גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

השיחה: גאוות היחידה של הקהילה העסקית

מי הגיעו לאירוע השנתי של "אמץ לוחם"? ■ דב לאוטמן הזניק את מרוץ החברים הראשון למען חולי ה-ALS ■ וגם: על מה קיבלה מרים אדלסון החזר?

במדשאות הקריה בתל-אביב נפגשו ביום חמישי בערב בכירי המשק ובכירי המפקדים בצה"ל באירוע ההוקרה השנתי לפרויקט "אמץ לוחם" של האגודה למען החייל.

הרב יחיאל אקשטיין, אביגדור קהלני, ציון גבאי, אמץ לוחם 2012 / צילום: סיון פרג'
אקשטיין, קהלני וגבאי

במסגרת הפרויקט, מאומצות כיום 159 יחידות לוחמות של צה"ל על-ידי 141 חברות וארגונים מהארץ ומהעולם. כל חברה מאמצת תורמת מדי שנה, ולמשך שלוש שנים, סכום של כ-100 אלף שקל ליחידה שאותה היא מאמצת. התרומה מיועדת לרווחת החיילים ולפעילות למען אוכלוסיות מיוחדות ביחידות, כגון חיילים נזקקים בגדודים. במסגרת הפרויקט הועברו בשנת 2011 לצה"ל למעלה מ-16 מיליון שקל.

אריק שור, אליעזר שקדי, אמץ לוחם 2012 / צילום: סיון פרג'
שקדי ושור

הערב נערך במעמד הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, נשיא "אמץ לוחם" ומנכ"ל כלל תעשיות אבי פישר, יו"ר "אמץ לוחם" וסמנכ"ל בטבע איקה אברבנאל, יו"ר האגודה למען החייל אביגדור קהלני, מנכ"ל האגודה למען החייל תא"ל (מיל') אילן טל וחברי פורום מטכ"ל. על ההנחיה הופקד מוטי קירשנבאום, שסיפר לנוכחים כי אביו היה יו"ר האגודה למען החייל בנתניה במשך שנים. הרמטכ"ל סיפר על האתגרים שעומדים בפני צה"ל שמתפתחים ומתעדכנים כל העת. לדבריו, "הצבא יידע להתמודד עם אתגרים מבית ומחוץ, והיכולת להתמודד עימם קשורה גם בערב ההוקרה הזה".

רוית ברניב, עופר קוטלר, אמץ לוחם 2012 / צילום: סיון פרג'
ברניב וקוטלר

יו"ר בנק הפועלים יאיר סרוסי נשא דברים בשם החברות המאמצות: "בחברה שמצויה בלא מעט דילמות ומחלוקות, אנו מבקשים למצות את המשותף ולחזק את תחושת הסולידריות בחברה הישראלית. אנו נמשיך להושיט יד ל'אמץ לוחם' ודרכו להוקיר את המפקדים והלוחמים שבזכותם אנו יכולים לנהל כאן חיים של בניין ויצירה". קהלני קרא מעל הבמה לחברות נוספות להצטרף לפרויקט "אמץ לוחם". עוד נכחו: אשת הרמטכ"ל רויטל גנץ, רוית ברניב, שזכתה להתעניינות רבה עקב הודעתה על הפרישה מראשות שיכון ובינוי, עופר קוטלר שהגיע עם אשתו ובתו דניאל שהשתחררה באחרונה מצה"ל לאחר ששירתה כקצינה ביחידה קרבית, ענת לוין, יוסי בכר, אריה מינטקביץ', גיורא וצביקה אקרשטיין, שלמה ועתליה שמלצר, הרב יחיאל אקשטיין מהקרן לידידות, ציון גבאי מנכ"ל הקרן, רונן בראל, ארז מלצר, אליעזר שקדי, יואל פלדשו, גיא רוזן, שמעון אלקבץ, אריק שור, שי טלמון, אלי יפה, משה ליאון, רון לובש, פנחס בוכריס, נחשון קיויתי, צבי נטע ועוד.

לאוטמן מזניק

מרוץ החברים הראשון למען חולי ה-ALS בישראל הוזנק בחמישי בערב. את המרוץ יזמו אפרת כרמי מנכ"לית עמותת ישראלס, אביחי קרמר מנכ"ל עמותת פרס לחיים, הלוקה במחלה, ושי ראשוני מנכ"ל חברת "מדיטרנאו 365" הלוקה אף במחלה. במרוץ שנערך ברמת השרון השתתפו למעלה מ-1,000 איש שבאו לתמוך בפועלן של העמותות למען מציאת תרופה ל-ALS ולשיפור איכות חייהם של החולים. נשיא עמותת ישראלס התעשיין וחתן פרס ישראל דב לאוטמן הזניק את הרצים, ביניהם אנשי עסקים ומנכ"לים רבים של חברות שבאו להזדהות עם המטרה.

