גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ביום שאחרי שילוח: האם מקאן ימשיך להיות מלך הביצה?

מכירת מניותיו של אילן שילוח במקאן תחולל רצף שינויים שישפיעו על הענף כולו ■ האם התשתית הניהולית הקיימת במקאן תצעיד את המשרד קדימה; והאם שילוח עצמו, המחויב ללוות את המשרד ב-5 השנים הקרובות, יישאר דומיננטי עד סופן?

בשנה האחרונה נראה כי ענף הפרסום המקומי נמצא בצומת דרכים, בו נטרפים הקלפים ומחולקים מחדש. משרדי פרסום גדולים מתרסקים אל מול משרדים בינוניים שמזנקים, מבחינה מקצועית נדמה כי כמעט כל הענף תקוע, ונוצר ואקום מאחר שלא צמחה אלטרנטיבה אמיתית למשרדים הגדולים שנחלשו. כל אלה יוצרים לראשונה את התחושה שההגמוניה ששררה בענף בעשור האחרון עומדת להתפוגג.

אל הבלגן הקיים ממילא התווספה בשבוע שעבר הידיעה שנחשפה ב"גלובס", לפיה אילן שילוח, האדם שמזוהה יותר מכל עם מקאן-אריקסון, מכר את מניותיו למקאן-אריקסון העולמית.

במקאן מיהרו להרגיע ששילוח, המשמש כיו"ר הקבוצה בישראל, סיכם עם החברה העולמית על "הסכם שותפות" לפחות ל-5 שנים נוספות, אך יש להניח כי במקאן העולמית ידעו היטב כי המכירה תעלה לכותרות את השאלה "מקאן לאן?", שכן לפחות למראית-עין גורלו של שילוח והדרך שיבחר לקחת עשויים להשפיע באופן משמעותי על עתידו של מקאן. ומה שיתחולל במקאן עשוי להשפיע דרמטית על ענף הפרסום כולו.

עסקת המכירה מראה כי משרד הפרסום מקאן-אריקסון הוא משרד יקר - ולא רק בגלל היקפי הפעילות שהוא מנהל, אלא מאחר שהוא נחשב למשרד בעל רווחיות גבוהה. הסיבה לכך היא חוזקו הרב של המשרד במדיה.

ההערכות הזהירות ביותר בענף ביחס לשוויו של מקאן מדברות על שווי מינימלי של 70-80 מיליון דולר. המשמעות היא ששילוח קיבל לפחות כ-13 מיליון דולר.

בעבר, כששאלנו את שילוח לגבי מניותיו, הוא הסביר כי אין לו שום סיבה למהר ולמכור אותן, כיוון שמובטח לו "מחיר רצפה" (מחיר מינימום). בסופו של דבר הוא בחר למכור אותן כעת.

מה שמעורר כעת סימני שאלה גדולים היא השאלה האם הוא מכר כי הוא אכן מתכוון לצאת מהעסק לאחר השנים הקרובות - או שהוא חושב שמקאן כבר מעבר לשיא?

נעליים גדולות

בענף הפרסום אוהבים סיפורים טובים, והסיפור של אילון שילוח הוא סיפור מצוין. סיפור על האיש שבא מחוץ לתעשייה וחולל במשרד ובענף כולו שינוי דרמטי. שילוח לא רק הפך את המשרד שניהל לגדול, החזק והמקצועי ביותר במשך למעלה מעשור - אלא הוא גם גרם למשרדים רבים בתעשייה לנסות לחקות את מה שייצר באמצעות הכנסת סטנדרטים גבוהים יותר למשרדים שלהם.

אבל בדבר אחד שילוח הצליח פחות: ביצירת הדור הניהולי שישמור על המשרד. בכל פעם שהוא זז אחורה - והיו פעמיים כאלה - נראה היה כי המשרד נחלש. לא בהכרח בהיקפי הפרסום שלו אלא דווקא בפרמטרים שקשה יותר לכמת, כמו למשל בתדמית המקצועית הנתפסת. אולי הוא השאיר נעליים שקשה תדמיתית להיכנס אליהן, או שאולי הנעליים שהשאיר באמת גדולות.

כשפנינו בשבוע שעבר למקאן לבקש תגובה על נושא מכירת המניות, היה חשוב להם מאוד להדגיש ששילוח חתם על "הסכם שותפות" למשך 5 שנים. נראה כי הפנימו שם את הלקח משלמור-אבנון-עמיחי, שהחל להתדרדר במהירות כשהתברר שגדעון עמיחי עוזב.

יחד עם זאת, הודעות ההרגעה ששולחים ממקאן לא בהכרח עוזרות: בשוק יש מי שמתקשים להאמין כי שילוח יישאר דומיננטי עד תום 5 השנים שעליהן דובר. גם אנשים העובדים עם הקבוצה מאמינים כי מרגע שמכר את מניותיו, שעון החול הולך ואוזל.

שלא לייחוס אומר אחד הבכירים בענף: "כסף ממש לא חסר לשילוח, הוא עשה מיליונים דרך העסקים האחרים שלו. ולהישאר בשביל הכוח? הוא כבר לא צריך את זה. היום, כששילוח מצייץ בטוויטר על נתניהו - שוקלים יום אחרי כן לחוקק חוק בנושא עמלות יתר, וכשהוא מתבטא נגד בעלי הון - מנפנפים מולו שהמשרד שבבעלותו משרת כאלה", אומר הבכיר.

הניסיון להעביר את המסר ששילוח נשאר במקאן, חשוב גם על רקע תהליך נוסף שעשוי לקרות. בחודשים האחרונים הלכו וגברו השמועות לגבי הצפוי מבחינה ניהולית במקאן: דיברו על כך ששילוח מחפש מנכ"ל לתקופה של אחרי סיום הקדנציה של איריס בק.

בק חתומה למשך 5 שנים, ובשוק היו מי שהעריכו כי היא לא בהכרח תמשיך לקדנציה נוספת, כך שבחירת מנכ"ל אחר מתחילה להיות רלוונטית. בורסת השמות גאתה: סיפרו ששילוח הציע לאורן פרנק, לשעבר מנכ"ל משותף במקאן, לחזור, ושפרנק סירב; הזכירו את שמו של ריצ'י האנטר, לשעבר מנכ"ל שופרסל, ואת שמו של ארי מלמוד, מנכ"ל חוגלה. כל השמות הוכחשו על-ידי מקאן.

עם זאת, לא תהיה זאת הפתעה גדולה אם יתברר כי תוך פחות משנה יהיה מנכ"ל חדש במקאן. לכן חשוב שבעתיים לקבע את שילוח כמי שנשאר, שמסייע למנהל החדש לתפוס פיקוד, שמעביר את המושכות.

בלי קלפים בידיים

מקאן החל לאבד חלק מנכסיו התדמיתיים כבר הרבה לפני ששילוח מכר את מניותיו. במירוץ הגדול של מקאן אל עבר חזון הדיגיטל החדש, חזון שנבנה בשיתוף עם שילוח ויושם על-ידי בק, בטוח שהמשרד איבד בדרך כמה נכסים תדמיתיים חשובים של העולם הישן.

במקאן כמובן סבורים אחרת, אבל במספר פרמטרים מקצועיים שבהם נמדד הענף, כמו במיקום בתחרויות, בתפיסת המקצועיות של המשרד אל מול המתחרים, בייצור פרסומות זכורות ואהובות, אפילו בפער הכספי מול המשרד שבא אחריו - מקאן נשחק בשנה האחרונה.

המשרד נחשב בעבר למשרד פורץ הדרך, המרענן, המפתיע, הרעב - וכיום מחזיקים בתדמיות אלה גם משרדים אחרים. כל זה, בשעה ששילוח עדיין על הבמה, גם אם לא כשחקן ראשי.

יותר מזה, לשילוח הייתה בכל שנות כהונתו כמנכ"ל "חצר של נסיכים", קאדר של סמנכ"לים שנחשבו כולם למעולים שבשוק: איל לינור, יוני קיש, טל רביב, אלון זייפרט, מיכל גור-שליט, סיגי אשל - אלה הם רק חלק מהאנשים שכיהנו תחתיו וייצרו עבורו ובהשראתו את הרעיונות הגדולים שדרש. חלקם עזבו בפעם הראשונה ששילוח נסוג לתפקיד היו"ר, וחלקם עזב או הועזב בעת כהונתה של בק.

כמו כן, חלק מהאנשים שבק מינתה ליישום המהפכה שהובילה לא צמחו במקאן, אחרים שהיו אמורים להיות דמויות מפתח לא נשארו. כיום אין במקאן כמעט "מותגים אנושיים", בוודאי לא מישהו המתקרב לסוג ההנהלה שהייתה לשילוח כשהמשרד היה בשיא גדולתו. יש להניח שגם זה משפיע מאוד על ההתנהלות של המשרד כיום ומשליך על העתיד הצפוי למשרד.

ענף הפרסום כבר הוכיח שכדי לגדל דור חדש שנתפס ככזה גם בקרב הענף והלקוחות, נדרשות שנים ארוכות וחשיפה גדולה. במובן הזה נותר מקאן בימים שלאחר שילוח-בק כמעט ללא קלפים בידיים. גם אם תיכנס לתפקיד המנכ"ל דמות שמסוגלת לסחוף אחריה את הענף, עדיין ייקח לה זמן כדי לייצר את המומנטום הזה.

ייתכן שדווקא חסרונות אלה עשויים לשחק בסופו של דבר לטובת המשרד: גם למי שחולק על הטוטאליות שבה הובל מקאן לכיוון הדיגיטל, ושטוען כי המשרד "איבד מנשמתו כמשרד פרסום", אין ספק שכדי לשרוד בעידן החדש צריך להיות שחקן משמעותי בתחום הזה - ומקאן נמצאים שם. אולי היעדר פיגורות בדרג הביניים ישחק לרעתם בטווח הקצר, אבל בטווח הארוך זו הזדמנות לבנות דור המשך.

ענף הפרסום אוהב דרמות אבל גם ביום שאחרי שילוח, מקאן לא יהפוך למשרד קטן. יש להניח כי אם יחליט שילוח להחליף מנכ"ל למשרד, הוא ימנה מנהל ראוי, שלא ייתן להיסטוריה של שלמור או זרמון-גולדמן לחזור על עצמה. יחד עם זאת אין ספק, זאת תהיה סופה של תקופה.

מקאן: "שילוח ימשיך להוביל"

ממקאן נמסר: "במשך יותר מעשור, קבוצת מקאן-אריקסון הציבה רף מקצועי וקריאטיבי גבוה בענף הפרסום הישראלי, תוך שהיא מאתגרת את לקוחותיה ושותפה לפריצות דרך בתחום השיווק והפרסום שזכו להדים גם בעולם - לרבות בשנה האחרונה. מאז ומתמיד מקאן זיהתה מגמות בתחילת דרכן והובילה את יישומן בישראל, במטרה שלקוחותיה יוצבו בחזית תחומי השיווק והפרסום העולמיים.

"הצלחתה של קבוצת מקאן הושגה תמיד בזכות העובדים והמנהלים הטובים ביותר בענף, וכך זה ימשיך להיות. אילן שילוח התחייב להמשיך ולהוביל כיו"ר פעיל את הקבוצה לפחות ב-5 שנים הקרובות, וכך יהיה".

מכונת המזומנים של מקאן: החוזק טמון במדיה

קבוצת מקאן נתפסת היום בשוק, בראש ובראשונה, כקבוצת מדיה חזקה, ושם בדיוק טמונה הסכנה, כששילוח יעזוב סופית את המשרד. שילוח לא הפקיד את נושא המדיה בידי איש מלבד אלון שטרן, שכפוף אליו בלבד. בגיבויו של שילוח יצר שטרן חברה גדולה משמעותית מכל מתחרה בשוק, שפועלת בצורה מתוחכמת אך גם כוחנית.

על-פי ההערכות, יוניברסל מקאן רוכשת מדיה בהיקף של כ-800 מיליון דולר ומהווה יותר מ-25% משוק המדיה כולו - יותר מ-30% מהיקף הפרסום בטלוויזיה. יוניברסל היא למעשה "מכונת הכסף" של מקאן, והיא הפכה לכזאת בגיבויו המוחלט של שילוח וכחלק מהאסטרטגיה שלו.

שילוח היה היחיד שסירב לקחת תקציבי קריאייטיב ללא מדיה, ובכך נתן למעשה את הבסיס ליצירת חברה חזקה. בשוק מעריכים כי שטרן לא יישאר אחרי ששילוח יעזוב, ואם הוא אכן יעזוב, יאבד מקאן את אחד העוגנים החשובים שלו.

שחקן דומיננטי שקשה להתחרות בו

המציאות מוכיחה שכשדמויות מפתח עוזבות, יש זליגת תקציבים למשרדים אחרים. אבל אם שטרן יפרוש, והמשרד יאבד גם את העוגן המקצועי המרכזי הנתפס שלו - זו עשויה להיות דרמה.

יודגש כי גם האויבים של מקאן לא סבורים כי תסריטים מהסוג של שלמור או זרמון-גולדמן ריאליים במקרה של היחלשות מקאן, אבל מספיק שהמשרד יאבד 20% מההיקפים שלו לתקופה מסוימת - שהרי מדובר יהיה בהפסד בהיקף תקציבים שמנהל משרד פרסום קטן.

יוניברסל נחשבת לשחקן אגרסיבי בשוק. הגודל, הכוח והתחכום יצרו מתחרה שקשה מאוד להתחרות בו, המלחמות של קבוצת מקאן מול משרדים אחרים כמו אדלר-חומסקי, והשימוש במדיה כדי לנצח בהן, יצרו תקציבים שעליהם קשה מאוד להרוויח - עיין ערך תקציבי המשביר החדש לצרכן, ביטוח ישיר ועוד. היחלשות מקאן בתחום זה עשויה להרגיע מעט את תחום המדיה ולהחזיר אותו לשפיות.

יש להניח כי גם חלק מהבריתות הקיימות כיום כמו הברית של מקאן עם גליקמן-נטלר-סמסונוב או משרדי פרסום בינוניים-קטנים שעבורם רוכשת יוניברסל מדיה, יעמדו בסימן שאלה, והכוח עשוי להתחלק בסופו של דבר בצורה שווה יותר.

מקאן

עוד כתבות

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

נתניהו ביקש הארכה מבג"ץ; היועמ"שית: להיערך לגיוס חרדים

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב לבג"ץ כי בשבועות האחרונים נעשה מאמץ אינטנסיבי על מנת לגבש את ההסדר הדרוש, ואכן הושגה התקדמות ניכרת, אך המלאכה טרם הושלמה ולכן הוא מבקש הארכה ● היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, הודיעה לבג"ץ כי החל מה-1 באפריל, על הרשויות לגייס בני ישיבות ללא מקור חוקי לדחות את גיוסם

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

השופטים בבית הדין לצדק של האג / צילום: Reuters, Piroschka van de Wouw

בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה

לפי דיווח בסוריה ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק • מחבל פתח באש לעבר רכבים שנסעו בכביש 90 מצפון ליריחו, בן 30 נפצע בינוני • תושבים בצפת מדווחים על יירוט, לא נשמעה אזעקה • ירי רקטי לעבר גורן וגרנות הגליל, ירי נוסף גם לראש הנקרה • עדכונים שוטפים

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

אולם הקונצרטים בו התרחש הפיגוע במוסקבה / צילום: Reuters

הפיגוע במוסקבה הביא את אירופה להגביר כוננות מפני מתקפת דאעש

צרפת ואיטליה פרסמו אזהרות מפיגועי דאעש בשטחן, כשהחשש עולה לקראת חג הפסחא ● המתקפה ברוסיה העלה גם לפני השטח את האזורים העניים ביותר במדינה, בהם צובר ארגון הטרור השפעה

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

מטולה בחודש האחרון / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

הצפון בוער, היישובים ריקים - והממשלה "מנותקת קשר"

ראשי הרשויות בצפון דוחפים כבר זמן רב להקמת מנהלת מסודרת, בדומה למינהלת "תקומה" בעוטף עזה - אך גורמים המעורים בנושא אומרים: "זה לא על הפרק" ● בינתיים המלחמה נמשכת, והמציאות בצפון בלתי אפשרית

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה