גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נילי רוגל: "אני לא רוצה לעבוד בלהיות מפורסמת"

שחקנית תיאטרון החאן נילי רוגל: "בברנז'ה תמיד אומרים שהחאן זה איכותי אבל לא באים ורואים הצגות שלנו כי ירושלים נתפסת במרחק בלתי אפשרי"

נילי רוגל, שחקנית תיאטרון החאן, היא נצר לשושלת תקשורת מפוארת. סבא שלה היה נקדימון רוגל - סופר, עיתונאי, חוקר ומתרגם, שחיבר את "מסמך נקדי" המיתולוגי ברשות השידור, ועל שמו נקרא האולפן הגדול של הרשות. אבא שלה, רענן רוגל, הוא עיתונאי בעבר והיום מבעלי משרד יחסי הציבור דורן תקשורת. למרות הייחוס, והעובדה שגדלה בעולם של עיתונות וטלוויזיה, מפתיע לגלות שקשה לה להתראיין. אולי זה בגלל חוסר הניסיון הכרונולוגי ואולי, כמו שרוגל מסבירה, היה זה ראיון טראומטי שעברה בעבר והותיר אותה חשדנית. ככה יצא שבתחילת הפגישה שלנו ב"נחמה וחצי", ממש מול התיאטרון הלאומי, היא נתנה הרבה ברקסים וחששה ללחוץ על הגז, ובכל פעם היה צורך להרגיע אותה ולעודד אותה להיפתח.

"סבא שלי היה חשוב במהותו", היא מחייכת, "איש חושב, מהרהר ורציני, בעל הומור מדהים וחוש ביקורת מפותח, שהתרכך בזקנתו. אני זוכרת שלקח אותנו לאולפן ומאוד התלהבתי. הזיכרונות שלי ממנו הם מהתקופה שכתב ספרים ומאמרים. מי שמאוד השפיע עליי הוא אבא שלי, אדם סקרן, וורקוהוליק, יוזם, פעלתן, מלא מוטיבציה, עם יושרה על גבול הקיצון".

- השתמשת בקשרים שלהם כדי לקדם את עצמך?

"לא. אני מרגישה שכל דבר שאני עושה או שעשיתי תלוי בי, בהשקעה וברצינות שלי. בן דוד של אבא הוא יאיר גלר ממשרד הפרסום גלר נסיס. אני לא אגיד לו, קח אותי לפרסומת".

- אין לך דרייב להיות מפורסמת?

"אני לא רוצה לעבוד בלהיות מפורסמת. אם העבודה תביא לי הכרה, זה בסדר".

- חמש שנים את בחאן, הביקורת משבחת, ועדיין לא הצלחת לפרוץ לתודעה הציבורית.

"לא מפריע לי. אני בחאן ואין אצלנו סלבריטאים. קהל המנויים מכיר אותי וכשאני מסתובבת בירושלים ניגשים אליי אנשים. מה שמעסיק אותי זה אם התפקיד טוב ואם אני מרגישה שהקהל מגיב אליי. מה שכן, בגלל שאני מרגישה שאנחנו עושים דברים חשובים אמנותית, חבל לי שיותר אנשים לא נחשפים לעבודה הזאת. בברנז'ה תמיד אומרים, החאן זה איכותי, אבל לא באים כי ירושלים נתפסת כמי שנמצאת במרחק בלתי אפשרי".

- הפרסום הופך לפרמטר כלכלי גם בתיאטרון.

"וזה מושחת בעיניי. התיאטרון הרפרטוארי נתמך על-ידי מוסדות ציבור וזה לא לעניין שכוכבים מקבלים בתיאטרון סכומי עתק. חוסר השוויון הזה הוא בעייתי בעיניי. בחאן, גם כשבאים מדי פעם שחקנים מפורסמים, הם לא יקבלו את הסכומים האלה מתוך אידיאולוגיה. מי אמר שכוכב הוא בהכרח שחקן יותר טוב? זה מעוות".

- הכוכבים מושכים קהל, מייצרים הכנסות.

"זה כמו ביצה ותרנגולת. כמו שאומרים שחייבים לעשות הצגות בידור או תוכניות בידור בטלוויזיה. מה, הקהל לא אוהב דרמה וסיפורים? הרי הוא צורך אותם משחר האנושות. זה בדנ"א שלנו. זה גלגל. אנשים ישבו ויראו טלוויזיה ויצפו במה שיתנו להם לצפות".

- יוצא לך ליזום פרויקטים?

"במסגרת שבה אני נמצאת אני לא היוזמת, אבל אני מאוד מסורה לתהליכים. אני משתדלת להיות מעורבת, ליצור דיאלוג פורה עם הצוות עד כמה שניתן ולראות את התמונה הכללית. בהפקה האחרונה שלי 'משחק של אהבה ומזל' הייתה המון עבודה קולית כי שרתי".

- מיקי גורביץ', המנהל האמנותי, הציע לך עבודה בחאן עוד לפני סיום הלימודים בניסן נתיב. בדיעבד, זו הייתה בחירה נכונה?

"זה היה החלום שלי להיות שם. גם בגלל הצגות שראיתי וגם כי רציתי לעבוד עם מיקי גורביץ' ועם אודי בן-משה. הרעיון של אנסמבל קסם לי. זו הסיבה שבחרתי בניסן נתיב ללמוד עם 16 תלמידים בכיתה שיוצרים ביחד. מדברת אליי קבוצה קטנה של אנשים שעובדים יחד מתוך היכרות ועומק. לי זה נכון".

- בעלך, יואב דונט, משחק בהבימה, ההפך הגמור.

"והוא מאוד נהנה מהדינמיות הזאת. לי החאן מרגיש כמו משפחה, בית. כרגע זה טוב לי. יכול להיות שבעתיד יהיה טוב לי משהו אחר, אבל כרגע אין לי סיבה לחשוב על זה. האנשים שאני עובדת איתם, התפקידים שאני מקבלת, ממלאים אותי. אפילו שאשמח לקבל תפקידים יותר קטנים".

- באמת? שחקנית רוצה לקבל תפקידים קטנים?

"כן, לעשות רק תפקידים גדולים זה מקבע".

- נשמע שאת מנהלת את הקריירה שלך.

"ממש לא. אולי תלמדי אותי איך עושים את זה?".

- מסמנים מטרות ושואפים אליהן. גם מטרות כלכליות.

"המשכורת שלי בסדר. אני לא מרגישה שאני מונעת מעצמי משהו. אני לא בן-אדם שטס הרבה או שט ביכטות. מה שמעניין אותי, עד כמה שזה נשמע פלצני, זה אמנות. לשפר את עצמי, להצליח לעבור חוויה ולהעביר אותה. בגלל שבחאן הכול מובנה ומעוגן בחוזה קיבוצי, עם ותק ודרגות, הכסף הוא לא העניין. כולנו נמצאים באותו המצב, אבל לאנשים עם משפחות זה פחות קל, והם צריכים לעשות מופעים, הצגות יחיד, דיבובים וצילומים מדי פעם".

- את עשית עבודות צדדיות כאלה?

"השתתפתי בפרק של 'עבודה ערבית'. אצלי זה קשור לחוסר זמן בגלל העומס. זה גם קשור לכיוון כי אני מאוד ממוקדת בתיאטרון, אבל בהחלט ארצה להיות גם בטלוויזיה ובקולנוע".

- יש לך סוכן?

"לטלוויזיה ולקולנוע כן, פרי כפרי. לא מעט פעמים אני נאלצת לומר לה שאני לא יכולה להגיע לאודישנים כי אני בחזרות".

- את מופיעה עכשיו בשש הצגות במקביל.

"ואני בחזרות להצגה הבאה".

- איך זה עובד - המשכורת גלובלית או שמשלמים לך תוספת מעל מכסה מסוימת של הצגות?

"יש שכר בסיס, שעליו מתווספת פרמיה של הצגה וחזרה. רוב הימים שלי בנויים מחזרות ומהצגה בערב. אני יוצאת בבוקר וחוזרת באחת בלילה".

- אז אין לך חיים.

"עד שפתאום עולה הצגה שאני לא משתתפת בה, ואז אני רק מופיעה בערבים. הייתה תקופה שעברתי מהפקה להפקה וביקשתי לא להיכנס להפקה עם מיקי, אפילו שמאוד רציתי לעבוד איתו, כי הייתי חייבת חופש. היו תשעה חודשים שלא הייתי בחזרות ואז יצא לי להיטען ולכתוב".

- מה את כותבת?

"אני מנסה לכתוב מחזה שהתחלתי לפני שמונה שנים וחזרתי אליו לא מזמן וסדרת טלוויזיה שעליה אני עובדת עם עוד ארבעה חברים. אנחנו בתהליך של ניסוי וטעייה, נהנים מהחקר הזה. עכשיו אנחנו נמצאים במקום של לתת עוד פוש אחד, או לחדול".

- את משווקת את עצמך מספיק?

"כנראה שלא. אני מזמינה אנשים לראות מופעים כשאנחנו בתל אביב, אבל אני לא מחלקת די.וי.די כי תיאטרון מצולם, שלא מבויים במיוחד למצלמה, נראה גרוע. אולי זו תמימות, אולי ראיית מצב לא נכונה, אבל אני בטוחה שאצליח כשיהיה אודישן".

- את ובעלך באותו מקצוע, דבר שעלול להכניס מתח למערכת היחסים. יואב הופיע בסרט ("לבנון") ובסדרת פריים-טיים (לאהוב את אנה") והצליח לפרוץ את מחסום האנונימיות.

"אם יש לך אהבה בחיים, היא מקדמת אותך כבן אדם. במובן הזה אני אהובה ואוהבת. למדנו יחד באותה כיתה ולכן אנחנו מכירים אחד את השני לעומק. אנחנו לא עובדים יחד על כל תפקיד, אבל אם יש למישהו מאיתנו דילמה, או אם יש אודישן חשוב, אנחנו עוזרים. יצא גם שאנחנו עובדים כל הזמן, אז עוד לא נתקלנו במצב של חוסר עשייה או מרמור. ואנחנו מאוד שונים במשחק. יואב אחד השחקנים הכי טובים שיש בארץ".

- ב"גברים", מחזה חדש שאת בחזרות שלו, את עושה תפקיד באנגלית.

"אני משחקת זונת צמרת שהיא חצי ברזילאית וחצי איטלקית. אני לא מדברת רק אנגלית, אלא עם מבטא. זה קשה, אבל נהדר כי השפה הזרה כבר עושה את הדמות אחרת ממני. יש הרבה עבודה על נשיות ופתיינות. זה האתגר כרגע. האתגר לטווח הארוך הוא לסיים את המחזה ולהעלות אותו במסגרת של פרינג' כבמאית ולהישאר בחאן. אני יודעת שאני מאכזבת, אבל זה מה שאני רוצה".

עוד כתבות

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

רשת הברחות מתוחכמת: איך המערב ינצח את הכטב"מים האיראניים?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

אלפי עסקים עלולים לגלות בקרוב שהם חייבים לביטוח לאומי מיליוני שקלים

אלפי מעסיקים קיבלו לאחרונה מכתב מהמוסד לביטוח לאומי, שממליץ להם לדווח מרצון על ניכוי הוצאות עובדיהם השכירים מהברוטו לצורכי תשלום דמי הביטוח הלאומי ● הדיווח יהיה רטרואקטיבי, משנת 2017 ואילך ● מעסיק שלא יעשה זאת חשוף לביקורת ולקנסות

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

רונית אשל, לירון ישראלי ושי כהן, בשיחה עם גלית חתן, גלובס / צילום: כדיה לוי

המומחים שקוראים: יש להגדיר יעדי ייצור בחקלאות כדי להפחית את התלות ביבוא

במסגרת כנס ביטחון המזון של גלובס ותנובה, התקיים פאנל מומחים בנושא פתרונות הביטחון התזונתי הלאומי ● "אנחנו חייבים גם לתמוך בייצור מקומי בצורה הרבה יותר משמעותית, לרבות תמיכה ישירה בחקלאים ובתעשיינים", קרא שי כהן, מנהל החדשנות של תנובה

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס