גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קייט וינסלט: "המפגש עם פולנסקי - פקח את עיניי"

"הייתי מפוחדת מאוד בהתחלה. בתום שבוע של חזרות פולנסקי שלח את כל הצוות הביתה ואמר: 'ביום שני זה יהיה ממש מצוין אם תדעו בעל-פה את השורות שלכם'"

קייט וינסלט לא מאמינה בפוטושופ. השחקנית בת ה-36, שמעולם לא נחשבה רזה במיוחד, יוצאת בימים אלה נגד נשות האקסטרה-סמול וגאה לשמש מודל לכל השאר. "למדתי לאהוב את עצמי", היא מספרת, "ואפילו כבר לא אכפת לי כשמצלמים אותי מאחור, אחרי שבמשך שנים השתדלתי ככל יכולתי להימנע מכך".

מתוך ההשלמה העצמית הזו היא הגיעה לצילומי סרטו החדש של רומן פולנסקי, "אלוהי הקטל", שבו היא מגלמת יועצת השקעות. "הייתי מפוחדת מאוד בהתחלה, במיוחד בגלל שלא ידעתי למה לצפות. כולנו בצוות היינו מאוד עצבניים לקראת תחילת העבודה עם מי שנחשב אגדה. גילינו טיפוס בלתי ייאמן. מבחינה ויזואלית הוא מדקדק ביותר, יסודי מאוד ושם דגש ניכר על הפרטים הקטנים.

"בתום השבוע הראשון של החזרות הוא שלח את כל הצוות הביתה ואמר: 'טוב, אני חושב שכשאתם חוזרים לעבודה ביום שני זה יהיה ממש מצוין אם תדעו בעל-פה את כל השורות שלכם'. ענינו לו: 'אבל רומן, זה תסריט שלם!', והוא השיב: 'כן, נו, יהיו לכם עוד סופי שבוע בחיים'. וזה מה שעשינו. ישבנו יומיים שלמים ללמוד תסריט של יותר מ-100 עמודים בעל-פה. כשחזרנו לעבודה אחרי סוף השבוע עשינו חזרה מההתחלה עד הסוף, כאילו מדובר במחזה.

"מעולם לא חוויתי דבר כזה. צילמנו את הסרט בדיוק לפי הסדר הכרונולוגי של הסיפור. זה היה מדהים, כי איך שסיימת לעשות סצנה אחת ישר עברת לסצנה השנייה, והצלם פשוט ליווה אותנו מחדר לחדר. זו הייתה חוויה שפקחה את עיניי, ובעיקר גרמה לי להבין שאולי אינני צריכה לפחד כל כך מלעשות תיאטרון".

הסרט עוסק בשני זוגות שנפגשים לאחר צהריים אחד, בניסיון לפתור סכסוך בין ילדיהם. אחד מהם (הבן של קייט וינסלט וכריסטופר וולץ) היכה את השני (הבן של ג'ודי פוסטר וג'ון סי ריילי) עם מקל ושבר את שתי שיניו הקדמיות. שני הזוגות מאוד רוצים שהבנים ישלימו, ובהתחלה כולם עושים מאמץ להיות מאוד מפויסים והוגנים. "אבל אז הכול מתהפך מול עיניהם", אומרת וינסלט, "כשבתוך השיחה עולים ההבדלים בין הזוגות והקשיים בחיי הנישואים של כל אחד מהם, מה שהופך את הכול ברגע למאוד מציאותי ומטריד, אבל בו בזמן גם מאוד מצחיק.

"הדמות שאני משחקת היא אימא עובדת במשרה מלאה, שלא מבלה בכלל זמן עם הבן שלה למרות שהיא רוצה. היא די נוירוטית, אבל מנסה להסתיר את זה, ומצד שני גם מאוד רגישה. היא עובדת כל רגע כדי להיות הגרסה הטובה ביותר של עצמה בכל תחומי החיים, אבל נכשלת שוב ושוב. זה אחד האתגרים הגדולים שלי, כי אני מאוד לא אוהבת כישלונות".

- לרוב רואים אותך בתפקידים דרמטיים. חשבת פעם להשתתף בקומדיה?

"זו הסיבה שהתרגשתי כשפולנסקי קרא לי לעבוד איתו, כי התסריט הוא בחלקו סאטירי, והיה מאוד כיף לשחק מישהו שקורים לו המון דברים מצחיקים. אבל זה נכון שעכשיו אני קוראת תסריטים אחרים, וזה מכביד עליי לקרוא דברים עצובים או סוחטי רגש, כי באמת עשיתי הרבה כאלה בשנים האחרונות. יותר משאני רוצה לשחק מישהי מצחיקה, אני רוצה לשחק מישהי מאושרת. הייתי רוצה לשים קצת מהאנרגיה הזו בתוך דמות בסרט".

- מה למדת מהקולגה ג'ודי פוסטר?

"היא יודעת משהו על כל דבר, ותמיד מגיעה מלאה רעיונות. בגלל שהיא במאית בעצמה, היא הייתה היחידה שצפתה מה יהיה הדבר הבא שרומן עומד לעשות איתנו. גיליתי שאנחנו מאוד דומות באופן שבו אנחנו עובדות. תמיד יש דינמיקה מאוד מעניינת עם שחקנים שמעולם לא עבדת איתם קודם, אבל למרבה המזל פעלנו כולנו מאותו המקום".

הסרט מתרחש לכאורה בניו-יורק, אבל הצילומים התקיימו בפריז, מכיוון שפולנסקי אינו יכול להיכנס לארה"ב, לאחר שבשנות ה-70 נמלט משם באמצע משפט על בעילת קטינה. וינסלט הבריטית עברה להתגורר בפריז למשך 3 חודשים.

"מאוד אהבתי את זה, מה גם שהילדים שלי היו שם איתי. ג'ו בן 7 ומיה בת 10, אז הם בגיל שלא באמת קורה משהו מאוד חשוב בלימודים שלהם כרגע, ויכלו לקחת את ההפסקה הזו. לימדתי אותם במתכונת הום-סקול בפריז, ואת שיעורי הצרפתית הם קיבלו במכולת או במטרו.

"אנשים מאוד מכבדים אותך בפריז, ולא נתקלנו בכלל בצלמי פפראצי. אני לא זוכרת מתי התנהלתי ככה בלעדיהם. הילדים שלי התרוצצו בחופשיות בכל מקום. פריז כל כך הרבה יותר בטוחה מניו-יורק או לונדון, למשל".

הכובע החדש של קייט

וינסלט, ילידת רידינג שבמחוז ברקשייר באנגליה, הייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב על תפקידה בסרט. בסופו של דבר היא קיבלה את הפרס על תפקיד אחר שגילמה השנה, במיני-סדרה "מילדרד פירס". ב-2008 זכתה באוסקר על תפקידה בסרט "נער קריאה", והייתה מועמדת עוד 5 פעמים. היא כיכבה בעשרות סרטים, ובהם האפוס "טיטאניק", "שמש נצחית בראש צלול" ו"חלון פנורמי". לאחרונה פורסם כי תככב בסרט חדש בבימויו של קנת בראנה, שיתוף-פעולה שני שלהם אחרי "המלט".

הרזומה שלה כולל גם שתי מערכות נישואים שנכשלו: לג'ים טרפלטון, עוזר במאי במקצועו, שאיתו הביאה לעולם את מיה, ולבמאי סם מנדז, אבי בנה ג'ק. בעבר סיפרה שהגירושים לא מפחידים אותה: "אני מרגישה שאני מתחילה נרטיב חדש, וזה מרגש אותי מאוד. זה מסובך, וזה לא בטוח, אבל זה המקום שבו החיים קורים, בין הסדקים. זה יכול להיות תהליך כואב, אבל אני באמת מקווה שהוא לעולם לא ייפסק".

בימים אלה היא מנהלת זוגיות עם נד רוקנרול, שצעיר ממנה בשלוש שנים. בניגוד לבני זוגה הקודמים, רוקנרול, ששם משפחתו המקורי הוא אבל-סמית, אינו שייך לעולם השואו-ביז - אלא עובד אצל דודו, ריצ'רד ברנסון, בחברת וירג'ין גלקטיק.

- בשנה האחרונה את משקיעה בפרויקט כובע הזהב. מה הוביל אותך לנושא?

"הפרויקט התחיל בקיץ 2009. ביקשו ממני לתרגם לאנגלית סרט דוקומנטרי איסלנדי בשם 'אומץ של אם'. זהו סיפורה של מרגרט ובנה האוטיסט, קלי, אשר אינו מדבר כלל. נאמר לה פעמים רבות שהוא מפגר ושלעולם לא יוכל לתפקד כמו ילדים אחרים בני גילו. היא נואשה כבר לגמרי מהניסיונות לתקשר איתו, והחליטה לעשות סרט דוקומנטרי על ההתמודדות היומיומית המורכבת הזו.

"בזמן צילומי הסרט נתקלה מרגרט בשיטה מיוחדת העוזרת לילדים אוטיסטים לתקשר. אחרי מאמץ רב בנה החל לתקשר איתה בפעם הראשונה מאז שנולד. היא מעולם לא האמינה שהוא יכול לשמוע אותה, או להבין מה אומרים לו, אבל בעקבות העבודה על הסרט היא הבינה שלאורך כל השנים הוא שמע והבין אותה, ופשוט לא יכול היה לדבר אליה בחזרה.

"התרגשתי והתחברתי כל כך לסיפור הזה, שהרגשתי שאני חייבת לעשות עוד. לא יכולתי להרפות ממנו. יש הרבה מאוד ילדים אוטיסטים, מבריקים וחכמים, שכלואים בתוך המוח והגוף של עצמם בלי יכולת להבין או לתקשר.

"המשכתי להיות בקשר עם המשפחה, והרעיון של כובע הזהב נולד מתוך שיר שקלי כתב יחד עם המורה שלו ושלח לי. הוא כתב על כובע מזהב, שכאשר ילד אוטיסט חובש אותו נעלמות לו ברגע מגבלות השפה והדיבור. עלה אצלי רעיון לקחת כובע משלי, ולבקש מאנשים מפורסמים שאני מכירה להצטלם איתו, ולערוך את הכול לספר שיכלול גם שירים נוספים של קלי. לנקום, שנתנו חסות לפרויקט הזה, מוציאים את הספר יחד עם ליין מיוחד של מוצרים".

- מי מהחברים שלך התגייס?

"כל מי שביקשתי ממנו הסכים מיד - ליאונרדו דיקפריו, אנג'לינה ג'ולי, ג'וני דפ, ונסה פרדי, ריצ'רד ברנסון, סטיבן שפילברג, ג'יימס קמרון. המטרה היא לבנות קהילה תומכת לאוטיסטים שמגיעים לגיל שבו הם צריכים להיפרד מהוריהם, להקים להם מקום מגורים, ולעזור להם לאמץ אורח חיים נורמלי ככל האפשר. דרך הפרויקט הזה גיליתי מחדש עד כמה אנשים יכולים להיות נדיבים".

עוד כתבות

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לאישור תובענה ייצוגית, נטען כי האחים יוסי ושלומי אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק לבעלי המניות מהציבור בסכום הנע בין 146-232 מיליון שקל

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלה נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית, ומתחילת השנה מנייתה איבדה 10.7% ● למרות הכול, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה אפל צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ל במיל' סאלם אלכרישאת נפל בצפון הרצועה

אלכרישאת, גשש בן 42 מאבו רובייעה, נפל בקרב בעזה ● דובר צה"ל לעזתים שבבית לאהייא: "עזבו את האזור מיד" ● צה"ל תקף בדרום לבנון; רקטות שוגרו למרחב מרגליות שבאצבע הגליל ● שני בכירי חיזבאללה חוסלו בדרום לבנון בתגובה על הפלת הכטב"ם הישראלי אתמול ● לפחות שתי מטרות יורטו בשמי נהריה ● כל העדכונים

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

מיליון וחצי שקל על משרה חלקית: איילת שקד מציגה - כך מכינים נקניקיות גם בעסקי הנדל"ן

איילת שקד השוותה בין מינוי בכירים במערכת המשפט להכנת נקניקיות ("מי שלא עומד בחום, שלא ייכנס למטבח") ● מעניין מה הייתה אומרת על מינוי פוליטיקאית לתפקיד בכיר במגזר העסקי

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

הבורסה בפריז, צרפת / צילום: Shutterstock

מגמה חיובית באירופה; ענקית מוצרי היוקרה הצרפתית קרינג צוללת ב-10%

מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח, והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

שיתוף הפעולה החדש של איראן שמדאיג את ארה"ב

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העילית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

צילום: Eduardo Munoz Alvarez (AP) (עיבוד תמונה)

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות

בוול סטריט ג'ורנל מרחיבים על הטעויות הנפוצות של משקיעים באיגרות חוב ממשלתיות ● להערכתם, הטעות הנפוצה ביותר היא בהשקעה בקרנות אג"חיות שנסחרות בתנודתיות ● במקביל הם מסבירים כי כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח אטרקטיביות יותר מאשר ארוכות הטווח