גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"בוקי נאה יכול לקבל היום כ-150 אלף שקל על קמפיין"

כל המתמודדים ב"הישרדות VIP" לקחו בחשבון את הדחיפה לקריירה בעקבות התוכנית ■ ואכן, סקר שערך ערוץ 10 מראה את העלייה החדה במודעות לסלבס שנמצאים על האי ■ "ההכנסה של סלבס אחרי ריאליטי עולה ב-50%-30%"

מי זו יוליה פלוטקין? כך תהו לעצמם מרבית הנשאלים בסקר שערך ערוץ 10 בפברואר השנה. בערוץ ביקשו לבחון עד כמה הציבור מכיר את החבורה שלוהקה להרכיב את נבחרת "הישרדות VIP", בעונה הראשונה שבה הוחלט ללהק אנשים ידועי-שם לתוכנית.

אלא ש-37% מהציבור הבוגר בישראל ידעו מי היא אותה פלוטקין. 3 חודשים לאחר מכן - יותר ממחצית מהציבור הבוגר בארץ כבר ידע מי היא. הסקר השני נערך ב-22 במאי, כ-20 יום לאחר השקת העונה בערוץ 10.

ל"גלובס" הגיעו תוצאות שני המחקרים - זה שנערך לפני התוכנית וזה שנערך לאחר עלייתה לאוויר. התוצאות הן חד-משמעיות - נוכחות של פעמיים בשבוע בפריים-טיים של ערוץ מסחרי, גם אם הוא ערוץ 10 ולא ערוץ 2, תורמת משמעותית לעלייה ברמת המודעות של הציבור לאדם.

באופן טבעי, הנשכרים ביותר מההשתתפות בתוכנית הם המשתתפים האנונימיים יחסית. כך למשל, בוקי נאה. רמת ההיכרות שלו בקרב הציבור הבוגר בישראל עלתה אחרי "הישרדות" לרמה של 75.4% לעומת 55.6% לפני. יותר אנשים מכירים אותו היום, משהכירו את ענת הראל, לפני התוכנית. בקרב בני-הנוער הנתונים חדים עוד יותר.

עזאם עזאם זכה ל-32.5% מודעות לפני התוכנית בקרב בני ה-12-17. היום הוא זוכה לרמת חשיפה של 71.8%. את ענבל גבריאלי מכירים כיום 85.5% מהמבוגרים בישראל, לעומת 78.6% לפני התוכנית, למרות ששימשה כחברת כנסת בעברה.

הסקר נערך על-ידי מכון המחקר "הגל החדש" בקרב 503 נשאלים בוגרים ו-309 בני-נוער, המהווים מדגם מייצג.

למקסם את הפרנסה

לעלייה הדרמטית במודעות למשתתפי התוכנית יש היבטים כלכליים. בעבור אנשים הנמשים מתהום האנונימיות על-ידי היאחזות בתוכנית ריאליטי, הרצון הוא להתפרסם ולהתפרנס מהשתתפות בתוכניות טלוויזיה או בקמפיינים פרסומיים. בעבור מי שכבר ניזון מהעולמות האלה ולוקח חלק בתוכנית פריים-טיים, המטרה היא למקסם עד כמה שאפשר את הפרנסה הקיימת.

"קצת כמו כוכבי ספורט שמרוויחים יותר לאחר זכייה, כוכבי ריאליטי מגיעים לתודעה בפיק מאוד גדול בחייהם", אומר יגאל שמיר, סמנכ"ל הקריאייטיב במשרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב. משרדו של שמיר ידוע בשימוש הפורה שהוא עושה בפרזנטורים מוכרים.

לדבריו, לבוגרי תוכניות "VIP" למיניהן יש יתרון על פני כוכבי ריאליטי אנונימיים לשעבר. "אנחנו לא לוקחים הרבה כוכבי ריאליטי בדרך-כלל, בגלל הטווח הקצר של המודעות אליהם. אנחנו מחפשים משהו ארוך-טווח. אבל מעניין אותנו לעשות את קיצור הדרך אל הצרכן בבית בזכות דמויות שנמצאות בטלוויזיה".

- נוכחות של שחקן מוכר כמו אושרי כהן, שזכה לפני "הישרדות" למודעות של 85% וכיום אחרי שהתוכנית משודרת הוא זוכה ל-90.1%, באמת משנה את האטרקטיביות שלו בעיניי מפרסמים?

"אתן דוגמה אחרת, של אביב גפן. אין ספק שהוא מוכר מאוד, אבל אחרי שהיה שופט ב-'The Voice', הביקוש אליו עלה משמעותית. כהן הוא בחבורה המוכרת יותר בתוכנית, ואני מעריך שהוא שווה היום בין 20% ל-30% יותר מאשר לפני, והוא יכול לדרוש יותר".

על-פי הערכות בתעשייה, אדם ברמת מוכרות של אושרי כהן יכול היה לדרוש כ-300 אלף שקל לקמפיין שנתי, לפני היכרותנו את יכולותיו במשימות על האי. היום הוא יכול לדרוש כבר כ-400 אלף שקל. לעומתו, אדם כמו בוקי נאה לא היה מקבל לעולם קמפיין מסחרי, ואולם היום, הוא יכול לקבל כ-150 אלף שקל תמורת השתתפותו בקמפיין כזה.

לדברי שמיר, "האנונימיים יחסית הרוויחו מעצם זה שהם נכללו תחת ההגדרה 'VIP', כך שלבוקי נאה יש מנוף יותר גדול. בריאליטי, פריחת הדובדבן מאוד קצרה, והערך שלך יורד מדי יום. אם לא די בזאת, האדם משויך לסטריאוטיפ - התחמן, הטמבל. רבים מהם לא מורגלים או לא מיוצגים היטב ולא מבינים את חוקי המשחק ולא מבינים מתי זה ייגמר, כמה זמן עומד לרשותם, והם דוחים הצעות. בעבור אלה שלא מוכרים, חלון ההזדמנויות קצר יותר".

באשר לתרגום רמת המודעות לשכר, נושא התזמון חשוב מאוד, ולא רק בקמפיינים פרסומיים אלא במשלח-ידם העיקרי של השחקנים והדוגמניות השונים.

עניין של טיימינג

"בתקופה הראשונה שמיד אחרי התוכנית, זה יכול להעלות את רמת ההכנסה ב-30%-50%", אומרת סוכנת האמנים הוותיקה עירית נאמן. "אחרי זמן מה, אם הם לא ימשיכו לרכב על הגל הזה, זה יעלה בעוד 20%. זה כולל גם את הדברים שהם עושים בדרך-כלל כי הם יותר ידועים".

- שחקן כמו איתי תורג'מן יכול לבקש יותר על הסרט הבא ואולי אפילו על ההצגה הבאה?

"בהחלט. אלה אנשים שיביאו קהל. אושרי ותורג'י, האנשים ראו אותם פה ושם גם כך, ו'הישרדות' נתנה לזה את הפוש האחרון. הוא היה שחקן טוב גם קודם, עכשיו הוא מביא יותר אנשים".

לדברי נאמן - ואיתה מסכימים גם סוכנים אחרים שעמם דיברנו - זו לא רק המודעות אלא אופן הניצול שלה. "יש כמה פקטורים - מה הטאלנט עצמו רוצה, מי הגורמים שבעיניהם רמת המודעות עלתה ומה המצב במלאי של הפרסומאים והזכייניות. למשל קותי (זוכה האח הגדול האחרון, ל"א), לולא היה ערוץ 24 אז הוא לא בהכרח היה על המסך. אם רמת המודעות לטאלנט מסוים עלתה, ויש לו מובהקות לתחום מסוים, שאפשר לראות שהוא משתלב בו בצורה מובנית ומקבלי ההחלטות שמו לב אליו - הסיכוי לתרגם את זה לכסף משתפרת לאין ערוך".

שם שעלה שוב ושוב הוא זה של דורון ג'מצ'י. לפני "הישרדות" הוא זכה לרמת מודעות של 85.3% בקרב הציבור הבוגר בישראל, ומיד אחרי עלייתה עלתה רמה המודעות אליו ל-90.1% מרשימים. אך האם הסיבוב שלו בתוכנית הועיל לו, או שרק פגע בתדמיתו?

על כך משיב סוכן אמנים בכיר: "אף אחד לא העלה על הדעת שהוא ייצא כל-כך חבול ופצוע מהתוכנית הזאת. אני חושב שכל מי שליווה אותו בתהליך היה משוכנע שהוא ייצא ממנה נפלא, כי הוא גם ספורטאי, גם מוכר וגם נהנה במשך שנים ממעין מעמד של קפטן מכבי תל-אביב. 3-4 משפטים שהוא אמר עשו לו נזק שיהיה לו קשה לתקן אותו במשך הרבה מאוד זמן. זו באמת דוגמה לכוח ההרסני ולכוח הבונה שיש למסך".

גם להראל מויאל, שזכה לרמת המודעות הגבוהה ביותר בטרם כניסתו לתוכנית - 90.9%, היה לכאורה רק מה להפסיד.

- למה הראל מויאל עשה את זה?

"הוא רצה שיכירו אותו כאדם ולא רק כמוזיקאי", אומרת אשת יחסי הציבור של הראל מויאל, שלומית עמיר, "הרצון שהקהל יכיר בו עוד רבדים. אני לא רואה בזה משהו ששינה את הסטטוס. זה לא משהו שאפשר לתרגם לכסף, כי ההצעות שהוא קיבל היו גם לפני 'הישרדות'. אנחנו לרוב לא משתפים פעולה, כי מה שמכוון אותנו זה הקריירה כמוזיקאי. הוא לא עובד כסלבריטאי. מה שעומד לנגד עיניו זה ההתמדה בתחום המוזיקה".

- ולא חששת מפגיעה תדמיתית בו?

"עריכה מגמתית זה משהו שעמד לנגד עיניי כל הזמן. היינו מודעים לאופציה הזו ולקחנו סיכון. אבל מתוקף ההיכרות עם האדם, הייתי שקטה. בייסוד שלו הוא בנוי על ערכים טובים".

בהכנת הכתבה השתתף רועי ברק.

אבק כוכבים

מודעות שווה זהב

עוד כתבות

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

מנות של Neomi's / צילום: איריס כץ

הקיבוץ שתמצאו בו קפה כמו בפרובנס ואמן שפסלו מעטר את ביתו של ארדואן

סדנת קרמיקה בסגנון מינימליזם יפני, תצפית מוצלת על מרבדים צהובים, פשטידה מתפקעת ממנגולד וקרמבל תפוחים לקינוח ● יום מרומם נפש בקיבוץ יזרעאל

אאודי Q4 / צילום: יח''צ

החל מ-320 אלף שקל: לגרסה הזו של אאודי מחכה תחרות קשה

הקרוס–אובר המשפחתי של אאודי סוגר פערים חיוניים בתחום הביצועים והטווח, ושומר על תמחור סביר ● אבל מצפה לו קרב קשה מול הגרסה הבכירה של טסלה Y ושלל הסיניות

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

פול אוסטר. ''סופרים לא יוצאים לפנסיה'' / צילום: Reuters, VINCENT WEST

על פול אוסטר, שהיופי שבמקריות העסיק אותו כל חייו

השבוע הלך לעולמו בגיל 77 הסופר היהודי-אמריקאי פול אוסטר ● אוסטר כתב ספרים שהפכו לרבי מכר ועוסקים באופן תכוף בצירופי מקרים ● כתיבתו נטועה בילדות קשה ואירועים מטלטלים ששינו את חייו

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם ד''ר רוני הירש / צילום: פרטי

החוקרת הישראלית שמפרקת את המיתוסים על אבי הקפיטליזם

שיחה עם ד"ר רוני הירש, מומחית לתיאוריה פוליטית והיסטוריה של מחשבה כלכלית ● על הגותו של אדם סמית, שוק חופשי ושחיתות פוליטית ● האזינו 

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

לא כדאי להתחתן: מחיר למשתכן מעוות אפילו את הקן המשפחתי

לא מעט זוגות נרשמים כידועים בציבור כדי שיוכלו לגשת להגרלות מחיר למשתכן ● רווק או רווקה שבין הזכייה למועד החתימה על החוזים יחלטו להתחתן, יאבדו את הצ'ופר מהמדינה ● אולי זה לא מה שישבור זוגיות טובה, אך זהו עיוות מדהים שהמדינה יוצרת

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

פיצה פפרוני של ''פיצה אולה'' / צילום: מרב סריג

אחת הפיצות הטובות בארץ מסתתרת בחצר משפחה בעספיא

בימי שישי, בשיטת "עד שנגמר הבצק", מנפיק טאבון העצים של משפחת עלו פיצות נאפוליטניות נהדרות ● גם הנקניקים מיוצרים במקום

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: אנחנו צריכים להתכונן לתרחיש עלטה מקומי

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

מטוס ''יום הדין'' האמריקאי E-4B / צילום: Reuters, Karolis Kavolelis

בסכום של 13 מיליארד דולר: הכירו את מטוסי "יום הדין" החדשים של ארה"ב

חיל האוויר האמריקאי חתם על עסקה בשווי 13 מיליארד דולר תמורת בניית מטוסי פיקוד ושליטה חדשים למלחמה גרעינית, שיחליפו את מטוסי "יום הדין" מדגם E-4B ● משמרות המהפכה הציגו מל"ט מתאבד שנראה כמו העתק מוחלט של חימוש רוסי ● ואלביט מכרה למדינה זרה מערכת הגנה אווירית מפני כטב"מים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

שולה חן, 1969 / צילום: סוכנות צילומי עיתונות י.פ.פ.א / אוסף דן הדני, הספרייה הלאומי (מתוך ויקיפדיה)

על השיר "בוא הביתה" שהפך לפסקול המלחמה הנוכחית

לכל מלחמה בישראל יש את השיר שמסמל אותה ועליו קהל המאזינים נשען ● למלחמת העצמאות היה את "באב אל וואד", במלחמת יום כיפור "לו יהי", ובלבנון הראשונה, "הביתה"● במלחמה הנוכחית מככב השיר "בוא הביתה", אותו כתבה בכלל זמרת אמריקאית

זירת החיסול של חסן מהדווי בדמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki

דיווחים בסוריה: לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - ישראל תקפה בדמשק

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • עדכונים בולטים

כל תאגידי הבידור קרקרו סביב הסדרה / צילום: Shutterstock

הומור חצוף ואותנטי: סדרת הילדים שכבשה דווקא את ההורים

למרות הצנזורה של דיסני והביקורות הקשות מנציגי ה–Woke, "בלואי" שוברת שיאי צפייה, מגלגלת מיליארדים ממרצ'נדייז וסוחפת אחריה בעיקר מבוגרים שנהנים מהניואנסים ● כך הפכה סדרה מצוירת על משפחת כלבים אוסטרלית לתופעה עולמית

עסקאות השבוע / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

עם נוף לים ומרפסת גדולה: בכמה נמכרה דירת 4 חדרים ברמת אביב ג?

ברחוב אבשלום חביב ברמת אביב ג' נמכרה דירה בשטח של 114 מ"ר בתמורה ל־5.17 מיליון שקל ● בבניין יש חניה מקורה עם שער חשמלי, שתי מעליות, והוא קרוב לקאנטרי ולמרכז שוסטר ● "המחיר הראשוני היה גבוה יותר, אולם בגלל שבעלי הנכס ביקשו למכור בהקדם - המחיר ירד" ● ועוד עסקאות נדל"ן מהשבוע האחרון 

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר