גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

כושר בלי תירוצים: אימונים יצירתיים למתעמלים משועממים

אין לכם זמן לאימון על ההליכון? שורה של אימוני כושר יצירתיים - חלקם קצרצרים - במחיר של עד 200 שקל לאימון, לא משאירים מקום לתירוצים

רבים רוצים לבצע פעילות גופנית אבל לא עושים זאת. הסיבות מגוונות, אבל שני התירוצים הנפוצים ביותר של משתמטי הפעילות הגופנית הן חוסר זמן או שעמום. אחרים מתלוננים על כאבים שמגבילים אותם, וחלק פשוט ממש לא אוהבים להזיע. אלה האחרונים ישמחו ודאי לשמוע על אימון שבו לא מזיעים כלל, ואפילו אפשר להמשיך אחריו מיד לעבודה. אלה המבקשים לשחות אבל לא מצליחים לסיים בריכה, יכולים לשקול את שיטת IT, שמבטיחה לשנות את שיטת הלימוד. "גלובס" סוקר שורה של אימונים מיוחדים.

טרמפולאטיס: מומלצת לשורת בעיות

טרמפולאטיס הוא אימון קפיצות על טרמפולינה המשלב עבודת כוח ועבודה אירובית. חלק מהתרגילים מתקיימים בשכיבה על הטרמפולינה, כאשר גומיות שמחוברות לרגלי הטרמפולינה מחוברות גם לרגלי המאמנים, ולמעשה נוצרת "מיטת פילאטיס". כך מושגת עבודה על שרירי ה-core והיציבה - אותם שרירים המגויסים באימון פילאטיס. הטרמפולינה אולי נתפסת כמשחק, אך מסתבר שהיא הרבה יותר מזה. לדברי מפתחת השיטה, יפה יפתח וולונסקי, מאמנת הכושר של בית "אופק חדש", תנועת הניתור משנה את הכוחות המופעלים על הגוף בין הנקודה הגבוהה ביותר ובין נקודת העצירה, ומאפשר לכוח ההחזר של כוח המשיכה לפעול על כל תאי הגוף מבלי להזיק למפרקים. האימון מחזק את השרירים, משפר שיווי משקל, משפר סיבולת לב וריאה ומומלץ גם לסובלים מעצירות כרונית ומכאבי גב וצוואר. פעילות הניתור משפיעה גם על יעילות המערכת החיסונית כי היא משלשת את ייצור כדוריות הדם הלבנות בשתי דקות פעילות בלבד. לכן היא מומלצת לחולי סרטן.

"כדי להגיע לתוצאות של ממש, יש חשיבות רבה לאיכות הטרמפולינה. הטרמפולינות הזולות לא מספיק רכות ולא משככות את המכה כראוי", היא מסבירה. "חשוב לקבל הדרכה לעבודה יעילה על הטרמפולינה, בעיקר כשיש בעיות בריאותיות.

* משך האימון: שעה.

* איפה? סטודיו טרמפולטיס, תל-אביב. trampolates.co.il

* מחירים: 400 שקל ל-5 שיעורים של עד 5 אנשים.

* טרמפולינה: 2,950-2,450 שקל (newhorizon.co.il).

EMS: קצר ולא מייזע על-ידי גירוי חשמלי

EMS היא שיטת אימון המבוססת על שימוש בגירוי חשמלי של השרירים, שנמשכת זמן קצר בלבד (20 דקות), ולכן יכולה לתת מענה למי שלוח הזמנים שלו עמוס וצפוף. השיטה פותחה במקור עבור נאסא, סוכנות החלל האמריקנית, ויושמה בהצלחה במסגרת טיפול בפציעות ספורט שונות, שיקום השריר לאחר ניתוח, בעיות כאב ועוד. בשנים האחרונות החלה להיות מיושמת מסחרית בגרמניה ובאירופה, שם זכתה להצלחה עצומה, וכעת הגיעה לארץ על-ידי הזכיינים רונית ורני רוביו.

* איך זה עובד? המתאמן לובש את הביגוד המתאים, והמאמן מחבר לגופו של המתאמן אלקטרודות באזור הידיים, הבטן כרגליים וכו'. החליפה מחוברת למכשיר המעביר זרם חשמלי לנקודות אליהן מחוברות האלקטרודות. במהלך האימון עומד המתאמן מול המכשיר והמאמן הוא זה שמסביר לו מתי ואיך עליו לבצע את התרגול.

קיימות שתי תוכניות עיקריות: תכנית כוח, העובדת על עיבוי מסת שריר וחיטוב, ותכנית מטאבוליזם, שהיא תוכנית אירובית המגבירה חילוף חומרים ותורמת לירידה באחוזי שומן. המתאמן מבצע תנועת הליכה/ריצה, אשר לה מתווסף הכיווץ שמקנה טכנולוגיית ה-EMS. האימון מתקיים באופן אישי, כאשר במקביל מתנהל לכל היותר אימון של מתאמן אחד נוסף.

* למי זה מתאים? למי שלא מספיק לשלב את האימונים הרגילים בסדר היום; למעוניינים בבנייה, במיצוק ובחיטוב של רקמת השריר (כולל שרירי הליבה אשר אינם זוכים למענה במסגרת אימון קונבנציונלי); לסובלים מפציעות ספורט ואפילו למבוגרים.

* איפה? בסטודיו EMS CLUB בנמל תל-אביב "השיטה מבטיחה אפקטיביות גבוהה במיוחד בפרק זמן קצר", מספר רוביו, ומאפשרת להתאמן גם כאשר לוח הזמנים צפוף, בשילוב תוכנית אימונים אירובית ותזונה מאוזנת".

* משך האימון: 20 דקות.

* תדירות האימון: פעם בשבוע.

* מחיר: מ-110 שקל לאימון.

אימון טבאטה: עד 20 דקות אימון

טבאטה הוא אימון כושר חדש שהגיע מארצות-הברית ומתקיים ברשת גרייט שייפ. השיטה לקוחה מאימוני כושר לספורטאים (אצנים, שחקני כדורגל וכדורסל), ומבוססת על תחנות אימון בעצימות גבוהה מאוד ומנוחות קצרות. אחד מיתרונות האימון הוא שאפשר לקיימו על חוף הים, מה שהופך אותו לאימון שטח מהנה ויעיל. גם האביזרים לקוחים מאימוני כושר לספורטאים וכוללים אימוני זריזות ומהירות בין קונוסים, סולמות, משוכות, אימון עם חבלי קפיצה, רצועות תלייה, קטלבלס (משקולת דמוי כדור עם ידית צמודה).

הקבוצה מתחלקת לקבוצות קטנות כאשר בכל תחנת אימון מתאמנים בעצימות מרבית במשך 20 שניות ונחים 10 שניות ב-8 מחזורים. לאחר מכן עוברים לתחנה הבאה.

האימון מתאפיין בעצימות גבוהה ובזמן קצר - עד 20 דקות. הוא עובד על שכלול תנועה, כוח וסיבולת שריר, כוח מתפרץ ואימון קרדיו (לב, ריאות). תחילתו וסיומו בחימום והתאוששות, כולל גמישות ועבודת בטן. האימון מתאים לאוכלוסייה הפעילה הספורטיבית בגילאי 16-45.

השיעור כלול במחיר המנוי, כאשר מנוי חודשי עולה 280 שקל בחודש למשך שנה וכולל את כל המתקנים והחוגים במכון. ניתן להיכנס גם חד-פעמית לשיעור.

* משך האימון: 4 דקות.

* איפה? רשת מכוני הכושר גרייט שייפ (Great-Shape.co.il).

* מחירים: כלול במחיר למנויי הרשת, 60 שקל לכניסת חד-פעמית.

IT: שחייה בשיטה אחרת

Immersion Total היא שיטה ללימוד שחייה שפותחה בארה"ב, ומבקשת להקנות הרגלים חדשים לשם שחייה טבעית, זורמת ויעילה. "השחין נפרד מרוב הרגלי השחייה שלו, ובמקומם לומד טכניקה טבעית יותר, קלה יותר ואפקטיבית מאוד מבחינת היכולת לשחות לאורך זמן ביעילות וללא השקעת מאמץ", מסביר גדי כץ, שהביא את השיטה לארץ. רובנו שוחים שחייה איטית, מגושמת ולא מהנה - מתמקדים בגריפת מים, בבעיטות ובהשקעת אנרגיה. IT מתבססת על איזון, באורך תנועה ובתנוחת הגוף והראש.

התפיסה היא שלאדם, בניגוד לדג, אין כישורי שחייה מולדים והרגליו אינם אינטואיטיביים ולא הולמים את מבנה גופו ואת יכולותיו. השיעור מתקיים בקבוצות של 4-6 אנשים.

* משך האימון: שעה.

* איפה? בריכות בכל רחבי הארץ. פרטים באתר www.ti-swim.co.il.

* מחירים: 1,750 שקל ל-10 שיעורים.

H.E.A.T: לטפס על הר בתוך חדר כושר

H.E.A.T (High Energy (Aerobic Training הוא אימון הליכה קבוצתי אנרגטי המדמה תנועת הליכה טבעית ורצופה במתווה של טיפוס הרים. ההליכה מתבצעת על הליכון מיוחד המותאם בתנועתו למתאמן, כאשר האימון מבטיח שריפת קלוריות מוגברת (400-500 קלוריות). כמות השרירים העובדים במהלך האימון גדולה בהרבה מהליכון רגיל (אשר מניע את עצמו). בעוד שהליכון חשמלי רגיל מגיע לשיפוע של עד 15 מעלות, בהליכון זה ניתן להגיע לשיפוע של 40 מעלות, כאשר כל מתאמן יכול להתאים את השיפוע ליכולות שלו.

לאימון מתווספת מוזיקה קצבית המותאמת לכל שלבי האימון אחד היתרונות הגדולים של האימון מלבד שריפת השומן הגבוהה הוא עומס יחסית נמוך על המפרקים. לכן, הפעילות יכולה להתאים למתאמנים בכמות כושר גופני שונות. האימון נמשך 55 דקות (אימון ראשון - 45 דקות).

* משך האימון: 55 דקות (45 דקות לאימון ראשון).

* מחיר: 100 שקל לאימון, חופשי למנויי VIM.

איפה? מכון הכושר VIM בראשון-לציון (vim.co.il).

עוד כתבות

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

טלטלה נוספת בשופרסל: היו"ר שפירא צפוי לפרוש בשל לחצי משרד הבריאות

שפירא טרם הגיש את התפטרותו, אך בבי"ח איכלוב אישרו שכך יעשה בקרוב ● מנכ"ל משרד הבריאות: "הציפייה הציבורית היא שמנהל בכיר בדרגתו של פרופ' שפירא יקדיש את מרב זמנו ומרצו למשרתו הבכירה"

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: Reuters, AHMAD AL-RUBAYE

לאחר חשיפת גלובס: בלומברג מדווחת כי טורקיה עוצרת לחלוטין את קשרי המסחר עם ישראל

בבלומברג דיווחו כי עדיין לא מדובר באישור רשמי, אלא בדיווח של גורמים טורקיים ● מוקדם יותר היום נחשף בגלובס כי בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף ● בנוסף, חברת התעופה הטורקית MNG מפסיקה לייבא מטענים לישראל

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

אפרת שפר / צילום: שלמה שהם

כמה יקבל כל מפונה שיירשם לתוכנית התעסוקה החדשה בחיפה?

