גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

אבי ניר: "כשאנחנו מפתחים תוכנית, נחשוב איך היא תבלוט בחו"ל"

עם 5 פורמטים שכבר שודרו בחו"ל ועוד אחרים שנמצאים בהליכי מכירה ופיתוח, קשת הפכה להיות מילה נרדפת לטלוויזיה ישראלית בעולם ■ בשיחה עם "גלובס" מכריז המנכ"ל אבי ניר: "קשת רוצה להגיע למקום משמעותי בעבודה הזאת"

בסמטאות יפו אפשר לראות בימים אלה צוותי צילום של רשת שואו טיים מתרוצצים ומצלמים את העונה הבאה של "הומלנד" בכיכובה של קלייר דייינס. בינתיים על גדות אגם באילינוי, משלימה רשת CBS את צילומי העונה הראשונה של "שלוש"; ובלונדון, רשת ITV2 מתלבטת לאילו מעמד ישתייכו גיבורות הגירסה הבריטית של הסדרה, שנכנסת כעת לתהליכי ליהוק. במוסקבה משלימים ממש כעת את כתיבת העונה הרביעית של "רמזור", כלומר העונה החדשה תעלה ברוסית עוד לפני שהיא תשודר בעברית.

רק לפני שנתיים הייתה קשת, שמוכרת לנו כזכיינית ערוץ 2, אורחת בפסטיבל הטלוויזיה מיפ. אנשיה ובראשם קרן שחר, מנהלת קשת פורמטס, הזרוע הבינלאומית של החברה, הציגו בקושי פורמט וחצי שזכה להתעניינות, בעיקר במדינות אירופה.

היום הפכה החברה לשם נרדף לטרנד הישראלי הלוהט בשוק הטלוויזיה העולמי, כשמאחוריה כבר 5 סדרות פרי פיתוחה ששודרו על המסך בארצות-הברית ועוד שתיים שנמצאות בהליך פיתוח, בהן גם "פלפלים צהובים". כ-5 פורמטים אחרים נמצאים בתהליכי מכירה משתנים.

מנכ"ל קשת, אבי ניר, אומר בשיחה מיוחדת עם "גלובס" כי מדובר בחלק מתהליך אסטרטגי שהחל לפני 4 שנים וסלול עוד 5 שנים קדימה, לפחות. מבט ארוך-טווח, שהוא פריבילגיה בשוק הטלוויזיה המסחרית בישראל.

"קשת היא באמת חיה קצת יוצאת דופן בשוק העולמי, כי בדרך-כלל חברות התוכן העולמיות בוחרות להתמקד באחד משני התחומים: מתוסרט או לא מתוסרט", אומר ניר. "בקשת התחברו שני צירים מקבילים. לפני כ-4 שנים החלטנו להפוך את הדרמה לכלי מהותי בלוח השידורים שלנו. כלומר, להתייחס אל הז'אנר כדרך להביא את הצופים למסך מחד, ומאידך גם לצאת לעולם. בעניין הזה חיפשנו, ואנחנו עדיין מחפשים, יוצרים עם אמירה חזקה וברורה. יוצרים מוכשרים, עוברים וחוצים יבשות. זה לא דבר שקורה מהיום למחר".

בד-בבד, קשת משקיעה ביודעין בפורמטים שאולי לא יאריכו ימים על המסך הישראלי, אבל חייבים לעבור את טבילת האש אצלנו לפני שייוצאו לחו"ל. כזה הוא "בת השכן", שיעלה בקרוב על המסך, או השעשועון "50 דברים שחייבים לדעת". שני פרקים בלבד וכמעט שנתיים של עבודת פיתוח.

"התוכנית התחילה מקונספט א', הגיעה לקונספט ד', ובדרך הלכו גם כמה מיליוני שקלים", אומר ניר.

- ובכל הזמן הזה אתם נערכים לכך שזה מיועד ליצוא?

"גם ליצוא. זה חייב לעלות בלוח השידורים שלנו ולהצליח. זה חייב להיות משהו שיהיה טוב על המסך שלנו. כשאנחנו מפתחים תוכנית טלוויזיה, אנחנו חושבים, האם כשמישהו בעולם יראה אותה, היא תבלוט החוצה בתוך שלל השעשועונים או הפורמטים? האם היא אחרת?".

פיילוט בישראל

זו בעצם מהות ההתעוררות במסחר הפורמטים בעולם והעניין המוגבר בישראל. עולם הטלוויזיה, שנפגע משינויים כלכליים וטכנולוגיים, רוצה פחות ופחות הצלחות לא בטוחות. מסך הטלוויזיה בסלון באופקים ובחדרה הופך להיות מעבדת הניסויים של הטלוויזיה בניו-יורק ובלונדון.

"העונה של '3' בארץ הייתה מבחינתי עונת הפיילוט, ובארצות-הברית אנחנו עושים עכשיו את העונה הראשונה שלנו", אומר עמי גלאם, מנהל תחום הבידור בקשת, שמדלג בימים אלה בין הסט האמריקני של "שלוש" ובין ביתו בישראל.

שלב ההפקה של הגירסה הישראלית שזכתה להצלחה בארץ, כלל "מאות משמרות עריכה, 15 גירסאות לפני הגירסה הסופית ואף עצירת צילומים לשבוע באמצע. מבחינת האמריקנים זה לא קיים. הם פשוט מצלמים. זה המהות של לקנות פורמט, כי את כל הטעויות שעשויות להיות להם, אנחנו כבר חווינו על בשרנו".

גלאם נחשב למפיק בפועל בהפקה האמריקנית מטעם קשת, שמעגנת בחוזיה את השותפות המלאה שלה בכל הפקה. מדובר באחד הלקחים הברורים מניסיון העלאת גירסה של "רמזור" ברשת פוקס. אז, החופש להתרחק מהפורמט המקורי היה גדול מדי, והגירסה האמריקנית כשלה.

בכלל, עבודה בשוק העולמי אינה תמיד ורודה, וקשת גם ידעה אכזבות עם סדרות כמו "בקרוב אהבה" ו"האקס המיתולוגי" שירדו במהרה מהמסך.

- מה למדת מהאמריקנים בשיטת העבודה?

"גיליתי שאנשי טלוויזיה הם אנשי טלוויזיה באשר הם, וכולם מחפשים דרך לספר את הסיפור. המעורבות של CBS בהפקה המשותפת שלנו עם חברת מג'יקל אלבס היא גדולה, וזה העביר אותי שיעור מאוד חזק ביחס לאופן שבו אנחנו עובדים פה. גם אנחנו לא מוותרים ולא מרפים בשום פרט".

היום (ו') ייערך בתל-אביב יום עיון בהשתתפות בכירי רשת שואו טיים והפקת "הומלנד", שהפכה להיות הסדרה החביבה על הנשיא אובמה.

האירוניה היא שלמרות הניחוח הבינלאומי העז, קשת עדיין מאוד ישראלית בשיטות העבודה - היא לא בנתה אופרציה מורכבת ויקרה של אנשי צוות לטובת הפעילות בעולם, אלא ממשיכה להסתמך על מעט אנשים שפשוט עובדים הרבה יותר היום. למעשה, שני אנשים בקשת עובדים רק בזה, ובראשם קרן שחר. ניר עוסק בכך לדבריו ב"שליש משרה", ולא אחת משמש כאיש מכירות. הוא, רן תלם (סמנכ"ל התוכן של הזכיינית) וגלאם נודדים בעולם בין ההפקות.

- יש פה שינוי פסיכולוגי בעבור קשת. מחברה שנאבקת בשוק מאוד מצומצם ומוגבל לחברה פעילה בזירה של המון גופים על תשומת-לב של קניינים. איך הארגון השתנה?

"קודם כל יש עלייה חדה במודעות לבעיות ספלינג באנגלית", ניר צוחק, "אני חושב שהארגון עוד אפילו לא מבין את העניין הזה. אפילו היוצרים שעובדים איתנו מבינים את זה לפעמים לפני הארגון. עדיין אין הרבה אנשים שעובדים בזה פה, ובכל זאת, אתה פוגש בשינוי הזה כשעולה פרק אחד או שניים של תוכנית שאנחנו רוצים שתהיה אבטיפוס. אז מקדישים לפרקים האלה את כל המאמץ, כי יודעים שיכול להיות שזה ייתן פירות. לכן, לפעמים, הקצאת המשאבים בין סדרה של 30 פרקים לסדרה של 3 פרקים נראית קצת משונה, אבל כשאתה מסתכל על כל העולם כעל הטריטוריה שלך, אז אתה מבין".

- אם קשת לא הייתה הזכיינית הבכירה בישראל, אולי כל זה לא היה קורה?

"אנחנו מקרה די נדיר בעולם. הרוב בעולם הן חברות הפקה. אבל השליטה שלהן בשרשרת הערך היא על מקטע מסוים. השליטה שלנו יותר גדולה".

כך, קשת בחרה לנקוט שיטת פעולה חריגה בשוק הבינלאומי. היא נוכחת בכל התהליך - החל מהפיתוח, דרך השותפות בהפקה והשידור על גבי הפלטפורמה שלה ולבסוף גם בשיווק ובהפצה.

- מהיכן מגיעים המקורות התקציביים לפעילות הזאת?

"ההתרחבות הזאת היא חלק מתוכנית אסטרטגית שהדירקטוריון כבר אישר לפני שנתיים. המקור מגיע מאותם כיסים".

ניר מסכים להגיד שיש הזרמה ייעודית של בעלי המניות לטובת ההיבט האסטרטגי הזה. "זה לא שאנחנו מייצרים פה עשרות תוכניות לעולם", הוא אומר.

- עד כמה הפעילות הבינלאומית הזאת היא חלק מרכזי בהכנסות של קשת?

"חלק קטן. באחוזים בודדים".

- עדיין אתם רואים בזה מנוע צמיחה?

"כן. בתוכנית חמש-שנתית כן. אנחנו יודעים לאן אנחנו רוצים להגיע, אבל לא יודעים איך נגיע לשם. אנחנו יודעים שאנחנו רוצים להגיע למקום הרבה יותר משמעותי בעבודה הזאת".

- קבעתם יעדים?

"כן. אבל זה תלוי - זה בסוף לא עניין שיווקי, זה עניין של תכנים. איזה תכנים יהיו לנו ואיך נוכל להוציא אותם לעולם. יש לנו את הגישה היום לעולם ואת השם, אבל אנחנו בסוף צריכים את היוצרים. יש לנו את התנור, אנחנו צריכים את המרכיבים של העוגה".

כשהחלוצים המקומיים בתחום הסחר בפורמטים, כמו אבי ארמוזה, למשל, שממשיך לעשות חיל, החלו בעבודתם בחו"ל, הרקע הישראלי נשאר במכוון באפלה. באחרונה, לא מעט בזכות קשת, הישראליות יצאה מהארון, ולא רק שהיא אינה מפריעה למכור את הפורמטים - היא מוסיפה אטרקטיביות.

הוכחה לכך היא עלייתה לראשונה של הגירסה דוברת העברית של "חטופים" על המסך ברשת סקיי בבריטניה, מעוז הטלוויזיה האיכותית אך גם מקור החרם התרבותי על ישראל. הדבר הביא לכותרת ב"גארדיאן" - "ארץ חלב, דבש וטלוויזיה מצוינת".

"אני רואה כמה שונה היחס כלפינו היום מלפני כמה שנים", אומר גלאם, "מהמדינה עם הגמלים לחוד החנית של הטלוויזיה. אתה רואה איך מחכים לפורמטים שלנו".

- יקראו את הכתבה ויגידו קשת עושה חיל בעולם ומצבה נהדר, אז למה היא לוקחת פורמט כמו "נשואים פלוס" ושמה אותו בפריים-טיים שלה?

"כשאנחנו מפתחים דרמה מקורית, לוקח לנו הרבה זמן להביא אותה לשלבי הפיתוח השונים עד שהיא מגיעה למסך. אתה כותב תסריטים וחוזר על תסריטים. זה לוקח הרבה שנים. אם הרגולציה הייתה מאפשרת לנו לקחת את המחויבויות ולפרוס אותן על פני שנים, חד-משמעית היינו עושים 100% ישראלי.

"הגענו לנקודה שאמרנו לעצמנו שאו שנתחיל להוציא סדרות לא מוכנות או שנצטרך לקחת תסריטים מן המוכן. אז לקחנו סדרה מעניינת, עם שחקנים טובים וחברת הפקה טובה. כשאנחנו רוצים לעמוד במחויבויות שלנו, אין לנו ברירה. אני חי בשלום עם זה".

- עמי, אתה לא חושש שכל ההתלהבות מישראל אינה אלא טרנד חולף?

"חובת ההוכחה עדיין עלינו. בשורה התחתונה, כשעולה סדרה בחו"ל, לא ידוע אם זה יצליח או לא. זה יכול להתרסק לחלוטין. הדלת לישראלים כבר פתוחה, עכשיו צריך לעבוד קשה".

"השוק קצת מתאושש"

קשת, כמו הזכייניות האחרות, ספגה מהלומה לא קלה בקיץ האחרון. "השוק קצת מתאושש", אומר המנכ"ל אבי ניר, "אבל עדיין זה לא התאוששות שיכולה לפצות על החודשים הקשים. אלה חודשים טובים, אבל לא טובים ברמה שאתה אומר 'וואלה, מילאנו את כל בורות המים שהתרוקנו בקיץ השחון ועתה אנו צוברים מאגרים חדשים'. המבנה הבסיסי של שוק הטלוויזיה המסחרי בישראל, כשהוא פוגש את שוק הפרסום הישראלי, יוצר בעיה כרונית מובנית. שכשהזמנים קשים היא קריטית, וכשהזמנים טובים היא סבירה. לא יותר מזה".

- אתה חושש מעוד קיץ כזה?

"אתה לומד בתחום הזה לא לחשוש. דברים קורים, ואז צריך להתמודד".

עוד כתבות

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק