גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"מחכים לסיום המשחקים בלונדון, כדי לגייס כישרונות חדשים"

המופע "אלגריה" של סירק דה סוליי, שמועלה בארץ החל מהערב בהשקעה של כ-4 מיליון דולר, הוא המופע המיובא המצליח ביותר בישראל בעשור האחרון, עם מכירות מוקדמות של יותר מ-72 אלף כרטיסים

עכשיו זה רשמי. המופע "אלגריה" מבית היוצר של סירק דה סוליי (קרקס השמש), הוא האירוע התרבותי המצליח ביותר בישראל בשנים האחרונות, עם מכירות מוקדמות של יותר מ-72 אלף כרטיסים, עוד לפני שהועלה השבוע לראשונה בהיכל הספורט נוקיה בתל-אביב. הכרטיסים לרוב המופעים אזלו חודשים מראש, ועד הרגע האחרון נעשו מאמצים לשבץ בלו"ז הצפוף מופעים נוספים (האחרון שבהם שיתקיים ב-23 בחודש, נקבע רק כמה ימים לפני הגעת הלהקה לישראל).

"אין לנו מושג איך הדברים האלה קורים, אבל מרגש אותנו לשמוע על זה", מודה מארק ביילור (27), בעברו אתלט מקצועי מקנדה ובארבע השנים האחרונות לוליין בצוות המופע. "כולנו מודעים, כמובן, לעובדה שסירק דה סוליי הוא מותג בינלאומי ששמו הולך לפניו, ועדיין, כשזה מגיע למדינה כמו ישראל, שבה לא הופענו בעבר, קיימת השאלה כמה אנשים אצלכם יודעים עלינו".

"היינו אופטימיים לגבי ההצלחה בישראל, אבל כאשר שמענו על סדר הגודל של המכירות המוקדמות התחושה הייתה: 'למה לא הגענו קודם'", מוסיף המנהל האמנותי של "אלגריה" ברונו דרמניאק, "מה הסוד? בעיניי זו העובדה שבכל מופעי סירק דה סוליי בכלל, וב'אלגריה' בפרט, האלמנט האנושי קודם לכול. "למרות סדר הגודל של התפאורה, התאורה והתלבושות - זה לא רק מופע של פעלולים טכניים אלא שיר הלל ליכולות האבסולוטיות של הגוף האנושי. משהו שכל צופה מתחבר אליו".

- ידוע לך על אמנים ישראלים שהתקבלו להופיע בהפקות של סירק דה סוליי?

"בכמה מופעים אחרים ברחבי העולם יש ישראלים לשעבר, אבל לא ב'אלגריה' הנוכחי. חלק גדול מהאמנים המשתתפים במופע מגויסים מתחומי האתלטיקה וההתעמלות האמנותית, ומדובר בטובים בתחומם, כולל משתתפים וזוכים בתחרויות אולימפיות. כולנו מחכים לסיום המשחקים בלונדון כדי להתחיל לגייס כישרונות חדשים".

קוטפים את הפירות

על-פי כמות הכרטיסים הממוצעת שנמכרה לכל מופע, "אלגריה" הוא מופע הבידור המיובא המצליח ביותר בישראל בעשור האחרון, כשההשקעה בו מסתכמת בכ-4 מיליון דולר. רק לשם השוואה, למחזמר "מאמא מיה", שהועלה אף הוא בהיכל הספורט נוקיה לפני כארבע שנים, נמכרו אמנם כ-80 אלף כרטיסים אך כמות זו נפרסה על יותר הופעות וחלק ניכר מהכרטיסים נמכרו במחיר מוזל למנויי חברת אורנג', שהעניקה חסות להפקה. לסיבוב ההופעות הראשון בישראל של מופע המחול האירי המצליח "Lord of the dance", לפני שמונה שנים, נמכרו 42 אלף כרטיסים.

כדי לקיים כאן את ההפקה אדירת-הממדים, הותאם היכל הספורט נוקיה לצרכים המיוחדים של האירוע. בין השאר, נהרסו קירות מאחורי הקלעים, כדי לאפשר לחלקים הענקיים של סט התפאורה לעבור דרך הדלתות, וציוד של עשרות טונות הגיע באוניות מיוון. "מדובר בהרבה ניירת", מאשר מנהל ההפקה מישל טרייה. "אפשר היה, עקרונית, להטיס את כל הציוד אבל זה היה דורש השכרת שני מטוסי 747 בעלות אדירה. עשינו את זה בעבר בביקור בהוואי, וזו לא חוויה שהייתי רוצה לחזור עליה. אם אי אפשר להעביר ציוד במשאיות בדרך היבשה, כמו בסיבוב במדינות שונות באירופה, אוניות הן האופציה המתבקשת".

החל מהערב, שנתיים של מגעים והכנות יחלו להניב פירות, שאותם יקטפו כל המעורבים בפרויקט ובעיקר המפיקים שוקי וייס ומארק ליברברג ומשרדי הכרטיסים המקומיים ששיווקו את "אלגריה" לקהל הרחב.

"הישראלים מוכיחים, פעם אחר פעם, שכאשר מביאים מופעים איכותיים - הם ימצאו דרכים לעמוד בעלות הכרטיס", טוען עמי פיינשטיין מנהל משרד הכרטיסים Eventim. "זה קרה לפני כמה שנים במחזמר 'מאמא מיה', עם חסות של חברת אורנג' שדחפה את המופע בקמפיין מסיבי ומכרה למנויים כרטיסים מוזלים.

"לסירק דה סוליי אין חסות כזו, ועדיין המכירות המסיביות החלו עוד לפני שהתחלנו קמפיין מסודר. ישראלים יודעים מה הם רוצים, ועובדה שבמקביל - גם למופע המיועד של רד הוט צ'ילי פפרס בפארק הירקון נמכרו אלפי כרטיסים חודשים לפני האירוע".

רד הוט צ'ילי פפרס הם להקה עם רזומה הצלחות מוכח בישראל, בכל הקשור למכירות אלבומים ולהיטי רדיו. כמה הכירו כאן את סירק דה סוליי לפני שפורסם דבר ההגעה של "אלגריה" להופעות בארץ?

"בסקרים המוקדמים שקיימנו לפני חתימת החוזה, התוצאות היו קיצוניות לכאן ולכאן. היו פלחים נרחבים באוכלוסייה שלא ידעו כלל במה מדובר, לעומת המעמד הסוציו-אקונומי הגבוה שהכיר את המופע והביע התלהבות גדולה מהאופציה לראות אותו בארץ.

"ישראלים הנוסעים לחו"ל, בעיקר לווגאס, ראו שם מופע של סירק דה סוליי או שניסו ולא השיגו כרטיסים. זה הספיק כדי להשריש את התחושה שמדובר במופע הטוב מסוגו בעולם, וכאשר יצרנו אופציה לצפות במרחק נסיעה מהבית, בעלות לא גבוהה מדי, במופע שעד היום הדרך היחידה להתוודע אליו הייתה לטוס לחו"ל - התוצאה הייתה התנפלות על הכרטיסים.

"אני מודה שהמהירות הפתיעה לטובה אפילו אותנו, כי ידוע שעד לפני כמה שנים, ישראלים העדיפו לחכות עד כמה שבועות לפני האירוע כדי להתחיל לשריין כרטיסים. ועדיין, גם במקרה הנוכחי היו שחיכו לרגע האחרון וגילו שמאוחר מדי. אנחנו מתמודדים מדי יום עם עשרות טלפונים מאנשים המוכנים לשלם כל מחיר עבור כרטיס, ופשוט לא נשארו מקומות".

- עד כמה המחיר הנמוך יחסית משפיע על הביקוש?

"באופן מכריע, אבל חשוב לציין שהמדיניות של סירק דה סוליי בכל העולם היא שהמופע יהיה נגיש כלכלית עד כמה שניתן. אם כבר, אנחנו נתקלים בתופעה שאותי אישית מאד משעשעת של לקוחות המסרבים להפנים את העובדה שאין מתחם VIP. אומרים לי: 'תן את הכרטיס הכי יקר. אני מוכן לשלם גם 1,000 שקל, אבל שיהיה VIP'. ואני מסביר שוב ושוב: 'אלו הכרטיסים היקרים ביותר והמקומות הטובים ביותר'. קצת כמו הפרסומת שבה שלמה בר-אבא צועק: 'אושיה שכמותי, אני דורש לשלם יותר'".

- מיהו רוכש הכרטיס הממוצע של סירק דה סוליי בישראל? תושבי תל-אביב וגוש דן בלבד, או שיגיעו במיוחד מכל הארץ?

"חד-משמעית מכל הארץ. גם מבחינת הגילאים - זה מתחיל בילדים, בעיקר בהצגות אחר הצהריים, ומסתיים בבני גיל הזהב. המופע חוצה גילאים ומעמדות, וזה סוד קסמו".

עוד כתבות

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

שאלות ותשובות: איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

לקסוס LBX / צילום: יח''צ

ב-200 אלף שקל תקבלו רכב עם סטטוס יוקרתי. ומה לגבי הביצועים?

לקרוס–אובר הקומפקטי ביותר שהשיקה לקסוס יש עיצוב אטרקטיבי ומוניטין יוקרתי. השאלה אם מיתוג הפרימיום יחפה על הפשרות בשימושיות

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

תקיפה באיראן: ישראל הרשמית שותקת - אין שינוי בהנחיות לעורף

מוקדם יותר: פגיעה ישירה בגליל העליון, לא היו נפגעים • לראשונה אחרי שבועיים: אזעקות הופעלו באשקלון, שיגור אחד נפל בשטח פתוח • ארה"ב הטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל • בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" • גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים • עדכונים בולטים 

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים