גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בטר פלייס: "שלמו על קילומטר נסיעה - 65 אגורות לק"מ"

בטר פלייס משיקה רשמית את קמפיין הרכב החשמלי ■ מציעה מודל של "שלם כפי שתיסע": במקום חבילת קילומטרים, מחיר קבוע לכל קילומטר של נסיעה בפועל - 65 אגורות לקילומטר בחיוב חודשי, או 55 אגורות למי שמשלם מראש ל-3 שנים

אחרי כ-4 שנים של הכנות, מגיעה השבוע בטר פלייס לשלב ההוכחות. היום (א') יחל קמפיין השיווק של הרכב, במטרה לשכנע את הלקוח הישראלי לרכוש את המכונית החשמלית ואת המנוי הנלווה לשירותי החברה.

לשכנע את הלקוח להוציא כיום 121 אלף שקל על רכב משפחתי חדש זו משימה לא פשוטה, אבל בטר פלייס צריכה גם להסביר לו את הרעיון של שימוש בנקודות טעינה ביתיות וציבוריות ובתחנות החלפת סוללות כתחליף לתחנת הדלק המסורתית, לשכנע אותו בתועלת הכלכלית של רכב חשמלי, לנטרל את אי-הוודאות הכרוכה בשמירת הערך של הרכב המשומש ולהביא אותו לחתום על חוזה שירות ל-3 שנים כחלק בלתי נפרד מרכישת הרכב.

במקביל להשקת קמפיין ההחדרה, גיבשה החברה גם מודל תשלום חדש לחבילת השירותים. המודל המקורי הציע לרכוש מראש חבילת קילומטרים, הכוללת התחייבות לנסיעה שנתית - מעל 15 אלף, מעל 20 אלף וכדומה - כאשר המחיר היחסי יורד ככל שההתחייבות עולה.

ואולם, הניסיון בשטח הראה כי הלקוחות מתקשים לעכל את השיטה: "הסתבר כי לקוחות אינם בטוחים בהיקף הנסיעה השנתית שלהם או שנוסעים פחות מחבילת המינימום, ולכן חוששים שישלמו על מה שאינם צורכים", מסביר זוהר באלי, סמנכ"ל המכירות של בטר פלייס.

לפיכך גיבשה החברה מודל של "שלם כפי שתיסע": במקום חבילת קילומטרים, יש מחיר קבוע וידוע לכל קילומטר של נסיעה בפועל - 65 אגורות לקילומטר בחיוב חודשי, או 55 אגורות למי שמשלם מראש ל-3 שנים. המעקב אחר הקילומטרים והחיוב החודשי מתבצע במערכת התקשורת המובנית בין הרכב לתשתית של בטר פלייס.

תמחור מסובך

למרות שהשיטה החדשה קלה יותר להבנה, עדיין יש בה מלכוד מסוים בדמות רף מינימום לנסיעה: התשלום מבוסס על מינימום של 1,000 קילומטרים של נסיעה בחודש (12 אלף בשנה). כלומר, הוא שקול לרכישה מראש של חבילת קילומטרים של 12 אלף קילומטרים בשנה בתוכנית הקודמת.

עם זאת, לדברי באלי, רוב הלקוחות בישראל נוסעים בממוצע הרבה יותר מהסף הזה, ומי שלא יעמוד בחודש מסוים במכסה - הקילומטרים החסרים שצבר ייזקפו לטובתו בחודש הבא.

במחיר של קילומטר נסיעה נכללים מחיר טעינת החשמל, שימוש לא מוגבל בתשתית החלפת הסוללות בתחנות, שירותי הכוונה, ניווט וגרירה וכו'.

הקמפיין ידגיש תועלות כלכליות נוספות, כמו אחריות יצרן ל-4 שנים או 120 אלף קילומטר, הפחתה של 30% בעלויות התחזוקה לעומת רכב בנזין (לפי תחשיבי החברה) וביטוח שנתי נמוך בכ-1,000 שקל מהביטוח על רכב משפחתי חדש.

