גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הנה 10 ממרחים שיגרמו לילדים להתלהב מהסנדוויץ' לבית הספר

לרגל פתיחת שנת הלימודים רקח עבורנו השף אילן פנחס ממסעדת יוליה עשרה ממרחים בריאים וטעימים, שילדים יאהבו בכריך (והמבוגרים ירצו לקחת איתם לעבודה)

כל הממרחים הם ל-4 כריכים

ממרח שקדים, אגוזים ובננות

חומרים: 200 גרם (בערך כוס) ממרח שקדים במרקם חלק, 2 כפות מייפל טבעי ללא תוספת סוכר / דבש טבעי, 50 גרם (2.5 כפות) אגוזי מלך קצוצים וקלויים / שקדים מולבנים וקלויים / קורנפלקס רגיל קצוץ, בננה בשלה קלופה פרוסה דק.

הכנה: יוצקים לתוך קערה עמוקה את קרם השקדים, מוסיפים את המייפל/דבש ומערבבים היטב. מוסיפים לתערובת את השקדים/האגוזים/הקורנפלקס ומערבבים היטב. קולפים את הבננה ופורסים לחתיכות דקות.

הרכבת הכריך: מורחים את הממרח על שתי פרוסות הלחם ומניחים ביניהן בעדינות את פרוסות הבננה.

חלווה ביתית עם פטנט לילדים

את החלווה הזאת אין ילד שלא יאהב - בעיקר אחרי שמגלים את שבבי החלווה שמתפצפצים בפה.

חומרים: 150 גרם טחינה גולמית, 2 כפות סילאן, 40 גרם חלווה טבעית מפוררת דק, מעט מים בטמפרטורת החדר (לפי הצורך).

הכנה: יוצקים את הטחינה הגולמית לקערה ומערבבים לתוכה את הסילאן; תוך כדי ערבוב מוסיפים מים עד לקבלת מרקם חלק ללא גושים. מוסיפים את החלווה למסת הטחינה, מערבבים היטב עד להטמעה מוחלטת.

ממרח פירות יבשים סופר בריא

חומרים: 100 גרם תמרים (עדיף מזן מג'הול), 50 גרם (חצי כוס) אגוזי מלך, 50 גרם (חצי כוס) צימוקים כהים, חצי כוס מיץ תירוש.

הכנה: משרים את הצימוקים במים במשך 10 דקות, שוטפים את התמרים ומגלענים. מכניסים את כל המרכיבים, פרט למיץ הענבים, לקערת המיקסר, ומעבדים בפולסים קצרים. בין הפולסים מוסיפים למסה את התירוש עד לקבלת מרקם חלק ולא יבש.

טחינת פלפלים קלויים

חומרים: 2-3 פלפלים אדומים לא חריפים בגודל בינוני, חצי כוס טחינה גולמית מסומסום מלא, כף מיץ לימון, רבע כפית מלח, כפית סוכר חום, חצי שן שום (לא חובה), שקית קוקי או שקית צלייה המיועדת לתנור.

הכנה: על להבה גלויה, או בתנור שחומם מראש לחום גבוה בתוכנית גריל, צולים את הפלפלים עד שהקליפה החיצונית מפוחמת. את הפלפלים מכניסים לשקית עמידה לחום (קוקי). מוסיפים מלח, סוגרים את השקית ומניחים בצד. לאחר 20 דקות מוציאים את הפלפלים, מפרידים את הבשר מהקליפה ומקררים (הפלפלים חייבים להתקרר משום שלא ניתן לערבב אותם עם הטחינה בעודם חמים; מרקם הטחינה הגולמית והארומה עלולים להיהרס). מכניסים את הפלפלים למעבד המזון. מוסיפים טחינה גולמית, סוכר, מלח, שום ומיץ לימון וטוחנים לקבלת מרקם אחיד. אם צריך, ניתן להוסיף מים בטמפרטורת החדר לשם דילול.

חומוס ביתי בלי חומרים משמרים

חומרים: 1 כוס גרגירי חומוס, 10 כוסות מים, חצי כפית סודה לשתייה/אבקת אפייה, חצי כוס טחינה גולמית, 1 שן שום, כף וחצי מיץ לימון, כפית מלח, שמן זית לזילוף (לפי הצורך).

הכנה: גרגירי החומוס - משרים את גרגירי החומוס במשך 24 שעות במים (כיסוי מלא) בטמפרטורת החדר. לאחר 24 שעות מסננים את מי ההשריה ומבשלים בסיר גדול עם 10 כוסות מים ועם חצי כפית אבקת סודה לשתייה - אין להוסיף מלח לבישול. מצננים את החומוס בתוך הנוזלים שלו, ולאחר מכן מסננים ושומרים את נוזלי הבישול לשימוש חוזר. החומוס - מכניסים למעבד מזון את גרגירי החומוס המבושלים עם השום ועם המלח, וטוחנים. מוסיפים, בהדרגה, את מי הבישול ששמרנו וממשיכים עד לקבלת מרקם דק. מוסיפים חצי כוס טחינה גולמית ומערבבים עד לקבלת מסה חלקה. בסיום מוסיפים כף וחצי מיץ לימון ומזלפים מעל שמן זית.

ממרח פיצה בריאה

חומרים: 1 עגבנייה אדומה בשלה, 250 גרם גבינת פטה עזים (או בקר, לפי הטעם), קורט אורגנו יבש או טרי, 4-5 עלי בזיליקום טריים וקצוצים, רבע כפית סוכר חום, קורט מלח, שמן זית לזילוף, 10 זיתי קלמטה חתוכים ללא גלעינים (לא חובה), 8 פרוסות לחם דגנים או 4 לחמניות דגנים.

הכנה: מרסקים את העגבנייה בפומפייה ומסלקים את הקליפה. מנקזים מנוזלים מיותרים. מוסיפים לרסק אורגנו, בזיליקום, סוכר חום ומעט מלח ומערבבים היטב.

הרכבת הכריך: את ממרח העגבניות מורחים על הכריך. מניחים מעל קוביות קטנות של פטה ומועכים קלות. מוסיפים עוד עגבניות מעל ומזלפים מעט שמן זית. לקישוט ניתן לעטר בזיתים חתוכים.

ממרח גוואקמולי ילדים

חומרים: 2 יחידות בינוניות של אבוקדו בשל בעל קליפה מחוספסת, 1 כף בצל סגול קצוץ דק מאוד, שליש כוס גמבה אדומה קצוצה דק, 1 כף מיץ לימון, 1 עגבנייה אדומה ובשלה קצוצה, 1 כף כוסברה קצוצה (לא חובה), מלח לפי הטעם.

הכנה: חותכים את האבוקדו לרוחב, מחלצים את הגלעין ושולפים את הבשר בעזרת כף. מועכים את האבוקדו בתוך קערה ומוסיפים, לפי הסדר: בצל סגול קצוץ, גמבה אדומה, עגבנייה, כוסברה, מלח לפי הטעם ומיץ לימון. מערבבים בעדינות רבה.

ממרח ביצים, פלפלים ופטרוזיליה

חומרים: 4 ביצים קשות, 1 כפית שטוחה בצל סגול קצוץ דק, 3 כפות מיונז טופו (ניתן להשיג בחנויות טבע; אם אין, אפשר להשתמש במיונז רגיל), 1 כף פלפל אדום מתוק קצוץ דק, 1 כפית גבעול סלרי קצוץ דק, 1 כפית פטרוזיליה קצוצה, 1 כפית מיץ לימון טרי, חצי שן שום (לא חובה), מלח לפי הטעם.

הכנה: מבשלים ביצים קשות, קולפים ומגרדים אותן בחלק הגס של הפומפייה לתוך קערה. מוסיפים לביצים: בצל סגול, מיונז טופו, פלפל, סלרי ופטרוזיליה ומערבבים הכול בתנועות קיפול עדינות מאוד. מוסיפים מיץ לימון טרי ומלח לפי הטעם. אם רוצים, מוסיפים בשלב זה את השום.

פסטו תרד

חומרים: 300 גרם עלי תרד, 4 עלי בזיליקום טריים, 2 כפות צנוברים/אגוזי מלך, כף שמן זית, 2 כפות פרמזן (לא חובה), מלח לפי הטעם; קערה גדולה עם מי קרח; לתוספת על הכריך - 200 גרם מוצרלה בופאלו (בוצעים ל-8 חתיכות קטנות).

הכנה: חולטים את עלי התרד ואת עלי הבזיליקום במים חמים, מסננים ומעבירים היישר לקערת מי קרח (שישמרו על פריכות העלים). מייבשים היטב. מעבירים למעבד מזון את החומרים, לפי הסדר - אגוזים/צנוברים, שמן זית, מלח ותערובות העלים. מוסיפים את הפרמזן וטוחנים בפולסים קצרים עד להטמעת כל החומרים ולקבלת מרקם משחתי חלק יחסית.

ממרח שוקולד חרובים עם קוקוס

חומרים: 300 גרם שוקולד חרובים, 100 מיליליטרים (שליש כוס) חלב קוקוס, שבבי קוקוס קלוי לעיטור.

הכנה: יוצקים את שוקולד החרובים לקערה, מטמיעים בתנועות קיפול עדינות את חלב הקוקוס, ומערבבים בעדינות עד לקבלת מרקם ממרחי. ניתן לבזוק לתוך התערובת מעט שבבי קוקוס.

קופסאות אוכל תרמיות

אחרי שהשקעתם בהכנת כריכים לבית הספר, לא תשקיעו סכום צנוע בסיפור הצלחה ישראלי - קופסת אוכל איכותית, שבה יישא הטף את מנת הבריאות? מהעיר הדרומית שדרות לשדרה החמישית במנהטן ובחזרה לארץ מתגלגל סיפורו של המוצר. חברת ברם, המייצאת ממפעלה בשדרות מוצרי פלסטיק לאירופה ולארצות הברית, משיקה בישראל סדרה של קופסאות למזון שכל אחת מהן ארוזה בתיק תרמי מעוצב לעילא שעשוי מניאופרן, בד שממנו עשויות חליפות צלילה ושבכוחו לשמור על קור ועל חום. הסדרה, הממותגת כמוצר אופנה לשווקים האמריקאי והאירופי תחת השם Pret a Paquet ("מוכן לאריזה"), כוללת קופסאות לכריך, לסלט או לפירות, קופסה המחולקת לשלושה תאים, וכן בקבוק שתייה - פתרונות יעילים לנשיאת אוכל ולשתייה מחוץ לבית, עם טוויסט עיצובי ועם חשיבה תזונתית. הקופסה המחולקת, למשל, תוכננה בעזרת הדיאטנית ד"ר מיכל גלאון ואנשי התוכנית "תפור עליי" לקידום הבריאות בבתי הספר ובגני הילדים, כך שתתאים לכמויות החלבונים, הפחמימות, הירקות והפירות שמומלץ לילדים לאכול בארוחה. בדקנו. הקופסאות מצוינות, אטומות לחלוטין, אפשר להוביל בהן גם מזון לתינוקות ומנות מבושלות עם רוטב, ותיקי הנשיאה שלהן יפהפיים. חבל שהקופסה המחולקת אינה גבוהה דיה להכיל תפוח שלם, אבל יש קופסה ייעודית לפירות. כשמביאים בחשבון ש-40% מהשכירים מביאים לעבודה אוכל מהבית, לא אתפלא אם תרכשו ערכה כזו גם לעצמכם.

מומלץ! 39-29 שקלים, ברשת סופר פארם בלבד.

עוד כתבות

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

''מרמה במיליארדי אירו''. כרזת מבוקש של משטרת גרמניה בעניינו של יאן מרסלק / צילומים: (AP(Alexander Zemlianichenko, ויקיפדיה

האם האחראי לפשיטת הרגל הגדולה בתולדות גרמניה היה גם סוכן מודיעין רוסי?

התכתבויות שנחשפו בין יאן מרסלק, לשעבר סמנכ"ל חברת הפינטק הגרמנית וויירקארד שקרסה ואיבדה עשרות מיליארדים מכספי המשקיעים, לבין מרגלים רוסים, מראות כי פעל למען הקרמלין כבר מ־2014 ● מרסלק נמלט מהדין, אך עדויות חדשות מראות כי ארגן פריצות לבתי מתנגדי משטר, תיאם הברחת מחשבים מוצפנים לרוסיה וסייע לגנוב טלפונים של בכירים אוסטרים

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

"הדבר הכי טוב שאנחנו מכירים בשוק": ההתעניינות במערכות היירוט הישראליות בשיא

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה ננעלה בירידות; מדד הבנקים ירד ב-1.2%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● התנודתיות החריגה בשווקים לאור המתיחות בין איראן לישראל ממשיכה, וגם בשאר העולם אי הוודאות מורגשת ● אי.בי.אי מתייחסים לזינוק באגרות החוב הממשלתיות: "ניתן לנצל את עליית התשואות להארכה הדרגתית של מח"מ התיק" ● מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה, והסיכויים להפחתת ריבית הולכים ומתרחקים ● לאומי: "התנודתיות תימשך, בגלל רגישות מחיר הנפט למתיחות באזור"

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ''לית מרכז המו''פ של AT&T בישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

סגנית נשיא AT&T העולמית: שלושה אנשים יושבים בחדר וממציאים מוצר שנוגע במיליוני אנשים - זה התבלין הסודי שלנו בישראל

רינת זילברשטיין, סגנית נשיא ומנכ"לית מרכז המו"פ של AT&T בישראל, אמרה בכנס TECH IL של גלובס כי מה שייחודי בדנ"א של ההייטק הישראלי הוא "הפיוז'ן שקיים פה בין סטארט-אפים לחברות גדולות, החינוך לטכנולוגיה, המיקס של חוש הישרדות ומנהיגות שמפתחים בצבא"

שלט אנטי־ישראלי המציג טילים איראניים, טהרן / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

רבים מהטילים ששוגרו מאיראן לישראל נפלו בדרך. וזו הסיבה

לפי "וול סטריט ג'ורנל", כמחצית משיגורי הטילים הבליסטיים האיראניים נכשלו או התרסקו עוד לפני הגיעם ליעד, מה שקרה גם לחלק מהכטב"מים ● רותם מי־טל, מנכ"ל חברת אסגארד, המפתחת טכנולוגיה צבאית לתעשיות הביטחוניות, מסביר בשיחה עם גלובס למה זה קרה

וול סטריט / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת בוול סטריט; יו"ר הפד: "אין התקדמות במאבק באינפלציה"

נאסד"ק יורד ב-0.1% ● מורגן סטנלי עולה ב-5%, טראמפ מדיה צוללת ב-14% ● בנק HSBC ממליץ על מניית AMD ● שווי השוק של טסלה ירד בכ-40% מתחילת השנה ● השקעת ענק למיקרוסופט בחברת AI מאיחוד האמירויות ● איתן בן אליהו ימונה ליו"ר ננו דיימנשן ● באופנהיימר חיוביים לגבי פאלו אלטו ונטפליקס

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

סימנים ראשונים מעידים - תרחיש הבלהות של המשק עשוי להתממש

האינפלציה בפברואר הגיעה לקצב של 2.7% - מעל מהציפיות המוקדמות ● החשש המרכזי הוא ממגמה שלילית שתביא לחריגה מהיעד של בנק ישראל, כפי שצופים יותר ויותר גופים בשוק ● וכשזה המצב, קשה לראות את הריבית יורדת בקרוב

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 capital וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג' בשיחה עם מיטל ויזברג / צילום: תמר מצפי

"הסנטימנט העולמי לא לטובתנו": שתי משקיעות ההייטק הבולטות בישראל מסבירות איך לגייס כסף באמצע המלחמה

שרית פירון, ראש קרן ההשקעות Team8 Capital, וחמוטל מרידור, שותפה בקרן וינטג', התייחסו בכנס TECH IL של גלובס לירידה בהיקף ההשקעות בהייטק בצל המלחמה ● פירון: "לאורך השנה-שנתיים הקרובות יש סיכוי שנראה משקיעים יוצאים מכאן" ● מרידור: "יש גם קולות בעדנו, משקיע אמר לי שהחברות הישראליות הן הכי טובות בפורטפוליו שלו"

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

אלטשולר בצמרת, מיטב בתחתית: אפיקי ההשקעה שמאחורי התשואות

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

מייסדי אנטייטל - מימין: אבי זצר ורון נסים / צילום: דימה קרמינסקי

החזר של פי 10 על ההשקעה: חברת הסייבר אנטייטל נמכרת ב-150 מיליון דולר

חברת אנטייטל של היזמים רון נסים ואבי זצר הודיעה על רכישתה ע"י חברה אמריקאית בסדר גודל בינוני, BeyondTrust, שמבצעת כאן את הרכישה הראשונה שלה וצפויה להפוך את הפעילות הישראלית למרכז הפיתוח המקומי שלה ● נסים: "העסקה שנחתמה בתקופה זו משקפת כבוד למדינה"

מנכ''לית בול מסחר, אדוה עשור / איור: גיל ג'יבלי (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

המנכ"לית שתקבל מיליונים בזמן שמחזיקי האג״ח יחטפו תספורת

שנה לאחר קריסתה הפתאומית של חברת האשראי החוץ-בנקאי, חושף מתווה הסדר החוב שלה כי מחזיקי האג"ח צפויים למחוק עשרות מיליוני שקלים ● מי שצפויה להוביל את ההסדר היא מנכ"לית בול מסחר, אדוה עשור, שתזכה לתגמולים המוערכים בכ-5 מיליון שקל בתקופת ההסדר

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

המתקפה האיראנית יצרה "פקק" בנתב"ג: זה הפתרון של משרד התחבורה

בימי שגרה אין המראות מנתב"ג בשעות הלילה המאוחרות ● בליל המתקפה האיראנית המרחב האווירי של ישראל נסגר, ולמרות ביטולי הטיסות הרבים, עם חידוש הטיסות לישראל וממנה נוצר פקק ● במשרד התחבורה הנחו על פתרון ליומיים הקרובים

מייסדי חברות Ermetic, Snappy ו-Pecan, שדורגו בעבר / צילומים: איל יצהר, אלעד מלכה

רווח במקום צמיחה: תובנות מהסטארט־אפים המבטיחים של השנים הקודמות

לקראת חשיפת 10 חברות הסטארט־אפ המבטיחות של גלובס לשנת 2024 ביום חמישי הקרוב, בדקנו מה אפשר ללמוד מחברות שדורגו פה בעבר וכעת מתמודדות עם מציאות שונה בחוץ ● "המשקיעים נוהרים להשקעה במספר מצומצם יותר של חברות, אך בעלות איכות גבוהה יותר"

מנהלי חברות השבבים הגדולות על במה אחת: כנס TECH IL יוצא לדרך

כנס TECH IL של גלובס, שמתקיים היום, מאגד על במה אחת את היזמים, האנג'לים, קרנות ההשקעה והסטארט-אפים הבולטים בענף ההייטק המקומי ● מה חושבים מנהלי חברות השבבים הגדולות בעולם, העצות של המשקיעות הבולטות בישראל ואיך למקסם את החיבור בין חדשות ותעשיות ביטחוניות?

ג'ו וג'יל ביידן / צילום: ap, Manuel Balce Ceneta

הנתונים נחשפים: כמה מרוויחים ג'יל וג'ו ביידן בשנה?

הנשיא האמריקאי והגברת הראשונה דיווחו על הכנסה ברוטו של 619,976 דולר ב-2023 ● לפי אתר החדשות אקסיוס, בני הזוג שילמו 146,629 דולרים למס ההכנסה הפדרלי - מדובר בשיעור מס של כ-24% ● בניגוד לנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ביידן מקפיד לפרסם את דוחות המס שלו מאז שכהונתו התחילה

ערן רביד, CIO, מקורות / צילום: כדיה לוי

ערן רביד, CIO במקורות: "המשכנו לספק מים גם למוצבים בצפון שנפגעו קשות בלחימה"

בחברת המים הלאומית מקורות מספקים מים, גם בשעות משבר ● ערן רביד CIO במקורות, הוצנח לתפקיד יממה אחרי פרוץ המלחמה ● במהלך כנס TECH IL של גלובס הוא הציג את דרכי ההיערכות הטכנולוגית של החברה לזמני משבר

צילומים: מארק ישראל סאלם (ג'רוזלם פוסט), (AP (Jacquelyn Martin, רויטרס, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

אפילו סעודיה עזרה: כך פעלה הברית שסייעה לישראל מול איראן

מזה כמה עשורים, ארה"ב מובילה מאמץ לטובת הידוק הקשרים הצבאיים בין ישראל ליריבותיה הערביות הוותיקות, כדי להתמודד עם האיום המשותף מצד איראן ● המאמץ הזה לא נבדק בקרב, עד שטהרן שיגרה את מטח הטילים והמזל"טים נגד ישראל ● כך הוא נראה מאחורי הקלעים