גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גיא זוארץ: "אני לא חסכן; יש לי מינוס בבנק וגם משכנתא"

השחקן והמגיש גיא זוארץ מדבר על מוזיקה, משחק, הנחיה והתנהלות כלכלית: "אני לא חסכן וגם לא אשף בכספים, אבל אני לא מכניס את עצמי להרפתקאות כלכליות"

קצת קשה לתפוס, אבל כמו רבים מאיתנו, גם גיא זוארץ ואשתו יעל בר-זוהר, משפחת אצולה במונחי השואו-ביז הישראלי, רודפת אחרי זנב המשכנתא של עצמה. קשה לתפוס, כי נדמה שהשניים, שחולשים על הפריים-טיים הטלוויזיוני - מי בתוכניות ומי בהפסקות הפרסומות - מרוויחים מספיק כדי לגדל בשקט כלכלי את שני ילדיהם, ועוד לשים כסף בצד לאיזו השקעה מניבה. אבל זוארץ, שבקיץ הזה ישתלט על המסך כמנחה שתי תוכניות דגל של שני ערוצים מסחריים המתחרים זה בזה - "הישרדות VIP" בערוץ 10 ו"רוקדים עם כוכבים" בערוץ 2 - מודה בכנות שכמו רוב מעמד הביניים, "יש לי מינוס בבנק וגם משכנתא".

- תסביר.

"לא מזמן היו לי 20 אלף שקל פלוס בחשבון, ואת האמת, אני לא רואה הבדל בין 20 אלף פלוס למינוס של 20 אלף. זה לא מעסיק אותי".

- אז מה מעסיק אותך?

"מעסיק אותי איך אני סוגר עוד הופעה של ערב הלדינו שאני עושה עם אחי, רועי, וכובש עוד יעד".

- לפני שבוע הוצאתם את הדיסק של המופע שלכם. אתה מתעקש על המוזיקה.

"בעיני מי אני מתעקש? המוזיקה הביאה אותי לתחום שבו אני מתעסק. כילד שרתי עם סבתא פרליקה, פנינה, במטבח שלה כשהכנו בורקס והיא תיקנה לי את הלדינו, ובשבתות ישבתי עם סבא מינו בבית הכנסת, והייתי חוזר אחרי החזן והוא היה לוחש לי באוזן, אתה עוד תהיה חזן גדול".

- איך אתה מתמודד עם הפקת המופע שלכם?

"אני לא איש עסקי במהות. אני יותר באמנות. החשבוניות והתקציבים גדולים עליי, אז אני לוקח אנשי מקצוע. הצד העסקי בשבילי הוא כאב ראש, אבל הגשמת החלום מאזנת. אתמול הופענו בהבימה. אנשים באים סקפטיים ועם השיר הראשון נפתחים".

- איך זה שלא שומעים על הדיסק שלך?

"כי אני צריך להשתפר בשיווק, זה משהו שלא קיים באופי שלי. יש לנו יחצנית שעובדת איתנו, אבל אני מאמין בפרסום מפה לאוזן".

- השירים הקודמים שלך לא נכנסו לפלייליסט.

"אבל 'כל הבשורות' זכה במקום השלישי במצעד ריקודי העם של ישראל. באתי לטקס באוניברסיטת תל אביב, ומול רקדו 7,000 איש. לא צריך יותר".

- כבר אחרי השחרור מהלהקה הצבאית רצית להתמקד בשירה?

"לא ידעתי אז מה אני רוצה לעשות. עבדתי כמלצר וכמנהל משמרת באספרסו בר המיתולוגי, ויום אחד אימא התקשרה ואמרה שיש אודישנים לבוסתן ספרדי שעושה צדי צרפתי, שאותו הכרתי בצבא. אמרתי, אני לא יודע, והיא צעקה, תתקשר אליו. הוא אמר לי, גיאצ'יק, עם השירה אין בעיה, אבל מה נעשה עם המשחק? אמרתי שאתכונן על קטע ואעשה אותו באודישן, ועברתי".

- לא למדת משחק בבית צבי או בניסן נתיב.

"למדתי ארבע שנים עם הלל נאמן, אחד על אחד, כי לא הייתי בטוח שאני רוצה להתחייב לזה, ודבר רדף דבר, מצאתי את עצמי בתיאטרון הלאומי, ורציתי קרקע מוצקה שהלל נתן לי. למדתי גם ארבע שנים פיתוח קול. העובדה שלא למדתי בבית ספר, עוררה בי סקרנות ורעב ללמוד עוד ועוד. מאז לקחתי המון סדנאות מתוך רצון להשתפר".

- התקדמת בהבימה.

"שיחקתי בהפקות רציניות, בדרמות, וזה פתח לי את הספקטרום. הבנתי שאני אוהב לשחק".

- ואיפה השירה?

"במחזות הזמר".

- עדיין לא קריירה.

"בגיל 24, עוד לפני בוסתן ספרדי, ליליאן שוץ החליטה להפיק לי תקליט, והשקיעה המון כסף בהפקה, עם לחנים של אחי, רועי, שהוא מוזיקאי פול טיים ג'וב. כשסיימנו, היא ניגשה עם זה לחברות תקליטים ואמרו לה שהוא לא מספיק מסחרי ולא בטוח שיצליח, והדבר הזה התמסמס ונגנז. כמה שנים אחר כך, כששמעתי את הדיסק, הבנתי שטוב שהוא לא יצא. כשהקשבתי לו שוב לא מזמן, שמעתי ילד ששר יפה, אבל השירה לא באה מתוך בשלות. אמרתי הכול לטובה".

- זאת הייתה טראומה?

"לא. היה לי משהו בפנים שידע שככה זה צריך כנראה להיות וקיבלתי את זה בשלום. שחררתי, אבל לא ויתרתי. התהליך בתיאטרון הוא העשרת הכלי שלי. אני מסתכל על המכלול, והיום כשאני שר, יש לי את הכלים להבין שקודם כול יש טקסט, אחר כך מנגינה ואז צריך לספר את הסיפור".

- ועם כל הכבוד לתיאטרון ולמוזיקה, נקודת המפנה שלך הייתה טלנובלה, "רמת אביב ג'".

"זה היה בעיקר בית ספר. המשכתי להתעמק בתיאטרון והופעתי בשישה מחזות בו זמנית, וברמת אביב ג' הייתה הפעם הראשונה שבה עמדתי מול מצלמה. עזבי שזו טלנובלה. בשבילי האינטימיות של סט, להרגיש איך זה עובד - היה שווה. האמנתי בתיאטרון כבסיס שלי וידעתי שאני צריך להיות סבלני ושזה ישרת אותי בהמשך בהתמודדות מול קהל, עם טקסטים, בקולנוע, בטלוויזיה ובהנחיה".

- חשבת אז על הנחיה?

"ממש לא".

- וכשהתחלת להתפרנס טוב בטלוויזיה, לא רצית לוותר על התיאטרון התובעני?

"הוא נמצא עמוק בדמי. כשעשיתי כמה עונות רצופות של הישרדות אמרתי לחברים שאני חייב לחזור לתיאטרון, כי כשאתה עושה טלוויזיה, אתה עסוק בטכניקה של הדבר, מין אמנות של מדבקות".

- וטלוויזיה היא אמנות שטוחה.

"ממש לא. יש לה את הצדדים היפים שלה, ביצירה של יש מאין".

- בהנחיית תוכנית ריאליטי?

"מה קרה לך? זה מערך שלם שמכוון ויוצר את הדברים. הישרדות נבנית בתנועה, כל ערב יש ישיבת תסריט. אני תמיד אומר לכותבים, אל תכינו כלום מראש בארץ כי זה ייזרק לפח. יש את השלבים הטכניים, הסברי המשימות, שגם עליהם אני עובד קשה, ויש את מועצת השבט ואת המשימות, שם צריך למצוא את הפרצה בגדר של המתמודדים. זה בריינסטורמינג. יש מתמודד שלא מחצין רגשות ואתה מנסה לגעת בו. העבודה מאוד לא טקסטואלית".

איזה בריינסטורמינג כבר יהיה לך ב"רוקדים"? "יש מה לעשות. תמיד. צריך אוזן קשבת ויד רגישה ולמצוא את הרגעים שבהם אתה מרוויח עוד משהו חוץ מריקוד. אבל כמו שהלל היה אומר לי תמיד, לא צריך להכניס את כל מה שאתה יודע לתפקיד אחד. זה שואו, פאן, אין מה להתפלסף על זה יותר מדי".

- אגב שואו נטו. הנחיית טקס מלכת היופי עם יעל הייתה סוג של חלטורה?

"מה פתאום. מבחינתי, בשורה התחתונה, זה היה להנחות שידור חי בפריים טיים בערוץ 2. לא עשיתי הרבה כאלה. הכול בית ספר. הגוף לומד, השרירים, המוח. אני מבין את הביקורת על טקסים כאלה, אבל אינטרסנטית זה ניסיון אדיר בשבילי. דווקא בשידורים החיים האלה, כמו ב'רוקדים', אני יכול לצאת כמו שאני באמת, בן אדם, בלי עריכה, וזה כיף לי".

- אתה לא חושש שתדמית "המנחה" תדבק בך?

"מה זאת התדמית הזאת? אני מיינסטרים, בלב שלם, אני לא מתבייש בזה. אני נהנה מאהבת האנשים, כיף לי שמזהים אותי ברחוב, אני לא מחפש את ההארד-קור".

- ועדיין, יכול להיות שבגלל הריאליטי והטקסים, שוכחים לך את העשייה הרצינית. אפילו כתבו שאתה "מתמחה בכלום".

"אז כתבו. אני יכול לראות יתרונות וחסרונות. ביתרונות זה ניסיון אדיר, להשיל עוד קליפות, להשתחרר, לדעת לנשום נכון, אני גדל בזה".

- והחסרונות?

"אתה מקובע בתדמית של המנחה".

- הכסף הוא שיקול?

"פרנסה יש, תודה לאל".

- אז השיקול להיות מנחה הוא גם כלכלי?

"את מדברת עם אדם מחושב. אני לא חסכן וגם לא אשף בכספים, אבל אני לא מכניס את עצמי להרפתקאות כלכליות ואני מאוד זהיר בהתנהלות שלי. אם לא הייתי נהנה מההנחיה, לא הייתי עושה את זה גם במחיר של אובדן הכנסה. ועדיין, הכסף הוא דבר חשוב: הוא נותן לי את האפשרות להפיק לבד דיסק, להשקיע במוזיקה ולא להיות תלוי באנשים".

- התחברת למחאה החברתית?

"בטח. גם לקחתי חלק בכמה אירועים. אני מקווה שיהיה עוד גל של מחאה. המחאה הזאת הצטלמה טוב מאוד והייתה מרשימה, אבל היא לא הספיקה".

עוד כתבות

ד''ר נאוה מיכאלי-צברי / צילום: כדיה לוי

מונו כונסי נכסים לביתה של נכדת מייסדי שטראוס בסביון; המימוש יעוכב בחצי שנה

ביהמ"ש מינה השבוע כונסי נכסים לביתה בסביון של ד"ר נאוה מיכאל-צברי, בתה של רעיה שטראוס ואלמנתו של יזם הנדל"ן רוני צברי ז"ל שנפטר באוקטובר האחרון ● המינוי יעוכב למשך חצי שנה על-מנת לאפשר למיכאל-צברי להשיג חוב של 15 מיליון שקל

אסתר חיות, לשעבר נשיאת בית המשפט העליון / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

התפקיד החדש של נשיאת העליון לשעבר אסתר חיות

מפעל הפיס הכריז על מינויה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, השופטת אסתר חיות, ליו"ר ועדת פרס ספיר לספרות ● חיות תחליף בוועדה את העיתונאי אורן נהרי

עו''ד שלומית ברנע-פרגו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, מעידה במשפטו של נתניהו, היום

יועמ"שית משרד רה"מ: נתניהו לא שוחח איתי על קבלת מתנות מחבר

עו"ד שלומית ברנע-פרגו, היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה מזה 23 שנים, מעידה במשפט נתניהו בנוגע לתיק המתנות ● ברנע-פרגו: "מעולם ראש הממשלה לא שוחח איתי על קבלת מתנות מחבר כלשהו עד 2018" ● סנגורו של נתניהו התעמת עם ברנע-פרגו: "כולנו מרגישים שאת מוטה נגד ראש הממשלה"

ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ''ל טבע / צילום: אלעד מלכה

טבע עקפה את התחזיות וצמצמה את ההפסד הנקי; המניה קופצת במסחר בת"א

הכנסות טבע עקפו את התחזיות המוקדמות, וההפסד הנקי הצטמצם בהשוואה לרבעון המקביל ● לצד זאת החברה אשררה את התחזית השנתית שמסרה ברבעון הקודם ● הודיעה במקביל על תוצאות חיוביות בניסוי שלב 3 בתרופה מקורית לטיפול בסכיזופרניה

מגדל יורוקום ברמת גן / הדמיה: חברת קנדה ישראל, מילוסלבסקי אדריכלים

מ-6 קומות ל-60: התוכנית של מגדל יורוקום ברמת גן עולה שלב

רמת גן המליצה להפקיד את התוכנית לבניית מגדל יורוקום של קנדה ישראל, שיכלול 60 קומות בעירוב שימושים למגורים, לתעסוקה ולמסחר ● רמת גן מאשרת תוכנית עירונית חלופית לתמ"א 38, הכוללת את כלל שטחה של העיר ● וחברת יבוא האלכוהול שתקים מגדל בן 30 קומות בנתניה ● חדשות השבוע בנדל"ן

אנדראה אורקל, מנכל בנק יוניקרדיט האיטלקי / צילום: Reuters, Massimo Di Vita

במשך שנים משקיעים נכוו ממניות הבנקים האירופיים. עכשיו הן ממש לוהטות

לאחר שנים של שפל, הבנקים באירופה מתחילים להציג ביצועים משופרים, הודות לניקוי מאזנים וצמצום עלויות, לצד רווח מוגדל ממתן הלוואות ● מניות הענף דוגמת UniCredit מזנקות גם בציפייה לחלוקות דיבידנדים בעד כ-130 מיליארד דולר, ועוקפות את מקבילותיהן מארה"ב

רחוב הרצל, תל אביב / צילום: רועי חבני

מנורה מבטחים מלווה 260 מיליון שקל לבניינים שמשכנים את מפוני קיבוץ רעים

חברת הביטוח העמידה אשראי לשני מגדלים בפרויקט "תאודור" בדרום תל אביב של יובלים ורן בלינקיס ● הבניינים בפרויקט כוללים דירות שמיועדות ברובן להשכרה לטווח ארוך ● את העסקה הובילה אקטיב חיתום של עומרי לוי

במצרים מעריכים: נתניהו יכול להכריז על ניצחון בימים הקרובים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הערכות המצריות להמשך המלחמה, איך ניצחון של טראמפ ישפיע על התמודדות מול איראן ומה הפך את איראן וישראל לאויבות ● כותרות העיתונים בעולם 

חצי שעה של השראה. ערן גפן בשיחה עם ינון קוסטיקה / צילום: עומר הכהן, מנחם רייס

מייסד Wiz שגייסה אתמול מיליארד דולר מגלה את הסוד

וויז  עשתה אתמול היסטוריה כשהשלימה את גיוס ההון הגדול ביותר שביצעה חברה ישראלית מעולם - גיוס של מיליארד דולר לפי שווי של 12 מיליארד דולר, לכן אנחנו מקפיצים מחדש את הכתבה, שמתארת את דרכה להצלחה ● ינון קוסטיקה, שותף-מייסד ב-Wiz, בשיחה עם ערן גפן על הדרך שלו ושל שותפיו, שהתחילה על האוטובוס בדרך לבקו"ם, הרגע שבו הבינו איך הם הופכים את השוק והטריק שמאפשר להם לעבוד בצוות ● חצי שעה שלה השראה

מתחם תעש השלום / צילום: טלי בוגדנובסקי

המכרז במתחם תעש בת"א: כמה תעלה דירה באזור המבוקש?

מכירת הקרקע ל-528 דירות במתחם תעש השלום הוכיחה שיש ביקוש גבוה לקרקעות אטרקטיביות, אך המחישה עד כמה הענף רחוק משיאי עבר ● ודאי כשבצד הסיכון יש גם זיהום שטרם טופל

חיילי צה''ל בעזה / צילום: דובר צה''ל

קיבוץ ניר יצחק הודיע על מותו של החטוף ליאור רודאיף

נתניהו: "הצעת חמאס רחוקה מאוד מהדרישות ההכרחיות של ישראל" • גורמים רשמיים בארה"ב: בהצעה שחמאס הסכים לה יש שינויי ניסוח מינוריים בלבד ביחס להצעה של ישראל • המשלחת הישראלית הגיעה לקהיר • דיווח: "הפלישה לרפיח תואמה עם ארה"ב. המטרה - מתן תמונת ניצחון שניתן יהיה לשווק לבן גביר וסמוטריץ'" • עדכונים שוטפים

בכירי XTEND / צילום: כדיה לוי

הרחפנים הוכיחו את עצמם במלחמה: עכשיו החברה מגייסת 150 מיליון שקל

יצרנית רחפני התקיפה והמודיעין הישראלית אקסטנד מגייסת מיליונים בסבב גיוס שלישי (סבב B), זאת לאחר שהרחפנים שפיתחה הוכיחו את יכולתם במסגרת לוחמה בשטח עירוני סבוך בקרב יחידות צה"ל במלחמת "חרבות ברזל" ● בין המשקיעים החדשים - כלל-טק, קרן השקעות הטכנולוגיה של לן בלווטניק

עשן מתקיפות חיל האויר מיתמר מאזור רפיח / צילום: ap, Ismael Abu Dayyah

כלב רובוטי ורחפנים: איך תיראה הפעולה שתחסום את "צינור החמצן של חמאס"?

התמרון בעיר הדרומית ביותר ברצועה, רפיח, יאפשר לצה"ל לסגור את מנהרות ההברחה שמתחזקות את חמאס כלכלית ולוגיסטית ● הסכנה טמונה בהימצאות אפשרית של החטופים ובפגיעה באוכלוסייה האזרחית

מעבר הגבול בין רוסיה לנארווה, אסטוניה, סגור לכניסת רכבים / צילום: Reuters, Mihkel Maripuu

אוקראינה מאבדת מכוחה, והמדינות הבלטיות שואלות: אנחנו הבאות בתור?

נארווה, עיר הגבול של אסטוניה שסומנה על ידי פוטין כאדמה רוסית היסטורית - היא בין היעדים הפוטנציאליים לערעור היציבות באזור ● מפברואר נרשמת הידרדרות מהירה ביחסים בין המדינות

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן לשעבר מסביר: למה חמאס מפחד מכניסה ישראלית לרפיח

אלוף (מיל') אהרן זאבי-פרקש סבור כי עיקר הלחימה נגד חמאס הסתיימה: "השמדת שלושה-ארבעה גדודים ברפיח לא תשנה" ● בשיחה עם גלובס הוא אומר שיש לדאוג שארגון הטרור לא יתחמש שוב: "רק אז נוכל לומר שהמלחמה שיפרה את המצב" ● וגם: מה דעתו על סערת המינויים בצה"ל

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה מעורבת בוול סטריט; טבע זינקה ב-13%, שופיפיי התרסקה ב-18%, אובר ב-6%

הדאו ג'ונס עלה ב-0.6% ורשם את רצף העליות הארוך ביותר השנה, שישה ימים ● שיא של שש שנים ברכישות העצמיות של מניות ● ניו יורק טיימס: הרווח זינק ב-81%, נוספו 210 אלף מנויים ● מלחמת השבבים: הממשל האמריקאי חוסם את יצוא השבבים של אינטל וקוואלקום ● חקירה בארה"ב: האם טסלה הטעתה את המשקיעים? ● רדיט וליפט עלו לאחר שעקפו את ציפיות האנליסטים

בנימין נתניהו, דונלד טראמפ ואסמאעיל הנייה / צילומים: צילומים: רויטרס, AP, Evan Vucci ,Mahmoud Hefnawy, מארק ישראל סלם (ג'רוזלם פוסט), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

תרחיש האימים: דונלד טראמפ מזמין את אסמאעיל הנייה לקמפ דייוויד

זה מה שנשיא ארה"ב לשעבר, וכנראה גם לעתיד, כמעט עשה בספטמבר 2019 עם הטליבאן של אפגניסטן, ההזמנה בוטלה ברגע האחרון ממש ● טראמפ אינו האמריקאי היחיד המחפש "עסקה" ● האמונה בפרגמטיות של אנשים לא–פרגמטיים היא חלק רב–שנים של הדיפלומטיה האמריקאית

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב - יפו / צילום: איל יצהר

חניונים יתייקרו, אירועים יבוטלו: עיריית ת״א נקלעה לבור תקציבי ומתכננת קיצוץ ענק

החניונים העירוניים יתייקרו, סבסוד הצהרונים יצומצם ואירועי תרבות יבוטלו ● עיריית תל אביב נערכת לקיצוץ התקציבי הגדול ביותר שלה בשנים האחרונות ● הסיבות: ההתייקרויות במשק, הוצאות המלחמה ופסיקות בית המשפט בשנה שעברה באשר להיטלי השבחה ● האם רשויות אחרות ילכו בעקבותיה? ● עיריית ת"א: "הצמצום הוא בגדר נקיטת צעדי־מנע אחראיים"

הטירה הצרפתית שזמינה על המדף / צילום: whisperauctions.com

אחד הנכסים היקרים אי פעם: כמה עולה טירה שהייתה פעם בבעלות משפחת רוטשילד?

הטירה, שבעבר הייתה שייכת למשפחת הבנקאים היהודית ובהמשך גם למלך מרוקו, מועמדת למכירה פומבית בסכום שמתחיל ב-454 מיליון דולר ● בטירה הצרפתית, מהמאה ה-12 החולשת על פני 2,500 מ"ר, יש 17 חדרי שינה, דיור נפרד לאנשי צוות, שלוש מעליות ואורוות היכולות להכיל עד 50 סוסים

140 מיליארד שקל, מדד מניות אחד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

האם טרנד ההשקעה שסוחף את הישראלים מסוכן, ולמה יש מי שחושב ש"זו קטסטרופה"

מסלולים עוקבי S&P 500 הולכים וצומחים בקצב מסחרר. בכל מוצרי החיסכון וההשקעה בישראל, לטווחים ארוכים בינוניים וקצרים, מוצעים מסלולים שעוקבים אחר מדד הדגל האמריקאי ● בינתיים המדד הניב בעיקר תשואות חיוביות, אבל המומחים מזהירים שיש גם סכנות בתופעה, הן לחוסכים והן למשק הישראלי