לקהל לקוחות ממוקד יותר, בעיקר קהל מודע לסביבה ולחיסכון של המכונית ההיברידית טויוטה פריוס (שמונה כמה אלפי לקוחות בישראל), גיבשה החברה חבילת "הכול כלול", שבה משלם הלקוח 148 אלף שקל (בדומה למחיר הפריוס) - ומקבל 40 אלף קילומטרים ל-3 שנים.

קהל יעד ממוקד

כעת מגיע השלב שבו צריכה החברה לרדת אל העם, ומדובר במשימה שיווקית יותר מורכבת וקשה מזו שכרוכה במכירת רכב קונבנציונלי בשוק הישראלי.

הפעילות השיווקית של בטר פלייס החלה כבר לפני יותר משנתיים. החברה מפעילה מרכז מבקרים בצומת גלילות, שבו נחשפו עד כה עשרות אלפי לקוחות בפוטנציה לחוויית הנהיגה ולשימוש בתשתית הטעינה, ומילאו טופסי התעניינות עם פרטיהם האישיים.

החברה גם פרסמה כבר לפני שנה את פרטי חבילות המנוי ואת המחירים המפורטים לצרכן הפרטי, וניהלה פעילות שיווקית נמרצת מול חברות הליסינג וציי הרכב. ב-4 החודשים האחרונים נמכרו מכוניות ללקוחות נבחרים במסגרת "השקה רכה".

"קהל היעד המרכזי של הקמפיין הוא 'המסגלים המוקדמים'", אומר באלי. מדובר באותם לקוחות שרוצים להיות הראשונים שינהגו ברכב חשמלי על כבישי ישראל. "אלה לקוחות עם מחויבות גבוהה לחברה ולסביבה". לדבריו, אלה לקוחות שהרכב החשמלי יהווה בשבילם אמצעי למיתוג עצמי (Self Branding).

אבל המשימה מורכבת. הלקוח צריך להיות בעל חניה רשומה או שמורה, שבה ניתן להתקין עמדת טעינה כתנאי לרכישת הרכב החשמלי, ותשתית הטעינה והתמיכה המלאה תושלם רק בספטמבר. גם לאחר מכן, הנושא של מיקומו הגיאוגרפי של הלקוח עלול להיות מכשלה.

זו אולי הסיבה שלמרות שהקמפיין השיווקי של החברה פונה לכלל האוכלוסייה, המטרה העיקרית שלו היא פלח צרכנים צר וממוקד, כפי שמעיד המסר "לא מתאימה לכל אחד", שמוביל את הקמפיין.

המבחן האמיתי: הלקוח הפרטי

היעד השיווקי של בטר פלייס לשנת הפעילות המלאה הראשונה הוא למכור 4,000 מכוניות חשמליות, כמחציתן ללקוחות פרטיים ומחציתן לציי רכב.

לדברי באלי, הקמפיין פונה בעקיפין גם ללקוחות ציי הרכב ומיועד לשמש תומך החלטה למשתמשי קצה, שאמנם אינם משלמים מכיסם על הקילומטרים או על הדלק, אבל יכולים לבחור ברכב חשמלי או ברכב בנזין לפי רצונם.

לדבריו, "אחת המטרות של הקמפיין היא לערב עוד אנשים במערכת קבלת ההחלטות של מקבל הרכב הצמוד - המשפחה, החברים וכדומה - שיכולים לשמש כגורם משכנע".

עם זאת, צריך לזכור כי מערכת השיקולים של ציי הרכב בהצטיידות ברכב חשמלי שונה מזו של לקוח פרטי. לקוח הציים לא צריך לדאוג לסוגיות כמו שמירת ערך ומכירת הרכב בתום התקופה, וקרוב לוודאי שהוא יוכל גם להחליף את הרכב אם חוויית השימוש לא תהיה לפי שביעות רצונו.

