גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בדיקת "גלובס": כמה יעלה לעשות על האש ביום העצמאות?

מאות שקלים מוציאה כל משפחה ביום העצמאות על בשרים, סלטים, פיתות ומנגל ■ איפה כדאי להצטייד בערכת "על האש"? ■ בדיקת המרכז למחקרים צרכניים מגלה פערי מחירים לא גבוהים של כ-10% בין הרשתות ■ חנויות הנוחות יותר יקרות

מה תעלה חבילת המנגל האולטימטיבית? מסתבר שגם כאן, בדיוק כמו בסל לפסח, יש פערי מחירים בין הרשתות, וחשוב להשוות מחירים. כך למשל, במתחם סגולה-ראש-העין נמצא הסל הזול ברשת חצי חינם, ואילו הסל היקר בשופרסל דיל - כך לפי בדיקה שביצע עבור "גלובס" המרכז למחקרים צרכניים בהנהלת דוד עידן.

סך הסל - שכלל סלטים (חומוס, טחינה, וכדומה), שתייה (מים, קוקה-קולה, תה קר), פיתות, כלים חד-פעמיים, בירות ובשר טרי וקפוא (עוף, נקניקיות) - נע בין 305 ל-333 שקל, כאשר מדובר בפער של 10% בין המחיר הזול ליקר.

הפערים, יש לציין אינם דרמטיים: בחצי חינם עמד הסל על 304 שקל, ברמי לוי הסתכם סל זהה בכ-312 שקל, במחסני כמעט חינם - 318 שקל, במגה בול - 325 שקל, ובשופרסל דיל - כ-333 שקל.

חשוב להוסיף כי מחירי הסל מתייחסים למוצר יחיד בכל קטגוריה, אך בפועל רוב סלי הקנייה כוללים כמה יחידות (סלטים, שתייה, מארזי בשר), כך שהפערים של 10% לפי הבדיקה שכאן נאמדים ב-30 שקל, יגדלו בהתאמה ובאופן יחסי לסך הסל בפועל.

מעבר להשוואת המחירים הנקודתית, חשוב לשים לב היטב למבצעים, שכן אלה יכולים להטות את הכף. בכל הרשתות תמצאו מבצעים על מוצרי החג: מגחלים ועד צלחות חד-פעמיות.

חנויות נוחות

בחנויות הנוחות בתחנות דלק אפשר למצוא כמעט את כל מה שצריך בדרך לנפנוף. אמנם בדרך-כלל המחירים שם גבוהים ביחס למחירים ברשתות, אבל מבצעי יום העצמאות לא רעים ביחס למחירי השגרה בחנויות אלה. למשל, באלונית בין המבצעים, שתי שקיות מרשמלו ב-10 שקל (לעומת כ-6.50 שקלים המחיר ליחידה בסופר).

סלטים: אין חוקיות, יש מבצעים

4 סוגי סלטים נכללו בבדיקה, והמסקנה היא שאין רשת שמתקבלת כזולה או כיקרה בקטגוריה זו: חומוס צבר 1 ק"ג היה הזול ביותר בסניף של שופרסל דיל (12 שקל), וטחינה מסדרת הסלטים של רפי כהן לצבר הייתה היקרה בשופרסל דיל (15 שקל). אותה טחינה הייתה הזולה ביותר במגה בול (13.50 שקל) - לעומת סלט המטבוחה של רפי כהן, שהיה דווקא היה בסניף מגה בול (15.80 שקל).

המחיר הזה יירד עם מיצוי המבצעים ברשתות: בשופרסל דיל למשל יש מבצע 2+1 על סלטים שונים, בחצי חינם המבצע מתייחס לסלטי צבר. במגה בול מגוון סלטי מיקי ב-6 שקלים. לחברי המועדון במחסני כמעט חינם, 4 סלטי הבית ב-20 שקל.

המבצעים על הסלטים הגיעו גם לחנויות הנוחות: שני סלטי אחלה (250 גרם) נמכרים ב-yellow ב-15 שקל (7.50 שקלים ליחידה, לעומת כ-7 שקלים בסופר).

פיתות: רמי לוי הכי זול

במארז של 10 פיתות נמצאו הבדלים: 8 שקל אצל רמי לוי, לעומת 12.50 שקל בשופרסל דיל (פער של כ-40%).

שתייה קלה - מחירים דומים

ברשתות השיווק המחיר לבקבוק קוקה-קולה 1.5 ליטר נע בין 5.50 שקל ל-6 שקלים, ובקבוק תה קר של נסטי - 6.50-7 שקלים. ב-yellow מעט יקר יותר - בקבוק קוקה-קולה נמכר במבצע של שתי יחידות ב-15 שקל, כלומר 7.50 שקלים ליחידה (לעומת כ-5.50 בסופר).

שישיית מים של עין גדי נמכרת ב-11 שקל בכל החנויות שנבדקו, למעט במחסני כמעט חינם, שם המחיר הוא 12 שקל. גם בקטגוריות המשקאות הקלים יש מבצעי כמות ברוב הרשתות, לדוגמה 3 בקבוקי שתייה ב-13-12 שקל במגה בול.

בשר: מבצעים רבים

חבילת נקניקיות, המתאבן הרשמי של החג, נמכרת במחיר דומה של 27-28 שקל בכל הסניפים שנבדקו (1 ק"ג טירת צבי). בנקניקיות ויינר של זוגלובק 400 גרם נמצאו הבדלים: המחיר בשופרסל דיל עמד על 15 שקל, לעומת 10 שקלים ברמי לוי ובחצי חינם.

חבילת המבורגרים של זוגלובק נמכרת במחיר דומה של כ-20 שקל בכל 5 הסניפים. מבצעים מגוונים על מוצרים דומים: 15 שקל למארז המבורגר של טיבון ויל במגה בול, 17 שקל לקבב אל גאוצ'ו בשופרסל דיל, ובמחסני כמעט חינם מרבית המותגים ב-15 שקל ליחידה בקניית זוג (זוגלובק, אל גאוצ'ו, נטו). בחצי חינם מעדני הטלה במבצע 2+1.

עוף: הרבה מאוד מבצעים

סקירת המחירים כללה מוצרי עוף בתצורות שונות: כנפיים, עוף טחון וחזה עוף טרי. שניים מבין 3 המוצרים היו הזולים ברמי לוי: כנפי עוף ב-9 שקלים לק"ג, לעומת ב-13 שקל בשופרסל דיל, ועוף טחון ב-26 שקל לעומת ב-35 שקל במגה בול. חזה עוף טרי היה זול בחצי חינם - 25 שקל לק"ג, לעומת 30 שקל אצל רמי לוי. במחלקה זו המבצעים מרובים.

בירות: פער גדול

וליד הבשר, המשקה האולטימטיבי הוא בירה. המחירים הזולים נתונים למבצעים נקודתיים: למשל ברמי לוי שישיית מכבי נמכרת במבצע של 25.50 שקל, במגה בול המבצע מוביל את המחיר ל-27 שקל, ובשופרסל דיל המחיר הוא 33 שקל. שישיית בירות טובורג נמכרת בסוגוד ב-35 שקל, מחיר דומה לזה שברשתות השיווק, לעומת 50 שקל המחיר הרגיל.

יום עצמאות

פערים גדולים בין מחירי המנגלים

המוצר שבו נמצאו ההבדלים הגדולים ביותר הוא מנגל פשוט, כזה שרבים זורקים בתום השימוש. בעוד שבחצי חינם מחיר המנגל הפשוט הוא 16 שקל, בשופרסל דיל המחיר הוא 40 שקל, אלא שמדובר במנגל "רציני" יותר שמחירו הרגיל עומד על 60 שקל. מנגל פשוט לא נמצא בחנות. המחיר ביתר החנויות הוא 30 שקל. ב

-yellow נמכר מנגל חד-פעמי ב-18 שקל ומנגל עם רשת ב-40 שקל, ובמנטה תשלמו 40-50 שקל. בסו גוד מציעים מנגל רציני יותר עם רגליים מתקפלות ב-150 שקל במקום ב-200 שקל.

וכמה עולים הפחמים? בדרך-כלל 20-25 לצמד, למעט באלונית (שקית ב-25 שקל).

מנגל ברשתות השיווק

עוד כתבות

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

הרמטכ''ל הרצי הלוי / צילום: חדשות 12

הרמטכ"ל: המתקפה בעזה תלך חזק, מכינים גם מתקפה בצפון

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד צפון • שני בתים נפגעו ישירות מנ"ט בשתולה שבגליל המערבי, נזק כבד נגרם • ישראל פתחה מחדש את מעבר ארז להעברת סיוע הומניטרי, 30 משאיות הוכנסו לצפון הרצועה • שר הביטחון גלנט נפגש עם שר החוץ האמריקני בלינקן בכרם שלום: "מחויבים לשחרור החטופים, ונערכים לפעולה ברפיח" • עדכונים שוטפים

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

אייל רביד / צילום: עומר וידר

שימוע לפני הגשת כתב אישום למנכ"ל ובעלי ויקטורי אייל רביד בפרשת תיאום המחירים

רשות התחרות זימנה את אייל רביד, מנכ"ל ובעלי רשת ויקטורי, לשימוע לפני הגשת כתב אישום, וזאת בגין התבטאויות פומביות שבאמצעותן ניסה להגיע להסדרים להעלאת מחירים

אילוסטרציה: shutterstock

הירידות בשווקים באפריל חתכו את התשואות בגמל ובפנסיה. איזה מסלול מנייתי נפגע פחות?

על פי תחזית מיטב, בחודש אפריל נרשמו תשואות שליליות של 1.6% במסלולים הכלליים ו-3.2% במנייתיים • התחזקות הדולר מול השקל הביאה את מסלולי ה-S&P 500 לרדת ב-2.5% בלבד, כשהם עדיין מציגים תשואה של יותר מ-9% מתחילת השנה

לטענת הבעל, תכנון מס היא זכות השייכת לו, שכן מדובר בפעולה שאינה מתייחסת לזכות משותפת שנוצרה במהלך החיים המשותפים / אילוסטרציה: Shutterstock

האם גרוש רשאי לבצע תכנון מס שיפגע בזכויות בת זוגו לשעבר? לפי בית המשפט, התשובה היא לא

זוג התגרש לאחר 19 שנות נישואים ● בסמוך לפרידתם, הבעל פרש משירות קבע והחל לעבוד כאזרח עובד צה"ל במשכורת חודשית, לצד קבלת פנסיית גישור ● ביהמ"ש קבע כי האישה זכאית לכ-40% מפנסיית הגישור, אולם אז התעוררה השאלה האם הבעל רשאי לקבוע כי פנסיית הגישור תסווג כ"הכנסה שנייה", והכנסתו מעבודתו השוטפת תיחשב כ"הכנסה ראשונה"

אתר בנייה / צילום: Shutterstock

גורם בענף הבנייה: 8,000 פועלים פלסטינים כבר נמצאים בישראל; במנהל האזרחי מכחישים

הגורם טוען כי מדובר בפועלים שכבר עבדו בעבר בארץ, וקיבלו לאחרונה אשרות חדשות מהשב"כ ● במנהל האזרחי מתעקשים: "אין כרגע אישור להכנסת פועלי בניין לישראל"

אפרת שפר / צילום: שלמה שהם

התוכנית שמסייעת למפונים לחזור לשוק העבודה בלי לאבד קצבאות

יוזמה של החברה הכלכלית חיפה, שותפות חיפה־בוסטון והעירייה מציעה רצף תעסוקתי למפונים שנותרו במלונות ● ד"ר אפרת שפר, מובילת התוכנית: "המטרה היא להעלות אותם על מסלול השיקום"

דני דנון, הליכוד / צילום: דפי הירשפלד

האם בשנה האחרונה נהרגו יותר מ-140 עובדי סיוע הומניטרי ברחבי העולם?

איך סופרים כמה עובדי סיוע הומניטרי נהרגים ברחבי העולם? זה מורכב ● המשרוקית של גלובס

מדד פוטסי הבריטי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

מגמה מעורבת באירופה; קוואלקום מזנקת במסחר המוקדם לאחר הדוחות

הדאקס נסחר סביב רמות הבסיס ● הניקיי ירד ב-0.1% ● בסין לא התקיים מסחר לרגל יום הפועלים ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

אוניברסיטת UCLA / צילום: Associated Press, Jae C. Hong

עימותים אלימים בין פרו-פלסטינים ותומכי ישראל באוניברסיטת UCLA

באוניברסיטת UCLA שבקליפורניה הוחרפו העימותים בין המפגינים וכוחות הביטחון הגיעו על מנת להפריד בין הניצים ● באוניברסיטת קולומביה הגיעו אמש השוטרים מצוידים ברימוני הלם ופשטו על הבניין בו התבצרו המפגינים הפרו-פלסטינים

תיירים באקרופוליס, יוון. יחס החוב־תוצר במדינה הגיע ב־2023 לרמה הנמוכה ביותר מאז 2010 / צילום: Reuters, Beata Zawrzel

הפתעה כלכלית באירופה: מדינות ה"פריפריה" מובילות את הצמיחה ביבשת

כלכלות דרום אירופה רשמו צמיחה מהירה ב־2023, בעוד שגרמניה וצרפת התכווצו, ובכך הפכו את המגמה ביבשת ● איטליה, ספרד, פורטוגל ויוון מצליחות לצמצם את החובות שצברו במשבר 2008 ובקורונה, אך מומחים טוענים כי כדי לשמר את השגשוג דרושים שינויים מבניים

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית: התנהלות הממשלה בנושא גיוס החרדים - המשך הרפורמה המשפטית

בהרב-מיארה שלחה מכתב חריף למזכיר הממשלה, בו נכתב כי בהתנהלות בעניין גיוס בני הישיבות "יש משום המשך של הניסיון, שהוא חלק ממה שכונה 'הרפורמה המשפטית', להחליש את מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה ולעקוף אותו" ● בתוך כך, היועמ"שית הגישה תשובה משלימה לבג"ץ בעניין חוק הגיוס, בה צוין כי במהלך דצמבר 2023 החלו במשרד הביטחון ובצה"ל בגיבוש תוכנית לגיוס בני החברה החרדית

השופט בדימוס איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

לאחר פרסום ההקלטות: מפעל הפיס מבקש לעכב בוררות אצל אורנשטיין

הפיס, המנהל בימים אלה הליך בוררות בפני השופט בדימוס איתן אורנשטיין, פנה אליו בערב פסח וביקש לעכב את הליך הבוררות - וזאת על רקע פרסום השיחות בין אורנשטיין לבין יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה ● שתי בקשות דומות שהוגשו בבוררות גרטלר-גרטנר ובבוררות של הקבלן איציק תשובה נגד שותף עסקי - נדחו ע"י אורנשטיין

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

אלי עזור / צילום: ניב אהרונסון-וואלהnews, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

זכיות הלוטו של אלי עזור: אקזיט טכנולוגי ענק בוול סטריט והשקעת גז בבורסה בת"א

בשבוע שבו ניצח עזור במאבק שניהל על זהות הדירקטורים בחברת תמר פטרוליום - השקעה שבה הוא מורווח מאות מיליוני שקלים - הושלמה מכירתה של חברת טכנולוגיות הלוטו נאוגיימס, בעסקה שהזרימה לכיסיו 178 מיליון דולר ● נאוגיימס תימחק מנאסד"ק שבה הונפקה ב־2020

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות בחברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

מימין: דני בריקמן, מנכ''ל החברה, ועמית צימרמן, סמנכ''ל המוצר / צילום: Ben Itzhaki – Photography

הכפיל את השווי ב-6 חודשים ומגייס עוד עובדים: הסטארט-אפ Oasis Security גייס 35 מיליון דולר

אואזיס סקיוריטי פיתח פלטפורמת הגנה בסייבר לזהויות לא אנושיות בארגונים ●  עד כה גייס אואזיס סכום כולל של כ-75 מיליון דולר

גלנט, נתניהו והלוי / עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמוס בן גרשום-לע''מ, AP

צווי מעצר בינלאומיים לראש הממשלה והרמטכ"ל: האם התרחיש הזה אפשרי ומה המשמעויות

בישראל מביעים חשש שבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג יוציא צווי מעצר נגד בכירים בשלטון הישראלי, ובראשם ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל ● מהן הסכנות שבהוצאת צווים כאלה, באילו מדינות הם עלולים להיעצר, ומי ההרכב שיקבל את ההחלטה ● גלובס עושה סדר