אביחי קרמר, שי ראשוני, אפרת כרמי, דב לאוטמן, מירוץ למען חולי ALS / צילום: קובי אשכנזי
יושבים: קרמר ולאוטמן, עומדים: ראשוני וכרמי

רצו למען מטרה טובה: מנכ"ל דנשר טל ברק, מנכ"ל נגב אבי מוטולה, מנכ"ל פליינג קרגו אבי ולדמן, מנכ"ל כלל בריאות ראובן קפלן, מנכ"לית DHL אוולין כהן, מנכ"ל פיגמנט דוני אלרון, מנכ"ל פרומתאוס דרור בלקין, הבעלים של קרן אוורגרין בועז דינטי, מנכ"ל EGS יואב לוינסקי, גבי זליגסון מנכ"ל נובה, אבנר גל מנכ"ל מעגל, עופר גרינבוים מנכ"ל לאומי פרטנרס ורויטל לוי מייסדת רשת ללין.

לוטן בחווה

רוחל'ה ושאול לוטן, מנכ"ל קבוצת משולם לוינשטיין ובעל השליטה בחברה, חגגו את נישואי בתם בחמישי בערב בחוות רונית. הבת והכלה, חן לוטן עובדת בלוינשטיין בתור מנהלת נכסים מניבים - ניהול ובקרת תהליכים, נישאה לניר גור, רואה חשבון במקצועו אשר שבוע לפני החתונה גם קיבל את הרישיון לעריכת דין.

שאול לוטן, חן לוטן, ניר גור, רוחל'ה לוטן, נישואי ניר גור וחן לוטן / צילום: יוסי כהן
שאול לוטן, חן לוטן, ניר גור ורוחל'ה לוטן

בין החברים של ההורים שהגיעו לברך: רקפת רוסק עמינח מנכ"לית בנק לאומי, חיים כצמן יו"ר גזית גלוב ובתו עברונה כצמן, ציון קינן מנכ"ל בנק הפועלים, אירית איזקסון יו"ר ישראכרט ובעלה אורני, רונן אשכנזי מנכ"ל גזית גלוב ישראל, מיכל ועמי פדרמן סגן יו"ר רשת מלונות דן ונשיא התאחדות בתי המלון בישראל, גליה ויהושע מאור, אסתי ואליעזר אלקון יו"ר לוינשטין ששימש גם כעד בעת החתימה על הכתובה, אליטל וג'ייסון אריסון, זיוה ושלום זיידלר, ג'ניס ודני גילרמן, חנה וגדעון המבורגר ובתם שירה, אלישבע ורוני מילוא, עדיה ואיציק סוארי, אתי וגדי פרופר, שייקה ודבורה לנדאו, חיים פרייליכמן, שרגא ברוש, יוסי לנדסמן, ליזיקה ועמי שגיא ועוד. באומנותי עשתה שמח להקת אתניקס.

גינגריץ' מחזיר כסף לאדלסון

מרים אדלסון, אשתו הישראלית של המיליארדר האמריקני שלדון אדלסון, קיבלה החזר של 5 מיליון דולר שאותם תרמה למסע הבחירות של ניוט גינגריץ', שהתחרה על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות. גינגריץ' הודיע ב-1 במאי כי הוא פורש מהמרוץ למועמדות ועל כן ההחזר.

מרים ושלדון אדלסון, תומכים ברפובליקנים לנשיאות ארה
מרים ושלדון אדלסון

בסך הכול תרמו בני הזוג אדלסון 20 מיליון דולר לקמפיין של גינגריץ', כאשר 12.5 מיליון דולר מהסכום נתרמו על ידי מרים אדלסון ואילו 7.5 מיליון הדולרים הנותרים נתרמו על ידי שלדון אדלסון. מוקדם יותר החודש תרמו בני הזוג אדלסון 10 מיליון דולר למבע הבחירות של מיט רומני, שנבחר בסופו של דבר להיות המועמד הרפובליקני במרוץ לבית הלבן.

רן אברמסון

עוד כתבות

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

וול סטריט / צילום: Shutterstock

מגמה חיובית בוול סטריט: הנאסד"ק קופץ ביותר מ-2%

מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו