גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בשל חובות כבדים: האם אסתר עופר וילדיה יסולקו מביתם?

הבית ממוקם על נחלה בשטח 20 דונם במושב בית-ינאי ומוערך ב-15 מיליון שקל ■ אסתר עופר היא גרושתו של שריה עופר, אחיינם של יולי וסמי עופר ז"ל ■ המאבק המשפטי שלה מצטרף לקרב הירושה שניצת בין ילדיו של יולי עופר

מאז מותו של איש העסקים יולי עופר ז"ל, הרוחות במשפחת עופר, אחת המשפחות העשירות בארץ, אינן שוקטות. בין ילדיו של יולי עופר, ליאורה ודורון עופר, התגלע סכסוך רב-יצרים על חלוקת הירושה, שגם האלמנה, רות עופר, נוטלת בו חלק. פרטי הסכסוך, שמתנהל בבית המשפט לענייני משפחה ובבית הדין לעבודה, אסורים בינתיים לפרסום.

ל"גלובס" נודע כי בת משפחה נוספת, אסתר עופר (58), גרושתו של שריה עופר, אחיינם של יולי וסמי עופר ז"ל, מנהלת מאבק משפטי עיקש משלה, נגד הוצאתה והוצאת 3 ילדיה מביתם במושב בית-ינאי - הממוקם על נחלה בשטח 20 דונם ושמוערך ב-15 מיליון שקל - עקב חובותיה לבנק דיסקונט ולנושים נוספים.

עוד נודע כי הטענה המרכזית של אסתר עופר נגד הוצאתה מביתה היא שהנושים אינם יכולים לממש את הבית, עקב היותו משועבד לטובת עיזבונו של יולי עופר ז"ל, בגין חוב בסך 8 מיליון שקל.

עיזבון יולי עופר מצדו תומך, באמצעות עורכי דינו, בעמדת אסתר עופר ומבקש לא להוציאה מביתה - עמדה שמשרתת גם את האינטרס של העיזבון על פני הנושים האחרים, לאור העובדה כי ככל שיתעכב פינוי אסתר עופר מביתה - כך יתפח חלקו של העיזבון בדמי המימוש העתידיים על הנכס.

ההתפתחות האחרונה בפרשה אירעה בשבוע שעבר (ב-13 במארס), אז ביקשה אסתר עופר מסגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופטת ורדה אלשיך, לעכב את החלטתה לאשר למנהל המיוחד של נכסיה, עו"ד ארז חבר, לממש את הנחלה ובית המגורים הבנוי עליה, ברחוב הצוק בבית-ינאי, שבו היא מתגוררת עם ילדיה. זאת, עד להכרעה בערעור שהגישה עופר לבית המשפט העליון על החלטת אלשיך מחודש ינואר, לאשר את מימוש הבית עקב חובותיה של עופר לבנק דיסקונט ולנושים נוספים.

בקשת אסתר עופר לאי-סילוקה מהבית ונגד מכירתו לצורך תשלום חובותיה חושפת כיצד נחלץ בעבר יולי עופר ז"ל "להצלתם" של אסתר ושל אחיינו ובעלה לשעבר, שריה עופר, והלווה להם 5 מיליון שקל לכיסוי חובותיהם לבנק דיסקונט.

במסמכים שהגישה לבית המשפט והגיעו לידי "גלובס" טוענת אסתר עופר כי לבנק דיסקונט אין זכות להיפרע מבית מגוריה בבית-ינאי, לאור הסכם שערך הבנק עם יולי עופר ז"ל באוגוסט 2003, שבו הוסכם כי הבית, שהיה משועבד עד אז לטובת הבנק, ישועבד לטובת יולי עופר, שהלווה לשריה ולאסתר עופר 5 מיליון שקל לכיסוי חובותיהם לדיסקונט.

אסתר עופר טוענת - בבקשת רשות הערעור שהגישה לבית המשפט העליון על החלטת אלשיך לאשר למנהל המיוחד של נכסיה את מכירת ביתה - כי אין "טעם לסלק את המבקשת מבית מגוריה, כאשר הבנק מנוע ומושתק מלממש את בית המגורים, ולא ברור כלל אם יש נושים נוספים למבקשת המצדיקים את המימוש".

לדבריה, היענות לבקשת עו"ד חבר ובנק דיסקונט ואשרור החלטת אלשיך "תביא חורבן על חייה של המבקשת וילדיה, עוד בטרם אנו בוחנים אם בכלל יניב מהלך כזה פרי כלשהו עבור הבנק או כל נושה בלתי מובטח אחר".

זהו תקציר הפרק האחרון בסיפור העגום של אסתר ושריה עופר, קרובי משפחה של בני משפחת עופר עתירת-הממון, שנכשלו בעסקיהם כישלון חרוץ. זוג שבתחילת דרכו המשותפת, התמונה הייתה שונה לחלוטין.

ההלוואה לא חילצה מהמצב הקשה

אסתר ושריה עופר, אחיינם של יולי וסמי עופר, ז"ל, נישאו ב-1973. במהלך השנים נולדו לבני-הזוג 5 ילדים (היום בני 38 עד 21). ב-1974 רכשו בני-הזוג בית ברחוב הצוק בבית-ינאי, אך המשפחה התגוררה לאורך שנים בקיסריה.

ב-1988 ייסדו בני-הזוג לשעבר את חברת ד.ג.ש. שירותי דלק, שעיסוקה העיקרי היה ניהול והקמת תחנות דלק. לשריה הוקצו כ-66% מהמניות, ולאסתר כ-33% מהן. חשבונות החברה נוהלו בבנק דיסקונט.

ב-21 בדצמבר 1995 שיעבדו בני-הזוג את ביתם בבית-ינאי לטובת הבנק, להבטחת התחייבות ד.ג.ש לבנק.

ב-14 באוגוסט 2003, בעקבות החובות הרבים שהחלו לצבור והלוואות לבנק שלא הצליחו להחזיר, נחלץ קרוב המשפחה המצליח, יולי עופר, לעזרתם של הזוג עופר. בני-הזוג חתמו על הסכם עם יולי עופר, שבמסגרתו הלווה להם עופר 5 מיליון שקל לצורך הקטנת חובות ד.ג.ש לבנק דיסקונט.

כחלק מהסכם ההלוואה ולהבטחת תשלומה, הוסב והומחה באופן מלא לטובתו של יולי עופר, השיעבוד שנרשם לטובת בנק דיסקונט על ביתם של אסתר ושריה בבית-ינאי (הבית משועבד היום לטובת עיזבון יולי עופר ז"ל, שהוא נושה מובטח של אסתר עופר).

ההלוואה שנתן יולי עופר לזוג לא חילצה אותם ממצבם, הקשה ועם השנים הידרדר עוד יותר מצבה של ד.ג.ש, ובין השנים 2005-2009 הוגשו נגד שריה עופר ונגד החברה צווי כינוס ופירוק.

גם נגד אסתר עופר הוגשו 3 תביעות חוב שונות בסכום כולל של יותר מ-16 מיליון שקל: תביעת חוב של דיסקונט בסך 15 מיליון שקל, שלטענת עופר היא מופרזת; תביעת חוב של המועצה האזורית חוף כרמל; ותביעת חוב בסך 1.3 מיליון שקל של יצחק טופז, שהגיש תביעה נזיקית בגין נפילה בתחנת דלק, שהייתה שייכת לבני-הזוג עופר.

כך נוהג קרוב-בשארי בשרו

גם יחסיהם האישיים של שריה ואסתר עופר עלו על שרטון. הם חיו כפרודים במשך שנים רבות והתגרשו סופית רק ב-2010. בדצמבר 2008 נאלצו אסתר עופר וילדיה לפנות את ביתם בקיסריה, בעקבות מינוי כונס נכסים על הבית ומכירתו במסגרת הליך פשיטת-רגל של שריה, שמתנהל אף הוא בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

אסתר ושלושה מילדיהם המשותפים עברו להתגורר בבית במושב בית-ינאי, שהזכויות בו נרכשו על ידי בני-הזוג עופר ב-1974. באפריל 2010 ניתן צו כינוס נכסים לגבי אסתר עופר, ועו"ד ארז חבר מונה למנהל מיוחד לנכסיה.

לפני שנה, ב-28 במארס 2011, לאחר דיון בפני השופטת ורדה אלשיך, הושג הסכם בין הצדדים בנוגע לדרך מימוש הבית בבית-ינאי וחלוקת התמורה בין תיק פשיטת-הרגל של שריה עופר, לבין תיק פשיטת-הרגל של אסתר עופר. כעבור ימים מספר הגיש עו"ד חבר לבית המשפט בקשה לאשר לו את מימוש הנחלה והבית בבית-ינאי, לצורך חלוקת התמורה בין תיק פשיטת-הרגל של שריה לבין תיק פשיטת-הרגל של אסתר.

אולם אסתר עופר וכן עיזבון יולי עופר ז"ל התנגדו למימוש הנכס. טענתם העיקרית הייתה כי טרם התגבשה מצבת החובות של אסתר, שעתידה להיות נמוכה יותר מכפי שנראה היה בראשונה.

למרות ההתנגדות, קיבלה אלשיך ב-29 בינואר 2012 את בקשת עו"ד חבר למימוש הבית לטובת נושיה של אסתר עופר. השופטת ציינה כי הדרך היחידה של עיזבון יולי עופר לעכב את מימוש הנכס היא לתת הסכמה מיידית וחד-משמעית שייעצר מרוץ הריבית על החוב המובטח מכאן ואילך.

אלשיך ציינה כי "במקרה הספציפי, הנושה המובטח (עיזבון יולי עופר) מתייחד בכך שהוא קרוב משפחתם של החייבים. דבר זה, אף לשיטתו הוא השפיע על שיקוליו".

לדברי השופטת, " "בית המשפט אינו יכול 'לגנות' את העובדה כי קרוב משפחה נוהג בשארי-בשרו באורח שונה מהתנהלות בנק מסחרי ואינו ממהר להשליכם מביתם. אלא שלצד המחווה ההומניטרית כלפי בני המשפחה שמזלם לא שפר עליהם, הרי שאותה המתנה משרתת גם תכלית אחרת - אלטרואיסטית פחות וכספית יותר - של הנושה המובטח. זאת, נוכח מירוץ הריבית ההולכת ונצברת".

עורכי הדין המטפלים בפרשה הם: עו"ד ארז חבר ממשרד עורכי הדין עמית, פולק, מטלון הוא המנהל המיוחד לנכסי אסתר עופר; עו"ד דוד גולן הוא הנאמן לנכסי שריה עופר; עיזבון יולי עופר מיוצג בידי עורכי הדין צבי אפרת ואלי כהן ממשרד גורניצקי, ובאמצעות עו"ד רובי בכר ממשרד פישר, בכר, חן, וון, אוריון;, שריה עופר מיוצג בידי עו"ד רמית למפרט ממשרד חיים צדוק; בנק דיסקונט מיוצג על-ידי עו"ד מוטי זהבי; והכונס הרשמי מיוצג על-ידי עו"ד כלנית הרמלין.

שריה עופר: מפקד סיירת שקד לא עשה חיל בעסקים

שריה עופר, אחיינם של יולי וסמי עופר, ז"ל, גרושה של אסתר עופר, אבי ילדיהם, לא עשה חיל בעסקיו כמשפחת עופר המצליחה. שריה הוא בנו של אחיהם הבכור של יולי וסמי עופר, שכיהן כמפקד משטרת תל-אביב לשעבר, ניצב דוד עופר ז"ל.

את השירות הצבאי עשה שריה עופר בצנחנים. הוא הגיע עד לדרגת אלוף-משנה ושימש כמפקד סיירת שקד. לצד כישלונותיו העסקיים הסתבך שריה בעבר בפלילים ועמד לדין לצד חברת ד.ג.ש שירותי דלק, בטענה כי הונה את רשויות מע"מ והמכס בהיקף של 30 מיליון שקל.

במארס 2011 זיכה בית משפט השלום בתל-אביב את שריה עופר מרוב האישומים נגדו. עופר וחברת ד.ג.ש הורשעו בסעיף בודד של אי-הגשת דוחות מע"מ במועד.

בכתב האישום שהוגש ב-2003 נגד עופר ונגד החברות שהיו בבעלותו, ד.ג.ש ור.ע.ש אנרגיה, ונגד איילה ארבילי, מנהלת החשבונות של ד.ג.ש, נטען כי הנאשמים ביצעו הונאה בהיקף של 30 מיליון שקל נגד רשויות המכס בהשתמטות מתשלומי בלו (המס המוטל על דלק) ומע"מ. הם הואשמו בקשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במירמה, זיוף ושימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות.

ארבילי זוכתה בזמנה מכל האישומים נגדה. בפברואר 2009 גזר בית המשפט 6 חודשי עבודות שירות וקנס בסך 20 אלף שקל על שריה עופר, שהורשע בעבירות של הפרת הוראה חוקית, הדחה בחקירה ושיבוש הליכי משפט, שביצע במסגרת החקירה שניהל נגדו מע"מ.

עופר הורשע כי פעל בדרכים ובצורות שונות במטרה לשבש הליכי משפט ולהדיח למתן עדויות שקר, תוך שימוש באמצעים פסולים כמו איומים, הפחדה והצעה למתן טובת הנאה. בין היתר, הוא הטעה את החוקרים ביחס לזהות של אדם, שטען כי "עקץ" אותו.

בכל הנוגע לסוגיית מימוש הבית בבית-ינאי, תומך שריה עופר בעמדתם של אשתו לשעבר, אסתר, ושל עיזבון יולי עופר ז"ל, והוא מתנגד להוצאתה ולהוצאת ילדיהם מהבית.

אסתר עופר עובדת כיום כשכירה במכללה האקדמית נתניה, ולדבריה, שכרה החודשי הוא 8,000 שקל, שבאמצעותו היא מפרנסת את בני משפחתה.

עוד כתבות

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר