות בשערו צפוייה להמשך

וושינגטון. מעמד משפטי מיוחד

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה. זו הסיבה

רק שבעה מתוך 1,000 הבניינים הגבוהים בעולם נמצאים באירופה ● אתונה, פריז, רומא ואחרות מגבילות את גובה הבנייה כדי לשמור על הנוף ● איך זה עובד ומהם יוצאי הדופן?

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס