גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הסאבטקסט של רוסק-עמינח: מבריקה, מעל המשחקים שלכם

רוסק-עמינח מציגה מודל חדש של מנהיגות אותנטית, משוחררת, רגשית, ונשית עד התרסה ■ היא, שחורצת לשון לקודים המעונבים, מעבירה את המסר: "אני כל כך מבריקה ושווה, שאני לא צריכה לשחק את המשחקים שלכם"

לא פשוט יהיה למתבונן מהצד לזהות במנכ"לית הטרייה של בנק לאומי, רקפת רוסק-עמינח,, החנוטה בחליפה הסגורה עד צוואר, את האישה הזוהרת שהפציעה בקיץ האחרון לאירוע חברתי רב משתתפים. היא הגיחה בשמלת קולר שחורה וחשופת גב, השילה את נעלי העקב האופנתיות ורקדה יחפה על הפרקט, חורכת את הרחבה. כאילו לא עמדה ערב מינויה לתפקיד מהבכירים והמשמעותיים במשק.

רק מי שמצוידת בהרבה מאוד ביטחון עצמי, שיודעת שהביצועים המקצועיים לטובתה - יכולה להרשות לעצמה להציג צדדים פחות מכופתרים, יותר אנושיים, ולחזור הביתה בשלום.

רוסק מתיישבת עכשיו על הכיסא שאחרות נושאות אליו עיניים כדי ללמוד דבר או שניים על מנהיגות, על ניהול ועל נראות. עד עתה הייתה זו גליה מאור שהיוותה את המודל המנהיגותי החזק ביותר עבור נשים בעולם העסקים. מאור נקטה גישה רכה, סולידית, מסורתית. מקדם החופש של רוסק הרבה יותר גבוה. היא אותנטית, משוחררת ונשית עד כדי התרסה.

היא, שחורצת לשון לקודים המעונבים, מעבירה מסר ברור בסאבטקסט: "אני כל כך מבריקה ושווה, שאני לא צריכה לשחק את המשחקים האלה שלכם". זהו טיבו של מנגנון הקיזוז הלא מודע.

את השמרנות היא השאירה לתחומי ניהול האשראי של הבנק. מדיניות ניהול הסיכונים שלה הייתה קפדנית מאוד. יש לווים שנוטרים לה על המדיניות הקשוחה מולם בעיצומו של המשבר. היא, מצדה, גם במחיר הזה, לא לקחה סיכונים מיותרים, מה שאפשר לה להציג את תיק האשראי האיכותי והנקי בבנקאות.

במנהיגות האותנטית שהיא מציגה יש מרכיב גבוה של נגישות, סגנון א-פורמלי וחם. היא לא מרגישה צורך להתחפש ולדכא את הצדדים הססגוניים שבה כדי להתאים לאפרוריות ששולטת במנגנון. היא לא מכבה את החלקים התוססים והאנרגטיים באישיותה ולא מוותרת על הקריצה.

זו הסיבה שההתייצבות שלה לאירוע ההשקה של הבנק אחרי ההכרזה על מינויה גרמה להרמת גבה. אם לשפוט לפי האריזה החדשה של המנכ"לית שנבחרה לעמוד בראש בנק לאומי, נראה שסוללת היועצים ניצחה. לפחות כאן ועכשיו.

האם היא מזדכה על הצד הנשי המשוחרר כדי לעלות על מדי א' הפורמליים? האם אפסנה את השמלות הקצרות כדי להתאים עצמה לקודים התנהגותיים סכמתיים שכביכול נדרשים ממנה - ממלכתיות ושמרנות? אנחנו באמת צריכים את האריזה הזו כדי שנרגיש שאפשר לסמוך על הבנקאים שמטפלים בכסף שלנו?

הישגיות לא מתפשרת

סיפור נסיקתה של רוסק כמעט אגדי בעוצמותיו, והוא היה כזה גם אם הייתה גבר. היא מעוררת השראה בעולם שמתייחס בציניות גדולה לבנקאים. בין היתר, כי קשה שלא להתרשם מההתמדה של אישה שסימנה מטרה כמעט בלתי אפשרית להשגה לפני 20 שנה, חתרה באופן עקבי אל החלום ולא הרפתה עד שהשיגה. נשים רבות הרגישו שהניצחון שלה מזקיף גם אותן, בבחינת אם היא יכולה וגו'. ההישגיות הלא מתפשרת והיכולות הגבוהות הפכו את רוסק לאחת התופעות המרתקות של המנהיגות העסקית בישראל.

רוסק, ילדה טובה רמת אביב, גדלה כבת אמצעית בין שלוש בנות, תלמידה מבריקה ושקדנית באופן כפייתי. אם לא הייתה הולכת ללמוד חשבונאות כעתודאית, סביר להניח שהייתה היום פסיכולוגית, תחום שנמשכה אליו מגיל צעיר. בשנות ה-20 שלה קלטה אותה גליה מאור כעוזרת אישית. אחר כך היה זה גד סומך שמינה אותה למנכ"לית פירמת רואי החשבון שלו והיא רק בת 34. כשחזרה לבנק לאומי קיבלה לידיה את התפקיד הבכיר מאוד של ניהול החטיבה העסקית, מינוי שגרם לאי שקט גדול בקרב כל מי שראה עצמו בבנק כמועמד למנכ"לות. האיום שיצרה רוסק התברר לימים כמוצדק מאוד.

ההנהגה הנשית

המינוי החדש רק צובע בגוונים עזים יותר את העובדה שבנק לאומי הוא היום נשי מאי פעם. חוץ מגליה מאור, שעומדת לפרוש, ומהמנכ"לית החדשה רקפת רוסק-עמינח, מנווטות בהנהלה ראש חטיבת ניהול סיכונים, חדוה בר, היועצת המשפטית, נעמי זנדר, ומנכ"לית לאומי קארד, תמר יסעור. עכשיו גם מועמדת לתפקיד ראש החטיבה הבנקאית והבינלאומית ניצה שטאובר רוסו, וישנה כמובן היועצת המשפטית החיצונית של הדירקטוריון, דליה טל. כל המנהלות הללו לא השתחלו לתפקידים מסורתיים של נשים. את העובדה הזו אפשר לייחס למאור, שהנחילה תפיסת ניהול מאוד נשית לבנק - ניהול ענייני, הנגוע פחות בתסביכי אגו.

כך או כך, אנו עדים לאחת מהעברות השרביט היותר חלקות שנראו במערכת הבנקאית. מסתיים עידן של מנכ"לית מיתולוגית ומתחיל עידן חדש, של מי שנבנתה בדמותה של מאור, אבל מביאה איתה פרופיל אישיותי לגמרי אחר.

מנטרלת אגרסיביות

לבחירה ברוסק יש משמעות בהיבט הפמיניסטי, בגלל היחס המסויג שהוא לא פעם מנת חלקן של נשים מנהלות. היא מציגה מודל מנהיגות נשית ייחודי. היא לא מטשטשת את הנשיות שלה, להיפך, היא משתמשת בה. "היא יודעת להסתכל בעיניים כשצריך, ולא פעם זה מפרק את מי שעומד מולה מתחמושתו", מעיד עליה בכיר במשק. "עם החיוך הקטן שלה היא מנטרלת אגרסיביות גברית, כשנמצאים מולה במשא ומתן".

"היא משתמשת בנשיות שלה באופן לא מודע כדי להקסים, כדי להטות את הדברים למקום שבו היא רוצה שיהיו", מעיד עליה אחר. "העובדה שהיא אישה היא חלק מהכלים שלה כאדם. יש לה יתרון נשי מובהק באינטליגנציה הרגשית, ביכולת לעלות ולרדת במורד השיקולים ולראות את התמונה המלאה".

יש בה חוסר מנוחה תמידי. היא חייבת גירויים חדשים כל הזמן. היא הייתה יכולה להפוך בקלות מועמדת לריטלין. הקפיציות שלה עלולה להתפרש לעתים כאימפולסיביות.

אחד המאפיינים המובהקים שלה הוא הצורך החברתי הגבוה. מכיוון שהיא אוהבת חברה באופן קיצוני, היא דואגת להיות מוקפת אנשים כל הזמן. העוזרת האישית שלה נמצאת איתה רוב הזמן בחדר, והיא עצמה אינה מדירה את רגליה מאירועים חברתיים מפרים. בעיקר היא אוהבת את חברתם של האנשים עתירי העוצמה.

"היא יוצרת אינטראקציות נינוחות עם אנשים, מכיוון שהיא באה בלי פוזה או התנשאות", מעיד אחד הלווים בבנק. "היא הצליחה להתגבר בתחכום ובביטחון על הפוליטיקה הפנים ארגונית, ונהגה כבוד באהוד שפירא, שהיה ממונה עליה בזמנו, למרות שהובאה על ידי מאור, ומשמעות מינויה הייתה דחיקת רגליו".

רוסק לא נוהגת לצעוק, אבל היא ישירה וחותכת. סגנון הניהול שלה שקוף ופתוח. היא תשתף בפרטי העסקאות שהיא מגבשת את כל האנשים סביבה. היא גם מקדשת את עניין הפשטות כמעט באופן מתמטי. ביחסים עם אנשים היא בינארית. או שהיא מתחברת, או שלא. אתה יודע איפה אתה נמצא מולה. הסגנון החם והבלתי אמצעי שלה, והתגובה הנלהבת של אנשים לסגנון הזה, מייצרים לה ממשק לא שגרתי ביחסי עבודה.

"לכאורה נראה שרבים שמחים בשמחתה עכשיו, אבל מתחת לקרקע מאוד מקנאים בה. ההישג שלה הוא פנומנלי, נראה שהכול הלך לה חלק, וזה מרגיז ומעורר קנאה", אומר מקורב.

אל תצפו למהפכות

2012 צפויה להיות שנה סוערת, אבל רוסק לא משדרת לחץ. היא נרגשת, מאותגרת. היא עומדת לצלול עכשיו לתוך למידה אינטנסיבית של דיסציפלינות שהיא לא מכירה - טכנולוגיה, שיווק, התמודדות עם ועדי עובדים. חוץ מניהול פיננסי, תחום שבו היא שולטת היטב, יש לה עוד הרבה תחומים ללמוד, והאחריות עצומה.

אל תצפו למהפכות. אם היא תצליח לשמור על יציבות בתנאים המשתנים - ייחשב לה הדבר להישג. התנאים לניהול הופכים להיות קשים מבעבר באופן מהותי. היא תצטרך להתמודד עם הכבדה יותר גדולה על רווחיות הבנק מצד הרגולטור. הבנק יכול לתת פחות הלוואות, ונדרש להחזיק יותר מזומנים כדי להגדיל את הנזילות למקרה שיהיה ביקוש גדול לכסף.

צריכה התייעלות

רוסק נכנסת לניהול מערכת לא גמישה בתקופה של הצטמצמות במערכת הבנקאית. הבנק צריך מישהו שיעז לחשוב אחרת, בהתחשב בכך שלאומי הוא מהבנקים הפחות יעילים בישראל, ובוודאי שבפרמטרים בינלאומיים. הבנקאות הישראלית בבסיסה היא לא יעילה, בעיקר בגלל עלויות כוח אדם והוצאות אחרות, כמו מחשוב וסניפים. בכל מה שכרוך בשכר העובדים, מספר העובדים, החוזים ותנאי הפנסיה - יש הרבה מה לעשות.

אם תרצה לייעל את המערכת, היא תיאלץ לממש תוכנית התייעלות ופיטורים שעלולה לעלות מחיר לא פשוט. מהלך הפרישה של 800 איש כעת משחק לטובתה. אלה האנשים היקרים ביותר בבנק, והם יוצאים לפנסיה בשנים הקרובות. השכר הממוצע שלהם גבוה יחסית, כי הם נהנים מתנאים של דור א'. מדובר בפרישה טבעית מאסיבית. במקום העובדים שיפנו מקומם לא יגויסו עובדים אחרים. זה ידחוף לכיוון של יעילות טבעית, וזה הרבה יותר קל מאשר לפטר.

מהלך נוסף שעשוי לתרום לייעול הבנק הוא הגדלת היקף השירותים האינטרנטיים במקום סניפים. ניסיון העבר מלמד שזה תהליך שמוכיח את עצמו. ככל שיתבצע חינוך שוק לעשות יותר פעולות באינטרנט, ולהזדקק פחות לפקידים - תגדל הרווחיות.

כדי להשתוות לבנצ'מרק בינלאומי של יעילות, לאומי צריך לשחרר כ-2,500 עובדים. זה לא קרה עד עכשיו, כי ההתנהלות מול הוועד מורכבת. מאור נזהרה לא לשבור את הכלים, כדי לא להסתכן בשביתות. שלום הבית הוא יקר, אבל ייתכן שנכון להמשיך איתו, כי לשביתה יהיה מחיר כבד. רוסק פחות מנוסה ממאור, ועשויה להתפתות להפגין כוחנות בגזרה המסוכנת הזו, אך מצד שני היא מתוחכמת מספיק כדי לגזור על עצמה הימנעות מהתגרות בוועד העובדים, גם במחיר אי עמידה ביעדי התייעלות.

לזה מתווסף גם האקלים החברתי המבעבע. האם מחאת צרכנים היא תרחיש שרוסק צפויה להתמודד איתו? הנחת העבודה בבנקים היא שגם אם תהיה מחאה כזו, היא תהיה פחות אפקטיבית מאלה שהיו בתחום המזון. אפשר לוותר על קוטג' ופסק זמן, אבל אי אפשר לוותר על בנק.

מתוסכלים ככל שנהיה, מה הצרכנים יכולים לעשות? לעזוב בנק אחד כדי לעבור לאחר שאינו פחות שנוא ממנו? ממילא עוד לא נמצאה חלופה אטרקטיבית. ודמי הניהול, האם הם יהיו הטריגר למחאה צרכנית? עד עכשיו, למרות הרעש התקשורתי, התחום הפיננסי לא ממש מוציא אנשים לרחוב. רוסק תידרש לרגישות הבינאישית הגבוהה שלה כדי לעקוף את המהמורות. היא בטח למדה משהו מניסיונה המר של חברתה הטובה, זהבית כהן.

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

רצפת המסחר בבורסת וול סטריט / צילום: ap, Richard Drew

הבורסה האמריקאית בדרך למטה? זה מה שחושבים בבנקים הגדולים

הימים האחרונים בבורסה האמריקאית אופיינו בתנודתיות גבוהה - ירידות חדות שהתחלפו בעליות מרשימות ● בסיטיבנק, ג'יי. פי מורגן וגולדמן זאקס מספקים תחזיות סותרות לגבי ההמשך ● וגם: הסיבות לרכבת ההרים והכיוון של הבורסה בתל אביב

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

שי ג'ינפינג, נשיא סין, עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן בבייג'ינג / צילום: Reuters, LEAH MILLIS

סין והמערב: בינתיים ממשיכים לדבר ולחרוק שיניים

מזכיר המדינה האמריקאי מגיע לבייג'ינג עם הפתעה לא נעימה: טיוטת סנקציות על בנקים סיניים, התומכים בתעשיית הנשק הרוסית ● איך לדבר עם סין? איך לחזות את מניעיה ומהלכיה? ומה לעשות במרגליה, ביישומוניה ובסטודנטים שלה? הדמוקרטיות המערביות מוסיפות להתלבט

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?