ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות היו"ר ח"כ כרמל שאמה הכהן מקיימת היום (ב') דיון בענייני החשמל, לאור האזהרות החוזרות של חברת החשמל על אי-עמידה בביקושים לאור החום הכבד והכרזה על מצב כתום מוקדם יותר היום. אתר "גלובס" העביר את הדיון בשידור חי.

מנכ"ל חברת החשמל אלי גליקמן אמר בדיון כי "אנחנו לא מפחידים את הציבור, אנחנו משתפים אותו במצב שיש רזרבה נמוכה לייצור חשמל. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שיגידו שיש מחדל. גם אם יהיו הפסקות חשמל מדורגות הציבור יסבול לחצי שעה-שעה, לא נגיע למצב של הפסקות חשמל של ימים. בארה"ב היו לפני שבועיים הפסקות חשמל בוושינגטון ובוורג'יניה לשבוע ימים. בסין חסר פי ארבעה יותר חשמל מבישראל. אפשר למנוע את הפסקות החשמל אם כולנו נתאחד ונתגייס".

ראש מינהל החשמל במשרד האנרגיה, ד"ר יהודה ניב, אמר בישיבה כי "אנחנו בבור הכי נמוך שבו היינו ב-15 השנים האחרונות. אנחנו מוכים על ידי מחסור בגז טבעי".

נציג האוצר בישיבה, אמיר אדרי, אמר כי "מי שהיה אחראי שיהיה גז במדינה זה משרד האנרגיה. הוא היה אחראי על כך שמאגר תמר יצליח להתחבר לארץ ב-2012. בשל הבעיה הזאת מחירי החשמל האמירו ויש מחסור ביכולת ייצור חשמל". בנוסף ציין אדרי עיכובים בתוכנית החירום: "נקבע שעד יוני 2012 יינתן מימון לתוכנית החירום אבל היישום עוכב. בנושא תחנת הכוח באלון תבור הגשנו עבודה בראשות חיים שני לגבי מצב הרזרבות הצפויות בשנת 2013. התחזית התממשה ולשנת 2013 אנחנו צופים רזרבה של 10%. אלון תבור לא הייתה יכולה לפעול ב-2012 כי לוקח ארבע שנים להקים תחנת כוח. להבנתנו לא היה צורך בהקמת תחנת כוח נוספת על ידי חברת חשמל. אנחנו מייצרים שוק ייצור חשמל תחרותי".

ניב אמר כי באוגוסט 2010 "הלכתי לחיים שני ואמרתי לו 'בוא נדבר היי-טק להיי-טק: תקבל החלטה מיידית להקים עכשיו את אלון תבור'. הוועדה קיבלה את ההחלטה בינואר 2011 ואז כבר לא היה כבר טעם לדבר על 2012".

חברי ועדת הכלכלה תקפו את נציג האוצר. חבר הוועדה ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) האשים את אדרי כי הוא משקר כשאמר שוועדת ששינסקי לא גרמה לעיכוב בהגעת הגז לישראל.

חברת החשמל