יוזמה של החברה הכלכלית חיפה, שותפות חיפה־בוסטון והעירייה מציעה רצף תעסוקתי למפונים שנותרו במלונות ● ד"ר אפרת שפר, מובילת התוכנית: "המטרה היא להעלות אותם על מסלול השיקום"

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

הרמטכ''ל הרצי הלוי / צילום: חדשות 12

הרמטכ"ל: המתקפה בעזה תלך חזק, מכינים גם מתקפה בצפון

הרמטכ"ל קיים הערכת מצב בגבול לבנון יחד עם מפקד פיקוד צפון • שני בתים נפגעו ישירות מנ"ט בשתולה שבגליל המערבי, נזק כבד נגרם • ישראל פתחה מחדש את מעבר ארז להעברת סיוע הומניטרי, 30 משאיות הוכנסו לצפון הרצועה • שר הביטחון גלנט נפגש עם שר החוץ האמריקני בלינקן בכרם שלום: "מחויבים לשחרור החטופים, ונערכים לפעולה ברפיח" • עדכונים שוטפים

תיירים באקרופוליס, יוון. יחס החוב־תוצר במדינה הגיע ב־2023 לרמה הנמוכה ביותר מאז 2010 / צילום: Reuters, Beata Zawrzel

הפתעה כלכלית באירופה: מדינות ה"פריפריה" מובילות את הצמיחה ביבשת

כלכלות דרום אירופה רשמו צמיחה מהירה ב־2023, בעוד שגרמניה וצרפת התכווצו, ובכך הפכו את המגמה ביבשת ● איטליה, ספרד, פורטוגל ויוון מצליחות לצמצם את החובות שצברו במשבר 2008 ובקורונה, אך מומחים טוענים כי כדי לשמר את השגשוג דרושים שינויים מבניים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Shakh Aivazov, Jacquelyn Martin)

ביידן צולל לשפל חדש, והמוני גיאורגים יוצאים לרחובות להתנגד ל׳חוק הרוסי׳

ג'ו ביידן מוסיף לשקוע ● הריבית בארה"ב לא תרד, והמשכנתאות יעלו ● גיאורגיה לוחמת נגד מהפכה משפטית ● פדרו סאנצ'ס עושה בית ספר לראשי ממשלות, ופקיסטן אומרת למשתמטי מס: אין כרטיס SIM בלי מסים

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

דני דנון, הליכוד / צילום: דפי הירשפלד

האם בשנה האחרונה נהרגו יותר מ-140 עובדי סיוע הומניטרי ברחבי העולם?

איך סופרים כמה עובדי סיוע הומניטרי נהרגים ברחבי העולם? זה מורכב ● המשרוקית של גלובס

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה מעורבת בוול סטריט; תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב צללו

הנאסד"ק ירד ב-0.3% ● AMD וסופר מיקרו צללו בעקבות הדוחות ● מחירי הנפט ירדו במעל ל-3% ● הפד הותיר את הריבית ללא שינוי ופאוול שלל העלאות ריבית נוספות ● וגם, המניות המומלצות של גולדמן סאקס

מה הפיל את מטבע הביטקוין? / צילום: Shutterstock

צניחה של 22% מהשיא: מה הפיל את מטבע הביטקוין באפריל?

מספר אירועים טלטלו את מטבע הקריפטו הגדול בעולם בחודש אפריל ● התחממות האינפלציה בארה"ב, גזר הדין של מנכ"ל בייננס לשעבר ואירוע החצייה הן רק חלק מהם ● מה הוביל לנפילת מטבע הקריפטו הגדול, ומי עוד מושפע מכך?

שוטרים פורצים לבניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: ap, Cliff Owen

המשטרה משחררת את אוניברסיטת קולומביה, וטראמפ משחרר את לשונו

כיבוש קמפוס האוניברסיטה הניו יורקית בידי פרו–פלסטינים הסתיים, לאחר שבין המוחים התגלתה נוכחות של "מהפכנים מקצועיים" ● האלימות בקמפוסים תועיל לדונלד טראמפ, המוביל בסקר האחרון בהפרש ניכר, וחושף בגלוי את הבוז והטינה שלו כלפי ישראל וכלפי נתניהו

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב