גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ניתוח "גלובס": מי ירוויח ממכירת פרטנר?

(עדכון) - אילן בן-דב וראשי האצ'יסון מנהלים מו"מ קדחתני לסיכום העסקה, ו"גלובס" מנתח מה צפוי ביום שאחרי במקרה שהעסקה תיחתם ■ בן-דב יחזור לגודל "טבעי", לוקסי עשה עסקה מצוינת כשרכש אג"ח סאני

בדומה לאתמול, גם הבוקר (ב') פרסמו סאני וסקיילקס , החברות באמצעותן שולט אילן בן דב בפרטנר , הודעה לגבי משא-ומתן המתנהל להעברת השליטה בסקיילקס ובחברה-הבת פרטנר לידי בעלת השליטה הקודמת בחברת הסלולר, האצ'יסון מהונג-קונג. הצדדים לעסקה שוהים בהונג-קונג ועדיין מגבשים את פרטי ההסכם.

בדומה להודעה אתמול, לא נמסר מתווה מפורט לעסקה, כך שהבורסה המשיכה להשעות את המסחר בכל ניירות הערך של שתי החברות.

פרטים מדויקים על עקרונות העסקה ואופן ביצועה כאמור לא פורסמו, אך הובהר כי "המתווה המתגבש יכלול על-פי המתוכנן הצעות רכש לאג"ח סקיילקס וסאני, וכן מכירת מניות סאני בסקיילקס לקבוצת האצ'יסון. על-פי ההערכות בשוק, האצ'יסון תרכוש את רוב מניותיה של סאני בחברה הבת סקיילקס (מחזיקה כ-79%) תמורת 100-125 מיליון דולר, כך שלאחר העסקה תישאר סאני עם החזקה פיננסית של אחוזים בודדים בסקיילקס. כמו כן, נראה כי הצעת הרכש למחזיקי האג"ח תגלם "תספורת" של עשרות אחוזים ביחס לחוב המתואם, אך במחיר גבוה משמעותית מהמחיר בו הן נסחרות.

בכסף שתקבל, תשתמש סאני לרכישת פעילות היבוא של מכשירי סמסונג מידיה של סקיילקס, וזו תהפוך להיות פעילותה העיקרית. ביתרת הכסף תשתמש סאני על מנת לפרוע את תשלומי החוב למחזיקי האג"ח שלה, בין היתר באמצעות הצעת רכש לאיגרות.

האצ'יסון כאמור תהפוך לבעלת השליטה בסקיילקס, אשר הנכס העיקרי שלה יהיו מניות השליטה בפרטנר (44.5%), וכפי הנראה תדחה את פירעון החוב של הלוואת המוכר שהעניקה לה, כך שעומס פירעונות החוב של סקיילקס יוקל, וזאת במקביל להצעת רכש לחלק מהאג"ח של החברה.

שתי החברות דיווחו כאמור כי הן מעריכות שההסכם עם האצ'יסון ייחתם בשעות הקרובות, אולם עד לסיום המסחר בבורסה לא פורסמה הודעה על חתימת הסכם בין הצדדים או פרטיו. בהתבסס על המתווה המשוער הנוכחי, "גלובס" מציג את מצבם של כל הצדדים בהסכם, באם אכן יחתום בן דב על העסקה עם האצ'יסון.

אילן בן דב: מאבד את פרטנר, וחוזר "לגודל טבעי"

מצב נוכחי: לאחר קריסת הפירמידה שבנה מעל חברת התקשורת פרטנר, מסתכם שווי ההחזקה של אילן בן דב בחברת סאני ב-72 מיליון שקל בלבד. זאת, ביחס לשווי של 700 מיליון שקל שהקנה השוק למניות השליטה בסאני לפני שנתיים בלבד. נכון להיום משלם בן דב בגדול על העסקה הממנופת לרכישת פרטנר, שבדיעבד היתה גדולה בכמה מספרים על מידותיו. בן דב הוא המפסיד הגדול מאותה רכישה, בה נרשם הפסד "על הנייר" של כ-1.8 מיליארד שקל.

הקריסה במניית סאני היא פועל יוצא של עודף התחייבויות ביחס לשווי הנכסים וקופת מזומנים מרוקנת, ולכן במקרה שבן דב לא יזרים לחברה הון נוסף (שכלל לא בטוח כי יש לו) כדי שתוכל לפרוע את חובותיה, הוא עשוי לאבד את השליטה בסאני במסגרת הסדר חוב. זאת, כאשר למחזיקי האג"ח יש כיום עילה לפירעון מיידי של מלוא החוב כלפיהם, בשל ירידת שווי הבטוחות שבידיהם. בזרוע הפעילות השנייה שלו - חברת ההשקעות הכושלת טאו, מנסה בן דב למשוך זמן וטרם השלים את הסדר החוב עם מחזיקי האג"ח, להם חייבת החברה מעל 300 מיליון שקל.

מצב לאחר העסקה: העסקה עם האצ'יסון תשאיר את בן דב בעל השליטה בסאני (73%), שללא החזקה בפרטנר תתמקד ביבוא מכשירי סמסונג, פעילות שתעבור לשליטתה. המזומן שיישאר בחברה לאחר רכישת פעילות זו מידי סקיילקס, והתזרים שהיא צפויה לספק בעתיד, צפויים להספיק לפירעון חובה של סאני למחזיקי האג"ח. כלומר, לאחר מכן יוכל בן דב להשתמש בחברה זו כפלטפורמה לעסקאות עתידיות, ואולי לשלב אותה כחלק מהסדר החוב בטאו, מהלך אותו ניסה לבצע אך הפך ללא-רלוונטי לנוכח ירידת שווי מניות סאני.

שורה תחתונה: אם העסקה אכן תיסגר, היא תהיה הרע במיעוטו עבור בן דב. הוא יחזור ל"גודל טבעי" ויישאר עם פעילותו המסורתית. אלא שבניגוד לעבר, אז נחשב לאחד מאנשי העסקים הנזילים במשק, יצטרך בן דב להתמקד בהחזרת חובות בשנים הקרובות.

אג"ח סקיילקס: מקבלים בעל בית חדש עם כיסים עמוקים

מצב נוכחי: גם מחזיקי האג"ח של סקיילקס צפויים לשפר את מצבם עם השלמת העברת השליטה בחברה לידי האצ'יסון, הגם שהם צפויים ל"תספורת" מסוימת של החוב. נכון להיום היקף החוב הפיננסי של סקיילקס מסתכם ב-2.9 מיליארד שקל - מהם 300 מיליון דולר להאצ'יסון (כ-1.17 מיליארד שקל) בגין "הלוואת מוכר" שהעמידה לה האחרונה; והיתרה, למחזיקי האג"ח.

לסקיילקס שני סוגים של איגרות חוב: אג"ח שלהן משועבדות מניות פרטנר, ואג"ח ללא שעבודים. היקף האג"ח מהסוג הראשון מסתכם בכ-1.35 מיליארד שקל, והן נסחרות במחיר של 49-72 אגורות המשקף תשואה של 26%-79%; זאת בעוד האג"ח הלא משועבדות בהיקף של כ-400 מיליון שקל, נסחרות בתשואת של 38%-53%.

בצד הנכסים, לסקיילקס יש כיום מניות פרטנר ששווי השוק שלהן מסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל (לאחר העלייה החדה היום), ופעילות יבוא של סמסונג, אשר מוערכת בשוק ביותר מ-600 מיליון שקל. בנוסף, נכון לסוף חודש מארס היו בקופת החברה מזומנים בהיקף של 430 מיליון שקל. בשנה הקרובה צריכה סקיילקס לפרוע כ-650 מיליון שקל, חלקו כבר בחודש הקרוב.

מצב לאחר העסקה: השליטה בסקיילקס תעבור לידיה של האצ'יסון - בעל בית שמבין בשוק הסלולר, ואשר מצויד בכיס עמוק בהרבה מזה של הבעלים הנוכחי.

בד בבד אמורה פעילות היבוא של מכשירי סמסונג להימכר לחברה-האם סאני. בין אם פעילות זו תימכר בחלקה או במלואה, קופת המזומנים של סקיילקס תתמלא במאות מיליוני שקלים ותוכל לשרת את החוב לשנה הקרובה. הדיבידנדים שיתקבלו מפרטנר בעתיד, גם אם יהיו קטנים יותר, יוכלו לשרת את יתרת החוב. החוב הגדול של סקיילקס להאצ'יסון, שאמור להיפרע באפריל 2014, יהפוך להלוואת בעלים ויוחזר כפי הנראה רק לאחר שחלק גדול מהאג"ח ייפרע.

שורה תחתונה: סקיילקס מקבלת בעל שליטה מנוסה, בעל כיסים עמוקים והזרמת הון משמעותית, ואלו צפויים לשדרג את יכולת החזר חוב האג"ח של החברה במידה משמעותית.

אג"ח סאני: לוקסי עשה עסקה מצוינת, המוסדיים הרבה פחות

מצב נוכחי: רוכשי אג"ח סאני בשבועות האחרונים - ובראשם איש העסקים יעקב (לוקסי) לוקסנבורג, שרכש באחרונה אג"ח בגובה 35 מיליון שקל - עשויים להיות המרוויחים הגדולים מהעברת השליטה בפרטנר לידי האצ'יסון ולרשום תשואה של עשרות ואולי מאות אחוזים על השקעתם. מולם נמצאים גופים מוסדיים ש"זרקו" את האג"ח בתקופה האחרונה ומסתמנים כמפסידים הגדולים.

סאני, החברה האם של סקיילקס (בעלת השליטה בפרטנר), חייבת כ-238 מיליון שקל למחזיקי האג"ח. הבטוחה היחידה לחוב היא מניות סקיילקס, שלאחר הירידה החדה בחודש מאי ערכן מסתכם בכ-155 מיליון שקל - 65% משווי החוב. בהתאם לכך, נסחרות האג"ח במחירים של 32-36 אג', המשקפים תשואה תלת ספרתית של 109%-138%.

תשלום הקרן הבא שצריכה סאני לפרוע למחזיקי האג"ח קבוע לינואר 2013, וצפוי לעמוד על כ-69 מיליון שקל. נוכח כך שדיבידנד מסקיילקס לא צפוי להתקבל וכי בקופת החברה אין מזומנים על מנת לפרוע את התשלום, עומדים מחזיקי האג"ח מול שוקת שבורה. ביכולתם להעמיד את החוב לפירעון מיידי, אך ספק אם יבחרו באופציה זו על רקע חובותיה של החברה הבת סקיילקס, אשר עולים על ערך נכסיה.

מצב לאחר העסקה: סאני מחזיקה היום ב-79% ממניות סקיילקס. במסגרת העסקה עם האצ'יסון היא צפויה למכור כמעט את כל החזקותיה תמורת 125-100 מיליון דולר. כסף זה ישמש אותה לרכישת פעילות יבוא מכשירי הסלולר של סמסונג מידי סקיילקס, ולרכישת חלק מהאג"ח שהנפיקה (במחיר הגבוה משמעותית ממחיר השוק).

עם השלמת העסקה תחזיק סאני בנכס שהרוויח בממוצע בשנים האחרונות כ-70 מיליון שקל לשנה, ובשנים טובות אף יותר מכך. בהנחה שהפעילות של סמסונג תמשיך להתנהל כסדרה גם בשנים הבאות, אמור להיות לסאני מקור תזרימי אשר יוכל לשרת את יתרת החוב למחזיקי האג"ח.

שורה תחתונה: מכירת השליטה בסקיילקס להאצ'יסון משפרת את מצב מחזיקי האג"ח של סאני ללא היכר. הם יקבלו נכס מניב עם מוניטין, כך שיבטיח את התשלום של רוב החוב, ואולי אף את כולו.

האצ'יסון: משקיעה כסף טוב אחרי שהלוותה כסף רע

מצב נוכחי: עם מכירת פרטנר ב-2009 (שהניבה לה רווח של מעל מיליארד דולר) העמידה האצ'יסון מהונג-קונג לסקיילקס של אילן בן דב הלוואת מוכר בהיקף של כ-300 מיליון דולר למימון חלק מהרכישה. הבטוחה היחידה שיש ברשותה כיום להלוואה זו, היא 12% מהון המניות של פרטנר, בשווי נוכחי של כ-360 מיליון שקל (92 מיליון דולר).

מבט על המאזן הנוכחי של סקיילקס, לצד העצירה בזרם הדיבידנדים שהייתה צפויה לקבל מפרטנר, גרם להאצ'יסון להבין שבאפריל 2014 - המועד שבו סקיילקס אמורה לפרוע את חובה, לא יהיו בקופתה מזומנים לעשות כן.

לכן, עם הגיע מועד פירעון ההלוואה, היא תחלט את מניות פרטנר המשועבדות אליה ותמכור אותן בהתאם למחיר שבו ייסחרו. אם להתבסס על המחיר הנוכחי, הרי היא צפויה למחוק יותר משני שלישים מההלוואה שהעמידה, בהיקף של יותר מ-200 מיליון דולר.

מצב לאחר העסקה: בעיניים של האצ'יסון, הסערה האחרונה בשוק התקשורת המקומי שהביאה לצניחה של מניות פרטנר, לצד הבעיות של בעל השליטה הנוכחי בחברה, יצרו הזדמנות לחזור לשלוט בחברה שהיא עדיין אחת משלוש חברות הסלולר הגדולות בישראל, בהשקעה קטנה יחסית.

לגבי המחיר, בהאצי'סון חושבים כנראה כי מדובר במחיר מציאה, ומוכנים להגדיל את החשיפה הנוכחית שלהם לפרטנר (הנושאת כאמור הפסד של כ-200 מיליון דולר) ב-100-125 מיליון דולר נוספים שיושקעו ברכישת השליטה מחדש.

במהלך הזה טמון סיכוי אך גם סיכון. מצד אחד, אם ענף הסלולר נמצא כיום ב"אובר-שוטינג", האצ'יסון רוכשת את השליטה בפרטנר במחיר מציאה, לצד הערכתה כי היא יכולה לשקם את החברה; מהצד האחר, ייתכן שהטלטלה בשוק הסלולר בחודש האחרון הייתה רק הספתח, ובעתיד תימשך הסערה בענף ורווחיותה של פרטנר לא תצליח להתרומם.

שורה תחתונה: האצי'סון מגדילה את ההימור שלה על פרטנר, ומזרימה "כסף טוב אחרי כסף רע", במטרה להציל את ההלוואה שהעמידה לסקיילקס.

חובות האגח

עוד כתבות

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

החשש מעימות חזיתי בין ישראל לאיראן הפיל את וול סטריט

הנאסד"ק ירד בכ-1.8% ● הניקיי ירד ב-1.2% ● מאסק: "עשינו בדיקה מעמיקה והחלטנו, בהחלטה קשה, לפטר יותר מ-10%" ● BDO: "המתיחות מול איראן ובמיצרי הורמוז צפויה להשפיע על שוק הנפט העולמי" • בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

"פרדוקס": מנהלי חברות הרחפנים חשפו – זו הסיבה שסין מנצחת אותנו

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסף גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

גיל שויד / צילום: גלובס

גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"

"אני גאה שצ'ק פוינט תמיד הייתה יציבה, לא הייתה שנה אחת שלא הרווחנו", כך אומר גיל שויד, מנכ"ל חברת הסייבר צ'ק פוינט ב-31 השנים האחרונות, בשיחה עם עורך ההייטק של גלובס, אסף גלעד, בכנס TECH IL של גלובס ● על השפעות המלחמה אומר שויד כי "הנזק המקומי הוא לא הבעיה, אלא הנזק שייגרם לטווח רחוק"

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 capital וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג' בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: תמר מצפי

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 Capital, וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', התייחסו בכנס TECH IL של גלובס לירידה בהיקף ההשקעות בהייטק בצל המלחמה ● פירון: "לאורך השנה-שנתיים הקרובות יש סיכוי שנראה משקיעים יוצאים מכאן" ● מרידור: "יש גם קולות בעדנו, משקיע אמר לי שהחברות הישראליות הן הכי טובות בפורטפוליו שלו"

אחד משני כטב''מי נפץ שחדרו מלבנון והתפוצצו באזור בית הלל / צילום: מתוך תיעוד שעלה ברשתות החברתיות, לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

צה"ל חיסל את מפקד גזרת החוף של חיזבאללה

דקות אחרי ששני כלי הטיס התפוצצו - בלבנון דיווחו על רכב שהותקף בדרום המדינה • באיראן נערכים לתקיפה ישראלית, ומזהירים: "אנחנו מוכנים להשתמש בנשק שמעולם לא השתמשנו בו" • פיקוד צפון תרגל מעבר משגרה לחירום "במתכונת פתע" • איזיג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את כל הטיסות לישראל עד אוקטובר • עדכונים שוטפים

כנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

הסטארט־אפים הישראלים ממשיכים להוביל קדימה

כנס TECH IL של גלובס התקיים בהצלחה, בהשתתפות בכירים רבים מהתעשייה, ממשרדי הממשלה ורגולטורים מובילים ● הכנס הוכיח שדווקא בימים מאתגרים אלו, קהילת ההייטק הישראלית ממשיכה לשגשג, ליזום ולהוביל קדימה

ג'ו וג'יל ביידן / צילום: ap, Manuel Balce Ceneta

הנתונים נחשפים: כמה מרוויחים ג'יל וג'ו ביידן בשנה?

הנשיא האמריקאי והגברת הראשונה דיווחו על הכנסה ברוטו של 619,976 דולר ב-2023 ● לפי אתר החדשות אקסיוס, בני הזוג שילמו 146,629 דולרים למס ההכנסה הפדרלי - מדובר בשיעור מס של כ-24% ● בניגוד לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ביידן מקפיד לפרסם את דוחות המס שלו מאז שכהונתו התחילה

מסמך סודי חושף: תפקידה של איראן בתדלוק ההפגנות נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האופוזיציה האיראנית חשפה מסמך לפיו איראן עומדת מאחורי הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, ביקרות על התפקוד של גנץ, גלנט ונתניהו והצעד הבא שארה"ב צריכה לעשות אחרי המתקפה האיראנית ● כותרות העיתונים בעולם 

ערן רביד, CIO, מקורות / צילום: כדיה לוי

ערן רביד, CIO במקורות: "המשכנו לספק מים גם למוצבים בצפון שנפגעו קשות בלחימה"

בחברת המים הלאומית מקורות מספקים מים, גם בשעות משבר ● ערן רביד CIO במקורות, הוצנח לתפקיד יממה אחרי פרוץ המלחמה ● במהלך כנס TECH IL של גלובס הוא הציג את דרכי ההיערכות הטכנולוגית של החברה לזמני משבר

מטוס של EasyJet / צילום: Shutterstock

איזיג'ט מבטלת טיסות עד סוף אוקטובר: איזה קווים יושפעו במיוחד?

ענקית הלואו קוסט רק החזירה פעילות לישראל, ותוך שבועיים ביטלה את כל הטיסות לארץ עד סוף אוקטובר ● המהלך צפוי להשפיע על כ־100 אלף נוסעים, שלדברי החברה יקבלו החזר כספי ● בשוק מעריכים כי הנפגעים העיקריים יהיו הקווים למערב אירופה

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

מייסדי חברות Ermetic, Snappy ו-Pecan, שדורגו בעבר / צילומים: איל יצהר, אלעד מלכה

רווח במקום צמיחה: תובנות מהסטארט־אפים המבטיחים של השנים הקודמות

לקראת חשיפת 10 חברות הסטארט־אפ המבטיחות של גלובס לשנת 2024 ביום חמישי הקרוב, בדקנו מה אפשר ללמוד מחברות שדורגו פה בעבר וכעת מתמודדות עם מציאות שונה בחוץ ● "המשקיעים נוהרים להשקעה במספר מצומצם יותר של חברות, אך בעלות איכות גבוהה יותר"

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

מדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות / אילוסטרציה: Shutterstock

מחירי הנדל"ן בדרך לשיא חדש, ואלה הדירות והמיקומים שהרוכשים מעדיפים

הירידות נמחקו לחלוטין, ומדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות ● עיון בנתונים מוצא כי בשלושת החודשים שבין דצמבר לפברואר השנה הוביל מחוז המרכז את עליות המחירים, עם 3.6% עלייה ● הבעיה המסתורית היא ההיצע 

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אפילו סעודיה עזרה: כך פעלה הברית שסייעה לישראל מול איראן

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?