יעד קשה יותר לפיצוח הוא הלקוח הפרטי. צריך לזכור שבטר פלייס מכוונת את עצמה מבחינה אסטרטגית לשוק העולמי, ושישראל היא מעין "שדה ניסויים" עולמי להוכחת ההיתכנות המעשית והשיווקית של רעיון הרכב החשמלי והתשתית.

בעולם הגדול ובשוקי מפתח כמו סין, אוסטרליה וארה"ב, משקלם של ציי הרכב אינו קריטי כמו בישראל, והלקוח הפרטי הוא זה שמעניין את חברות הרכב ואת המשקיעים, שהזרימו עד כה לחברה כ-750 מיליון דולר.

לפיכך עיניים רבות בישראל, ובעיקר מחוצה לה, יעקבו בחודשים הקרובים בעניין רב אחרי התפתחות הקמפיין השיווקי של בטר פלייס ואחרי הצלחת המכירות ללקוחות הפרטיים. אחרי הכול, מדובר בניסוי שיווקי-צרכני ראשון מסוגו בעולם.

בטר פלייס

עוד כתבות

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לישראל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

שכונת אשכול ברובע שדה דב / הדמיה: משרד האדריכלים תכנון נוף

בשווי מעל 100 מיליון שקל: עיריית תל אביב מוכרת מגרש ענק בשדה דב

עיריית תל אביב מוכרת מגרש בן כ-4 דונמים בשכונת אשכול בצפון העיר, ששוויו הוערך בכ־115 מיליון שקל ב־2021 ● רמ"י ומשרד השיכון פרסמו מכרזים להקמת מעל 8,000 יח"ד ברחבי הארץ ● והוועדה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה תוכנית ראשונה לפינוי-בינוי בעתלית ● חדשות הנדל"ן

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לישראל

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

עליות קלות בנעילת הבורסה; נובה טיפסה ב-4%, נייס ב-3%

ההתפתחות הבטחונית בצפון העיבה על הבורסה ● השקל נסחר בתנודתיות מול הדולר ● אלארום זינקה ב-20% ● מאסיבית, יצרנית מדפסות התלת מימד צנחה ב-13% ● דלק חתמה על העסקה לכניסתה של ענקית האנרגיה ENI לאיתקה ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

הרש גולדברג פולין

דיווח ב-CNN: בממשל ביידן קיבלו את הסרטון של החטוף גולדברג-פולין כבר ביום שני

פרסומים זרים: הוידאו הועבר ע"י הקטארים עקב לחץ אמריקני לקבלת אות חיים מהרש ומחטופים אמריקנים נוספים • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • אחרי פרסום הסרטון: מחאה בירושלים להחזרת החטופים • משפחות חטופים חסמו את משאיות הסיוע לרצועה: "רק עצירת הסיוע לחמאס תמנע ממנו לשלוט ברצועה" • סנטקום: הפלנו טיל בליסטי וכטב"מים ששיגרו החות'ים • עדכונים בולטים

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת בצעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לאמריקה וכיצד תושפע הפעילות בישראל

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

הפגנה מחוץ לאוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Cristina Matuozzi

"אני זועם, זה לא ייאמן מה שקורה באוניברסיטת קולומביה"

כשהמחאות האנטי־ישראליות בקמפוסים בארה"ב רחוקות מלדעוך, חוקרים יהודים וישראלים מאוניברסיטאות העלית מאחדים כוחות כדי להגיב באופן יצירתי בכל הזירות - האקדמית, המשפטית והכלכלית ● "זו חזית כמו כל חזית במלחמה", הם אומרים בשיחות איתם

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

סיוע הענק האמריקאי אושר רשמית: איזה נשק תקנה ישראל במיליארדים?

אחרי בית הנבחרים, גם הסנאט האמריקאי אישר את הסיוע לישראל. חבילת הסיוע עומדת על כ-26 מיליארד דולר, מתוכם 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-680 מיליון דולר, ואף עשוי להגיע ליותר מכך ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא מתרסקת ב-10% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, היכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים