גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לרכוב על הגל: לא תאמינו כמה חוות סוסים יש כבר בארץ

קשה להאמין, אבל ברחבי ישראל פזורות כיום כ-250 חוות סוסים, כמחציתן מציעות טיולי רכיבה ואטרקציות תיירותיות מסוגים שונים: למשפחות, אתגריים, רומנטיים ואפילו מועדון רוכבות של נשים בלבד

אם לפני כמה וכמה שנים טיולי רכיבה היו נחלתו של מיעוט מבוטל ואקסקלוסיבי, בשנים האחרונות הרכיבה נעשית ספורט יותר ויותר פופולרי; המוני ילדים ומבוגרים מתנסים ברכיבה, וחוות סוסים צצות לאורכה של הארץ ולרוחבה. קשה להאמין, אבל בישראל יש כיום כ-250(!) חוות סוסים מצפון הארץ לדרומה, מחציתן מציעות טיולים. אחת הראיות לפופולריות הגואה של החיות המקסימות האלה היא מספרן הגדול של האטרקציות התיירותיות הקשורות בהם, משיעורי רכיבה בטבע ועד טיולים מסוגים שונים - למשפחות, ליחידים, לזוגות, לנשים בלבד ועוד. בגולן יש אפילו אטרקציה תיירותית ייחודית המכונה (במשחק מילים מוצלח) "בוקר עם בוקר", שבמסגרתה ניתן להתלוות ברכיבה לבוקרים מקצועיים בעבודתם השוטפת.

מרום גולן: הלוחשים לסוסים

הסוסים הקיבוצניקים מחוות מרום גולן מטפסים היטב במסלול מרתק, הכולל רכיבה על לוע של הר געש כבוי, הר בנטל. הנוף נפלא: רואים את החרמון, את השבשבות של רכס בשנית ואת עמק קוניטרה הסורי. יורדים למטעי התפוחים, הדובדבנים, הנקטרינות והקיווי, ואפשר לקטוף פרי אחד (בלי לשבור את הענף). בחורש אלונים קסום עוצרים בבית קברות צ'רקסי. טיול טעימה של כשעה ורבע עולה 135 שקלים.

חוויה ייחודית היא כאמור "בוקר עם בוקר": יוצאים בזריחה עם הבוקרים המסוקסים של חוות מרום גולן, כדי לזהות בשטח פרות שהמליטו, לסמן עגלים, לטפל בחולים. מפתיע לראות איך שני בוקרים משתלטים על עדר בקר שמפוזר בשטח, ובשפת סימנים של הלוחש לסוסים, משנעים אותו לאן שצריך. חלק מהחוויה הוא ארוחת בוקר שמביא טנדר לשטח. הארוחה כוללת כל טוב משביע, והמחיר, כולל הרכיבה, הוא 350 שקלים.

כדי לשלב רכיבת אחר צהריים וטיול זריחה, שזה המינון המומלץ (ואז גם לא חם מדי) כדאי לצרף לינה בבקתות הנופש המשודרגות של קיבוץ מרום גולן (680 שקלים לזוג, כולל ארוחת בוקר). בערב אפשר לאכול ארוחת בשרים עסיסית במסעדת הבוקרים בקיבוץ, וליהנות משלל הפעילויות של מתחם התיירות המקומי.

לפרטים על הרכיבה, טל' 057-8514497; לכפר הנופש והמסעדה, טל' 050-3514267;

אינטרנט: www.meromgolantourism.co.il

קלי"ה: במקום הכי נמוך בעולם

מקיבוץ קלי"ה בצפון ים המלח יוצאים לטיול רכוב בנופי בראשית. בין מצוק ההעתקים לים המלח, על רקע הרי אדום, מואב וגבעות חוואר. הגוונים בהתאם לעונה, לצבעי הים ולשקיעה. עוצרים לתצפית מהר נבו, נכנסים לערוץ נחל אוג, ממשיכים למטע התמרים של הקיבוץ, נקודת צל טובה להפוגה. לקראת שקיעה מלקטים זרדים של אשלים ומכינים מדורה קטנה, שעליה שופתים פינג'ן קפה שחור, ואוכלים פיתות שנאפו בסאג' בתוספת ממרחים. המחירים נעים בין 150 ל-250 שקלים לשעה עד שעתיים רכיבה, ותוספת 50 שקלים לארוחה הקלה.

כדי לרכוב שקיעה וזריחה כדאי כאמור ללון בסביבה. המלצת לינה: בצימרים המרוקאיים בחוף ביאנקיני בים המלח, חמש דקות מקלי"ה. באווירה כמו סיני של פעם, סוויטות מאובזרות בסגנון ארמון מרוקאי, שבנתה היזמית דינה דגן. יש שם מרפסות צמודות הפונות לים, חוף פרטי, פינת מנגלים, בריכת שחייה אולימפית, לינת קמפינג, חנות עם כלי נוי ממרוקו, מסעדה מרוקאית גורמה, ואפילו בית כנסת. המחיר ללילה לזוג 800 שקלים, כולל ארוחת בוקר.

לפרטים והזמנות לביאנקיני, טל' 02-9400266; לסוסים בקלי"ה, טל' 054-4876336;

אינטרנט: www.kalia-horses.com

חוף דור: הרוח והמים והרומנטיקה

יוצאים מחוות חוף דור, צפונית לקיסריה, לרכיבה רומנטית לאורך חוף הים הכי ארוך ומבודד בארץ. כ-15 קילומטרים של שמורת טבע, עשירה במפרצים שיוצרים לגונות, בריכות דגים (מעגן מיכאל ומעיין צבי), ציפורים ממעל, נחלים (נחל תנינים ודליה) מתחת, חול לבן ודהירה נטולת עכבות עם הים ועם הרוח.

יש גם אטרקציה לזוגות: שעה רכיבה, עם הפתעה מול אי השחפים. כל שחפי האזור מתנקזים אליו בשקיעה, לקינון וללינה. שם מחכה לזוג שולחן ערוך שניצב בחול, ועליו סלטים ובקבוק יין, ולידו איש גריל שצולה עבורם בשרים ודגים. התענוג עולה כ-800 שקלים (לזוג) לרכיבה ולארוחה. אפשר לשלב טיולי קיאקים, ג'יפים, אופניים וסדנאות odt (outdoors training), המשתלבות בשטח.

לפרטים, טל' 054-3544325;

אינטרנט: www.dor-ranch.co.il

הרי יהודה: על קו התפר

חוות הרי יהודה נמצאת ביישוב צור הדסה, במרחק כעשרים דקות מירושלים. כאן רוכבים בנוף הררי, עם ירידות תלולות, הדורשות יכולות אתלטיות יותר. הנוף הוא שמורת סנסן, בתפר הקו הירוק. לפעמים פוגשים איילה מקפצת מהסבך, בדרך לאיזה מעיין או נחל. בסיור משקיפים על יישובי גוש עציון מגובה כ-780 מטרים, שומעים קריאות מואזין מהכפרים הסמוכים ורוכבים ב"שביל השכנים" - שביל שהוכשר על-ידי ארגון ידידי כדור הארץ סניף המזרח התיכון, בשיתוף עם נציגי קהילה ושלטון מקומי כחלק מפרויקט "מים ושכנות טובה".

המטרה היא להעלות מודעות ציבורית לנושאי המים והסביבה המשותפים לקהילות השונות משני צדי הגבול, לקדם שיתוף פעולה חוצה גבולות בפתרון בעיות סביבתיות, ולפתח את הפוטנציאל המקומי לתיירות אקולוגית. במקום שתי מסעדות שמציעות תפריט מגוון. המחירים לרכיבה: 180-220 שקלים לאדם.

לפרטים, טל' 1700-500-292; חוות הרי יהודה: www.hyr.co.il

עמק חפר: אבירות על הסוס הלבן

בחוות חניאל, במושב עמק חפר, שבילי התפוזים כרעו ממשקלם של פירות בשלים, והפרחים הפיצו ריחות אביב משכרים. כאן מציעים טיול חווייתי של כחמש שעות: יוצאים מהחווה שנמצאת מזרחית לצומת בית ליד, מגיעים לשמורת נחל אלכסנדר, ומסיימים בשקשוקות, בסלטים, בגבינות וביין. אותו טיול יכול להיערך גם בליל ירח מלא, ואז יש פנס טבעי ורומנטי לאורך הדרך. המחיר כ-500 שקלים כולל הכול. קבוצת "האבירות" של החווה, בניהולה של נילי ענבי, הן מלכות על אוכף. נשים מרחבי הארץ, שיוצאות מהחווה לטיולים אתגריים של יומיים, כדי לשנות נוף ואווירה. הטיולים שלהן כוללים לינה בצימרים או בקיבוצים שיש בהם אורוות, וגם בשטח, באוהלים. פרט קטן אבל עקרוני: כולן בעלות סוסי צעד, סוסים נמרצים שמחייבים כושר, וכל אחת משנעת אותו בקרון לשטח.

נשמע מועדון אקסלוסיבי, אבל יש גם אופציה למי שאין לה תקציב של מינימום 30 אלף שקלים לקניית סוס מחמד. אם מתארגנת קבוצה, אפשר לשנע סוסים מהחווה במשאית לשטח, לטיול מודרך של יומיים, שמחירו כ-1,000 שקלים (לכל הקבוצה). התענוג הזה כבר מיועד למתקדמים, אלה שהתמכרו לתחביב הכי אצילי, חובק מרחבים ומעניק תחושת "על הסוס", גם בחיי היומיום.

לפרטים, חוות חניאל, טל' 052-4013338; אינטרנט: www.hanielranch.com

עוד כתבות

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

"חוק מסוכן שאין לאשרו": ארגוני סביבה ומחקר נגד חוק חבל התקומה

שורה של ארגונים הגישו הסתייגויות לחוק, וכולם מתנגדים לוועדת התכנון האזורית שאמורה לקום עבור החבל: "מגרש משחקים לממשלה" ● חדשות הנדל"ן

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית: התנהלות הממשלה בנושא גיוס החרדים - המשך הרפורמה המשפטית

בהרב-מיארה שלחה מכתב חריף למזכיר הממשלה, בו נכתב כי בהתנהלות בעניין גיוס בני הישיבות "יש משום המשך של הניסיון, שהוא חלק ממה שכונה 'הרפורמה המשפטית', להחליש את מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה ולעקוף אותו" ● בתוך כך, היועמ"שית הגישה תשובה משלימה לבג"ץ בעניין חוק הגיוס, בה צוין כי במהלך דצמבר 2023 החלו במשרד הביטחון ובצה"ל בגיבוש תוכנית לגיוס בני החברה החרדית

השופט בדימוס איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

לאחר פרסום ההקלטות: מפעל הפיס מבקש לעכב בוררות אצל אורנשטיין

הפיס, המנהל בימים אלה הליך בוררות בפני השופט בדימוס איתן אורנשטיין, פנה אליו בערב פסח וביקש לעכב את הליך הבוררות - וזאת על רקע פרסום השיחות בין אורנשטיין לבין יו"ר לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה ● שתי בקשות דומות שהוגשו בבוררות גרטלר-גרטנר ובבוררות של הקבלן איציק תשובה נגד שותף עסקי - נדחו ע"י אורנשטיין

כך מתכננים באיראן "לחגוג" את מתקפת הטילים על ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: באיראן הכריזו שיום התקיפה על ישראל וה-7 באוקטובר יהיו ימי חג, בית הדין הבינלאומי דחה בקשה לעצור סיוע גרמני לישראל ומה יקרה אם אוניברסיטאות אמריקאיות יפסיקו להשקיע בחברות עם קשר ישראלי ● כותרות העיתונים בעולם 

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות בחברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

פתיחה ירוקה בוול סטריט; קוואלקום ונובוקיור מזנקות לאחר הדוחות

נאסד"ק עולה ב-1% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

מותג משקאות האנרגיה BLU / צילום: Shutterstock

זה משקה האנרגיה ששווה לבעלת יקבי כרמל עד 450 מיליון שקל

חברת המשקאות הבורסאית כרמל קורפ התקשרה במזכר הבנות לרכישת מותג משקה האנרגיה BLU בסכום הגבוה משמעותית אף משווי השוק שלה עצמה

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה מעורבת בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צללו

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● AMD וסופר מיקרו צללו בעקבות הדוחות ● מחירי הנפט ירדו במעל ל-3% ● הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ופאוול שלל העלאות ריבית נוספות ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

סניף של שופרסל / צילום: Shutterstock

רגע אחרי פסח: שופרסל שלחה לכ-100 עובדים מכתבי פיטורים

לא מדובר בהפתעה מבחינת העובדים, שלא מעט מהם תיארו בתקופה האחרונה כי הם חוששים למשרותיהם אחרי כניסתם של האחים אמיר ● רק אתמול הודיע המשנה למנכ"ל שופרסל ניצן גולדברג על עזיבתו את החברה

שר הביטחון יואב גלנט / צילום: שחר יורמן, דוברות משרד הבטחון

בצל הלחצים: גלנט יאשר בקרוב מינוי של ראש אמ"ן חדש

לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • הבוקר: משפחות חטופים חסמו את נתיבי איילון בקריאה להשבת החטופים • דיווח: אם לא יהיו תקלות, הקמת הרציף ההומניטרי בעזה תושלם כבר ביום שישי • הפעולה במרכז הרצועה נמשכת: כמה מחבלים חוסלו, תשתיות טרור הושמדו • עדכונים בולטים

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

לטענת הבעל, תכנון מס היא זכות השייכת לו, שכן מדובר בפעולה שאינה מתייחסת לזכות משותפת שנוצרה במהלך החיים המשותפים / אילוסטרציה: Shutterstock

האם גרוש רשאי לבצע תכנון מס שיפגע בזכויות בת זוגו לשעבר?

זוג התגרש לאחר 19 שנות נישואים ● בסמוך לפרידתם, הבעל פרש משירות קבע והחל לעבוד כאזרח עובד צה"ל במשכורת חודשית, לצד קבלת פנסיית גישור ● ביהמ"ש קבע כי האישה זכאית לכ-40% מפנסיית הגישור, אולם אז התעוררה השאלה האם הבעל רשאי לקבוע כי פנסיית הגישור תסווג כ"הכנסה שנייה", והכנסתו מעבודתו השוטפת תיחשב כ"הכנסה ראשונה"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

עליות בתל אביב; היום עדכון המדדים, אלה שיוצאות ואלה שנכנסות למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עולה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

מימין: דני בריקמן, מנכ''ל החברה, ועמית צימרמן, סמנכ''ל המוצר / צילום: Ben Itzhaki – Photography

הכפיל את השווי ב-6 חודשים ומגייס עוד עובדים: הסטארט-אפ Oasis Security גייס 35 מיליון דולר

אואזיס סקיוריטי פיתח פלטפורמת הגנה בסייבר לזהויות לא אנושיות בארגונים ●  עד כה גייס אואזיס סכום כולל של כ-75 מיליון דולר

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● עפ"י ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב, לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית, אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה אדומה בתל אביב; מדד הבנקים ירד בכ-1.5%

ת"א 35 ירד ב-1% ות"א 90 השיל מערכו 0.2% ● בעקבות וול סטריט, מניות הקנאביס זינקו ● חגי שלום, בעל השליטה בטיב טעם, מוכר חלק ממניותיו, המניה זינקה בכ-7% ● גב ים: ירידה של כ-20% ברווח הנקי ● הפד צפוי להשאיר את הריבית ללא שינוי, מיטב: "הפד יעביר מסר ניצי שיגרום לעליית התשואות, וכך, ירסן את התנאים הפיננסיים" ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, Shutterstock

הסימנים מצטברים: האינפלציה בארה"ב עקשנית במיוחד

סימנים על כך שהאינפלציה בארה"ב עיקשת במיוחד ממשיכים להכביד על שוק המניות האמריקאי ● באפריל המגמה החריפה, כשהמדדים המובילים רשמו חודש גרוע במיוחד, ודוחות חברות הענק הצביעו על התקררות במכירות ● כלכלנים: תסריט שבו האינפלציה תחזור ליעד בלי פגיעה חדה בצמיחה או בתעסוקה רחוק מאוד

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב

מתן ותומר, מייסדי חברת Apex / צילום: בן חכים

הם עוד לא בני 40 וכבר הצליחו לגייס את היזם המדובר בעולם לחברת הסייבר שלהם

מתן דרמן ותומר אבני ראו מקרוב את מהפכת הבינה המלאכותית קורמת עור וגידים במהלך שירותם הארוך ב־8200 ● לפני עשרה חודשים, הם הקימו חברה שמאבטחת את השימוש ב־ChatGPT, וכך מנטרלת את הרתיעה ממנו בקרב מנהלים ● היום, סם אלטמן מייעץ להם ומשקיע מכיסו