גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

קמן מכרה את מנדלסון אך טרם קיבלה אישור הבנק להסדר

אין רגע דל אצל מנפיקות האג"ח שנקלעו לקשיים: איזי אנרגיה של אלי זהבי מאיימת להצטרף לגל הסדרי החוב ■ עידן עופר מכניס את היד לכיס בצים ■ יוסי מימן מסרב להכניס כסף לאמפל

קמן: ההסכם עם רונקו נחתם

לאחר מו"מ שנמשך כארבעה חודשים חתמו אתמול (ב') קמן אחזקות , שבשליטת רוני אלרואי, וקרן רונקו, שאותה הקימו יוצאי אפריקה ישראל רון פאינרו וקובי שלום, על הסכם למכירת השליטה (52.4%) בחברה הבת של קמן, מנדלסון הספקה. רונקו תשלם לקמן 65 מיליון שקל, מחיר המשקף שווי של 124 מיליון שקל לחברת מנדלסון - הנחה של 10% על המחיר שבו החל המו"מ בין הצדדים.

במסגרת העסקה נתנו הצדדים זה לזה אופציית CALL ו-PUT למכירת 10% נוספים במנדלסון לרונקו, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים, כשנוסף לכך תעמיד רונקו למנדלסון עצמה (החברה הנרכשת) הלוואה בהיקף של 15 מיליון שקל למשך שלוש שנים, אשר תהיה צמודה למדד ותישא ריבית שנתית של 9%.

קמן דיווחה היום, כי לאחר השלמת העסקה היא צפויה לרשום הפסד של כ-6 מיליון שקל, וזאת בעקבות הפתחתת מחיר העסקה, ממנה צפתה רווח של 23 מיליון שקל, במתווה הראשון שנקב בשווי של 138 מיליון שקל למנדלסון.

במקביל, הודיעה היום חברת ההשקעות הבורסאית נץ בונדס, המנוהלת על-ידי צבי איציק, כי היא בוחנת רכישה של מניות מנדלסון והצטרפות לגרעין השליטה החדש בחברה.

מנדלסון עוסקת בתחום מוצרי התשתיות להולכת מים. נוסף לכך מחזיקה החברה אשכול חברות הפועלות בתחומים משיקים: חברת אלכסנדרוביץ', המייצאת מוצרי צנרת מחומרים פלסטיים; חברת המחדש, הפועלת בתחום ייצור ושיפוץ משאבות מים; וחברת פלעד, העוסקת בייצור צנרת פוליאתילן ו-PVC. למנלדסון יש גם פעילות בתחום צנרת הפלדה בארה"ב, דרך חברת Dodson Global (מוחזקת בשיעור של 80%).

השלמת העסקה כפופה לקבלת כמה אישורים, בהם של מחזיקי אג"ח מנדלסון, וכן של בנק דיסקונט, שלו משועבדות המניות של מנדלסון אשר צפויות להימכר לרונקו. במארס אשתקד חתמה קמן על הסכם השקעה עם קרן אוריגו, שלפיו תשקיע האחרונה סך של 65 מיליון שקל במניות קבוצת מנדלסון, כנגד קבלת 43% מהון החברה. מתווה העסקה, שלא יצאה אל הפועל, דיבר על כך ש-50 מיליון שקל יוזרמו למנדלסון עצמה (לפי שווי חברה של 100 מיליון שקל לפני הכסף, בדומה להונה העצמי באותה עת), ו-15 מיליון שקל יועברו לקמן כנגד רכישת מניות.

כעת צפויה קמן לקבל סכום גבוה יותר בגין מכירת מניות השליטה במנדלסון. בין החברה לבין בנק דיסקונט, אשר מניות מנדלסון משמשות עבורו כבטוחה בגין הלוואה שהעניק לקמן, מתנהל מו"מ באשר לכיוונים שאליהם תופנה תמורת המכירה. דיסקונט הוא הבנק המממן את רוב עסקי הקבוצה, והוא העמיד לה הלוואות של 400-450 מיליון שקל.

קמן מעוניינת להחזיר לבנק רק בחלק מהתמורה, וביתרה לשלם לנושים אחרים, כחלק מהסדר חוב שאותו היא מגבשת, הכולל את מחזיקי האג"ח ובנקים נוספים. דיסקונט מצדו מעוניין שרוב סכום התמורה ישמש לפירעון ההלוואה כלפיו. הצדדים טרם הגיעו ביניהם להסכמה, ועקב כך שינתה קמן את סדר היום באסיפה, שאותה זימנה מחר. האסיפה הייתה אמורה לאשר את הסדר החוב, אולם כעת מחזיקי האג"ח יקבלו רק עדכון באשר למצב המגעים בין הצדדים.

מתווה הסדר החוב לאג"ח ג' של קמן (הנסחרות בתשואה של 80%) כולל דחיית תשלומים ללא "תספורת" וביטול אמות מידה פיננסיות המופיעות בשטר הנאמנות. בתמורה יקבלו מחזיקי האג"ח תוספת ריבית של 1% (ל-7.45% לשנה), אופציות ל-7% ממניות החברה, ותשלום במזומן של 5 מיליון שקל.

אלרואי מצדו אמור להזרים 30 מיליון שקל, שאותם יקבל מבנק דיסקונט כנגד הקצאת מניות קמן (קרי - יגלגל את החוב לבנק מהחברה אליו באופן פרטי).

קמן איבדה כמעט את כל ערכה בעקבות המשבר שאליו נקלעו עסקיה הממונפים (בעיקר בתחומי התעשייה המסורתית), והיא נסחרת כיום לפי שווי של 9 מיליון שקל. החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2011 בהפסד של 30.2 מיליון שקל. הגירעון בהון העצמי של הקבוצה העמיק ל-51.2 מיליון שקל, ועל הדוחות הכספיים מתנוססת הערת "עסק חי". היקף החוב "סולו" של קמן הסתכם בסוף ספטמבר 2011 בכ-310 מיליון שקל.

צים: עידן עופר מזרים 100 מיליון שקל לצים

עידן עופר מזרים 100 מיליון דולר לצים, על רקע המשבר הפיננסי העמוק שאליו נקלעה חברת הספנות. את ההזרמה יבצעו החברה האם של צים, החברה לישראל שבשליטת עופר, וכן חברה פרטית בבעלותו (מילניום השקעות אלעד) בחלקים שווים. כך דיווחה היום החברה לישראל שבניהול ניר גלעד.

ההזרמה תתבצע עד סוף הרבעון הנוכחי, והיא נעשית בהתאם להתחייבותה של החברה לישראל, להעמיד לצים "רשת ביטחון" במסגרת הסדר החוב שאותו גיבשה חברת הספנות לפני יותר משנתיים. בהסדר נקבע, כי התנאים להפעלת הרשת הם הערת "עסק חי" בדוחות צים, בקשה חדשה להסדר חוב, אי-עמידה בתשלומי החוב, העברת שליטה או קיומו של חשש לאחד מאירועים אלה בצים.

נכון לסוף הרבעון השלישי של 2011, צים עמדה באמות המידה הפיננסיות שנקבעו לה על-ידי הבנקים המממנים, אולם לפי הערכות שפרסמה החברה לישראל לאחרונה, תזרים המזומנים של צים יהיה חלש יותר בשנה הנוכחית.

לאור חשש כי צים לא תעמוד באמות המידה המבוססות על רווחיות, הופעלה רשת הביטחון כאמור.

במקביל, מנסה צים בחודשים האחרונים להגיע להבנות עם הבנקים המממנים (רובם זרים), לשינוי תנאי האשראי שנטלה מהם, בהיקף של כ-2.1 מיליארד דולר. החברה לישראל דיווחה בתחילת ינואר כי היא טרם הגיעה להסכמות אלה והיא במו"מ עמם לגבי התוכנית העסקית של החברה. לפיכך ייתכן שהיא תיאלץ לסווג חלק מהחובות שלה לטווח ארוך כחובות לטווח קצר, בגלל החשש כי הלוואות מסוימות יועמדו לפירעון מיידי. נכון לסוף הרבעון השלישי עמד היקף החוב לטווח קצר של החברה לישראל על 4.2 מיליארד דולר, ואילו החוב לטווח ארוך עמד על 6.8 מיליארד דולר.

כאמור, צים נמצאת בימים אלה בעיצומו של משבר פיננסי עמוק, לאור מצב ענף הספנות העולמית ועליית מחירי הדלק. החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה בהפסד של 245 מיליון דולר, לעומת הפסד של 42 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2010. ההפסדים נובעים הן משחיקה במחירי ההובלה - על רקע הגדלת היצע הספינות החדשות - והן ממחירי הדלק.

כתוצאה מההחרפה במצב הפיננסי החלה צים בגיבוש הסדר חוב חדש מול הבנקים. לצים יש גם חוב של 380 מיליון דולר למחזיקי האג"ח, אולם כרגע החברה עומדת בתשלומיה כלפיהם. בסוף ספטמבר היו בקופת צים כ-340 מיליון דולר, והתחייבויותיה הכוללות עמדו על 2.6 מיליארד דולר.

איזי אנרגיה: לא הכול זהבי

חברת תחנות הדלק איזי אנרגיה , הנמצאת בשליטת ד"ר אלי זהבי, נקלעה למשבר תזרימי, ומנסה לממש נכסים כדי לעמוד בהחזר החובות בזמן. פעילותה העיקרית של החברה היא אספקת דלקים ל-91 תחנות דלק ברחבי ארה"ב (מתוכן 68 מופעלות על-ידיה), והיא פועלת ללא הצלחה מאז דצמבר האחרון למכירה וחכירה מחדש של 18 תחנות דלק תמורת 24.5 מיליון דולר.

העסקה הייתה אמורה להיחתם בחודש שעבר, אך נדחתה לאפריל, ואין כרגע ודאות שתושלם. התמורה מהעסקה אמורה לסייע לאיזי אנרגיה לעמוד בתשלומי האג"ח: כ-50 מיליון שקל מדי חודש פברואר (קרן וריבית) בשנים 2012 -2014. מדובר במשימה קשה עבור חברה עם חובות של כ-70 מיליון דולר, שסיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2011 בהפסד של מיליון דולר, בהמשך להפסד של כ-5 מיליון דולר ב-2010 כולה.

איזי אנרגיה פועלת לשיפור הרווחיות על-ידי הקטנת עלות השכר בתחנות ובחנויות, מיתוג מחדש של חנויות הנוחות, הגדלת המרווחים בחנויות הנוחות והגדלת מחזור הפעילות בחנויות הנוחות.

מחזיקי האג"ח חוששים מיכולת החזר החוב השמן של החברה. האג"ח, בהיקף של כ-140 מיליון שקל, נסחרות בתשואת זבל של 112%.

עם זאת, לפחות בינתיים, החליטו מחזיקי האג"ח ללכת לקראת החברה, והסכימו לדחות תשלום של שליש מהקרן בחודשיים, ל-29 במארס.

בקופת החברה כמה מיליוני דולרים בודדים, וללא מימוש משמעותי בקרוב היא תיאלץ לבצע הסדר חוב. ד"ר אלי זהבי מכהן בתפקיד היו"ר, ובנו, ד"ר אורן זהבי, מכהן בתפקיד המנכ"ל. שווי השוק של החברה 41 מיליון שקל לאחר ירידה של כ-40% בשנה האחרונה.

אמפל: יוסי מימן מסרב להכניס את היד לכיס

נושיה של חברת ההשקעות אמפל , בשליטת יוסי מימן, נותנים גז במאבקם נגד החברה שומטת החובות. אתמול זומנה אסיפה של מחזיקי אג"ח ב', שעל סדר יומה הצעה להעמדת החוב לפירעון מיידי. האספה תתקיים ביום שני הבא במלון סיטי בת"א.

היקף סדרה ב' הוא כ-470 מיליון שקל (קצת יותר ממחצית חוב האג"ח של החברה - 870 מיליון שקל) והיא נסחרת בתשואת זבל של 94%. בחודש שעבר הודיעה אמפל באופן חד-צדדי על אי-תשלום קרן האג"ח, לאחר שהפסקת הזרמת הגז ממצרים הכניסה את החברה למשבר תזרימי חריף.

במקביל נפתח מו"מ בין הצדדים, כשעל השולחן הונחה הצעה של מימן, שלפיה בתמורה לדחיית תשלום החוב בשנתיים יעמיד בעל השליטה תשלום מותנה של 100 מיליון שקל בגין החזקותיו האישיות (8.1%) ביבואנית הגז המצרי, חברת EMG - הצעה שאותה דחו מחזיקי האג"ח בבוז.

EMG הקימה את צינור הגז ממצרים לישראל, והיא מהווה את השקעתה המרכזית של אמפל, המחזיקה ב-12.5% ממניותיה (מניות שרכשה מידי לא אחר מבעל השליטה, מימן, תמורת סכום של כמיליארד שקל). נכון להיום מושבתת החברה מפעילות ויש המעריכים את שוויה באפס.

מחזיקי האג"ח דחו את הצעת מימן על הסף והעלו את רף המאבק לאיום בפירעון מיידי של החוב, שאם אכן יתממש יביא לפירוקה של אמפל, הנסחרת כיום בשווי של 70 מיליון שקל, לאחר שאיבדה 83% משוויה בשנה האחרונה.

עוד כתבות

יירוטים באשקלון מהתקיפה האיראנית / צילום: Reuters, Amir Cohen

המתקפה האיראנית ייקרה את עלויות גיוס החוב של ישראל

בתחילת החודש עמדה התשואה על אג"ח ממשלתי של ישראל לתקופה של עשר שנים על 140 נקודות אחוז מעל התשואה של אג"ח אמריקאי מקביל ● בעקבות ההתלקחות, זינקה התשואה על אגרות החוב של ישראל לפער של כ-180 נקודות בסיס מעל ארה"ב ● בהמשך השבוע נרגעה מעט ה"הסלמה" בתשואות האג"ח הישראלי

כפר ערב אל-עראמשה / צילום: איל יצהר

הותר לפרסום: 6 לוחמים נפצעו קשה בגליל, 8 נוספים במצב בינוני וקל

אדם נפצע אנוש, שניים נפצעו קשה, ארבעה במצב בינוני והשאר קל בפגיעה ישירה בערב אל-עראמשה ● דיווח: בארה"ב מעריכים שישראל תבצע תקיפה מצומצמת בשטח איראן • איראן: "כל תקיפה של ישראל בשטחנו תיענה בתגובה חזקה ונחרצת" • בגליל המערבי: נפילות בשטחים פתוחים אחרי כ-5 שיגורים מלבנון, לא ידוע על נזק או על נפגעים • הפעילות במרכז הרצועה: כוחות הנח"ל חיסלו מחבל באמצעות רחפן • עדכונים שוטפים

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

קניות אונליין / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

ביידן בקריאה לקונגרס במאמר מיוחד: "לאשר בדחיפות את הסיוע הביטחוני לישראל ולאוקראינה"

הנשיא האמריקני הבהיר: "זה לא הזמן לנטוש את ידידותינו, לא מתקבל על הדעת שנעמוד מנגד" • על המתקפה האיראנית אמר ביידן: "איראן רוצה למחוק את המדינה היהודית היחידה מעל המפה" • עוד הזהיר הנשיא: "ארה"ב עלולה להיגרר למלחמה, אסור שנניח להגנה של ישראל להיחלש"

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

שירי הייסר ואסף גריס, מנכ''לים משותפים בראובני-פרידן

תקציב הפרסום של ישראכרט, בהיקף 25 מיליון שקל, עובר לראובני-פרידן

ב-12 השנים האחרונות טופל תקציב ישראכרט בקבוצת פובליסיס ● זהו התקציב הראשון בעידן המנכ"לים החדשים בראובני-פרידן, שירי הייסר ואסף גריס

צוות המייסדים של מנטי רובוטיקס / צילום: Mentee Robotics

ישטוף כלים ויעשה כביסה? אמנון שעשוע משיק רובוט דמוי אדם

הרובוט המכונה "מנטיבוט", פותח במסגרת חברה שהקים שעשוע לפני כשנתיים עם פרופ' ליאור וולף, שבעבר היה חוקר בינה מלאכותית במטא ● מדובר ברובוט דמוי אדם המיועד לבצע מטלות בסיסיות במשקי הבית או במחסנים תעשייתיים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בוול סטריט; מחירי הנפט צללו בכ-3%

הנאסד"ק ירד ב-1.2% ● מדד הקאק עלה ב-0.6% ● ירידה במדד המחירים לצרכן בבריטניה, אך מעל הצפי ● יצרנית השבבים ההולנדית ASML יורדת ב-5% ●  ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" • מיקרוסופט תשקיע 1.5 מיליארד דולר בחברת ה-AI מאיחוד האמירויות • יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

רשא חולי, מנכ''לית חברת הביומד מדיפלסט / צילום: יונתן בלום

המנכ"לית שנוסעת 5 שעות ביום כדי להגיע לעבודה: "חיה באוטו"

רשא חולי, מנכ"לית חברת הביומד מדיפלסט, תמיד ידעה שהיא רוצה לנהל מפעל ייצור ● היום היא אחת המנכ"ליות הערביות היחידות בישראל, ובכל יום נוסעת חמש שעות למשרד ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

עליות בבורסה המקומית; ת"א בנקים 5 מטפס ב-1.6%

ת"א 35 עולה ב-0.6% ות"א 90 מוסיף לערכו 0.2% ● הדולר בשיא של חמישה חודשים מול השקל ● בגוגל פיטרו כ-30 עובדים שמחאו נגד מתן שירותים של החברה לישראל ● בבלקרוק אופטימיים לגבי עונת הדוחות בארה"ב ומעריכים צמיחה ברווחיות גם מחוץ לסקטור הטכנולוגיה

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחותם של הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● על פי דיווח הוול סטריט ג'ורנל, ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

קיבוץ כפר עזה. עלות שיקום הנזק מוערכת ביותר מ־5 מיליארד שקל / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

יותר מ־5 מיליארד שקל: ממדי הנזק בעוטף עזה נחשפים

נזקים ביישובי העוטף, שמוערכים במיליארדי שקלים, נחשפו בהצעת המחליטים של הממשלה שאושרה היום ● מספר דורשי העבודה זינק, והפגיעה בחקלאות מוערכת במאות מיליונים ●  שיקום הבתים טרם החל בשלב זה

הפגנה של פרו-פלסטינים נגד גוגל, 2022 / צילום: ap, Eric Risberg

הפגנות ומעצרים: פרויקט נימבוס הישראלי מעורר סערה בארה"ב

מספר עובדי גוגל פתחו בשביתת מחאה נגד העבודה של החברה עם ממשלת ישראל במסגרת פרויקט נימבוס להעברת המחשוב הממשלתי לענן ● באתר Wired דווח כי עשרות עובדים התבצרו במשרדי החברה בניו יורק ובקליפורניה, ואחרי מספר שעות, האבטחה של גוגל האשימה אותם ב"הסגת גבול"

ריצ'רד פרנסיס, מנכ''ל טבע / צילום: יח''צ

כמעט 100 מיליון שקל בשנה: זה שיאן השכר החדש בבורסת ת"א

עלות שכרו של מנכ"ל טבע ריצ'רד פרנסיס בשנת 2023 עמדה על כ-26 מיליון דולר, רוב הסכום ניתן כתגמול הוני ● פרנסיס עקף בכך את ברק עילם, מנכ"ל נייס והפך לשיאן השכר בבורסה המקומית ● בשנה שעברה הביעו בעלי המניות של טבע מחאה על התגמולים הגבוהים לעומת ביצועי המניה באותה עת ● בתוך כך, טבע קיבלה אישור FDA לתרופת ביוסימילר

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

רשת הברחות מתוחכמת: איך המערב ינצח את הכטב"מים האיראניים?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה

תחנת הכוח צומת של OPC אנרגיה / צילום: באדיבות החברה

החליטו שלא להחליט: הסחבת שמעכבת הקמת תחנת כוח חדשה

ברוב של שמונה מול שישה החליטה היום הממשלה להחזיר את התוכניות לדיונים בות"ל בנוגע להקמת תחנת הכוח ריינדיר ● ההחלטה הזו מתווספת לסחבת תמוהה של רשות החשמל שבמשך שנה לא פרסמה אסדרה לשלוש תחנות כוח שהקמתן דווקא כן אושרה